Cytat:
Budimex spodziewa się kontynuacji wzrostu w branży budowlanej, w tym infrastrukturalnej, w latach 2026 i 2027. Motorem tego wzrostu będą przede wszystkim inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową.
Tak myślę sobie, że te największe inwestycje w Polsce dopiero przed nami a mianowicie budowa elektrowni atomowych, CPK a przy okazji tworzenie nowych połączeń drogowych i kolejowych.
Tak jak premier Tusk mówił wczoraj i na ostatnich konferencjach, że ruszają z repolonizacją i zamierzają faworyzować polskie firmy w kontraktach. Nowy zarząd w Cargo jest w sumie ukierunkowany na pozyskiwanie kontraktów, więc może uda im się coś dobrego wynegocjować. Patrząc po ilości przewozów realizowanych przez PKP CARGO, to jest zauważalna poprawa względem początku roku.
Bo tak naprawdę firma przechodzi akurat obecnie najmocniejszą restrukturyzację/reorganizację od początku działalności. Teraz już jest 10 tysięcy pracowników (ponad 4 tys. zostało zwolnionych). Czytam informacje, że możliwe są dalsze zwolnienia ok. 2,5 - 3,0 tys. pracowników. Ale to wszystko jest w ramach "plotek" i potrzebne są twarde informacje. Ekipa rządząca w Cargo pewnie teraz zajęta dopinaniem planu restrukturyzacyjnego. Dużo nieruchomości pojawiło się na sprzedaż, pozamykali nierentowne i nieopłacalne zakłady i z tego co wiem dokonano przeniesień pracowników.
Jeszcze tylko tabor sprzedać i wymieniać na nowy, specjalistyczny. Ale to już plan na lata.
Odnośnie kursu giełdowego, bo ostatnio mniej czasu zaglądam na Cargo... to jest stabilnie, ale bez szału. Wycena nadal poniżej 1 mld zł, nadal trend boczny. Więc tutaj "grube ryby" zdecydują jak już nazbierają i będą wiedzieli, że mają twardy grunt pod nogami.