PARTNER SERWISU
ozqhsbmm
394 395 396 397 398
t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 1 marca 2016 01:01:04 przy kursie: 74,50 zł
rafsty napisał(a):
Piękny tekst. Niestety tutaj (w PL) bardzo chodliwy. Rozumiem, że ci niezieloni już się tacy urodzili. Ciekawe tylko kim nasze firmy będą orać, jak się stara kadra wykruszy: odejdzie, wyjedzie, znudzi, wypali albo... wymrze. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić tym, co będą mieli jakeś doświadczenie.


To nie jest prawda.
Jeśli chodzi o branżę IT, to doszło do tego, że bierze się inteligentnych ludzi, KOMPLETNIE bez wykształcenia informatycznego i się ich po prostu uczy, nie mówię że programowania, ale testerów, administratorów, operatorów itp. jak najbardziej. Wymaganie to inteligencja i niezły angielski.
Programistów też biorą zielonych i to z pocałowaniem w rękę, tyle tylko, że jednak podstawy są już wymagane, ale doświadczenie niekoniecznie.
Każda szanująca się firma MUSI brać zielonych do działów IT, wiadomo że ich wyszkolenie kosztuje, że trzeba będzie dać podwyżkę i że nie wszyscy będą "lojalni" - taki biznes, ale firmy to muszą robić i robią.
Tak czy siak dla branży IT są złote czasy, jest rynek pracownika bezapelacyjnie, co akurat dla akcjonariuszy 11b niekoniecznie jest plusem :)
Plusem jest to, że w wciąż nie ma u nas zbyt dużo liczących się firm z gamedevu, jako pracodawca 11b jest w ekstraklasie, razem z CDP, Techlandem i może jeszcze CIG (jak osoba pinokia nie odstrasza :) - dla młodziaka to wielka szansa załapać się do którejś z tych firm.

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 1 marca 2016 01:16:26 przy kursie: 74,50 zł
W takim razie chociaż ta branża została zmuszona do inwestowania w kadry. I dobrze.

NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 1 marca 2016 10:57:21 przy kursie: 74,99 zł
rafsty napisał(a):
Cytat:
o ludzi w tej branży nie jest łatwo, brać byle kogo nie ma sensu, brać zielonych też


Piękny tekst. Niestety tutaj (w PL) bardzo chodliwy. Rozumiem, że ci niezieloni już się tacy urodzili. Ciekawe tylko kim nasze firmy będą orać, jak się stara kadra wykruszy: odejdzie, wyjedzie, znudzi, wypali albo... wymrze. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić tym, co będą mieli jakeś doświadczenie.


Widzisz kolego, rozmawiałem z Zarządem na jednym ze spotkań na temat kadr i oni jasno powiedzieli, że niedoświadczonych pracowników i podań o pracę mają w nadmiarze, potrzebują zawodowców a nie tych, nad którymi trzeba siedzieć i ich wszystkiego uczyć (to za mała firma aby wziąć obie na barki takie obciążenie - kilku zielonych można mieć ale większej liczby już nie bo im też trzeba poświęcić dużo uwagi co odciąga doświadczonych od swojej pracy). Bardzo mnie cieszy, że w 11bs są ludzie, którzy potrafią to dobrze wyważyć i nie popłynąć na fali sukcesu (kasę wydaje się bardzo łatwo).


NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 1 marca 2016 11:02:32 przy kursie: 74,99 zł
t0m4s napisał(a):
rafsty napisał(a):
Piękny tekst. Niestety tutaj (w PL) bardzo chodliwy. Rozumiem, że ci niezieloni już się tacy urodzili. Ciekawe tylko kim nasze firmy będą orać, jak się stara kadra wykruszy: odejdzie, wyjedzie, znudzi, wypali albo... wymrze. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić tym, co będą mieli jakeś doświadczenie.


