0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
6 kwietnia 2011 16:35:22
przy kursie: 2,18 zł
Gerda - z praktyki wiem, że właśnie oddanie 11 serwisów na zewnątrz byłoby najłatwiejszym rozwiązaniem ratującym w krótkim czasie przychody. Ale strategicznie to zdecydowanie słaby ruch.
|
|
0 Dołączył: 2010-05-16 Wpisów: 372
Wysłane:
6 kwietnia 2011 17:01:02
przy kursie: 2,18 zł
Drogi Wojtku: Ad.1 Nigdy i nigdzie nie było napisane, że Tro organizuje sobie reklamę na swoich serwisach samodzielnie, od zawsze było wiadomo, że tym zajmował się do tej pory IDMNet. Oczywiście, jeśli zjawił się "indywidualny" reklamodawca to stwrzyli mu jakąś "kampanię interentową" i brali za to kasę bez pośredników. Ad.2 Oczywiście, że właściciele przejmowanych serwisów mogli udać się do bezpośrednio do domu medialnego i bez pośredników (Tro) zarabiać. Tylko gdzieś to było już pisane, że rynek serwisów i reklamy interentowej nie jest taki "prosty", i im większy "zasięg" i "oglądalność" się zgłasza do domu mediowego tym warunki są lepsze - i na tym bazuje Tro. Oczywiście mógłbyś powiedzieć: to niech domy med. przejmują serwisy! Ale po co? Skoro trzepią kasę z przygotowania kampani w necie i całą obsługą z tym związaną! Ad.3 Technicznie wydaje mi się, że pogodzenie kilku domów mediowych w podziale powierzchni reklamowej byłoby trudne do uzyskania. W necie nie ma (chyba) czegoś takiego jak w tv, że duże agencje "wykupują" czas antenowy przewidziany na reklamy zanim znajdzie się reklamodawca dla którego będą wykonywać kampanię. Ad.4 Rozwiń jakoś bardziej ten punkt swojej wypowiedzi, nie pogłębiając tematu sprzedaży bezpośredniej (którą wyjaśniłem w pkt 1). Natomiast odnośnie strategi spółki to z ostatnich wywiadów i komunikatów, wydaje mi się, że oprócz głównego nurtu działalności, jakim jest przejmowanie serwisów i zarabianie na reklamach w tych serwisach, pojawia się drugi (może bardziej ciekawy i nieobliczlany): inwestycje w projekty mogące przynieść znaczny zarobek Tro (być może większy niż z reklam). Mamy domenomanie, był komunikat o Cloud Technologies, jakieś plany co do kinomaniak.pl, coś o grach (przypominam, że Tro jest dystrybutorem Steam`a na kraje wschodniej i południowej Europy - i na razie nic z tym nie robili, ale w wywiadzie dla Prkietu temat został poruszony...)
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
6 kwietnia 2011 17:20:00
przy kursie: 2,18 zł
Ad. 1
"TRO MEDIA specjalizuje się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych w mediach elektronicznych oraz inwestycjach w innowacyjne projekty internetowe. Spółka za pośrednictwem swoich serwisów oferuje dedykowane formy reklamowe, pośrednictwo oraz wsparcie sprzedaży produktów oraz usług. Klientami TRO MEDIA są m.in.: domy mediowe, brokerzy internetowi, agencje interaktywne oraz firmy reklamowe, które obsługują przedsiębiorstwa w zakresie reklamy w Internecie. Spółka posiada także biuro sprzedaży bezpośredniej przeznaczone dla podmiotów samodzielnie realizujących zaplanowaną strategię reklamową w sieci." To ze strony spółki.
Ad.2 Wydaje mi się, że wabikiem dla innych serwisów miał być potencjalny cross z innymi serwisami. Nie chodzi o to żeby domy mediowe (nota bene - broker reklamy internetowej nim nie jest..) przejmowały serwisy, tylko żeby TRO media dostarczała takim serwisom wartość dodaną. Jaką dostarcza dzisiaj, oddając tym bardziej sprzedaż zewnętrznemu podmiotowi ?
