Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

baks

baks

Ostatnie 10 wpisów
anty_teresa napisał(a):

Rynek kupuje przyszłość, a nie przeszłość. Dlatego nie należy patrzeć na wskaźniki historyczne, gdzie historyczny jest wynik, a obecna kapitalizacja uwzględniająca przyszłość. Należy porównywać przyszłość z przyszłością. I dokładnie tak jak to zrobił Scarry. Kapitalizacja 2 mld zł oznacza, że rynek widziałby na horyzoncie powtarzalny roczny wynik w okolicy 200 mln zł. Może nie tyle co pewny, bo wtedy kapitalizacja wynosiłaby raczej bliżej 4 mld, ale bardzo prawdopodobny. W kapitalizacji 2 mld pewny jest za to wynik 100 mln zł. Dlaczego tak? Bo C/Z to odwrotność stopy dyskontowej - stopa dyskontowa 5 proc. odpowiada prawie bezpiecznym obligacjom. Stopa 10 proc. uwzględnia ryzyko giełdy, a jej odwrotność to C/Z=10 i jak najbardziej prawidłowym jest sądzić, że 2 mld zł to oczekiwanie 200 mln zł zysku netto, a konkretniej 200 mln zł wolnych przepływów pieniężnych.

Wszystko ładnie ale rynek a raczej inwestorzy chyba nie do końca podzielają opinię o powtarzalności wyników.
Wyobrażasz sobie, że lider rynku osiągnie średnią dla najbliższych 3 lat 2-2,5 MLD ?
W roku premierowym musiałby wyciągnąć więcej niż 3 MLD zysku. Tak optymistyczne nie są chyba żadne rekomendacje.
Dlatego sądzę tak jak wspomniałeś w innym poście inwestorom wystarczy osiągnięcie wspomnianych 100mln np w 2021. Będą liczyć na więcej ale nie ze średnią 100mln.
Będą liczyć na sinusoidę z coraz wyższą górną wstęgą. Tam mi mówi praktyka z tego co widzę na GPW.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15 napisał(a):
Jaki jest sens ? binky
A po co ktoś kupuje grę "X" 5 lat po jej premierze w pełnej cenie, skoro kilka razy w roku jest ona dostępna w promocji -80% ? Dlaczego ludzie płacą w lokalu 15 zł za piwo, które mają w domu, kupione po 3 zł ?
Po co ktoś kupuje Wiedźmina 3 na GOG nie mając nawet zamiaru uruchamiania go, po tym jak nabił wcześniej 300 godzin na Steam, a później kupił sobie jeszcze wersję PS4 ? Dlaczego taka osoba składa zamówienie na switchowe W3 z myślą o okazjonalnym graniu w podróży ?

Późniejsze wydanie konsolowego Frostpunka to nie błąd, tylko efekt niewystarczającej mocy przerobowej 11Bit. Oczywiście, że równoczesna premiera wypadłaby dużo korzystniej, ale jaki sens ma rozwodzenie się nad tym przeszło rok po fakcie ?

Masz rację
ja osobiście wolę doskonale dopracowanego FP tylko na PC niż inne gry wypuszczone na więcej platform o słabej jakości lub tak słabe jak np WW3 gdzie "zapomnieli" się przygotować na możliwy hit o którym niektórzy mówili - uważając, że przebije FP.
Podobnie było z Agony - wilki hit który "umarł" od razu na starcie.

Czy o takie gry Wam chodzi ?
Czy raczej pocierpieć trochę czasowo i zagrać w perełki typu FP ?
Może niektórzy nie zauważają ale 11bit robi wciąż kroki milowe - takimi był TWOM i FP.
Dopiero kolejna gra P8 będzie próbą większego kalibry i dużym wyzwaniem.
Będzie to pierwsza gra która powinna mieć premiery bardzo zbliżone. Oczywiście podniesie się larum jeśli nie będą one w jednym dniu. Nie jest to kluczowe. Dla mnie wystarczy jeśli będą w tym samym miesiącu a nawet kwartale.

Moderator:
posprzątane


11bit to taka maszyna - pracują dość ospale ale skutecznie czego nie można powiedzieć o większości zespołów aspirujących do miana "wielkich" spółek - wymienić można co najmniej kilka.
Jak na razie maszyna 11bit rozpędza się mozolnie ale zalicza kolejne przystanki ..... może z opóźnieniami ale prze naprzód a nie cofa się. Wystarczy popatrzeć gdzie był kurs VVG jakiś czas temu a gdzie obecnie.

Scarry owszem na czymś takim jak VVG można zarobić rocznie nawet 200% co pokazały ostatnie miesiące. Ja jednak wolę taką maszynę jadącą wolniej - nie zacytuję tu rosyjskiego powiedzenia bo wielu je zna - wolniej ale dalej ...Angel

W 2015 roku Prezes Miechowski podał cel do którego chcą dotrzeć w ciągu 10 lat ówczesna wycena Paradoxu .... ponad 1 MLD Euro ...... czyli sporo nam jeszcze zostało do tych 5-6 MLD.
Jednak biorąc pod uwagę kurs z tamtego czasu to jesteśmy gdzieś w połowie wykresu
z 62 zł na 400 to x700% w 4 lata
czyli zostało nam około 700% do celu w 6 lat ..... Angel

Tak to hura optymizm - ale cytuję tu zamierzenia jakie snuli wtedy.
Na tą chwilę wydaje się to mało realne - ale kto wtedy wierzył, że za 3 lata kurs może dotknąć 550zł - jedynie ktoś niespełna rozumu. thumbright

Biorąc pod uwagę, że w ciągu 6 lat powinny ukazać się 3 a co najmniej 2 duże gry własne i raczej więcej niż 6 gier z wydawnictwa których skala wciąż będzie rosła - to nie można wykluczyć mocnego zbliżenia się do zamierzeń.
Ja osobiście nie będę miał pretensji jeśli kapitalizacja będzie "tylko" 3 MLD.
Już dawno osiągnąłem pułap inwestycyjny jaki zamierzałem.
Jeśli ktoś lubi może grać w ruletkę na hardkorowych spółkach ale większość woli spokojniejsze zmiany kursu i większą przewidywalność.

Może warto przypomnieć niektórym tu na forum, że taki pewniak jak 11bit w 2014 zdarza się dość rzadko. Pakowanie całego portfela w taką spółkę było pomimo tego bardzo ryzykowne. Trudno było przewidzieć skalę sukcesu - taką skalę.
Zarobek 700% (700tyś a nawet więcej) w skali kilku miesięcy to wyczyn który ma małe szanse na powtórzenie - chyba warto sobie zdawać z tego sprawę.
Można grać na spółkach cyklicznych nazwy są znane - które obiecują Himalaje - ale obietnice niczego nie gwarantują tak samo jak ich Zarządy.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Scarry napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Scarry napisał(a):

11bit (...) Wydaje "jakąś" gierkę, po tym jak ostatnio nie ma zbyt dobrej passy i efekt "firmy od This War of Mine" już zanika.


No tak, szczególnie po wydawnictwie widać, że 11Bit powoli odchodzi w niebyt salute
Jeszcze próbują ratować się rynkiem konsolowym, ale to zapewne łabędzi śpiew.
?


co do premiery to po prostu odcinanie kuponów - ile znasz gier strategicznych które po premierze wcześniej na PC odniosły sukces na konsolach? Śmiało. Konsola jest zdecydowanie mało przyjazna takiej rozgrywce i tutaj sprzedaż wg mnie nawet nie zbliży się do rynku desktop PC.

Scarry nikt nie mówi o sprzedaży 1,5 mln FP na konsole.
Wystarczy jak sprzedadzą 500-600 tyś w rok.
może nie wiesz ale FP nie jest typową grą na konsole - taką ma być dopiero P8.
FP na konsole jest nieco mocniejszym [przetarciem a TWOM było pierwszą nieśmiałą próbą na tychże - w dodatku nie własną tylko zleconą słabemu graczowi nie mającemu większego zaangażowania w temat.
Dlatego konsole to pierwsza poważniejsza próba spółki.
Dla mnie 300tyś do końca roku będzie sukcesem a 600 tyś przed rok da spółce kolejne naście mln do koszyczka. thumbright
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Jak wiadomo i to nie od dziś .... na rynku jest niedobór doświadczonych zespołów a tym samym trudno oczekiwać wielu dobrych i świetnie realizowanych projektów.
Spółek i studiów dev powstaje dużo. Jeśli powstaje taki zespół to trudno aby na samym początku zabierał się za dzieło pokroju Wiedźmina. Na początek próbują tworzyć coś na podobieństwo BC oczywiście trudno wymyśleć coś tak nowatorskiego jak FP - a jeśli nawet to zazwyczaj brakuje wiedzy i umiejętności aby to zrealizować.
Jeśli projekt jest ciekawy i zespół ma spore umiejętności to ktoś taki jak 11bit może pomóc. W innym wypadku nawet 11bit nie zdziała cudów i nie ma sensu wchodzić w taki projekt. Liczba dobrze rokujących projektów jest mocno ograniczona. To racja, że warto się skupić na świetnie rokujących projektach i dofinansować jego maksymalny rozwój niż tracić czas na mikro projekty z małym potencjałem.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rif napisał(a):

Trudno mi pozostawać optymistą w kwestii premiery H1/21 dla P8. Oni by się musieli wyrobić do lutego 2021 z produkcją na wszystkie platformy (wraz z przygotowaniem wielu wersji językowych), testami. Przejść szybko certyfikacje, tłoczyć płyty i wydawać. To tylko 20 miesięcy, a nawet nie wiemy czy już produkcja idzie pełną parą.

Na pewno nie jest to do lutego - bo same testy gry potrwają ze 4 miesiące. W tym samym czasie może iść certyfikacja ale biorąc pod uwagę, że sama certyfikacja w sprzyjających okolicznościach i mniejszej liczbie certyfikowanych tytułów może potrwać 6 miesięcy.
Realnie muszą skończyć produkcję kilka miesięcy wcześniej max październik 2020.
Takie łapu capu przejdzie w innych spółkach. Jeśli nie skończą w październiku tylko w styczniu to realna premiera wrzesień.
Jednak jak spółka twierdzi produkują 18 mies - więc trzymajmy ich za słowo.
Co do fazy produkcji to nie ma sensu się do tego przywiązywać - bo i tak nie poznamy faktycznego stanu - a jeśli nawet to aktualny stan nie gwarantuje zakończenia prac w określonym harmonogramem terminie.
Pozostaje czekać i domyślać się na jakim są etapie i wnioskować o terminie premiery.
Jednak nie sam stan produkcji czy termin premiery jest kluczowy ale jakość produkcji i trafienie w gusta graczy ...Angel
Nietrafna fabuła czy rozgrywka nawet najlepszy produkt wyśle do "niszczarki" (kosza).

Myślę, że nie jest kluczowe przeprowadzenie wspólnej premiery - choć byłoby miło i być może byłby większy rozgłos czy efekt marketingowy.
Ważniejsze jest aby udało się w 2021 przeprowadzić premiery na wszystkie platformy a nie tak jak z FP. Spółka już nie powinna sięgać po argumenty zbyt małych sił - bo warunki i kadry powinny na to pozwolić - oby tylko nie kosztem zatrudniania ludzi z innych projektów ... d'oh!
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Chyba niektórzy zapominają, że 11bit nie jest producentem a tylko wydawcą.
To producent nie wyrobił się.
Ze swojej strony jestem przekonany, że inni wydawcy wydaliby grę taką jaka jest (w terminie).
To chyba "wina" 11bit , że tak dbają o jakość produkcji i trzymają standard.
Sądzę, że np. Paradox by się tak nie cackał. Jednak jak ktoś tak dba o swoją reputację to logiczne, że wolą podzielić premierę niż wypuścić kulawy produkt.
Moim zdaniem premiery wersji PC nie było sensu przeciąga na październik - bo wtedy mocno zawężałoby się okno sprzedaży w pełnej cenie - a na Steam to dużo istotniejsze niż na inne platformy.salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

@air
Nie ma się co jarać bo to nic pewnego - jednak wykluczyć tego co piszesz na koniec czerwca nie można. Spółka jest wręcz ascetyczna w ogłaszaniu takich faktów.
Ale to premiera i dalsza sprzedaż faktycznie zweryfikuje te oczekiwania.
Nie zdziwię się jak prędzej od producenta się dowiemy o poziomie sprzedaży niż ze spółki - a może się pozytywnie zdziwimy ... Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Ciekawostka z forum spółki

Dzień dobry

Wishlista dla "Children of Morta" wygląda zauważalnie lepiej niż w przypadku "Moonlightera" w analogicznym/porównywalnym okresie przed premierą gry i jest to sześciocyfrowa wartość.

analizował ktoś szczegółowo te poziomy dla ML ?
Może warto zastanowić się ile miał wtedy ML i co oznacza ilość 6 cyfrowa i jak ma się to do ML w tym okresie i w czasie premiery ...Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

o co tyle hałasu ..... koledze pomyliły się fora ...d'oh!

a tak na poważnie - każdy scenariusz na Giełdzie jest możliwy. Jedne są mniej inne bardziej prawdopodobne.
Patrząc na "gości" którzy rządzą w niektórych krajach to każdy scenariusz wydaje się potencjalnie prawdopodobny.
Wystarczy popatrzeć na szopki z negocjacjami z KRLD i Iranem - straszenia "szabelkami".
Wzajemne szantaże z Chinami i Europą.
Ktoś za dużo grał w Monopoly.
Strategia z biznesu czasem da się przenieść do polityki ale trzeba mieć pewien umiar.
Nie da się wszystkiego przenieść na pieniądze szczególnie zaufania. W biznesie można się nie liczyć ze słabszymi partnerami. W polityce samotny gracz w opozycji do wszystkich jest skazany kiedyś na porażkę.
Chiny nawet osłabione mają silną pozycję w Afryce i Ameryce Płd. Od dawna tam inwestują. Więc poradziliby sobie nawet bez pieniędzy USA.
Iran też mimo, że duży eksporter sobie poradzi. Jest ogromny przemyt ropy do Chin i nie tylko. Indie dość prawdopodobnie mogą wycofać się z embarga na ropę.

Nie przeceniałbym Iranu. Są większe zagrożenia.

Co do prognoz to wiadomo, że gorszą część roku spółka ma już a sobą teraz zbliżają się "żniwa".
Za kilka tygodni ukaże się raport za 1H. Będzie gorszy niż w roku premiery FP ale będzie to najlepsze 1H poza 2018 rokiem. Do tego perspektywy na 2H są bardzo silne.
Więksi gracze zdają sobie z tego sprawę i to są ostatnie dni na próby zbicia kursu i postraszenie mniej cierpliwych lub posianie zwątpienia.

Z tego co można odczytać jakiś czas temu przebiliśmy linię SMA 200 a z tego co widzę nadal jest tendencja na PLUS.
Chyba, że się mylę ...thumbright
Z wykresu nie można nic gwarantować. Jednak można wnioskować możliwość przebicia linii i spadku lub zbierania sił przed kolejnymi rekordami.
Patrząc na plany spółki przychylałby się ku zbliżaniu się do rekordów sprzed roku.
Sam nie spodziewam się bicia rekordów w tym roku.
Na razie wykres tygodniowy sugeruje falę wznoszącą o malejącej amplitudzie zmian.
Tak ja to widzę okiem "laika"....d'oh!
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Wygląda zaiste pięknie
jak obraz impresjonistyczny
lub widok na Rysy z Doliny Pięciu Stawów ..... thumbright

widok koi oczy i cieszy serce salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Informacje
Stopień: Złotousty
Dołączył: 2 marca 2011
Ostatnia wizyta: 19 sierpnia 2019 21:18:12
Liczba wpisów: 2 122
[0,64% wszystkich postów / 0,68 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,429 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d