PARTNER SERWISU
dvrtrmon
102 103 104 105 106
Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 3 listopada 2014 22:35:07 przy kursie: 0,93 zł
@baks

z oceną początkową trafiłem, jednak napisałem, trochę asekurancko, bojac się znanej wszystkim polityki jakości CIG binky ,
Cytat:
Anyway, wg mnie gra będzie sukcesem sprzedażowym i średnia ocen stawiam luźno tak na między 70-80/100. Generalnie będzie to produkt na którym wykażą spokojnie zysk netto, możliwe że naprawdę duży (oczywiście chyba że spierdzielą coś na końcu, ale zakładam że tym razem tak się nie stanie)


niestety... spierdzielili. Pewniaka, na którym po prostu nie da sie stracić i tak zepsuli. Ta firma nigdy nie przestanie mnie zadziwiać ;p

przecież to nie jest long-seller. Jak nie sprzeda się przez 2-3 miesiące, nie sprzeda sie wcale (chyba że Steve Jobs zaatakuje nas promocją na HUmble Bundle za dolara). Teraz są kluczowe dni dla życia firmy. Przecież oni nie mają pieniędzy na nowe produkcje. Ba, na bieżącą działalność się kończy. I w takim momencie wydali jeden ogromny bug-fest. Ktoś coś z tego rozumie?... scratch
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 3 listopada 2014 22:41

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 listopada 2014 11:35:10 przy kursie: 0,94 zł
Może nie do końca spisali się testerzy a większość recenzentów także nie pisała o częstych wywałkach gry. Może skaszaniona była ta wersja dana do tłoczni a później wysłane do recenzentów może już miały poprawione niektóre bugi. Nie rozumiem jednak tego pośpiechu. Firma chyba mniej by straciła na obsuwie terminu (już większość do tego przywykła) niż na takich ilościach błędów. Przyznam, że ja czytając o tych problemach z synchronizacją byłem miesiąc przed premierą przekonany o przesunięciu terminu ale spodziewałem się, że przed premierą nie wypuszczą tak słabego produktu. Inna sprawa, że problemu są tylko z niektórymi konfiguracjami a większość jednak nie pisze o wywałkach a przynajmniej spora część pisze, że u nich nie pojawia się to. Chyba powinni szybko zasięgnąć informacji na jakich konfiguracjach kraszuje się gra i wypuścić szybko jakiś darmowy bonus dla zniesmaczonych graczy - może dodatkowe poziomy lub bronie itp. Widziałem, że jest część płatnych dodatków. Może by dodać jeszcze coś gratis w najbliższej aktualizacji. Powinno to po usunięciu problemów poprawić nieco opinię.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

atmosfear
0
Dołączył: 2013-11-08
Wpisów: 26
Wysłane: 4 listopada 2014 16:20:51 przy kursie: 0,94 zł
baks,

na szczęście spółka skrupulatnie zbiera opinie i już dziś wypuściła kolejny patch który ponoć likwiduje znaczną większość "crashy" :) od razu pojawił się wysyp pozytywnych opinii hello1


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 listopada 2014 17:55:43 przy kursie: 0,94 zł
To cieszy nie czytałem dziś nic z braku czasu ale cieszy tak duże zaangażowanie w "ratowanie" projektu - bo za tydzień nie byłoby co zbierać. "Łaska" graczy na pstrym koniu ... niedawno skończyłem czytać wczorajsze pogaduchy Tomka G. powiem szczerze, że trochę mnie podbudowały - projekt jest w dość dobrych rękach. Mam nadzieję, że dalej pójdzie Wam już z górki. Cieszy także wzrost aktywności komunikacyjnej spółki ze społecznością. Na pewno ważna jest tak szybka reakcja na problemy i przydałoby się ciągłe dodawanie jakiś ciekawy elementów i dodatków do gry. Widziałem, że jest kilka niedrogich płatnych dodatków oby pojawiało ich się jak najwięcej i możliwie często - aby gracze szybko o Was nie zapomnieli. Myślę, że akcjonariusze chcieliby usłyszeć niebawem jakieś szacunkowe oczekiwania sprzedaży.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 5 listopada 2014 09:46:17 przy kursie: 0,94 zł
Czy przed Świętami spółka planuje w jakiś sposób przypomnieć o LoF - chociażby w postaci jakiś dużych dodatków czy dużych reklam wykupionych nowych recenzji itp ? W świetle zbliżających się nowych dużych tytułów - gra może zostać "przykryta" i trochę zapomniana. Warto by odświeżyć pamięć graczy przed szczytem zakupów Świątecznych.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

