ARTIFEX - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

ARTIFEX [ART]

AKTUALNY KURS: 4,19 zł (+0,24%) 14-12-2018 17:00
Deogracias
Deogracias PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 402
Wysłane: 12 października 2016 13:21:00
Kolejny twórca gier wybiera się na GPW:

Cytat:
12.10.2016 (ISBnews) - Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdziła prospekt emisyjny Artifex Mundi w związku z ofertą publiczną akcji serii B i C oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii A2, B, C oraz praw do akcji serii C, podała Komisja.


Spółka na swojej stronie o sobie:
Cytat:
Artifex Mundi oznacza po łacinie „artystę świata”, a my ciężko pracujemy, by spełnić tą obietnicę.
Jesteśmy jednym z największych na świecie wydawców i producentów gier (przygodowych, ale nie tylko). Nasz zespół liczy ponad 140 pasjonatów gier wideo. Mamy plan rozwoju na przyszłość i jest on naprawdę dobry.

Gry, po prostu! Tworzymy je, udoskonalamy i żyjemy nimi.
Do tej pory wydaliśmy ponad 40 tytułów, a średnio raz na 3 tygodnie dodajemy kolejny. A ponieważ pasje są po to, by się nimi dzielić, przenosimy nasze gry na wszystkie najważniejsze platformy (PC, Mac, iPhone, iPad, Android, Windows, Xbox One oraz PlayStation) – by ludzie na całym świecie mogli odkryć produkcje tworzone z dbałością o szczegół i wyobraźnią. Czy to działa? Oczywiście! Ponad 12 milionów pobrań rocznie to najlepszy dowód, że elektroniczną rozrywkę traktujemy bardzo poważnie.

W 2006 Artifex Mundi to zaledwie 10 osób i niewielkie biuro.
Dziś ponad 140 specjalistów zajmuje trzypiętrowy budynek w jednym z biznes parków w Katowicach, nowoczesnym, tętniącym życiem, biznesowym sercu Śląska. Mamy duże ambicje i nie zwalniamy tempa!

To proste: ponieważ uwielbiamy tajemnice i przygody, a naszą misją jest tworzenie pięknych światów, w których każdy może się zanurzyć, chociażby na moment.
Chcemy, by nasze gry towarzyszyły graczom wszędzie tam, gdzie chce wkraść się nuda: podczas podróży do pracy, w długiej kolejce czy wtedy, gdy potrzebujesz relaksu po ciężkim dniu. Jako „artyści świata” – zawsze chcieliśmy dzielić się naszą pasją z jak największą ilością ludzi. Wiele osiągnęliśmy do tej pory, ale wierzymy, że najlepsze jeszcze przed nami.


Link do prospektu emisyjnego:
https://www.artifexmundi.com/pl/oferta_publiczna/


Nowy wpis >>> Jak obniżyć podatki do zapłacenia za 2018 rok?
Zapraszam na bloga - https://dariuszgrupa.pl
>> Obserwuj na Twitterze

Poproś analityków Stockwatch o analizę fundamentalną >>> Przycisk w profilu spółki
Edytowany: 17 listopada 2016 22:03

vladinho
vladinho PREMIUM
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 587
Wysłane: 12 października 2016 14:57:18
Czy planujecie może omówienie prospektu tak jak dla Playway ?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 483


leszczcomeback
Dołączył: 2013-01-01
Wpisów: 25
Wysłane: 13 października 2016 10:00:12
Na moje amatorskie wyliczenia to cena maksymalna 33 za akcje podobnie jak przy PlayWay jest kosmiczna, no ale poczekamy na analizę profesjonalisty ......
clock


jzajdel
Dołączył: 2014-02-06
Wpisów: 1
Wysłane: 14 października 2016 17:27:22
Na GPW jest spotkanie ze spółką. Na tt parkietu napisali, że 17-go października o o 5 po południu

tom239
Dołączył: 2013-07-28
Wpisów: 73
Wysłane: 14 października 2016 18:04:02
Mam pytanie czy Pan Mariusz Banaszuk (65.000,0,65%) będzie miał lock up na akcje?

Coś was razi w prospekcie emisyjny?(nie pytam o cenne)

Wycena jaka jest taka jest każdy widzi ale w przeciwieństwie do playway myślę, że warto obserwować po debiucie bo będzie duża płynność, nawet za jakiś czas.

Kris59
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 65
Wysłane: 15 października 2016 15:11:48
Niby płynność będzie ale co sądzić o sprzedaży aż 2/3 swoich akcji. Właściele dominujący( Artifex Mundi Inv. i p. Banaszak) będą mieli po emisji tylko ca 37% ale aż ponad 52% glosow na walnym. Nieźle się ustawili: " zjedzą ciastko i nadal je bedą mieć".
A może nie widzą już perspektyw dla społki i pozbywaja się większości swoich akcji i do tego też po b.wysokiej cenie.
Ciekaw jestem debiutu PlayWaya bo była tam b.duża redukcja i to przy sprzedaży po kosmicznej cenie 52 zł/a i dopiero poźniej zdecyduję czy wejść w ten kolejny "balon".

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 483
Wysłane: 15 października 2016 19:43:17
Omówienie prospektu emisyjnego Artifex Mundi SA

Warszawski parkiet próbuje szturmować kolejny podmiot z branży gamingowej. Po tegorocznych ofertach iFun4All, Qubic games, PlayWay trwającej Huckleberry Games po pieniądze inwestorów wyciąga dłonie Artifex Mundi SA.
Trzeba przyznać, że prospekt emisyjny spółki jest dość szczegółowy i sporo mówi o samej branży, a także procesie i niuansach produkcji i wydawania gier. Każdy zainteresowany branżą powinien go samodzielnie przeczytać. Niestety trochę brakuje danych operacyjnych, co nie do końca pozwala ocenić sam prowadzony przez Artifex Mundi (dalej AM) biznes.

AM dość wyraźnie różni się od spółek już obecnych na giełdzie i w modelu biznesowym najbliżej mu do Vivid Games. Spółka zaczynała jako studio podwykonawcze, z czasem zaczęła pisać gry na własny rachunek i samodzielnie je wydawać, zlecać pisania na zewnątrz, a dla niektórych tytułów stałą się wręcz tylko wydawcą. Mamy więc rozwój spółki i ewolucję modelu wraz ze zdobywaniem doświadczenia i know-how.

AM działa głównie w segmencie mobilnym, choć część tytułów o najlepszej sprzedaży znalazła wydania także na PC oraz od tego roku także konsole. Emitent specjalizuje się w grach casualowowych typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), które stanowią połączenie gier logicznych i przygodowych. Do połowy 2016 r. za który to okres znamy wyniki sprzedażowe spółka wydawała gry Premium (odpłatne) w modelu „Try before you buy”, co oznacza, że potencjalny klient miał możliwość zagrania w krótki wycinek gry przed jej zakupem. Trzeba przyznać, że liczba oferowanych tytułów dość szybko rośnie, a tempo tego wzrostu wedle deklaracji ma jeszcze przyspieszyć. Co ciekawe rośnie także udział zewnętrznych studiów których wydawcą jest Artifex. Zauważmy, że chęć wydawania gier obcych wykazują ostatnio także 11B oraz Vivid Games.

W 2015 r. spółka nie wydała żadnej gry napisanej przez wewnętrzne zasoby. Nie oznacza to jednak, że zwolniono ludzi. Programiści zostali przesunięci do innego segmenty w którym AM będzie próbowało się rozwijać, ale o tym za chwilkę.


kliknij, aby powiększyć


Jak czytamy w prospekcie:
Cytat:
Gry wydawane przez Spółkę charakteryzują się powtarzalnością i relatywnie długim ogonem przychodów – gry wydane kilka lat temu w dalszym ciągu generują istotne przychody. Średnia stopa zwrotu z gier w portfolio Spółki przekracza 200%, a ponad 91% gier odnosi sukces i pozwala na zwrot kosztów


W porównaniu do PlayWay’a, który zakończył przed chwilą ofertę, Artifex ma lepszy dobór projektów (więcej rentownych), ale niższy średni zwrot. Nie przeceniałbym sformułowania „długi ogon”, bo w segmencie Indie grę wydaje się co jakiś czas na nowe platformy. Jeśli debiut wypadł korzystnie na pierwszej produkuje się wersję na kolejne i rozszerza zakres możliwej sprzedaży. Podobnie działa to w przypadku 11B i Vivid Games. Spółka w prospekcie zamieściła rozkład sprzedaży w czasie , który pozwoliłem sobie zmodyfikować o dodanie premier kolejnych części wzorcowej gry:


kliknij, aby powiększyć


Ostatnie piki sprzedażowe wynikają z wprowadzenia gry na konsole, natomiast wcześniejsze na kolejne platformy mobilne oraz PC.

Emitent chwali się, że jego gry (a w zasadzie bezpłatne fragmenty) zostały pobrane już w 30 mln egzemplarzy. To dwukrotnie więcej niż w przypadku PlayWay’a i nieco mniej niż w przypadku Vivida, który buduje swoją bazę użytkowników na razie tylko dwoma tytułami. Według Google Play największymi hitami jeśli chodzi o liczbę pobrań są serie Nightmares from the Deep oraz Enigmatis, które zostały ściągnięte przez użytkowników co najmniej w liczbie miliona egzemplarzy, ale nie większej niż 5 mln pobrań. Niestety rozrzut danych jest spory, ale maksymalnie około 5-10 proc. graczy zdecydowało się po pobraniu grę kupić. Tak czy owak pierwsze części obydwu tytułów wygenerowały sprzedaż na poziomie powyżej 5 mln zł każda, przy czym Enigmatis został wydany około roku póżniej:


kliknij, aby powiększyć


Można powiedzieć, że spółka produkuje gry przeciętne, żadna nie stała się sprzedażowym super hitem, ale w związku z liczbą wydawanych gier mamy dość stabilny biznes, co potwierdzają przychody. Wymienione na poniższym wykresie produkcje odpowiadały za około 60 proc. przychodów w latach 2012-2015.


kliknij, aby powiększyć


A zatem biznes spółki jest znacznie mocniej powtarzalny niż PlayWay’a, który opiera się w dużej mierze na 2 tytułach, a koniem pociągowym wyników jest seria Car Mechanic Simulator. Trzeba przyznać, że pod względem stabilności sprzedaży spółka wygląda naprawdę dobrze. Nieco gorzej jest niestety z wynikami, ale warto zaznaczyć, że Artifex bardzo konserwatywnie rozlicza koszty pisania gier Premium. Tak jak kiedyś miało to miejsce w przypadku CD Projektu, czy 11 Bit spółka wykazuje zerową marżę na sprzedaży do pokrycia całkowitego kosztu napisania gry Premium. Z tego powodu okres premierowy i tuż popremierowy mają relatywnie wysoką sprzedaż, ale także wysoki koszt i niską marżę. Dlatego dane finansowe nie są do końca porównywalne ze spółkami z branży (w tym PlayWay, 11B, Vivid) gdzie koszty rozlicza się w sposób znacznie bardziej liniowy.

To właśnie przez wprowadzenie do sprzedaży w I połowie 2016 r. znacznej liczby gier (9 w porównaniu do 10 w całym 2015 r.) wynik operacyjny spółki zmniejszył się z 6,3 mln zl osiągniętych w I pol. 2015 r. do obecnych 4,9 mln zł. pomimo wzrostu sprzedaży z 9,4 mln zł do 10,6 mln zł. Nie bez znaczenia jest także fakt, że gry wprowadzone do sprzedaży w 2016 r. były pisane przez zewnętrzne studia, którym należy się procent od sprzedaży, przez co marża spółki w naturalny sposób się zmniejsza. Za ostatnie 12 miesięcy spółka wygenerowała około 5,9 mln zysku netto, przy 7 mln w roku 2015 i 5,7 mln w roku 2014.

Biorąc pod uwagę planowaną ekspansję można liczyć w niedalekiej przyszłości na wynik z wydawania gier Premium o 50-70 proc. wyższy od ostatnio raportowanych. Zysk netto z tej gałęzi biznesu na poziomie10 mln zł wydaje się prawdopodobny do osiągnięcia w ciągu najbliższych 2 lat, choć ostateczny wynik mocno zależy od rozkładu kolejnych premier. Przy 10 mln zł wyniku netto i stopie dyskontowej na poziomie (8-10 proc.) można szacować wartość tej gałęzi biznesu liczonej rentą wieczystą na 100-125 mln zł (równomierny rozkład sprzedaży to mniejsze ryzyko, a zatem i stopa dyskontowa). Spółka wycenia się jednak nawet na 330 mln zł ( http://www.stockwatch.pl/ipo/artifex-mundi-sa.aspx ), co można łączyć z dużymi oczekiwaniami jeśli chodzi o model FTP, który został wdrożony w II połowie roku.

W aktywności tej na razie nie mamy żadnych finansowych dowodów na kompetencje i umiejętność monetyzowania produktów. Wiadomo, że spółka na ten segment mocno liczy, bo właśnie na niego przekierowała własne siły twórcze, a jak widać z historii i efektów gier, to właśnie gry własne sprzedawały się do tej pory lepiej niż pisane przez zewnętrzne studia, co do pewnego stopnia wynika z mniejszych projektów i skomplikowania kierowanych tam gier. Oczywiście na gry typu FTP jest w tej chwili moda, a spółki z segmentu potrafią być warte miliardy dolarów – vide przejęcie King Digital. Problem w tym, że nie wszyscy potrafią odpowiednio monetyzować swoje produkty. Ma problemy z tym krajowy Vivid, ma światowy gigant jakim jest Zynga. My niestety na temat tego co spółka jest w stanie wygenerować nie wiemy nic i bardzo ciężko szacować możliwą przyszłą skalę sukcesu. Przy oczekiwanej cenie sprzedaży, na oko do tej części biznesu trzeba przypisać około 15-20 mln powtarzalnego oczekiwanego zysku, co wydaje się wynikiem bardzo ambitnym. Vivid, który ma większą liczbę pobrań (ponad 50 mln szt) i udowodnił kompetencje do tworzenia hitów jest wyceniany na 136 mln zł.

Biorąc dużą niepewność wyniku z nowej nogi biznesowej jaką jest model FTP ofertę spółki raczej należy ocenić jako wygórowaną. Tym bardziej, że to głównie obecni akcjonariusze próbują wyjść z inwestycji, a nie spółka pozyskać kapitał na rozwój.
Z drugiej strony wskaźniki są mimo wszystko niższe niż dla PlayWay’a któremu udało się uplasować ofertę z nadsubskrypcją drobnych akcjonariuszy, a osiągnięcia finansowe są zbliżone, podobnie jak liczba tytułów w ofercie, która budowała wynik. Artifex największe sukcesy ma z własnych produkcji, natomiast PlayWay z produkcji zewnętrznej (RED DOT). AM wypada także lepiej jeśli chodzi o bazę potencjalnych użytkowników.


kliknij, aby powiększyć



>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 15 października 2016 19:52

tom239
Dołączył: 2013-07-28
Wpisów: 73
Wysłane: 17 października 2016 13:28:26
Ponawiając pytanie roczny lock up dotyczy tylko Artifex Mundi Inv., czy też akcji, które bezpośrednio posiada Pan Mariusz Banaszuk (65.000,0,65%)?

Kris59
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 65
Wysłane: 20 października 2016 15:26:10
A czy to istotne czy jakiś tam Banaszak z 56 tys akcji ma lockup czy nie??? Istotna jest kolejna kosmiczna wycena i fakt,że,aktualni akcjonariusze pozbywają się 2/3 akcji. Kto kupi akcje za ponad 200 mln złotych. Mam nadzieję,że fundy znów nie zgłupieją jak było przy PlayWayu.
Mam też nadzieję,że leszcze trochę zmądrzeli po nieudanym debiucie PlayWaya i już tak gremialnie nie ruszą na zakupy? Bo po debiucie będą mogli liczyć tylko na...podwójne straty.


tom239
Dołączył: 2013-07-28
Wpisów: 73
Wysłane: 20 października 2016 15:40:11
Pytanie bardziej dotyczyło czy by nie chciał wyrzucić tego w dzień debiutu, trochę drożej. Ja chciałem tylko komuś przerzucić gorący kartofel dalejShhh , więc wydawało mi się to istotne. A w ogóle to nie 56 tylko 65 i nie ma lock up.

Kris59
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 65
Wysłane: 20 października 2016 18:26:47
Przecież freefloat bedzie na poziomie 6.650.000 akcji a ty się zajmujesz ...pierdołami czy taki Banaszuk wyrzuci swoje nędzne 65.000 ???
Nie tu tkwi problem. Problem bedzie jak po emisji większość z nowych akcjonariuszy będzie chciała sprzedać akcje zaraz na lub po debiucie. Kto te akcje kupi???Już po debiucie PW widać,że obroty mizerne i cena znacznie niższa.
Definitywnie nie kupuję kolejnego balonu nawet jesli by obnizyli cene o połowę. I ciekaw jestem czy fundy dadzą się nabrać i wezma udział w tej ofercie.

tom239
Dołączył: 2013-07-28
Wpisów: 73
Wysłane: 20 października 2016 19:06:57

Też byłem ciekaw czy taki debiut da się przeprowadzić.Gdyby szał był większy to może i dałoby się zarobić na debiucie, nawet jak potem wykres miałby wyglądać jak na petrol inv. Po PW widać, że nie da się.

Jak tak się bawię na debiut to sprawdzam takie jak ty to powiedziałeś "pierdoły".Shame on you I może masz rację.
Nie mniej jednak kupiłbym spółkę, która by miała mieć freefloat 66% ale z emisji nowych akcji na fajny cel na long. Oczywiście nie przy wycenie C/Z 65 i C/S 30. puke_l

Warto omijać emisję przeprowadzane przez dm trigon

Kris59
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 65
Wysłane: 20 października 2016 20:14:53
Czekałem na debiut PlayWay aby dowiedzieć jak się ustawić pod Artifex Mundi. Kupić akcje Mundi aby sprzedać je ze strata to mi się nie uśmiecha. Wolę poczekać na debiut na giełdzie i wtedy pomysleć o ewentualnym zakupie.
Interesuje mnie też jak po falstarcie PW na gieldzie zachowaja się leszcze. Czy znów polecą na oślep kupować kolejną społke gamingową? Chyba raczej polecą i kupią.
Natomiast fundy chyba nie wydadzą 200 mln na ten rozgrzany do czerwoności balon. Mają nauczkę po debiucie PlayWaya. Kupowanie teraz po cenach w ofertach pierwotnych graniczy z pewnościa wpadki ( mniejszej lub większej).

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 483
Wysłane: 25 października 2016 21:20:38

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 506
Wysłane: 26 października 2016 00:29:45
Czyli z 330 mln zł i wyceny niemal równej PlayWay, zrobiło się 225 mln zł. Znacznie rozsądniej. Ciekawe jak wpłynie to na wycenę PlayWay.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 483
Wysłane: 26 października 2016 09:17:13
Zmianie uległa też liczba akcji oferowanych. Pytanie czy w tej cenie nie znalazło się więcej chętnych, czy może po tej cenie obecni akcjonariusze nie chcieli sprzedawać takiej liczby akcji. Redukcja ceny jest naprawdę spora, ale czy to sprawia już, że oferta jest atrakcyjna? Że jest tanio i mamy przed sobą wizję udanego dla nowych inwestorów debiutu? Hmm...

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 506
Wysłane: 26 października 2016 14:49:34
Tanio na pewno nie jest, ale rozsądniej. Taka wycena nie jest już żadną nowością na polskiej giełdzie. Przypomina mi się od razu jak VIVID osiągał właśnie niemal identyczną kapitalizację w okolicach premiery RB2, a nie miał nawet w połowie takich zysków jak Artifex i swoje przychody opierał niemal wyłącznie o jedną grę F2P.

Kris59
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 65
Wysłane: 4 listopada 2016 11:50:32
Czy ktoś wie kiedy AM debiutuje na giełdzie? Oferta Artifex Mundi przypadla w fatalnym momencie:
1. Po nieudanym debiucie Playwaya.
2. Sprzedaż 2/3 akcji przez wlaścicieli.
3. Przed wyborami w USA.
Trudno będzie o udany debiut.

wyomi
Dołączył: 2009-07-22
Wpisów: 8
Wysłane: 7 listopada 2016 13:38:47
Daty debiutu jeszcze nie ma podanej.
Co do samego debiutu to różnie może być. Ja obstawiam, że spadnie o 1-2 % na otwarciu.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,330 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d