166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
26 lutego 2018 11:17:28
przy kursie: 211,50 zł
Z najnowszych wieści donoszą, że aktualizacja raczej w środę, a dzisiaj jakiś teaser (może grafika jak automaton?). Na termin premiery raczej nie liczmy, bo jeszcze muszą dopiąć pewne kwestie.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 lutego 2018 11:31:23
przy kursie: 211,50 zł
Rif napisał(a):@baks Jest chyba różnica, że opóźniają premierę, bo chcą ją pozbawić błędów (pomijam, że to produkt w pełni cyfrowy), a opóźnianiem, bo konkurencja weszła im w termin, bądź nie skumali, że jeszcze jest Wielkanoc. Jakże inny poziom narracji. Oczywiście nie możemy wykluczać, że 11bit wstydzi się przyznać, że tyle lat i nie są w stanie określić, kiedy ukończą grę. Przy czym pamiętajmy, że FP wychodzi w wersji fizycznej i wszyscy partnerzy też muszą mieć czas, by się ogarnąć. Czekam na zapowiadany środek tygodnia (pewnie piątek), czyli update, który miał pojawić się dwa tygodnie temu, później na koniec poprzedniego i początek aktualnego tygodnia, a w nim kolejne so soon, które jeszcze bardziej wkurzy ludzi na steam :)
największy problem jest taki ,że w ogóle z ta gra bujają się 4 lata, no a powiedzmy sobie ze Wiedźmin to on raczej nie jest. Wiele czasu zmarnowali w wielu kwestiach , Games Republic , rozwój wydawnictwa, Frost Punk, a świat i konkurencja w miejscu nie stoi. To jest o tyle ważne ze coraz więcej doświadczonych developerów z niszy gier Indie i małych gier, chce zakładać własne studia growe i rozwój wydawnictwa w tym aspekcie może, być bardzo ważne w przyszłych przychodach , oni już przespali sporo czasu co widać po tym ile gier wypuszcza 11 bit. Ich tłumaczenie to "jakość" produktów jakie chca wydawać i dlatego selektywnie tak podchodzą do gier innych, problem w tym, że ta jakość w przypadku gier z ich wydawnictwa tez bywa dyskusyjna. P.S baks , gdyby faktycznie atmosfera była taka CACY to MACIEJ Szcześnik po roku bycia w 11 bit , pracując nad Frostpunkiem i będąc Lead design nie odszedłby z 11 bit w lutym 2015 roku. Frost Punk / industrial być może by zadebiutował faktycznie na przełomie 2015/2016 a nie 4 lata po tym jak zaczęto nad nim pracować. Gdyby była taka świetna atmosfera , budująca wydajność i zrozumienie zespołu, to by się tak z Frost Punkiem nie wozili, a główny design Maciej Szcześnik ,nie odszedłby po roku z firmy z nieukończonym projektem.
Edytowany: 26 lutego 2018 11:33
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 lutego 2018 11:49:57
przy kursie: 211,50 zł
@jurror Chyba wystarczająco długo obserwujesz spółki z tej branży i nie tylko aby nie dziwić się, że ludzie na najwyższych szczeblach i nie tylko zmieniają miejsca pracy. Dzieje się tak nawet w największych korpo. Podam tylko jeden ze znanych mi przykładów z ostatniego roku. Z AMD (producent procesorów i nie tylko) od szedł do bezpośredniej konkurencji szef projektu który stworzył nową generację procesorów graficznych dla kart graficznych i grafiki wbudowanej. Ten projekt mocno zaniepokoił Intela - dominatora na rynku ponieważ grafika wbudowana na najnowszej wersji jest o wiele wydajniejsza i Intel nie ma własnej odpowiedzi. Do tego stopnia, że Intel dogadał się z AMD aby mógł wyposażać swoje najnowsze najwydajniejsze procesory w grafikę .... AMD. Dlatego nie dziwi, że zrobili wszystko aby "przejąć" takiego gościa. Tak samo jest w branży gamedev .... a także w wielu innych. Podkupuje się najlepszych programistów, kierowników projektów, głównych menegerów itp A o tym, że nie będzie to W3 .... to było wiadomo od początku - podobno sam CDP twierdzi, że nie będzie także W4 .... choć dla mnie nie jest to aż tak oczywiste. Wszystko jeszcze zależy od skali sukcesu CP2077. Mam nadzieję, że wyjdzie wcześniej niż w nazwie ... Każda spółka ma sukcesy i porażki mniejsze i większe. Ja wolę aby byli ambitni i mieli więcej niż mniej pomysłów. Należy założyć, że zawsze część projektów nie wypali. Ważne aby te które wypalą były możliwie mocne. Co do Szcześniaka to sądzę, że doszedł do wniosku, że albo spółka jest dla niego za mała albo ma za mało samodzielności. Mam nadzieję, że znalazł to czego szukał. A z dwojga złego wolę, że odszedł niż miałby siedzieć w spółce niezadowolony i pracować na pół lub ćwierć gwizdka. Premiery FP i P8 pokażą czy spółka coś straciła na jego odejściu .... a może zyskała kogoś kto odnalazł się w roli menegera projektu..... czas pokaże. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 lutego 2018 12:04:33
przy kursie: 211,50 zł
Rotacja jest duża to fakt, ale raczej po zakończonych projektach lub pracy za która ktoś taki był odpowiedzialny. To normalka, że ludzie w tej branży szukają zmian, po TWoM tez grupa ludzi która pracowała nad nim odeszła z 11 bit. Natomiast , odejście głównego gościa odpowiedzialnego za Induststriala/ frost Punka po roku pracy i , późniejsza bujawka jeszcze 3 lata nad produkcja tej raczej MAŁEJ GRY w żaden sposób nie można interpretować jako profesjonalizm i spowodowany" świetna atmosferą w pracy". Oczywiście można podawać przykłady bp BLO z ich medium i bujaniem się przez lata z tym projektem który juz powoli urasta do rangi mirażu, ale czy to jest wytłumaczenie dla 11 bit, tego ze pracując tylko nad jedna grą za małych kilka mln $ tak się z nią "cyrtolą" z powodu " świetnej atmosfery pracy w zespole 11 bit"?. Nie sądzę raczej to mi wygląda na to, że coś mocno się " z.. Kiełbasiło " i dlatego są tak potężne opóźnienia w stosunku do pierwotnych założeń spółki i prezesów. Z reszta nie tylko Frost Punk to obrazuje , ale i jak wspomniałem - drewniany rozwój wydawnictwa, oraz totalna klapa Games Republic. Po debiucie TWoM coś w 11 bit się mocno z.. kaszaniło , dlatego rozwój 11 bit idzie tak niemrawo i jest tak różny od zapowiedzi z konferencji w 2015 roku. Nie sadzę (patrząc logicznie na ta kwestię), że to był wynik( te wszystkie opóźnienia i zaniechania), świetnej atmosfery w pracy, który wpływa na jakość, wydajność i niebywały profesjonalizm całej ekipy 11 bit.
P.S Pan Maciej po tym jak był odpowiedzialny Lead gameplay W3 i potem w 11 bit był pzrez rok odpowiedzialny za Industriala, znalazł prace w kolejnej firmie w której pracował jako freelance przez 2 lata 9 miesiecy.
Edytowany: 26 lutego 2018 12:11
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
26 lutego 2018 12:05:30
przy kursie: 211,50 zł
Szcześnik odszedł w momencie, gdy 11bit odniósł sukces i zmieniła się kompletnie koncepcja na Frostpunka, czyli de facto jego projekt poszedł do kosza. Można przypuszczać, że nie widział się w nowym projekcie. Trzeba pamiętać, że od tamtej pory szeregi studia zasiliło kilka osób o znacznie mocniejszej pozycji w branży. Zatem chyba atmosfera jest dużo lepsza niż próbujesz insynuować.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 lutego 2018 12:25:57
przy kursie: 211,50 zł
Rif napisał(a):Szcześnik odszedł w momencie, gdy 11bit odniósł sukces i zmieniła się kompletnie koncepcja na Frostpunka, czyli de facto jego projekt poszedł do kosza. Można przypuszczać, że nie widział się w nowym projekcie. Trzeba pamiętać, że od tamtej pory szeregi studia zasiliło kilka osób o znacznie mocniejszej pozycji w branży. Zatem chyba atmosfera jest dużo lepsza niż próbujesz insynuować. Moim zdaniem mijasz się z prawdą. W lutym 2015 roku zarząd już wiedział o Sukcesie TWOM , wszyscy wiedzieli łącznie z inwestorami , po tym jak 800% urósł w 3 tygodnie od debiutu TWoM. To jest o tyle istotne ,że już wtedy wiedzieli że TWoM to ich wielki HIT a mimo tego to właśnie wtedy przedstawili TAKI PLAN ROZWOJU jaki przedstawili: ir.11bitstudios.com/aktualnosc...To wtedy -12 LUTEGO 2015 - podali że debiut industriala szacują na 4 qw 2015 roku. Maciej Szcześnik odszedł z 11 bit w Lutym 2015 roku. Na dodatek sami twierdzili że przychody z debiutu w tamtym okresie to tylko ułamek wpływów z monetyzacji TWoM( określali gdzieś , że ok 25-30% pełniej monetyzacji przypada na kwartał debiutu), wiec zdawali sobie sprawę iz dużo większa kasa napłynie w kolejnych kwartałach. Dlatego też, przedstawiając ten plan rozwoju spółki byli w pełni świadomi sukcesu TWoM. Biorąc ten fakt pod uwagę , to TO że nie zrealizowali swoich własnych założeń rozwoju , moze wynikach tylko z Dwóch opcji: 1. Albo perfidnie łagali, sprzedając kit rynkowi i inwestorom ( głownie tym małym) 2.Albo coś potężnie się po sss..ypalo, skoro żaden aspekt przedstawionej ( w lutym 2015 roku)strategii rozwoju nie został zrealizowany. Tak czy siak na pewno to nie wynika z mega zajefajnej atmosfery pracy w 11 bit przez ostatnie lata.No chyba, że tę atmosferę ocenia się jako zlewanie tego i owego, co raczej nie wiele ma wspólnego z profesjonalizmem i budowaniem siły TEAMu.
Edytowany: 26 lutego 2018 12:42
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 lutego 2018 12:49:42
przy kursie: 211,50 zł
@jurror a nie bierzesz pod uwagę, że sam możesz się mylić ? Moim zdaniem kością niezgody może być sposób potraktowania Industriala. Szcześniak prawdopodobnie jako "ojciec" projektu chciał go kontynuować rozszerzając nieco. Zarząd prawdopodobnie zdecydował o robieniu gry praktycznie od nowa w dużo większej formie. To mógł być powód odejścia. Szcześniakowi być może zależało na sporym sukcesie ale szybko a zdawała sobie sprawę, że zmiana formuły opóźni grę o kilka lat. Od być może chciał odnieść sukces i zmienić spółkę a tak zrobił to nieco szybciej. Chyba więc nie ma nad czym płakać. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 26 lutego 2018 12:53
|
|
PREMIUM
1 364 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 968
Wysłane:
26 lutego 2018 12:56:19
przy kursie: 211,50 zł
baks napisał(a):Moim zdaniem kością niezgody może być sposób potraktowania Industriala. Szcześniak prawdopodobnie jako "ojciec" projektu chciał go kontynuować rozszerzając nieco. Zarząd prawdopodobnie zdecydował o robieniu gry praktycznie od nowa w dużo większej formie.
To mógł być powód odejścia. Szcześniakowi być może zależało na sporym sukcesie ale szybko a zdawała sobie sprawę, że zmiana formuły opóźni grę o kilka lat. jak w CNN - no comment
Edytowany: 26 lutego 2018 12:57
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 lutego 2018 12:58:59
przy kursie: 211,50 zł
Tak Krewa ..... bo bardzo niewiele wiemy co się dzieje w spółce. Stąd możemy tylko spekulować o przyczynach. Prawdy możemy nie poznać i chyba nie poznamy nigdy - choć może kiedyś ktoś się wygada. Więc pozostają tylko spekulacje. Prawdę mówiąc są one dziś już nieistotne ..... ale jeśli ktoś na siłę szuka argumentów to możemy pospekulować..... Według mnie powód odejścia 3 lata temu kogoś ze spółki dziś nie ma żadnego znaczenia a takie rozważania chyba nie naruszają regulaminu prawda ? Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 26 lutego 2018 13:01
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 lutego 2018 13:01:59
przy kursie: 211,50 zł
I dlatego w tym samym momencie jak Maciej Szcześniak odchodził z 11 bit, ten sam ZARZĄD sprzedawał rynkowi INFO że industrial będzie miał debiut w 4qw 2015 roku.
Baks albo nie umiesz kojarzyć faktów, albo żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości.
Poza tym , niby to juz historia , ale historia lubi zataczać koła, to tak odnośnie ich kolejnych "ambitnych" polanów na rozwój i jego późniejszą realizację. I dlatego jest tak ważne ( przynajmniej dla mnie )zaufanie do słów i późniejszych czynów, bo własnie na słowach inwestor musi jakoś budować portfel, licząc iż w przyszłości te słowa się sprawdzą, a firma dokona tego "co obiecywał " np zarząd.
Edytowany: 26 lutego 2018 13:02
|
|
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
26 lutego 2018 14:12:32
przy kursie: 211,50 zł
Spółka chce ujawnić swój makiaweliczny plan w środę :) twitter.com/frostpunkgame/stat...Rodzi się z tego pytanie: czy lepiej jest budzić miłość niż strach, czy strach niż miłość. Odpowiem, że chciałoby się i jednej, i drugiej rzeczy, lecz ponieważ trudno połączyć je, więc gdy jednej ma brakować, o wiele bezpieczniej budzić strach niż miłość.
|
|
PREMIUM
1 364 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 968
Wysłane:
26 lutego 2018 14:17:28
przy kursie: 211,50 zł
Rif, a skąd środa? Ja widzę ino "this week"
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
26 lutego 2018 14:24:52
przy kursie: 211,50 zł
Uznając, że będąc przy nadziej terminu dotrzymają :)
Rufus Blackwood [producent] 3 godz. temu Hi! I am THIS Rufus! :)
Quick answers: 1) There is winter somewhere, always! And for us it's better to release a finished, polished game that push it out "because it's winter". ;) 2) We plan to release a small teaser today - to give you some ideas about the upcoming update. 3) The big update is coming this week. I hope to publish it on Wednesday. 4) Yes, we will talk about some release stuff in this update - but as I've mentioned, I can't promise you the release date, yet.
|
|
PREMIUM
1 364 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 968
Wysłane:
26 lutego 2018 14:47:10
przy kursie: 211,50 zł
A ten Machiavelli dobry jest! Politykowi nie wolno być niewolnikiem własnych słów Zarząd niejednej firmy wziął to sobie do serca, przesuwając terminy/nie wywiązując się z obietnic. No bo nie po to słowo się rzekło, by potem go dotrzymywać, tylko żeby ciemny lud nakarmić obietnicami.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
28 lutego 2018 12:06:47
przy kursie: 209,50 zł
Silverr napisał(a):Rif napisał(a): 2) We plan to release a small teaser today - to give you some ideas about the upcoming update.
Gość napisał update o tym, że wydadzą update o tym, że wydadzą update. Incepcja  No i jest update , to tym że są gotowi do update o kolejnym update. Jest parę odpowiedzi na ten update. twitter.com/frostpunkgame/stat...
|
|
PREMIUM
49 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29 Wpisów: 2 768
Wysłane:
28 lutego 2018 12:19:37
przy kursie: 209,50 zł
Cytat:Warszawskie studio opublikowało "Irreversible" - najnowszy film o Frostpunku. Cenę detaliczną gry ustalono na 29,99 USD. Trailer można zobaczyć tutaj: www.stockwatch.pl/wiadomosci/1...Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
28 lutego 2018 12:29:34
przy kursie: 209,50 zł
No niestety, zupełnie nie rozumieją, co wielu im tłumaczy, że to wszystko fajne, ale gracze MUSZĄ mieć datę premiery. Co znaczy w którejś z kolejnych aktualizacji? Może w trzeciej od teraz podarują nam datę premiery, którą wyznaczą od teraz za kilka miesięcy? Dostaliśmy okładkę, ale pojęcia nie mają jak w szczegółach będą wyglądać wydania fizyczne, bo to jeszcze muszą ustalić. Mi to nawet na kwiecień nie wygląda w tym tempie. Żal pisać, co odwalają i po co ta szopka sprzed trzech tygodni o Q1.
2. Are you going to do a surprise release or are you going to announce a release date some days in advance? We plan to announce it beforehand. We just gave you the box art and the price so rejoice! We want to share more info about the release in one of the future updates, stay tuned.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
28 lutego 2018 12:32:33
przy kursie: 209,50 zł
Cena jest niższa niż zakładałem z przedziału 32-35Euro. To chyba dobrze dla graczy a czy dla spółki czas pokaże. Zawyżanie ceny nie jest dobrze odbierane. Ale chyba taka różnica ceny ma niewielkie znaczenie dla sprzedaży. @RIF Obecny brak daty jeszcze nie wyklucza premiery w marcu oczywiście jeśli aktualizacja lub premiera pojawi się nie później niż w okolicy Dnia Kobiet ... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 28 lutego 2018 12:34
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
28 lutego 2018 12:37:16
przy kursie: 209,50 zł
Na mój gust ten gameplay nie wzbudza takich emocji jak przedpremierowe filmiki TWoM. Zarówno muzyka jak i przedstawiony city builder, moim zdaniem nie buzują uczuć, na taki poziom na jaki porywał TWoM w swoich trailerach. Nawet te wybory są takie.. "suche" , np. jedna z trzech opcji co zrobisz ze złodziejem- to takie pospolite, takie"normalne" ,nie porywa serducha, tylko ewentualnie gracz może się zastanowić jak puszczenie wolno złodziejaszka oskarżonego o pobicie śmiertelne może wpłynąć na ład społeczny. w tym filmiku emocji jest o całe fury mniej, niż np.w TYM
Edytowany: 28 lutego 2018 13:40
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
28 lutego 2018 12:46:58
przy kursie: 209,50 zł
baks napisał(a):Cena jest niższa niż zakładałem z przedziału 32-35Euro. To chyba dobrze dla graczy a czy dla spółki czas pokaże. Zawyżanie ceny nie jest dobrze odbierane. Ale chyba taka różnica ceny ma niewielkie znaczenie dla sprzedaży. Cena dolar=euro wkurza ludzi. Mogli spokojnie dać 35$ w tym momencie. Choć z drugiej strony pewnie wiedzą lepiej po której stronie oceanu wkurzać ludzi :P Niemniej cena byłaby przykryta w momencie, gdyby poszła w komunikacie wraz z datą i pre-orderem. No nic, nadal twierdzę, że bladego pojęcia nie mają, kiedy grę wydadzą :)
Edytowany: 28 lutego 2018 12:48
|
|