PARTNER SERWISU
awhvmadt
36 37 38 39 40
Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 30 maja 2025 17:30:04 przy kursie: 16,31 zł
Dobre wyniki finansowe.

Jest poprawa wzgędem zeszłego roku.

Do końca roku powinni faktycznie wyjść na zero, jak mówił zarząd. Na szybko to co najważniejsze:
ok. 556 mln zł w gotówce i na lokatach (czytałem tutaj i na B takie opinie, że oni już po 1 kwartale nie będą mieli żadnej gotówki...)
spadek kosztów wynagrodzeń z 389,3 na 306,3
mniejsze koszty amortyzacji

Raport patrząc na PKP Cargo w ostatnich powiedzmy 2 latach, nie licząc boomu związanego z wożeniem węgla dla Morawieckiego moim zdaniem jeden z lepszych, bo widać efekty zmian.

Popracować teraz nad przychodami, jeszcze zmniejszyć koszty (moim zdaniem od poniedziałku po wyborach dalsze zwolnienia pracowników) i wyjdą na PLUS.
Generalnie spadek przychodów moim zdaniem był w cenach, zresztą wynikało to z informacji udostępnianych przez Urząd. Od II kwartału powinno to się poprawić, bo jednak ilość pociągów zwiększyła się na trasach (strona oficjalna pkp cargo)

-48,6 mln zł straty. A wy ile przewidywaliście, o ile można spytac? Rok temu 118 mln straty, w II kwartale ponad 300...
Edytowany: 30 maja 2025 17:34

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 30 maja 2025 18:21:04 przy kursie: 16,31 zł
Spadek przychodów o 21,4% yoy.

Cytat:
W pierwszych czterech miesiącach 2025 r. masa towarów obsłużonych koleją wyniosła ponad 69,4 mln ton. Praca przewozowa przekroczyła wartość 17,9 mld tonokilometrów, a praca eksploatacyjna wyniosła prawie 25,3 mln pociągokilometrów. Zestawiając te dane z analogicznym okresem rok wcześniej, uzyskujemy niższy o 3,6 mln ton (-4,9%) wolumen masy obsłużonej koleją, niższa o 1,2 mld tonokilometrów, jest również wartość pracy przewozowej (-6,2%), a poziom pracy eksploatacyjnej spadł o 1,6 mln pociagokilometrów (-5,9%).


utk.gov.pl/pl/aktualnosci/2231...

Widać, wyraźnie że spółka traci dalej udziały w rynku. Jeżeli nie odwrócą tej tendencji nie poprawią wyników finansowych, bo same cięcia kosztów gdy traci się udziały w rynku szybciej niż spada sam rynek okazują się niewystarczające.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 30 maja 2025 20:59:53 przy kursie: 16,31 zł
1ketjoW napisał(a):

Widać, wyraźnie że spółka traci dalej udziały w rynku. Jeżeli nie odwrócą tej tendencji nie poprawią wyników finansowych, bo same cięcia kosztów gdy traci się udziały w rynku szybciej niż spada sam rynek okazują się niewystarczające.

Moim zdaniem odbudowanie przychodów to jest - jak już zresztą pisałem - kwestia kilku kwartałów, a nawet lat.

Tak, to są fakty - PKP Cargo zgodnie z danymi nadal traci udziały na rynku. Dodatkowo sam rynek odnotowuje tendencję malejącą. Obecny zarząd dostał spółkę w bardzo trudnej sytuacji, bo po pierwsze: przerost zatrudnienia (ponad 15 tysięcy pracowników), utrata kontraktów na przewóz (decyzja węglowa premiera Morawieckiego) i brak dyscypliny kosztowej (nikt nie zwracał uwagi na niewykorzystany tabor, nieużywane nieruchomości) i trwonili majątek w najlepsze. W konsekwencji stało się jak się stało. Więc spadek przychodów to jest pokłosie właśnie wygaszonych umów przez nieumyślne błędy poprzedniego zarządu i całej władzy, która szkodziła. Zresztą spółka nadal podejmuje w tej sprawie - z tego co mi wiadomo - interwencje. Zobaczmy co z tego wyniknie.

