jqalaeer
Advertisement
PARTNER SERWISU
qjdkvkun
47 48 49 50 51
Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 22 lipca 2025 16:47:12 przy kursie: 15,40 zł
1ketjoW napisał(a):
Realista7201 napisał(a):
DBCPL nie jest w dobrej formie finansowej. Chetnych nie bedzie za wielu. Ale problem z koncentracja ciagle jest aktualny.

Co do umowy w sprawie Cargotor, problem nie polega na samej formie transakcji, tylko tym ze nie bedzie mozna dokonywac inwestycji w Malaszewicze dopoki transakcja nie zostanie zatwierdzona. Tak wiec przypuszczam ze bedzie tu nacisk na przyspieszenie, bo inaczej te miliardy do Malaszewicz nie pojda. Formalnie nie moga, dopoki prawa do spolki nie przejda, bo sa obarczone ryzykiem prawnym (sedzia zatwierdzajacy moze nie zatwierdzic)

zobaczymy co bedzie.



Niemiecka spółka BD Cargo Polska jest w bardzo dobrej sytuacji finansowe tylko część zysków transferuje poprzez pożyczki od podmiotu powiązanego.

Przypuszczam, że żadnego przyspieszenia nie będzie. Nie widzę powodu aby jeden rok miał decydować o być albo nie być tej inwestycji która przez tyle lat nie została zrealizowana. PLK zyskuje czas na zaplanowanie inwestycji i na pewno im się nie spieszy.


Nie wiem skad ta pewnosc, zwlaszcza ze pisza ze im sie spieszy, co juz tu postowalem. Skad te informacje?

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 22 lipca 2025 20:16:48 przy kursie: 15,40 zł
Informacje na bazie rozumowania. Sąd podejmuje decyzję w swoim tempie. Obecnie rada wierzycieli nic nie zatwierdziła. Sąd nie ma podstaw do podjęcia jakiejkolwiek decyzji.

Przyspieszyć inwestycję może umów przedwstępna warunkowa.
Edytowany: 22 lipca 2025 20:25

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 22 lipca 2025 21:34:17 przy kursie: 15,40 zł
Komisja Infrastruktury (INF) 22.07 godz. 17:00
sala nr 211, bud. U
Posiedzenie Komisji zostało zwołane w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu RP na wniosek grupy posłów przekazany w dniu 10 lipca 2025 r. do Komisji Infrastruktury
360 nowych umów pozyskanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku.
Cytat:
Ale są też pozytywne sygnały: w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku PKP Cargo zawarło 360 umów – zarówno z nowymi klientami, jak i tymi, którzy wrócili po przerwie. To pierwszy krok ku odbudowie.

Dodatkowo zarząd PKP Cargo będzie roszczyło do rządu o zwiększenie wynagrodzenia i odszkodowania za decyzję węglową. Przypuszczam, że sprawa skończy się tutaj w sądzie.
Terminal kontenerowy w Małaszewiczach nie będzie sprzedawany. Spółka zamierza go rozwijać i być jego właścicielem.

Moim zdaniem dobre wystąpienie Pani Prezes - lepsze niż ostatnio. Konkrety, na tyle na ile może. Oglądaliście? Jakie przemyślenia?
Edytowany: 22 lipca 2025 21:37


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 22 lipca 2025 22:42:58 przy kursie: 15,40 zł
ogladalem, tez sie zgadzam. Tu jest link jakby ktos chcial zobaczyc transmisje, glowna czesc od okolo 19:30.

www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/tra...


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 22 lipca 2025 22:53:03 przy kursie: 15,40 zł
Dix22, tylko zebysmy dobrze sie rozumieli. CARGOTOR dalej bedzie sprzedany, zostaje terminal Malaszewicze.

To jest o godzinie 19:45

www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/tra...

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 22 lipca 2025 23:18:40 przy kursie: 15,40 zł
na jesieni zlozenie roszczenia w sprawie decyzji weglowej.

Podala Pani Prezes ile kosztowalo przygotowanie weglarek ktore staly: 500MLN, nie podali innych strat bo sa w koncowce analizy ale podano ze roszczenie bedzie zlozone za koszty bezposrednie i posrednie.

Pokrycie na przetargu na 10360 wagonow jest kilkukrotne w/g Pani prezes wiec cena powinna byc ok takze.


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 23 lipca 2025 00:37:34 przy kursie: 15,40 zł
Dzięki za materiał. Drobny komentarz.

Sama Pani prezes, zaznaczyła, że nowe umowy to początek wyjścia z kryzysu i podała że będą przewoźić 5 mln ton kruszyw oraz 3 mln ton chemikaliów.

Sugeruję zapoznać się z danymi operacyjnymi za 2024 r. i lata wcześniejsze - link poniżej. W kruszywach przełomu nie ma. W chemikaliach jest znacznie lepiej. Widać jak spadł transport paliw stałych i węgla przez spółkę i nie chodzi tylko o decyzję węglową.

www.pkpcargo.com/dane-operacyj...

Widać wyraźnie na tej stronie jak od 2018 r. kształtowała się działalność PKP Cargo w poszczególnych obszarach.

Kontekst jednak jest taki, że ceny dziś są inne - niższe.

Zgodzę się, że wystąpienie ciekawe.

Na zakończenie. Rynek przewozów kolejowych zliberalizowany został w 2006-2007 r. w UE.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 lipca 2025 10:57:58 przy kursie: 16,48 zł
6 września 2022 wicepremier Jacek Sasin pisał do premiera Mateusza Morawieckiego, że spółka PKP CARGO nie ma na to niezbędnych środków.

Potrzebna kwota to - według wyliczeń Sasina - dokładnie 1,088 mld zł, z czego sam transport to tylko cześć tej kwoty. Na sporą część tej sumy, bo na 376 mln złotych, wicepremier Sasin oszacował koszty utraconych przychodów spowodowanych koniecznością odstąpienia w tym czasie od innych zakontraktowanych już przez PKP CARGO zadań.

W grę idą roszczenia - tym razem pewnie Zarząd rozegra to na poziomie Sądu, chyba że polubownie rząd dogada się z PKP Cargo i wypłaci pełne wynagrodzenie i odszkodowanie za decyzję węglową.

W oczach kolejarzy na pewno by zyskali dużo.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 23 lipca 2025 13:15:53 przy kursie: 16,48 zł
no dobra, widze ze 3 moje ostatnie posty zostaly usuniete bez slowa komentarza, wiec poki moderatorowi grajacemu w druga strone zlosc nie przejdzie daruje sobie postowanie tu.

Zycze Wam milego dnia.


MODERATOR
80
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 211
Wysłane: 23 lipca 2025 13:17:16 przy kursie: 16,48 zł
Posty nie znikają bez powodu. Jeśli post zniknął, to jest to skutek działania moderacji i konsekwencja nieprzestrzegania regulaminu forum. Nie warto wrzucać ponownie.
Dogłębną analizę mowy ciała ministra lub prezesa proszę publikować gdzie indziej. Wartości wzięte z sufitu również.
Edytowany: 23 lipca 2025 13:21


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 23 lipca 2025 13:52:27 przy kursie: 16,48 zł
analize techniczna tez? Prosze sie nie kompromitowac. Kasuje pan tylko posty pro-wzrostowe.
Zachowujecie sie jak dzieci, jak cos wam nie wychodzi.

Nie przedluzam subskrypcji.

Zegnam, nie musi Pan odpowiadac.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 lipca 2025 15:05:53 przy kursie: 16,48 zł
Ciekawe dlaczego nie usunieto postów KetjoW, który był mniej więcej zdania, że PKP Cargo się zwija i nie pozyskują kontraktów.
A wczoraj pani Prezes oznajmiła, że podpisali 360 nowych umów z klientami.

Generalnie wniosek z tego jest prosty - należy sceptycznie podchodzić do wszystkich informacji póki nie zostaną potwierdzone jak to np. przez Panią Prezes Semail-Wasilewską wczoraj.
Edytowany: 23 lipca 2025 18:32

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 23 lipca 2025 17:19:02 przy kursie: 16,48 zł
To nieprawda, co piszesz, Dix22 – i dobrze o tym wiesz. Informacje o kontraktach pochodzą bezpośrednio z komunikatów spółki, które jasno wskazują, że część z nich pozyskano od wcześniejszych klientów. Twoje stwierdzenie to świadome wprowadzanie w błąd.. Mniej więcej kłamiesz w tej kwestii. Angel

Udowodnienie w sądzie utraconych korzyści to trudna sprawa. Takie procesy ciągną się latami. Poza tym wczoraj była mowa na Komisji, że NIK oszacował zysk PKP Cargo na decyzji węglowej na 81 mln zł. Trudno uznać, że PiS kontrolował NIK. Te roszczenia z powodów politycznych są pisane palcem po wodzie. Po zmianie władzy mogą zniknąć, ponieważ sprawa może zostać wycofana z sądu.

Poza tym ty koncentrujesz się na nowych kontraktach zapominając o spadku cen o 20% o czym informowała spółka. Poza tym z danych ogólnodostepnych wynika że traci udziały w rynku. Konkurenci zarzucali spółce ceny dumpingowe w kilku przypadkach.

Nie sprawdziłeś bo po co jakie udziały w rynku potrąciły spółki narodowe zajmujące się transportem kolejowym Cargo od momentu liberalizacji rynku w EU.


Edytowany: 23 lipca 2025 17:42

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 lipca 2025 18:26:45 przy kursie: 16,48 zł
1. Obejrzyj sobie od 2h 41 minuty. Pada informacja o 360 nowych umowach.
www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/tra...

Ja zawsze wychodzę z założenia, że zadaniem inwestora jest próba przewidzenia przyszłości i tego, co może się wydarzyć lepszego w firmie. Weź też pod uwagę, że masa przewozów intermodalnych będzie praktycznie zawsze mniejsza od przewozów węgla. Natomiast marża na intermodalu jest zdecydowanie większa. Think
Przewozy węgla będą spadać, ale ostatnio to zauważyłeś - tak wynikało z twojego postu.

2. Nie zgodzę się z Tobą. W przypadku PKP Cargo nie będzie problemu z pokazaniem utraconych korzyści. Proszę zauważ, że decyzja węglowa doprowadziła tak naprawdę firmę do upadłości pośrednio (druga kwestia to błędy operacyjne poczynione przez ostatnie 8 lat).
Nie będzie im trudno wykazać, że duża część personelu i taboru została przekierowana na porty nadbałtyckie po decyzji węglowej p. Morawieckiego. W wielu przypadkach musieli zapłacić kary umowne, a dodatkowo odstąpiono od umów. Jak myślisz - sąd uzna, że spółka działała we własnym interesie czy w interesie rządu i decyzji węglowej?
Z tym co powiedziała Pani Prezes, PKP Cargo ma pełne prawo do uzyskania pełnego wynagrodzenia oraz odszkodowania - odpowiednio pokrywającego zapłacone kary umowne i zysk z umów, które nie mogły być zrealizowane. I zostańmy przy tej wersji - na jesieni więcej będzie się działo. W każdym bądź razie pisanie czego innego to zaprzeczenie słów zarządu i tego co się dzieje w rzeczywistości.

Nie sądzę, żebyś miał lepszą wiedzę od zarządu spółki - a piszesz tak, jakby tak było. Więc twoje słowa są jawną manipulacją rzeczywistości, a być i może manipulacją giełdową? No cóż.

3. "Po co koncentruje się na nowych kontraktach?"
Pozostawię to bez komentarza. Jasne - jeśli spółka nie pozyskuje nowych kontraktów, to źle. Natomiast jeśli je pozyskuje - to jest gorzej.
Mówisz o spadku cen, natomiast weź pod uwagę, że wolumen na przewozach intermodalnych (WYSOKOMARŻOWYCH) wzrasta. Koszty spółki takie jakie wynagrodzenia pracowników (-ok. 0,5 mld zł oszczędności rocznie), energia elektryczna do trakcji i paliwo również spada.

Piszesz o cenach, ale nie piszesz o kosztach (sic!!) angry5 angry5
Ceny w gospodarce to pochodne kosztów. Porównujesz okres, kiedy ropa naftowa kosztowała 90-120$ z okresem obecnym, kiedy zakres cen ropy to 60-70$. Naturalne jest, że ceny transportu spadają. Natomiast marża niekoniecznie.

4. Znowu piszesz o przeszłości. W każdym bądź razie zostawiłeś byłym zarządom PKP Cargo piękną laurkę. I za to w sumie Ci dziękuje.
Z mojego doświadczenia wynika, że obecny zarząd to po prostu profesjonaliści - zresztą spójrz jak sobie poradzili ze Związkami Zawodowymi - defacto doszło do sytuacji, że potrafili ujarzmić związki a przyszłotygodniowy protest jest głównie skierowany ku rządowi, aby rząd za pomocą ustaw spróbował przekierować transport na kolej. Jak to zrobić?
To w sumie proste: zwiększyć opłaty za przewozy na drogach krajowych (odgórna opłata dla tirowców), a po drugie: obniżyć koszty dostępu do infrastruktury kolejowej przez PKP PLK.

Mam nadzieję, że jasno wszystko wytłumaczyłem. Dzięki.
Edytowany: 23 lipca 2025 18:31

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 23 lipca 2025 20:42:38 przy kursie: 16,48 zł
Ad1) Najwyraźniej nie przeczytałeś mojego komentarza dotyczącego komisji, a szkoda. Wiem o umowach i wiem co Pani prezes powiedziała o wzroście ilości transportu kruszywa i chemikaliów. Pamiętam również o jej wypowiedziach dotyczących sfpafku cen o 20% i publikacjach w internecie, w których konkurencja twierdziła że PKP Cargo stosuje ceny dumpingowe.

Ad2) Uczestniczyłem w jednym tego typu postępowaniu. I moje zdanie jest oparte na osobistym doświadczeniu. Nie musi ono być miarodajne. Trudno moim zdaniem jednak uznać, że spółka straciła skoro NIK potwierdził że na decyzji węglowej zarobiła 81 mln zł, co można było usłyszeć na komisji. Wzrost kar umownych za zerwane umowy jest bardziej prawdopodobny w mojej ocenie. Jednak jeżeli będzie to jedno postępowanie to będzie ono długotrwałe.

Zwróć uwagę na wypowiedź Pani Prezes, która na Komisji twierdziła, że spółka mogła wozić kruszywa podczas wykonywania decyzji węglowej. Moim zdaniem sama ta wypowiedź dyskwalifikuje możliwość uzyskania odszkodowania przez spółkę za zerwanie tych umów. Skoro spółka mogła to robić, a tego nie robiła to jest to jej wyłączną odpowiedzialność za braki operacyjne. W tym punkcie Pani Prezes z punktu widzenia procesu o odszkodowanie popełniła duży błąd podczas swojej wypowiedzi na Komisji, chyba że kłamała i że dane przekazane do sądu będą wskazywać na coś odwrotnego.

Twoja subiektywna ocena mojej wiedzy jest subiektywna i niczego nie wnosi do dyskusji. Sugeruję abyś skoncentrował się na faktach, a nie swojej ocenie moich wpisów. Ja o Tobie nie pisze nic chyba, że Ty piszesz o mnie i Ci odpowiadam.


Ad3) Mylisz ocenę całościową z wybiórczym traktowaniem danych. Posłuchaj więc pani Prezes i jej wypowiedzi na Komisji. Nie twierdziła, że nowe kontrakty zmienia sytuację finansową PKP Cargo. Około 19.47 jej wypowiedzi, gdzie mówiła o analizach rynków jakie prowadzą w spółce PKP Cargo. W swojej wypowiedzi odnosi się wyłącznie do 2024 r. a więc tego w którym wyniki operacyjne PKP Cargo były najgorsze. Twierdziła, że w segmencie przewozów intermodalnych albo utrzymują rynek albo mają nieznaczny wzrost względem 2024 r. A contrario można sądzić, że w innych segmentach rynku mają spadki, co potwierdzają miesięczne publikacje portalu kolejowego informujące, że udział PKP Cargo w całym rynku spada.

Na tym forum była już mowa jaki wzrost planuje PKP Cargo do 2031 r. jeżeli chodzi o intermodal i Realista 7201 przyznał mi rację. Na radykalny wzrost nie ma co liczyć do 2031 r., jeżeli dane w Planie restrukturyzacji są prawdziwe. Jest to o tyle dziwne, że przed 2021 r. wozili dużo więcej towarów w intermodalu niż obecnie.

Ad4) Co do marży i cen. Popatrz na wyniki 1q25. Dane rzeczywiste. Przychody spadły o 20%. Spółka zmniejszyła stratę na sprzedaży. Marża jest dalej ujemna i dopiero po kolejnej fali redukcji zatrudnienia wyjdzie na plus o ile w segmencie paliw stałych oraz węgla kamiennego spadki w transporcie nie będą znaczne względem 2024 r. Poza tym o czym pisałem, to konkurencja oskarża PKP Cargo o ceny dumpingowe a nie ja.

Tu masz ciekawe publikacje z Rzepy. Cięcia zatrudnienia powinny być dużo wyższe zgodnie z publikacją. Jest w niej zresztą dużo więcej ciekawych informacji.

logistyka.rp.pl/szynowy/art413...

Ad4) Niestety piszesz o tym co Ty rozumiesz. Dokonaj analizy rynku transportu Cargo w EU i spadku udziałów rynkowych przez narodowe spółki po liberalizacji rynku w EU w latach 2006-2007. Jak wykonasz najmniejsz analizę to zobaczysz, że Wszystkie spółki z dominującym udziałem potrąciły po kilkadziesiąt procent udziałów w rynku. Dotacje dla DB Cargo to potwierdzają. Pisałem, że kardynalnym błędem była prywatyzacja PKP Cargo ponieważ uniemożliwiła otrzymywanie dotacji przez te spółkę na identycznych zasadach jak DB Cargo. Poza tym PKP Cargo transportuje głównie węgiel. Ten rynek nie dość że spada to jest niskomarżowy. Obecnie Spółka nie ma środków na inwestycje a zgodnie z wypowiedzią Pani prezes z Komisji środki uzyskane z dezinwestycji nie mają służyć spłacie zobowiązań. Z tego powodu uważam szansę na bezproblemowe przyjęcie propozycji przez Radę wierzycieli za mało prawdopodobne. Moim zdaniem będą negocjacje i to wydłuży cały proces i w tym kontekście twierdzenie Zarządu o zatwierdzeniu planu przez sędziego komisarza w połowie przyszłego roku staje się uzasadnione. Starują z maksymalnie suskiego poziomu do negocjacji.

Z oceną Zarządu poczekam do momentu aż zaczną odzyskiwać udziały rynkowe. Zwalnianie ludzi w procesie sanacji nie jest wielka sztuką. Każdy zna swój status prawny tj i Zarząd i Związki Zawodowe, a to determinuje działania każdej ze stron. Zresztą popatrz czy ZZ miały coś do powiedzenia przy pierwszej fazie zwolnień w 2024 r.

Psi1978
22
Dołączył: 2021-10-04
Wpisów: 87
Wysłane: 23 lipca 2025 20:52:26 przy kursie: 16,48 zł
Także uważam, że użytkownik 1ketjoW próbuje manipulować faktami i przedstawiać je na niekorzyść spółki.

Jawnie oczernia spółkę i tworzy w każdym poście pesymistyczne, czarne wizję.

Dlaczegl Moderator na to pozwala , kasując posty innych użytkowników- nie tylko moje ?

Proszę zrobić porządek z manipulacją faktami o działalności Zarządu PKP Cargo przez użytkownika 1ketjoW.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 23 lipca 2025 21:08:34 przy kursie: 16,48 zł
Psi1978 napisał(a):
Także uważam, że użytkownik 1ketjoW próbuje manipulować faktami i przedstawiać je na niekorzyść spółki.

Jawnie oczernia spółkę i tworzy w każdym poście pesymistyczne, czarne wizję.

Dlaczegl Moderator na to pozwala , kasując posty innych użytkowników- nie tylko moje ?

Proszę zrobić porządek z manipulacją faktami o działalności Zarządu PKP Cargo przez użytkownika 1ketjoW.


Napisz mi proszę konkretnie gdzie manipuluje faktami.
Np. w powyższym poście. Zastanawiam się jak można pisać ogólniki i oczekiwać, że moderator na nie zareaguje. To argument za ?

Tu publikacja o udziale w rynku..

Cytat:

Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów według masy spadł po maju do 26,29 proc. całego rynku wobec 27,68 proc. w maju 2024 r. — podał Urząd Transportu Kolejowego. To najgorszy wynik w historii spółki. Wszystko to na tle przeprowadzanych w państwowej spółce zwolnień i balansowania na progu bankructwa.


businessinsider.com.pl/gielda/...
Edytowany: 23 lipca 2025 21:20

MODERATOR
80
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 211
Wysłane: 23 lipca 2025 21:12:53 przy kursie: 16,48 zł
Jeśli, według Ciebie, @1ketjoW dokonuje manipulacji, kontrargumentacja w zupełności powinna wystarczyć.
Przykład: @1ketjoW pisze o spadku przychodów ze sprzedaży. Podaj dane, które temu przeczą i sprawa załatwiona. Jestem przekonany, że w obliczu niepodważalnych dowodów @1ketjoW przyzna się do błędu i przeprosi za oczernianie.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 lipca 2025 21:36:03 przy kursie: 16,48 zł
1ketjoW napisał(a):
[...]

Postaram się to zrobić zwięźle, aby każdy mógł racjonalnie ocenić. I kończę na tym naszą dyskusję.
1) Spadek cen transportu to pochodna spadku cen energii na światowych rynkach (cena ropy naftowej -46,7% od szczytu do dnia dziejszego - ticker CL1!). Czytaj uważnie. Więc spadek cen -20% do spadku cen ropy naftowej -46,7% (wskaźnika będącego ekwiwalentem kosztów energii) przyznasz, że wygląda dobrze? Spadek cen nakręca również popyt i wolumen, proszę weź pod uwagę. Koniec tematu.

2) Fakty są takie, że spółka wystąpi z roszczeniami do rządu w sprawie decyzji węglowej. Będą domagali się uzyskania odszkodowania oraz pełnego wynagrodzenia. Jeśli robią to ponownie, zatrudniają renomowane agencje i specjalistów branżowych to mają większą wiedzą od nas wszystkich. Koniec tematu.

3) To zagadnienie już wyjaśniliśmy. Spadek w segmencie transportu węgla będzie trwał (rynek niskomarżowy). Wzrost w segmencie transportu intermodalnego będzie systematycznie rósł (rynek wysokomarżowy). Zakupują nowoczesny tabor multifunkcyjny, więc można sądzić, że ich udział powinien się zwiększyć w najbliższych kwartałach. Koniec tematu.

4) Niektóre umowy, z tego co mi wiadomo wygasały z rokiem 2024 (pokłosie "decyzji węglowej").
Przerost zatrudnienia o którym pisałem jest faktem niepodważalnym - albo zwolnienia albo cięcie wynagrodzeń (spółka wyznaczyła termin do końca lipca). Dzięki temu w najbliższych kwartałach będą już podmiotem rentownym, wykazującym stabilne i trwałe zyski.

5) Procesy dezinwestycyjne prowadzone przez GK PKP CARGO mają przyczynić się do wzrostu ilości gotówki, która pozwoli na wzrost inwestycji w nowoczesny tabor oraz rozbudowę terminali i zaplecza operacyjnego. Te środki NIE MAJĄ SŁUŻYĆ SPŁACIE WIERZYCIELI.
Nie było nigdy takiego tematu, aby spłacać wierzycieli tu i teraz. Będzie to proces rozciągnięty na lata, tak aby spółka mogła się stabilnie rozwijać i spłacać swoje zadłużenie.

Dla Wierzycieli jest to jedyna tak naprawdę rozwiązanie, w którym odzyskają większość pożyczonych środków z prostego powodu. Zarząd ocenia, że przyjęcie Układu przez wierzycieli będzie w połowie przyszłego roku z prostej przyczyny. I z tego co czytałem/słuchałem - oceniają, że zostanie on przyjęty pozytywnie. Wierzycieli jest ok. 1000 i są podzieleni na 9 grup.

Na pewno będą musieli zgodzić się na redukcję zadłużenia, z tego co mi wiadomo kilka firm już to odnotowało w swoich sprawozdaniach i dokonało stosowne odpisy (m.in. NEWAG czy PKP SA). Więc połowa przyszłego roku to optymalny termin ze względu na ilość wierzycieli i trudność tego postępowania.
Czytaj: https://stooq.com/n/?f=1688409
Cytat:
Jak podkreślono w komunikacie wynik finansowy spółki w 2024 r. został znacząco obciążony odpisami wynikającymi z należności od PKP Cargo SA w restrukturyzacji, wynikającymi z tytułu usług związanych z udostępnianiem infrastruktury kolejowej.


Nowy zarząd już teraz może pochwalić się małymi sukcesami. Jest to dobry prognostyk na przyszłość. Mniejsza, skonsolidowana grupa będzie efektywniej pracować. Od 1 sierpnia znikają Zakłady przypominam. To już się dzieje i zmiany są nieodwracalne.
Moim zdaniem, subiektywnie wycena giełdowa - 740 mln zł nie uwzględnia zmian, które dzieją w tym przedsiębiorstwie. Jest ona nadal taka jak w ciągu praktycznie ostatnich 5 lat, kiedy można nazwać sytuację "Bagnem", tak jak wczoraj wiceminister określił.
Edytowany: 23 lipca 2025 21:36

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 23 lipca 2025 22:31:27 przy kursie: 16,48 zł
Cytat:
1) Spadek cen transportu to pochodna spadku cen energii na światowych rynkach (cena ropy naftowej -46,7% od szczytu do dnia dziejszego - ticker CL1!). Czytaj uważnie. Więc spadek cen -20% do spadku cen ropy naftowej -46,7% (wskaźnika będącego ekwiwalentem kosztów energii) przyznasz, że wygląda dobrze? Spadek cen nakręca również popyt i wolumen, proszę weź pod uwagę. Koniec tematu.


Sprawdź proszę, ile lokomotyw elektrycznych a ile spalinowych ma PKP Cargo. Dodatkowo sprawdź poziom elektryfikacji linii kolejowych w Polsce. Potem zastanów się jakimi lokomotywami PKP Cargo wozi głównie towary.

Cytat:

1250 poruszających się po polskich torach lokomotyw PKP CARGO jest wyposażonych w system GPS.

Około 60 proc. maszyn wyposażonych w urządzenia GPS to lokomotywy elektryczne, reszta – spalinowe.


www.pkpcargo.com/pkp-cargo-zar...

Jak w tym kontekście wygląda wypowiedź Pani prezes z Komisji, że nie są obecnie wstanie śledzić swoich pociągów czego wymaga cześć klientów. Mają 1250 lokomotyw z GPS i nie wiedzą gdzie one są?

Cytat:

W celu optymalizacji procesu przewozów w niektórych relacjach PKP CARGO S.A. jest zainteresowana wykorzystaniem lokomotyw elektrycznych wyposażonych w tzw. spalinowy moduł dojazdowy, tj. niewielkiej mocy agregat prądotwórczy, służący do zasilania lokomotywy zamiast zasilania z sieci trakcyjnej, pozwalający na prowadzenie pociągów na krótkich odcinkach niezelektryfikowanych linii bocznic kolejowych, tj. przede wszystkim realizacji prac manewrowych przy załadunku oraz rozładunku na bocznicach kolejowych klientów.


www.pkpcargo.com/pkp-cargo-chc...

Wystarczy rzut oka na wyniki za 1q2025 r. aby zobaczyć, że spółka ma przychody niższe o około 20% yoy i stratę na sprzedaży co pokazuje, że mimo niższych kosztów nie tylko wynagrodzeń ale i paliwa przynosi straty.

Ad.2) Nie odniosłeś się do tego co napisałem w kontekście wypowiedzi Pani Prezes na Komisji. Spółka może wystąpić do sądu. Nie znaczy to że jej roszczenie będzie w pełni przez sąd uznane. Na to zwracam uwagę.

Ad.3) Dokładnie. Już na forum wyjaśniłem że spółka generuje z intermodalu około 15% przychodów, co potwierdził Realista, bo do niej napisał. W 2031 r. planują mieć 19% zgodnie z publikacjami prasowymi. Poszukaj na forum.

Ad.4) Nie neguje, że jest to możliwe od 3q25 r. tj. poprawa wyników finansowych, w wyniku cięcia zatrudnienia. Pytanie otwarte dotyczy poziomu tej zyskowności i planowane zwolnienia na 2026 r. (warunkowe jak twierdzi Pani Prezes) wskazują jeżeli do nich dojdzie że spółka jeżeli w 2026 r. zawiarze rezerwę na odprawy to poniesie co najmniej w jednym kwartale stratę.

Ad.5) Taki jest plan spółki. Czy wierzyciele go zaakceptują jest sprawą otwartą. Również na forum opisałem różnice pomiędzy tworzeniem rezerw na należności (co wynika z zasad rachunkowych spółek jakie je tworzą i oceny przez nie ryzyka braku spłaty) a kwestia umorzenia długu.

Trzymam kciuki za udaną restrukturyzację ale ryzyka są np. związane z szybszym spadkiem segmentu transportu węgla i paliw stałych niż zakłada zarząd. Zauważ że w publikacjach informują, że transport węgla w 2031 r. ma generować 13% przychodów. Obecnie generuje według moich szacunków około 30%.

Na tym kończę.
Edytowany: 24 lipca 2025 07:06

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



47 48 49 50 51

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,201 sek.

muyeznvz
aqnqikpl
ctdhkhgz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ustghvkk
eekjrorm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat