anjyziad
Advertisement
PARTNER SERWISU
hoofuhfo
tgolik

tgolik

Ostatnie 10 wpisów
@krewa
Czy mógłbyś narysować, na jakim poziomie obecnie możemy zetknąć się z linią trendu wzrostowego (chyba tą zapoczątkowaną w styczniu 2024)?

Doliczyć jeszcze trzeba grę mobilną robioną przez Scopely.
O pozycji nr 10 lepiej mówić: "niezapowiedziana gra robiona przez Fool's Theory".

Dostępny jest już transkrypt wczorajszej telekonferencji.

Panie i Panowie. Po raz pierwszy nie bardzo wiem, o co pytać Nielubowicza. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły na pytania do zarządu (takie oczywiście, żeby goście mogli odpowiedzieć), to wrzucajcie na czata.

Nie sądzę, nigdy nie ogłaszali komiksów i planszówek jako produktów z wpływem na wyniki. To jeden z wielu projektów licencjonowanych dla obcych firm.

Tekst do tej pory raczej nie poszukiwał klientów aktywnie na poszczególnych rynkach. A na marketing online po prostu największe odzew jest ze Stanów. Myślę że to był i jest właściwie kierunek. Zmianą wprowadzoną ostatnio jest otwarcie biura bodajże w Miami i chyba wiąże się to z polityką polowania na wielkich klientów i oferowania rozwiązań suite.

Ja tam widzę stały wzrost liczby klientów szczególnie w przypadku produktów związanych ze sztuczną inteligencją i automatyzacją komunikacji. Spadek jest tylko w przypadku livechata, a ten lada kwartał zacznie być w pełni kompensowany a nawet przewyższany przez wzrost pozostałych produktów.

Rynek ciągle jeszcze wycenia brak rozwoju lub skromny wzrost (2-5% rocznie). Stąd niskie c/z. Ja jednak wierzę w spółkę i liczę na szybki powrót do kilkunastoprocentowych wzrostów zysku netto r/r. Wtedy zobaczymy c/z 15 w parę kwartałów.

Ciekawy wywiad ze sporą dawką wiedzy o CD Projekcie.

Myślę że to nie tyle samo techdemo wywołało taką pozytywną reakcję rynku, co sam fakt tak ścisłej i dobrej współpracy między CD projektem i Epickiem.

@tomhead
Bardzo optymistyczne to co napisałeś. Obecnie w e-shopie CP2077 jest na 4 miejscu pod wzgl. popularności.

Dokładnie. O ile na premierę Switcha 2 jest szansa na 10% (CP2077/konsolę), ze względu na ledwie~ 20 tytułów startowych, tak na rynku nasyconym setkami gier 3-5 % jest już wielkim sukcesem.

Statystycznie gracz kupuje 1-2 gry w momencie zakupu konsoli. Może nawet połowa konsol to będzie pakiet z Mario. Wśród ogłoszonych 17 tytułów startowych, pod względem popularności w e-shopie, CP2077 jest na 5 miejscu. Jest więc szansa na 5 a może nawet 10% (w stos. do liczby konsol) sprzedanych przez Redów egz. gry. Liczę, że CP na Switcha 2 da spółce 50-70 mln zł netto w 2025 roku.

Cyberpunk 2 pojawi się na rynku gdy już będzie obecna ps6. Jednak wierzę, że gra będzie dostępna także na ps5. Ps5 to jednak mocna maszyna z szybkim dyskiem. Co więcej skalowalność unreal engine, może pozwolić na wydanie Wiedźmina 4 i cyberpunka 2 także na switcha 2.


Dziękuję @krewa

Ubić na twardo poziomy z dwójką z przodu jako wsparcia i powoli, w kolejnych kwartałach piąć się bez większych wystrzałów, żeby zrobić jeszcze z 5-10% wzrostu na kursie do końca roku.

Nie żartuję, może nie jestem precyzyjny. Za gry sprzedawane w euro dostaniemy dzisiaj więcej złotówek niż w styczniu natomiast za gry sprzedawane w dolarze dostaniemy mniej. Co ostatecznie wygładzi nieco wynik w PLN.

Sprzedaż w dolarze wynosi tylko trzydzieści parę procent. Cała reszta jest w innych walutach w tym złotówce i euro, które drożeją w stosunku do dolara.

To co, kupisz za dwa lata po 400 zł, kiedy c/z będzie 15 a spółka wreszcie nie będzie balonem?

Kurs, który planowałem na koniec 2025 został dzisiaj przekroczonysmilebox . Mogę więc jechać na półroczne wakacje, w tym czasie CDR może się korygować czy konsolidować - wsio ryba.

W brytyjskim eshopie CP2077 na Switcha 2 już na 4 miejscu wśród tytułów premierowych. Wg mnie zastrzyk gotówki związany z premierą Cyberpunka na Nintendo może mieć wpływ na wypłatę nieco wyższej dywidendy za 2024Think

@aircanada15
W eshopie niemieckim zauważyłem tę samą kolejność gier, założyłem więc, że ta lista popularności (co może być zbliżone do listy sprzedaży) jest globalna lub przynajmniej europejska.

Ciekawostka. W sklepie Nintendo Cyberpunk zajmuje 5 miejsce na liście bestsellerów wśród 21 tytułów, które mają się ukazać na premierę nowego Switcha, 5 czerwca 2025.

@michal-j

Zakładam, że Redzi wypłacą dywidendę. Przyjęli politykę dywidendową sądzę więc, że nie zdecydują się na złamanie 4-letniego okresu nieprzerwanych dywidend. Mam dwa scenariusze:
bazowy - tradycyjne 1 zł,
optymistyczny - może nawet 2 zł.
W optymistycznym przyjmuję premierę W4 w 1H2027 i start preorderów ogłoszony na Gamesconie w sierpniu 2026. Preordery dadzą gotówkę na najkosztowniejszy ostatni etap produkcji/marketingu. CDR był bardzo aktywny na promocjach w marcu, przychód powinien być też niezły. Dodatkowo zastrzyk gotówki powinna dać premiera CP2077 na Switcha 2 w czerwcu.
Jeśli Redzi przed walnym (pewnie w maju) poczują się bezpiecznie pod kątem zgromadzonej gotówki, widzę szansę na podwyższoną dywidendę.
W polityce dywidendowej mowa jest nie o 25% zysku lecz o minimum 25% zysku przeznaczanego na dywidendy.

kamil719 napisał(a):


Mac to może 1% sprzedaży na steam nie wiem też jak ma się sprzedać 0,5mln Cyberpunka na switch wiedzmin 3 nie jest nawet w top 100 przez tyle lat, realnie jeśli sprzeda się 50-80tys sztuk w pełnej cenie do końca 2025 to będzie dobrze.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_...


Zobacz sobie na 18 stronie raportu jak duża była i dalej jest sprzedaż (pod względem przychodu) Wiedźmina 3 na Nintendo Switch.
Za ostatnie 6 lat 20% przychodu W3 pochodziła ze Switcha.

CSharpBeginner napisał(a):
NS2 będzie uruchamiać gry z NS1 także gier będzie mnóstwo do ogrania. A nikt kto ma NS1 nie będzie kupować NS2 tylko po to żeby CP ograć, skoro może to zrobić w dużo lepszej jakości na PC/XSX/PS albo nawet GeforceNow czy innym providerze cloudowym. Doceniam za wiarę oczywiście, ale wolę być realistą, ważne by jakieś drobniaki zarobił i też spoko na utrzymanie zainteresowanie marką na platformie.

Nie masz racji. Ludzie mają PC/XSX/PS, jednak na STEAM Decku to Cyberpunk jest na 3 miejscu najchętniej ogrywanych gier. Ludzie lubią grać w ulubione gry w pociągu, toalecie lub w łóżku.

asganis napisał(a):
Wiedźminowi trochę łatwiej było bo już wchodził na switcha pare lat po premierze konsoli to i potencjalnych klientów było więcej.

17 i dużo i mało :) osobiście jeśli byłbym posiadaczem switcha 2 w pierwszej kolejności wybierałbym exclusivy, gry w które nigdzie indziej nie zagram :) ale oby było tak jak piszesz żeby 0,5mln "kartridżowych" cyberpunków się rozeszło.


Gdy wchodził Wiedźmin 3 na Switcha, to jednocześnie było kilkadziesiąt milionów konsol ale i gry liczone w dużych setkach lub tysiącach.
Gdy wejdzie CP2077 na premierę Switcha, co prawda konsol nie będzie dużo, jednak konkurencji ze strony innych tytułów gier też wielokrotnie mniej niż na premierę W3.

Te 0,5 mln, o których pisałem, to łącznie kartridże cyfra.

asganis napisał(a):
nintendo switch to specyficzna konsola dla określonej grupy odbiorców, priorytetowo tam będą schodzić gry pokemonowate, maria i inne zeldy. Kto chciał przenośnego cyberpunka to raczej na steamdecku go ogrywał. Także cyberpunk na nintendo raczej będzie gdzieś przy końcu listy zakupów dla posiadaczy konsolki, tymbardziej że z tego co widze gry tam mają być w cenie 80-90 dolców także ludzie sobie nie pozwolą hurtowo tam gier kupować. Wiedźminowi trochę łatwiej było bo już wchodził na switcha pare lat po premierze konsoli to i potencjalnych klientów było więcej.

Pieniążek z tego będzie ale raczej bardzo rozłożony w czasie.


Musisz jednak brać pod uwagę, że CP2077 będzie jednym z ledwie 17 tytułów startowych na Switcha 2. A samej konsolce ze względu na rozmiary bliżej jest do Steamdecka i ROG Ally niż do Switcha i reklamowany jest jako mocny sprzęt (rozdzielczość do 4k i klatkarz do 120 fps). Ja w każdym razie zakładam 0,5 mln CP2077 na Switcha 2 w 2025 roku.

CSharpBeginner napisał(a):

Jakoś tego nie widzę, jeżeli komuś zależało na CP to już dawno je ograł na XSX/PS/PC, nie będzie żadnej ogromnej sprzedaży na NS2. Jak wpadnie kilkanaście milionów to będzie dobrze, wystarczy spojrzeć ile udało się ugrać na W3 na NS i wyniki będą porównywalne z CP.


Żartujesz sobie? Przecież CDR rocznie sprzedaje 5 mln Cyberpunków. A w kolejnych latach, co prawda w coraz niższej cenie ale volumen będzie rósł.
Na Switcha 2 Cyberpunka często kupią miłośnicy gry, którzy mają już swoje kopie na inne platformy.

Po oczyszczeniu zostanie, czysty jak łza, prezes na JDG.

Łomatko, co stało się z najlepszą spółką na świecie i w gminie?
Odpisy na wszystko jak leci?
A tymczasem najgorsza spółka w galaktyce zarobiła w roku bez premier , na czysto, pół miliarda złotych.

@aircanada15
Skąd masz wiedzę, że Redzi sami robią ten port? Wg nie raczej to mogą być Francuzi z Virtuos.

CSharpBeginner napisał(a):
Aż dziwne, że tak kurs nagle wystrzelił 4%, dla mnie to było oczywiste od dawna, że skoro W3 wypuścili na NS to tak samo CP wyjdzie na NS2 - widocznie nie dla wszystkich. Kokosów z tego jakoś nie widzę, ale jeżeli niskim kosztem da się jakiś port wypuścić i parę monet od graczy Nintendo wyciągnąć to zawsze jestem za ;D.

Dziwi mnie Twoje zdziwienie.
Port kosztował pewnie nie więcej 5-10 mln USD. Liczę na sprzedaż min. 0,5 mln egz. w 2025, co da min. 50 mln zł zysku netto. Taki wynik w połączeniu ze sprzedażą na Maca, może dać szansę na realizację programu motywacyjnego 2023-2026. Trzeba też pamiętać o wsparciu dla W3 ze strony nowego sezonu Wiedźmina na Netflixie.


Czy wszyscy wiedzą, że trwa teraz czat z zarządem na stockwatchu?

Dobrze prawisz. Lepiej wcześniej podać taką informację, w końcu cokolwiek wiemy o okienku premierowym.

Ciekawe, czy zachowamy dwójkę z przodu po dzisiejszej sesji?

Jednak dostaliśmy pozytywne informacje:
- wysoki zysk i ciągły przyrost rezerw gotówkowych,
- współpraca z poważnym graczem na rynku mobilnym Scopely.

Gdybym miał strzelać, to raczej obstawiam, że pieniędzy z tego dla Redów nie będzie za wiele. Natomiast mobilka, jeśli będzie popularna, doprowadzi do zwiększenia świadomości marki w nieeksploatowanych dotąd środowiskach graczy.

Tak, premiera najwcześniej 1Q2027 stała się faktem. Ubolewam jako gracz. Jako inwestor zastanawiam się, jak wielu inwestorów mających istotny wpływ na kurs obstawiało premierę 4Q2026. A także jak rynek wyceni wagę trzech informacji:
- wysoki zysk netto - prawie pół miliarda (w tym wygrana w sprawie podatku za minione lata),
- późniejsza data premiery w stosunku do konsensusu,
- podjęcie współpracy z gigantem na rynku mobilnym - Scopely.

A jak tu nie kochać Redow.thumbleft

Czy mógłby ktoś zatrzymać rajd na Asseco PL? Fajna spółka ale zaraz ktoś uzna, że czas zaszortować i potem przez 10 lat będziemy czekać na ustabilizowanie kursu.angry3

26 marca czat z Nielubowiczem.
Jak ma ktoś pomysł na pytanie, na które zarząd może cokolwiek odpowiedzieć, to wrzucajcie.

Ktoś duży przez kilkanaście miesięcy zmniejszał pozycję na Kruku w ramach rebalancingu portfela. Jeśli się wysypał, to kurs ma szansę wrócić tam gdzie jego miejsce.

Powtarzam tę głupotę po innych.
Gdyby to była prawda, to zbicie kursu kwotą np. 10 mln zł musiałoby pozwolić na pozyskanie przecenionych akcji od zestresowanego tłumu za powiedzmy 20 mln zł.

@GRAF78

CDR przede wszystkim lubią OFE i TFI. Zagranica może też - zakładając, że szorty służyły budowaniu długich pozycji.
Mówisz pompowanie kursu, ja raczej nazwałbym to dostosowaniem wyceny do nowego poziomu przyszłych zysków. Zakładam, że z ostatniej pięcioletniej średniej na poziomie ok. 0,5 mld PLN spółka wejdzie na poziom 1,5 mld PLN zysku netto średniorocznie. A trzykrotnego wzrostu wyceny nie da się zrobić w miesiąc czy parę kwartałów. Ten proces musi trwać 2-3 lata.

Z tych 700 mln USD Take Two zostało 150 mln USD po odliczeniu 550 mln$ kosztów produkcji.
Redzi w 2020 roku też zarobili ponad 150 mln USD na Cyberpunku.
Redzi wypuścili słabego Cyberpunka na PS4 - Rockstar wypuścił niegrywalne na PC GTA IV. Wg mnie 1:1 w konkurencji wtop technicznych.

@aircanada15

Jednak połowa ludzi, którzy tworzyli Wiedźmina 3 (czyli obecnie 100 osób) ciągle jeszcze pracuje w CD RED. To jest bardzo dużo jak na standardy branży w skali 10 lat. Istnieje oczywiście ryzyko nieudanej premiery, myślę jednak, że Badowski (najważniejsza osoba w studiu) czy Sasko (twórca questu Krwawy Baron) nie pozwolą na wypuszczenie gry niezgodnej z duchem wiedźmińskim.
Cyberpunk nie przyniósł miliardowych zysków w każdym z kolejnych lat po premierze. Jednak średni zysk netto CDR za ostatnie 5 lat wynosi solidne 0,5 mld rocznie. Od roku premiery W4 spodziewam się średniorocznych zysków na poziomie 1,7 mld PLN - w końcu Redzi pracują obecnie nad czterema tytułami AAA: Produkcja W4, koncepcja W5, koncepcja na granicy preprodukcji Wiedźmin Remake i Orion wchodzący w fazę preprodukcji.
Jak najbardziej da się więc uzasadnić minimum 2 razy większą kapitalizację jak obecna.

@aircanada15

Powiadasz, 23 mln kopii RDR2 to był sukces komercyjny? Mierzony nadwyżką wpływów ponad koszty produkcji?
Sądzę, że Wiedźmin 4 będzie potrzebował znacznie mniejszej sprzedaży, żeby osiągnąć zwrot kosztów i dodatkowy solidny zysk niż miało to miejsce w przypadku RDR2.
Powiadasz, że CDR płaci symboliczną dywidendę? TTWO w ciągu ostatnich 10 lat wypłacił 3 dywidendy: 2,75%, ok. 1,5% i 0,89%.
TTWO od 2023 roku posiłkuje się kredytem, który netto zbliżył się do 2,5 mld USD. Myślę, że 62,5 mln egz. GTA 6 ze średnim przychodem dla spółki 40USD/szt. (po odliczeniu marż sprzedawców i VATu) wystarczy na spłatę tego zadłużenia.toothy10

CDR, nie idź tą drogą.

@aircanada15
TTWO od trzech lat przynosi straty.
Pod względem zysków nie może więc równać się z CD Projekt.
A na prawdziwe zyski z GTA 6 Take Two będzie musiało poczekać przynajmniej z rok-dwa, do premiery wersji PC. Rynek PS5/XSX jest zbyt mały, żeby pokryć niebotyczne koszty produkcji.

Nie, Wiedźmin 4, 5, 6, Wiedźmin Remake i Cyberpunk 2 - wszystkie tworzone są na Unreal Engine 5 (obecnie v. 5,5).
Także Sirius tworzony jest przez The Molasses Flood na Unreal Engine.

Wg mojej wiedzy rozwój UE5 w kierunku obsługi otwartych światów jest priorytetem dla wspólnego przedsięwzięcia Epica i CD Red.
Do niedawna wszyscy twierdzili, że Redzi Wiedźmina 4 dopiero zaczęli robić a teraz nagle ma się okazać, że powstaje tak długo?
Redzi zapowiedzieli, że tworzony właśnie silnik do RPGów oparty na UE5 jest przedsięwzięciem długofalowym pod 5 produkcji: W4, W5, W6, W1 Remake i Orion. Nie powinno dziwić, że jest to przedsięwzięcie skomplikowane. Jest mnóstwo elementów stosowanych w Red Engine, które we współpracy z Redami Epic będzie mógł wdrożyć w UE5 żeby ograniczyć stuttering w nowych produkcjach.

@rosso
Dzięki za celne podsumowanie.
Mam tak samo. Jeśli gry nie kupię w preorderze lub na premierę, to później raczej o niej zapominam i dopiero jakaś akcja (np. głęboka przecena) ze strony producenta może mi o niej przypomnieć. Wystarczy np. że kupiłbym Wiedźmina 4 i pewnie na wiele tygodni/miesięcy zapomniałbym, że tuż po W4 wyszło GTA 6.
Innymi akcjami producenta, skutecznie przypominającymi o grze są z dużym szumem medialnym wydawane patche (mistrzem tej formy marketingu jest CD Projekt) a największą siłę rażenia mają wszelkie DLC lub rozszerzenia czy dodatki.

Michał Kiciński i Marcin Iwiński to już CD Projektowi emeryci. Nawet Adam. Czas najwyższy, żeby zainteresowali się majątkiem rodzin (o ile je mają po tylu latach pracy w gamedevie).
Ruszyłyby mnie transakcje zawarte przez Nielubowicza, Nowakowskiego i Badowskiego.
No i jak ja ogłoszę, że sprzedałem choć jedną akcję CDR, to będzie pewny sygnał o zbliżającym się końcu świata.Shame on you

@aircanada15
No przecież będzie rok odstępu między GTA6 a W4. A wystarczyłoby kilka tygodni.
Moderator:
...

Dindi napisał(a):
Drodzy,

A co uważacie o wycenie GTA 6 i wpływie na branże? Czy korzystne byłoby gdyby Rockstar "podbił" próg cenowy gier a "ludzie i tak kupią" - co pozwoli na wyższy pricing Wiedzmina 4 albo lepsze pozycjonowanie na rynku - czy może odwrotnie, gdyby GTA 6 kosztowało np. 80$ to istnieje obawa, że "wyssą" z rynku pieniądze i zaniżą tym samym sprzedaż innych tytułów które będą próbować tego samego?


Myślę, że 79,90$ to jest minimalna cena za Wiedźmina 4 na rynkach zachodnich. GTA6 nie powinien zagrozić Wiedźminowi. Natomiast na pewno na premierach GTA6 oraz Wiedźmina 4 i Wiedźmin Remake ucierpią tysiące małych i średnich gier.

Obecny wzrost dokonał się pod politykę dywidendową. Przecież wiemy to od kilku dni. Jest to jednak tylko ząbek na wykresie, bo głównym celem jest 3-5 krotny wzrost zysków spółki od premiery W4 i w kolejnych kwartałach wraz z premierami W1 Remake, Cyberpunk 2, W5 i W6.
Na kolejny spektakularny wzrost wyników musimy poczekać do czasu premiery Hadara. Tutaj jednak, jako, że jest to nowa marka, szansa powodzenia jest nie większa niż 20%.

Na razie powinno nam wystarczyć udane utrwalenie wsparcia w rejonie 200-210 zł. Najlepiej potwierdzone kilkoma nieudanymi próbami przebicia w kolejnych tygodniach.

Życzę powodzenia. Każda akcja kończąca się udanym naciskiem ze strony akcjonariuszy (szczególnie drobnych) na władze spółki jest godna pochwały.

No i doczekałem się swojej spółki dywidendowej.
Liczę jednak, że będą mogli wypłacić złotówkę za 2024, żeby zachować ładną ciągłość wypłat dywidend. Jeśli uruchomią preordery w tym roku (jeśli będą mieli taką wiedzę, przed dniem walnego) to powinni poczuć się bezpiecznie finansowo przed premierą Wiedźmina 4.

BOŚ uważa, że krótkoterminowy potencjał wzrostu związany z wydarzeniem na TGA wyczerpał się. Większa część wzrostu kursu prognozowana przez nic na 12-mcy już się ziiściła.

Te 37 mld to nie jest kasa na dywidendy tylko na morskie farmy wiatrowe i elektrownię atomową.

Współczuję akcjonariuszom Orlenu tych 350 mld inwestycji. Tu nie ma szans na wzrost kursu przez wiele lat. Zresztą, tylko przy kursie 50 PLN za akcję dywidenda może coś znaczyć.

Dix22 napisał(a):

Skąd taki wniosek, że uniwersum Cyberpunk 2077 ma wielomiliardową wartość?


Proponuję eksperyment myślowy.
Wyobraźmy sobie, że CDR jest właścicielem marek (nie posiada żadnych innych):
- The Alters,
- Frostpunk,
- This War of Mine.

I dla równowagi niech 11BIT jest właścicielem marek:
- Wiedźmin,
- Cyberpunk 2077.
Do tego załóżmy, że oba zespoły posiadają kompetencje i środki umożliwiające stworzenie najlepszych gier w ramach wymienionych IP.

Pytanie 1:
Czy CDR dalej byłbyś w stanie wycenić na 10 czy 20 mld zł?
Pytanie 2:
Czy wycena 11 Bit w wysokości 0,4 mld zł dalej byłaby adekwatna do potencjału?

@Dixx22
Rozwaliłeś mnie. CDR nie ma aktywów?
Może nie ma fabryki i maszyn ma jednak coś nieporównanie cenniejszego.
CDR jest właścicielem uniwersum Cyberpunk 2077 o wielomiliardowej wartości i niewiele mniej warte prawa do tworzenia gier w Świecie Wiedźmina.
UBI, w porównaniu do CDR to komunistyczny, rozpadający się moloch, z przerostem zatrudnienia i od lat niepotrafiący zarabiać na grach.
Mimo 10-krotnie większego zatrudnienia posiada tylko 2-3 marki o klasie porównywalnej z markami Redów - Assassins Creed i The Division. Far Cry też jest dużą marką jednak nieporównanie mniej dochodową niż Wiedźmin czy Cyberpunk. W efekcie zysk netto CDR za ostatnie 5-6 lat jest znacznie wyższy niż zysk UBI.

aircanada15 napisał(a):
Nie sprzedanie tych akcji, powiedzmy, że od razu po negatywnych informacjach premierowych C2077 było blędem. Te popełnia każdy, ale nierozliczenie samego siebie z owych błędnych decyzji to już inna para kaloszy. Prosty rachunek: sprzedaż CDR choćby po 250 zł i odkupienie niech będzie w przedziale 100-150. O ile lepsza sytuacja w portfelu dzisiaj. Tyle, że jeśli człowiek boi się zapłaty podatku, to od razu wyklucza ten scenariusz i efekty są wiadome.


Ten rachunek nie jest taki prosty, jak Ci się wydaje. Większość z tych, którzy zaczynali z CDR w 2010 nie dotrwała nawet do 30 zł - wywalali po 8-9 zł lub później po 21-23. Do 250 zł dotrwały jednostki.

aircanada15 napisał(a):
Jaką znowu długoterminową ochronę kapitału ? Kupujący akcje CDR równe 3 lata temu mają dziś praktycznie ten sam kurs. O tych, którzy weszli w akcjonariat w 2020 czy 2019 roku i pozostali tu do dziś nie będę wspominał z wiadomych względów. Dywidendy po złotówce za akcje można traktować właściwie jako prezent od zarządu do zarządu (dodatek do wypłaty).
Gdzie tu widzisz jakieś zabezpieczenie przed inflacją ? Patrząć wstecz, jedynie kupowanie na tych rocznych dołkach (począwszy od 2022) okazało się skuteczną strategią.


Naprawdę Cię nie rozumiem.
Napisałem o moim portfelu, w którym CDR jest jedną z najważniejszych spółek dywidendowych. Nie kupuję CDR na żadnych dołkach tylko siedzę na spółce od początku. Uważasz, że 1% dywidendy to mało? Czy obecne 1,5% dywidend dla S&P500 też Cię śmieszy? Albo dywidenda z Neuca SA?
Uważasz, że CDR nie ochronił przed inflacją w okresie 2010-2024?

aircanada15 napisał(a):
tgolik napisał(a):
Już dzisiaj dywidendy z CDR należą do największych w moim portfelu, po premierze Wiedźmina 4 zdominują portfel.


Wartość dywidendy ocenia się procentowo lub kwotowo (na jedną akcję). To co piszesz woła o pomstę do nieba ;]
Nawet w przypadku hipotetycznej dywidendy CDR w wysokości 1 miliarda zł przy również hipotetycznym kursie 300 zł, da to zaledwie 3,3 procent dywidendy.
Obecnie najlepsze lokaty oferują ponad 6% rocznie. Pozostawię to bez dalszego komentarza.


Trudno mi odpowiedzieć na Twój dziwaczny wpis, żeby moderator nie wyciął mi posta. Zapytam więc tylko, które lokaty, oprócz kuponu daję jeszcze wieloletnią ochronę kapitału i po belce zabezpieczają w długim terminie przed inflacją (jak czyni to np. CDR)?

aircanada15 napisał(a):
''Biznesy kupuję dla dywidend '' - patrząc na twoje zasiedzenie w CDR i ich dotychczasowe dywidendy na przestrzeni czasu, to takich wypowiedzi nie da się traktować poważnie :D

Oczywiście zaczęło się od CDR ale od 2017 roku kupuję już spółki tylko dywidendowe. Redzi płacą mi dywidendy czwarty rok nieprzerwanie. CDR płaci ~25% zysku w formie dywidendy reszta idzie na rozwój akumulując się w kapitalizacji przede wszystkim Wiedźmina 4. Ta kasa wróci do spółki w kwartale premierowym i nagle CDR zaleją 2-3 mld PLN gotówki. Z pewnością nie będą w stanie tych pieniędzy wykorzystać na potrzeby firmy, liczę więc na sowitą (ok 10 zł netto) dywidendę.
Już dzisiaj dywidendy z CDR należą do największych w moim portfelu, po premierze Wiedźmina 4 zdominują portfel.

W czasie, kiedy kupowałem CDR naczytałem się na bankierze, że dywidendy to największe zło i należy sprzedać akcje przed dniem dywidendy - tak np. postąpiłem w 2009 roku z KGHM. Teraz moje podejście jest inne.

Dix22 napisał(a):
Obecność na giełdzie to zawsze jest spekulacja. Kupujesz tanio, oczekujesz, że wzrośnie i sprzedasz drożej ew. zgarniesz dywidendę.


I tutaj się różnimy. Spekulowałem przez 2 lata, dawno, dawno temu. Poniosłem straty ale wyniosłem mnóstwo wiedzy. Między innymi przekonałem się, że spekulacja ma niekorzystny stosunek zysku do ryzyka. Od tego momentu (już 15 lat) na giełdzie kupuję biznesy, ich perspektywy, cashflow, zyski. Kupuję "na zawsze", po długiej, często kilkuletniej obserwacji.
Biznesy kupuję dla dywidend
Moderator:
...

Napisałem wcześniej, że W4 wg biur polskich maklerskich w 2026 z prawdopodobieństwem ponad 50%.
Ale nawet jeśli wszystko przesunie się o rok, to i tak będzie w końcu zagęszczenie premier.
Cyberpunk wejdzie w tym roku w prepreodukcję (2 lata), później 2 lata na produkcję i mamy grę za 4 lata w 2028 roku. Orion jest w fazie koncepcyjnej ponad rok, dodatkowo jest to kontynuacja robiona "z marszu" - trudno o korzystniejszy układ.
Jak zauważyłeś, Siriusowi nie przypisałem daty. Uważam, że szansa na sukces tego projektu wynosi ze 3%. Oby się chociaż zwróciły koszty produkcji.

Dix22 napisał(a):

Policz sobie uśrednione wskaźniki na podstawie prognozowanego zysku. Rozłóż ten zysk na lata, kiedy nie ma premier i zobaczysz o czym mówię. Moim zdaniem w obecnej sytuacji przyjmowanie wskaźnika C/Z = 30, jeśli nie mamy powtarzalnych zysków.


Zaraz, Ty chyba nie wiesz, że Wiedźmin 4 to tylko jedna z premier jakie CDR będzie miał w ciągu 5 lat?
Jeśli tak, to nie dziwi mnie Twój sceptycyzm co do wyceny spółki.
Obecnie 4 studia pracują równolegle nad grami:
- Wiedźmin 4 (2026*) - 400 osób wewnętrzny zespół, Polska
- Wiedźmin Remake (2027*) - zewnętrzna firma Fools Theory, Polska
- projekt Sirius - wewnętrzne studio The Molasses Flood, Bostonn USA,
- Cyberpunk 2 (2028*) - wewnętrzne studio CD Projekt North America, Boston USA.

- w następnej kolejności powstanie Wiedźmin 5 (2029*) i Wiedźmin 6 (2032*)

* szacunkowe daty

@Dix22
Prawdopodobieństwo premiery W4 w przyszłym roku wg polskich biur maklerskich przekracza 50%.
Jeśli zobaczymy Wiedźmina 4 w 4Q2026, podstaw sobie do wzoru na c/z jakieś 1,7-2.5 mld PLN zysku netto.
11 BIT wtopił na wszystkich możliwych polach. Jeśli to samo stanie przydarzy się CD Projektowi, to będziesz górą w swoich analizach.

Mój portfel ma 14 lat. Robiłem do niego zakupy kilkadziesiąt razy od momentu założenia.
W takim przypadku trudno mówić o prostej stopie zwrotu. Tylko CAGR (XIrr) czyli średnioroczna stopa zwrotu daje pogląd na jakość inwestycji i pozwala np. na porównanie ze średnioroczną inflacją (od 2010 roku wyniosła 3,5% średniorocznie).

Umowa Epic - CD RED jest szersza, obejmuję współpracę obopólną. CDR ma pomóc w transformacji UE 5 w silnik pozwalający na tworzenie otwartych światów. Red Engine dużo lepiej od UE radził sobie w streamowaniu tekstur i mechanik w czasie przekraczania granic obszarów, przy szybkim ruchu.
Redzi tworzą na indywidualnej wersji UE opartej na UE 5.5, dostosowują ją do swoich potrzeb.
Nie sądzę, żeby Redzi musieli zapłacić Epicowi 5% od sprzedaży 30 mln Wiedźmina 4Shame on you

@Sinner
Myślę, że takiej wpadki, jak z Cyberpunkiem na PS4 (podkreślam, wersja PC nie miała problemów na premierę większych niż typowe dla branży) raczej nie będzie. Producentka Wiedźmina 4 powiedziała na dniach inwestora w 2023 roku, że fragmenty gry nad którymi poszczególne zespoły pracują, na bieżąco są kompilowane na wszystkie platformy (w szczególności PS5) i testowane. Podobno działają.
Firma ma gotowy vertical slice (jeden z efektów zakończonej preprodukcji), czyli fragment gry zawierający wszystkie ważne mechaniki. Wiedzą więc już teraz (nie tuż przed premierą), czy gra pójdzie na PS5/XSS czy nie.

@Dix22
Życzę powodzenia w inwestowaniu w CDR z takim podejściem informacji o spółce.
Poważnie, Bloomberg? Oni obudzą się dopiero jak wszyscy już będą sprzedawać akcje. W przypadku CDR liczą się tylko krajowi analitycy. A ci w większości dają wyższe prawdopodobieństwo premierze w 4Q26.

E tam, porządnie. Niech sprzedadzą jak najwięcej w ciemno. ;-)
Dla mnie najważniejsza jest tłusta dywidenda w 2027.

P.S. Z fazy koncepcyjnej Wiedźmina 4 wyszli już dwa lata temu.

Gra nie jest w powijakach. Gra jest na finiszu 6-letniego cyklu, który rozpoczął się na dobre 4 lata temu. Premiera w przyszłym roku i prawdopodobnie jeszcze w tym roku rozpoczną zbieranie preorderów, ogłoszą datę i zaprezentują gameplay.

@Sinner

Czy chciałbyś, żeby CDR sprzedał 5 mln preorderów Wiedźmina 4?
Jak więc wyobrażasz sobie, że Redzi zachęcą ludzi do zakupu inaczej niż na fali hype? To tylko dzięki hype spółka nie wywróciła się finansowo na Cyberpunku. A ostatecznie hypę przetrwał i jak gra została już naprawiona i gracze zaczęli zachwycać się CP2077 (po premierze Widma Wolności i aktualizacji 2.2) hype przedpremierowy ponownie zaprocentował.
Preordery są najważniejsze, bo pozwalają deweloperowi zaopiekować się grą po premierze.

Mógłbyś podawać jeszcze Xirr (CAGR) to jest w sumie najważniejszy wskaźnik portfela dywidendowego.

Koledze chodziło o to, że W1Remake jest na osi czasowej dalej, czyli później niż W4.

Chyba miałeś na myśli fazę koncepcyjną preprodukcję i produkcję.

Niezależnie od tego co się stanie w USA, w przyszłym roku CDR bardziej zareaguje na kolejną cenotwórczą informację, ważną dla fundamentów firmy. Np. zapowiedź Cyberpunka na Switcha 2 lub serialu anime. Gdyby obie te rzeczy miały miejsce w przyszłym roku nie zdziwiłby mnie wynik netto za 2025 r po raz kolejny o 100 mln zł wyższy od prognoz analityków.

rudygonzalez napisał(a):

Niewątpliwym plusem ostatniego roku jest przyjęcie Black Myth Wukong przez graczy i potencjalny wpływ tego wydarzenia na projekcje sprzedaży W4. Cyberpunk jako nowe (ale też wybitnie oczekiwane) IP miał peak 1mln, Wukong z kolei oszałamiające 2,5mln. Gdzie w takim razie na tym piedestale może uplasować się wyjątkowo oczekiwana, wielokrotnie ogrywana znana marka Wiedźmina? Jeżeli W4 byłby na podobnym poziomie, co Wukong, to rzeczywiście można zacząć rozsmakowywać się w kalkulacjach odnośnie kolejnych części trylogii i remake'ów. Niestety, jak to kolega Dix22 napisał we wcześniejszym poście: "Za dużo tego gdybania" przynajmniej na obecną chwilę.

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku forumowicze


Dzięki za ciekawą wypowiedź.
Muszę zwrócić tylko uwagę na sprawę WuKong. Ta gra absolutnie nie jest reprezentatywna dla całego rynku gdyż tylko 15% egz. kupiły inne nacje niż Chińczycy. Na rynkach, w które celuje CDR z Wiedźminem 4, WuKong sprzedał się przeciętnie. Natomiast Chińczycy nie kupują innych gier tak masowo jak swojej dumy narodowej.

@tomhead
Zdziwiłeś mnie pisząc, że Redzi udzielili licencji FT na Wiedźmin Remake - wręcz gdyby to się potwierdziło uznałbym takie działanie za sabotaż.
Wg mojej wiedzy (a śledzę wszystkie informacje od REDów) FT produkuje Wiedźmin Remake, pod nadzorem i na zlecenie CD Red i z wykorzystaniem oprogramowania i assetów będących własnością Redów. To zbyt duża marka, żeby Redzi musieli kogokolwiek obdarowywać setkami milionów zysku.

Redzi zapowiadali udzielanie licencji ale na gry mobilne, nie na swoim podwórku (czyli PC).

W przypadku W1 Remake, pytanie powinno brzmieć:
Ile Redzi zapłacą Fools Theory za zrobienie tego rimejka. I czemu tak mało.
Zakładam, że nie będzie to wiele drożej niż gdyby grę zrobili sami.

Dix22 napisał(a):
Przypomnij sobie jak długo produkowali Cyberpunka i w jakiej wersji wyszedł (hasło "Cyberzbugowaniec").

Wycena ca 19 mld zł, przy spadających zyskach w 2025 i 2026 r., wstępnej fazie developmentu Wiedźmina 4 to moim zdaniem maks na jakiś dłuższy czas. Moim zdaniem nie do utrzymania w sposób stabilny i długotrwały. Natomiast, jeśli będzie tak jak mówisz, że pojawi się np. Wiedźmin 4 w 2027 roku, a następnie w 2028/2029 będzie nowa gra AAA, która zapewni te zyski to wówczas możemy mówić o wzroście wyceny.

Na chwile obecną wyceniliśmy marzenia. I to byłoby na tyle.


Na pewno masz sporo racji - nowi inwestorzy lub ci, którzy weszli na wysokich poziomach lub zaufali hohsztaplerom pokroju 11Bit, powinni być ostrożni.
A co do Twoich uwag:

- Cyberpunk to kolosalny sukces CDR - udało im się za pierwszym razem, choć z pewnymi początkowymi problemami, stworzyć nowe IP. Stworzyć nowe IP i od razu na nim zarobić 2 mld zł? To się na globalnym rynku prawie nie zdarza,
- W4 jest nie w początkowej a w końcowej fazie developmentu,
- Na chwilę obecną nie wyceniliśmy tylko rozpoczynamy wyceniać marzenia.

GRAF78 napisał(a):
tgolik napisał(a):
Nie czytałeś wątku? Redzi szykują nowe gry co kilkananście miesięcy i powtarzalne 1,5 mld zysku. CDR jest spółką wzrostową, c/z 20-30 wydaje się naturalny. Jak uda się stworzyć nowe IP (Hadar nad którym pracują), średnie zyski powinny przekroczyć 2 mld pln za 6-7 lat.


kropka w kropkę jak bym czytał forum 11Bit jakis czas temu ... zdaje się ze tu historia się powtórzy a i takie założenie jest w moim planie inwestycyjnym z przed lat angel4 oj będzie płacz i lamentycrybaby GD nie bierze jeńców a rzeź nadejdzie w swoim czasie


No tak, bo gry 11BIT z pewnością okupują TOP10 i TOP 30 Global na STEAMie, deklasując inne gry singlowe, w tym nowości.
Także FP2 nie był grą z praktycznie nie istniejącego już segmentu RTS a pozostałe gry Bitów to oczywiście globalne IP mogące konkurować z Cyberpunkiem i Wiedźminem (którego trailer zmiażdżył konkurencję na gali The Game Awards).
xD

Nie czytałeś wątku? Redzi szykują nowe gry co kilkananście miesięcy i powtarzalne 1,5 mld zysku. CDR jest spółką wzrostową, c/z 20-30 wydaje się naturalny. Jak uda się stworzyć nowe IP (Hadar nad którym pracują), średnie zyski powinny przekroczyć 2 mld pln za 6-7 lat.

Dix22 napisał(a):
Przy kursie 190 zł dywidenda jakby mnie zadowoliła to jest 10%, czyli ok. 19 zł.

Tylko, CDR to nie jest pospolita spółka jak PLW, tylko król pokroju Coca Coli (c/z 26) czy Take Two (c/z 48).
Dla spodziewanych za 2 lata zysków 1,5 mld PLN właściwa wycena to 300-450 zł.

animaes napisał(a):

Ciekawość mnie żżera. Trzymasz bez przerwy od 15 lat akcje, bez realizacji zysków w okolicach premiery CP2077? 15 lat temu kurs wynosił ok 1zł, także niezależnie od tego czy realizowałeś czy nie, i tak musisz być nieźle zarobiony (jakieś x187). Jednak jestem ciekaw czy jako ekspert, który potrafi wycenić biznes CDR, dostrzegłeś przewartościowanie w okoliach ATH. I czy potrafiłeś to zmonetyzować.


Spadek po premierze CP2077 był bodajże piątym dużym spadkiem, który przeżyłem na CDR. Wiem, że większość tych, co byli od początku ( to nie był 1 zł, raczej ok 3-4 zł) wysypali się ok. 21 zł. Wcześniej 8-9 zł strząsała inwestorów tysiącami. Nie widziałem więc powodu, żeby pozbywać się akcji przy premierze 10 grudnia 2020. Wiedziałem, że akcje są przewartościowane - szacowałem kurs maksymalny wtedy na 315-350 zł. Grałem w Cyberpunka od północy premierowego dnia. Grałem na PC nie widziałem więc istotnych problemów technicznych a gra fabularnie była niesamowita. Problemy konsolowców zdziwiły mnie ale nie spodziewałem się fajerwerków po 8-letnich konstrukcjach. Jednym słowem nie widziałem fundamentalnych powodów do pozbywania się CDR.
Co do monetyzacji, wystarczyły mi dywidendy a te, których spodziewam się za 2 -3 lata dokonają rewolucji moim portfelu. Akcji nie sprzedawałem też z tego powodu, że podatek Belki pozbawiłby mnie minimum 15% akcji CDR a zawsze żal mi było pozbyć się choćby jednej.
Nie realizowałem zysków ani na premierze Wiedźmina 2 ani W3 ani Cp2077. Gdybym to zrobił, to raczej na poziomie 8 lub 21 zł i już dawno byłbym bez akcji z nędzna stopą zwrotu rzędu kilkuset procent.

Stadion był jeszcze 10 lat wcześniej. Prowadziłem sklep internetowy z grami i CDP był jednym z dostawców. Wtedy jedynym, który nie dal sobie, opóźnieniami w płatnościach, w kaszę dmuchać.

@topfacet
O mnie się nie martw. Siedzę na CDR od 15 lat a wcześniej 15 lat z nimi handlowałem. Znam ich biznes od podszewki, potrafię go wycenić. Rozmawiałam z Michałem na zwykłym handlowym i marketingowym gruncie.
Wtedy byli najlepsi w Polsce, teraz są najlepsi na świecie.

@aircanada15

Jestem miłośnikiem Supermana, szczególnie starszych części, tych z Reevesem.
Obejrzałem przed chwilą zwiastun, który polecałeś, delikatnie mówiąc, nie zachęcił mnie.
Zwiastun W4 trudno mi ocenić obiektywnie gdyż za bardzo jestem zaangażowany w spółkę i dodatkowo jestem fanboyem Redów. Dlatego bazuję na ocenach trailera - ilość łapek w górę jest ponadprzeciętnie duża w stosunku do negatywów. A sam trailer, tylko w 3 źródłach: oficjalny Redów youtube, IGN i REDów na X.com został obejrzany 24 mln razy.

Dix22 napisał(a):

Piszesz o kursie 300 zł przy C/Z 20, a więc kapitalizacja 30 mld zł, więc zakładasz nie wiadomo jak, że średnioroczne zyski będą wynosić 1,5 mld zł. Moim zdaniem nie ma mowy. Zysk kwartalny może tyle wynieść, później wróci do swoich naturalnych poziomów - dokładnie tak jak miałeś z Cyberpunkiem.


Widzę, że nie bierzesz pod uwagę (lub nie wierzysz w nią) nowej strategii CDR.
Założenia są takie:
- 2025 ogólnoświatowa premiera książki Sapkowskiego i Wiedźmin Netflixa, oba animujące sprzedaż Wiedźmina 3
- 2026, grudzień - premiera Wiedźmin 4 i serial anime wspomagający sprzedaż Cyberpunka
- 2027 grudzień - premiera Wiedźmin Remake i film/serial aktorski animujący sprzedaż Cyberpunka
- 2028 grudzien - premiera Cyberpunk 2
- 2029 grudzień - premiera Wiedźmin 5
- 2029/2030 - premiera dodatku do Cyberpunk 2
- 2031 - projekt Hadar
- 2032 - Wiedźmin 6
Generalnie praktycznie w każdym roku wielka premiera, do tego liczę na 30% szans na powodzenie projektu Sirius - wspomoże wyniki w którymś z kwartałów.

Nie bierzesz też pod uwagę, że CDR jako jeden ze światowych liderów w tworzeniu gier RPG notowany może być ze średnią c/z ponad 20.

@aircanada15
Może źle się wyraziłem. Liczę na sprzedaż małych kilkuset tysięcy szt. Cyberpunka 2077 w wersji na Switcha 2 w kwartale premiery gry na tę konsolę. Liczę, że dołoży to np. 20 mln zł do wyniku netto za premierowy kwartał.
A w skali całego życia gry, po kilku latach, gdy konsol będzie już dużo na rynku, może łączna sprzedaż dobije do 5 mln szt.

@Dix22
Ja patrzę na przyszłe zyski. Np. wg BOŚ, zyski od roku premiery W4, po wejściu w okres Wielkich Premier, będą oscylować wokół 1,5-1,7 mld zł netto oraz dywidendy mogą przekraczać 10 zł.
Ponieważ perspektywa to zaledwie 2 lata, nie ma za wiele czasu na wzrosty kursu. Docelowe c/z na poziomie 20 oznacza kurs 300-350 zł. Kogo zadowala potencjalne 100% w 2 lata, może rozważyć inwestycję już dzisiaj.

@aircanada15
Zerknąłeś na raport, który podlinkowałem?
W okresie, od kiedy sprzedaje się W3 na Switcha, sprzedało się do dzisiaj ok 40 mln Wieśków. W raporcie masz procenty w sztukach. Ponieważ W3 na Switcha średnio jest pewnie ze 2-3 razy droższy niż na inne platformy, przychód z jego sprzedaży jest znaczący - i w sumie tylko o to mi chodziło w poście do którego się odniosłeś.

@aircanada15
Z głowy, czyli z niczego. W prezentacjach CD Projektu są słupki, które pokazują przyzwoitą sprzedaż na Switcha. Odruchowo przyjąłem, że chodzi o sztuki, jednak rzeczywiście jest to raczej obrót a nie wolumen ale wersja na Nintendo Switch zawsze była najdroższa.
Nie zmienia to faktu, że Switch odpowiada w ostatnich latach za ok. 7 % sprzedaży W3.

źródło: (str. 27)

No może, na koniec 2024 sprzedaż na Switcha wyniosła 4 mln szt.

Cyberpunk na Switcha 2 jako jeden z tytułów wypuszczonych w pierwszych miesiącach/kwartałach po premierze konsoli, mógłby fajnie wspomóc kwartalny wynik.
Wiedźmina 3 na Switcha sprzedało się ładnych parę milionów (nie mniej niż 5 mln).

Pan Grzegorz Balcerski nie doszacował roku 2024 - już po 3 kwartałach zysk netto wyniósł 248 mln zł. A przed spółką najlepszy, 4Q24 gdzie CP2077 na STEAMie przez znaczną część grudnia pod względem przychodu bije wszystkie gry singlowe. A w ostatnim tygodniu 6 pozyscji CDR znajdiwało się GLOBAL TOP 30 na STEAM.
Pytanie, jak niedoszacowano roku 2025 i 2026?

Hype musi być, o grze musi być głośno, muszą sprzedać się miliony preorderów. Dla mnie premiera Cybeprunka to wzór (pomijam techniczną wpadkę na PS4). Gra nie może się ukazać w stanie idealnym, bo na premierę musielibyśmy czekać z rok-dwa lata dłużej. Na PS5 gra powinna wyglądać poprawnie, na XSS być w stanie akceptowalnym, na RTX5090 powinna błyszczeć i powodować opad szczęki. Na większości PCtów gamingowych i PS6 powinna wyglądać świetnie.
Niczego więcej nie oczekuję.

Informacje
Stopień: Wykładowca
Dołączył: 8 czerwca 2009
Ostatnia wizyta: 5 września 2025 18:02:39
Liczba wpisów: 1 258
[0,29% wszystkich postów / 0,21 postów dziennie]
Punkty respektu: 248

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 4,471 sek.

fennariy
pkgqfukr
whkxmjih
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
esdplpwz
uyschaya
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat