SPÓŁKA: Artifex
-
Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów grupy kapitałowej Artifex Mundi wynosiły w grudniu 2020 r. łącznie 2 497 tys. zł, co oznacza wzrost o 41 proc. r/r. Od początku 2020 r. przychody Artifex Mundi wzrosły, według wstępnych danych, o 54 proc., do 25,7 mln zł. To najwyższy poziom przychodów w dotychczasowej historii spółki.
-
Giełdowy producent i wydawca gier zakończył III kwartał 2020 r. z 36-proc. wzrostem sprzedaży, do 5,5 mln zł, wypracowując w tym okresie 2,4 mln zł zysku operacyjnego (0,7 mln zł rok wcześniej) oraz 2 mln zł zysku netto (0,8 mln zł rok wcześniej). Biznes Artifex Mundi napędza m.in. wzrost sprzedaży gier w wersjach na konsole oraz rozwój aplikacji Unsolved.
-
-
Ponad 500 inwestorów wzięło udział w piątkowym spotkaniu online z Przemysławem Błaszczykiem, prezesem notowanego na rynku głównym Artifex Mundi. Szef studia podsumował tegoroczne wyniki finansowe oraz nakreślił plany i perspektywy spółki na najbliższe kwartały.
-
Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, Artifex Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.
-
Indeks WIG20 balansuje na granicy 1.600 pkt., zupełnie ignorując wczorajszą słabość z końcówki notowań i spadki na głównych europejskich indeksach. W centrum uwagi spółki gamingowe i sama GPW.
-
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GameINN wybrało 27 projektów do dofinansowania na łączną kwotę 104,65 mln zł. Na dotację załapało się 7 spółek notowanych na GPW.
-
Na największych targach gier w Europie zobaczymy ponad 40 oficjalnych stoisk z polskimi grami. Dziesiątki kolejnych firm do Kolonii jedzie na zakulisowe spotkania biznesowe. Wśród nich spora grupa spółek związanych z GPW. StockWatch.pl przygotował zestawienie 14 najciekawszych polskich akcentów na tegorocznym gamescomie.
-
Artifex Mundi przyjął nową strategię rozwoju grupy kapitałowej na lata 2019-2022. Spółka skoncentruje się na realizacji czterech najbardziej perspektywicznych projektów gier: Hot Shot Burn! (poprzednia nazwa Outlaws) i Rogal - w segmencie premium oraz Bladebound i Tiny Dragons - w segmencie free-to-play.
-
Branża gier wideo jest dziś szybko rozwijającą się gałęzią przemysłu rozrywkowego. Niewątpliwie sukcesy polskich wydawców sprawiają, że stopniowo staje się ona wizytówką polskiej gospodarki, a wydawcy osiągają coraz wyższe zyski. W niniejszym artykule przyjrzymy się jak wynagradzani są top menedżerowie spółek notowanych na GPW.
-
Walne zgromadzenie Artifex Mundi uchwaliło podwyższenie kapitału zakładowego w drodze emisji do 1,4 mln akcji serii D. Akcje zostaną zaoferowane w drodze emisji prywatnej.
-
Artifex Mundi odnotował 3,59 mln zł skonsolidowanej straty netto w 2017 r. wobec 5,59 mln zł zysku rok wcześniej. W środę akcje producenta gier tanieją o 2,7 proc. do 8,64 zł.
-
Branża gamedev wreszcie wybudziła się z zimowego snu. Dynamiczne ruchy na kursach akcji giełdowych producentów gier wideo zapewniają m.in. najnowsze wyniki finansowe, wysyp informacji nt. planowanych premier, pokazy prac czy głośne kontrakty wydawnicze.
-
Producenci gier działają w różnych modelach biznesowych, a to mocno rzutuje na wyniki, ich interpretację i praktycznie uniemożliwia proste porównania. StockWatch.pl sprawdził, jak zarabiają branżowe podmioty i jakie pułapki czekają na inwestorów analizujących ich wyniki.
-
Bieżący rok na rynku gier wideo będzie stał pod znakiem Gwinta, Frostpunka oraz wielu mniejszych rodzimych produkcji. StockWatch.pl przygotował zestawienie najważniejszych tytułów, które wypuszczą czołowe spółki z GPW.
-
Świetna koniunktura gospodarcza, wzmocniona inwestycjami i przemyślaną strategią zarządu, to przepis na giełdowy sukces i wysokie stopy zwrotu. StockWatch.pl w pierwszej odsłonie cyklu ruszył tropem sektorów i spółek, które w tym roku narzucą wysokie tempo krajowej gospodarce.
-
Szczyt sezonu jest już za nami, ale wyniki kwartalne jeszcze do końca listopada będą ważnym czynnikiem kształtującym nastroje na warszawskiej giełdzie. W porównaniu do ubiegłego tygodnia, gdy na rynek trafiło ponad pół tysiąca sprawozdań, najbliższe dni zapowiadają się znacznie spokojniej. Wśród ponad 50 zaplanowanych na ten tydzień publikacji jest kilka ze szczególnie ważnych dla warszawskiego rynku firm.
-
Dom Maklerski BOŚ wydał rekomendacje kupuj dla CD Projektu, 11 bit studios i PlayWay oraz zalecenie sprzedaj dla CI Games, wynika z raportu datowanego na 20 sierpnia.
-
Artifex Mundi planuje wydać cztery nowe gry premium z gatunku HOPA oraz wprowadzić cztery dotychczasowe gry na konsole w trzecim kwartale tego roku.
-
Warszawska giełda znów nie miała sobie równych w Europie. Gwiazdą wtorkowej sesji jest WIG20, który podskoczył o 2,5 proc. i rozprawił się z psychologicznym i technicznym oporem na 2.200 pkt.
-
Mimo zmian w systemie emerytalnym, OFE nadal odgrywają ważną rolę na warszawskiej giełdzie. Jedną z kluczowych pozycji w ich portfelach stanowią akcje małych i średnich spółek. Sprawdziliśmy, jak poszczególne towarzystwa podchodzą do inwestycji w nowe technologie i które ich zdaniem spółki zapewnią uczestnikom godziwe emerytury.
-
Trzecia odsłona Wiedźmina była jednym z dwunastu bestsellerów 2016 r. na platformie Steam. W dostaniu się do platynowej kategorii mocno pomogła zimowa wyprzedaż, w której gra zajęła trzecie miejsce pod względem wygenerowanych przychodów. W świątecznej promocji dużym powodzeniem cieszyły się także Dying Light oraz This War of Mine.
-
Na rynku pierwotnym wciąż można nieźle zarobić. Według wyliczeń StockWatch.pl, inwestorzy biorący udział w ofertach pierwotnych jedenastu tegorocznych debiutantów przy odrobinie cierpliwości zarobili średnio 12 proc.
-
Indeks producentów gier, gdyby istniał, byłby na czele GPW. Roczna stopa zwrotu z portfela akcji spółek growych to aż 60 proc., a na walorach najlepszych przekroczyła 100 proc. Czy ciągle da się zarobić? StockWatch.pl przeanalizował aktualne plany wydawnicze polskich producentów gier i porównał ich wskaźniki fundamentalne.