pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

lelo-pakero

lelo-pakero

Ostatnie 10 wpisów
robertkk napisał(a):

2. Budżet projektu
Oszacowany został na 9,1 mln (7,1 + 2 mln marketing)

Już na tym etapie budżet został przekroczony o co najmniej 500k PLN (Dokument Ofertowy str. 88).
Jeśli dobrze liczę, to środki uzyskane do tej pory wyniosły 6,1 mln PLN, a poniesione nakłady to jakieś 4,9 mln.


Bardzo źle liczysz. Wydali do 30.09 ok. 2,1 mln zł. W kasie zostało ok. 4 mln zł.

Analityk Fundamentalny napisał(a):
"Skoro już mowa o finansach to w prospekcie do dyspozycji mamy dane za lata 2016 i 2017 oraz pierwsze półrocze 2018 r. Biorąc pod uwagę, że jest kwiecień 2019 r. moim zdaniem powinien znaleźć się także co najmniej raport za III kw., a nawet raport roczny. Dlaczego tych danych nie ma - niestety, nie wiem. "


To nie była żółta lampka ostrzegawcza, ale wielki znak STOP.

GRAF78 napisał(a):
ja widzę w tym kandydata "drugi CD projekt".

Stockinger napisał(a):
Ja widzę Formułę 1... za kilka lat. [...]Emisja na <1 mln $ przy wycenie <20 mln $? Błagam, takie okazje są chyba tylko w Polsce.


Zapowiada się bardzo "wizjonerski" akcjonariat.

Fishing Battle i Golf Rush to dwie duże produkcje, nad którymi pracowała spółka po debiucie na GPW i żadna nie osiągnęła takich parametrów monetyzacji, żeby chociaż wyjść z soft lunchu. TSG nie poznał żadnej magicznej formuły na tworzenie hitów sprzedażowych w modelu f2p na urządzenia mobilne. Póki co są spółką jednej gry i jest duże ryzyko, że tak już zostanie. To ryzyko jest zupełnym przeciwieństwem tego dla spółek tworzących gry w modelu premium na PC i konsole, gdzie po wydaniu jednego hitu sprzedażowego jest ogromne prawdopodobieństwo powtórzenia tego sukcesu w kolejnej grze. Obserwując sensortower, widać, że FC ma jeszcze jakiś potencjał wzrostu na IOS; na Androida już wygląda, że jest powoli sufit; istotny wzrost da też wersja na Chiny. W końcu jednak dojdą do sufitu z FC tak jak chociażby wspomniane Rovio z ich Angry Birds. Dla porównania Rovio jest obecnie wyceniane przez rynek na 1,39 mld zł przy P/E = 18, a TS Games na 1,28 mld zł przy P/E = 23. Trudno jest mi wycenić tę spółkę właśnie dlatego, że widzę duże ryzyko zatrzymania rozwoju i skokowego spadku zysku już w perspektywie kilku lat. Jednak jeśli ktoś jest optymistą - a rynek chyba jest - i w swoich założeniach przyjmie, że prędzej lub później spółka powtórzy sukces FC w innej produkcji, to nie dziwi mnie, że wycena spółki systematycznie rośnie.

Członek rady nadzorczej kupił dzisiaj akcje. To osoba zgłoszona do rady przez Aviva Investors.

biznes.pap.pl/pl/news/search/i...

Patrząc na kapitalizację to rynek spodziewa się, że spółka w dającej się przewidzieć przyszłości będzie przynosiła 10-13 mln średniorocznego zysku netto. Na jakiej podstawie te wysokie oczekiwania? Tego nie wiem. Średnioroczny historyczny "zysk" netto nie daje żadnych podstaw do optymizmu. Nie dają go też materiały z najnowszej produkcji. Nie daje go sprzedaż akcji przez prezesa tuż przed premierą.

Najnowszy trailer jest taką katastrofą, że aż uroniłem kilka łez ze śmiechu. Zwróćcie szczególnie uwagę na końcową scenę strzału ze snajperki do kobiety w białej kurtce. Zdaje się, że nasz snajper nieco chybił Think

www.youtube.com/watch?v=RWW0PM...

Moim zdaniem jeżeli sprzedaż będzie na podobnym poziomie jak trailer to istnieje duże ryzyko, że wycena spółki będzie urealniona w równie brutalny sposób jak po premierze SGW3.

Strona 27 raportu

Cytat:
Na dzień sprawozdawczy 11 bit studios S.A. współpracuje (jako wydawca) przy kilku
nowych tytułach, o szczegółach których będzie informować w kolejnych kwartałach.


Wydaje się, że nowych umów musi być co najmniej 3, przynajmniej tak mówi słownik języka polskiego. Wierzę, że wykształceni ludzie z 11 bit znają znaczenie słowa 'kilka'. W każdym razie widać, że mocno przyspieszyli z wydawnictwem w ostatnim kwartale - doszły umowy na blisko 8 mln zł, bo w raporcie półrocznym czytamy:

Cytat:
Na dzień publikacji sprawozdania Spółka posiadała zobowiązania pozabilansowe do poniesienia wydatków na kwoty 715 000 EUR i 74 950 PLN. Wymienione zobowiązania wynikają z umów wydawniczych, które Spółka zawarła z zewnętrznymi studiami deweloperskimi.


Dobrym podsumowaniem, że z wydawnictwem coś wreszcie ruszyło jest to zdanie z raportu:

Cytat:
Intencją Spółki jest, żeby jeszcze w 2019 roku upublicznić wybrane informacje na temat nowych projektów wydawniczych i tym samym udowodnić, że realizacja średnioterminowego (kilkuletniego) celu dla pionu wydawniczego, czyli 3-4 premier rocznie (gier tworzonych przez zewnętrzne studia) jest w naszym zasięgu.


Skoro chcą udowodnić coś, co powszechnie jest raczej przedmiotem kpin na rynku, to chyba muszą mieć mocne karty.

Akumuluj, cena 289,1 zł od Erste.

www.pb.pl/cd-projekt-na-szczyc...

Blaze napisał(a):
Gdyby zaczęli buyback to by znaczyło że:
- To nie gotówka ich powstrzymuje w rozwoju organicznym tylko brak pomysłów.
- Zarząd zacznie się angażować kapitałowo i emocjonalnie bardziej w gre na giełdzie niż w prowadzeniu biznesu.
- Najwyższa cena akcji w niektórych okresach nie będzie priorytetem zarządu.


Przecież to ma być skup jedynie na potrzeby planu motywacyjnego, więc o czym ty mówisz? Prezes jak mantrę powtarza, że chce zapas gotówki, bo przed spółką duże potrzeby inwestycyjne na nowe projekty, zwiększanie zatrudnienia, jednym słowem rozwój spółki.
Cena akcji w konkretnym okresie czasu nigdy nie była priorytetem zarządu, a jedynie drobnych spekulantów. Odsyłam do dzisiejszego wywiadu, tam prezes mówi, że interesuje go jedynie perspektywa długoterminowa.

Moje subiektywne wrażenie jest takie, że prezes wypadł bardzo dobrze w dzisiejszym wywiadzie. Zdaje się, że akcjonariusze spółki już mogą zostawić za sobą czasy gdy jego wypowiedzi wzbudzały strach o stan ich portfela...
Widać było, że opcja skupu akcji pod przyszły plan motywacyjny jest bardzo poważnie rozważana. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł. Dużo lepszy niż rozwadnianie czy przeznaczenie gotówki na dywidendę. Prezes bardzo dobrze wyjaśnił czemu dywidenda na obecnym etapie rozwoju spółki jest złym pomysłem, nic dodać, nic ująć.
Jeżeli potwierdzi się silna sugestia prezesa o nadchodzącej jeszcze w tym roku informacji o grach z wydawnictwa i informacja z Gdyni potwierdzająca premierę DLC FP w tym roku, zgodnie z zapowiedzią, to koniec końców, choć część rzeczy uda się im dowieść w terminie, co powinno być dobrze odebrane przez rynek.
Wolumen sprzedaży Frostpunka na konsole to porażka. Każdy to widzi. Faktem jest jednak, że zrobili świetną wersję na konsole, lepiej ocenioną niż na PC i te kompetencje zaprocentują przy P8 i kolejnych projektach, które będą wydawać już jednocześnie na wszystkie duże platformy. Ja mam nadzieję, że wyciągnęli już lekcję ze wszystkich poprzednich, małych i dużych premier, żeby pod żadnym pozorem nie rozbijać terminu premiery na dużych platformach. Takie dzielenie z sukcesem to mogą robić giganci pokroju Take-Two, których każdą premierę z zapartym tchem obserwuje cały gamingowy świat.
Prezes po raz kolejny podkreśla to, że ich celem są trzy jednocześnie pracujące zespoły i mówi o tym jak ten cel obecnie realizują. Czytając wpisy na forum wyśmiewające zapowiedzi o trzech zespołach, dostrzegam, że wiele osób nie widzi różnicy między pustymi zapowiedziami o trzech zespołach (czytaj: marzeniami) - kiedyś, a faktyczną realizacją założonych celów - obecnie. Przez ostatnie 12 miesięcy zwiększyli zatrudnienie o 1/3, kupili biurowiec by pomieścić znacznie większą liczbę pracowników i uruchomili zalążki dwóch nowych zespołów, które są na etapie koncepcji P9 i P10. Oczywiście jeszcze wciąż daleka droga do trzech 60-osobowych zespołów, które będą docelowo w stanie wydawać co roku nową grę, ale są już faktyczne efekty dawnych zapowiedzi i patrząc na tempo zatrudnienia nowych pracowników ok. 40 rocznie to jest realna szansa, że założony cel zrealizują za ok. 2,5 roku.

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 14 listopada 2009
Ostatnia wizyta: 5 grudnia 2019 15:07:29
Liczba wpisów: 543
[0,16% wszystkich postów / 0,15 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,131 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d