pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Rif

Rif

Ostatnie 10 wpisów
Na koniec lutego odbędzie się Pax East w Bostonie na którym będzie Fundacja Indie Games Poland. 11bit zawsze z nimi jest. Przypuszczam, że wtedy coś się zadzieje. Potem E3. Jeśli nie będzie nic o P8, to zapomnijmy o 2021.

No to noty za wizję artystyczną SI już ma wysokie, ale żadnych przesłanek, aby ta wizja miała odnieść komercyjny sukces. Pozdro od hejterów ;)

WatchDog napisał(a):
Rafale, Rafale, to miał być wątek o spółce. Zostawmy poglądactwo i plotkarstwo redaktorom Pudelka.

Bo przecież może być tak, że tym co zarobili nawet psim swędem, niezasłużenie i przypadkowo - łącznie z Tobą - już o nic nie chodzi. Już nic nie muszą, i żadna liczba sukcesów czy porażek nie zmieni ich sytuacji, gdy umieją kontrolować ryzyko. A jednak coś robią, i tylko oni wiedzą, co nimi kieruje.


Marcinie, czy forma naganiania "na WatchDoga" nie wydaje Ci się dość słaba, będąca uogólnieniem, który odbiega nieco od merytorycznej formy dyskusji? Pozostawienie bez szerszego komentarza, by niebezpiecznie pchało ten wątek w kierunku bankierowego forum (czyli właśnie odmiany Pudelka) i naganianiu "na Albercika" (no offence).
SW jak mnie tu od zawsze uczą, ma reprezentować wyższe standardy. Zatem wypada wskazać, że istnieje ryzyko, gdy kierujemy się takimi personalnymi pobudkami, a nie każda inwestycja, w którą zaangażowane są znane osoby, oznacza żyłę złota. Było to w zasadzie rozwinięcie wypowiedzi anty-teresy.

SI na ten moment, to kupowanie kota w worku, oprawionym artystycznym marketingiem. Przy czym porównywanie do 11bit mogłoby być racjonalne, gdyby nie fakt, że poziomy kapitalizacji tego kota będą lekko napuszone. Tym samym poprzeczka ryzyka postawiona jest znacznie wyżej.

W każdym wątku przydaje się adwokat diabła, co jak wiemy nie ma większego wpływu na rezultaty danej inwestycji.

Cytat:
Zdrowa struktura akcjonariatu z osiągającymi wcześniej realne sukcesy inwestorami.


Masz na myśli przyfarcenie na paru spółkach gamedev i próbę przejście w realia rozgrywających?
Indywidualni na giełdzie jadą na koniunkturze, rozgrywkach ludzi i instytucji z bardzo dużymi pieniędzmi.
Na doczepkę. Żeby tylko, ktoś tutaj towarzystwa nie przetrzepał porządnie.
Jednego można być pewnym - ten wątek będzie jeszcze bardziej wyjątkowy, niż w temacie 11bit, skoro w akcjonariacie rozsiedli się sami ludzie sukcesu ;)

.

Należy również pamiętać, w jakim momencie WD odpuścił 11bit. Było to kilka miesięcy po publikacji teasera "Frostpunka" w okolicach kursu 120-130 (tutaj pamięć może mnie mylić ile było dokładnie). Tłumaczył się wówczas obawami o sytuację makro, obawami o złotówkę i podatnością GPW na manipulacje. Minęły trzy lata i nic z tych pesymistycznych założeń się nie sprawdziło. Natomiast wielu poszło w jego ślady, sprzedając akcje, obawiając się, że opuścił pokład w wyniku braku wiary w stosunku do projektu "Frostpunk". To założenie również się nie sprawdziło.
Oczywiście, zainkasował olbrzymią premię, ale wystarczyło poczekać 2 lata, aby kilkadziesiąt milionów więcej przytulić. Wiadomo, że tej wartości wiele brakuje do wyjścia Jakubasa z CDP, ale z perspektywy czasu wydaje się, że wyjście z 11bit, nastąpiło przedwcześnie.
Przypomnę jeszcze, że trzy miesiące temu mieliśmy premierę gry Warsaw, wyprodukowanej przez Pixalated Milk, pośród wspólników której również znajduje się WD. Gra nie była zła w obszarze indie, ale mimo prób nadania jej marketingowego rozgłosu, delikatnie mówiąc, przepadła na Steam.
Tak jak wielu wyszło za jego osobą z 11bit, tak wielu teraz za jego osobą wchodzi w SI.
Nie wiem jak Marcin sobie radzi w innych obszarach działalności finansowanej, mam nadzieję, że znakomicie. Niemniej z czego należy wnioskować, że kolejne podejście w gamedevie zaskoczy, a nie zostanie zaliczono do posunięć, które się nie sprawdziły?

Tylko czy mamy obserwować te spółki, bo wybiją się czy po prostu mają szansę zachować się gwałtownie? Taki Netliks raczej powinien dostać po tyłki, w związku z wkraczającą konkurencją, a nie wybić się.

Asston napisał(a):

Na przestrzeni miesiąca firma wypuściła 3 nowe produkcje, będące w fazie Soft launch.
Produkcje mające szanse powtórzyć sukces lokomotywy jaką jest FC, bo komentarze graczy świadczą o tym, że gry "zatrybiły":
Hunting Clash
Flip This House
Solitales
Moim zdaniem rozwój bardzo szybko postępuje...
Kolejny ruch należy do spółki, a spółka ma ogromne zdolności analityczne i marketingowe, które wykorzystuje w monetyzacji FC i może ich także użyć w przypadku innych, już dopracowanych, dzieł.
Podejrzewam, że mylisz Ten Square Games z jakąś inną spółką z GPW, która wypuszcza jedną grę na 4 lata i liczy na to, że powtórzy sukces poprzedniej produkcji king


Widzę, że bez szału ściągnięcia tych darmoszek, więc nie wiem co chcesz mi tutaj udowadniać, a ponadto nie obrażaj mnie, sugerując, że nie wiem o jakiej spółce piszę.
Na ten moment zdolności analityczne i marketingowe, wykorzystywane w monetyzacji FC nie udało się przełożyć na inne gry, więc pozostaję przy swoim stanowisku. W kwestii gier mobilnych posiadanie jednego tortu, nie oznacza, że każdy inny wypiek będzie równie smaczny. Przykład Rovio i Angry Birds. Nic im więcej poza tą marką nie zaskoczyło, a proces zwijania nastąpił znaczny.


Wyniki są świetne. Jedna gra robi różnicę i nie widać, by w najbliższym czasie wyczerpywał się jej potencjał. Za jakiś czas, gdy oficjalnie otrzymają certyfikacją, Chiny mogą zrobić dodatkową różnicę.
Z drugiej strony żaden inny projekt nie zaskoczył jak dotąd. Niby nie ma się czym przejmować, ale przez to jakże trudno przyszłość tej spółki wyrokować.
Do tego skoro w tym roku dzielili się dywidendą, to pewnie będą czynić podobnie w przyszłości.
Doi się jeden projekt, ale rozwój stoi pod znakiem zapytania.

karolzzr napisał(a):
Na kolejną grę też przyjdzie czekać pięć lat?

Serio aż tak niedoceniasz naszego potentata ? Serio myślisz że spółka nie ma planów na kolejne lata po premierze CP2077 ? Oni po prostu tego nie mówią z prostych przyczyn które zrozumie każdy ogarnięty inwestor w sektorze. Spółka cały czas się rozwija i ja osobiście wierzę że jeszcze w kolejnej dekadzie spółka będzie na tyle duża że będzie wydawać duże i jakościowe gry co rok/dwa lata na wszystkie możliwe platformy (PC/XBOX/PS/SWITCH/MOBILE)


Wiemy, że spółka ma plany. Tylko jak jest z ich realizacją, pozostaje w sferze domysłów.
Poza podstawowymi produkcjami z serii Wiedźmin, cała reszta, to tak po kosztach, albo poniżej.
Fajnie, jakby już mieli połowę tego Wiedźmina 4 ukończonego, ale tak samo wydawało się, gdy wychodził W3 w temacie Cyberpunka 2077, a on w zasadzie poza cinematiciem istniał wówczas na papierze.

Niech koszą to zboże za kilka miesięcy ile wlezie, bo to dla całego sektora cholernie ważne, ale i tak uważam, że kapitalizacja już dawno tutaj odpłynęła w nierealną do zrealizowania strefę.
Dla dobra ogółu, chcę się mylić thumbright

greqq napisał(a):
Zapowiada się ekscytująca sesja na CDR


Czym się tu ekscytować? Ja bym się zastanowił na ile tu jeszcze jest rozumu.
Zestawię 11bit i CDP za ostatni kwartał - wyniki 3,6 mln zysk (konsensus -22%) vs 14,9 mln zysk (konsensus +15%),
Kapitalizacja 790 mln vs 25,3 mld złotych :)
Różnica kapitalizacji x32, a zyski z ostatniego kwartału raptem cztery razy wyższe. Analitycy zaś zakładali, że różnica powinna być jeszcze mniejsza.
Ja wiem, że CP'77 wychodzi i zgarną kupę kasy, ale trzeba mieć świadomość, że żaden kosmiczny wynik nie urealni aktualnej wyceny bez planów na przyszłość. Na kolejną grę też przyjdzie czekać pięć lat?

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 17 stycznia 2016
Ostatnia wizyta: 14 grudnia 2019 08:47:02
Liczba wpisów: 656
[0,20% wszystkich postów / 0,46 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,376 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d