Moim zdaniem kilka tematów jest na rzeczy:
- inwestycje MON (zapowiadane 400 mln zł)
- sprzedaż euroterminali
- sprzedaż nieruchomości i zakładów nieuwzględnionych w reorganizacji
- dalsze zwolnienia pracowników
- nowe umowy, podpisywanie kontraktów na przewóz

A tak piszą w dzisiejszym sprawozdaniu finansowym. Więc najgorsze już za spółką. Do końca roku przy takiej dynamice powinni wyjść na zero, albo już na jeśli chodzi o zysk netto.

kliknij, aby powiększyć


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 30 maja 2025 22:57:57 przy kursie: 16,31 zł
Przypomnę Twój wpis z 13 maja br. bo jest i o przychodach.

Cytat:
Konsolidacja na PKP Cargo przypomina bardziej tę na CCC. Podobny scenariusz - restrukturyzacja. I jeszcze kilka kwartałów powinni notować duże zyski netto, z dwóch powodów: niższa amortyzacja i o wiele niższe wyngrodzenia pracowników (zwolniono 5 tys. ludzi) przy przychodach, których dynamika spadku nie jest aż taka wysoka.

Dołek na spadku przychodów powinien być już za nami.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 31 maja 2025 00:55:20 przy kursie: 16,31 zł
1ketjoW napisał(a):
Przypomnę Twój wpis z 13 maja br. bo jest i o przychodach.

Cytat:
Konsolidacja na PKP Cargo przypomina bardziej tę na CCC. Podobny scenariusz - restrukturyzacja. I jeszcze kilka kwartałów powinni notować duże zyski netto, z dwóch powodów: niższa amortyzacja i o wiele niższe wyngrodzenia pracowników (zwolniono 5 tys. ludzi) przy przychodach, których dynamika spadku nie jest aż taka wysoka.

Dołek na spadku przychodów powinien być już za nami.

Tak, dokładnie tak sądzę. Dołek na przychodach powinien być za nami. Pisałem to w połowie maja. I podpieram to danymi z ilości pociągów, które jeżdżą dla PKP Cargo. O tych samych godzinach jest mniej więcej 10-40% przewozów niż w I kwartale (w styczniu, lutym). Raport jest na koniec marca, przypominam.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 31 maja 2025 11:08:13 przy kursie: 16,31 zł
Przecież spółka dalej traci udziały w rynku który spada. To dotyczy okresy po 31 marca 2025 r. Rynek maleje a w tym malejącym rynku maleją udziały PKP Cargo i to oznaczę że przychody rosną. Możesz to wyjaśnić?

Cytat:

Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów według masy spadł po kwietniu do 26,56 proc. całego rynku wobec 28,18 proc. w kwietniu 2024 roku


Cytat:

Według pracy przewozowej udział PKP Cargo wyniósł 25,43 proc. vs 28,85 proc. po kwietniu 2024 roku.


www.bankier.pl/wiadomosc/Udzia...
Edytowany: 31 maja 2025 11:13

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 31 maja 2025 15:45:06 przy kursie: 16,31 zł
1ketjoW napisał(a):
Możesz to wyjaśnić?

Już Ci wyjaśniam. Mam na myśli, że obecnie - biorąc pod uwagę wzrost ilości przejazdów w ciągu tygodnia (strona pkpcargo.com - polecam śledzić) widzę zauważalny wzrost przewozów. Tak naprawdę od maja jest to zauważalne. Normalnie w ciągu tygodnia w okolicach luty-marzec pociągów na trasach było ok. 230-260 w ciągu dnia roboczego. Teraz ta wartość podskoczyła do ok. 290 - 320. Oczywiście, to moja obserwacja a nie żadne badanie ilościowe pragnę zaznaczyć.

Kolejna kwestia to umowy, które są rozpoczęte i zaczynają być realizowane przez spółkę.
Cytat:
Jak podano, spółka finalizuje także nowe umowy. Wśród podpisanych ostatnio jest m.in. przewóz węgla z kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec o wartości 48,5 mln zł, który będzie realizowany od 1 kwietnia 2025 do 31 marca 2027 roku. Zawarto też umowy ze spółkami z Grupy Azoty na przewozy towarowe oraz na najem wagonów. Umowy obowiązywać będą do 31 sierpnia 2027 roku. Maksymalna łączna wartość tych umów to ponad 233 mln zł netto.

Sądzę, że te umowy dopiero ruszyły już na dobre od maja 2025 r. Pytanie czy w kwietniu działali na 100%.

Więc dlatego piszę, że uważam, że że dołek na przychodach jest już za nami i w następnych kwartałach zobaczymy nieznaczny, ale jednak wzrost przychodów. Czytam co pisze jeden z członków zarządu we wczorajszej notce:
Cytat:
Teraz wchodzimy w etap działań, które pomogą nam poprawić jakość usług oraz konkurencyjność. Cel to pozyskanie nowych zleceń i ustabilizowanie przychodów ze sprzedaży oraz poprawa sytuacji płynnościowej" - powiedział Michał Łotoszyński, członek zarządu ds. finansowych.


Zresztą jak sobie zobaczysz pewną cykliczność przychodów w PKP Cargo, to takie sytuacje, gdzie kwartalna wartość przychodów byla poniżęj 1 mld zł wystąpiła kilkukrotnie w kwartałach:
1Q 2014: 982 mln zł
1Q 2015: 888 mln zł
2Q 2018: 669 mln zł
2Q 2020: 928 mln zł
1Q 2025: 927 mln zł

kliknij, aby powiększyć


Dlatego też podbudowuję swoją tezę, ze mamy dołek przychodów właśnie teraz w okolicy przełomu 1 / 2 kwartał. Być może już jesteśmy za dołkiem na przychodach. Historycznie miało to miejsce zawsze 1 i 2 kwartał.

A teraz najlepsze - obniżono bardzo mocno koszty i przypuszczam, że nadal będą to robić - piszą o "dostosowywaniu do rynku" więc sądzę, że przed nami kolejne zwolnienia i dalsze obniżanie kosztów.

Tym o to sposobem, jeśli uda im się zwiększyć wartość przychodów do ok. 1000 - 1100 mln zł, przy obniżonych kosztach to zysk netto będzie znaczny.
To taka moja 'prostacka' analiza, bo akurat szczegółów tutaj ciężko analizować, bo nie mamy dostępu do takich danych...
Edytowany: 31 maja 2025 15:49

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 31 maja 2025 16:23:44 przy kursie: 16,31 zł
Cytat jaki zamieściłeś wskazuje na plany stabilizacji przychodów. Pytanie na jakim poziomie.

Poniższy cytat pokazuje ryzyka w soczewce..

Cytat:

Jesteśmy w szczególnym momencie dla grupy kapitałowej PKP Cargo – z jednej strony przeprowadzamy restrukturyzację, optymalizację zasobów i dopasowanie struktur do obecnego rynku. Z drugiej strony mamy do czynienia z trudną sytuacją na rynku kolejowych przewozów towarowych. Kurczące się przewozy węgla, dalszy brak koniunktury w Unii Europejskiej, ograniczony popyt na przewozy w Europie i perturbacje w handlu światowym. Wszystko to wpływało na wyniki całej branży kolejowej w I kwartale 2025 roku, większą konkurencję, presję cenową oraz konieczność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki funkcjonowania" - powiedziała prezes Agnieszka Wasilewska-Semail. (PAP Biznes)


biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy...

W 2q25 r. oczywistym jest, że transport węgla spada w związku z warunkami atmosferycznymi, a węgiel ma spory udział w transporcie jaki realizuje PKP Cargo. Wyniki kwietnia 25 r. to potwierdzają.
Edytowany: 31 maja 2025 16:26

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 31 maja 2025 16:53:58 przy kursie: 16,31 zł
1ketjoW napisał(a):

W 2q25 r. oczywistym jest, że transport węgla spada w związku z warunkami atmosferycznymi, a węgiel ma spory udział w transporcie jaki realizuje PKP Cargo. Wyniki kwietnia 25 r. to potwierdzają.

Biorąc pod uwagę warunki rynkowe, to i tak zmiany zachodzące w samej spółce trzeba ocenić pozytywnie. Zgadzasz się z tym?

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 31 maja 2025 18:05:15 przy kursie: 16,31 zł
Na to pytanie odpowiem jak będę znał więcej informacji o planie restrukturyzacji.

Zarząd zmniejszył zatrudnienie to fakt. Bez wzrostu przychodów i udziału w rynku ciężko mówić o tym, że spółka jest dobrze zarządzana.

Cięcia kosztów robi się relatywnie łatwo, bo do tego klient nie jest potrzebny.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 2 czerwca 2025 13:21:25 przy kursie: 16,10 zł
1ketjoW napisał(a):
Cięcia kosztów robi się relatywnie łatwo, bo do tego klient nie jest potrzebny.

Tak to nie do końca. Muszą mieć zdolność do obslugi kontraktów.

Jeśli spółka była w stanie zredukować 4 tys pracowników i nadal realizować większość zleceń bez problemów, to chyba wyraźnie to mówi o przeroście zatrudnienia.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 2 czerwca 2025 13:37:06 przy kursie: 16,10 zł
Dix22 napisał(a):
1ketjoW napisał(a):
Cięcia kosztów robi się relatywnie łatwo, bo do tego klient nie jest potrzebny.

Tak to nie do końca. Muszą mieć zdolność do obslugi kontraktów.

Jeśli spółka była w stanie zredukować 4 tys pracowników i nadal realizować większość zleceń bez problemów, to chyba wyraźnie to mówi o przeroście zatrudnienia.


Masz całkowitą rację, że spółka musiała zachować zdolność do realizacji kontraktów – to oczywiste, że tak zrobili, skoro skala ich operacji spadła.
Dlatego podkreśliłem, że cięcia kosztów, w tym zatrudnienia, są relatywnie łatwiejsze niż zdobywanie nowych umów i rozwijanie biznesu. Zredukować etaty da się szybko i bez udziału rynku. Zbudowanie portfela nowych kontraktów, relacji z klientami i trwałego wzrostu – to zupełnie inna skala trudności.
Sukces kosztowy nie równa się sukces rynkowy czy finansowy.

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 2 czerwca 2025 14:22:11 przy kursie: 16,10 zł
Mnie bardziej zastanawia fakt budowania pozycji przez zarząd w kontekście nabycia akcji. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje czegoś co niesie za sobą "jakies" ryzyko utraty kapitału. My jako akcjonariat wiemy dużo mniej, dużo bardziej ryzykujemy. może ilość nie powala ale... mała łyżką jest podbierane. Coś w trawie piszczy w moim przekonaniu. Cicho jest w tematyce wojskowej. Tu mnie bardzo zastanawia temat.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 2 czerwca 2025 20:50:25 przy kursie: 16,10 zł
RomanR napisał(a):
M Nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje czegoś co niesie za sobą "jakies" ryzyko utraty kapitału.

Wszyscy to robią, zwłaszcza Ci co inwestują na giełdzie, kupują kupon lotto....
Edytowany: 2 czerwca 2025 20:50

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 2 czerwca 2025 23:17:55 przy kursie: 16,10 zł
grum napisał(a):
RomanR napisał(a):
M Nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje czegoś co niesie za sobą "jakies" ryzyko utraty kapitału.

Wszyscy to robią, zwłaszcza Ci co inwestują na giełdzie, kupują kupon lotto....


Nie zawsze. Zdarza się, że rynek jest nieefektywny mimo danych, że akcje są więcej warte np. Votum, Asbis czy Action itd. kilka lat temu. Być może nawet teraz są takie akcje na rynku. Angel Poza tym to kwestia oszacowania zysku do ryzyka. Nie ma 100% bezpiecznej inwestycji.

Ewidentnie widać, że PKP Cargo nie upadnie, bo ma zbyt duże znaczenie gospodarcze. Prawdę powiedziawszy to prywatyzacja tej spółki to był błąd, ponieważ odcięła ja od możliwości uzyskania finansowania w takiej formie jak DB Cargo. Niemcy udzielają swojej spółce pomocy publicznej, którą zatwierdza KE.

Nie lekceważę insider trading. Obecnie nie widzę innych przesłanek do zakupu akcji PKP Cargo. Niestety nierówny dostęp do informacji to często jedyna przesłanka, że warto jakieś akcje kupić. Plan restrukturyzacji jest już niemal gotowy i zarząd oraz RN go znają.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 czerwca 2025 00:24:50 przy kursie: 16,10 zł
Tego przetargu nie wygrają.

Cytat:

Enea Elektrownia Połaniec otrzymała 9 ofert w przetargu na wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym do 400 000 ton węgla energetycznego w okresie 12 miesięcy w ramach umów ramowych.


kolejowyportal.pl/duze-zainter...

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 3 czerwca 2025 11:10:19 przy kursie: 16,00 zł
1ketjoW napisał(a):
grum napisał(a):
RomanR napisał(a):
M Nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje czegoś co niesie za sobą "jakies" ryzyko utraty kapitału.

Wszyscy to robią, zwłaszcza Ci co inwestują na giełdzie, kupują kupon lotto....


Nie zawsze. Zdarza się, że rynek jest nieefektywny mimo danych, że akcje są więcej warte np. Votum, Asbis czy Action itd. kilka lat temu. Być może nawet teraz są takie akcje na rynku. Angel Poza tym to kwestia oszacowania zysku do ryzyka. Nie ma 100% bezpiecznej inwestycji.

Ewidentnie widać, że PKP Cargo nie upadnie, bo ma zbyt duże znaczenie gospodarcze. Prawdę powiedziawszy to prywaty


spółka jest prywatna jednak macki siegaja ze sceny politycznej. Więc ta prywatyzacja jest trochę "martwym prawem". Napewno ten zabieg pozwolił" uwolnić kurs " chwilo od debiutu. Przypominam że pkpc był pierwszym przewoźnikiem tego typu na giełdzie, którego założenie było pozyskanie dodatkowego kapitału. Dzisiaj mocno zajechana ze względu na chaotyczne decyzje polityczne. Lepiej mieć zarządzana spółkę od strony prywatnej niż rozkradziona przez SP. Chociaż mimo wszystko Sp miał duży pływ na to z czym teraz się zmaga przewoźnik. W mojej ocenie trzeba być cierpliwym i liczyć na to że nie braknie nam ognia do ugotowania tego kamienia. Zgadzam się że czasami rynek idzie w drugą stronę i irracjonalne jest co czasem widzimy. Taki los... bardziej jednak chodziło mi o to że jeżeli ktoś jest bliski lub zna informacje jakie mogą przynieść zysk, chętniej inwestuje bo widzi już okazje. My tych informacji nie posiadamy.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 6 czerwca 2025 14:50:48 przy kursie: 16,02 zł
Dix22 napisał(a):

A teraz najlepsze - obniżono bardzo mocno koszty i przypuszczam, że nadal będą to robić - piszą o "dostosowywaniu do rynku" więc sądzę, że przed nami kolejne zwolnienia i dalsze obniżanie kosztów.

Tak jak pisałem. Spółka ogłosiła dalsze zwolnienia grupowe. To są znakomite informacje.

Do 1041 pracowników w 2025 roku oraz do 1388 pracowników w 2026 roku. Łącznie 2428 osób zwolnią - tak jak przewidywałem i tutaj pisałem. Kolejny etap w restrukturyzacji i odzyskiwaniu rentowności. Po prostu tych pracowników było za dużo, o wiele za dużo i trzeba odchudzić firmę. Bardzo dobrze obrazują to wskaźniki związane z masą przewozową na pracownika.

btw. rząd zaproponował dla sektorów energochłonnych 250 zł za MWh, może ruszy nam przemysł jak we Włoszech... i będzie więcej wożenia.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 6 czerwca 2025 15:36:38 przy kursie: 16,02 zł
Dix22 napisał(a):
Dix22 napisał(a):

A teraz najlepsze - obniżono bardzo mocno koszty i przypuszczam, że nadal będą to robić - piszą o "dostosowywaniu do rynku" więc sądzę, że przed nami kolejne zwolnienia i dalsze obniżanie kosztów.

Tak jak pisałem. Spółka ogłosiła dalsze zwolnienia grupowe. To są znakomite informacje. [...]


Nie mogę doczekać się jakiego przymiotnika użyjesz w sytuacji, gdyby Spółka odzyskała rentowność puke_l

Gdyby się jednak okazało, że Spółka ogłosi kolejne zwolnienia grupowe to wyręczę ciebie pisząc "najznakomitsze informacje"
Na marginesie, Spółka się zwija i kolejny tego typu komunikat jest prawdopodobny

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 6 czerwca 2025 15:44:36 przy kursie: 16,02 zł
grum napisał(a):

Spółka się zwija


...że jak?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



36 37 38 39 40

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,237 sek.

fyrqidri
rmjpdgac
pojfyqro
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
uhfwtwqi
vcfxwply
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat