stxzkhom
Advertisement
PARTNER SERWISU
izbjowyv

3H

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 stycznia 2022 15:23:52
Spółki z branży konopnej do tej pory rzadko gościły na SW, ale żeby przybliżyć ten obraz wykonaliśmy przegląd rynku, czyli dotychczasowych ofert na rynku pozagiełdowym, a także rzuciliśmy okiem na podmioty już notowane. Zainteresowanie sektorem nie jest przypadkowe, bo jak pewnie część z Was zauważyła na portalu pojawiły się reklamy oferty akcji spółki 3H. W związku z tym, że branża była nowa także dla mnie powstał wspomniany tekst, a po analizie dokumentu ofertowego, reaserchu i rozmowach z zarządem spółki zdecydowaliśmy się na współpracę z emitentem.

Spółka wydaje się mieć kompetentny (doświadczenie) i kompletny (pokrycie produkcji i relacji biznesowych) zarząd. Pozwolę sobie zacytować fragmenty ze wspomnianego artykułu dotyczące 3H:

Cytat:
Zainteresowanie inwestorów jest na razie umiarkowane, choć ciężko znaleźć powody do takiego stanu rzeczy. Prezesem spółki jest Piotr Multan, czyli jeden z założycieli TravelPlanet, które zostało wykupione z giełdy przez czeskiego inwestora, a w które zainwestował także giełdowy MCI. Można zatem zakładać, że w zespole spółki zasiada sprawny menadżer z odpowiednimi koneksjami, co uprawdopodobnia nie tylko prognozy finansowe, ale także ewentualną sprzedaż spółki do inwestora branżowego po osiągnięciu odpowiedniego poziomu rozwoju.
W biznesie konopnym najważniejsze jest jednak doświadczenie w produkcji i znajomość arkanów dotyczących technologii. 3H w tym aspekcie chwali się obecnością Marka Kulika, który działa na rynku konopnym od 10 lat. W 2012 r. współpracował przy pierwszej w Europie próbie uzyskania izolatu CBD, a od 2016 r. zajmował się także produkcją i dystrybucją produktów konopnych na terenie Czech.
Zarząd spółki uzupełnia Izabela Piątek z bogatym doświadczeniem w branży automotive i sprzętu AGD, gdzie pełniła rolę m.in. menadżera ds. zakupów strategicznych.


3H stawia na relacje B2B. Nie chce konkurować w detalu z olejkami CBD, a przynajmniej nie jest to jej główny pomysł na siebie. Spółka odnotowuje na rynku popyt na powtarzalne serie izolatu i ekstraktu dla przemysłu kosmetycznego i spożywczego i zamierza ten popyt pokryć. Posiada już preparaty zarejestrowane w GIS jako suplementy diety, podobnie do Kombinatu Konopnego, czy Liroyal (rejestracje pod koniec zeszłego roku). Nawiązała relacje handlowe z partnerami z Francji i Szwajcarii, gdzie realizuje już dostawy. Do tej pory sprzedawała tam towar produkowany na liniach podmiotów trzecich, natomiast spotkała się z problemem braku certyfikacji linii produkcyjnej, co mocno utrudnia skalowanie i to jest jednym z powodów wyjścia po pieniądze na rynek.

Spełnienie restrykcyjnych parametrów oczekiwanych przez klientów z wymienionych sektorów ma dać spółce technologia dobrze znana Markowi Kulikowi (pracował na różnych). W tym miejscu znów zacytuję fragment tekstu:

Cytat:
W odróżnieniu od Kombinatu Konopnego stawia na ekstrakcję etanolem, która ma umożliwić osiągnięcie znacznie lepszej jakości produktu w dużej skali. Spółka chwali się, że jej technologia pozwala kontrolować poziom pozostałych kannabinoidów mniejszościowych, co daje potencjalnie dostęp do dużego popytu z sektora chemicznego i żywnościowego.


Dotychczasowe partie materiału były badane przed Laboratorium Uniwersytetu Chemii i Technologii w Pradze – przykładowy wynik testu znajdziecie na stronie emisji wśród dokumentów ofertowych.

W układance brakuje jeszcze jednego elementu – dostaw konopi, które mają być przetwarzane. Zgodnie z informacjami od zarządu spółki i RN członkowie 3H przez powiązania rodzinno-biznesowe, mają dostęp do nowo zarejestrowanej odmiany konopi, która pozwala na wyższe uzyski kannabinoidów mniejszościowych. Z resztą sam fakt operowania także na rynku czeskim zwiększa możliwości spółki, gdyż jest to rynek znacznie bardziej liberalny od polskiego. W Czechach limity zawartości psychoaktywnego THC mają wzrosnąć do 1 proc, co daje możliwość uprawy innych odmian niż choćby w Polsce.

Oczywiście brak własnych upraw jest pewnym ryzykiem i to nie jedynym. Oferta 3H jako wciąż startupu (choć notującego przychody i zyski) nie jest dla wszystkich – raczej dla inwestorów posiadający już ekspozycję na rynek spółek w fazie seed, lub niewiele bardziej rozwiniętych, mających już strategię portfelową dla tego segmentu rynku. Ryzykiem jest z pewnością także konkurencja zza oceanu. Tam działają już podmioty z branży konopnej które zaliczają sprzedaż w setkach milionów złotych i w związku z tym są w stanie z jednej strony przejmować podmioty w Europie, z drugiej zalać rynek własnym przekazem marketingowym. Akurat 3H jako głównie przetwórcy na rzecz finalnych producentów dotyczy to w mniejszym stopniu, ale mimo wszystko zamiarem spółki jest też sprzedaż olejków CBD w detalu.

Wycena spółki w oparciu o prognozy wygląda bardzo przyzwoicie.
Cytat:
kapitalizacja po emisji wyniesie raptem 12,1 mln zł, a taką wycenę, a nawet znacznie wyższą uzasadnia planowana EBITDA (2,4 mln zł) w pierwszym roku po uruchomieniu własnej linii produkcyjnej.


Pozostaje pytanie o założenia z jakich wynikają te liczby. Nieco szczegółów na ten temat jest w dokumencie ofertowym na stronie emisji. Oczywiście te prognozy zakładają pozyskanie z rynku pełnej kwoty, a patrząc na dotychczasowy rozwój zainteresowania może się to nie udać, co spowolni rozwój spółki, co można traktować jako kolejne ryzyko. W tym kontekście trzeba dodać, że najważniejsza część, czyli linia do ekstrakcji została już przez 3H zamówiona i zadatkowana. W razie niepełnego uplasowania oferty zarząd i RN biorą pod uwagę ekstrakcję na własnej linii i usługową destylacje molekularną. Akcjonariat spółki ponadto deklaruje możliwości wsparcia finansowego.

W grze jest też kolejna emisja po uruchomieniu linii produkcyjnej i dowiezieniu pierwszych obietnic. Jak duża i w jakiej cenie nie wiadomo, ale można zobaczyć jak sam fakt realizacji celów operacyjnych emisji wpłynął na wycenę Kombinatu Konopnego.

Na koniec nie można nie wspomnieć o ryzyku prawnym. Choć trendy w liberalizacji przepisów wydają się korzystne to nie można wykluczyć, że nagle coś się w tym aspekcie zmieni. Pewnym ryzykiem są też badania kliniczne kannabinoidów mniejszościowych. Choć klienci (obecni i potencjalni) spółki oczekują produktu z ich wysokim i powtarzalnym poziomem nie można wykluczyć, że potencjalnie korzystny wpływ na organizmy zostanie zanegowany przez któreś badanie. Takie obawy były tez przy CBD, ale jak wiadomo FDA i EMA dopuściły już jeden lek na rynek oparty o CBD i rozszerzają spektrum zaazotowań w kolejnych rodzajach padaczki. Nie można też zapominać, że inwestując w 3H i każdą inną spółkę z branży inwestujemy pod oczekiwany wzrost popytu, który jako prognozowany nie musi nastąpić.

Ryzyk w tym sektorze trochę jest, tym niemniej pomysł na biznes, doświadczenie i kompetencje zarządu powinny skłaniać inwestorów z większym apetytem na ryzyko do dokładnego zapoznania się z ofertą.

Jeśli widzicie inne zagrożenia, albo coś czego ja nie dostrzegam to piszcie! Z chęcią się zapoznam. Czasu na decyzję jeszcze trochę jest.
Edytowany: 26 stycznia 2022 15:27

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 26 stycznia 2022 19:17:44
Mnie przy pierwszym pobieżnym oglądzie spółki zniechęciła nieco polska strona z niedziałającym sklepem online. I jak na którymś czacie inwestorskim zostało to wyjaśnione (skupiają się na sprzedaży we Francji - a polska strona jest do przerobienia w najbliższym czasie ) to jednak coś takiego ma znaczenie. Może nie jeżeli chodzi o fundamenty działalności - ale jeżeli chodzi o powodzenie emisji już tak. Niby drobiazg, ale wydaje mi się, że takie miejsca jak strona internetowa firmy są jednymi z pierwszych na jakie trafia inwestor szukający informacji o spółce. A tu pierwsze wrażenie raczej słabe.