To nie jest prawda.
Jeśli chodzi o branżę IT, to doszło do tego, że bierze się inteligentnych ludzi, KOMPLETNIE bez wykształcenia informatycznego i się ich po prostu uczy, nie mówię że programowania, ale testerów, administratorów, operatorów itp. jak najbardziej. Wymaganie to inteligencja i niezły angielski.
Programistów też biorą zielonych i to z pocałowaniem w rękę, tyle tylko, że jednak podstawy są już wymagane, ale doświadczenie niekoniecznie.
Każda szanująca się firma MUSI brać zielonych do działów IT, wiadomo że ich wyszkolenie kosztuje, że trzeba będzie dać podwyżkę i że nie wszyscy będą "lojalni" - taki biznes, ale firmy to muszą robić i robią.
Tak czy siak dla branży IT są złote czasy, jest rynek pracownika bezapelacyjnie, co akurat dla akcjonariuszy 11b niekoniecznie jest plusem :)
Plusem jest to, że w wciąż nie ma u nas zbyt dużo liczących się firm z gamedevu, jako pracodawca 11b jest w ekstraklasie, razem z CDP, Techlandem i może jeszcze CIG (jak osoba pinokia nie odstrasza :) - dla młodziaka to wielka szansa załapać się do którejś z tych firm.


To prawda, ale pisanie gier jest jedną z trudniejszych gałęzi IT i firma rozmiaru 11bs nie może sobie pozwolić na przerost 'zielonych' z uwagi na własne zasoby - im trzeba poświęcić sporo uwagi aby ich wdrożyć w temat, a to odciąga doświadczonego pracownika o jego zadań. Trzeba umieć to wyważyć. Absolutnie nie twierdzę, że nie należy ich zatrudniać, należy ale w ilości dostosowanej do możliwości danej firmy.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 1 marca 2016 20:28:54 przy kursie: 74,99 zł
www.vgchartz.com/game/86138/th...
www.vgchartz.com/game/86137/th...

11,4k sprzedanych pudełek po ponad 2 tygodniach. W tym 2,1k przez cały ostatni tydzień. Obserwując tempo spadku sprzedaży tydzień/tydzień (ok. 40%), zakładam, że na koniec I kwartału nie przekroczą 16-18k kopii. Czyli kilkaset tysięcy zł przychodu. Po rankingach sprzedaży cyfrowej, które od samego początku po dziś dzień są bardzo słabe można założyć, że łącznie nie będzie wiele więcej.

NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 1 marca 2016 21:27:29 przy kursie: 74,99 zł
Pytanie na ile miarodajne są to dane?
Podejrzewam także, że to zestawienie może dotyczyć tylko wersji elektronicznej. Kolejne pytanie: czy ze wszystkich kanałów.
Z opisu wynika, że oba te zestawienia mają dużą część wspólną (iOS, Android, Microsoft Windows, Mac OS X, Linux), a więc dane są wymieszane.
Może się mylę ale jak dla mnie to mało klarowne, a więc i mało wiarygodne zestawienie - jeśli nie mam racji proszę poprawcie mnie.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 1 marca 2016 22:01:08 przy kursie: 74,99 zł
Teraz juz wiemy dlaczego kurs jest tu gdzie jest od roku. Nie wiedząc nic o Industrialu sukcesem bedzie trzymanie sie nad 70zl

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 1 marca 2016 23:01:36 przy kursie: 74,99 zł
NikoPL napisał(a):
Pytanie na ile miarodajne są to dane?
Podejrzewam także, że to zestawienie może dotyczyć tylko wersji elektronicznej. Kolejne pytanie: czy ze wszystkich kanałów.
Z opisu wynika, że oba te zestawienia mają dużą część wspólną (iOS, Android, Microsoft Windows, Mac OS X, Linux), a więc dane są wymieszane.
Może się mylę ale jak dla mnie to mało klarowne, a więc i mało wiarygodne zestawienie - jeśli nie mam racji proszę poprawcie mnie.


Jesteś w całkowitym błędzie. VGChartz w ogóle nie zawiera danych o sprzedaży cyfrowej, a jedynie sprzedaż pudełkową.
Co do kanałów to dysponuje danymi z UK, Niemiec i Francji w Europie oraz USA i Japonii na świecie. Szacują, że kraje te odpowiadają za 70% całkowitej sprzedaży. Z tym, że raczej tyczy się to największych hitów AAA, które są dystrybuowane w niemal wszystkich znaczących krajach świata. Na pewno nie dotyczy to TWOM:TLO, którego dystrybucja pudełkowa, jak wiemy, jest bardzo ograniczona. Dane z UK, Niemiec i Francji stanowią tu zdecydowaną większość przychodów.
Podane przeze mnie zestawienia nie mają żadnej części wspólnej. Są to oddzielne dane dla PS4 i XOne. Jest to bardzo klarowne, nie wiem skąd twoje wnioski o wymieszaniu danych. Po prostu wymieniają platformy na jakie została wydana gra, ale dane zbierają wyłącznie dla PS4 i XOne.
Nie ma bardziej wiarygodnego źródła odnośnie sprzedaży pudełkowej niż VGChartz. Na jej dane powołują się również biura maklerskie w swoich raportach.

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 2 marca 2016 12:07:33 przy kursie: 75,00 zł
Rekinek napisał(a):
Teraz juz wiemy dlaczego kurs jest tu gdzie jest od roku. Nie wiedząc nic o Industrialu sukcesem bedzie trzymanie sie nad 70zl


Jezeli popatrzysz sobie na wykres np.dwuletni to to gdzie jesteśmy dzisiaj(chodzi mi o kurs)świadczy o niezwyklej sile papiera...

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 2 marca 2016 13:01:11 przy kursie: 75,00 zł
czy o sile?

Wg mnie, nie, wręcz przeciwnie, firma jest wyceniana konserwatywnie jak na branżę i mi to nie przeszkadza - 11bit poszło w górę tylko i wyłącznie po 100% twardych faktach (fantastyczna pozycja sprzedażowa na Steam). Ani trailery TWOM ani nagrody przed rozpoczęciem sprzedaży nic nie zmieniały. Dobre raporty odnośnie Anomaly, które nigdy nie przyniosło strat, w sumie też nie. Ten "papier" jak to piszesz potocznie wg mnie jest własnie wciąż zaskakująco słabo wyceniany przy innych firmach sprzedających marzenia.

Dlaczego? Ano po pierwsze mało tu marzeń do grania spekulacyjnego (Nowe azjatyckie rynki, wirtualna rzeczywistość, która fatalnie się sprzedaje ale rewelacyjnie brzmi, super hiper nowe warianty multiplayera na które nikt nie czeka, pokazy z których nie ma złotówki itd), po drugie zawsze jest ryzyko że grupka pierwszych inwestorów zrealizuje zysk.

Mi się 11bit podoba bo udowodniło bez dwóch zdań że potrafi robić produkty wysokojakościowe, czy sprzeda się ten czy nastepny, firma powinna cały czas się rozwijać. No i Industrial, jeśli ma potencjał większy niż TWOM to znowu odmieni firmę nie do poznania.....

wiem jak zmienił się np. Wargaming przez ostatnie 16 lat. Z firmy wartej parę tysięcy USD do kolosa wartego obecnie ponad miliard dolarów.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 2 marca 2016 13:04


NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 2 marca 2016 13:47:51 przy kursie: 75,00 zł
lelo-pakero napisał(a):

Jesteś w całkowitym błędzie. VGChartz w ogóle nie zawiera danych o sprzedaży cyfrowej, a jedynie sprzedaż pudełkową.
Co do kanałów to dysponuje danymi z UK, Niemiec i Francji w Europie oraz USA i Japonii na świecie. Szacują, że kraje te odpowiadają za 70% całkowitej sprzedaży. Z tym, że raczej tyczy się to największych hitów AAA, które są dystrybuowane w niemal wszystkich znaczących krajach świata. Na pewno nie dotyczy to TWOM:TLO, którego dystrybucja pudełkowa, jak wiemy, jest bardzo ograniczona. Dane z UK, Niemiec i Francji stanowią tu zdecydowaną większość przychodów.
Podane przeze mnie zestawienia nie mają żadnej części wspólnej. Są to oddzielne dane dla PS4 i XOne. Jest to bardzo klarowne, nie wiem skąd twoje wnioski o wymieszaniu danych. Po prostu wymieniają platformy na jakie została wydana gra, ale dane zbierają wyłącznie dla PS4 i XOne.
Nie ma bardziej wiarygodnego źródła odnośnie sprzedaży pudełkowej niż VGChartz. Na jej dane powołują się również biura maklerskie w swoich raportach.


Dzięki za wyjaśnienie. W takim układzie najważniejsze pytanie, aby te dane były cokolwiek przydatne, jaki procent sprzedaży to wersje pudełkowe - nie mając tej informacji na wiele to zestawienie się nie przyda ;)


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 2 marca 2016 16:05:16 przy kursie: 75,00 zł
Scarry napisał(a):

Ten "papier" jak to piszesz potocznie wg mnie jest własnie wciąż zaskakująco słabo wyceniany przy innych firmach sprzedających marzenia.


No własnie, też mnie to zastanawia. Spółka jest notowana na historycznie skrajnie niskim poziomie C/Z. Podobnie wygląda analogiczny wykres dla CDR.


kliknij, aby powiększyć


Zapewne do momentu nowej premiery C/Z będzie rosnąć z uwagi na słabsze wyniki. Może więc to swego rodzaju rezerwa na kolejne słabsze wynikowo kwartały?

Zdaję sobie sprawę z uproszczeń i pułapek związanych z tym wskaźnikiem, ale mimo wszystko dziwi mnie wycena spółki, gdy patrzę na jej jakość, wzrost, wskaźniki zwrotu z kapitału/aktywów, generowaną gotówkę, brak zadłużenia, planów nowych emisji itd.

Dlaczego inwestorzy są skłonni płacić relatywnie drożej za taki Vivid, CIG czy Bloober? Dlaczego w przypadku 11B są takimi zachowawczymi realistami?

Trafia do mnie często tu przywoływany argument o braku gwarancji powtarzalności przychodów, ale dotyczy się również innych spółek growych, a te często nie za bardzo mają jeszcze co powtarzać ;) A poza tym, akurat w przypadku 11B, czy CDR prawdopodobieństwo sukcesu kolejnych produkcji wydaje mi się znacząco wyższe.



Jestem na Twitterze

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 2 marca 2016 17:27:40 przy kursie: 75,00 zł
@andy_dufresne
Nigdy nie wiadomo jak sprzeda się nowa gra, ale w tym przypadku powinna mieć o tyle łatwiej, że spółka jest już bardzo rozpoznawalna. Kolejna gra od twórców TWoMa jest bardziej nośna niż kolejna gra od twórców serii Anomaly.
Co do negatywnych sygnałów jest jest ich trochę i często przewijają się tu na forum:
- zmniejszające się zaangażowanie głównych akcjonariuszy i brak pojawienia się nowych znaczących udziałowców
- pozostałe "nogi" spółki na razie nie przynoszą zauważalnych przychodów i rozwijają się wolniej niż planowano - patrz program motywacyjny
- spółka stawia sobie niewygórowane cele i trudno jest tutaj grać pod kupowanie marzeń
- powyższa strategia jest postrzegana jako bezpieczna a brak podejmowania ryzyka skłaniać może do oczekiwania mniejszych potencjalnych zysków
- niektórzy uważają, że spółka nie potrafi sobie poradzić z sukcesem TWoMa i zacząć działać w większej skali

Ja mam nadzieje, że do części z tych wątpliwości będzie się można już niedługo ustosunkować po tym co spółka zaprezentuje na konferencji podsumowującej rok 2015 i zapowiadanym ogłoszeniu Industriala. Pomysły mogące przenieść spółkę do innej ligi mogą zostać pozytywnie odczytane przez inwestorów.
Edytowany: 2 marca 2016 17:45

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 2 marca 2016 19:13:35 przy kursie: 75,00 zł
Scarry napisał(a):
Wg mnie, nie, wręcz przeciwnie, firma jest wyceniana konserwatywnie jak na branżę i mi to nie przeszkadza - 11bit poszło w górę tylko i wyłącznie po 100% twardych faktach (fantastyczna pozycja sprzedażowa na Steam). Ani trailery TWOM ani nagrody przed rozpoczęciem sprzedaży nic nie zmieniały. Dobre raporty odnośnie Anomaly, które nigdy nie przyniosło strat, w sumie też nie. Ten "papier" jak to piszesz potocznie wg mnie jest własnie wciąż zaskakująco słabo wyceniany przy innych firmach sprzedających marzenia.


Ja tu obecnie nie dostrzegam konserwatywnej wyceny. Inwestorzy na dzień dzisiejszy dyskontują, że Industrial odniesie porównywalny sukces finansowy z TWOM i tyle. Stąd taka, a nie inna wycena spółki. Nie widzę w tym absolutnie nic dziwnego, bo niby co innego mieliby wyceniać skoro kompletnie nic nie wiadomo o nowej grze?
Powiem więcej, nie bardzo wiem co spółka miałaby pokazać w trailerze Industriala, żeby przekonać rynek, że będzie to większy sukces finansowy niż TWOM, dlatego dostrzegam duże ryzyko, że znowu trzeba będzie czekać na twarde dane.

TWOM odniósł spektakularny, ale przede wszystkim niespodziewany sukces wśród gier segmentu Indie. Wcale mnie to nie dziwi, bo przy tak skromnych budżetach jakie mają gry Indie i na tak konkurencyjnym rynku trzeba być po prostu wróżką, żeby przewidzieć duży sukces sprzedażowy danej gry. Moim zdaniem największym ryzykiem inwestycyjnym w 11bit, dla nowych inwestorów, jest to, że spółka nie robi kontynuacji swojego hitu, tylko wypuszcza zupełnie nowe IP. W tym względzie ich sytuacja przypomina nieco tą CD Projektu, ale są dwie kolosalne różnice. Po pierwsze CD Projekt zapowiedział, że zamierza w przyszłości tworzyć kolejne gry w świecie wiedźmińskim, a 11bit zdecydowanie deklaruje, że nie chce kontynuować tematu TWOM w przyszłości. Po drugie CD Projekt robi nowe IP za setki milionów zł. Przy takich pieniądzach na marketing można sprzedać nawet średnią grę w wielu milionach egzemplarzy, co udowadniają co roku inni potentaci segmentu AAA. Gra może mieć średnie oceny recenzentów, ale jak jej reklama będzie wyskakiwała potencjalnym graczom „z lodówki” to w końcu ją kupią. Smutne, ale prawdziwe.
To, że Industrial będzie miał grafikę 3D i będzie bardzo dobry jakościowo to nie jest żaden przepis na sukces sprzedażowy. Ponadto znowu chcą uderzyć w ciężkie klimaty, więc nie wiadomo czy temat się przebije do szerszego grona graczy, tak jak udało im się z TWOM.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 3 marca 2016 14:56:00 przy kursie: 74,50 zł
@lelo
Zapomniałeś powiedzieć o najwiekszej różnicy, kapitalizacyjnej. Gdy CDR był na takim poziomie wartości spółki, to W1 ledwo koszty produkcji pokrył, a w kasie brakowało mamony.

P.s Ty tak na serio i całkiem poważnie porównujesz możliwość rozwoju IP wiedźmina i TWoM???, bo ja uważam że TWoM to jednorazowa fajna przygoda. Natomiast mam nadzieję, że świet industriala będzie mógł być exploatowany w wielu sequellach.

P.s2 jeśli inwestorzy tak rozumują jak piszesz to znaczy, że nie pasuje im 50 mln kasy jakie będa w spółce pod koniec 2017 roku z DWÓCH tylko gier. Przypomnisz mi ile kasy miał CDR jak zaczął dłubać nad W3, bo przepływy po debiucie W2 były w 2011 tragiczne, a jaka była wycena CDR skoro już tak się do niego odnosisz i uważasz, że wiesz co "inwestorzy "wyceniają. Bo moim zdaniem obecnie wyceniaja raczej porażke industriala(czyli znacząvo gorszą sprzedaż i możlieość zatobku niż w przypadku TWoM), patrząc na to jakie plany ma spółka( LP i wypuszczanie kilku gier Rocznie) i na wycene konkurencji giełdowej nie tylko growej.

W tym kontexcie rzecz ujmując wycena 11b jest moim zdaniem absurdalna.
Edytowany: 3 marca 2016 15:06

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 3 marca 2016 16:35:03 przy kursie: 74,50 zł
Z tego co przeczytałem wynika że jakieś nieznane siły trzymają kurs za mordę i nie pozwalają na wzrosty. Tylko czy Ty kolego widzisz chętnych do zakupu naszej perełki? Ktoś zaraz napisze że sprzedałem i naganiam. A ja juz od paru dni chetnie bym sprzedał tylko pytanie jak i komu? Cala giełda zarabia a ten zły czarny charakter nie dostrzega potencjału 11Bit. A jeszcze jedno, czy mógłbyś Kolego jurror zdradzić jakim cudem w kasie na koniec 2017r bedzie 50mln? Bo jak narazie to nawet nie wiemy ile było na koniec 2015

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 3 marca 2016 17:14:22 przy kursie: 74,50 zł
@Rekinek

Tyle środków pieniężnych jest na koniec III kw 2015: 19 159 342 PLN
dodając ostrożnie 4 mln za IV 2015 mamy 23M PLN za 2015

Jeśli przyjmiemy, że spółka w 2016 i 2017 zarobi po 13mln PLN to w kasie powinno się znaleźć taka liczba gotówki. Odsyłam do rekomendacji Noble, która szacuje zyski za lata 2016-2017 w wysokości 32 mln PLN.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 3 marca 2016 17:20:03 przy kursie: 74,50 zł
Jezeli Industrial nie wyjdzie w 2016 to zapomnij o 13mln. W rekomendacji było kilka kwaiatkow jak sprzedaż konsol równa PC

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 3 marca 2016 17:28:17 przy kursie: 74,50 zł
Mówimy o perspektywie dwuletniej. Czy wyjdzie pod koniec 2016 czy na początku 2017 to nie ma aż tak dużego znaczenia. Większe będzie jeśli gra wyjdzie od razu na konsole i w ogóle będzie się dobrze sprzedawała.

