PARTNER SERWISU
hwmuyjao
NikoPL

NikoPL

Ostatnie 10 wpisów
Zawsze to forum uważałem za jedno z najbardziej merytorycznych, niestety ostatnie kilka dni to duże zaskoczenie poziomem postów...

Zastanawiam się jak można wypisywać takie głupoty dotyczące jakości gry, jej klimatu czy innych elementów z tym związanych. Tak samo jak to, że w jakimś portalu napisali o premierze w końcówce roku - znalazło się paru co to od razu podchwyciło, ale że w kilku innych recenzjach mowa o wcześniejszym terminie to już nieistotne bo tolling jest wybitnie aktywny.
...o rozwoju spółki nie wspominając - podwoili ilość pracowników, utworzyli kilka zespołów projektowych, przeszli dużo zmian wewnętrznych, a tu jeden z drugim... matko, jak o czymś nie mam pojęcia to gęby nie otwieram - to nie jest trudne.

Podobnie jak krytykowanie wyników finansowych 11bs i na poparcie tego faktu zestawienie ich z danymi za zeszły rok zupełnie pomijając kontekst owych wyników tzn. TWoM się sprzedaje już 3 rok, a firma pomimo ponoszenia kosztów wielu projektów i znacznie większym kosztom osobowym i lokalowym wciąż zarabia. To doskonały wynik i tak to należy interpretować, a zestawienie tylko r/r to jakiś słaby żart.


Dla jasności napiszę, że byłem na targach w Kolonii i grałem w FP - wygląda to bardzo, bardzo obiecująco i gra bardzo wciąga. Jakościowo widać, że się postarali (grafika, muzyka, klimat) i obstawiam sukces tego projektu przewyższający TWoM (choć podejrzewam, że marketingowo będą musieli się bardziej postarać niż przy TWoM, który sam się reklamował z uwagi na podjętą tematykę). Po grze stwierdzam, że czuć powiew TWoM - nie zrobili wersji 2.0 ale klimat czuć w nowej grze.

Z tym zdjęciem może być tak jak z pokazywaniem manifestacji KODu w TVPiS... Może to być ujęcie z boku, może być przed imprezą itd.
Jakoś mi to nie pasuje do 11bs /oczywiście mogę się mylić/.

@pluteks

Podczas video-konferencji na czacie zadałem takie pytanie i odpowiedź jaką otrzymałem własnie mniej więcej tak brzmiała (tak więc potwierdzam, że coś takiego miało miejsce).

vladinho napisał(a):
NikoPL napisał(a):
A wracając do sprawy to pamiętam jak wielu wieszczyło, że 250K ze wszystkich platform to sufit nie do przebicia i ta liczba miała być i tak sukcesem. Mobilki miały się sprzedawać mega słabo bo cena wysoka i gra miała być mało przyjazna tego typu urządzeniom - dziś mamy ponad 100K i to nie koniec. IQ miał być mega słabiutki
Do czasu Industriala będą zbierać ziarnko do ziarnka (pokazali, że potrafią to robić) i w ten sposób wciąż będą zarabiać, a co później czas pokaże.


To jest dobry przykład postu nie posiadającego merytorycznych argumentów - co niby, to co piszesz ma udowodnić ? Że wszem i wobec mają rację Ci, którzy pisali, że już rok temu kurs miał być na 150 PLN ? Whistle

Mobilki sprzedają się gorzej niż przewidywali to optymiści i spółka, bo zapowiadała z nich przychód porównywalny do PCtowej wersji TWOM, ile mamy z tych mobilnych - 10% przychodów z PCtowego? Czarny scenariusz zmaterializował się? Zmaterializował.


Ale też sprzedają się o niebo lepiej niż piali pesymiści... Ty wolisz naganiać na negatywne strony choć firma sobie świetnie radzi, czy Ci się to podoba czy nie, z 'keszowaniem' gry.

vladinho napisał(a):


NikoPL napisał(a):
konsole miały się praktycznie nie sprzedawać

Możesz mnie oświecić jak sprzedają się konsole ? Jaki procent przychodów z wersji PCtowej stanowią ?

NikoPL napisał(a):
a planszówka to robienie żartów z inwestorów...