diR
diR
1
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 991
Wysłane: 5 listopada 2014 19:34:38 przy kursie: 0,94 zł
Zaczyna się nagonka : gry.interia.pl/recenzje/news-l...
Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 6 listopada 2014 09:36:41 przy kursie: 1,08 zł
atmosfear napisał(a):
baks,

na szczęście spółka skrupulatnie zbiera opinie i już dziś wypuściła kolejny patch który ponoć likwiduje znaczną większość "crashy" :) od razu pojawił się wysyp pozytywnych opinii hello1


nie wiem nie wiem.. myślisz że taki naganianiem coś zmienisz ? To serio działa? Think blah5

dzisiaj, po wszystkich patchach, suma opinii na Steam:
Pozytywne (881) Negatywne (554),
parę dni temu przed patchami, było:
Pozytywne (740) Negatywne (480)

ilość ocen negatywnych rośnie bardzo podobnie jak wcześniej. Ja tam przełomu nie widzę...
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 6 listopada 2014 09:50

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 listopada 2014 10:35:49 przy kursie: 1,08 zł
Jednak może coś w tym jest czego odzwierciedleniem jest poprawa kursu.
Znalazłem coś takiego
CI Games: 700 tys. sprzedanych egzemplarzy Lords of the Fallen. Dodatek w drodze!
antyweb.pl/ci-games-700-tys-sp...
znamy opinie z wcześniejszych rozważań, że CIG sprzedaje całość nakładu od razu kasując pieniądze za cały nakład. Ta informacja więc nie powinna dziwić, bo wszyscy się tego spodziewali. Zastanawia mnie jednak pewna rozbieżność prezes mówił o premierowym nakładzie 600tyś a tu pisze się o 700tyś, czy to przekłamanie , czy może podkoloryzowanie. Możliwe, że CIG faktycznie miał te 100tyś w zapasie albo piszący nieco podkoloryzowali. Jednak sprzedaż co najmniej 200tyś po niepełnych danych w 4 dni jest raczej dobrym a może nawet bardzo dobrym wynikiem. Nie wiadomo jednak jak na dalszą sprzedaż wpłynie tak duża ilość złych opinii. Poczekamy zobaczymy na dalsze fakty. Nie można wykluczyć, że pomimo sporego falstartu spółka może jeszcze uratować projekt. Szczególnie dobrze brzmi duża ilość dodatków dodatkowe ścieżki i wątki. Wnioskuję z tego, że ogólna opinia o grze powinna się poprawić i gracze , którzy zakupili w znacznej większości nie będą jednak żałować zakupu. To dobrze rokuje ale najważniejsze będą najbliższe kroki w temacie gry. W celu poprawy atmosfery inwestycyjnej wokół spółki muszą sporo poprawić efektywność i lepszą komunikację z akcjonariatem. Może to jest jaskółka ale czy nie jedyna ?
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 6 listopada 2014 10:40:20 przy kursie: 1,08 zł
@baks

chciałbym tylko przeczytać wyraźnie napisane przez prezesa że to jest 700 000 sprzedane w detalu, a nie wstawione sklepom z możliwością zwrotu. I jakim cudem 700 jak przygotowali 600?

No ale ponoć cuda się zdarzają wave

mówimy o grze która ma to studio utrzymać przez najbliższy rok... to musi się sprzedawać
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 6 listopada 2014 10:41

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 6 listopada 2014 11:12:32 przy kursie: 1,08 zł
Na 100 proc. jest to sprzedaż do sklepów, a nie ze sklepów. Wyjaśnieniem 100 tys. dodatkowych może jest sprzedaż elektroniczna.


mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 6 listopada 2014 11:12:43 przy kursie: 1,08 zł
baks napisał(a):
Jednak może coś w tym jest czego odzwierciedleniem jest poprawa kursu.
Znalazłem coś takiego
CI Games: 700 tys. sprzedanych egzemplarzy Lords of the Fallen. Dodatek w drodze!
antyweb.pl/ci-games-700-tys-sp...
znamy opinie z wcześniejszych rozważań, że CIG sprzedaje całość nakładu od razu kasując pieniądze za cały nakład. Ta informacja więc nie powinna dziwić, bo wszyscy się tego spodziewali. Zastanawia mnie jednak pewna rozbieżność prezes mówił o premierowym nakładzie 600tyś a tu pisze się o 700tyś, czy to przekłamanie , czy może podkoloryzowanie. Możliwe, że CIG faktycznie miał te 100tyś w zapasie albo piszący nieco podkoloryzowali. Jednak sprzedaż co najmniej 200tyś po niepełnych danych w 4 dni jest raczej dobrym a może nawet bardzo dobrym wynikiem. Nie wiadomo jednak jak na dalszą sprzedaż wpłynie tak duża ilość złych opinii.


A czy to nie dotyczyło tylko pudełek? Przeciez przez Steama mogą chyba sprzedać i 5 mln kopii, bez dodatkowych nakładów - kwestia skopiowania plików na dysk.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 listopada 2014 12:02:00 przy kursie: 1,08 zł
Tak masz rację i stąd te różnice. Te 600tyś było pudełka a reszta to kopie elektroniczne - bo Steam sprzedaje elektronicznie. Wydaje mi się, że te 200tyś a 700tyś chodzi zapewne, że mają jakieś wstępne dane o sprzedaży o dużych dystrybutorów i część danych z wersji elektronicznych. Stąd oceniam, że faktycznie mogło się sprzedać w 4 dni między 200 a 300 tyś. Aż dziwne bo chyba w EMPIK-ach nie było - przynajmniej na forach piszą, że w kilku sklepach ktoś szukał i nie znalazł. Sam także w żadnym z hipermarkecie (Auchan, Tesco, Carrefour nie widziałem żadnej reklamy to samo w Empik. Inne reklamy wisiały zarówno w hipermarketach (działy elektronik i gier) jak i Empik. Wygląda na sukces.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 6 listopada 2014 12:04

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 6 listopada 2014 14:33:18 przy kursie: 1,08 zł
Jak dla mnie cała ta informacja to robienie inwestorów w konia. Dolary przeciwko orzechom, że w hipotetycznej sytuacji, w której żadne z tych pudełek wypchniętych do sklepów nie znajduje nabywcy nie mielibyśmy żadnego raportu biezącego, wywiadu czy artykułu w parkiecie że pudła wracają do spółki. A przychodów nie ma i do tego zaliczki trzeba oddać.

Jedyne co jest w tym wszystkim istotne to informacja o sprzedaży 100 tys. kopii drogą cyfrową, bo tam jest największa marża i obecne najszerszy kanał dystrybucji. Pytanie na ile te 100 tys. kopii to sukces i na ile ta dynamika się utrzyma.

Ann
Ann
0
Dołączył: 2012-04-11
Wpisów: 703
Wysłane: 6 listopada 2014 14:45:50 przy kursie: 1,08 zł
Może to pomoże w rozwikłaniu problemu

Cytat:
Jak w czwartek ujawnił Marek Tymiński, prezes CI Games, w ciągu kilku pierwszych dni gracze nabyli już ponad 200 tys. egzemplarzy gry, z tego kilkadziesiąt tysięcy rozeszło się jeszcze w przedsprzedaży. Duże zainteresowanie tytułem sprawiło, że spółka zdecydowała się zwiększyć nakład, który wzrósł już do 700 tys. kopii.


www.parkiet.com/artykul/139692...

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 listopada 2014 15:02:13 przy kursie: 1,08 zł
piotrch napisał(a):
Jak dla mnie cała ta informacja to robienie inwestorów w konia. Dolary przeciwko orzechom, że w hipotetycznej sytuacji, w której żadne z tych pudełek wypchniętych do sklepów nie znajduje nabywcy nie mielibyśmy żadnego raportu biezącego, wywiadu czy artykułu w parkiecie że pudła wracają do spółki. A przychodów nie ma i do tego zaliczki trzeba oddać.

Jedyne co jest w tym wszystkim istotne to informacja o sprzedaży 100 tys. kopii drogą cyfrową, bo tam jest największa marża i obecne najszerszy kanał dystrybucji. Pytanie na ile te 100 tys. kopii to sukces i na ile ta dynamika się utrzyma.

Na dłuższą metę poziom na pewno się nie utrzyma ale w pierwszym tygodniu listopada prawdopodobnie tak. Jest to spowodowane tym, że okres obejmuje do 31 X a w tym dniu gra dopiero zadebiutowała w Europie i większość chętnych z tego obszaru raczej jeszcze nie kupiła - tak sądzę.
Więc stawiałbym na sprzedaż w 1 tygodniu listopada na podobnym poziomie. Tak więc nie zdziwiłbym się jakby do połowy listopada zeszło nawet 400k. Uważam, że byłby to spory sukces, którego większość z nas chyba nie zakładała. Dawałoby to podstawy do liczenia, że do końca roku zdołają uplasować na rynku cały obecny (700k) nakład.
Biorąc pod uwagę debiut w Japonii i rozszerzenia gry to do końca 1 kw daje szansę na przekroczenie 1mln. Jeśli to osiągną to będą mieli zapas kasy na te nowe produkcje. Jeśli tak słaby S2 sprzedał się w ciągu nieco chyba ponad roku w 2 mln szt to myślę, że tu jest także taka szansa.
Ciekawe jak wypadnie prezentacja dalszych planów - jeśli tak samo zaskoczą na plus jak sprzedaż to akcjonariusze będą mieli chyba lepszą przyszłość.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

diR
diR
1
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 991
Wysłane: 7 listopada 2014 09:22:03 przy kursie: 1,03 zł
Czy to jest na tyle dobry wynik, jak na początek, że utrzyma spółkę na stabilnej pozycji ?

cyt " CI Games: Fani kupili 200 tys. kopii „LotF”
DWOL 07-11-2014, ostatnia aktualizacja 07-11-2014 05:00

Nawet 20,2 proc., do 11,3 zł, drożały w czwartek przejściowo akcje CI Games w reakcji na poranną informację o sprzedaży „Lords of the Fallen", najnowszej produkcji technologicznej spółki. Zwyżkom towarzyszyły bardzo wysokie obroty. Właściciela zmieniło aż 500 tys. akcji, czyli 3,6 proc. ogółem.

Według Marka Tymińskiego, prezesa CI Games, w ciągu kilku pierwszych dni od premiery (miała miejsce w ostatnich dniach października) gracze nabyli już ponad 200 tys. egzemplarzy „LotF". Z tego kilkadziesiąt tysięcy rozeszło się jeszcze w przedsprzedaży. Duże zainteresowanie tytułem sprawiło, że spółka zdecydowała się zwiększyć nakład, który z premierowych 600 tys. kopii, wzrósł do 700 tys. kopii. – Jesteśmy tydzień po premierze, nie mamy informacji ze wszystkich źródeł. Te 700 tys. to konserwatywna liczba – mówi Tymiński.
PARKIET "
Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 7 listopada 2014 11:27:50 przy kursie: 1,03 zł
piotrch napisał(a):
Jak dla mnie cała ta informacja to robienie inwestorów w konia. Dolary przeciwko orzechom, że w hipotetycznej sytuacji, w której żadne z tych pudełek wypchniętych do sklepów nie znajduje nabywcy nie mielibyśmy żadnego raportu biezącego, wywiadu czy artykułu w parkiecie że pudła wracają do spółki. A przychodów nie ma i do tego zaliczki trzeba oddać.

Jedyne co jest w tym wszystkim istotne to informacja o sprzedaży 100 tys. kopii drogą cyfrową, bo tam jest największa marża i obecne najszerszy kanał dystrybucji. Pytanie na ile te 100 tys. kopii to sukces i na ile ta dynamika się utrzyma.


dokładnie, ten sam manewr z wmawianiem inwestorom świetnej sprzedaży, kiedy tak naprawdę wyniki kulały, już CIGames stosowało wczesniej, podając to wszystko co czasowo wepchnęli do sklepów... zwroty trzeba już sobie doszukać w raporcie, po czasie, bo o nich spółka nie wspomni głośno ani słowem.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 7 listopada 2014 11:28

