pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

rockq

rockq

Ostatnie 10 wpisów
Rif napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Cytując 11Bit:
"Frostpunk is the first game of society survival. The sub-genre created by 11 bit fulfills the need to underline unusual mixture of city builder, survival and society simulation."


Kolega rockq zaraz napisze, że...


Raczej napisze, że do 95% gier można łatwo dokleić metkę "survival". Super Mario Bros jest brutalnym survivalem w krainie halucynogennych muchomorków, Monopoly to bezlitosny survival w świecie krwiożerczego kapitalizmu, Szachy są metaforycznym society-survivalem w realiach średniowiecznego dworu. Widzisz jakie to proste?

W przypadku Snipera przynajmniej można było pomarzyć, bo sukces w tym segmencie faktycznie przełożyłby się na gigantyczne przychody. Natomiast segment City Builderów jest jaki jest. Dla 11 bit sprzed sukcesu TWoM to faktycznie mogło być zielone pastwisko, natomiast dla 11 bit o kapitalizacji ponad 100 milionów dolarów może okazać się małą, ciasną, krępująca zagródką. Wątpię by semantyka przykryła analitykom fundów jego finansowe realia.

Ostatecznie liczy się jakość gry. Jeżeli w czerwcu pokażą grę po której już na pierwszy rzut oka będzie widać że faktycznie mocno wyróżnia się pod względem grywalności i grafiki na tle obecnych produkcji, to może coś z tego będzie. Jak pokażą przeciętniaka, to konsekwencje kursowe mogą być bardzo poważne, bo wątpię by kogokolwiek interesował "sukces" na miarę 2-4 milionów dolarów przychodu ze Steama w perspektywie dwóch lat.

Gdy 11 bit miał 20mln zł kapitalizacji, a Frostpunk pierwotny budżet w okolicach 1,2mln zł, te 2-4 miliony dolarów to faktycznie mógł być sukces, a dzisiaj?

aircanada15 napisał(a):

rockq napisał(a):
zarząd, po raz kolejny, wprowadził inwestorów i akcjonariuszy w błąd? Od początku 2015 roku twardo twierdzili, że „Industrial” będzie grą o dużo większym potencjale sprzedaży niż TWoM, gdyż reprezentuje gatunek popularniejszy niż Survivale.

Cytat albo zmień nicka na Pinokio.


Nie szukając daleko, na stronie 66 raportu za 2016 rok, jest niniejsze sformułowanie.

Cytat:
„Na wyższy, niż w przypadku „TWoM” potencjał sprzedażowy „Frostpunka” może też wskazywać fakt, że będzie on reprezentował bardziej popularny gatunek gier…”

Podobne wypowiedzi pojawiają się w innych dokumentach, wywiadach i padają podczas konferencji.




aircanada15 napisał(a):

rockq napisał(a):
Jak ktoś chce zrozumieć dlaczego kurs spada, to odpowiedź jest w powyższych statystykach.

Jesli tak u ciebie wygląda analiza skutkowa-przyczynowa, to mi dosłownie brak słów :D


Tak na szybko, bo szkoda mi ładnego dnia…

Po pierwsze, można zapomnieć o dużych przychodach z konsol, bo City Buildery są na nich niszą.

Po drugie, jeżeli odsiejemy z powyższej listy Age of Empires (legendarny RTS), oraz weźmiemy poprawkę na datę wydania gier, to okazuje się, że w CAŁEJ HISTORII Steam, był tylko JEDEN City Builder który sprzedał się lepiej niż TWoM (Cities: Skylines).

Po trzecie, ŻADEN City Builder który miał premierę w 2016 i 2017 roku, nie przekroczył progu 400k sprzedanych kopii.

Po czwarte, powyższe dotyczy również roku 2015, jeżeli wyłączymy z listy wspomniane wcześniej Cities: Skylines, Prison Architect (który miał premierę w 2012 roku), oraz Train Simulator (budowanie miast jedynie w edytorze jako tła dla symulacji pociągu).

Po piąte, wśród gier które miały premiery w 2015, 2016 i 2017 roku (z wyłączeniem powyższych), żadna z gier z ceną $29.99, i wyżej, nie sprzedała się w nakładzie przekraczającym 200k kopii.


A teraz powyższe fakty skoreluj sobie z oczekiwaniami rynku z rekomendacji.

Czy tylko mnie uwiera, że zarząd, po raz kolejny, wprowadził inwestorów i akcjonariuszy w błąd? Od początku 2015 roku twardo twierdzili, że „Industrial” będzie grą o dużo większym potencjale sprzedaży niż TWoM, gdyż reprezentuje gatunek popularniejszy niż Survivale. Teraz, gdy już wiadomo że chodzi o City Buildera, wystarczy rzut oka w statystyki SteamSpy, by dostrzec, że rozmijali się z prawdą.

Tutaj są statystyki sprzedaży dla gier oznaczonych jako Survivale:
http://steamspy.com/tag/Survival

A tutaj statystyki dla City Builderów:
http://steamspy.com/tag/City+Builder

Jak widać Survivale mają miażdżącą przewagę nad City Builderami, która robi się jeszcze większa gdy weźmiemy pod uwagę sprzedaż na konsolach, na których City Buildery są wyłącznie gatunkiem niszowym.


Jak ktoś chce zrozumieć dlaczego kurs spada, to odpowiedź jest w powyższych statystykach. Szczególnie polecam przyjrzenie się wynikom sprzedaży City Builderów które miały premierę w 2016 i 2017 roku.


Frey napisał(a):
Beat Cop miał trochę pecha - nie miał stałego banneru


Rzecz w tym, że ma banner na pierwszej stronie Steam nieprzerwanie od czwartku (a nawet wcześniej, bo banner pojawiał się już przy preorderze) – wyczyść cache przeglądarki, to się przekonasz. To jest właśnie najbardziej szokujące w całej premierze, że gra mimo bannera promocyjnego sprzedaje się tak słabo.

pluteks napisał(a):
Gdyby wszyscy zakladali, ze bedzie to multiplayerowy survival


Multiplayerowy może nie, ale survival jak najbardziej. Jak przejrzysz sobie wypowiedzi na forach giełdowych, wypowiedzi prasowe analityków, etc, to niemal wszyscy zakładają że Frostpunk będzie survivalem – taki TWoM, tylko większy i w krainie śniegu. Nawet część flight crew stockwatcha robiła takie założenia. No i właśnie bardzo mnie ciekawi, jak ta wielka rzesza inwestorów zareaguje, gdy zamiast wyczekiwanego dużego survivala, zobaczą grę strategiczną/symulację z elementami fabularnymi i RPG (tak mi wychodzi z układania informacyjnych puzzli).


pluteks napisał(a):
Jednym z glownych powodow inwestycje w 11bit byl ten ich profesjonalizm, przynajmniej tak ddo tej pory myslalem. W przypadku BC - gry o tak duzym potencjale, po prostu sie nie wykazali. Jakby wydawal to Bloober sprzed 3 lat


Wydaje mi się, że konsekwencje położonej przez studio premiery Beat Cop mogą być dużo poważniejsze, bo był to najmocniejszy (po FP) tytuł w ich portfolio. Przed wydaniem Frostpunka czeka nas jeszcze premiera Tower 57, ale w jego przypadku już teraz są sygnały świadczące o tym, że ta gra może sprzedać się gorzej niż Beat Cop (widać to było choćby po dużo słabszej sprzedaży preorderów na GR).

Jeżeli 11 bit, tuż przed premierą swojego nowego flagowca, położy dwie premiery z rzędu, to przestanie to wyglądać jak wypadek przy pracy, a zacznie wyglądać jak błąd systemu. Z poważnej rysy na reputacji może zrobić się uskok tektoniczny który wielu osobom da dużo do myślenia. Piszę tu szczególnie o dużym kapitale, który nie może zamknąć swoich pozycji z dnia na dzień, więc takie decyzje musi podejmować z dużym wyprzedzeniem.

pluteks napisał(a):
FP bedzie czyms na ksztalt DAYZ


Widzę, że już niemal wszyscy inwestorzy i analitycy zakładają że Frostpunk będzie dużym survivalem. Z ciekawości się zapytam. Czy zamierzasz sprzedać akcje spółki jeżeli okaże się, że Frostpunk jednak nie jest ani TWoM: Ice Age Edition, ani IceZ czy H1ICE1? Ciekawi mnie to, bo nie wiem czy mam się szykować na nadchodzącą lawinę.