Planszówka to nie jest wydawnictwo 11Bit (który raz już to piszę...), więc czego to ma dotyczyć ?


Ale gra ma się sprzedać w bardzo dużej ilości, a oni z tego swój udział dostaną więc czego nie rozumiesz?

vladinho napisał(a):


NikoPL napisał(a):
Cóż czas pokazał kto miał rację i jak ci piewcy czarnych scenariuszy odbiegli od rzeczywistości (oni swoje a spółka robiła dalej swoje i pokazywała, że można).

Jeżeli czarnym scenariuszem było to, że kurs aktualnie (połowa 2016) jest nadal na podobnych poziomach co na początku 2015, to to co piszesz jest tylko marnym pocieszeniem dla Ciebie i wszystkich tych "szybkich" milionerów, które to forum tu widziało.
Czarny scenariusz jest po to, żeby mieć świadomość, że nie wszystko może pójść tak jak zakładasz, a w walce z rynkiem masz tylko szabelkę na czekające czołgi - Ty wolisz jednak myśleć, że ktoś kto oprócz plusów widzi też minusy liczy tylko na obsunięcie kursu o 2 zł. wave
Najgorsze jest to, że ostatnie półtora roku wpisów tutaj, jeszcze Cię z tego błędu nie wyprowadziło.

ps. w spółkę jestem zaangażowany, więc moje wpisy mogą nie być neutralne, aczkolwiek staram się.



Widzę, że kolejny jasnowidz, który wie co myślę :DDD Jak tu z takimi "dyskutować", skoro sami zadają komuś pytanie i sami są w stanie na nie odpowiedzieć???

No i wyniki, które miały być marne za IQ okazały się bardzo dobrymi - ciekawe skąd wzięli tą kasę skoro wszystko tak źle im idzie?:D

PS praktycznie każdy krajowy producent działa w ten sposób, że nowa gra wchodzi w miejsce obecnie zarabiającej (czy to Wiedźmin, czy Sniper, czy inne produkcje). Jakich Ty używasz argumentów...

Moim zdaniem obaj przepychacie się od dawna wyciągając względem siebie niemerytoryczne argumenty...
A wracając do sprawy to pamiętam jak wielu wieszczyło, że 250K ze wszystkich platform to sufit nie do przebicia i ta liczba miała być i tak sukcesem. Mobilki miały się sprzedawać mega słabo bo cena wysoka i gra miała być mało przyjazna tego typu urządzeniom - dziś mamy ponad 100K i to nie koniec. IQ miał być mega słabiutki, konsole miały się praktycznie nie sprzedawać, a planszówka to robienie żartów z inwestorów... Cóż czas pokazał kto miał rację i jak ci piewcy czarnych scenariuszy odbiegli od rzeczywistości (oni swoje a spółka robiła dalej swoje i pokazywała, że można).
Do czasu Industriala będą zbierać ziarnko do ziarnka (pokazali, że potrafią to robić) i w ten sposób wciąż będą zarabiać, a co później czas pokaże.

Pozdrawiam

lelo-pakero napisał(a):

Jesteś w całkowitym błędzie. VGChartz w ogóle nie zawiera danych o sprzedaży cyfrowej, a jedynie sprzedaż pudełkową.
Co do kanałów to dysponuje danymi z UK, Niemiec i Francji w Europie oraz USA i Japonii na świecie. Szacują, że kraje te odpowiadają za 70% całkowitej sprzedaży. Z tym, że raczej tyczy się to największych hitów AAA, które są dystrybuowane w niemal wszystkich znaczących krajach świata. Na pewno nie dotyczy to TWOM:TLO, którego dystrybucja pudełkowa, jak wiemy, jest bardzo ograniczona. Dane z UK, Niemiec i Francji stanowią tu zdecydowaną większość przychodów.
Podane przeze mnie zestawienia nie mają żadnej części wspólnej. Są to oddzielne dane dla PS4 i XOne. Jest to bardzo klarowne, nie wiem skąd twoje wnioski o wymieszaniu danych. Po prostu wymieniają platformy na jakie została wydana gra, ale dane zbierają wyłącznie dla PS4 i XOne.
Nie ma bardziej wiarygodnego źródła odnośnie sprzedaży pudełkowej niż VGChartz. Na jej dane powołują się również biura maklerskie w swoich raportach.


Dzięki za wyjaśnienie. W takim układzie najważniejsze pytanie, aby te dane były cokolwiek przydatne, jaki procent sprzedaży to wersje pudełkowe - nie mając tej informacji na wiele to zestawienie się nie przyda ;)


Pytanie na ile miarodajne są to dane?
Podejrzewam także, że to zestawienie może dotyczyć tylko wersji elektronicznej. Kolejne pytanie: czy ze wszystkich kanałów.
Z opisu wynika, że oba te zestawienia mają dużą część wspólną (iOS, Android, Microsoft Windows, Mac OS X, Linux), a więc dane są wymieszane.
Może się mylę ale jak dla mnie to mało klarowne, a więc i mało wiarygodne zestawienie - jeśli nie mam racji proszę poprawcie mnie.

t0m4s napisał(a):
rafsty napisał(a):
Piękny tekst. Niestety tutaj (w PL) bardzo chodliwy. Rozumiem, że ci niezieloni już się tacy urodzili. Ciekawe tylko kim nasze firmy będą orać, jak się stara kadra wykruszy: odejdzie, wyjedzie, znudzi, wypali albo... wymrze. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić tym, co będą mieli jakeś doświadczenie.


To nie jest prawda.
Jeśli chodzi o branżę IT, to doszło do tego, że bierze się inteligentnych ludzi, KOMPLETNIE bez wykształcenia informatycznego i się ich po prostu uczy, nie mówię że programowania, ale testerów, administratorów, operatorów itp. jak najbardziej. Wymaganie to inteligencja i niezły angielski.
Programistów też biorą zielonych i to z pocałowaniem w rękę, tyle tylko, że jednak podstawy są już wymagane, ale doświadczenie niekoniecznie.
Każda szanująca się firma MUSI brać zielonych do działów IT, wiadomo że ich wyszkolenie kosztuje, że trzeba będzie dać podwyżkę i że nie wszyscy będą "lojalni" - taki biznes, ale firmy to muszą robić i robią.
Tak czy siak dla branży IT są złote czasy, jest rynek pracownika bezapelacyjnie, co akurat dla akcjonariuszy 11b niekoniecznie jest plusem :)
Plusem jest to, że w wciąż nie ma u nas zbyt dużo liczących się firm z gamedevu, jako pracodawca 11b jest w ekstraklasie, razem z CDP, Techlandem i może jeszcze CIG (jak osoba pinokia nie odstrasza :) - dla młodziaka to wielka szansa załapać się do którejś z tych firm.


To prawda, ale pisanie gier jest jedną z trudniejszych gałęzi IT i firma rozmiaru 11bs nie może sobie pozwolić na przerost 'zielonych' z uwagi na własne zasoby - im trzeba poświęcić sporo uwagi aby ich wdrożyć w temat, a to odciąga doświadczonego pracownika o jego zadań. Trzeba umieć to wyważyć. Absolutnie nie twierdzę, że nie należy ich zatrudniać, należy ale w ilości dostosowanej do możliwości danej firmy.

rafsty napisał(a):
Cytat:
o ludzi w tej branży nie jest łatwo, brać byle kogo nie ma sensu, brać zielonych też


Piękny tekst. Niestety tutaj (w PL) bardzo chodliwy. Rozumiem, że ci niezieloni już się tacy urodzili. Ciekawe tylko kim nasze firmy będą orać, jak się stara kadra wykruszy: odejdzie, wyjedzie, znudzi, wypali albo... wymrze. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić tym, co będą mieli jakeś doświadczenie.


Widzisz kolego, rozmawiałem z Zarządem na jednym ze spotkań na temat kadr i oni jasno powiedzieli, że niedoświadczonych pracowników i podań o pracę mają w nadmiarze, potrzebują zawodowców a nie tych, nad którymi trzeba siedzieć i ich wszystkiego uczyć (to za mała firma aby wziąć obie na barki takie obciążenie - kilku zielonych można mieć ale większej liczby już nie bo im też trzeba poświęcić dużo uwagi co odciąga doświadczonych od swojej pracy). Bardzo mnie cieszy, że w 11bs są ludzie, którzy potrafią to dobrze wyważyć i nie popłynąć na fali sukcesu (kasę wydaje się bardzo łatwo).

Rekinek napisał(a):
No ale właśnie o to chodzi ze gwarancji nie ma dlatego lepiej jak wyjdzie wczesniej kiedy jeszcze wersja PC dawała dobry dochód, wówczas byłby czas na ruchy i rozpoczęcie kolejnego projektu. Teraz powstaje sytuacja ciśnienia na sukces bo inaczej źródełko szybko wyschnie. Czy to nie jest logiczne?


Widzę, że informacja o tym że przeprojektowali/przeskalowali pierwotny pomysł gdzieś Ci uciekła... Teraz to będzie coś znacznie większego, z większym potencjałem niż to co mogli wydać lecąc ekspresowym tempem, o którym piszesz. Dodatkowo pozbyliby się kilku milionów z konsol i mobili (bo na tym zarabiają czy Ci się to podoba czy nie).

Rekinek napisał(a):
Po pierwsze kolego zmień ton bo jestes niegrzeczny. Po drugie słabo to świadczy o tobie skoro tylko fakt posiadania akcji jakiejś spółki zwalnia cie z racjonalnego czasami krytycznego patrzenia czy wypowiadania sie o poczynaniach włodarzy. Uważam ze wydawanie mobilek i konsol kosztem Industriala to błąd, mozna było zwiekszyć zatrudnienie juz od początku 2015 i wszystkie siły skupić na pracy nad nowa gra a jakiś mały margines ludzki pozostawić przy pracy nad dodatkami.


To co piszesz świetnie pasuje do sytuacji z CDP gdy przeinwestowali przed W2 - naprawdę chciałbyś aby 11bs powtarzał takie błędy? Słabo to świadczy o tym jak postrzegasz rzeczywistość /o ludzi w tej branży nie jest łatwo, brać byle kogo nie ma sensu, brać zielonych też, a przepłacanie za podebranych pracowników może się źle skończyć/.

Życzyłbym sobie aby wyroki były obiektywne, ale takiego lamentu jaki tu robisz jako akcjonariusz nie kupuję. Jeśli Twoim zdaniem to niegrzeczne, to ja raczej sądzę, że opowiadanie takich bajek jest niegrzeczne bo sądzę, że wprowadzasz innych w błąd (no chyba, że zostały Ci 3 akcje i czekasz na odkupienie reszty).

pozdrawiam

Rekinek napisał(a):
Oj bankierem zalatuje. Akcji nie sprzedałem a szkoda ze nie zauważyłeś że czas to tez pieniądz. Przygotowanie wersji konsolowej i mobilnej to o pół roku wczesniej Industrial. Co bardziej opłacalne???


Jakie 6 miesięcy wcześniej??? Przecież koszt przygotowanie jednego czy drugiego projektu to "małe" kilkaset tysięcy i pracowało nad tym pewnie parę-paręnaście osób a nie cała firma.
Industrial został przeprojektowany z uwagi na nowe możliwości finansowe spółki i to powinno się bardzo dobrze odbić na jakości gry czyli na przyszłych przychodach.

PS nie kupuję tego, że strasznie wszystko naciągasz na NIE i jesteś posiadaczem akcji (za stary jestem na takie bajki).

@Rekinek

Widzę chłopie, że sprzedałeś akcje i teraz widzisz wszystko w ciemnych kolorach... pewnie do chwili aż odkupisz papier (nie lubię obłudnych ludzi).

Piszesz o błędzie z wersją mobilną i konsolami. Jaki to błąd skoro obie produkcje zwróciły się bardzo szybko i praktycznie od pierwszych dni przynoszą zysk spółce? Budowa obu tych produkcji kosztowała naprawdę niewiele, czyli nie zaabsorbowała ani dużo czasu ani dużo zasobów osobowych, czyli Industrial wcale tak wiele na tym nie ucierpiał a firma zarobiła kasę. Gdzie tu widzisz problem i powód do takiego płaczu jaki tu urządzasz?

lelo-pakero napisał(a):
vladinho napisał(a):

Cytat:
Sprzedaż pre-orderów przekroczyła nasze oczekiwania jak również szacunki przygotowane przez Deep Silver.

Wcześniej spółka podawała, że spodziewa się przychodów na podobnym poziomie co do wersji PC, czy to w tej chwili nie oznacza, że przychody powinny być wyższe niż dla PC ? Co sądzicie ?


Być może ja czegoś nie dostrzegam co inni widzą, ale moim zdaniem nie ma na dzień dzisiejszy żadnych przesłanek do wielkiego optymizmu co do potencjalnej sprzedaży na konsole.

Dowiedzieliśmy się dzisiaj, że TWOM:TLO będzie dystrybuowane w pudełkach tylko na wybranych rynkach (nie będzie w USA i Japonii). Dla wszystkich to jasny i oczywisty sygnał od DeepSilver, że nie widzieli potencjału sprzedażowego gry w wersji pudełkowej na tych rynkach. Póki co rankingi na amazonie w UK czy Niemczech nie pokazują dużej sprzedaży.

Zostaje więc sprzedaż cyfrowa. W dniu premiery mamy dopiero 145 miejsce na xboxstore:
store.xbox.com/pl-PL/Xbox-One?...

Nie wiem jak jest na PS4 bo nie ma rankingów. Zauważcie jednak, że sama spółka podkreślała, że rynek konsolowy to 90% pudełka. Zadajcie sobie teraz pytanie na jaki wynik sprzedażowy można liczyć wiedząc, że nie będzie pudełek w USA?

Wydaje mi się, a nawet jestem pewien, że optymizm wielu osób wynika z prostego faktu - dużego wzrostu kursu. Dla mnie oczywiste jest to o czym pisałem niedawno - niemal od debiutu na głównym ktoś (najpewniej fundusz) zbiera ogromne ilości z ukrycia i nie dopuszcza do korekty kursu. Dopóki nie skończą mu się gotówka i chęci to wzrost będzie trwał i trwał, ale póki co w oderwaniu od sprzedaży na konsole, czyli pachnie spekulacją.

PS. Wyszła właśnie recenzja na GameSpot - 7/10.
www.gamespot.com/reviews/this-...


A koledze trudno doczytać, ze zestawienia, o których tu pisze, są robione w oparciu o tygodniowe przedziały czasowe???

anty_teresa napisał(a):
I owszem :)


A dzisiejsza świeczka raczej zapowiada ponowienie próby ataku na opór niż potwierdzenie wczorajszej formacji - nie sądzisz?

@anty_teresa

Ad3. Nie jestem jakimś orłem od AT ale jedna świeczka niewiele wnosi. Praktycznie każda formacja potrzebuje dodatkowego potwierdzenia, tu sporo zależy od tego jak pójdzie dzisiejsza sesja albo potwierdzi albo zaneguje ową świeczkę ;)

Przed chwilą sam pisałeś o 1-2 mln. Z informacji spływającej z 11bs wnioskować można, że to będzie okolica jakiś 4 mln (twierdza, że ze dwa razy więcej niż TWoM). Skąd na chwilę obecną urosło Ci z 1-2 do 8... nie wiem. Choć końcowy wynik nie jest znany i przekonamy się jak to naprawdę wygląda bliżej IVQ.

rockq napisał(a):
A Ty uważasz że rynek jest głupi, i nie rozumie że Industrial to jeszcze gra z przeszłości 11 Bit, z oryginalnym budżetem w okolicach 1,2mln złotych? Myślisz że rynek nie rozumie, że to co teraz spółka robi, jest tak naprawdę próbą zrobienia z kucyka rumaka wyścigowego? Nikt nie wie co się z tej terapii sterydami urodzi. Może być pięknie. Może być słabo. Dopiero trailer z gameplayem pokaże.


No trochę tu poleciałeś:
1. budżet Industriala ma wynieść okolice 4 mln + budżet marketingowy
2. powszechnie wiadomo, że giełda dyskontuje przyszłość (ogólne szacunki mówią o 6 miesięcznym wyprzedzeniu dnia dzisiejszego) - oczywiście nie zawsze i to tylko ogólne założenie
3. Przypomnę, że dołowanie 11bs przed premierą TWoM było związane z wywalaniem akcji przez OFE, do którego zmusiły ich zmiany w przepisach i sypali ile mogli (a mieli tego sporo).

To mamy i info - smartphony oficjalnie potwierdzone na listopad 2015

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Kod:
mod: podmieniono link na wewnętrzny


Zdaje się że takim (lub bardzo zbliżonym) pakietem dysponował Skarbiec. Ostatnio były tam przetasowania w zarządzających (dwóch odeszło) więc może to oni odsprzedali komuś te akcje w ramach porządkowania aktywów... ale to tylko moje gdybanie.

Widzę że jakoś dobre newsy mało kogo tu interesują...

Mamy nowego człowieka ze sporym doświadczeniem m.in. w CDP, który ma pokierować GR. Obecnie w serwisie jest dostępnych 1100 tytułów, a do końca roku ma być 2000 i znacznie dynamiczniejsze działania - info z newslettera.

Dodatkowo mamy zapowiedzi dodatku 1.4 do TWoM... będą nowe języki m.in. chiński, turecki i inne - to informacja z Facebooka (filmik podsumowujący miesiąc).

Teraz w najbliższym czasie czekamy na decyzje KNFu oraz wersję TWoM na smrtphony.


Jeśli coś pominąłem uzupełnijcie ;)


Pozdrawiam


Pamiętam jak mówili, że sprzedaż z IVQ to według ich wyliczeń dopiero 10% tego co mogą wyjąć z gry - to się sprawdza. Kwestię mobilek, moim zdaniem, zbyt szybko spisałeś na straty - to jeszcze nie koniec bo obecny poziom nie wynika z jakości gry tylko ceny, a to łatwo zmienić.

rockq napisał(a):
NikoPL napisał(a):
I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi...


Świetnie radzi? W jakim sensie? W tym roku miało być 5 premier – 3 z bita i 2 z launchpada - a skończyło na 1. Myślisz że nikt tego nie zauważył? Polacy nic się nie stało?


Ano w takim że mają tytuł, który jest longsellerem mimo iż wielu wróżyło szybki schyłek tego tytułu. Są dalsze, bardziej odważne plany ale na szczęście nikomu nie odbiło z rozrzutnością. Zgodnie z zapowiedziami firma wchodzi na główny parkiet oraz zrewidowała mniejsze projekty dochodząc do wniosku, że lepiej skupić się na pewniakach niż rozmieniać na drobne. Dodatkowo Industrial, choć przesunięty, ma być znacznie większa produkcją niż wcześniej przewidywali, zapowiedzi na przyszły rok są jeszcze lepsze niż na ten (do tej pory prognozy finansowe odnośnie TWoM się sprawdzają więc nie widzę podstaw do powątpiewania w prognozy na przyszły rok).

Wystarczy?

@rockq

Większość z wymienionych przez Ciebie osób odeszła kilka miesięcy temu, a nawet ponad rok temu. I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi pomimo tego że odeszły z niej 3-4 osoby. Gdybyś specjalnie nie zaczął szukać to żył byś teraz dalej w nieświadomości, a 11bs z tego powodu też pewnie nie zawiesi działalności. Tak, ostatnie odejście z pewnością jest ważniejsze od pozostałych ale tak bywa. Był okres kiedy do 11bs przechodzili ważni ludzie z CDP, teraz jeden poszedł w drugą stronę... a karawana jedzie dalej i nie widzę powodu do mącenia i wszczynania alarmu.

@vladinho

To że kwota przeznaczona na Industriala się podwoiła było już wiadomo przy okazji WZA - wówczas Prezes mówił że to może być 3-4 mln. + budżet marketingowy. Do chwili obecnej wprowadzali zmiany, na które mogli sobie pozwolić dzięki większym zasobom kapitałowym i teraz rozpoczynają zasadnicze prace nad projektem.

Pamiętam także jak Prezes wyraźnie mówił że nie chcą popełniać błędów m.in. CDP, kiedy to zachłysnęli się pierwsza większą kasą i dużo przeinwestowali - pieniądze wydaje się bardzo łatwo i cieszy mnie to że 11bs uczy się na błędach swoich poprzedników ;)

W kwestii artykułu PB jedno co we mnie zwróciło szczególną uwagę, bo cała reszta była już wcześniej znana i to było tylko potwierdzeniem planów, to fakt że spółka wreszcie zaczyna myśleć nie tylko o produktach ale i o kursie - to spora zmiana mentalna, która dobrze wróży (może wreszcie poczuli że z tego może być duża kasa a nie tylko fun).

rockq napisał(a):
No i szykuje się kolejna duża strata dla spółki. Według tego filmiku

www.youtube.com/watch?v=2MMT5K...

Rafał Włosek (pl.linkedin.com/pub/rafa%C5%82...), który był głównym projektantem TWOM, oraz głównym projektantem Anomaly 2 (i szefem tego projektu), również szuka nowego pracodawcy.

Wygląda na to, że te odejścia to nie preludium, ale już exodus w pełnym rozkwicie :/


Szuka bo zmienia miejsce zamieszkania na Kanadę... Nie bij piany z bez powodu.

rockq napisał(a):
Przyjrzałem się dokładniej zmianom osobowym w spółce, i wygląda na to, że odeszło z niej dodatkowo jeszcze przynajmniej trzech pracowników pracujących nad TWOM:

Marcin Jefimow (producent gry) przeszedł do CD Projekt - www.linkedin.com/pub/marcin-je...

Bartek Rydel (Senior 3D Artist) przeszedł do 4A Games - mt.linkedin.com/pub/bartek-ryd...

Krzysztof Lipka (Sound Engineer) przeszedł do CD Projekt - pl.linkedin.com/pub/krzysztof-...

Jak na tak małą spółkę, 11 Bit ma zaskakująco dużą rotację pracowników. Core Team TWOM ponoć liczył 13 osób, a tutaj już 5 pożegnało się ze spółką. Zastanawiam się co stoi za tak dużą liczbą odejść? I czy to przypadkiem nie one przyczyniły się do opóźnień w realizacji projektów?

Te odejścia, oraz historia z prezesem Games Republic, mogą sygnalizować że w spółce tli się jakiś konflikt wewnętrzny. Jak dodamy do tego to, że pracownicy po godzinach dłubią prywatne projekty które mogą się zamienić we własne biznesy, oraz to że CD Projekt (ale i Vivid Games) zaczął bardzo agresywnie rekrutować nowych pracowników, to może się okazać że spółka niedługo stanie przed bardzo realnym ryzykiem drenażu kapitału ludzkiego.


A może warto sprawdzić kiedy odeszli ze spółki - większość zdarzeń miało miejsce parę miesięcy temu (nawet przed premierą TWoM) - nie siej fermentu z powodu odejścia jednej lub dwóch osób na pół roku. To powszechna rzecz w każdej firmie, jedni przychodzą inni odchodzą (nawet gdy jest b. dobrze to zawsze może się znaleźć powód np. przeprowadzki na inny kontynent ;) ).

Na konferencji Prezes powiedział, że sytuacja finansowa firmy jest doskonała (dosłownie), a na kontach jest znacznie więcej niż wynika to z raportu bo kasa cały czas spływa.

Cytat:
-jak myslicie dzisiejszy krotki ale gwaltowny zjazd po 14 to czyszczenie stopów czy ktos sie rozczarowal wynikami?


Myślę że po prostu część graczy spanikowała - zobaczyła wynik i nie myląc o tym co może być przekazane na konferencji wywalali te swoje drobne... a że rynek jest dość płytki to i wahnięcie było spore (równie łatwo wszystko wróciło do normy). Teraz pewnie patrzą na notowania i plują sobie w brodę (z pewnością nie pierwszy i nie ostatni raz).

Też się wybieram. Myślę że każdy wrzuci coś od siebie + dyskusja i wymiana spostrzeżeń da dość wyraźny obraz spotkania i tego co mówili ;)

Wszyscy wypowiadają się bardzo ostrożnie... ja napiszę jak myślę i czego się spodziewam z narażeniem na krytykę bo teraz raczej niższe wyceny są w "modzie"

Obstawiam przedział 24-28 mln zysku netto po IVQ - to mój typ.

Pisanie o 300K sprzedaży to spora przesada, to byłoby bardzo optymistyczne założenie przed premierą TWoM lub po tygodniu ale nie po tym co widzieliśmy przez cały grudzień.

Pozdr.

PS też postaram się być na konferencji i sądzę że skoro chcą omawiać wyniki to muszą je opublikować przed sesją.

@anty-teresa

Czyli skoro powtarzalność to dla ciebie wskaźnik 8-12 to rozumiem, że taki CDP przy swoim wskaźniku będzie co...? co roku 4-krotnie zwiększał swoje zyski?

Czasami niektóre branże są bardziej perspektywiczne niż inne, niektóre są po prostu modne i przez to dostają więcej.
Pamiętaj że coś jest warte tyle, ile ktoś chce zapłacić ;)

chciałem przeedytować wcześniejszy post ale jakoś EDIT nie działa...

Artykuł w Washington Post - robi się coraz ciekawiej ;)

www.washingtonpost.com/blogs/w...

Cytat:
There are many war games that enable players to slip into the roles of elite soldiers or criminals. "This War of Mine" is different: It takes the viewpoint of civilians who have to survive in a besieged city. Instead of adrenaline rushes from playing war and wielding weapons, players experience the horrors of being a non-combatant surrounded by violent conflict.


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków

Robi się coraz ciekawiej...;)

newconnect.pl/index.php?page=1...

Cytat:
Zarząd 11 bit studios S.A. ("Spółka") informuje o podpisaniu znaczącej umowy ze spółką Koch Media GmbH. Zapisy umowy dotyczące poufności nie pozwalają na podanie szczegółów podjętej współpracy.


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków

Ostatnia strona dzisiejszego PB - artykuł na 1/2 strony

eeee przycinajcie trochę te kopiowane teksty - zaraz straszny śmietnik się tu zrobi - dzięki

lewho napisał(a):
Ważne żeby nie odpływać za bardzo. Spróbujmy coś policzyć.
Spółka ma 2,2 mln akcji. Teraz kluczowe jest ile spółka zrobi na dalszej sprzedaży TWoM. Po 3 kwartałach jest strata 1,2 mln zł. Dodajmy do tego 2 mln kosztu produkcji gry. Czyli mam 3,2 mln w zaokrągleniu. Po 2 dniach gra zarobiła 2 mln zł. Jeśli utrzymają to tempo to po dzisiejszym dniu zysk na koniec roku wynosi 0,8 mln zł. Czyli 0,36 zł na akcję co daje C/Z (przy cenie 17 zł) na poziomie 47. Kluczowe teraz jest czy spółka utrzyma albo nawet zwiększy tempo sprzedaży. Jeżeli założymy że utrzyma to za kolejne 2 dni mamy zysk 2,8 mln zł (C/Z 13,38 przy 17 zł) a za kolejne 2 dni 4,8 mln zł (C/Z 7,79 przy 17 zł). ....


Nie uwzględniłeś dochodów z AD Mobile oraz Starcom, które będą rozliczane w przyszłym okresie (IVQ - koszty są już rozliczone, teraz tylko dochody - można liczyć na wyzerowanie obecnego na koniec IIIQ licznika) oraz brakuje jeszcze GR, który też powinien być zyskowny.

Scarry napisał(a):
@baks

Tak na oko zajęło mi ok. 12 godzin grania ;). po 42 dniu nastąpił rozejm i koniec walki, 3 uratowane osoby, 4 stracone. Musiałem sprawdzić koniecznie grę do końca ;p

poza tym że trochę za mała customizacja konfliktu to wszystko było jak trzeba.



I jak, zadowolony, było warto?

Zdaje się że w USA nie ma VATu... ale w różnych krajach jest różny jego poziom i faktycznie tego nie uwzględniłem - mój błąd (choć pewnie nie będzie aż tak duży jak podałeś) ;)

To i tak wygląda ładnie... 200.000 * 15 $ (cena pomniejszona o marże i inne tego typu potrącenia) * 3,4 (kurs $) = 10.200.000 - koszt tworzenia gry ok. 2.000.000 = około 8.000.000 PLN przy obecnej wycenie 21-22 mln.!!!!

WRĘCZ NIEWIARYGODNE

Informacje
Stopień: Obeznany
Dołączył: 16 listopada 2014
Ostatnia wizyta: 27 września 2017 21:38:53
Liczba wpisów: 54
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,563 sek.

oarcxzjx
fhuewcbi
gipbnbpq
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
bbseabxq
fladlsoc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat