PARTNER SERWISU
fnocivcn
484 485 486 487 488
tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 lipca 2022 22:52:15 przy kursie: 97,65 zł
Techland zapowiedział nowe IP natomiast CDR pracuje już drugi rok nad samograjem (Wiedźmin 4) i za rok wyda wielki (350 deweloperów przez 2,5 roku) dodatek do CP2077.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 lipca 2022 23:02:09 przy kursie: 97,65 zł
xseror napisał(a):
Techland zdecydowanie osiągnął swoje założenia wydając DL2

Nie wiem, czy osiągnął. Zainteresowanie DL2 zanika, natomiast CP2077 dopiero się rozkręca. Przed nami patch 1.6, serial CP: Edgerunners, start promocji dodatku i premiera dodatku. Na premierę dodatku na rynku będzie 50 mln konsol nowej generacji oraz mnóstwo kart serii RTX 30xx wśród graczy PCtowych. Już teraz oceny na STEAM sięgają 87% po tych wszystkich wydarzeniach spodziewam się 90%

xseror
9
Dołączył: 2021-03-21
Wpisów: 57
Wysłane: 14 lipca 2022 18:10:44 przy kursie: 94,82 zł
Cytat:
Nie wiem, czy osiągnął. Zainteresowanie DL2 zanika, natomiast CP2077 dopiero się rozkręca. Przed nami patch 1.6, serial CP: Edgerunners, start promocji dodatku i premiera dodatku. Na premierę dodatku na rynku będzie 50 mln konsol nowej generacji oraz mnóstwo kart serii RTX 30xx wśród graczy PCtowych. Już teraz oceny na STEAM sięgają 87% po tych wszystkich wydarzeniach spodziewam się 90%


Mam wielką prośbę z filtru wystukiwania na Steam usuń preferencje twój język, a następnie proszę podaj % recenzji zgodny z prawdą.


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 14 lipca 2022 19:37:49 przy kursie: 94,82 zł
@xseror
Na wykresie recenzji STEAM zaznaczam ostatnie 7 dni, odrzucam wykluczanie recenzji nie na temat, odznaczam "moje języki", pozostawiam "tylko przez STEAM" i uzyskuję dla 1082 recenzji z okresu 7-14 lipca średnią 86%.
Edytowany: 14 lipca 2022 19:42

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 15 lipca 2022 14:16:43 przy kursie: 93,32 zł
xseror: Techland zrobił niewielki postęp w sprzedaży przez te lata, porównując wyniki Dying Light 2 do części pierwszej. Poza tym, chyba nie zakładasz, że oni już w pierwszym roku rozliczyli nakłady na DL2 ?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 15 lipca 2022 17:30:58 przy kursie: 93,32 zł
tgolik napisał(a):
xseror napisał(a):
Techland zdecydowanie osiągnął swoje założenia wydając DL2

Nie wiem, czy osiągnął. Zainteresowanie DL2 zanika, natomiast CP2077 dopiero się rozkręca. Przed nami patch 1.6, serial CP: Edgerunners, start promocji dodatku i premiera dodatku. Na premierę dodatku na rynku będzie 50 mln konsol nowej generacji oraz mnóstwo kart serii RTX 30xx wśród graczy PCtowych. Już teraz oceny na STEAM sięgają 87% po tych wszystkich wydarzeniach spodziewam się 90%


Nie no robicie sobie jakieś żarty ... gra się rozkręca - tak się zakręciłą, że jest na 85 pozycji na Steam global ...
o dziwo gra która się nie rozkręca jest 3 pozycje niżej.
Wynika z tego, że sprzedają się niemal identycznie.
CP do tej pory się sprzedał lepiej. Jednak DL2 moim zdaniem jest bardziej niszowa (zombiaki i te sprawy) taka sprzedaż jest bardzo dobra.
Z komentażami to także komedia ...
Spekulując można zawsze znaleźć dzień czy godzinę gdzie będzie 100% komentarzy pozytywnych. Czy będzie to oznaczać, że gra jest najlepsza na świecie ? niektórzy powiedzą TAK
Ale to zwykła nieprawda. Każdy argument jest dobry aby się pocieszyć ale bzdur inni nie przyjmą.
Oczywiście to bardzo dobrze, że gra jest nieco lepiej oceniana ale bez wariactwa.
Niestety jak na razie Techland jest wyraźnie lepiej zarządzany a przynajmniej nie rzucają deklaracji mocno na wyrost. Nie ulega wątpliwości, że są znacznie bliźsi celu jaki chcieli osiągnąć niż CDR. Byłem w szoku haj publikowali, że chcą mieć 6 mld zysku w 3 lata (2020-2022). Szkoda, że skończy się na 1,5mld.
ponad 600mln zysku jeśli Techland to osiągnie to ponad 2 razy przebije CDR.
Oczywiście CP pewnie dalej średnio więcej będzie się sprzedawał - szczególnie jeśli wydadzą dobre DLC.
Jednak to Techland ma według mnie większe szanse na wydanie lepszej jakościowo gry niż CDR. Pozostaje jeszcze pytanie jaka to będzie gra. Jeśli mocno będzie się różnić od DL2 to może być pewien brak doświadczenia w rozgrywce i tu widzę potencjalny problem. Jednak zatrudniając odpowiednich ludzi można sobie z tym poradzić. Lista poszukiwanych przez Techland jest imponująca. Zatrudniają do wszystkich działów. Być może budują lub rozbudowują drugi zespół.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 15 lipca 2022 19:26:07 przy kursie: 93,32 zł
@baks
Cytat:
Z komentażami to także komedia ...
Spekulując można zawsze znaleźć dzień czy godzinę gdzie będzie 100% komentarzy pozytywnych. Czy będzie to oznaczać, że gra jest najlepsza na świecie ? niektórzy powiedzą TAK
Ale to zwykła nieprawda. Każdy argument jest dobry aby się pocieszyć ale bzdur inni nie przyjmą.


Po odcięciu rynku rosyjskiego przez CDR posypały się negatywne oceny. Steam włączył filtr wykluczający oceny przyznane CP2077 od początku marca, na razie bezterminowo. Te oceny jednak są widoczne, jednak trzeba użyć filtra, żeby były sumowane z innymi. I to opisałem w moim poprzednim poście, napisałem, co należy zrobić, żeby obliczaniem średniej objąć WSZYSTKIE dostępne recenzje. Podaję wynik dla innego zakresu dat:

Filtry: Poprzez Steam - pokaż tylko 18 marca 2022 - 15 lipca 2022
Wyświetlanie 15,062 recenzji zgodnie z powyższymi filtrami ( Bardzo pozytywne ) - 83%

Ostatnie 3 miesiące pokazują, jak poprawił się odbiór gry po patchu 1.5 - 1.52

Edytowany: 15 lipca 2022 19:28

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 16 lipca 2022 03:29:02 przy kursie: 93,32 zł
"ponad 600mln zysku jeśli Techland to osiągnie to ponad 2 razy przebije CDR.".

Baks, przeróbmy lekcję raz jeszcze. Ile zarobił Cyberpunk w roku premierowym i jak to się ma do "przewidywanych" 600 mln zysku Dying Light w 2022 ?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 16 lipca 2022 17:15:27 przy kursie: 93,32 zł
No ..... to chyba normalne, że po blisko 1,5 roku w końcu naprawili grę na tyle, że gracze w znakomitej większości są zadowoleni.....d'oh!
Nie można było tak od początku tylko roztrwonić gigantyczny kapitał jakim była renoma spółki po W3 ... ?

@air
może przypomnisz jakie była założenia CDR ..?salute
To Zarząd dmuchał balonik oczekiwań nie mając kompletnie argumentów. Nie wierzę w to aby byli tak niemądrzy aby nie zdawać sobie sprawy w jakim stanie jest gra ..thumbright
Szkoda, że pokazali graczom środkowy palec .. thumbright
Ja sam gdy zobaczyłem "zgubiłem bieliznę z wrażenia" ..... myślę sobie wow ale muszą mieć petardę skoro to wpisali do PM .... to ile mogą zarobić jeśli tak wysoko podnieśli poprzeczkę.

A oni tak wysoko podnieśli poprzeczkę .... po to aby swobodnie .... modli przejść pod nią ...thumbright salute
Widać z tego, że kompletnie nie poradzili sobie z zarządzaniem projektem i nie da się tego zakrzyczeć. Zabrakło
- odpowiednich szefów projektu
- odpowiedniego silnika
chyba nie ma co więcej wyliczać bo powyższe wystarczą aby położyć projekt.
Spółka powinna być już po wydaniu 2 DLC i właśnie powinna większością ludzi pracować nad kolejnymi projektami a tak mamy około 2 letni poślizg a może więcej.
Dla mnie dużym plusem jest to, że od kilku miesięcy pracują już na UE5. Pewnie jakieś przymiarki robili już wcześniej zaraz po wydaniu silnika. Takich decyzji nie podejmuje się w jeden dzień.
Dla mnie to duża zmiana na lepsze. Spółka ruszyła w dobrym kierunku i widzę lepsze czasy - za jakiś czas. Jednak na dziś potrzebna mrówcza praca nad dalszą poprawą gry z jednoczesną produkcją bardzo dobrych DLC.

Tak zauważyłem, że Techland jest w roku premierowym. Jednak nie zauważyłem aby Techland tak się rozjechał z planami. Sądzę, że przy odpowiednim doborze tematyki gry są w stanie zarobić na kolejnym projekcie tyle co CP a może więcej. Zarządzają znacznie lepiej projektami. Czas produkcji jest nieco zbliżony dla DL2 i CP.
Trudno ocenić kto szybciej wyda nową grę. Wtedy będzie można ocenić która spółka jest lepsza.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 16 lipca 2022 18:28:29 przy kursie: 93,32 zł
@baks
Nie ma sensu przypominać, jakie były plany CD Projektu, ile to nie mieli zarobić, jak idealna miała być gra. To wszystko, co się nie udało już jest w cenie.
Mamy w tej chwili nową, mam nadzieję w znacznym stopniu zreorganizowaną firmę, wycenianą na przyzwoite c/z=38, z nowymi perspektywami i dwoma projektami AAA w produkcji (Nowa Saga Wiedźmińska i CP: Pierwszy Dodatek Fabularny). Firma ma 1 mld poduszki finansowej, połatanego, dobrze ocenianego Cyberpunka, lada miesiąc będzie oferować odświeżonego Wiedźmina 3 a to przełoży się na wpływy bieżące pozwalające na produkcję gier i wypłatę dywidendy.
Przyszły rok, dzięki dodatkowi fabularnemu będzie należał ponownie do Cyberpunka a z początkiem 2024 roku będziemy na tyle blisko premiery Wiedźmina 4, że kurs będzie musiał to zdyskontować.
Moderator:
...
Edytowany: 16 lipca 2022 20:06


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 lipca 2022 00:28:01 przy kursie: 93,32 zł
baks: mowa było o tym, że Techland z 600 mln zysku (zakładanego póki co) przebija dwukrotnie Cyberpunka.
A prawda jest taka, że Dying Light 2 będzie miał problem z osiągnięciem poziomu sprzedaży W3 z 2015 roku. Nie sądzę byś kojarzył w jaki sposób CDR rozliczał koszty Dzikiego Gonu, a tym bardziej byś posiadał wiedzę na temat metody amortyzacji DL2, która umożliwiłaby pokazywanie tak wysokiego zysku jak te wspomniane wcześniej +600 mln zł.

"Sądzę, że przy odpowiednim doborze tematyki gry są w stanie zarobić na kolejnym projekcie tyle co CP a może więcej. Zarządzają znacznie lepiej projektami." - aha, ty już sądzisz, że nieznany projekt Techlandu zarobi w krótkim czasie ponad miliard złotych... ciekawe. Nie wiem czy Krzysztofa Jackowskiego stać byłoby na tak odważną prognozę.
Ja osobiście widzę, że minęło aż 7 lat by na tym marchewkowym polu wyrósł sequel Dying Light. Powiadasz, że zarządzanie projektami top top ? ;]