Muszę przyznać, że jestem autentycznie zszokowany tym jak słabo wypadła premiera Beat Copa. Chyba nikt nie przewidział, że w dniu premiery gra nawet nie liźnie pierwszej strony rankingu bestsellerów, a w ciągu kilku godzin wypadnie poza pierwszą setkę. Przy tak słabym otwarciu bardzo ciężko będzie o sam zwrot kosztów (muszą sprzedać około 60 tysięcy kopii by odzyskać poniesione nakłady), nie mówiąc już o zysku.

Moim zdaniem, tak nieudana premiera stała się również bardzo poważną rysą na wizerunku spółki. Nie ma co pudrować, Beat Cop okazał się najsłabszą premierą polskiego gamedevu w tym roku. Razem z działem marketingu w mojej spółce uważnie śledziłem sposób prowadzenia kampanii promocyjnej tego tytułu, by zobaczyć czy 11 bit ma jakiś "tajemny" przepis na sukces. Wcześniej, w poszukiwaniu "sekretnego sosu", zrobiliśmy pełny reverse engineering kampanii TWoM. Po tak nieudanej premierze wnioski są dość nieprzyjemne, bo okazuje się, że przepis na gwarantowany sukces nie istnieje. Kampanie obu gier były prowadzone w bardzo podobny sposób, z wykorzystaniem tej samej agencji PRowej, a mimo to ich wyniki są skrajnie różne. Beat Copowi nie pomogła nawet większa rozpoznawalność marki 11 bit, większa przychylność mediów, dostęp do większych zasobów i przestrzeni wystawowej, czy dużo większa liczba osób pracujących w dziale wydawniczym.

Nieudana premiera niestety stała się brutalnym przypomnieniem że nie mamy już roku 2014, i konkurencja na Steam jest naprawdę mordercza. Uważam, że jest to poważne ostrzeżenie przed premierą Frostpunka, szczególnie dla tych, którzy liczyli na to że 11 bit opanował jakąś sekretną formułę powtarzalnego sukcesu.


PS. Sądząc po zachowaniu kursu, trailer Frostpunka chyba nikogo nie powalił na kolana?

jurror napisał(a):
PS 2. Spójrz na to tak: może mają taki układ żeby z grubasami podzielić się akcjami, aby tamci tez mieli radochę z rozwoju spółki. Bo wbrew pozorom wcale nie jest łatwo na rynku o dobrą iw dodatku jeszcze perspektywiczną spółkę , szczególnie że wiele ryzyk czeka na horyzoncie w skali GLOBAL.


Z wypowiedzi rzecznika na forum firmowym wynika, że inicjatywa sprzedaży wyszła od zarządu i to on szukał chętnych na kupno.

Cytat:
… sprzedający nie mieli żadnych kłopotów ze znalezieniem chętnych na papiery 11 bit ...


Zresztą minęło już trochę czasu od transakcji, a, ponownie, jakoś nikt nowy się nie ujawnił. Jak to jest, że ten Twój czający się na akcje legendarny gruby, kupuje, kupuje i jakoś kupić nie może? Nie dziwi Cię to trochę? A nie dziwi Cię to, że zarząd traktuje swoje akcje jak gorącego kartofla? Bo to jest chyba sytuacja bez precedensu, by w półtora roku zarząd sprzedał - niewiadomo komu - niemal 40% swoich akcji? A przy tak krótkim lockupie to już w ogóle zaczyna wyglądać jak jakaś ewakuacja z okrętu, bo jak inaczej określić takie zachowanie zarządu? W innych branżach akcjonariusze chyba zaczęliby już głośno pytać - „Co jest grane?”

No i zastanów się nad jeszcze jedną kwestią. Skoro uważasz, że takie mocne redukowanie się przez zarząd to nic groźnego, i w sumie super sprawa, to odpowiedz mi na jedno pytanie. Co Twoim zdaniem powstrzymuje ich przed całkowitym zredukowaniem się? Przecież ze sprzedaży swoich akcji mogą pozyskać więcej kasy niż spółka ma na koncie, i bazując na niej mogą założyć zupełnie nowy podmiot w którym będą mieli nie 23%, tylko 100% udziałów. Możesz być pewny że cały zespół poszedłby za nimi. Sława twórców Anomaly i TWoM również. Jak sądzisz, co by się stało z notowaniami 11 bit, gdyby wykręcili taki numer? No bo w sumie co ich przed tym powstrzymuje?

Frey napisał(a):
Moim zdaniem to mądra decyzja. Beat Cop zapowiada się świetnie. Ze wszystkich recenzji wersji pre alpha oraz komentarzy pod tymi recenzjami wynika, że gra robi bardzo dobre wrażenie i budzi duże - jak na ten etap kampanii promocyjnej zainteresowanie.


Frey, ponosi Cię fantazja. Gdybyś zadał sobie trud obejrzenia – w całości – Let’s Playów Beat Copa, to szybko byś zrozumiał skąd to przesunięcie, i dlaczego gra ciągle jest oznaczana jako pre-Alpha. Problem tkwi w tym, że po 10-15 minutach rozgrywki gra robi się po prostu nudna. Pierwsze minuty są wciągające bo poznajesz mechanikę gry, jej świat i bohaterów. Później niestety wszystko przysiada, bo mechanika nie ulega żadnym zmianom, i gra zaczyna sprowadzać się do biegania z miejsca na miejsce, wysłuchania dialogu, i ewentualnego wystawienia mandatu tu i tam. Jakbyś obejrzał dłuższe Let’s Playe w całości, to zobaczyłbyś że co poniektórzy recenzenci dosłownie zaczynają ziewać podczas dalszych etapów rozgrywki. Dlatego nie zdziwiłbym się, gdyby grę czekały kolejne przesunięcia, bo sam koncept jest ciekawy, ale muszą znaleźć sposób na podtrzymanie zainteresowania gracza w dalszych fazach rozgrywki.


Co do innych produkcji wydawnictwa, to tutaj ciągle jest bardzo słabo.

1) Tower 57 wygląda mi na zwykły zapychacz, który raczej nie zarobi dla spółki więcej niż kilkaset tysięcy złotych.

2) Udało mi się namierzyć hiszpański zespół o którym wspominali w raportach z 2015, i tu też spore rozczarowanie. Typowy zespół Indie, który, ku zgrozie inwestorów, również kocha „pikselki”. Wydali jedną grę z dużym zachodnim wydawcą, ale patrząc po wynikach sprzedaży wydawca raczej nie zarobił na tym projekcie więcej niż pół miliona złotych. Także nawet jakby wydawnictwu udało się wydać rocznie cztery gry o takim potencjale, to i tak przychody z ich sprzedaży byłyby mocno symboliczne przy obecnej kapitalizacji spółki.


mrJackson napisał(a):
Spora grupa miłośników tej doskonałej gry to potencjalni właściciele kolejnej produkcji.


Sam dobrze wiesz, że nawet w przypadku serii Anomaly takie założenie się nie sprawdzało. Tutaj problemem jest to, że przerwa między dużymi premierami jest już dość znacząca i mam wrażenie że wielu graczy już trochę zapomniało ten zespół. Świadczy o tym między innymi stosunkowo słaba oglądalność teasera Frostpunka. Niemal dwa miesiące po premierze, na wszystkich kanałach YouTube ma może z 1/4 wyświetleń pierwszego trailera The Little Ones. Powiedzmy sobie szczerze, 180 tysięcy wyświetleń teasera nowego flagowca to dość słaby wynik, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę nakłady poniesione na produkcję tych filmów oraz wielkość teoretycznej bazy klientów (sprzedaż Anomaly + sprzedaż TWoM). Miejmy nadzieję, że trailer będzie cieszył się dużo większym zainteresowaniem.

No i miejmy nadzieję, że trailer pokażą w tym roku. Jego brak oznaczałby niemal pewne przesunięcie premiery Frostpunka na IV kwartał 2017 roku.

No i potwierdziło się, że to zarząd po raz trzeci sprzedał kolejne pakiety akcji. Czyli od konferencji w 2015 roku, zarząd sprzedał już niemal 40% swoich akcji. Piękny kontrast z zapewnieniami o wielkim potencjale nowej gry...

Lockup też tylko na 6 miesięcy, więc to pewnie jeszcze nie koniec „konsumpcji owoców sukcesu”.

Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 22 listopada 2014
Ostatnia wizyta: 7 maja 2017 23:50:47
Liczba wpisów: 351
[0,10% wszystkich postów / 0,19 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,369 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d