pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

c15d

c15d

Ostatnie 10 wpisów
kunoj napisał(a):
Mówimy o progu 10 mln dolarów przychodu? To co ty za bajki opowiadasz? Limit 10 mln $ liczy się dokładnie z prowizją. Czyli przykładowo zakładając średni kurs PLN/USD 3,90 i 750 tys sztuk netto od 1.10.2018 mamy tylko 36,5 PLN/sztukę do kasy spółki. Przy 800 tys byłoby to już tylko nieco ponad 34 PLN dla CJ. Podstawową niewiadomą jest ile sztuk netto sprzedało się do tego 1.10.2018. Ktoś wie?


Za raportem Spółki:

"Zarząd Creepy Jar informuje, iż zgodnie z danymi sprzedażowymi na dzień 10.10. 2018 r. otrzymanymi od Valve Corporation (platforma Steam), sprzedaż gry Green Hell, której premiera miała miejsce 29 sierpnia 2018 r. osiągnęła poziom 93 100 sztuk. "

To jest chyba brutto, zwroty wtedy były na poziomie 15%.

Czy ktoś może wgłębił się jak Valve raportuje sprzedaż? Cały czas w komunikatach jest mowa o "sprzedaży raportowanej przez Valve". A przecież, co Spółka wyraźnie zaznaczyła w ostatnim raporcie okresowym, sprzedają grę też na innych platformach. Liczba komentarzy "Steamowych" to na tą chwile 14k a "wszystkich" 17,4k więc rozjazd ok 20%. Jeśliby dodać do tych 700K 20%...

Moje szacunki są zbliżone, jednak zakładam wyższą cenę jednostkową. Duża część przychodów była po pełnej cenie (ok 340 tys. kopii), a to 25USD/EUR na podstawowych rynkach, które wtedy miały lockout. Do tego kursy walut były dość wysoko więc to ponad 100 zł od kopii. Już w EA przy cenie 20USD/EUR mieli ok. 37 zł od kopii, więc tu powinno być więcej.

Czekamy na komunikat o zmniejszeniu prowizji do 25%. Moim zdaniem już powinno to się stać, być może ogłoszą to po rozliczeniu się z Valve za IIQ. Raport w sierpniu pewnie zaskoczy tych, którzy nie za bardzo widzą co się dzieje.

A na Steamie idziemy łeb w łeb w Mount&Blade, grą, która ma pierwszą obniżkę, a sprzedała kilka milionów od premiery.

Początki GH w EA tworzyli w 4 osoby, przy mocno ograniczonym budżecie. To było wyzwanie i ryzyko dużo większe niż praca w Techlandzie. Nie wszystko musiało się udać, dziś to już zupełnie inna Spółka.

Ok, ale działali wtedy jako trybiki w maszynie Techlandu...To, że ktoś pracuje np w CD Projekt nie znaczy że stworzy w swojej firmie coś na miarę Wiedźmina 3. To jednak troche inne wyzwania.

A wracając do konsol: Zwróćcie uwagę jaka wersja ukaże się na PS4/XBOX: Coop, Story Mode z Coopem, PvE plus wszystkie extrasy... Wszystko ładnie przetestowane i zrobione pod graczy. To będzie gra prawie AAA

I te wykresy sprzedaży Wiedźmina 3 są dobrym podsumowaniem potencjału Spółki... Konsole dadzą solidnego kopa jeśli chodzi o wyniki, tym bardziej że dżungla na 50-60 calowym telewizorze na pewno zrobi wrażenie.. Gra jest wprost stworzona pod konsole, gdzie potencjał sprzedaży jest ogromny. Nawet Sniper3 od CIG-u większość przychodów zrobił na konsolach, łączne przychody ze sprzedaży tegoż Snipera wyniosły 100M PLN. CRJ to zupełnie inny poziom kosztów niż CIG więc...

A taka mała dygresja: To chyba najlepszy debiut jeśli chodzi o polski gamedev - to jest PIERWSZA produkcja CRJ!!! Nawet pierwszy Wiesiek się chowa...

Wracając do wycen na gamingu.

Nikt jeszcze nie napisał że jest to branża jednak trochę inna niż wszystkie. Trudno tu mówić o WK czy innych wartościach ważnych w "tradycyjnej gospodarce". Tu mamy unikalną możliwość jaką daje Steam i inne platformy dostęp do RYNKU GLOBALNEGO. Czyli coś, co potrafią robić tylko najlepsze i największe firmy na świecie, Microsoft, Google, Facebook itd... Dostęp do klienta końcowego na CAŁYM ŚWIECIE! Oczywiście w innej trochę skali, ale po zapłaceniu prowizji dla Steama, bez budowania sieci dystrybucji, przedstawicieli handlowych i innych bardzo kosztownych operacji jest możliwość sprzedaży gry w każdym zakątku świata... Samo to powoduje jednak trochę inne możliwości....

Druga sprawa to majątek trwały, amortyzacja i inne koszty. W gamingu praktycznie nie występują, liczy się kapitał ludzki. Komputery i kompilatory to pomijam, bo nie ma tu o czym pisać. Konieczne są zatem programy motywacyjne i emiscje dla pracowników, co nie wszyscy rozumieją. Argument, że wycena nie spadła poniżej WK jest śmieszny, co ma wyceniać jako WK małe studio typu CFG czy Jujube które poległo na swoim projekcie? Przecież to nie fabryka, a jeśli nadal są tam odpowiedni ludzie to zachowują, mimo porażki, szanse, że kolejna gra się sprzeda.

I na koniec. W gamingu najbardziej liczy się MARKA i RENOMA studia. Dlaczego CDP jest tyle wart? Bo wielu kupi Cyberpunka dlatego, że zrobili go Redzi. Największe targi gamingowe zachęcają reklamą Cyberpunka 2077, konsole Microsoftu limitowana edycja Cyberpunk, karty graficzne, dyski Seagata.... Przecież żadna polska firma się nie zbliżyła do takiej rozpoznawalności globalnej. O to tu idzie gra, a nie o WK czy wskaźniki działające w tradycyjnej gospodarce. Bo tu wzrosty przychodów mogą być gigantyczne. Wyobraźcie sobie że Rockstar wypuszcza teraz GTA VI... Bez reklam, zajawek, trailerów... Sprzeda się?


Rynek jednak powinien wyceniać przyszłe zyski. Wynika z tego że przyszłe zyski 11BIT wyniosą 90-100M PLN, a CreepyJar tylko 20M (w dłuższym terminie). Wg mnie zyski obu Spółek będą się zbliżać do siebie, więc albo jedna z tych Spółek jest przewartościowana albo druga niedowartościowana.

Pomiędzy Frostpunkiem a kolejną grą (P8) minie pewnie też ze 4 lata. Nie wiemy czy Creepy dotrzyma terminu, pewnie też przesuną, bo jak się chce dowieźć wysokiej jakości produkt to musi to potrwać. Śmiem jednaj twierdzić że w tym roku oraz przyszłym wynikowo Creepy pokona 11BIT.

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 17 lipca 2013
Ostatnia wizyta: 11 lipca 2020 10:15:08
Liczba wpisów: 155
[0,04% wszystkich postów / 0,06 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,151 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +154,54% +30 907,39 zł 50 907,39 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d