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 17 lipca 2022 01:03:51 przy kursie: 93,32 zł
Pełna zgoda co do sprzedaży. Nie ma wątpliwości, że gra o zombiakach nie powinna mieć szans takimi grami jak W3 czy CP. Nie ma wątpliwości, że jak na taką grę to radzą sobie całkiem nieźle. Jestem przekonany, że będą znacznie bliżej celu niż CDR ...wave
To prawda, że typowanie zysków w pół roku po premierze jest znacznie łątwiejsze niż przed - tyle, że CDR jestem pewien, że w pełni zdawał sobie sprawę ze słabości wersji premierowej. Trudno było zakładać, że w miesiąc usuną setki błędów a jednak poszli na zderzenie z graczami.
Co by nie było to Techland zrobi nową grę. Mam nadzieję, że grę o szerszym kręgu odbiorczym.
CDR o ile da radę to będzie miał łatwiej. W4 powinien być hitem o ile nie przekombinują z nowym bohaterem i jakością gry.
Nowy silnik znacznie im to ułatwi. Pytanie czy będą liderzy którzy pociągną projekt jak przy W3.
Sam mam wątpliwości czy Techland powinien być wyceniany wyżej. Aktualnie być może ale perspektywy teoretycznie lepsze powinien mieć CDR. Pytanie czy wykorzystają w pełni szanse.
Jeśli kolejna gra nie będzie dopracowana to CDR może spaść na miejsce dwa.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 18 lipca 2022 02:20:49 przy kursie: 93,32 zł
Pytanie:

na ile wyceniacie wartosc posiadanych przez nich w tej chwili IP?

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 18 lipca 2022 09:54:26 przy kursie: 93,81 zł
@Rufusinsky
Konserwatywnie wyceniając obie marki razem, wg historycznych danych są warte 8 mld zł.
Gdy firma wejdzie w rytm premiery AAA co 2 lata, wycena IP wzrośnie do 24 mld zł.

Obliczenia (moje prywatne):
Sprzedaż kopii w cenie zbliżonej do pełnej:
Typowy hit AAA - 7 mln kopii
CDR hit AAA - 20 mln kopii
Przyjmuję na tej podstawie wpływ IP na sprzedaż = 60%
Średnioroczny zysk CDR w latach 2015-2023 - 350 mln zł
W tym wpływ IP to 350x60%=200 mln rocznie.
Przy C/Z 40 > 40x0,2mld = 8mld zł

Od roku 2025 CDR wg moich szacunków powinien osiągać ok. 1 mld zysku netto rocznie.

To są moje prywatne szacunki których używam osobiście do pocieszania się, gdy spada kurs akcji CDR.
Edytowany: 18 lipca 2022 09:56

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 lipca 2022 11:09:21 przy kursie: 93,81 zł
@tgolik
Obliczenia wartości marek pomijam bo nie mam własnych. Moim zdaniem mocno przewartościowane ale za długo by pisać.

"Gdy firma wejdzie w rytm premiery AAA co 2 lata, wycena IP wzrośnie do 24 mld zł."

Jak Ty chcesz to osiągnąć ... ? Dwoma zespołami przy cyklu produkcyjnym 7 lat ?
Jak wiemy CP produkcja łącznie zajęła powyżej 7 lat i to od momentu publikacji pierwszych screenów.
Nawet zakładając, że mają już jakieś wstępne prototypy gier i wydadzą je w 2026 i 2028.
To po ilu latach ukażą się kolejne .. ? Najwcześniej 2032 i 2034..
Plany ambitne można mieć ale te co 2 lata to tak jak w 11bit - w założeniu mieli wydawać 1 grę kwartalnie gdzieś od 2021 roku a mamy jedną grę na 2 lata .... na razie.
Tak samo na ambitne plany trzeba wziąć dużą poprawkę.
zastanó się czy mając odpowiednią kasę kupiłbyś CDR nie tylko z markami ale nawet z 2 grami dość zaawansowanymi o jakości CP ...? Ja bym nie kupił - dlaczego ?
Bo na inwestycji trzeba móc zarobić w jakimś przewidywalnym czasie a tu sam zwrot inwestycji zająłby 20-30 lat pod warunkiem zainwestowania kolejnych 20 mld w produkcje kilku gier aby nakłady na marki się zwróciły.

Są na Giełdzie dużo lepsze i pewniejsze inwestycje. Za 20-30 lat nie wiadomo co może się opłacać a to pół życia potrzeba aby odzyskać samą inwestycję ....d'oh!
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 18 lipca 2022 13:34:34 przy kursie: 93,81 zł
@baks
Produkcja Cyberpunka pełnymi siłami trwała 4 lata - od połowy 2016 do połowy 2020 r. Wcześniej od 2013-2016 był czas prac koncepcyjnych.
Nowa saga Wiedźmińska jest już co najmniej półtora roku w fazie koncepcyjnej i od paru miesięcy w preprodukcji.
Za 3-4 lata gra powinna być gotowa.
Prace nad Cyberpunkiem zakończą się za pół roku i od połowy 2023 Redzi będą mogli zająć się Cyberpunkiem 2. 4-5 lat i gra powinna być gotowa.
Obstawiam, że CD Red będzie zwiększał w kolejnych latach zatrudnienie, co powinno zaowocować dwoma zespołami 500-600 osób każdy w momencie premiery Wiedźmina 4. Pieniądze na zwiększoną załogę znajdą się choćby z preorderów, które ruszą pewnie 6-12 miesięcy przed premierą Wiedźmina 4.
Edytowany: 18 lipca 2022 13:38

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 lipca 2022 18:49:05 przy kursie: 93,81 zł
Masz rację pewne rezerwy są w kasie - choć dobrze by było aby spółka nie przejadała zaliczek ... ale trudno są to konsekwencje błędów sprzed paru lat. Gdyby premiera poszła zgodnie z planem byłoby inaczej.
Nie analizowałem kosztów wynagrodzeń. Jednak pozwoliłem sobie przyjąć średnie zarobki raczej zdecydowanie zaniżone aby nie przesadzić w drugą stronę średnio rocznie 60tyś na pracownika (netto). To daje 108tyś na osobę i ok 130mln na 1200 osób. Mówiło się o ok 750 devach w spółce.
Biorąc pod uwagę po 600 osób to podwyższy zatrudnienie do ok 2tyś czyli koszty wzrosłyby do ok 216mln przy 5tyś netto. Trzeba wziąć poprawkę na wyższe płace i wzrost w kolejnych latach. Prawdopodobnie trzeba przyjąć koszty o połowę wyższe. Chyba warto się pokusić o analizę raportu za 1h gdy się już pokaże.....

Spółka powinna dotrwać na tym co ma w kasie - jednak muszą się nastawić na znacznie bardziej udaną premierę.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 18 lipca 2022 19:58:17 przy kursie: 93,81 zł
Warto wziąć po uwagę wzrost cen gier. Serce z kamienia kosztowało 9 dolarów a Krew i wino 19,90 USD. Obstawiam cenę dodatku do Cyberpunka w wysokości 29,90 $ oraz Wiedźmina 4 - 69,90 $ (ta cena w ciągu kilku lat stanie się standardem).
Myślę też, że zaktualizowany Wiedźmin 3 powinien kosztować 49 lub 39 zł (zamiast obecnych 29 zł).
To wszystko powinno wspomóc fundusz płac w spólce.

juniorAccount
PREMIUM
41
Dołączył: 2020-02-26
Wpisów: 172
Wysłane: 25 lipca 2022 17:34:19 przy kursie: 90,10 zł
Z pewnością przy premierze dodatku, obniżą cenę podstawowej wersji.

CP2077 dorobił się prężnie działającej sceny moddingowej, pojawiają się coraz bardziej zaawansowane dodatki, które ingerują w mechanikę gry (latające pojazdy) ale również, rozwijają grę o nowe tryby (wstąpienie do gangu) czy poprawiają interakcje z otoczeniem (lepsze kolizje, lepiej zorganizowane oddziały NCPD).

Również ilość filmów na YT pokazujących sposoby na obejście przeszkód w grze, dostanie się na zamknięte przed graczami przestrzenie czy wreszcie, wymaksowanie statystyk - to już wskazuje na to, że gra, po nieciekawych początkach, ma szansę na tytuł typowego Evergreena. A to pozwoli firmie odkładać - mam taką nadzieję - sadło na kolejne lata.

Ostatnie kilka tygodni spędziłem w NC i w okolicach. Nie wiem jak wyglądały koszty utrzymania RED Engine i czy jego główni programiści nie odeszli w międzyczasie, co spowodowało podjęcie decyzji o przejściu na UE5. Dla totalnego laika oceniającego wynik pracy silnika RE za pomocą oczu, ta decyzja wydaje mi się niezrozumiała.

pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 26 lipca 2022 09:04:20 przy kursie: 89,63 zł
Tutaj UE5 w akcji jak coś: https://youtu.be/gi_RW2ofkFY

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




484 485 486 487 488

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,010 sek.

hthnryfj
eivfbkut
vxozztxj
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
xlxayiud
qvipztjk
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat