166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
9 marca 2018 18:07:39
przy kursie: 217,50 zł
Napisany przez CDP? Przecież oni jeszcze nie stworzyli własnego świata, nie stworzyli własnej marki. Przepraszam, mają Gwinta, choć on znany, bo z gry o Wiedźminie. Natomiast Frostpunk jak wiemy, jeśli zaskoczy będzie marką na bazie której będzie można tworzyć gry z różnych gatunków :)
|
|
1 Dołączył: 2018-03-11 Wpisów: 86
Wysłane:
11 marca 2018 12:14:31
przy kursie: 217,50 zł
Z tego co widzę, we wszystkich polskich sklepach internetowych preorder Frostpunka wskoczył na szczyt listy bestsellerów. Jest albo pierwszy, albo drugi (ustępując jedynie serii The Sims). To bardzo dobry prognostyk przed premierą na Steam.
W kilku miejscach przedstawiciele spółki wspominają o tym, że rozważają preordery gry na Steam. Ponoć w tej chwili dogrywane są ostatnie ustalenia z wydawcami gry na różnych rynkach, i niedługo zapadnie decyzja co do rozpoczęcia przedsprzedaży wersji elektronicznych. Jakbym miał obstawiać, to pewnie ruszy ona na miesiąc przed premierą gry (piątek 23 marca?).
Trailer gry jest nie tylko klimatyczny, ale i bardzo dobrze oceniany przez odbiorców. Na samym youtubowym profilu spółki trailer został wyświetlony już 75000 razy, zyskując 1,3k „łapek w górę”, i zaledwie 23 „w dół”. Tak dobry odbiór filmu powinien pozytywnie przełożyć się konwersję i sprzedaż gry - podobnie jak to miało miejsce w przypadku świetnego trailera TWoM.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 marca 2018 16:46:36
przy kursie: 214,00 zł
Czy nie uważacie że spółka jakoś bez szału i rozgłosu rozgrywa finisz przed debiutem. Chociaż nie powinno to dziwić skoro był taki falstart
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 marca 2018 17:14:21
przy kursie: 214,00 zł
A co jest niemerotycznego w tym że spółka marketingowo rozgrywa FP zwyczajnie słabo. Ktoś powie że taki marketing jaka kasa na niego przeznaczona. Ale prawda jest taka że o FP jest stosunkowo cicho jak na grę tworzoną przez 4 lata za 10mln. Same filmiki na ktore wydali 2mln sprawy nie załatwią. I te 10mln to zapewne grubo zaniżone. Od tej gry zależy tak dużo że chyba trzeba robić więcej aby maksymalna ilość graczy chciało ją kupić.
|
|
1 Dołączył: 2018-03-11 Wpisów: 86
Wysłane:
13 marca 2018 17:51:35
przy kursie: 214,00 zł
Rekinek napisał(a):Dlatego że się nie znam to czytam artykuły tych co się znają. www.dziennikwschodni.pl/gry/fr...I jak czytam taki artykuł to uważam że poziom tego artykułu to też wina marketingu. A co konkretnie Ci nie pasuje w tym artykule? Masa dobrych screenshotów? Załączony trailer gry? Wielkie zdjęcie okładki pudełka? Obrazek prezentujący Edycję Wiktoriańską w pełnej krasie? A może to że Dziennik Wschodni praktycznie nie publikuje recenzji gier, a tu z jakiegoś powodu pochylił się nad tytułem?
Edytowany: 13 marca 2018 18:08
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 marca 2018 18:43:58
przy kursie: 214,00 zł
Jak nie publikuje to może niech tak już zostanie. Wkleić obrazki i napisać dwa zdania to wg ciebie szczyty? Jak dla mnie ważniejsze są recenzje gry ludzi którzy się na tym znają. To może niedługo w Fakcie albo Super Ekspresie o FP pod krzyżówkami będziemy czytali? Już na przełomie roku redakcje i yootuberzy powinni mieć do dyspozycji bardziej rozbudowaną wersję. Tyle targów jeżdżenia po świecie z jednym demkiem, typowy falstart.
|
|
1 Dołączył: 2018-03-11 Wpisów: 86
Wysłane:
13 marca 2018 19:43:03
przy kursie: 214,00 zł
A kolega słyszał o czymś takim jak częstotliwość efektywna w reklamie? Na pewno nie słyszał, bo by takich bzdur nie pisał. Zgadzam się topfacetem, że z Tobą nie da się merytorycznie dyskutować, więc to sobie odpuszczę.
Natomiast o marketing Frostpunka nie musisz się martwić. Przy promocji gry na pełny etat pracuje w spółce 8 osób, a efekty ich pracy są jak najbardziej widoczne i mierzalne. Nie tylko po wielkości grupy na Steam, czy puchnącej Wishliście. Spójrz sobie choćby na Google Trends, a zobaczysz że zainteresowanie grą rośnie nieprzerwanie od tygodni, i jest już na poziomach zbliżonych do TWoM. Na miesiąc przed premierą zainteresowanie Frostpunkiem jest kilkukrotnie większe niż zainteresowanie TWoM na miesiąc przed premierą, a nawet większe niż zainteresowanie TWoM w tygodniu poprzedzającym premierę gdy był pierwszy wysyp artykułów na jego temat.
A właściwa kampania tak naprawdę dopiero się zaczyna.
Także nie martw się. "Recenzje gry ludzi którzy się na tym znają" zaczną się pojawiać wtedy kiedy mają się pojawić, czyli na tydzień przed premierą. Przygotuj się też na to że niedługo Frostpunk będzie Ci wyskakiwał nawet z lodówki, bo przed premierą TWoM spółka była w słabej kondycji finansowej i nie miała pieniędzy na płatną reklamę, a teraz ma głębokie kieszenie i świetne materiały promocyjne.
Moim zdaniem wszystko wskazuje na to że szykuje się trzecia najmocniejsza premiera w historii polskiego gamedevu na Steam (po Witcher 3 i Dying Light). Otwarte pozostaje pytanie o skalę tego sukcesu.
Edytowany: 13 marca 2018 20:00
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 marca 2018 20:01:53
przy kursie: 214,00 zł
8 osób na pełny etat?? No to ja już nic nie chcę. Taka armia to mnie uspokoiłeś.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
13 marca 2018 21:11:17
przy kursie: 214,00 zł
inwestor intuicyjny napisał(a):Zgadzam się topfacetem, że z Tobą nie da się merytorycznie dyskutować, więc to sobie odpuszczę. Ano bo jak Rekinek zagląda do lodówki, to szuka szuka i Frostpunka ni ma, tylko leży jakieś truchło kikimory jeszcze ;) W sumie trochę mu się nie dziwię, bo i jakby popatrzeć we wspomniane google trends: trends.google.com/trends/explo...ale premiera przesunięta to może i rzeczywiście po wielkanocy zamiast masłem (tak tak - nie kawiorem) kanapki trzeba będzie smarować frostpunkiem, tylko nie wiem skąd info o tych 8miu etatach - można poprosić o źródło ?
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
13 marca 2018 21:51:19
przy kursie: 214,00 zł
Rekinek napisał(a):A co jest niemerotycznego w tym że spółka marketingowo rozgrywa FP zwyczajnie słabo. Ktoś powie że taki marketing jaka kasa na niego przeznaczona. Ale prawda jest taka że o FP jest stosunkowo cicho jak na grę tworzoną przez 4 lata za 10mln. Same filmiki na ktore wydali 2mln sprawy nie załatwią. I te 10mln to zapewne grubo zaniżone. Od tej gry zależy tak dużo że chyba trzeba robić więcej aby maksymalna ilość graczy chciało ją kupić. Gdybyś się nieco więcej interesował wiedziałbyś, że właśnie taka jest strategia spółki. Kasa przewidziana na marketing już się skończyła ale spółka uważa, że nie ma sensu wydawać więcej kasy bo przyniesie minimalny efekt. Chyba, że ma się do wydania 100mln na marketing ale to jeszcze ani ta gra ani ta spółka. Porozmawiaj z nimi a poznasz ich stanowisko. Uważają, że gra sama się zareklamuje poprzez pisanie o niej w różnych mediach głównie growych i mediach społecznościowych. Ale pewnie Ty wiesz lepiej. Może przypomnij sobie jak rozegrali sprawę przy TWOM - gdzie gra kompletnie niszowa która nie powinna się przebić .... a mówił o niej cały świat. To prawda - nic nie zdarza się 2 razy ... ale prawdopodobnie nie rozegrają tego tak samo - tak samo jak gry nie są takie same. Z tego co ja wiem o grze to nie wiem czy w nią zagram a jeśli to czy ją ukończę - bariera moralna - zależy jak bardzo personalnie będzie to identyfikowane. Okaże się dopiero po zakupie. Założę się, że będzie znów pełno opinii o tym, że jest zbyt traumatyczna tak jak dość często pisano o TWOM. Już teraz jest spore zainteresowanie a akcja się rozkręci. Nic tak nie nakręca jak duża ciekawość. Spółka ma jeszcze sporo asów w rękawie. Poczekaj a zobaczysz. Twoja opinie to tak jak ocena efektów wędkowania jeszcze przed zakupem wędki .... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
13 marca 2018 21:59:12
przy kursie: 214,00 zł
Rekinek napisał(a):Jak nie publikuje to może niech tak już zostanie. Wkleić obrazki i napisać dwa zdania to wg ciebie szczyty? Jak dla mnie ważniejsze są recenzje gry ludzi którzy się na tym znają. To może niedługo w Fakcie albo Super Ekspresie o FP pod krzyżówkami będziemy czytali? Już na przełomie roku redakcje i yootuberzy powinni mieć do dyspozycji bardziej rozbudowaną wersję. Tyle targów jeżdżenia po świecie z jednym demkiem, typowy falstart. I tu o dziwo masz rację pewnie nie pamiętasz ale właśnie o TWOM pisali w gazetach masowych .... właśnie o sukcesach sprzedaży. Ale to proste - bo takie sukcesy nie zdarzają się co miesiąc. Więc nie da się wykluczyć, że w maju ktoś napisze w "Gościu Niedzielnym", "Fakcie" czy "Na rzeczy" lub "W sieci" a będzie to jedynie znak, że odnieśli znów wielki sukces będzie to jednak nie Twój czy mój sukces tylko spółki i Zarządu ... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
1 Dołączył: 2018-03-11 Wpisów: 86
Wysłane:
13 marca 2018 22:00:30
przy kursie: 214,00 zł
@vladinho
Ten wykres właśnie pokazuje co się będzie działo jak zacznie się właściwa kampania. Surviving Mars wystrzelił bo ruszyły preordery na Steam, pojawiły się pierwsze recenzje oraz płatne reklamy. Jeżeli w przyszłym, lub następnym, tygodniu 11bit zdecyduje się odpalić preordery na Steam, to będzie widać identyczny skok dla Frostpunka. Z dużym prawdopodobieństwem będzie on wyraźnie większy, bo do startu preorderów kampania Frostpunka była pod każdym względem skuteczniejsza od kampanii Surviving Mars. Zresztą Surviving Mars dopiero się rozkręca w Google Trends, prawdziwy skok nastąpi po premierze, a wtedy kampania Frostpunka będzie przy nim wyglądała jak krasnoludek ;)
Co do etatów, to w kilku miejscach spółka podawała że pion wydawniczy liczy 8-9 osób wspieranych przez dużą agencję PR (tą samą która robiła kampanię Witcher 3). Już nie chce mi się tego szukać, ale możesz się dopytać na firmowym forum. Z informacji podawanych przez byłego pracownika CDR wynika że w CD Projekcie podobny dział liczy około 30 osób, także 11 bit na tym tle wypada całkiem nieźle.
Edytowany: 13 marca 2018 22:01
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
13 marca 2018 22:56:41
przy kursie: 214,00 zł
Jak to wygląda na chwilę premiery warto dodać jeszcze jeden tytuł. Na ten moment to żadna wykładnia dla Frostpunka. trends.google.com/trends/explo...
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
14 marca 2018 11:17:04
przy kursie: 209,00 zł
inwestor intuicyjny napisał(a):@vladinho
Ten wykres właśnie pokazuje co się będzie działo jak zacznie się właściwa kampania. Surviving Mars wystrzelił bo ruszyły preordery na Steam, pojawiły się pierwsze recenzje oraz płatne reklamy. Nie, ten wykres nie pokazuje - co się będzie działo. Ten wykres pokazuje, że powinieneś pohamować swoje peany popierane narzędziem google trends. Co się będzie działo to zobaczymy jeśli ruszą preordery na steam, na razie kampania jest jaka jest, zgodnie z przeznaczonymi środkami na nią i jest ona skromniejsza niż środki, które przeznaczył paradox i to już dość dawno - możesz poszukać moich wpisów o reklamach konkurenta Frostpunka, gdyby 11bit poszło tą samą ścieżką, to parafrazując już miałbym "komin" w lodówce. inwestor intuicyjny napisał(a): Co do etatów, to w kilku miejscach spółka podawała że pion wydawniczy liczy 8-9 osób wspieranych przez dużą agencję PR (tą samą która robiła kampanię Witcher 3). Już nie chce mi się tego szukać, ale możesz się dopytać na firmowym forum.
Oczywiście, że mogę, ale to Ty podajesz takie informacje i powinieneś je czymś poprzeć, żeby nie zostać uznanym za naganiacza
|
|
1 Dołączył: 2018-03-11 Wpisów: 86
Wysłane:
14 marca 2018 11:19:08
przy kursie: 209,00 zł
Według spółki wishilsta w styczniu liczyła około 160 tysięcy pozycji, a w lutym przebiła 200 tysięcy. Przy tym tempie przyrostu teraz pewnie ma około 250 tysięcy pozycji, a do premiery przebije 300 tysięcy. Pudełkowy preorder Frostpunka już szósty dzień z rzędu twardo trzyma się na pierwszej pozycji listy bestsellerów we wszystkich polskich sklepach internetowych, więc coraz więcej wskazuje na to że szykuje się naprawdę mocna premiera. Nowy wpis z forum inwestorskiego: Cytat:Przypomnę, że w styczniu informowaliśmy, że wishlista "Frostpunka" liczy 160 tys. pozycji. W lutym "pękł" kolejny, okrągły poziom. Wishlista cały czas wydłuża się a dzienne przyrosty są satysfakcjonujące.