Ad. 3 Zupełnie nie masz racji. Bardzo wielu wydawców stosuje wymiennie kody reklamowe różnych partnerów. Faktem jest, że wynegocjowanie tego z brokerem, który przejmuje większość naszej powierzchni w zarządzanie jest bardzo trudne. Ale absolutnie konieczne. Nie wiemy nic czy umowa z Evo jest na wyłączność, dopuszcza możliwość publikowania innych form reklamowych, czy są podpisane gwarancje minimalnych przychodów itd.
Ad. 4 Oprócz reklamy nie bardzo jest o czym gadać. Poza domenomania reszta jest czymś zupełnie nieodgadnionym. Dla jednych może to oznaczać wielki potencjał, dla innych - potencjalne ryzyko, które jest niepotrzebnie ponoszone. Deal z domenomanią jest dla mnie również przedziwny. Jeśli pominiemy kwestie wyceny to jest to malutki gracz na rynku, który nie ma IMO żadnych szans na zbudowanie skali i istotną zmianę swojej na nim pozycji. Kinomaniak.pl to tak malutki serwisik, że nie bardzo rozumiem o czym specjalnie rozmawiać.
Życzę Marcinowi wszystkiego jak najlepszego, ale części decyzji po prostu nie łapię. Części się domyślam :)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-05-16 Wpisów: 372
Wysłane:
6 kwietnia 2011 18:10:20
przy kursie: 2,18 zł
Może Wojtku opisałbyś nam tutaj schematycznie zasadę działania reklamy interentowej? Myślę, że większość tutaj piszących nie zajmowało się reklamą (tym bardziej interentową). Zdaję sobie sprawę z tego, że jest reklamodawca i agencja reklamowa, która przygotuje kampanię reklamową. Są określone "kanały" reklamy : tv, radio, internet, prasa. Interesuje nas internet. Więc opisz proszę co robi agencja reklamowa (ta główna, odpowiedzialna za całą kampanię) w zakresie reklamy w internecie w ramach oólnej kampani. Do kogo się udaje i kto ma udział w tym, że ja internauta zobaczę rklamę na swoich ulubionych stronach?
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
6 kwietnia 2011 20:09:32
przy kursie: 2,18 zł
To wbrew pozorom bardzo proste, choć są różne modele i możliwe scenariusze. Nie sposób je wszystkie opisać więc dokonam pewnych uproszczeń.
1. Na początku mamy klienta np. LOT. LOT mówi - robimy promocję naszych połączeń z USA. 2. Czasem jedna agencja zajmuje się i kreacją (wymyśleniem kampanii), jej produkcją (zrobienie banerów, spotów, SEM, SEO) i kupnem mediów (zrobieniem mediaplanu i fizycznie rezerwacji oraz opłaceniem). Zwykle zajmują się tym różne wyspecjalizowane podmioty. 3. Na rynku reklamy internetowej mamy generalnie - wydawców, sieci reklamowe (dla uproszczenia możemy ich nazwać brokerami), domy mediowe i - znów dla uproszczenia - całą resztę. 4. Wydawca to ten, który jest fizycznie właścicielem serwisu na którym są emitowane reklamy. Powiedzmy, że to TRO. 5. Sieć reklamowa zrzesza wielu wydawców (relatywnie małych) i oferuje ich w "pakiecie" domom mediowym. Przykładem takiej sieci jest EVO. Dom mediowy rzadko współpracuje z małymi wydawcami - ale wielu małych wydawców zrzeszonych w danej sieci jest widziany od strony domu mediowego jako jeden duży wydawca. Teoretycznie sieć reklamowa przyjmuje wszystkich wydawców, grupując ich potem w stosowne pakiety np. sport, mężczyźni, motoryzacja itd. Mały, samodzielny wydawca nie jest partnerem dla domu mediowego bo zwykle nie ma własnego wiarygodnego ad servera (software do wyświetlania reklam), nie jest objęty badaniami swojej strony. 6. Teraz - co to znaczy mały wydawca. To taki, który ma <100-150 tys. unique users miesięcznie. Bardzo wiele serwisów TRO to właśnie takie maluchy np. oc-forum.org, smstown.pl, zwrotka.pl, kanciapa.pl, boisko.pl czy kinomaniak.pl 7. Za obsługę techniczną (adserver, badania) oraz klientów sieć zabiera swojemu wydawcy kilkadziesiąt procent (od 20 do 50%). Przy czym - wydawca NIE MA realnie wpływu na to za ile sieć sprzedała jego powierzchnię bo od cen z rate card udzielane są różne rabaty - dla domu mediowego, za wielkość zamówienia itd. Znów upraszczając - jak coś kosztuje w cenniku 100 zł, to klient (LOT) najpierw dostaje upust rzędu kilkudziesięciu procent. Powiedzmy, że to 30%. Rabat od sieci dostanie też dom mediowy bo w końcu z tego żyje - kolejne kilkadziesiąt procent. Powiedzmy, że 40%. To ze 100 zł mamy najpierw 70zł, potem jeszcze -28 zł = 42 zł dla sieci. Sieć zabiera swoją prowizję rzędu np. 50% i dopiero reszta idzie do wydawcy - w rezultacie około 20 zł. 8. Reklama na stronach wydawców jest sprzedawana w różnych modelach - za 1000 odsłon, za jakiś czas, za kliknięcia, za wygenerowany lead czy sprzedaż. W przypadku TRO możemy założyć z dużym prawdopodobieństwem, że będzie to za 1000 odsłon (dla EVO). Cena zależy od formy reklamowej - baner jest tańszy, reklama pełnoekranowa droższa. 9. Cena zależy oczywiście również od charakteru serwisu - nazwijmy to grupy docelowej do której trafia i która jest potwierdzona konkretnymi badaniami robionymi on-line. Zależy również od szeregu innych parametrów, ale warto w kontekście TRO wspomnieć o cappingu czyli liczbie powtórzeń emisji reklamy temu samemu użytkownikowi w danym czasie. W skrócie - tu znaczenie ma zasięg a nie liczba odsłon bo reklamodawca niekoniecznie chce płacić za 100 krotne pokazanie tej samej reklamy jednej osobie. 10. O analizie jakościowej ruchu można by napisać książke, ale powiedzmy, że o tym czy serwis jest dobry czy zły decyduje zwykle jak dużo czasu jeg użytkownicy na nim spędzają i ile odsłon generują podczas jednej wizyty. Dla niektórych ważny jest też współczynnik odrzuceń (bounce rate), ale to zostawmy. 11. Ważna jest również kategoria do jakiej należy dany serwis. A serwisy TRO lądują praktycznie wszystkie w kategorii 'społeczność' co niestety oznacza najniższe ceny bo i konkurencja jest tutaj największa (mnóstwo serwisów, które mają 'niewiadomojakiegousera'). 12. W praktyce nie sądzę bym miał problem z nabyciem ruchu w serwisach TRO, kupowanych przez EVO za cenę <5 zł za 1000 odsłon przy małym cappingu. Czyli dla TRO zostałaby z tego mniej więcej połowa. 13. TRO ma też na większości użytkowników, którzy generują niewielką liczbą odsłon - na jednego unique usera rzadko przypada więcej niż 8-9 odsłon. To bardzo mało - gdyby każdy użytkownik odwiedził raz w tygodniu swój ulubiony serwis w TRO wchodząc tylko na jedną stronę to wygenerowałby 4 odsłony w ciągu miesiąca (znów trochę upraszczam). To zatrważająco mało jak się to zestawi z kategorią w której są tj. społeczność, która zwykle generuje kilka(naście) razy więcej odsłon niż w TRO. Te wskaźniki nie są budujące i zapewne stąd decyzja by podłączyć się pod sieć (EVO), która sprzeda zasięg. Dla EVO jako podmiotu młodego - to właśnie zasięg jest kluczowy by mogli powiedzieć klientom "Hej, nasza sieć dociera do np. 8 mln internautów! Warto się reklamować".
To co TRO powinna sobie zostawić to mailingi oraz możliwość sprzedaży bezpośredniej o ile widzi szanse na pozyskanie takich klientów. Niestety nie wiemy jak umowa została zrobiona. Pozostaje wierzyć, że mailingów nie oddali do EVO i sami potrafią je skutecznie sprzedawać bezpośrednio. Ważne też czy są w stanie świecić reklamy sieci afiliacyjnych, które rozliczają się za wygenerowane leady (bo z tego też dobrze można żyć) czy oddali cały ruch. Fakt, że EVO dostało wszystkie 11 serwisów moim zdaniem znaczy, że TRO chciało mieć minimalną gwarancję przychodów a w efekcie - wyłączność na powierzchnię (nie dotyczy mailingów). Tym samym TRO mogło sobie podciąć źródło potencjalnych, bezpośrednich dochodów.
Można by tak pisać i pisać...
|
|
0 Dołączył: 2011-02-24 Wpisów: 69
Wysłane:
7 kwietnia 2011 12:32:05
przy kursie: 2,13 zł
Zarząd Spółki TRO MEDIA SA z siedzibą we Wrocławiu niniejszym informuje o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 5 maja 2011 roku o godz. 12:00, w Kancelarii Notarialnej p. Iwony Kredzińskiej (ul. św. Mikołaja 72, 50-126 Wrocław). W załączeniu pełna treść ogłoszenia i projekty uchwał. Podstawa prawna: § 4 ust. 2 pkt 1 i 3 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect Załączniki: TRO MEDIA SA - ogłoszenie i projekty uchwał.pdf rozmiar: 147.9 kB Osoby reprezentujące spółkę: Marcin Misztal - Prezes Zarządu http://www.tro.pli moje pytanie czy oprocz tego ze podnoszą wartość kapitału zakladowego i tego ze tro moze skupowac akcje to wnosi cos wiecej ?
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
7 kwietnia 2011 12:47:04
przy kursie: 2,13 zł
W projektach jest ograniczenie kompetencji RN na rzecz Zarządu oraz wprowadzenie kapitału docelowego. Jeśli zapis przejdzie to Zarząd będzie mógł wyemitować do 8.2 mln akcji bez konieczności zwoływania WZA, z wyłączeniem prawa poboru, a cenę ustali sam, za zgodą RN.
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
7 kwietnia 2011 14:40:51
przy kursie: 2,13 zł
Kapitał docelowy jest stosowany przez bardzo wiele spółek. Jeśli TRO chce przejmować za własne akcje inne projekty to kapitał docelowy jest bardzo wygodny bo Zarząd będzie mógł działać sprawnie i nie zwoływać za każdym razem WZA. Oczywiście, potencjalnie może to być również groźne narzędzie - jak każde w nieodpowiedzialnych rękach.
|
|
0 Dołączył: 2011-02-24 Wpisów: 69
Wysłane:
7 kwietnia 2011 14:52:24
przy kursie: 2,13 zł
nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten raport. czyli teorytycznie bedą mogli drukowac akcje i wpuszczac je na nc jak również zbierać z listy kupna, i czy nabywając nowe projekty bedą mogli zamiast płacic pieniadze za projekt to bedą tranzakcje typu 300 tys akcji tro wzamian za serwis ? byłbym wdzięczny za rozjaśnienie mi tego
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
7 kwietnia 2011 15:01:17
przy kursie: 2,13 zł
Kapitał docelowy nie oznacza, że jest robiona jakaś emisja (w danym momencie) - tym bardziej gotówkowa. Jest to tylko pewien mechanizm formalny ułatwiający taką emisję gdyby zaszła potrzeba. Powiedzmy, że będą chcieli kogoś przejąć za 10 mln zł. To powiedzą - ok, damy Ci 5 MLN akcji, licząc po 2 zł za każdą. O zgodę na to nie będą już pytać WZA tylko zrobią taka emisję w ramach kapitału docelowego. Przejmowany dostanie 5 MLN akcji w zamian za np. jakiś serwis internetowy czy całą firmę. TRO nie wyda w ten sposób ani złotówki, ale zwiększy się liczba akcji (czyli rozwodnią się dotychczasowi). Zanim jednak takie akcje trafią na NC to trochę musi minąć - trzeba zarejestrować takie podwyższenie, zdematerializować akcje, dopuścić do obrotu itd. To trochę zawsze trwa.
Zatem nowe akcje w ramach kapitału docelowego są substytutem gotówki (przy przejęciach), kosztem rozwodnienia innych akcjonariuszy. Ale możliwy jest też wariant, w którym Zarząd stwierdzi, że zrobi emisję 8 MLN akcji po 10 groszy w ramach programu motywacyjnego. I też nikt mu tego nie zabroni :) - poza RN.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-05-16 Wpisów: 372
Wysłane:
7 kwietnia 2011 19:31:23
przy kursie: 2,13 zł
Wracając jeszcze do IR spółki, pisałem swego czasu do tego odpowiedzialnego za IR z poniższymi pytaniami (skopiowałem w emaila): Zwracam się z prośbą o wyjaśnienia dotyczące spółki zależnej domenomania.pl s.a. a konkretnie udziałów Tro Media. W komunikacie z dnia 31.01.2011 r. dotyczącym przekształcenia formy prawnej domenomania.pl w spółkę akcyjną napisano, że Tro Media posiada 3 mln akcji co stanowi 86,96% w kapitale, natomiast w podanym w dniu dzisiejszym (14.03.2011r) raporcie miesięcznym za luty 2011 r. podano, że Tro Media posiada 2,9 mln akcji domenomania.pl s.a. W związku z różnicą 100 000 akcji między przytoczonymi oficjalnymi komunikatami proszę o wyjaśnienie tej różnicy? Gdzie podziały się te akcje? Komu zostały sprzedane lub odstąpione? Dodatkowe pytanie odnośnie spółki domenomania.pl : czy złożono już wniosek w sprawie dopuszczenia akcji (lub pda) tej spółki do notowań na rynku alternatywnym (NC)? Kiedy jest planowany debiut tej spółki? Mam jeszcze pytania odnośnie poruszanego przez Pana Prezesa informacji udzielonej dla gazety "Parkiet" dotyczącej rozmów odnośnie przejęcia rozpoznawalnego projektu internetowego - większego od domenomania.pl, czy mowa była wówczas (art. z dnia 16.02) o serwisie grono.pl, którego ostatecznie Tro Media nie przejęła? Czy jest to jeszcze inny projekt a rozmowy toczą się dalej? Wielu obecnych akcjonariuszy inetersuje również termin uruchomienia serwisu bosiko.pl, na Facebook`u strona bosiko.pl w dniu 6 marca informuje, że serwis ruszy "na dniach", obecnie mamy 14 marzec a serwis nie wystartował...Czy Tro Media może podać kiedy nastapi start tego serwisu? Kiedy pojawią się tzw. oczekiwania względem serwisu boisko.pl (obiecane inwestorom na łamach pulsu biznesu w akcji inwestor pyta przez Prezesa Spółki)? Czy te oczekiwania oprócz szacunkowej liczby uu i liczby odwiedzin serwisu będzie poruszać również zagadnienia finansowe - planowane przychody i zyski z reklam tego serwisu? W raporcie za miesiąc luty jest mowa o modernizacjach przejętych serwisów internetowych. Może Pan bardziej dokładnie opisać na czym polegały te modernizacje? Osobiście zauważyłem duże zmiany w serwisie cscenter.pl, czy oprócz szaty graficznej zostało coś zmodernizowanego? Kiedy ruszą zmiany w pozostałych serwisach? Czy serwis kinomaniak.pl również będzie modernizowany? Jeśli tak to w jakim zakresie? Czy będzie dołożony do tego serwisu sklep np. z filmami i muzyką? W jednym z komunikatów, który pojawił się na stronie tro.pl informowano o nawiązaniu współpracy z firmą Computer Games Online S.R.L - autoryzowanym dystrybutorem Valve Software. Jakie plany ma spółka względem wykorzystania tej umowy w swoim biznesie? Czy stronę steamkeys.pl można wiązać z grupą Tro Media? Jeśli tak to w jakim zakresie i formie? Email wysłany w dniu 15 marca 2011r. Otrzymałem odpowiedź, że odpowiedzi na powyższe pytania muszę szukać w oficjalnych komunikatach, wywiadach itd. A jak się ma ubytek 100 000 akcji dome do 3-razy większego zapotzrebowania na akcje i cenie 1,70???? Skoro pierwotnie życzono sobie trochę większej kwoty za akcje...ci dostali informację wiedzą o czym pisze.
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
10 kwietnia 2011 13:37:57
przy kursie: 2,22 zł
Komunikat jest po wielokrość zabawny. Po pierwsze - nie tak dawno kinomaniak.pl był wart parę złotych jak był przejmowany od jego pierwotnego własciciela. Nagle cudownie zwiększa się nam wycena do równego miliona - nie 843.213,13 zł ani 982.234.22 ale akuratnie równo do 1 MLN. Przy wnoszeniu aportu do spółki z o.o. nie musi ich wyceniać biegły więc zarząd mógł równie dobrze przyjąć, że jest 100 mln. Albo 200 mln. Dlaczego nie ? Tak samo prawdziwe jak 1 MLN. Dlaczego spółka publiczna nie dała tego zbadać i wycenić biegłemu ? To jest też powód dla którego jest to sp. z o.o. a nie SA - mimo, że ewidentnie widać, że za parę chwil będzie przekształcana w SA. Gdyby robili SA od razu - musiałby sie pod tym podpisać biegły. Czyżby zarząd bał się wyceny ?
Skoro coś było najpierw warte parę złotych, a nagle za to TRO dostaje udziały warte 1 MLN to od różnicy powinno się zapłacić podatek dochodowy. Żeby go uniknąć - postanowiono, że wniesie się zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Unikają w ten sposób zarówno VAT od aportu jak i właśnie podatku dochodowego. Obawiam się, że Urząd Skarbowy nie da sobie zbyt łatwo wmówić, że serwis był zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa - ostatnio bardzo mocno weryfikują czy faktycznie było to przedsiębiorstwo. Spełnionych musi być cały szereg warunków - to nie może być tylko domena, software, ale muszą pójść za tym ludzie, gotówka itd.
Pytanie też jak TRO puści ten 'zysk' - przez wynik czy przez kapitały. Mogą się nie oprzeć pokusie i pokazać na tym 700 tys. zysku w kwartale - głupia ulica to kupi bo kto to analizuje ?
Kinomaniak.pl ewidentnie jest szykowany pod NewConnect. W przeciwnym wypadku nie byłby dmuchany kapitał w formie aportu zogranizowanej części przedsiębiorstwa z wykorzystaniem spółki z o.o.. Mój uśmiech budzi również prognozowany wynik serwisu - 1.1 mln przychodu w 2011 i o 100% więcej rdr do 2014. W 2014 daje to 8.8 mln przychodów. Nieźle jak na serwisik, który ma tylko trochę więcej niż kot napłakał użytkowników.
Odczytując tak intencje TRO widać: - brak pomysłu na robienie wyniku na podstawowym biznesie - ucieczkę w kreowanie wyniku przez dmuchanie wycen składników majątku i chęć ich notowania na NC
Pytanie czy akcjonariusze chcą by TRO było jakimś funduszykiem czy firmą, która ma zarabiać na działalności internetowej. A nie przeszacowaniu dowolnym swoich aktywów przez Zarząd. To jest droga do nikąd - po równi pochyłej.
Edytowany: 10 kwietnia 2011 13:42
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 81
Wysłane:
10 kwietnia 2011 15:01:55
przy kursie: 2,22 zł
1. Podaj proszę nazwę tego funduszu. 2. Czy fundusz gwarantuje, że cena nie zjedzie poniżej kursu za jaki objął ? 3. Dlaczego uważasz, że fundusz miał rację płacąc takie a nie inne pieniądze za spółkę ?
Pomijając powyższe - większą wartość ma firma, która potrafi zarabiać na swoim core biznesie. A nie kuglować na wycenach - to jest akurat dość proste.
Gratuluję dobrego samopoczucia - mam trochę TRO i od kilku miesięcy niestety ciągle płyną niepokojące sygnały, które raczej potwierdzają moją tezę. Masz prawo do swojej, nie musisz nic analizować, z niczym się zgadzać. Sami w końcu podejmujemy decyzję o swoich pieniądzach i inwestycjach. Powodzenia!
|
|
0 Dołączył: 2010-05-16 Wpisów: 372
Wysłane:
10 kwietnia 2011 16:56:47
przy kursie: 2,22 zł
To nie jest prawdą, że pałam niechęcią do Tro z powodu tego, że być może będę brał udział w pp innej spółki. Jak pisałem kilka postów wcześniej, powód mojego zaniepokojenia jest jeden: interesowałem się spółką wieżąc, że z tego co robiła dotychczas (przejmowanie seriwsów czyli zwiększanie "powierzchni" reklamowej) przychody miały rosnąć i zyski też, ale to co robi spółka ostatnimi czasami niestety "gryzie" się z moim pojmowaniem tej spółki (gdybym był zainteresowany czymś co kupuje różne podmioty, pompuje je i sprzedaje za wyższą cenę to pewnie poszukałbym jakiegoś funduszu). Obawiam się, że nie będzie teraz prosto dojść do tego, jaka część zysku będzie pochodziła z przeszacowań a jaka jest prawdziwa (za któą płynie żywa gotówka). Od kiedy kurs zaczął spadać zastanawiałem się co może być powodem, i dochodzę do wniosku, że jedak raport za 4Q2010 r., ja nie jestem biegły w czytaniu sprawozdań, ale doliczyć się tych zarobków z reklamy w tym raporcie nie potrafiłem, a zysk był pokaźny. Oczywiście będzie się można o tym przekonać studiując raport roczny za 2010 r., którego nota bene przedstawienie zostało przesunięte o prawie dwa miesiące - dziwne nie? Raport ma być przedstawiony po wszystkich "dobrych" komunikatach: debiut domenomani, raport za 1Q2011, prognoza wyników w 2011r, start boisko.pl , a teraz jeszcze kinomaniak.pl. Te komunikaty napewno w założeniach Tro miały podnieść kurs na wyższe poziomy, właśnie przed wynikami za cały rok 2010r. To jest tylko moje zdanie na temat tego co się dzieje w spółce i nie należy kierować nim w podejmowaniu działań inwestycyjnych dotyczących spółki Tro Media. Pozdrawiam P.S. To nie jest tak, że nie widzę żadnych pozytywnych aspektów działalności firmy, ale po prostu teraz będę się przyglądał co z tego wszystkiego wyjdzie.
|
|
0 Dołączył: 2010-02-11 Wpisów: 252
Wysłane:
12 kwietnia 2011 10:45:08
przy kursie: 2,05 zł
zanadi napisał(a):mam nieodparte wrazenie ze cos sie zaczyna zle dziac a na boisko.pl to sie chyba nie doczekamy wczesniej tyle info a teraz nagle cisza i jeszcze zaczna dodrukowywac akcje i bedzie dopiero jazda I to jest chyba główna przyczyna zjazdu,nawet debiut domenomanii nic nie pomaga niestety...
|
|
0 Dołączył: 2010-03-17 Wpisów: 170
Wysłane:
14 kwietnia 2011 21:14:49
przy kursie: 2,05 zł
Mielismy naprawde udany debiut Domenomani i to chyba kazdy sie zgodzi, wieksza bala sie , nie mogla spac.Czyli rynek naprawde niezle wycenia DOA. Wiadomo okaze sie w ciagu miesiecy, ale jestem dobrej mysli.
Dziwi mnie jednak i nie potrafie zrozumiec kursu TRO, czy dzisiaj wyskakiwali aby kupic DOA, czy kazdy bal sie wskoczyc w TRO na bardzo duzym dolku by na +40% kupowac Domeno?? Jest to dalej nie zrozumialem. Liczylem conajmniej na +10% na TRO. Pytanie do starych wyjadaczy papiera co o tym sadza oraz przypomnijcie mi prosze jaki debiut miala TRO.
|
|
0 Dołączył: 2010-05-16 Wpisów: 372
Wysłane:
14 kwietnia 2011 22:52:54
przy kursie: 2,05 zł
mnie wychodzi, że zysku na dome wykazała ponad 2mln. Nie wiem czy dobrze rozumuje, ale skoro zysk np. 2,2 mln a kupiła za 0,4 mln to musiała przeszacować 2,6mln... co daje na dzień dzisiejszy 0,9 zł może 1zł za akcje, więc pozostaje im po dzisiejszym debiucie jeszcze 1,40 zł (ale czy w stanie komus dome opchąć po 2,4zł???)
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
|
|
0 Dołączył: 2010-05-16 Wpisów: 372
Wysłane:
17 kwietnia 2011 20:38:05
przy kursie: 2,07 zł
już się nikt tą spółką nie interesuje? Chciałem poinformować, że ruszył serwis boisko.pl, w końcu się doczekaliśmy! Zaglądnijcie i napiszcie co o tym serwisie myslicie? Osobiście gdy oglądałem pierwszy raz to miałem mieszane uczucia, natomiast gdy oglądałem przed chwilą zakładkę F1 to poczułem się pozytywnie zaskoczony: 4 artykuły w dniu dzisiejszym. Oczywiście jeden o wygranej Hamiltona w dzisiejszym wyścigu, a następne o "światku" F1...A w zakładce piłka nożna jest 27 dzisiejszych artykułów... Ode mnie pochwały dla twórców i redaktorów!
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
|
|