Tylko po co przejmujący miałby przepłacać?
Poczeka parę miesięcy... kupi taniej.
Trend jest spadkowy.
P.S
na gowork zaczynają się pojawiać nowe opinie, odnośnie sytuacji wewnętrznej w studio.
www.gowork.pl/opinie_czytaj,20...Wybrane fragmenty:
Cytat:Niedoświadczeni ludzie na stanowiskach menedżerskich (producent, lead, dyrektor, zarząd – dalej nazywanych menedżerami), choć są wyjątki. Po zakończeniu prac nad Frostpunk i This War of Mine, firma zdecydowała, że osoby, które pracowały przy tych projektach, zostaną awansowane do roli menedżerów. Jak można się domyślić, wielu z nich nie ma doświadczenia w zarządzaniu ludźmi czy projektami. Opierają się głównie na własnych wyobrażeniach o swojej roli, ponieważ brak im punktu odniesienia. Nie są otwarci na feedback ani na zmiany w swoim podejściu. Większość z nich jest tu zatrudniona „po znajomości” i niewiele sobą reprezentuje.
Cytat:Ludzie nie czuja sie przywiazani do projektow i do gier ktore robia. Na początku zatrudnienia HR i menedżerowie będą mówić o tzw. „meaningfulness” gier od 11 bit studios i sprzedawać otoczkę, jak wspaniale jest być częścią firmy o robic coś ważnego dla odbiorcy. Jednak szybko zauważysz, że sprowadza się to do traktowania Cię jak wykonawcę zadań typu „zrób tak”.
Cytat:
Niski poziom zarządzania projektami. Jeśli pracowałeś wcześniej w innym studiu, od razu zauważysz, że producenci nie wypełniają podstawowych obowiązków związanych z ich rolą. Analizowanie wyników sprintu czy milestonu, rewizja czy follow-up praktycznie nie istnieją – po prostu przechodzi się dalej. Trzymanie terminów? Nie. Crunch? Tak
Cytat:Sprzeczność w działaniach firmy. Kilka lat temu zarząd stwierdził, że firma woli mieć mniej doświadczonych, ale „fajnych” ludzi, nawet jeśli oznacza to robienie gorszych gier. Pomijająć fakt, że takie osoby wpływają negatywnie na inne, bo mówiąc dosłownie nie ogarniają. Rok później zwolniono kilkanaście-dziesiat osób, a w kolejnym roku – kolejne. Tutaj niestety winny nie był ich performance czy doświadczenie, a brak pieniędzy przez ciągnące się wiecznie projekty i brak pomyslu co z nimi zrobic, przy czym Ci niedoświadczeni dalej zostają.
Cytat:
Projekty to oddzielne „firmy” w ramach jednego studia. Brak współpracy między projektami. Wymiana doświadczeń czy nauka od starszych i bardziej doświadczonych pracowników praktycznie nie istnieje.
Do samodzielnej oceny, jak to wpłynie na jakość gier.