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 8 listopada 2014 18:25:32 przy kursie: 1,03 zł
Wygląda na to, że wiadomo już jakie 2 produkty ma ogłosić w tym roku CIG tak wynika z rozważań analityka z DM BZWBK. Z historii jak wiemy zarówno BOŚ jak i BZWBK mylili się w swoich analizach. Jednak wypowiedź wygląda mi na wcześniejsze zdradzenie przecieków z CIGames. Analiza wygląda ciekawie i w pewnym sensie może być tak jakby przeciwwagą dla rekomendacji (o negatywnym odbiorze) z BOŚ. Jest rekomendowane osiągnięcie sprzedaży w tym roku około 750tyś i spory zysk dla CIG. Na temat wyników się nie wypowiadam, każdy może sobie sam ocenić rekomendację wyników. Niemniej z przecieków wynika to co sam wcześniej sugerowałem, że prędzej czy później wyjdzie Sniper 3. To właśnie ma prawdopodobnie ogłosić jeszcze w tym roku CIG oraz rozpoczętą już drugą część LoF. W moim odbiorze byłoby to pozytywne. Dlaczego ? - bo uważam, że poszliby już znaną ścieżką z minimalnym ryzykiem obioru przez rynek. Na gry typu LoF i Sniper jest zapotrzebowanie na rynku - co już się potwierdziło.
Jeśli S 3 zrobią w jakości LoF po poprawkach to myślę, że może być realne nawet powtórzenie poziomu S1 - warunek gra bliska perfekcji. Dalsza część trylogii LoF może być kopalnią pieniędzy pod warunkiem poprawy jakości. Jeśli uda im się podciągnąć średnie oceny do 8,5/10 lub wyżej to zdejmę czapkę z głowy. Myślę, że info dość intrygujące - choć nie jest dla mnie pełnym zaskoczeniem - choć co nie co. Obawiałem się, że sporą część potencjału mogą roztrwonić w jakiś inny nieznany nowy projekt. Uważam, że to lepsze skupienie całego potencjału na kontynuacji znanych już projektów , które przyzwoicie były odebrane przez kupujących. Tylko teraz jakość i jeszcze raz jakość !!!!!!
www.bankier.pl/wiadomosc/CI-Ga...
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

totmes4
0
Dołączył: 2012-04-07
Wpisów: 108
Wysłane: 14 listopada 2014 21:20:03 przy kursie: 1,04 zł
Proszę o analizę raportu Cigames.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 18 listopada 2014 21:45:49 przy kursie: 0,99 zł
Omówienie sprawozdania finansowego CI Games SA po III kw. 2014r.

Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, pomimo „teoretycznego” sukcesu drugiej części Snipera, to CI Games od paru lat niestety nie buduje wartości dla swoich akcjonariuszy. Takie smutne wnioski płyną z długoterminowej analizy działalności. W ostatnich tygodniach na skutek pozytywnych recenzji nowej produkcji - Lords of the Fallen kurs waloru się nieco ożywił, ale szybciutko entuzjazm został powstrzymany przez znane z wcześniejszej działalności błędy. Niestety nie da się w tej chwili powiedzieć czy LOTF zmieni ten obraz. Może się okazać, że jedynie zminimalizuje opis ilościowy postawionej tezy, ale na oceny przyjdzie czas dopiero za 2-3 kwartały.


Na początek pozwolę sobie króciutko przypomnieć czytelnikom zasady księgowości. CIG wydatki na kodowanie/pisanie nowych gier kapitalizuje na wartościach niematerialnych i prawnych, natomiast koszty tłoczenia nośników przetrzymuje do chwili sprzedaży na zapasach. Kluczem jednak jest uznawanie przez spółkę przychodów i kosztów. Przychody ze sprzedaży pudełkowej CIG raportuje w momencie fizycznej dostawy do nabywcy, którym może być sklep/sieć (jeśli na danym rynku CIG jest dystrybutorem), dystrybutor lub użytkownik końcowy (sprzedaż elektroniczna). Oznacza to, że przychody z nowego tytułu mogą się tak naprawdę teoretycznie pojawić jeszcze przed datą premiery.
Często umowy z klientami (sieci, dystrybutorzy) zawierają opcję zwrotu towaru niesprzedanego do ostatecznego użytkownika, przy czym ten zwrot jest znów najczęściej limitowany. Spółka tworzy na ten cel rezerwy, ale tylko w wysokości oczekiwanego przez siebie poziomu. Jeśli poziom zwrotów jest wyższy od oczekiwanego trzeba wyniki bieżącego okresu dociążyć przez korektę przychodów. Tego w sprawozdaniu niestety nie zobaczymy.

Ważniejsze jest jednak księgowanie kosztów. Te dotyczące produkcji nośników wykazuje się w rachunku razem z momentem wykazania przychodów. Natomiast te dotyczące pisania tytułu są amortyzowane przez okres użyteczności, który wynosi maksymalnie 5 lat, choć spółka często ten czas ogranicza i spisuje nieodzyskiwaną wartość WNIP wcześniej. W przypadku S2 były to o ile dobrze pamiętam 2 lata. Niestety spółka nie ujawnia takich danych dotyczących okresów amortyzacji w sprawozdaniu. W zasadzie nawet nie do końca może, bo widać, że przy tych okresach „majstruje”, czego nie należy traktować negatywnie. Po prostu stara się nieco poprawić współmierność przychodów i kosztów. Koszty promocji(reklam, udział w targach) przechodzą przez rachunek w momencie otrzymania faktury. Oczywiście nigdy nie jest tak, że uda się sprzedać wszystkie kopie.

Z tych wszystkich powodów wyniki CIG lepiej analizować w długim terminie. Na poniższym wykresie zobrazowałem zmiany w czasie w poszczególnych pozycjach aktywów. Widać mocny wzrost WNIP od 1 kwartału 2011 do mniej więcej trzeciego 2012r.(pomimo rozchodu przez amortyzację kosztów pisania S1 na PS3) W IV mamy lekki spadek po premierze DogFight, i dalszy wzrost. Poziomu WNIPów nie zmieniła nawet za mocno premiera drugiej części gry. Tąpnięcie mamy dopiero w na koniec 4 kwartału 2013r(odpisy na Alien Rage), natomiast kolejne 2 połowie obecnego(odpisy na Enemy Front).

kliknij, aby powiększyć


Czy poziom odpisów na stare produkcje jest zupełny nie wiadomo. Faktem natomiast jest, że na koniec ostatniego kwartału poziom wnip czyli skapitalizowanych a jeszcze nie rozliczonych w rachunku wyników wydatków na pisanie gier wynosi 44,5 mln. To właśnie w tej pozycji znajduje sią wydatki na produkcję LOTF w kwocie ca 32 mln. Czym jest pozostała kwota niestety nie da się powiedzieć. Wiadomo jedynie, że na koniec 2013 r.(czyli przed premierą Enemy Front) było 5,9 mln z nierozliczonych jeszcze tytułów( prawdopodobnie S2 i AR). Można oczekiwać, że te dwa tytułu zostały zamortyzowane w tym roku do końca. A więc na pozostałą kwotę 12,5 mln przypada na nierozliczone koszty Enemy Front i ewentualnie nowe tytuły.
Biorąc pod uwagę, że budżet EF wyniósł ca 24 mln zł, a koszty amortyzacji w I, II (bardzo wysokie – związane z niską sprzedażą) i III kwartale około 21 mln, to można założyć, że tylko parę mln skapitalizowanych (do 4 mln) na Wnip dotyczy nowych produktów. Krótko mówiąc one jeszcze na koniec września nie istniały wbrew temu co można przeczytać na forum. Nie ma więc mowy, biorąc pod uwagę produkcję gier jakościowych, żeby premiera czegoś innego niż LOTF miała miejsce przed 4 kwartałem 2016 roku…

Przejdźmy do wyników. Jak widać S2 miał premierę w 1 kwartale 2013r., po tej dacie zysków już w zasadzie nie było (zysk netto w Q2 wynika z odwrócenia podatku i nie ma charakteru gotówkowego). Potem spółka leci na stratach aż do obecnego kwartału włącznie. Proszę jednak nie myśleć, że straty wynikają z kosztów pisania nowych tytułów, bo te przecież kapitalizowane są na Wnip. Po prostu przychody ze sprzedaży nie pokrywają bieżących kosztów takich jak reklama, targi, wynajem powierzchni biurowej, czy amortyzacja tytułów, nie mówiąc już o kosztach odsetkowych od kredytów, czy obligacji. Sprzedaż Enemy Front w drugim kwartale była mocno poniżej oczekiwań, więc przez wysoką amortyzację wynik okresu także poszedł pod wodę. W ostatnim okresie nie mogło być dobrze, skoro tytuł okazał się klapą. Przychody osiągnęły minimum od ładnych paru lat – 2 mln zł. Być może na przychody odniesiono zwroty, ale chyba na to za wcześnie, a dodatkowo nie ma śladu po takim hipotetycznym akcie w sprawozdaniu. Można powiedzieć, że EF jest naprawdę mega klapą, a przychody nie pokryły nawet kosztów produkcji, nie mówiąc już o marketingu. 2 mln sprzedaży wygląda naprawdę dramatycznie.


kliknij, aby powiększyć


Podobne zjawiska dzieją się w przepływach. Bardzo duże odnotowano w drugim kwartale 2013 r., czyli kwartał po premierze SGW2. Zapłaciło wtedy większość sklepów i dystrybutorów (spadły należności) W kolejnych kwartałach przepływy były skromne. Proszę znów nie myśleć, że w przepływach operacyjnych mamy wydatki na pisanie nowych tytułów, bo spółka kapitalizuje je na WNIP, a więc wydatki te przechodzą przez działalność inwestycyjną. Tak, tak. Właśnie tak wyglądały wpływy gotówki… Przez kolejny rok (3q13-2q13) spółka wygenerowała zaledwie 8,5 mln, czyli tyle ile mniej więcej spółka średnio wydaje kwartalnie na pisanie nowych tytułów. CIG był bardzo mocno pod ścianą i musiał sięgać po zadłużenie zewnętrzne lub emisję papierów.


kliknij, aby powiększyć


Na tle tych dokonań wyróżnia się ostatni kwartał. Można pomyśleć, że to należności z EF pozwolił wygenerować prawie 12 mln zł. Nic bardziej mylnego. CIG gotówkę zawdzięcz LOTF… Proszę zwrócić uwagę, że w bilansie pojawiły się przychody przyszłych okresów - to zaliczki od dystrybutorów na poczet LOTF w kwocie 7 mln. Jeśli z przepływów wyjmiemy zaliczkę, to w ciągu ostatnich 2 kwartałów mamy 5,5 mln zł przy wydatkach na EF na poziomie 28 mln zł (łącznie z marketingiem). Ponad 20 mln gotówkowej straty jak na razie. W długim terminie-od 2011 roku spółka wydała 5 tytułów. Wygenerowała na nich do końca września 80 mln zł. W tym samym czasie wydatki na pisanie( łącznie z LOTF) wyniosły 101 mln, a więc można śmiało powiedzieć, że cała działalność w ciągu 4 lat przyniosła spółce 4 mln zł (32 wydatki na LOTF – 7 mln zaliczek z LOTF), z czego w tym czasie większość oddała na obsługę zadłużenia. Postawiona na początku teza ma jak widać bardzo dobre pokrycie w liczbach.

Można nieco utyskiwać, że spółka wydała grę niedopracowaną. Natomiast jeśli wziąć pod uwagę potrzeby gotówkowe, to ta premiera po prostu nie mogła być już przełożona, bo spółce nie starczyłoby gotówki. Gotówka z zaliczki prawdopodobnie już ze spółki wypłynęła na potrzebny wzmożony marketing przy premierze, nie mówiąc o bieżących kosztach. Wydaje się, że LOTF da CIG oddech na dłuższą chwilę. Można liczyć, że sprzedaż na poziomie 700 tys. szt. wygeneruje do końca 1 kwartału (bo wtedy spłyną należności i spółka zapłaci zobowiązania) minimum 40 mln wpływów gotówkowych (szacuję 100 zł. z egzemplarza po odliczeniu prowizji dystrybutora i kosztów tłoczenia, a po opodatkowaniu i kosztach reklamy jakieś 60-70 zł/sztukę minus już otrzymana zaliczka).
Kwotę tą zwiększy oczywiście opłacona sprzedaż z kolejnych tłoczeń nośników i pobrań elektronicznych. To daje głęboki oddech, ale ryzyka pozostają. Przecież udały się (i to nie w pełni ze względu na Bugi) tylko 3 produkty na 7 (2 części SGW i LOTF się udały, a jednego z tytułów nie ma na wykresach, bo prace nad nim porzucono.). Statystycznie rzecz biorąc kolejny produkt powinien się nie udać, choć miejmy nadzieję, że się tak nie stanie, czego życzę akcjonariuszom i samej spółce. LOTF powinien także generować gotówkę dłużej aniżeli S2 – zaleta RPG, a zatem na razie spokojnie będziemy pływać po powierzchni.

Wycenić spółki się nie podejmuję, podobnie jak wskazania gdzie czy w jaki sposób należy szukać. W tym biznesie przy tak wąskim portfelu tytułów ciężko liczyć na powtarzalność, przez co wyceny na podstawie mnożników odpadają, podobnie jak DCF. Trzeba wycenić opcję sukcesu kolejnych tytułów, co pozostawiam już amatorom wycen.






Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cigames



102 103 104 105 106

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,277 sek.

wwyrvvxj
tkzjqodt
xuaodzfh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ibzjoezz
nipptbni
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat