pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

złotybitcoin96

złotybitcoin96

Ostatnie 10 wpisów
Szanowni Inwestorzy!

Od wielu lat interesuję się rynkiem kapitałowym i polityką i chciałbym poznać Wasze zdanie na temat rządowego programu Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Jestem bardzo ciekaw czy uważacie ten pomysł za szansę rozwoju i poprawy płynności polskiego rynku kapitałowego czy za zabieranie obywatelom części ich dochodów.
Jak wielu z Was uważam, że płynność polskiego rynku pozostawia wiele do życzenia w porównaniu z rynkiem np. we Frankfurcie.
Czy waszym zdaniem PPK będą zdolne ją poprawić? Czy oczekujecie, że Giełda zachęcona napływem aktywów wprowadzi nowe instrumenty pochodne np. ETF-y?

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

Złoty Bitcoin 96

Jestem początkującym, drobnym inwestorem, ale bardzo interesuję się rynkami kapitałowymi.
Niestety obecne otoczenie makroekonomiczne i polityczne nie sprzyja inwestowaniu w akcje, a WIG 20 pogłębia dołki. Do tego zagraża nam Brexit i amerykańsko-chiński konflikt handlowy. Chciałbym się więc dowiedzieć co sądzą Państwo o inwestycjach w opcje na WIG20, czy jest to w miarę bezpieczne i zyskowne. Podobno prowizja i spread są znacznie większe niż na akcjach i obligacjach. Czy wobec tego jest się czym interesować?blackeye
Z góry dziękuję za odpowiedź

Witam!
Radziłbym Ci zacząć przygodę z obligacjami korporacyjnymi od sektora chemicznego. Jest to typowa defensywna branża, na której produkty jest popyt niezależnie od koniunktury gospodarczej. Ja osobiście zaczynałem od obligacji PKN Orlen i osiągnąłem 3,7% rocznie, a na obligacjach PCC Exol 4,24% w skali roku. Obie spółki oraz PCC Rokita notują dobre wyniki finansowe i nie martwię się o wykup.
Polecam także obligacje komunalne np. miasta Elbląg. Niska rentowność, ale gwarancja kapitału.Oprócz tego obligacje wyemitowała też np. GPW.
Życzę powodzenia i zysków.
Złoty Bitcoin 96