chris_martin napisał(a):i po promocji na steami juz leci w rankingu (równiez peak players) - gra jednego tygodnia promocyjnego niestety
a i tak przychodów znikomy z tych 35 tys kopii gry jak na kapitlaizacje spółki.....
Anty - co sądzisz ? słabo to wygląda "co nie" ?
Dzienna sprzedaż brutto na poziomie prawie 26 tys. dziennie przebiła znacząco moje oczekiwania. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że zwroty mogły wynieść 20 proc. (biorę więcej niż wspominał prezes spółki, bo jednak oceny ostatnio są niższe niż średnia dla tej gry) dostaniemy 20 tys. kopii. dziennie. Porównywalny start miał tylko w ostatnim czasie House Flipper, który sprzedał 80 tys. w ciągu 72 godzin. To bardzo, bardzo udany początek.
Tak jak wspominał jednak @aircanada ważne będzie czy gra utrzyma się wysoko w kolejnych dniach. HF w ciągu 2 tygodni sprzedał 200 tys. sztuk, a po niecałych 2 miesiącach 400 tys. sztuk co przełożyło się na roczną sprzedaż 850 tys. sztuk. Ale te świetne wyniki były zrobione tym, że HF tygodniami wisiał na pierwszej stronie. Cały pierwszy miesiąc było top 25. Z top 50 wypadł dopiero we wrześniu, czyli po prawie 4 miesiącach.
Obecna pozycja (16) nadal pozwala myśleć o tym, że będzie to udany projekt w dłuższym terminie. Jeśli zerknąć na steamdb to dzień od szczytu liczba graczy HF spadła o 13 proc. w przypadku GH o 5 proc. Na razie jest dobrze, ale tak jak wyżej napisałem - na oceny trzeba poczekać jeszcze chwilę.
Jeśli udałoby się powtórzyć sukces HF (sprzedaż 850 tys. sztuk w ciągu roku) dostalibyśmy ok 34 mln zł sprzedaży. Roczne koszty to do tej pory 2 mln zł, czyli potencjalnie jest 32 mln zł zysku przed opodatkowaniem i 26 mln zł zysku netto. Pytanie co w kolejnym roku. W kolejnym roku sprzedaż pewnie spadnie o jakieś 50 proc. więc średniorocznie dostaniemy 20 mln zł rocznego zysku netto. To w sam raz na 200 mln zł kapitalizacji. A to szacunek konserwatywny, bo nieuwzględniający potencjału wzrostu.