PARTNER SERWISU
jbmfbfkb
2 3 4 5 6
Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 9 grudnia 2023 16:10:08 przy kursie: 197,00 zł
Program motywacyjny za wydanie coopa jest na bardzo korzystnych warunkach ale nie jest zbyt rozdęty (raptem 5k kwitów do objęcia po nominale, ewentualnie do wykorzystania jest też chyba pierwsza transza 7k kwita). Koszt podstawowej transzy z p.m. za coopa to byłoby pewnie ok. 1 mln PLN do wykazania w rzis.

Kolejne 2 transze z p.m. za wydanie kolejnej gry w 2025 chyba raczej mało prawdopodobne skoro dopiero mają się nad nowymi produkcjami zastanawiać.
Edytowany: 9 grudnia 2023 16:16

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 9 grudnia 2023 18:10:51 przy kursie: 197,00 zł
Vox napisał(a):
na steamdb jest #25.
tak czy siak, nie jest w top10. a powinien byc.

jak wskoczy do top10 w przyszlym tygodniu to zmienie zdanie
A wiesz, że rankingi Steam się zmieniły od czasu premiery Green Hell bo kiedyś nie uwzględniały mikrołatności w grach (to nie tylko tyczy się darmowych gier, ale również takich jak EA Spo? Plus akurat mamy parę dużych premier, updateów i obniżek? Nie mówię, że sprzedaż jest tak dobra jak GH, ale gdyby Coop medieval wyszedł wtedy gdy coop GH, to byłby na miejsach 5-10 w Global Sellers na Steam.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 9 grudnia 2023 18:59:57 przy kursie: 197,00 zł

zwróć uwagę na dzienną liczbę opinii - na jaką sprzedaż przekłada się 1 opinia?

co gorsza opinie uległy pogorszeniu - dziś mamy: 47 pozytywów 17 negatywów


Peak jest wspaniały a jutro będzie jeszcze lepszy - niestety jest on w większości "napędzany" tymi co kupili MD wcześniej.

Promocja kończy się 14 grudnia - a wtedy też zniknie baner z głównej strony steam dający mocne wsparcie sprzedaży. Obecna pozycja w top sellers 22 - gdzie wyląduje MD od czwartku?



mr_miyagi
PREMIUM
2
Dołączył: 2020-05-03
Wpisów: 8
Wysłane: 9 grudnia 2023 19:06:16 przy kursie: 197,00 zł
En napisał(a):
Vox napisał(a):
na steamdb jest #25.
tak czy siak, nie jest w top10. a powinien byc.

jak wskoczy do top10 w przyszlym tygodniu to zmienie zdanie
A wiesz, że rankingi Steam się zmieniły od czasu premiery Green Hell bo kiedyś nie uwzględniały mikrołatności w grach (to nie tylko tyczy się darmowych gier, ale również takich jak EA Spo? Plus akurat mamy parę dużych premier, updateów i obniżek? Nie mówię, że sprzedaż jest tak dobra jak GH, ale gdyby Coop medieval wyszedł wtedy gdy coop GH, to byłby na miejsach 5-10 w Global Sellers na Steam.


TOP 10? W tej chwili na 10 miejscu Global Top Sellers jest PUBG, który ma dzienny przychód liczony w milionach dolarów (8.1M USD dziennie w 2021)
Edytowany: 9 grudnia 2023 19:07

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 9 grudnia 2023 19:15:02 przy kursie: 197,00 zł
sluszna uwaga - coop nie jest tak miodny jakby się wydawało:

Cytat:
Produkt zwrócony
I've tried this game TWICE and have returned it both times. I thought the co-op update would breathe some life into this game, but it's still just a boring slog.


Cytat:
Zamieszczono 9 grudnia
I waited a very long time for the addition of a cooperative mode, but in the end I was a little disappointed. There are a lot of bugs. Especially for people who join the game


Cytat:

Zamieszczono 9 grudnia
multiplayer currently broken in at least one skill tree (hunting)

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 9 grudnia 2023 19:15:54 przy kursie: 197,00 zł
rubik napisał(a):
co gorsza opinie uległy pogorszeniu - dziś mamy: 47 pozytywów 17 negatyw


sluszna uwaga - coop nie jest tak miodny jakby się wydawało:

Cytat:
Produkt zwrócony
I've tried this game TWICE and have returned it both times. I thought the co-op update would breathe some life into this game, but it's still just a boring slog.


Cytat:
Zamieszczono 9 grudnia
I waited a very long time for the addition of a cooperative mode, but in the end I was a little disappointed. There are a lot of bugs. Especially for people who join the game


Cytat:

Zamieszczono 9 grudnia
multiplayer currently broken in at least one skill tree (hunting)
Edytowany: 9 grudnia 2023 19:16

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 9 grudnia 2023 20:33:57 przy kursie: 197,00 zł
Widzę tutaj straszne naganianie przeciwko spółce :)

1. Green Hell w pierwszych dniach Coopa też miał sporo problemów i bugów, i pozytywne opinie były w granicach 75%.
2. Gdzie wyląduje MD po promocji? Zakładam, że co najmniej w okolicach Top100, czyli dużo wyżej niż ostatnio. I że sprzedaż po wprowadzeniu coopa będzie przynajmniej 2 razy wyższa, co powinno razem z VR przełożyć się na jakieś 30 milionów przychodów i powyżej 20 milionów zysku (c/z=10 dla obecnej kapitalizacji).
3. Już się zaczęło gadanie o siadającej sprzedaży, a obecnie MD dalej na 21. miejscu na Steam (co, jak przypominam, w momencie premiery cooopa GH oznaczałoby plasowanie się na miejsach 5-10, a być może wyżej - wtedy GH rywalizował tylko z wypuszczonym w podobnym czasie M&B2: Bannerlord)
Edytowany: 9 grudnia 2023 20:38

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 10 grudnia 2023 11:59:16 przy kursie: 197,00 zł
En napisał(a):
Widzę tutaj straszne naganianie przeciwko spółce :)


Będąc akcjonariuszem dane spółki warto obserwować zróżnicowane opinie. Co wiemy:

1. Peak jest rekordowy i dziś zapewne przekroczy 30k (niedziela zazwyczaj ma najwyższy peak dla MD)
2. gra jest w TOP20-25 przez większość czasu od premiery (nie spada - to duży plus)
3. liczba opinii: +102 -9; +105 -15; + 81 -28 największa obawa: mało ich i dużo negatywów wskazują na sprzedaż na poziomie ok. 6-7k kopii dziennie (mnożnik 60).
4. promocja na głównej stronie trwa do 14 grudnia

Dla kursu RND najistotniejsza jest sprzedaż. Sprzedaż po wprowadzeniu coopa na pewno nie wywołuje efektu "wow". Mam nadzieję, ze spółka zaraportuje sprzedaż po 72h lub tygodniu i wtedy będzie jasny przelicznik liczby sprzedaży/opinię.

Druga sprawa to jak zachowa się sprzedaż w długim terminie czasu - czy coop pozwoli na podwojenie przychodów RENDERA? To całkiem prawdopodobne.

Reasumując: rynek zwiększając kapitalizację RND za 120 do obecnych 200kk PLN całkiem trafnie uwzględnił wydanie coopa.


Teraz do wzrostów lub spadków potrzeba danych sprzedażowych tj. tych z premiery a także obserwacji miejsca w rankingu top steam w kolejnych dniach.

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 10 grudnia 2023 13:26:12 przy kursie: 197,00 zł
Rubik, przyjmujesz przelicznik jaki istniał dla single playera. Green Hell po wydaniu coopa miał w pierwszych tygodniach przelicznik 85, i tutaj też bym tak to liczył. Czyli 10 tysięcy kopii dziennie.

I jeszcze raz piszę w sprawie złych ocen; jakie złe oceny, o czym wy mówicie? Wczoraj były lekkie problemy a dzisiaj już jest 86% pozytywów (43 pozytywne, 7 negatywnych). Problemy przy premierach i updateach sie zawsze zdarzają, Green Hell miał podczas pierwszych dni coopa również takie sobie oceny.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 10 grudnia 2023 14:28:15 przy kursie: 197,00 zł
En napisał(a):
Green Hell po wydaniu coopa miał w pierwszych tygodniach przelicznik 85, i tutaj też bym tak to liczył. Czyli 10 tysięcy kopii dziennie.


Bardziej w pierwszych dniach, potem przelicznik stopniowo spadał. Komentarze zawsze spływają z pewnym opóźnieniem przy dużej liczbie nowych graczy, którzy wystawiają je dopiero po paru godzinach rozgrywki. Proste przeliczenie 10k dziennie razy liczba dni do końca roku dawałoby ok. 230k sprzedanych kopii, ale tak prosto nigdy nie jest, bo w weekend zawsze gra więcej ludzi niż w środku tygodnia, po zakończeniu promocji też sprzedaż powinna być niższa (choć w przypadku GH wcale tak od razu mocno nie spadła). Czyli realnie przy takich założeniach w trzy tygodnie byłoby jakieś 150-180k kopii - dużo mniej niż GH w 2020 (180k w tydzień). Może dziś podadzą pierwsze dane sprzedażowe to trochę rozjaśni sytuację.
Edytowany: 10 grudnia 2023 14:31


En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 10 grudnia 2023 14:52:01 przy kursie: 197,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
En napisał(a):
Green Hell po wydaniu coopa miał w pierwszych tygodniach przelicznik 85, i tutaj też bym tak to liczył. Czyli 10 tysięcy kopii dziennie.


Bardziej w pierwszych dniach, potem przelicznik stopniowo spadał. Komentarze zawsze spływają z pewnym opóźnieniem przy dużej liczbie nowych graczy, którzy wystawiają je dopiero po paru godzinach rozgrywki. Proste przeliczenie 10k dziennie razy liczba dni do końca roku dawałoby ok. 230k sprzedanych kopii, ale tak prosto nigdy nie jest, bo w weekend zawsze gra więcej ludzi niż w środku tygodnia, po zakończeniu promocji też sprzedaż powinna być niższa (choć w przypadku GH wcale tak od razu mocno nie spadła). Czyli realnie przy takich założeniach w trzy tygodnie byłoby jakieś 150-180k kopii - dużo mniej niż GH w 2020 (180k w tydzień). Może dziś podadzą pierwsze dane sprzedażowe to trochę rozjaśni sytuację.



"Bardziej w pierwszych dniach, potem przelicznik stopniowo spadał" , sam pisząc o sprzedaży pisałeś o obecnych, pierwszych dniach, a teraz zaczynasz coś wykręcać i pisać o "potem".

Otóż Green Hell przed coopem miał przelicznik 51. Pierwsze raporty sprzedażowe po 7, 21 dniach oraz 2,5 miesiącach (24/06/20) pokazywały że przelicznik wzrósł do 85. Natomiast licząc całościową sprzedaż na Steam od Coopa do 21 września 2023 (raport CRJ - 3,85 mln kopii na Steam minus 400k przed coopem) daje nam to dalej przelicznik 81-82. Więc jakie 60? Jakie "potem przelicznik stopniowo spadał"? Odsyłam do raportów CRJ oraz choćby strony Gaming Analytics gdzie możesz sobie sprawdzić ilość reviews na dany dzień.

"W trzy tygodnie byłoby jakieś 150-180k kopi" , ekstra, 180k (60% sprzedąży GH) biorę w ciemno. Zakładam, że faktycznie w przypadku GH mieliśmy odroczony popyt, a MD kupiła już wcześniej większa ilośc osób,więc początkowy efekt wow jest mniejszy w przypadku Medieval. Więc może być tak że przez kolejne miesiące MD będzie sprzedawać się lepiej niż w ilości 60% GH. Ale zakładając, że nie, to te 60% sprzedazy GH które przywołujesz w swoim sceptycyźmie to w rok 900k sprzedanych kopii na Steam (GH sprzedał w rok 1,5 miliona). Dodaj do tego powiedzmy 100k z konsol, i daje nam to 30 milionów przychodu w rok (28 x 900k + 43 x 100k - odsyłam do Twittera Zoffi Gambetti gdzie liczyła przychód z kopii, zwiększyłem przychód na Steam z 27 do 28 bo sprzedają obecnie grę na mniejszych promocjach). Plus dodaj do tego 2-3 miliony z VR. Wychodzi 32-33 miliony, co by się przełożyło na jakieś 25-26 milionów zysku w rok i dla obecnej wyceny c/z=8.
Edytowany: 10 grudnia 2023 14:55

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 10 grudnia 2023 15:06:54 przy kursie: 197,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
. Czyli realnie przy takich założeniach w trzy tygodnie byłoby jakieś 150-180k kopii - dużo mniej niż GH w 2020 (180k w tydzień). Może dziś podadzą pierwsze dane sprzedażowe to trochę rozjaśni sytuację.


dokladnie tak. gra sprzedaje się nieźle ale dużo słabiej niż Green Hell. Dlatego też po premierze coop nie bylo euforii na kursie a realizacja zysków.
Edytowany: 10 grudnia 2023 15:07

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 10 grudnia 2023 16:03:31 przy kursie: 197,00 zł
En napisał(a):

"Bardziej w pierwszych dniach, potem przelicznik stopniowo spadał" , sam pisząc o sprzedaży pisałeś o obecnych, pierwszych dniach, a teraz zaczynasz coś wykręcać i pisać o "potem".

Przez pierwsze 3 tygodnie kiedy sprzedali 300k kopii przybyło wg moich odgrzebanych notatek z tamtego okresu ok. 4400 komentarzy (z ok. 8650 na 13050 w dn. 28.04.2020). To daje średni przelicznik 68 a nie ponad 85 jak było w pierwszym tygodniu - czyli w drugim i 3 tygodniu sprzedaży wynosił ok. 50 (2400 komentarzy przypadające na 120k kopii).
Edytowany: 10 grudnia 2023 16:06

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 10 grudnia 2023 16:34:49 przy kursie: 197,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
En napisał(a):

"Bardziej w pierwszych dniach, potem przelicznik stopniowo spadał" , sam pisząc o sprzedaży pisałeś o obecnych, pierwszych dniach, a teraz zaczynasz coś wykręcać i pisać o "potem".

Przez pierwsze 3 tygodnie kiedy sprzedali 300k kopii przybyło wg moich odgrzebanych notatek z tamtego okresu ok. 4400 komentarzy (z ok. 8650 na 13050 w dn. 28.04.2020). To daje średni przelicznik 68 a nie ponad 85 jak było w pierwszym tygodniu - czyli w drugim i 3 tygodniu sprzedaży wynosił ok. 50 (2400 komentarzy przypadające na 120k kopii).


Zgadzam się i przepraszam za zamieszanie, wziąłem po uwagę zły zakres dat. Masz rację - w okresie tych 2 tygodni między 1. a 3. tygodniem faktycznie przelicznik był niższy. Co jest dziwne bo w następnych miesiącach znowu wzrósł do poziomów 80-85 (jeżeli znowu czegoś nie pomyliłem).

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 10 grudnia 2023 16:52:45 przy kursie: 197,00 zł
Reasumując:
na premierze MD nie ma efektu "wow" co miało miejsce na GH

Teraz pozostaje pytanie: jaka będzie sprzedaż po zakończeniu promocji oraz na dystansie miesięcy Czy osiągnie 1 milion kopii przez rok (tyle trzeba by uzasadnić obecną kapitalizację).

MD cały czas pozostaje w TOP 20-25 co jest dobrym prognostykiem.

Czekamy na raport sprzedażowy RND by lepiej oszacować wskaźnik sprzedaż na komentarz (obecnie pesymista przyjmie 60, optymista 90).


Na ten moment na widzę (subiektywnie) powodu by kapitalizacja (kurs) miała się jakoś istotnie skorygować w górę lub w dół.


PS. coop powinien dać bardzo dobrą sprzedaż na dystansie - posiadacze MD będą namawiać znajomych do zakupów i wspólnej gry - społeczność jest duża i aktywna. By się jednak przekonać, że tak jest trzeba poczekać tydzień a nawet dwa.
Edytowany: 10 grudnia 2023 17:11

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 10 grudnia 2023 17:32:16 przy kursie: 197,00 zł
Rubik, znowu mówisz o milione kopii by uzasadnić obecną kapitalizację. Skąd ty to bierzesz? Daj wyliczenia. Milion kopii (rozumiem że liczysz PC+konsole+VR) to będzie ok. 30 milionów przychodów i 23-24 mln zysku. C/Z=9. Taki c/z zakładasz w najbliższym czasie? Przecież to byłby chyba najniższy c/z jeżeli chodzi o giełdowy gaming.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 10 grudnia 2023 17:51:00 przy kursie: 197,00 zł
O tym że w cenie jest już jakiś milion kopii w 2024 to ja napisałem tuż przed premierą. A w cenie na pewno nie jest jeszcze spodziewany spadek przychodów w następnym roku o ile nie wydadzą kolejnej gry. Gdyby była już zapowiedziana nowa premiera na 2025 to oczywiście mógłby uzasadniony być dużo wyższy p/e, bez niej RND - póki co - powinien być wyceniany podobnie jak to było przez kilka kwartałów po premierze pełnej wersji MD czyli p/e 12 z możliwymi spekulacyjnymi podbitkami na p/e 15-16 np. przy dodaniu coopa do konsol czy przed premierą VR. Zwłaszcza przy obecnym sentymencie do sektora gamedev...
Edytowany: 10 grudnia 2023 18:04

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 10 grudnia 2023 21:10:36 przy kursie: 197,00 zł
En napisał(a):
Rubik, znowu mówisz o milione kopii by uzasadnić obecną kapitalizację. Skąd ty to bierzesz? Daj wyliczenia. Milion kopii (rozumiem że liczysz PC+konsole+VR) to będzie ok. 30 milionów przychodów i 23-24 mln zysku. C/Z=9. Taki c/z zakładasz w najbliższym czasie? Przecież to byłby chyba najniższy c/z jeżeli chodzi o giełdowy gaming.


Frozen Way ma obecnie C/Z 7,7. A projektów w toku multum.

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 10 grudnia 2023 21:27:37 przy kursie: 197,00 zł
Przyznam, że nie rozumiem piszących powyżej, nie wiem czy to brak logiki czy próba zdyskredytowania sukcesu gry z jakiegokolwiek powodu.

1. Pojawia się teza, że obecna cena akcji wycenia milion sprzedanych kopii. Wyliczyłem że milion sprzedanych kopii to jakieś 30 mln przychodu oraz 23-24 mln zysku, nikt nie zakwestionował. Za to pojawiły się stwierdzenia że obecna wycena godziwa za akcję Render to cena/zysk pomiędzy 12 i 16. I znowu to samo, że obecna cena akcji wycenia milion sprzedazy. No ale przecież przy 24 milionach i c/z = 12 to 288 mln (36% potencjał wzrostu) a dla c/z to 384 mln (82% potencjał wzrostu). Więc jak to w końcu jest?

2. Pojawił się wczoraj jakiś błąd w patchu i akurat oceny zeszły jednego dnia do 72% (co się często zdarza przy premierach czy dużych update'ach, jak pisałem parę razy przy coopie Green Hell też tak było) i od razu gadanie o zagrożenej dobrej sprzedaży długookresowej (bez właściwie wgłębienia się w temat i o co chodzi). Tymczasem dzisiaj oceny na ten moment to 92% pozytywów.

3. Gra była w Top Sellers 1-2 miejsca niż przy premierze Coopa i od razu pojawiają się opinie typu "cena siada". Tymczasem dzisiaj Medieval na 18. , najwyższym miejscu jak do tej pory.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 10 grudnia 2023 21:57:11 przy kursie: 197,00 zł
O jakim zysku ty piszesz ? 23-24 mln zł netto przy 30 milionach przychodów ?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE render



2 3 4 5 6

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,210 sek.

kweqvegq
thgacufa
iqspgdhm
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
vjuoumzt
yitrbtft
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat