pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Rif

Rif

Ostatnie 10 wpisów
Wydaje się, że w temacie Frostpunka i konsol 11bit więcej zrobić już nie mógł (no może wydać tę edycję 1,5 roku temu albo popracować nad wersją Switch :)
Ciekawy jestem przyjęcia na tym specyficznym rynku. Następne projekt już będzie w pełni konsolowym doświadczeniem i oby recenzje mieli równie mocne :)

Attack of the fanboy 4,5/5 (LOVED)

Cytat:

If you have yet to play Frostpunk and enjoy city-builders you should absolutely give the console edition a look. It's a worthy port of a phenomenal game, and I hope to see more games brought over from PC given this sort of love and attention in the future.

attackofthefanboy.com/reviews/.../

Na wyprzedaży wydawniczej Steam jest pięć produktów w Top 25, a to chyba dobitnie pokazuje siłę marki i gier wypuszczanych przez 11bit.
Fajnie, jakby ich portfolio było równie silne na konsolach, ale już za kilka miesięcy będzie można robić podobne akcje, gdy dojdzie FP i CoM.

Słusznie wklejasz te banialuki sprzed lat, bo jasną wskazują to, że pierwsze zapowiedzi i chciejstwo nowicjuszy można odłożyć między bajki. W zasadzie dotyczy to wszystkich spółek z tej branży.
Piszesz, że nikt im nie zabroni marzyć. Tylko, że w czasach marzeń 11bit nikt nie korzystał z takich głupot, aby pompować kurs. W przypadku The Dust ewidentnie zależało na zrobieniu odpowiedniego wrażenia na inwestorach. Te założenia gry będące na etapie prototypowania, są aż zbyt piękne, by udało się je do końca dowieźć. Niejedną piękną na papierze grę próbowano sprzedać na giełdzie. Tylko nigdy nie było tak sprzyjających okoliczności, w których nie jest ważne czy grę dowieziesz, ważne, aby ją sprzedać inwestorom i wcześniej odpowiednio zarobić. Zwróć uwagę, że to kolejna spółka, w której tajemniczymi inwestorami są indywidualni, mający za plecami odpowiedni sztab PR. Mają zakulisowy wpływ na spółkę, siedząc pod progiem, zapakowani akcjami. Czy to jest ok z zasadami?

Zabawne, że rozkminiacie owe 47 (45 mln przychodu z gry), chwalac prezesa, choć sam nie potrafił wydać sprostowania, ale nikt już go nie zapytał skąd mu się wzięło te 360 tysięcy egzemplarzy w pełnej (i to niemałej) cenie.
Może trzeba go pochwalić, że nie rzucił np. 720 tysięcy egzemplarzy? Jeszcze więcej wirtualnego przychodu by można medialnie rozgłaszać :D

Cała ta konferencja, to jakiś dziwny pić na wodę.

Scarry napisał(a):
@Space Cowboy

no ale podajesz linki do promocji po 3 latach od premiery gry. Nie przypominam sobie żadnych takich przecen przez okres jak śledziłem jej sprzedaż. Moze teraz już i schodzą niżej. Zresztą fajne jest że gra ciągle sie sprzedaje i ciągle jest ogrywana.


Nie wiem co śledziłeś, ale na steamdb możesz sobie przejrzeć zmiany cen od momentu premiery i walili gierkę w promocjach z taką samą częstotliwością, z jaką czyni np. 11bit z Frostpunkiem.
Przypuszczam, że i równie często trafiała do paków humble itp.
Biorąc pod uwagę ilość komentarzy, śmiem zaryzykować stwierdzenie, że gro egzemplarzy przez te trzy lata poszło właśnie w promocjach. Nie wspomnę, że to gra zupełnie innego typu i bardzo dobrze oceniana, o co nie jest tak łatwo.

A ta kosmiczna cena "Inkiego" w ogóle uwzględnia działkę wydawcy?

Sprzedawcy marzeń w akcji, ale nie tylko na tej spółce ostro szaleją Liar


Zawsze można fotkę zrobić :)

Co to za gra? Ponadczasowa i nieliniowa, to jakieś banały. 47 mln przychodu. Oznacza to, że chcą po potrąceni prowizji Steam uzyskać 130 złotych od kopii i zakładają 360k kopii sprzedanych po pełnej cenie? W takiej cenie to tylko projekt AAA startuje. Z takim budżetem? Ale marzy im się milion. Skąd te wyliczenia wzietę? Z sufitu, a papier wszystko przyjmie.

Kto prowadzi ten projekt, jakie ma doświadczenie w branży? Jakiego silnika używają do produkcji?

Co to za inwestor, który wyłożył tyle kasy?

Na ten moment to nawet nie sprzedaż marzeń, tylko gra... tyle że giełdowa :)

Biorą zlecenia na trzy gry, gdy w zasadzie nie mają żadnego sukcesu i może zręby jednego zespołu?

Jak trudno budować kompetentne zespoły widać na przykładzie 11bit, który w zasadzie jest na etapie przymiarek do trzech projektów (jeden zespół pracuje jeszcze nad Frostpunkiem, drugi nabiera kształtu w trakcie prac nad P8, początki trzeci zabierają się za prototyp P9).
Można poczytać o problemach związanych z rekrutacją ogarniętych osób z doświadczeniem faktycznym.
Łącznie będzie ponad 150-200 osób im potrzeba.
Finansowy plan dla P8, to 20 milionów z marketingiem, a daleko im jeszcze do projektów/budżetów dla gier AAA. Jasne, można klepać symulatory meneli w oparciu o garażowe firmy, ale to trochę droga donikąd na dłuższą metę.

Stąd odnoszę wrażenie, że tutaj chyba odbywają się fantazje dla krótkoterminowych i to raczej nie inwestorów.

Dorzucę świeżutką informację dotyczącą obniżenia marży Steam do 25% dla sprzedaży Frostpunka i jego dodatków :)

Cytat:
Zarząd 11 bit studios S.A. (dalej „Spółka”) informuje, że powziął informację od Valve Corporation (Steam), że skumulowane przychody ze sprzedaży „Frostpunka” i dodatków do tej gry na platformie Steam, liczone w okresie od 1 października 2018 roku do dnia publikacji niniejszego raportu, przekroczyły kwotę 10 mln USD. W związku z tym prowizja Steam od sprzedaży kolejnych egzemplarzy „Frostpunka” i dodatków do gry została obniżona do 25 proc. z 30 proc. poprzednio.


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...


Zawirowania wokół steam, to chyba tylko inwestorzy sobie dodają, że ma wpływ na pozycjonowanie, peek i sprzedaż. Darek Wolak, tylko napisał o problemach technicznych z wypuszczeniem gier tego i nic więcej. Natomiast przypomnę, że sytuacja, gdy jeden tytuł indeksuje się wielokrotnie na liście nie jest czymś nietypowym. NBA2k19 pamiętam, że tak samo widniał w zeszłym roku.

Po siedmiu dniach CoM ma nieco mniej komentarzy od ML, podobnie jest z peakami. Nie wiem jak jest teraz po patchu, ale przez niemal tydzień gra irytowała graczy, wieszając się po walce z jednym z bossów. Oceny spadły z 93 do momentami 80%. To i tak znaczący wynik, ale fama o błędzie szła. Jasne jak na indyka pixelartowego, to wygląda fajnie, ale z drugiej strony przy kapitalizacji spółki, trzeba oczekiwać już czegoś więcej.

Niby wszystko fajnie, ale odczuwam lekki niedosyt. Spółka zarabia i to jest plus. Minus, że to dalej projekty niewielkie, wychodzące z olbrzymim poślizgiem (nie jestem pewien czy pierwotnie CoM nie był zapowiadany przed Dead Mage na 2016 rok) i od lat mimo zapowiedzi nie możemy doczekać się 3-4 premier z wydawnictwa rocznie.

Z wielką uwagą czekam na premierę konsolowego CoM i Frostpunka.

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 17 stycznia 2016
Ostatnia wizyta: 16 października 2019 22:43:35
Liczba wpisów: 597
[0,18% wszystkich postów / 0,44 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,533 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d