Jeśli uważasz te założenia za błędne i zauważyłeś kwiatki w rekomendacji oraz nie zgadzasz się z twierdzeniem o 50 mln w kasie to proszę uzasadnij swoją wypowiedź i podaj Twoje założenia. Rekomendacja i moje wyliczenia nie uwzględniają wydawnictwa, GR i jeszcze innych nieogłoszonych projektów, które zapewne spółka planuje w najbliższych 2 latach.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 3 marca 2016 17:29:49 przy kursie: 74,50 zł
Rekinek napisał(a):
Z tego co przeczytałem wynika że jakieś nieznane siły trzymają kurs za mordę i nie pozwalają na wzrosty. Tylko czy Ty kolego widzisz chętnych do zakupu naszej perełki? Ktoś zaraz napisze że sprzedałem i naganiam. A ja juz od paru dni chetnie bym sprzedał tylko pytanie jak i komu? Cala giełda zarabia a ten zły czarny charakter nie dostrzega potencjału 11Bit. A jeszcze jedno, czy mógłbyś Kolego jurror zdradzić jakim cudem w kasie na koniec 2017r bedzie 50mln? Bo jak narazie to nawet nie wiemy ile było na koniec 2015


1.Jeśli chodzi kasę pod koniec 2015 to bardzo proste po 3 qw mieli 19 mln w gotowce + należności( 2 mln PLN), czwarty qw doda im pewnie 4 mln może 5 mln wychodzi ok 25 mln( wraz z należnościami) . Jeśli rynek zakłada ze industrial odniesie podobna skale sukcesu ( finansowego) i zakładając że jednak w 4 qw 2016 roku będzie debiut, to uwzględniając te fakty wychodzi,że pod koniec 2017 powinno być ok 50 mln. Tyle, że Industrial będzie dostępny też na konsole, a nie tylko na PC , że cena ma być większa, że kursy dolara pewnie będą dużo wyższe niż średnia z okresu debiut TWOM. Więc obecna cena i kurs jest moim zdaniem wobec takich faktów jest nadal mocno zaniżony. Rynek przy obecnej cenie spekuluje, że industrial będzie mniejszym sukcesem niż TWOM , że gry z LP nie zarobią i TWOm już tez nie będzie zarabiał dla firmy tylko co najwyżej pokrywał jej działalność operacyjną. Więc opcja raczej bardzo pesymistyczna jak na fakt , że firma jest zdolna osiągnąć sukcesy komercyjne swoich produktów, nie ma zadłużenia i ma bardzo komfortową sytuacje finansową przy niskich kosztach i póki co bardzo wysokich marżach zysku netto. Ale jak pokazał rok 2014 rynek też się potężnie potrafi mylić i to jest odpowiedź dlaczego nie rośnie( nie powiedziałem że ktoś trzyma kurs, tylko że w mojej opinii rynek się myli ,a dlaczego i z jakich powodów tak a nie inaczej myśli o 11 bit to już indywidualna interpretacja. w 2014 pod TWOM też nie urósł pod debiut ,dopiero fakty spowodowały explozje kursu, a teraz spółka i branżowo( czyli jej reputacja) i keszowo i też majaca większe KNOW HOW jest dużo bardziej silniejsza i zdolniejsza do tworzenia sukcesów ,niż to było w 2014 roku, gdy mieli przed debiutem TWOM tylko 1.5 mln na kontach i na koncie serie anomaly.

2. Mylisz się ,że nie ma popytu na konsolidacji przeszło kwitów za ponad 200 mln, wiec jeśli była podaż to i był popyt bo kurs zachowuje się stabilnie w tej konsolidacji przedział ruchów to ok +-15% biorąc pod uwagę wzrosty o 600% to jest cool wynik. Także popyt jest i to niesamowity jak na tak małą spółkę która niedawno urzędowała na NC. Co do twoich pakietów to zależy po ile chcesz sprzedać w danej chwili wystaw po 74-72 w ukryciu i zobaczysz czy ci zbiorą.
Edytowany: 3 marca 2016 17:37

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



394 395 396 397 398

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,359 sek.

rrneqxqw
digtbaiq
beehwagl
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
feycqknq
lsithtre
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat