pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Glitch Mob

Glitch Mob

Ostatnie 10 wpisów
Super! nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji, jestem pod wrażeniem!
Pozdrawiam!

Dzień Dobry,

Większosc czasu na forum spędzam poprzez przeglądanie ostatnich wpisów użytkowników, których śledzę, w związku z czym chciałbym zgłosić sugestie:
1) by można było bezpośrednio z zakładki ostatnich wpisów przejść do tematu w którym wpis został popełniony;
2) by można było zobaczyć więcej niż tylko 10 ostatnich wpisów.

bardzo prosze o wprowadzenie tych poprawek, myślę, że w z znacznym stopniu ulepszyłyby jakość przeglądania forum.

Pozdrawiam administracje!

Nowy Program Motywacyjny jest lepszy w kilku pkt w porównaniu do poprzedniego:
1. Pomija drukowanie akcji za 2020
2. Bierze kurs odniesienia około 480zł zamiast 380zł
3. Ilość warrantów jest 125k na 5 lat a nie 150k na 4 lata
4. Zakłada nieco wyższy zysk netto i przychody
5. Obejmuje wszystkie 3 produkcje własne (2025 jest to realne, poprzedni miał 2024 co realne nie było)
6. Nie ma skupu własnych akcji
7. Jeśli cele nie zostaną wykonane w 1% to ilość warrantów spada o 4% (mnożnik 4). Poprzednio było to odpowiednio 5% i 10% (mnożnik 2). Więc obecnie jest lepiej.

Wg. mnie ten program na pewno przejdzie przez WZA, sam będę głosował na tak. Tutaj chodzi bardziej o przyciągnięcie pracowników i zmotywowanie zespołu, a nie wyznaczenie, czy faktycznie takie zyski będą. Poprzedni program był nieco poniżający akcjonariuszy. Obecny jest ok, ale daleko mu do programów które są w CDPR, gdzie spółka dysponuje mniej więcej 7x większym zespołem i kapitałem, a robi program mniej więcej zakładający 30x wyższe zyski roczne.

W stanach na OTGLY kurs już około 290zł. Przez Świeta i do końca roku można dodać te 2-4m, więc 16m jest niemal pewne, co implikuje zysk netto 1,2 - 1,25 mld zł netto w 2020.

Zwroty były najprawdopodobniej do 21 grudnia, a nie do 21 grudnia (włącznie). Kolejny zonk dla graczy od CDPR Pray

Myślę, że kurs przereagował mocno i że mimo wszystko w 2021, jeśli nie 2020 zobaczymy nowe ATH. Blizzard miał DUŻO większe wtopy niż CP77 na konsole, a jednak dzisiaj jest blisko max'ów.

Uważam, że sprzedaż jest mocno powyżej prognoz. 8m pre-orderów vs 7m które miał GTA V, wskazuje, że do końca roku 20m sztuk jest raczej pewne. Spodziewam sie też minimum 1,5mld zysku netto za 2020.

Na PC premiera jest znacznie powyżej prognoz wszystkich rekomendacji jakie czytałem. Obecnie gra ponad 1m graczy na steam, co jest najlepszym wynikiem gry singlowej na świecie. Wielu streamerów uważa grę za najlepszą w jaką w życiu grało. Myślę, że warto to docenić. Oceny na steam są również rewelacyjne. CP ma w tym momencie 79/100, a RDR2 w pierwszym tygodniu miał około 60/100 LINK. Po niemal roku RDR2 ma 95/100 (ostatnie 30 dni) i myślę, że nie mniej bedzie miał CP77 na steamie za kilka miesiecy.

Na Stadia, pojawia się wiele artykułów stwierdzających, iż gra również jest powyżej oczekiwań jeśli chodzi o jakość i płynność.

Na konsolach jest dramat, lecz trzeba wziąć pod uwagę następujące czynniki:
- gracze którzy kupują grę na konsole starej generacji mają dostęp do konsoli nowej generacji;
- wielu graczy na zachodzie ma zarówno w domu konsole jak i PC, więc zamiast grać na konsoli zagra na PC;
- w najbliższych tygodniach będą wychodziły patche;
- Amazon (który aktualizuje dane co godzine) zarówno wczoraj jak i dziś wskazuje rekordową sprzedaż (lepszą niż przed premierą). Obecnie PS4 to 2 miejsce, a XB to 6 miejsce LINK
- Fortnite ma user score 3-4/10, a jednak jest jedną z najbardziej przychodowych gier w historii. Oceny graczy (zwłaszcza na MC) nie przekładają się aż tak bardzo na zysk netto jak wielu sądzi.

Emocjonalnie rzecz ujmując, ciężko uwierzyć, że niedługo będzie ATH, ale tak samo było z pandemią w marcu. Pozwolę sobie za jakiś czas zacytować ten post. Zaznaczam, że jest to wyłącznie moja opinia i mogę się mylić.

Na koniec humorystyczny akcent, by rozładować napięcie, tych mniej cierpliwych :)

kliknij, aby powiększyć

Rejerf napisał(a):
Żaden liczący się recenzent nie obniży oceny ze względu na problemy, które może rozwiązać patch day 1. Oceny, które są już dostępne pomijają aspekt bugów. Nie będzie czegoś takiego, że bez patcha 91/100, z patchem 99/100.

Gra okazała się udanym produktem, fakt się dokonał. Czas na realizację zysków przed kolejnymi spekulacjami.

Pozwole się tutaj nie zgodzić. Właśnie oglądałem 6 recenzji na youtube i przeczytałem kilka i ci co nie dali najwyższej oceny argumentowali to właśnie tym, że nie mogą dać 10/10 przy takiej ilości glitchy. Jest ich na prawde dużo.

Odnośnie oceny 7/10 od gamespot, to proszę zobaczyć jak gracze odnieśli się do tej recenzji w komentarzach na youtube:
www.youtube.com/watch?v=p41Wwv...
Bez recenzji Gamespot i Gamesbeat CP77 ma średnia arytmetyczną 93,02 na MC.

Myślę, że rynek oczekiwał 92-94/100. Z drugiej strony wydaje się, że dziś insiderzy w części zdyskontowali te recenzje. Nie spodziewam się, by miało to większy wpływ na kurs jutro. Najwazniejsze będą recenzje od graczy, które pojawią się w weekend. Sentyment do branży jest wciąż mocny - co potwierdza dzisiejszy ATH na Take-Two Interactive.

Rekomendacja z BOŚ'ia daję około 4mld zysku netto w 12miesiecy od momentu premiery, gdyby ktoś pytał. Trzeba pamietać, że w 2021 wyjdą 2-3 dodatki do CP77, oraz Monster Slayer na komórki.

Newsflow na najbliższy rok CDPR powinien mieć całkiem niezły:
Hype przedpremierowy
Recenzje
Premiera
Szacunki sprzedaży
Strategia na następne lata
Zapowiedź dodatków
Ujawnienie gry multiplayer CP
Ujawnienie TW4 / innej gry w świecie wiedźmińskim
Monster Slayer
Wiedźmin i CP na Netflixie
Game Awards

goral09mat napisał(a):
Nie kupiłeś gry bo pewna grupa ludzi się zmówiła, żeby wystawiać niskie oceny? Dziwne…

Dla Ciebie dziwne, a dla mnie patrzenie na średnie oceny w IMDB albo metacritic od userów zwykle się sprawdza. Nie chce tracić czasu na średniaki, nie mówiąc o ocenach poniżej 5/10. Czasem robie wyjątki jak ktoś ze znajomych mi coś poleci, ale zwykle potem żałuje.

Co do samego TLOU2, to byłem wielkim fanem jedynki. Przeszedłem dwa razy całość. Jednak po zobaczeniu recenzji na Skill Up na youtube, a potem kilku spoilerów, okazało się, że przez całą grę musiałbym grać kobietą która wyrosła na lesbijke (nie przepadam za towarzystwem ludzi odmiennej orientacji), na przemian z umięśnioną kobietą (nie lubie umięśnionych kobiet), która zabiła Joela (moją ulubioną postacią z gry). Jak więc łatwo się domyślić, że gra byłaby dla mnie katorgą.
Z tego samego powodu nie kupie CP77, póki nie zobacze pierwszych recenzji. Obrazki kobiet z penisami, które widziałem w którymś z NCW mnie brzydzą. Pozostała też złość po przesunięciu premiery o 3 tygodnie po tym jak obiecywali, że nie będą tego robić.

Tak czy owak, to tylko moja opinia jako gracza, która nie ma żadnego znaczenia w przełożeniu na sprzedaż CP77. Tak samo nie podobaja mi się z wyglądu auta Tesli a jednak akcje zrobiły x10 w rok.

Staram się też by moja osobista opinia nt. produktów spółek nie wpływała na decyzje inwestycyjne. Jeśli zdecydowana większość graczy pokocha produkt, to wystarczy by zapewnić CDPR dalszy dynamiczny wzrost.

Przecież zarząd w call'u jakiś miesiąć temu powiedział, że ponad 90% zysków z 2020 pójdzie na dywidende, czyli ponad 2% przy dzisiejszej cenie.

Tak czy owak, tu nie jest gra o dywidende, tylko przede wszystkim o to czy:
- czy CP77 Online powtórzy sukces GTA5 Online
- będą w stanie produkować 2 gry równolegle po 2020 (a była mowa w ktorymś z wywiadów o kolejnych tytułach i światach)
- czy W4 zarobi znacznie więcej niż CP77 (w call'u była mowa, że odstęp między grami bedzie mniejszy niż dotychczas - można się domyślać, że chodzi o 3 lata)
- jak będzie wygląda wersja wiedzmina online (czy będzie to MMO)
- czy wypalą poboczne projekty typu Monster Slayer, rozwój GOG, merchandising, Gwint, serial/film o CP (CDPR ma wszystkie prawa do CP).

Obecnie jest chwilowe przegłosowywanie się byków i niedźwiedzi, wiele osób wychodzi ze względu na swój horyzont inwestycyjny (trzymali do premiery CP77), a wiele osób boi się ryzyka niewypału CP77 ze wzgłędów technicznych (ciągłe zgłaszane bugi) oraz politycznych (wpływ środowisk LGBT - z tego względu The Last of Us 2 miało 2/10 na metacritic od graczy po 2 dniach od premiery i z tego też powodu sam nie zakupiłem tej gry mimo że długo na nią czekałem).

Pojawia się pierwsza rysa na Timeline zaprezentowanego podczas czerwcowej konferencji:

Cytat:
Deweloper finiszuje już z pracami nad kolejnymi rozszerzeniami do "Children of Morta" zapowiedzianymi w roadmapie pod koniec 2019 roku. Teraz pozostaje tylko znalezienie optymalnego terminu, kiedy będą one trafiały do użytkowników. Daty nie została jeszcze wyznaczone choć nie ukrywamy, że ostatnie tygodnie tego roku są bardzo "ciasne" jeśli chodzi o dostępne okienka, również ze względu na premierę "Cyberpunka 2077". Nie wykluczamy zatem, że poczekamy trochę z udostępnieniem trybu endless czy coop do "CoM" do początku 2021 roku, żeby uzyskać lepsze efekt marketingowy i sprzedażowy.


forum 11bit


Dosć ważnym pytaniem też wydaje się kto ma prawa do marki GR i czy w umowach jest zastrzeżenie odnośnie dystrybucji kolejnych części GR. Jeśli okaże się że OML ma wszystkie karty co do dodatków/sequela, to jedynka nie będzie aż tak ważna, podczas gdy na sequelu będą mogli zarobić więcej i być może dzieląc się z wydawcami na korzystnych warunkach.

Ja dziś kupiłem GH, za godzinę będę testował :)

Akcje już rok temu namierzyłem, ale niestety interactive brokers dodał je dopiero 2 tygodnie temu do oferty, więc nie miałem mozliwości zakupu. Tak czy owak, to świetna wiadomość, że kolejna spółka z Polski osiąga taki sukces. Od dawna powtarzam, że trend na gamedev się tak szybko nie skończy, może trwać kolejną dekadę, więc korzystajmy póki możemy. Wciąż jesteśmy w trakcie transformacji cyfrowej, a do końca jeszcze daleko.

Wiele osób nawiązuje do korekty TT po premierzy RDR2 z 26 października 2018, tyle, że wtedy listopad-grudzień 2018 była korekta całego gamingu na świecie. Activision (market cap 50mld $) spadło 50% w tamtym okresie. Po drugie, już teraz CDPR ma korekte prawie 25% od szczytu, a P/E zbliża do 15 na 2020 wg. prognoz analityków.

Jak dotąd hisoria wskazuje, że każdy kto sprzedał CDPR w ostatnich 9 latach żałował już po kilku miesiącach (a najpóźniej po roku). Ja bym obstawiał, że ten trend wzrostowy, który mamy w zasadzie od momentu pojawienia się CDPR na parkiecie prędzej skończy się euforią, niż paniką. W krótkim terminie zalezy to wyłącznie od tego czy sprzedający przegłosują kupujących, czy na odwrót. W długim terminie, cięzko mi sobie wyobrazić, by następna gra CDPR była mniej ambitna niż CP77, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że marka firmy jest na tyle silna by móc ściągać talenty z całego świata (oczywiście w rzeczywistości post-covidowej :)).

Pamietam, że na miesiąc przed premierą, na youtube najpopularniejszy trailer do TW3 miał 3,7m wyświetleń. CP77 ma 20m (49 minutowy gameplay). Popularność co najmniej x5. Do tego wyższa cena produktu i covid19 effect. W zanadrzu spółka ma jeszcze:
- zniżka IP BOX i steam z 30% do 20% (czego nie miał TW3)
- sklep z gażetami (czego nie miał TW3)
- CP77 online (czego nie miał TW3)
- product placement (czego nie miał TW3)
- GOG 2.0
- spokko
- serial Wiedźmin i Cyberpunk na Netflixie
To powinno minimum dać 8x wyższe zyski netto w kwartale premierowym, czyli 2mld zł zysku.

disclaimer: jestem zaangażowany w akcje i w najbliższym czasie zamierzam zwiększać swój udział.

Odnośnie crunch'a to prezes wspominał o tym w call'u kilka miesięcy temu, że bez crunchu się nie obejdzie, więc dla wielu informacja nie jest niczym nowym. Natomiast spora część rynku pewnie obawia się, że praca zdalna może spowodować słabą jakość gry. Tak to było w przypadku np. ostatniego dodatku do Frostpunka, albo ostatnio niedopracowanych lig POE, gdzie prezes wyraźnie wskazał pracę zdalną jako winowajcę.

Wpadła też nowa informacja na rynek, coraz częściej dziś cytowana:
31% słabsza przed-sprzedaż CP77 w stosunku do RDR2
sęk w tym, że chłopaki robiąc analize:
1. Nie uwzględnili pre-orderów z czasów E3 gdzie występował Keanu " There's a bit of a catch to all the data, however, as it doesn't capture pre-orders that occurred beyond 12 months ago – so take these numbers with a grain of salt."
2. Zapominają, że CP77 ma też premiere na PC.

RDR2 poszło w 22 milionach w 1 kwartale sprzedaży, więc myślę, że biorąc pod uwagę dwa powyższe zastrzeżenia dla CP77 22 miliony to będzie minimum. Do tego kopie z PC mają wyższą marże (1/3 idzie przez GOG, a steam zszedł z prowizją z 30 do 20% w zeszłym roku).
Przypomnę, że RDR2 zarobiło 725m USD (2,8mld zł) w pierwszy weekend sprzedaży.

Zmienili data bazową w programie motywacyjnym od którego ma być liczony warunek rynkowy 100% wzrostu akcji CDPR ponad WIG. Wcześniej był 31 grudzień 2019, a teraz ma być 22 września tego roku (dzien NWZA).
Zarząd wydaje się przekonany, że do 2024 (a nawet 2022 w optymistycznej wersji) kurs CDPR przekroczy 900 zł.

Jeśli o mnie chodzi to nie mam z tym problemu, żeby zarząd co roku rozwadniał 1% w PM, jeśli w tym samym czasie zyski firmy rosną średnio ponad 50% rocznie, tak jak to się działo w ostatnich 10 latach w CDPR.

Porównując dodatek FP do dodatku do TW3 chyba najważniejsza jest kwestia tego co dostaje klient za jaką cenę. W dodatku do Wiedźmina 3 można było się spodziewać 10x dłuższej rozgrywki, wyższej jakościowo (przynajmniej technicznie), a dodatek był niewiele droższy niż ten do FP i tu głównie jest problem. Gracze głównie z tego powodu wyrażają niezadowolenie. W dzisiejszym świecie mediów społecznościowych nie ma miejsca na ściemę.

Myślę, że wciąż story dla 11bit jest silne. Spółka jak dotąd mnożyła środki co najmniej x10 na własnych projektach i x6 na projektach wydawniczych. Obecnie do wydania ma ponad 100m złotych na projekty, które pojawią się w 2022-2024. Każdy może sam policzyć, jaka jest skala potencjalnych przychodów.

Zgadzam się z przedmówcami, że planowany skup akcji własnych jest głównym winowajcą obecnej sytuacji na kursie. Od samego początku uważałem, że to zły pomysł, ale to tylko moje zdanie i mogę się mylić. Może za rok powiemy, że zarząd po mistrzowski zdołował kurs w 2020 i skupił tanio akcje. Wielu inwestorów będzie wściekłych, ale rynek szybko zapomina, co udowadnia chociażby wczorajszy news o kolejnej już emisji akcji CIGAMES, na którą podobno są chętni.

Ciekawym spostrzeżeniem jest, że trailer "On the Edge" oglądnęło mniej więcej 2x więcej osób niż poprzedniego dodatku "The Last Autumn" na tydzień przed premierą. Można przewidywać, że peak 15 tys graczy ze stycznia będzie z dużym prawdopodobieństwem przebity, a zysk netto 30m za 2020 powinien być spokojnie do osiągnięcia.
Dwa inne potencjalne katalizatory to modyfikacje w programie motywacyjnym, oraz wyniki za 1H, które pojawią się za 2 tygodnia. Także wyjątkowo przez kilka tygodni będzie "pod co grać" na 11bit. Potem znów długa zima od 6 do 10 miesięcy, zanim zacznie się wysyp trailerów nowych gier.

Osobiście jak przeglądam inne fora gdzie jest opcja zarówno skumulowanych polubień dla autora jak i za wpis, to jednak zwracam większą uwagę ile dany wpis ma polubień, a nie autor.

Druga rzecz jaką chciałbym zasugerować to możliwość dawania minusów (w stylu łapek w dół), by można było omijać wpisy z dużą ilością minusów.

Trzecia rzecz, to by ilość serduszek były zaraz obok ilości postów, by można było na szybko sprawdzić kto ma jakie ratio.

Czwarta, to możliwość dawania napiwków. Gdzieś widziałem zewnętrzne serwisy B2B, które świadczą usługi dla for internetowych i innego rodzaju portali gdzie są dyskusje.

Ostatnia to ignorowanie użytkowników, co prawda jest taka możliwość tu na forum, ale gdy doda się użytkownika do blokowanych to strony są źle zliczane w danym wątku, tak jakby posty użytkownika dalej istniały.

Świetny pomysł z serduszkami. Czy będzie też licznik ile polubień ma dany post?

Poniżej przedstawię moje własne spostrzeżenia co do ostatniej konferencji. Zaznaczam, że jest to tylko moja opinia i mogę się mylić co do wielu rzeczy.

Plusy:
+ "Frostpunk od początku planowany był jako uniwersum w którym dzieje się więcej niż podstawowa gra" oraz "Nie myślimy o implementacji co-op'u w pierwszym FP" wskazuje, że we FP2 będzie tryb multiplayer;
+ ujawniono, że jest już 5 projektów wydawniczych (piąty będzie podpisany w tym roku), a nie 3;
+ wchodzą w rynek mobile z dobrym wydawcą na rynek chiński, nawet jeśli nie będzie to hit, to wydaje się iż jest to ruch o ogromnym potencjale z minimalnym ryzykiem;
+ w wydawnictwie wykładają większe środki, co zapewnia większy udział zysków niż dotychczas;
+ w wydawnictwie odchodzą od niskobudżetowych gier;
+ w końcu pojawił się timeline.

Minusy:
- około 2 lat pracy nad P8 najprawdopodobniej poszło do kosza;
- P8 będzie na Unreal Engine, więc trzeba się dzielić z właścicielem silnika oraz rodzi pytania co do jakości autorskiego silnika spółki;
- ostatecznie okazało się, że spółka kłamała w wielu swoich wypowiedziach przez ostatnie 2 lata odnośnie grywalności P8, co podważa zaufanie do spółki.


Moje prognozy zysków netto na najbliższe lata biorąc pod uwagę informację na stan obecny:
2020: 25-30m (kończy się amortyzacja 13-14m kosztów rocznie przez FP oraz Program Motywacyjny)
2021: 20-40m (Foxhole większy od FP, FP mobile umiarkowanym sukcesem)
2022: 30-60m (2 gry z wydawnictwa)
2023: ponad 100m (własne IP + 2 z wydawnictwa)
2024: ponad 200m (2 własne IP + 2 z wydawnictwa + monetyzacja pozostałych gier)

Myślę, że spółka może być spokojnie notowana po 2024 z PE 25-35 (Paradox jest ciągle wyceniany z PE 30-50), więc wzrosty w skali x5-x10 wydają się w zasięgu możliwości w najbliższych 4 latach. Przed spółką ogromna ilość ciężkiej pracy nad projektami oraz wyzwania organizacyjne.

Glitch Mob napisał(a):

Powyższe wideo z wczoraj może być przyczyną dzisiejszych wzrostów. 11bit stanowi u tego youtubera największą pozycje w portfelu. W najbliższych dniach ma wypuścić oddzielny film analizujący całą firmę.

Wyszła w koncu analiza spod młota owego youtubera:

Nawet mój znajomy Niemiec zaczął się mnie pytać o tą spółkę i kupił jeszcze przed otwarciem kursu na GPW. W Niemczech kilku brokerów daje możliwość kupna w EUR niektórych akcji z Polski, w tym 11bit i nie jest to CFD. Mało kto o tym wie, że mimo, że nie ma dual-listing'u to wciąż jest możliwośc kupna akcji za granicą od instytucji (nie CFD, a prawdziwych akcji).


Powyższe wideo z wczoraj może być przyczyną dzisiejszych wzrostów. 11bit stanowi u tego youtubera największą pozycje w portfelu. W najbliższych dniach ma wypuścić oddzielny film analizujący całą firmę.

Dziś rusza też IGN Summer of Gaming w którym 11bit albo wypuści trailer dodatku do Frostpunka, albo zapowie grę z wydawnictwa, albo P8 (mało prawdopodobne), bądź coś jeszcze innego.

Przy okazji, gdyby ktoś nie wyłapał to przedstawiciel 11bit w komentarzach pod klipem na youtube "On the Edge" napisał:
"We've planned this expansion to be the final one for Frostpunk. However - the overall universe of Frostpunk is far from finished. There are plenty of wintry stories that we want to tell."
oraz
"If you like Frostpunk - be sure to watch Guerrilla Collective this weekend - we have another piece of news coming then! Thanks for your comment!"

Do tego nie uwzględnili ulgi IP BOX, oraz w środku dalej siedzi odpis 2,1 miliona złotych na program motywacyjny z 2017-2019. Czyli realnie wyniki koło 18 milionów złotych. W 2020 jeśli wyjdzie kolejny dodatek do FP, to powinni dociągnąć do 30 milionów złotych. Ostatni odpis na program motywacyjny będzie w przyszlym kwartale.

Mam nadzieję, że po drugim dodatku zespół zacznie pracować nad Frostpunk 2 z obsługą sieciową. Kilka razy już widziałem między wierszami od włodarzy spółki, że IP FP będzie kontynuowany.

Wygląda na to, że 11bit na poważnie rozważa e-WZA, więc głosowanie nad PM będzie możliwe :)


Cytat:
– W CD Projekcie do tej pory nie oferowaliśmy możliwości zdalnego uczestnictwa w WZ, jednak w tym roku planujemy to zmienić. Szczegółowo analizujemy dostępne rozwiązania, aby zapewnić swobodny i równy dostęp do zdalnego udziału wszystkim zainteresowanym akcjonariuszom – informuje Donata Popławska z działu relacji inwestorskich CD Projektu. Dodaje, że możliwość zdalnego uczestnictwa to szczególnie cenne udogodnienie dla inwestorów indywidualnych i inwestorów zagranicznych, którzy nie zawsze mogą wziąć udział w spotkaniu stacjonarnym, a z chęcią byliby częścią zgromadzenia. Wtóruje jej Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie 11 bit studios.

– Planujemy zorganizować e-WZA jeszcze w tym roku. Będzie to najbliższe WZA, na którym będziemy m.in. zatwierdzać nasze sprawozdanie finansowe za 2019 rok. Jeśli tego typu formuła zyska akceptację akcjonariuszy, a WZA odbędzie się bez żadnych zakłóceń i kontrowersji, poważnie weźmiemy pod uwagę, żeby kolejne WZA również odbywały się w formule zdalnej. Daje to szansę uczestnictwa dużo szerszemu gronu akcjonariuszy, którzy wcześniej, z różnych powodów, nie mogli i nie brali udziału w spotkaniach – mówi Wolak. Zapytany o największe wyzwania wskazuje te natury technicznej.

– E-WZA to jednak pewna nowość. Dlatego stawiamy na współpracę z firmą, która ma duże doświadczenie w organizacji e-WZA. Zawsze istnieje jednak pewne ryzyko po stronie akcjonariuszy, którzy będą uczestniczyć w e-WZA w sposób zdalny. Chodzi oczywiście o jakość i stabilność łączy internetowych, z których korzysta akcjonariusz – podkreśla Wolak.

www.parkiet.com/Parkiet-PLUS/3...


Zróbmy małą analizę jak Program Motywacyjny dla 11bit wyglądałby gdyby pisał go zarząd Cdprojektu, biorąc pod uwagę propocjonalnie zasoby jakimi dysponują obie firmy.

CD Projekt Red
Ilość pracowników: 872 osob.
Aktywa obrotowe: 670 milionów złotych

11 bit
Ilość pracowników: 135 osob.
Aktywa obrotowe: 106 milionów złotych

Wychodzi nam, że 11bit pod względem zasobów na tle wygląda następująco:
15,5% zasobów ludzkich
15,8% zasobów kapitałowych

Pomińmy dla uproszczenia, że 11bit pod koniec roku ma zwiększyć zatrudnienie do 200 osób, oraz to, że jako spółka mniejsza powinna być bardziej dynamiczna (inaczej lata mucha a inaczej samolot).

PROGRAM MOTYWACYJNY 11 BIT NA LATA 2020-2025
Wariant bazowy uprawniający do realizacji uprawnień po bazowej cenie: Osiągnięcie sumy skonsolidowanych, wyników netto grupy kapitałowej spółki z działalności kontynuowanej w kolejnych okresach weryfikacji, powiększonych o ujęte w księgach koszty wyceny programu w tożsamym okresie, na poziomie:
a) za lata obrotowe 2020-2023 w wysokości nie mniejszej niż 939 000 tys. zł, lub
b) za lata obrotowe 2020-2024 w wysokości nie mniejszej niż 1 095 500 tys. zł, lub
c) za lata obrotowe 2020-2025 w wysokości nie mniejszej niż 1 298 950 tys. zł.

Wariant przewidujący realizację dowolnego z celów o jeden rok wcześniej i uprawniający do realizacji uprawnień po cenie z dyskontem: Osiągnięcie sumy skonsolidowanych, wyników netto grupy kapitałowej spółki z działalności kontynuowanej w kolejnych okresach weryfikacji, powiększonych o ujęte w księgach koszty wyceny programu w tożsamym okresie, na poziomie:
a) za lata obrotowe 2020-2022 w wysokości nie mniejszej niż 939 000 tys. zł, lub
b) za lata obrotowe 2020-2023 w wysokości nie mniejszej niż 1 095 500 tys. zł, lub
c) za lata obrotowe 2020-2024 w wysokości nie mniejszej niż 1 298 950 tys. zł, lub
d) za lata obrotowe 2020-2025 w wysokości nie mniejszej niż 1 565 000 tys. zł

Cel w postaci zmiany kursu akcji 11 bit na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w taki sposób, że wyrażona w procentach zmiana poziomu kursu akcji spółki ustalona w oparciu o kurs zamknięcia notowań akcji 11 bit na GPW na dzień weryfikacji w stosunku do kursu zamknięcia notowań akcji 11 bit na dzień 30 grudnia 2019 roku, będzie wyższa od wyrażonej w procentach i powiększonej o 100 punktów procentowych zmiany poziomu WIG w tożsamym okresie.
KONIEC


Rostrzał jest tak ogromny w stosunku do tego co zaprezentowało 11 bit, że nie ma się co dziwić reakcji rynku i akcjonariuszy. Można też zauważyć cztery bardzo poważne wady programu zaprezentowanego przedwczoraj przez 11 bit:

1. Okres długości programu ma opcję wydłużenia, poczas gdy pownien mieć opcję skrócenia w przypadku wykonania 100% (tak jak w przypadku CDPR). Co będzie w sytuacji, gdy w 2023 roku zarząd 11 bit wykona 90% celu przewidzianego w programie? Będzie czekał na 2024, by wykonać 100% programu, czy wydrukuje sobie te 90%? Jeśli będzie czekał i okaże się, że jednak wykonał 60% na 2024 to czy przysługuje mu 60% czy 90%?

2. Buy-back, który kreuje konflikt interesów. Przykładowo, już teraz spółka może się cieszyć z tego że zrobiła duża zamieszanie na rynku swoją fatalną propozycją programu motywacyjnego, co obniży cenę akcji i spowoduje mniejszy wydatek na skup akcji własnych. W krótkim terminie może i się opłaci, ale rysa na wizerunku zostanie na zawsze.
Jeśli spółka na prawdę nie wie co zrobić z nadwyżkami środków finansowych, choć wydaje się to dziwne w obecnej dynamicznej fazie rozwoju (budowania 3 zespołów produkcyjnych, poszerzania działu wydawnictwa), to powinna wypłacić dywidende. Wielu jest na rynku potencjalnych inwestorów, dla których choć jedna dywidenda byłaby potwierdzeniem wiarygodności zarządu. Wiele jest też inwestorów instytucjonalnych, którzy w swojej polityce iwnestycyjnej mają zapisane inwestowanie wyłącznie w spółki płacące dywidende. Proszę spojrzeć co robi TSGames, Playway i Cdprojekt.

3. Brak celu rynkowego, bądź jakościowego gier. Analizując zachodnie firmy produkujące gry natknąłem się wiele razy na zapis w ich programach opcyjnych mówiących o minimalnej ocenie na metacritic.

4. Skoro firma buduje 3 niezależne zespoły wewnątrz firmy, które pracują nad 3 grami to program motywacyjny koniecznie powinien obejmować wydanie 3 gier, by zachować ciągłość i być wiarygodnym odniesieniem do kolejnego programu. Dlatego lepiej gdyby program nie był 4 letni, ale 5 albo 6 letni.

Ostatnio raport z DM BOŚ wyszedł 22 kwietnia 2019, potem 21 październik. Co pół roku odświeżają spółkę. Zakładając, że Pan Pająk z DM BOŚ trzyma dyscyplinę zespołu, to pewnie na dniach, albo najpóźniej tygodniach powinien wyjść nowy raport, od najbardziej byczego w stosunku do 11 bit analityka.

Myślę, że powszechne już stosowanie ulgi IP BOX, osłabienie złotówki o około 10%, oraz wzrost zainteresowania grami (rekordy na Steam), spowoduje podniesienie prognozy o co najmniej 15% w górę, czyli ponad 550 zł. za akcje. W poprzednich raportach analitycy prognozowali od 2021 powtarzalne zyski na poziomie 100-120 milionów złotych, myślę, że mogą spokojnie to zwiększyć do 120-150 milionów złotych.

Zapyta ktoś, czemu w takim razie market cap dla 11 bit wynosi 900 milionów złotych?
Odpowiedź: a czemu market cap CD Projektu w 2016 po raporcie rocznym przez kilka miesięcy wciąż wynosił około 2,5 miliarda złotych, gdy już było wiadomo, że zarobili ponad 340 milionów złotych, a zysk uśredniony będzie w granicach 200-250 milionów w cyklu produkcyjnym implikując P/E 10-12?
Wydaje się, że w obu przypadkach mamy do czynienia z anomalią. Czas pokaże. Oczywiście mogę się mylić, co do swoich założeń, jednak myślę, że obecne 11 bit to bardzo byczy case, a obecną cenę tłumaczy jedynie nieracjonalny strach przed pandemią i obecna faza cyklu produkcyjnego (mało newsów). Obie te rzeczy za kilka miesięcy się skończą.

W świecie w którym filmy Patryka Vegi są oblegane w kinach, a Twitch, który przez samych twórców był określany jako "portal dla loserów", a potem został kupiony przez Amazon za 1 mld $, nie wiem czy warto kierować się osobistym przeczuciem co do produktu.
Wydaje mi się, choć mogę się mylić, że warto zaglądnąć na stronkę:
sensortower.com/ios/us/ten-squ...

Pokazuje ona przekrój ocen wystawionych przez graczy z USA:
5 gwiazdek: 41,504
4 gwiazdki: 5,505
3 gwiazdki: 1,194
2 gwiazdki: 344
1 gwiazdka: 704

Nie wygląda to źle.

Coś czuje, że ten temat będzie za kilka lat najpopularniejszym na forum stockwatch :)

Zestawienie kosztów i przychodów z filmu Solaris z 2002 z Clooney'em:
Budget:$47,000,000 (estimated)
Opening Weekend USA: $6,752,722, 1 December 2002
Gross USA: $14,973,382
Cumulative Worldwide Gross: $30,002,758

Także widać, że nie zawsze Lem jest gwarantem sukcesu.

Tutaj ciekawa prezentacja odnośnie tego jak się zmienił rynek gier Indie w ostatnich latach:

93% deweloperów nie udaje się zarobić na tyle dużo, by móc przetrwać.
Gdzieś indziej widziałem statystyki, że 96% studiów gamedev się zamyka po pierwszym projekcie, połowa ze względów finansowych.

W każdym razie, biorąc pod uwagę zaplecze intelektualne ekipy Starward, wydaje się, że są szansę, by przebić się na rynku. Uważam, choć mogę się mylić, że nawet jeśli gra będzie wspaniała, a oceny będą ponad 80/100 na metacritic to wciąż będzie trudno o sukces finansowy, ze względu na to, że studio nie ma żadnej bazy lojalnych klientów na ten moment. Wydaje się, że dopiero kolejne gry mogą przynieść konkretny zarobek. Więc jeśli ktoś się decyduje na kupno akcji, to proponuje postawę bardzo long-term (ponad 5 lat).
Ja sam poczekam na recenzje na metacritic/opencritic, ale życzę projektowi sukcesów. Byłoby świetnie mieć kolejne wysokiej jakości studio gamedev w Polsce. Trzymam kciuki i życzę wytrwałości w dążeniu do celu.

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 19 listopada 2019
Ostatnia wizyta: 17 stycznia 2021 12:15:41
Liczba wpisów: 28
[0,01% wszystkich postów / 0,07 postów dziennie]
Punkty respektu: 11

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,481 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +151,47% +30 293,47 zł 50 293,47 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d