witcher napisał(a):www.biztok.pl/gospodarka/milia...Dużo się mówi o tych miliardowych inwestycjach na rozwój internetu szerokopasmowego w Polsce. Przecież Hawe powinno mieć duże profity z uwagi na pozycję właściwie monopolisty jeśli chodzi o budowanie infrastruktury światłowodowej w Polsce.
Czy może ja jestem w błędzie, bo sam nie wiem już czy dobrze te dwie sprawy ze sobą wiążę.
Będę wdzięczny za opinie.
Mówienie o monopolistach w tej branży jest tak samo wyssane z palca jak bardzo dobra lub dobra kondycja finansowa spółki. Ja pracuję w tej branży od 20 lat i znam doskonale tą firmę. Od kilku lat bardzo szwankuje zarządzanie spółką. Ciągłe zmiany na stanowiskach prezesów. Tarcia w akcjonariacie - to jest moim zdaniem największą bolączką tej firmy. Miałem wielokrotnie kontakt i biznesowy i techniczny z ludźmi z firmy. Za mało prawdziwych fachowców a spora część chłopaków miała megalomanię (bardzo przeceniała swoje umiejętności) tak samo jak duża część zarządu. Obserwując to już 3 lata temu źle oceniałem taki układ. Najlepszym co mogłoby spotkać to przejęcie spółki przez dużego gracza z branży IT np Netii lub Exatela. Ratunkiem może być właśnie taki rozwiązanie aby przyszedł ktoś z zewnątrz i uporządkował sytuację w firmie.
Moim skromnym zdaniem jeśli ktoś szybko nie uporządkuje strategii i spółka co 1-2 lata będzie zmieniać strategię to może nie dokończyć kontraktów które realizuje zabraknie na to środków. Firma w takiej kondycji nie dostanie finansowania dłużnego a wierzyciele rozszarpią słaniający się twór.
To bardzo realny obraz. Kluczowe dla firmy będzie dogadanie się z wierzycielami niezależnie jak to będzie bolało ekonomicznie. Wstrzymanie jednego z kontraktów i możliwie najszybsze dokończenie drugiego. W kolejnych tygodniach czerwca zastaw czegoś pod pożyczkę i finalizowanie wszystkich potrzebnych do rozliczenia dokumentacji.