161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
3 lipca 2025 14:12:14
przy kursie: 15,49 zł
Panowie, trochę pomieszaliście :)
Za I kw. odpowiednio 2025 2024
Przychody i (koszty) finansowe (36,1) (48,0)
Zapłacone odsetki od leasingu oraz kredytów (19,9) (37,8)
Zadłużenie fin. 2,81 mld 2,83 mld w tym: kredyty 1,37 mld 1,38 mld leasing 1,36 mld 1,38 mld
Zobowiązania handlowe 1,2 mld 1,2 mld
Układem zostały objęte kredyty, zobowiązania handlowe i inwestycyjne plus bzdurki. Daje to kwotę ok. 3 mld pln. Leasing z racji swojej formy ciężko żeby wszedł w masę. Leasingodawca do momentu spłaty jest właścicielem, więc w każdej chwili może zabrać ciuchcię.
1ketjoW, obecnie PKP Cargo jest jednym z lepszych kontrahentów dla dostawców. W sanacji wszystkie zobowiązania nieobjęte układem trzeba płacić w terminie.
Edytowany: 3 lipca 2025 14:12
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
3 lipca 2025 15:05:04
przy kursie: 15,49 zł
Dzięki za wyjaśnienie.
Nie uważam, że PKP Cargo to obecnie pewny kontrahent. Znajdują się w procesie sanacji, mają zawyżone koszty osobowe (następne zwolnienia są w planie), tracą ciągle udziału rynkowe i potrzebują 500 mln zł na inwestycje, która ma im udzielić główny akcjonariusz. Poza tym działają na konkurencyjnym rynku. Prezes liczy na utrzymanie stawek i wnioskuje z tego, że konkurencja się zaostrza.
DB Cargo utrzymuje udziały rynkowe, spółka Orlenu zwiększa plus jeszcze jedna spółka zwiększa. Głównie transportują węgiel. Sami twierdzą w publikacjach, że przez najbliższe kilka kwartałów będą ponosić straty.
Za mało prawdopodobne uważam z księgowego punktu widzenia aby sprzedaż wagonów poprawiła im wynik finansowy w tym roku, ponieważ to by oznaczało że odpis jaki zrobili w 2024 r. był zawyżony.
Generalnie do końca 2026 r. będą walczyć o utrzymanie. Co dalej zobaczymy, ale jako strategiczna spółka SP obstawiam, że wyjdą na prostą. Nie będzie to proces ani szybki ani łatwy.
Edytowany: 3 lipca 2025 15:07
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
4 lipca 2025 17:36:55
przy kursie: 15,76 zł
Co do transportu węgla i perspektyw myślę, że poniższe dane mówią wszystko: Cytat: W 2024 r. udział węgla w produkcji energii elektrycznej spadł w Polsce do rekordowo niskiego poziomu 56,2%.
www.gramwzielone.pl/trendy/203...
|
|
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
6 lipca 2025 20:41:03
przy kursie: 15,76 zł
Akurat węgiel to rynek schyłkowy i co do tego nie ma co się kłócić. Na pewno odchudzenie firmy to podstawa. Sam fakt, że spółka została uratowana przed tak naprawdę bankructwem już zasługuje na wyższą wycenę giełdową moim zdaniem. 700 mln zł Ostatnio padły tutaj sformułowania, że maks 280/290 pociągów. Według strony pkpcargo.com [img mini] i.ibb.co/k6h6H2ky/Zrzut-ekranu...Dlatego obecny plan PKP Cargo, który dąży do zmniejszenia przewozu węgla i zwiększenia przewozów intermodalnych ma swój cel i jest moim zdaniem rynkowo dobrym rozwiązaniem. Zresztą - przewozy intermodalne mają wyższą rentowność i nie ma tak wyraźnych cykli jak przy przewozie węgla.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
6 lipca 2025 22:38:51
przy kursie: 15,76 zł
Liczbę pociągów każdy może sprawdzać sam https://www.pkpcargo.com/To że raz mieli 301 coś zmienia? To istotna różnica pomiędzy 290 a 300 tj. ca. 3%? Myślisz, że to poprawi wyniki spółki, przy spadających cenach. PKP Cargo planuje nawet z tego schyłkowego segmentu mieć 13% przychodów w 2031 r. We wzrost przewozów intermodalnych uwierzę jak zaczną zwiększać udziały w rynku. Obecnie trend jest odwrotny, a to oznacza kolejne zwolnienia. Gdzieś jednak jest dno zwolnień?
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
7 lipca 2025 09:45:48
przy kursie: 15,40 zł
Informacje z UTK się pojawiły kilkanaście minut temu. Cytat:Kolejowe przewozy intermodalne wzrosły o 1,1% r/r do 432,7 tys. jednostek w I kw. 2025 r. W przeliczeniu na kontenery 20-stopowe (1 TEU) w I kw. br. przewieziono 680,7 tys. TEU, co oznacza wzrost o 3,6% r/r, podał Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
Transport intermodalny uzyskuje coraz większy udział w całym sektorze kolejowym. W I kw. 2025 r. odpowiadał za 12,7% rynku pod względem masy oraz 16,6% pod względem wykonanej pracy przewozowej. Oznacza to nie tylko wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, lecz także najwyższe wartości w historii polskich przewozów kolejowych Źródło PAP za pośrednictwem https://stooq.pl/n/?f=1689417To pokazuje, że ustalona strategia rozwoju PKP Cargo jest po prostu słuszna i dobrze przemyślana moim zdaniem. Inwestują w rozwój na rynku rosnącym i wysokomarżowym, a zwijają biznes z rynku schyłkowego i niskomarżowego. Czy ktoś mnie poprawi?
Edytowany: 7 lipca 2025 09:45
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
7 lipca 2025 10:14:28
przy kursie: 15,40 zł
O tym, że przewozy intermodalne rosną wiadomo od dawna. Poniżej publikacja dotycząca 2024 r. i udziału PKP Cargo w tym segmencie rynku. Cytat:Intermodal rail transport in Poland in 2024: Growth in all key indicators
pl.railmarket.com/news/freight...
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
7 lipca 2025 17:45:23
przy kursie: 15,40 zł
Takiego zjazdu dawno nie było. Przy obrotach 800k... Zaczyna być czas na łapaczy :)
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
8 lipca 2025 22:08:16
przy kursie: 15,43 zł
314 pociągów PKP Cargo realizuje teraz przewozy. Coś drgnęło w górę, w sumie o 5%. Chociaż ekstremum jest zawsze w środę jeśli chodzi o realizowane połączenia - powinni przebić 330-340 jutro, jeśli chodzi o ilość przewozów.
|
|
PREMIUM
7 Dołączył: 2024-01-14 Wpisów: 32
Wysłane:
9 lipca 2025 08:04:19
przy kursie: 15,43 zł
Przy takich liczbach to nie uważałbym tego za drgnięcie. Specyfika pociągów jest taka, że są przewozy regularne jadące codziennie, są też regularne jadące co kilka dni, są też przewozy regularne jadące co 2-3 tygodnie. Nie ma sensu patrzeć na pojedyncze dni, żeby zobaczyć różnicę trzeba spojrzeć na dłuższy okres. Dzisiaj uruchomionych pociągów będzie 315, a jutro 270 i nie będzie to wcale oznaczać, że liczba przewozów znowu spadła, tylko że mają różną częstotliwość.
|
|
|
|
5 Dołączył: 2025-05-09 Wpisów: 36
Wysłane:
9 lipca 2025 13:18:43
przy kursie: 15,66 zł
Excel statystyka-> porównanie. To jednak i tak nie do końca odzwierciedla zysk. Jednak napewno skrupulatnym inwestorom będzie przedstawiało jakiś tam obraz. Póki co mielonka o której już dość dawno pisałem na tym poziomie cenowym. We wrześniu będziemy mieli bliżej określony kierunek. W moim przekonaniu realne jest przejście bliżej 20 zł z końcem roku. Nie uważam że przebijemy 21 co mogłoby otworzyć drogę wyżej. W pierwszej kolejności musimy stać się "znowu " monopolistą w części odpowiadającej za przewozy intermodalne. Scenariusz do 20 zł tylko przy realnej realizacji planu restrukturyzacji, który jak widać posiada różne warianty. Cierpliwy ugotuje kamień
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
9 lipca 2025 15:31:58
przy kursie: 15,66 zł
Wczoraj u Stanowskiego gościł Zbigniew Jakubas. 3 h rozmowa.
Poruszony był wątek kolei. Zacytuję "Ruch cargo, ruch transportowy będzie bardzo dynamicznie przechodził na kolej".
Ja nie jestem az tak do tego mocno przekonany, chociaż zakładam, że ruch cargo ubija dołek i rozpocznie stabilny rozwój, ale cieszę się, że Zbigniew Jakubas jest:).
|
|
5 Dołączył: 2025-05-09 Wpisów: 36
Wysłane:
9 lipca 2025 20:35:00
przy kursie: 15,66 zł
A teraz trochę faktów, które mogą ominąć nasze interesy: www.rp.pl/transport/art4267079... Dziwnym trafem jeszcze po drodze wydarzyło się to : obserwatorlogistyczny.pl/2025/...Jakby to wytłumaczyć że niemcy mają udział w terminalu przeładunkowym i dziwnie Ukraina otrzyma środki z UE na budowę nitki kolejowej nie będąc członkiem UE. Przypadek? Ktoś mnie wyprowadzi z błędu myślowego?
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
10 lipca 2025 00:32:15
przy kursie: 15,66 zł
Dobre informacje - jeśli spojrzysz na to ze strony PKP Cargo. Więcej torów z PL, zwłaszcza na tak potencjale perspektywistycznym rynku jak Ukraina to same plusy. Weź pod uwagę, że pomimo trwającej tam wojny - budownictwo w końcu mocniej ruszy. Trzeba przewozić broń, fortyfikacje, materiały budowlane, sprzęt wojskowy, amunicję... Nie ulegałbym informacjom o Niemcach czy Ukrainie jeśli chodzi o konkurencje, ona i tak istnieje. PKP Cargo ma większe predyspozycje w biznesie, a informacje powielają m.in. osoby ze związków - takie mam wrażenie, wszystko po to aby zahamować obniżkę wynagrodzeń czy zwolnienia. Wtorkowe spotkanie zakończyło się fiaskiem. Wniosek z tego jest prosty - będą zwolnienia. :- )
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
10 lipca 2025 01:00:35
przy kursie: 15,66 zł
Niemcy będą mieli alternatywną oś przesyłową: Ukraina → Batiovo → Węgry/Słowacja → Austria/Niemcy → Hamburg.
Dzięki terminalowi w Batiovie Niemcy przejmą prawdopodobnie kontrolę nad strumieniami ukraińskiego eksportu i ich rozdziałem po UE – z pominięciem polskich terminali logistycznych i portów. Jako kraj moim zdaniem bardzo na tym możemy stracić.
Pisanie, że to dobre dla Polski to bajka.
Podobna sytuacja ma się w przypadku przyspieszenia z Zielonym Ładem. Niemcy chcą zwiększyć konkurencyjność swojej gospodarki zwiększając np. koszty naszej poprzez droższy prąd.
Poza tym Włosi również zainwestowali w terminale na Ukrainie.
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
10 lipca 2025 06:46:44
przy kursie: 15,66 zł
Z Ukrainą jest tak, że Niemcy, Francuzi, Włosi i in. już od dawna (2-3 lat!) negocjują konkrety dot. odbudowy Ukrainy - a my mamy od tych spraw niestety niejakiego (niezłego ideowo, nijakiego biznesowo...) Pawła Kowala - I brak programowej, strategicznej koncepcji. Włosi nawet podają publicznie wyceny... Oby transport kolejowy był wyjątkiem - wynikającym z naszego polozenia geograficznego.
Edytowany: 10 lipca 2025 06:47
|
|
5 Dołączył: 2025-05-09 Wpisów: 36
Wysłane:
10 lipca 2025 08:22:35
przy kursie: 15,66 zł
Dix22 napisał(a):Dobre informacje - jeśli spojrzysz na to ze strony PKP Cargo. Więcej torów z PL, zwłaszcza na tak potencjale perspektywistycznym rynku jak Ukraina to same plusy. Weź pod uwagę, że pomimo trwającej tam wojny - budownictwo w końcu mocniej ruszy. Trzeba przewozić broń, fortyfikacje, materiały budowlane, sprzęt wojskowy, amunicję... Nie ulegałbym informacjom o Niemcach czy Ukrainie jeśli chodzi o konkurencje, ona i tak istnieje. PKP Cargo ma większe predyspozycje w biznesie, a informacje powielają m.in. osoby ze związków - takie mam wrażenie, wszystko po to aby zahamować obniżkę wynagrodzeń czy zwolnienia. Wtorkowe spotkanie zakończyło się fiaskiem. Wniosek z tego jest prosty - będą zwolnienia. :- ) Z całym szacunkiem ale się nie mogę zgodzić. Wyobrażam teraz sobie jak firma hhla, która kupiła w pewnej części obszar przeladunkowy wozi materiały i sprzęt z Budimexu( Budimex w sumie jest juz bardziej hiszpanski niz Polski) lub innych polskich firm. Jesteśmy najbliżej i jednocześnie najdalej od tortu. Na sam koniec dadzą nam coś na odczepnego i powiedzą ze przecież mogliśmy robic interesy, Ukraina wam jest bardzo wdzięczna za pomoc, Polacy jesteście wielcy. Mamy też wielki tylek w który nas...
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
10 lipca 2025 08:45:10
przy kursie: 15,66 zł
Budimex ma akurat własne lokomotywy i patrząc pobieżnie na ilość kontraktów wątpię aby angażował się mocno w odbudowę Ukrainy. To moje subiektywne przypuszczenie.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
10 lipca 2025 09:32:42
przy kursie: 15,40 zł
"Niemcy będą mieli alternatywną oś przesyłową: Ukraina → Batiovo → Węgry/Słowacja → Austria/Niemcy → Hamburg. Dzięki terminalowi w Batiovie Niemcy przejmą prawdopodobnie kontrolę nad strumieniami ukraińskiego eksportu i ich rozdziałem po UE – z pominięciem polskich terminali logistycznych i portów. Jako kraj moim zdaniem bardzo na tym możemy stracić." TEU Batiovo to ok. 100 k rocznie, plac 250x250 m ........................................................... Jak Niemcy mają tam omijać resztę? Zaczynają się teorie spiskowe. Dla przykładu same Małaszewice to teraz TEU ok. 600 k rocznie. Nie wkręcajcie sobie też bzdur, że Polacy nic tam nie działają. Poczytajcie sobie o planach Laude Intermodal.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
10 lipca 2025 10:11:48
przy kursie: 15,40 zł
Oczywistym jest że rozbudują ten terminal. Wystarczy popatrzeć na potenciał inwestora. Zgoda, że to jeszcze chwilę potrwa, ale pierwszy krok zrobiony.
Pierwsza faza modernizacji zakłada, adaptację na terminal intermodalny, start kontenerowy planowany na Q4 2025, zakładane ~100 000 TEU/rok.
Zresztą to nie jedyna inwestycja tej firmy na Ukrainie.
Obszar terminala to 69 000 m2.
Edytowany: 10 lipca 2025 10:24
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.