pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

c15d

c15d

Ostatnie 10 wpisów
Porównywałem samą wielkość wishlisty - i jest ona podobna. Jak to się przełoży na sprzedaż to inna sprawa. Nie napisałem, że CreepyJar sprzeda grubo ponad milion szt GH jak FrostPunk.

WW3 było falstartem i niewypałem niestety. Gra spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, ale do dziś są z nią na tyle duże problemy, że twórcy pytają graczy czy mają pracować nad poprawą stabilności czy nad nowymi treściami, choć są już daleko "w lesie" z roadmapą, którą przedstawili. Oceny GH powyżej 80% o czymś świadczą. Dodanie multi na pewno zwiększa liczbę potencjalnych klientów - tryb single przecież zostaje a dochodzi dodatkowa, atrakcyjna możliwość zabawy. Polecam zerknąć jak sprzedaje się np. Raft.

Co do monetyzacji - tu ciężko się zgodzić z tymi 6M zysku. Zgodnie z raportem za IVQ 2018 obecnia przy EA i niewielkich promocjach średnia przychodu dla Spółki wynosi ok. 37 zł ze sprzedanej sztuki (19.90 USD cena EA na Steam). Zgodnie z zapowiedziami cena pełnej wersji ma wynieść 30USD co powinno dać ok. 50 zł w początkowym okresie sprzedaży.

Ja gra się sprzeda po wyjściu z EA? Chyba jeszcze polski gamedev tego nie przerabiał. Cześć klientów czeka na pełną wersje i nie kupuje gier EA. Rozwój gry odbywa się zgodnie z harmonogramem, jeszcze w marcu ma być ostatni update. Pełna wersja przyniesie powiększenie mapy, story mode i być może multi. W każdym razie będzie jakiś punkt odniesienia dla kolejnych produkcji debiutujących w formule EA.

Wishlista GreenHell to obecnie ponad 400 tys. osób, porównywalnie do Frostpunka przed premierą (szacuje to na podstawie społeczności Steam która dla GreenHell przekroczyła 100K). Grupa społeczności CMS18 od PlayWay to niecałe 90K a HouseFlipper poniżej 140K. Te dwie ostatnie gry sprzedały po 800k kopii na PC (CMS 1,5 roku, HouseFlipper niecały rok).

Druga rzecz to Coop. Tytuły "multi" zawsze wzbudzają większe zainteresowanie, i głównie o coopa prosili gracze, na co Spółka zareagowała i pierwotnie zapowiedziała tryb multi jako free dlc na wiosnę 2019. W obecnej sytuacji, po przesunięciu premiery zapewne na sierpień/wrzesień tryb coop może znaleźć się w grze od momentu premiery. I jeśli będzie dobrze zrobiony może dodatkowo spotęgować sprzedaż gry.

Trzecia sprawa to konsole. Switch został zapowiedziany do końca 2019, konwersji dokona Forever. PS4 i XBOX to miał być IIIQ 2019, na razie brak informacji o zmianie terminu może w czerwcu się wyjaśni. Jaki jest potencjał na konsole? Trudno powiedzieć ale np Forest jest tylko na PS4 i sprzedaje się świetnie, na dzień dzisiejszy 7 miejsce na liście najpopularniejszych przy 5334 komentarzach, gdzie Red Dead Redemption 2 ma ok 17 tyś komentarzy. Premiera tych gier odbyła się w zbliżonym terminie, jesień 2018. Jak się sprzeda GreenHell na konsole trudno powiedzieć ale jak widać survival może się sprzedać na konsole całkiem nieźle.

Reasumując - sprzedaż GreenHell na wszystkie platformy, w ciągu roku od premiery szacuje na min. 500K kopii. Jeśli gra będzie miała dobre multi i ciekawy tryb Story a także utrzyma oceny na obecnym poziomie może to być bez problemu dwa razy więcej.

Prędzej chyba CDP, to by tłumaczyło dzisiejszy wzrost....

Ponieważ wątek został oficjalnie otwarty, uzasadnię zakup CRJ.

Spółka złożona z bardzo doświadczonych developerów, współtwórców takich hitów jak Dead Island czy Dying Light, i to nie są ludzie którzy parzyli tam kawę.

Ich pierwsza gra (GreenHell) została przyjęta bardzo dobrze - oceny 85% na Steam, sprzedaż wersji EA już na początku listopada przekroczyła 120K sztuk. Obecna kapitalizacja to ok. 100M zł co powinno dyskontować ok. 5M zł zysku w latach następnych czyli 100 tys. sztuk sprzedanej gry w pełnej cenie (ma kosztować 25-30USD).

Wishlista listopadzie wynosiła 300K, grupa społeczności na dziś to 90K (Frostpunk przed premierą miał 99K). Premiera gry w marcu. Wiosną ma być tryb coop, a jesienią wersja na konsole. Wg mnie potencjał sprzedaży tytułu w tym roku to ok. 600-800k sztuk co powinno dać ok 30M zysku netto (za cały rok).

Ja również ponownie zgłaszam chęć udziału jeśli będzie edycja 2019, pozostaję przy CRJ. Uzasadnię po otwarciu nowego wątku.

A może BB postanowił po prostu spędzić resztę życia inaczej? Może po tylu latach w zawodzie i zrobieniu naprawdę dużych rzeczy (sukces 11B) ma ochotę na relaks, ponieważ stać Go na to? W sumie te kapcie wręczone przez GM wiele mówią. Nie koniecznie musi to być jakiś konflikt, spory itd. 180 000 akcji x 350 zł (myślę że można przyjąć taką średnią) = .... i można robić to co się naprawdę lubi.

W takim razie bardzo proszę, dla porządku, o uwzględnienie dywidendy dla zamkniętej pozycji na PLW:)

Pozdrawiam

Plan premier:

http://www.playway.com/premiery

Wg mnie będzie podobnie jak 11BIT czyli ok 20-25M za IIQ netto.

@Rekinek
Ok, tylko popatrz ile gier od PlayWay wyjdzie w najbliższym czasie... Tutaj ta masa generuje spore przychody, większość gier zwraca się bardzo szybko, a potem sprzedają się cały rok i dorzucają do kasy... Niestety 11BIT trochę pokpił sprawę, akumulowali na kontach spore zapasy gotówki, a mogli bardziej aktywnie szukać nowych lub większych pozycji do wydawnictwa lub szybciej tworzyć kolejne zespoły, ew. mocno rozbudować Frospunka. Realnie P8 będzie najszybciej za dwa lata, i te dwa lata muszą ciągnąć na Frostpunku, który jest grą świetną, ale niestety dość krótką i na dzień dzisiejszy ktoś kto go skończył nie ma do czego wracać. Stąd chyba ostatnia korekta kursu, może chłopaki z 11BIT czymś pozytywnie zaskoczą...

Dzień dobry

Proszę o sprzedaż PLW i zakup CRJ.

Uzasadnienie: CRJ zrobiło bardzo dobrą grę przy niewielkim budżecie, w dodatku w bardzo popularnym gatunku (survival). Gra w formule EA zebrała oceny ponad 80% praktycznie bez reklamy, społeczność rośnie dynamicznie. Dodatkowo ekipa ma duże doświadczenie w tego typu grach. Widzę tu duże pole do wzrostów kursu spółki.

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 17 lipca 2013
Ostatnia wizyta: 10 grudnia 2019 12:01:53
Liczba wpisów: 142
[0,04% wszystkich postów / 0,06 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,579 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d