vladinho napisał(a):Co się będzie działo to zobaczymy jeśli ruszą preordery na steam, na razie kampania jest jaka jest, zgodnie z przeznaczonymi środkami na nią i jest ona skromniejsza niż środki, które przeznaczył paradox i to już dość dawno - możesz poszukać moich wpisów o reklamach konkurenta Frostpunka, gdyby 11bit poszło tą samą ścieżką, to parafrazując już miałbym "komin" w lodówce.
Doprawdy? To może patrzymy na różne wykresy, bo ten na który ja patrzę wskazuje że kampania Frostpunka generowała co najmniej 2-3 razy większe zainteresowanie graczy niż Surviving Mars. Momentami przewaga Frostpunka sięgała 5-10 krotności zainteresowania Surviving Mars. Tyle w temacie "słabego" marketingu.
Edytowany: 14 marca 2018 11:28
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
14 marca 2018 12:24:30
przy kursie: 209,00 zł
Poważnie, pamiętajmy, że wishlista nie jest równoznaczna sprzedanym kopiom. A powodzenie wersji pudełkowej w polskich sklepach... no cóż nie ma większego przełożenia na wielkość sprzedaży. Póki co, to jest skala "gratki dla fanów". Pudełka muszą mieć choć kilka dni ekspozycji na większych rynkach.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
14 marca 2018 12:35:23
przy kursie: 209,00 zł
Marketing wygląda tak jak komunikacja na forum inwestorskim. Po co to forum istnieje skoro na większość pytań odpowiedzi są w stylu wiemy ale nie powiemy a na pozostałe odpowiadają nieprawdę( terminy premiery, powody przesunięć). Admin pisze że było 160k ale już to ile jest teraz to tajemnica. Dlaczego te 160k nie było tajemnicą? Ale inwestor intuicyjny już wie że pękło 250k a 300k do premiery to min. Może odrazu 500k obstaw, to takie wróżenie z fusów jak ilość pracowników od marketingu.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
14 marca 2018 13:16:33
przy kursie: 209,00 zł
aircanada15 napisał(a):Poważnie, pamiętajmy, że wishlista nie jest równoznaczna sprzedanym kopiom. A powodzenie wersji pudełkowej w polskich sklepach... no cóż nie ma większego przełożenia na wielkość sprzedaży. Póki co, to jest skala "gratki dla fanów". Pudełka muszą mieć choć kilka dni ekspozycji na większych rynkach. Wishlista przed premierą to jest kwestia, którą niebawem będziemy mogli zweryfikować na podstawie sprzedaży Agony, a później Frostpunka. Przytoczę tutaj wypowiedź Krzysztofa Kostowskiego, Prezes Playway z połowy stycznia: Jakie są oczekiwana co do "Agony", jak ta gra wygląda na wishlist Steama?
Przebiła 160 tys., co jest - delikatnie mówiąc - wynikiem bardzo dobrym.
U nas z reguły wishlista startowa sprzedaje się trzy razy w ciągu kwartału. Tak było w przypadku trzech poprzednich gier. Jeśli przyjąć, że np. do premiery "Agony" mielibyśmy 170-180 tys. to mogłoby być około 600 tys. w kwartale, a mówimy tylko o grach PC-owych. Tymczasem "Agony" będzie jeszcze na konsole.Tymczasem tutaj wszyscy stukają się w czoło, gdy stosując ten współczynnik wykazuje się ponad 700k kopii Frostpunka w I kwartale sprzedaży. Tymczasem whishlista przed premierą może urosnąć do 300 tysięcy i co wtedy? :) @rekinek Przecież kolega wcale nie wróży z fusów. Podał na czym opiera swoją kalkulację. Jeśli w tym momencie zbliżamy się do 250k, to 300k wishlista przed premierą nie jest czymś nierealnym. Natomiast 500k byłoby wróżeniem z fusów.
Edytowany: 14 marca 2018 13:22
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
14 marca 2018 13:21:21
przy kursie: 209,00 zł
Jaką społeczność ma Surviving Mars? Czy znana jest liczba graczy na wishliscie?
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
14 marca 2018 13:25:21
przy kursie: 209,00 zł
@rubik Społeczność na ten moment 55,125, zaś wishlistą nie przechwalają się. Niemniej, gdy już ktoś wcześniej przedstawiał dane z innych gier wychodziło, że ta wynosi ok 3,5 x społeczność.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.