pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

lelo-pakero

lelo-pakero

Ostatnie 10 wpisów
Spółka nic nie zataja. Raportowany 1 mln kopii brutto to zapewne całkowita sprzedaż bezpośrednio poprzez steam i kluczy steam w innych sklepach. Po prostu ich komunikaty są niejasne gdy piszą o sprzedaży "poprzez" steam i tego będę się czepiał.
Przykład z epic store dałem ci, bo zarówno w tym przypadku jak i przy sprzedaży kluczy steam, Valve nic nie zarabia. Jaki interes miałoby Valve, żeby obniżać prowizję ze sprzedaży realizowanej poprzez ich sklep w nagrodę za sprzedaż kluczy w innych sklepach, na której nic nie zarabiają? Wręcz zachęcaliby tym deweloperów do generowania niezliczonej ilości kluczy i sprzedaży poprzez inne platformy z niższą prowizją. Głupota, wierzę, że mają bystrzejszych menedżerów.

Glitch Mob napisał(a):
2021: 20-40m (Foxhole większy od FP, FP mobile umiarkowanym sukcesem)
2024: ponad 200m (2 własne IP + 2 z wydawnictwa + monetyzacja pozostałych gier)

Nie wiem skąd czerpiesz rewelacje jakoby Foxhole miał być większy niż FP, na pewno nie z ostatniej konferencji. Tam wyraźnie na slajdzie jest pokazane, że Foxhole robiony przez Digital Sun, ma być większy od Moonlightera a nie FP.
Co do wydania dwóch produkcji własnych w jednym roku kalendarzowym to zapomnij, nie ma szans. Jak się wyrobią to wyjdą w 2024 i 2025 r.

@Utnapisztim
Czyli twoim zdaniem nawet gdyby ani jedna kopia GH nie sprzedała się poprzez steama, tylko 100% poszło przez inne sklepy, a steam nie zarobiłby na GH choćby 1 zł, to i tak obniżyliby prowizję do 25%? To może obniżą też za sprzedaż na epic store?

kunoj napisał(a):
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło.

Oczywiście, że się nie liczą, bo to są klucze do aktywacji na steamie sprzedane przez inne sklepy. Steam nie zarabia na nich nawet złotówki. Pytanie czy w raportach sprzedażowych, które podaje CJ jest wyłącznie sprzedaż bezpośrednio poprzez steam czy również sprzedaż kluczy w innych sklepach, które zostały aktywowane na steamie.

@Krzysiek9
Pomagasz bitom znaleźć nowego pracownika? Tak trudny rynek, że szukają wśród inwestorów? Czy może chcesz nam zasugerować, że robią tripple-A z budżetem 20 mln zł wzorem CI Games?

Wreszcie znalazłem czas na obejrzenie wywiadu z GPWInnovationDay i a propos NS pada tam odpowiedź Krzysztofa Sałka na pytanie o co-op (1h:08:10): "w pierwszej wersji co-opa prawdopodobnie nie będzie". Zatem jasno z tego wynika, że będzie dodany w późniejszym terminie.
Co do samego wywiadu to osobiście jestem zachwycony otwartością w komunikacji zarządu z rynkiem. Nie znam drugiej takiej spółki na GPW. Dla nich nie ma tematów tabu. (1:22:30) Pada pytanie o potencjał na duże konsole i odpowiedź: "Producenci konsol widzą bardzo mocny potencjał GH jako survival symulatora". Pozostaje tylko czekać na premierę.

@andy_dufresne
Czy ty oglądałeś konferencję? Pierwsze pytanie (16 min. 25 s. zapisu konf.) brzmiało:
"...Czy to oznacza, że premiera gry (P8) w 2022 r., jak oczekują analitycy, jest mało prawdopodobna?
Odp. Miechowski: "Nie podawaliśmy nigdy daty premiery, kampania marketingowa projektu jeszcze się nie rozpoczęła, ale jest pewien konsensus rynkowy, z którego wydaje nam się, że analitycy oczekują premiery wcześniej niż jesteśmy w stanie z dzisiejszą naszą wiedzą tę grę ukończyć."

Tu nie ma żadnego pola do interpretacji i oczekiwanie premiery P8 w 2022 r. jest skrajną naiwnością w sytuacji gdy prezes powiedział więcej o potencjalnej dacie niż ktokolwiek mógł się spodziewać.

@Rif
Zapewne pracują na najnowszej wersji czyli zdaje się 4.25. UE5 będzie miał premierę dopiero w okolicach drugiej połowy 2021 i będzie można przenieść grę ze starszej wersji silnika.
www.gamesindustry.biz/articles...
www.unrealengine.com/en-US/blo...

Rif napisał(a):
Przecież tłumaczyli, że dla tego projektu, to najbardziej efektywne narzędzie, a poza tym korzystają z niego na lepszych zasadach niż normalnie. Nie wiem co w tym złego. Electronic Arts ma swój Frostbyte, a Star Wars: Jedi Fallen Order zrobiono na Unrealu. Nic wielkiego. Moim zdaniem to nawet lepiej.

W przyszłym roku wchodzi UE5 i z tego co widziałem to będą na tym powstawały prawdziwe cuda. Ciekawe ile im zajmie ewentualna migracja z UE4. Nie jest problemem to, że wybrali Unreal jako silnik do P8, tylko to kiedy taką decyzję podjęli. Tu ktoś dał ciała na całej linii, bo bardzo mocno opóźni to premierę. Jeśli premiera P8 nastąpi jak zakładam w III/IV kw. 2023 r. to będzie oznaczało odstęp między ich produkcjami rzędu 5,5 roku. Wygląda to koszmarnie gdy mowa o produkcji gry premium indie, a nie nowym GTA VI czy Cyberpunku.

@andy_dufresne
Co z tego, że ten analityk ma taką opinię? Przecież każdy z nas ma dostęp do konferencji wynikowej i własny rozum do analizy słów prezesa. Być może analityk mBanku przegapił pewien fragment z konferencji: Pytany o realność oczekiwań analityków, że premiera gry pod roboczą nazwą "Projekt 8" jest możliwa w 2022 roku, odpowiedział:
"Nie podawaliśmy nigdy daty premiery, kampania marketingowa projektu jeszcze się nie rozpoczęła, ale jest pewien konsensus rynkowy, z którego wydaje nam się, że analitycy oczekują premiery wcześniej niż jesteśmy w stanie z dzisiejszą naszą wiedzą tę grę ukończyć".

@3citrony
To nie jest żadna abstrakcja. Możliwe wyjście P9 lub P10 przed P8 oznacza dla mniej jedynie, że P8 może wyjść po 2023 r. Wystarczy spojrzeć ile osób pracuje nad P8/P9/P10 i od jakiego czasu. Jeśli śledzisz informacje ze spółki to wiesz, że dopiero na przełomie 2019/2020 zaczęli tworzyć zespoły do P9 i P10. Zatem absolutną abstrakcją jest wydanie którejkolwiek z tych gier w 2022 r., no chyba, że to miałyby być projekty mniejszej skali niż Frostpunk, ale wiemy, że ma być zupełnie inaczej.

@chris_martin
To świetne pytanie! Oznacza to co zawsze, czyli najwcześniej w 2022 r. Ja po wysłuchaniu konferencji jestem niemal pewien, że pierwsza produkcja własna, czyli P8, wyjdzie najwcześniej w 2023 r. Po tym co usłyszałem to obstawiam III/IV kwartał 2023 r. Zakładam, że P9 i P10 w latach 2024-2025 r.

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 14 listopada 2009
Ostatnia wizyta: 2 lipca 2020 17:29:46
Liczba wpisów: 640
[0,18% wszystkich postów / 0,16 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,544 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +127,05% +25 410,17 zł 45 410,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d