Na ten moment wszedłem bardzo niedużą kwotą - i czekam co dalej - jak potoczy się emisja. Co prawda spółka zapowiada, że niezależnie od tego tą linię zbuduje - ale przy niepowodzeniu emisji będą musieli szukać innych źródeł finansowania.

Niemniej jednak spółka ciekawa i warta pochylenia się nad nią.
Edytowany: 26 stycznia 2022 19:19

annadw
PREMIUM
9
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-06-03
Wpisów: 70
Wysłane: 28 stycznia 2022 02:53:06
Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne sukcesy crowdfundingowe spółek z tej branży, możesz mieć sporo racji. Generalnie komunikacja jest na mocno średnim poziomie. Wspomniana strona jest pisana wyraźnie pod SEO, tylko pisania w ten sposób nie praktykuje się od kilku lat (chyba, źe ma to być zaplecze pozycjonerskie). Do tego brak konkretów (jak „opracowaliśmy z wrocławska uczelnia wyższa” - czyli z kim?
Nawet tekst na SW jest mocno nadmuchany - mówmy dużo, ale mało. Samo stwierdzenie o poziomie sprzedaży już zapala lampkę. Naszpikowanie innowacyjnością, wyśrubowanymi wymaganiami, deklaracja bycia jedynym na rynku (w powiązaniu z nie rzucająca na kolana sprzedażą) IMO też nie sprzyja zaufaniu inwestorów (a przynajmniej mam nadzieję, że większość chce inwestować w fakty, a nie w reklamę).


szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 28 stycznia 2022 06:27:31
W prospekcie jest mowa o współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu oraz Politechniką Warszawską.

Sama prezentacja założeń biznesu jest moim zdaniem ok. Oczywiście niektóre rzeczy są podkolorowane ale na tle innych ofert crowdfundingowych zdają się wypadać nawet na plus. Nie ma tam założeń totalnie z kosmosu, czy też gruszek na wierzbie - ich model może się udać. Choć raczej nie liczę na szybki zysk przy ewentualnym debiucie - sprawa raczej na dłuższy termin.

Zwróciłem uwagę na tą stronę, bo trochę kojarzę ten rynek jako klient - i tutaj przeżyłem pierwsze rozczarowanie. Na tyle duże, że już prawie odpuściłem sobie wgryzanie się w prezentacje i dokumenty ofertowe. Do tych ostatnich nie mam większych zastrzeżeń. Ale sama strona sprawia wrażenie, że jest to firma startująca praktycznie od zera - nie mająca w ofercie nic lub prawie nic - co nie jest zgodne z prawdą. Ale to może odstraszyć wielu potencjalnych inwestorów - bo jak to się mówi nigdy nie ma drugiej okazji aby zrobić pierwsze wrażenie.
Edytowany: 28 stycznia 2022 06:29

inwestoraj
2
Dołączył: 2016-05-31
Wpisów: 1
Wysłane: 2 lutego 2022 11:58:48
Witam, w imieniu spółki chciałbym ustosunkować się do poruszonego na forum aspektu sklepu internetowego:
1) Nie prowadzimy wlanego sklepu internetowego z bardzo prostego powodu. Dopiero w grudniu 2021 udało nam się zarejestrować kilkanaście naszych olejków CBD pod marka 3H jako suplementy diety w GIS, również dopiero od rejestracji tych produktów wystąpiliśmy o odpowiednie zezwolenie od Sanepidu związane z spełnieniem odpowiednich warunków dla naszego magazynu.
2) Oczekujemy, że dopiero w lutym 2022 biedzimy mogli w pełni legalnie oferować nasze produkty jako suplementy diety na rynku polskim. Dlatego też dopiero w lutym zostanie odpowiednio poprawiona nasza strona internetowa umożliwiająca prowadzenie sprzedaży bezpośredniej.

Ważniejszym jednak dla nas argumentem biznesowym jest to, że definiujemy się jako dostawca produktów i półproduktów do kontrahentów B2B. Dlatego też dotychczas nie mieliśmy wysokiego priorytetu dla własnej sprzedaży B2C i komunikacji naszych produktów do konsumentów. Tak długo jak ważniejszymi zadaniami dla spółki będzie organizacja własnej produkcji, pozyskanie wolumenowych kontrahentów i ich obsługa działania ecommerce B2C dla produktów pod naszą marką będą nosiły świadomie charakter ograniczony.

Andrzej Jasieniecki – Przewodniczący RN 3H S.A.

Lukasz Konopko
42
Grupa: Bus Driver, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 679
Wysłane: 8 lutego 2022 14:02:02
Przedstawiciele spółki udzielili nam wywiadu, który zawiera trochę nowych informacji. Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania, można zadawać je na tym forum. Zapisy na akcje trwają do 15 lutego, czyli jeszcze tydzień.
Cytat:
Piotr Multan, prezes zarządu 3H SA, oraz Marek Kulik, członek zarządu i Chief Technology Officer, rozmawiają z redakcją StockWatch.pl o rynku konopnym, o trwającej publicznej ofercie akcji oraz planach rozwoju spółki.

>> Link

Hazliku
0
Dołączył: 2024-05-10
Wpisów: 2
Wysłane: 10 maja 2024 16:26:54
Zainwestowałem w spółkę część kapitału w ramach oferty crowdfundingowej prowadzonej dla spółki 3h przez navigatora i mam sporo krytycznych uwag związanych z firmą.
Relacje inwestorskie zarządzane w sposób dalece odbiegający od efektywnie prowadzonych i będących standardem wśród spółek akcyjnych. Znaleźć jakiekolwiek informacje o tym jak radzi sobie spółka graniczy z cudem.
Brak danych finansowych spółki akcyjnej KRS (można znaleźć jedynie dane spółki z o.o. powiązanej z akcyjną).
Komunikacja z inwestorami jest bardzo słaba. Brak odpowiedzi zarówno z emaila sa@3h.com.pl jak i emaili bezpośrednich do osób w spółce.
W początkowej fazie korespondowałem z prezesem i członkiem rady nadzorczej. W momencie kiedy pojawiły się pytania w tym te o wyniki finansowe nie było żadnej odpowiedzi mimo wielokrotnych emaili.
Corocznie firma przesyła informacje dotyczące tego co w firmie się dzieje, ale bez wyników finansowych.
Brak pokrycia obietnic wygłaszanych na początku akcji crowdfundingowej i późniejszych - w tym obietnica wejścia na rynek New Connect w 2023 (nie wiadomo jaki jest status tej sprawy).
Firma wydała "Ogłoszenie o dojściu do skutku emisji i przydziale akcji serii B spółki 3H S.A. z siedzibą w Jelczu - Lasokowicach" z dnia 23.02.2022 mówiące o przydziale akcji na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,01 zł każdy.
To oznacza ni mniej ni więcej, że każda akcja zakupiona na początku - podczas emisji za 0,95 zł ma teraz wartość 0,01. No chyba że źle to interpretuje.
Jednym słowem jak dla mnie jest to firma krzak, która próbuje mamić inwestorów zniżkami na zakup artykułów w sklepie online.


funkster
PREMIUM
8
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 61
Wysłane: 13 maja 2024 12:06:52
Cześć, ja ostatecznie nie wziąłem udziału w tej emisji, ale mam bardzo podobne doświadczenia z innej kampanii crowdfundungowej, tj. po pozyskaniu finansowania kontakt ze spółką jest bardzo słaby (praktycznie zero informacji o wynikach i postępach, gdy dane już są to z opóźnieniem 9 miesięcy, brak info o realizacji planów wejścia na NC, etc), niestety nie ma formalnych wymogów oraz narzędzi, którymi można by to zmienić.

Mam wrażenie, że polski rynek nie dorósł jeszcze do tego, żeby spółki z własnej inicjatywy komunikowały się efektywnie z inwestorami, a jedyna kara dla takich podmiotów to brak możliwości efektywnego przeprowadzenia kolejnych emisji (zakładając, że nikt nie zdecyduje się kupić kolejnych akcji). Co niestety nie zmienia w żaden sposób sytuacji tych, którzy akcje już zakupili...

Co do ceny emisyjnej i nominalnej, to najczęściej są one równe tylko w momencie zakładania spółki. Zwykle cena nominalna wynosi 0,10 zł dla spółek akcyjnych, ale akcje mogą być sprzedawane po innej cenie w kolejnych emisjach i tak właśnie zwykle się dzieje, co odzwierciedla rozwój spółki w czasie.
Publikuję opinie na temat spółek i giełdy na http://www.x.com/MarcinMarkiewix i www.facebook.com/MarcinMarkiew...

Hazliku
0
Dołączył: 2024-05-10
Wpisów: 2
Wysłane: 13 maja 2024 13:06:46
Super cenna informacja - wielkie dzięki.
Myślałem o tym, żeby zebrać akcjonariuszy, którzy zostali wyrolowani podobnie jak my, ale nie byłem pewny jaka jest skala problemu.
Być może warto byłoby wyznaczyć przedstawicielstwo i wziąć udział w WZ.
Jeżeli pojawi się jeszcze jedna osoba na tym forum z podobnym problemem to zakładam grupę na facebooku.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,423 sek.

ozautnwz
yppzirhv
yucwwkko
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kdjrunle
ugqkystm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat