PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
11 kwietnia 2020 16:46:02
przy kursie: 368,00 zł
"Na tych miejscach i przy dość niewysokiej cenie tej gry na pewno sprzedaje się kilkanaście tys. szt. dziennie " Ja powiedziałbym, że na Steamie nie ma czegoś takiego jak "na pewno", a jedynie liczba wystawianych komentarzy i liczba grających (tutaj dość myląca) pozwala nam wyznaczyć ewentualny przedział dziennej sprzedaży. Brałbym tu jednak średnią z całego okresu od wypuszczenia gry na rynek. Oczywiście ty o tym wiesz klaxon, więc... Średnie 25 tys. dziennie pana Michi09 oczywiście mocno naciągane bez podkładki w postaci loginu i hasła do panelu wydawcy na Steam.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
11 kwietnia 2020 17:02:48
przy kursie: 368,00 zł
Frostpunk w maju 2018 z top 6 steam wypadł gdy liczba komentarzy spadła poniżej 160 czyli przy przeliczniku 60 dawałoby to sprzedaż trochę poniżej 10k dziennie (w dzień powszedni nie w weekend). W przypadku GH mamy przedział 2-6 miejsca i znacznie niższą cenę niż miał FP więc te miejsca przy takiej cenie gry muszą dawać przynajmniej kilkanaście tysięcy kopii. Oczywiście kwiecień nierówny majowi ale jednak steam urósł od tamtego czasu.
Edytowany: 11 kwietnia 2020 17:05
|
|
6 Dołączył: 2011-02-23 Wpisów: 178
Wysłane:
11 kwietnia 2020 17:14:58
przy kursie: 368,00 zł
kmsc2 napisał(a):"Nie wiem skąd bierzesz swoje wyliczenia, ale chyba jednak wolumen jest trochę mniejszy... Z raportu wynika, że w okresie od 22.10.2019 r. do 16.01.2020 r. spółka sprzedała ok. 60 tys. kopii gry. W tym czasie mieliśmy 86 dni i 2566 komentarzy, czyli średnią dzienną sprzedaż na poziomie 700 szt i średnią dzienną liczbę komentarzy na poziomie ok. 30. Inaczej mówiąc na jeden komentarz przypadało 20 sprzedanych sztuk i to w dodatku brutto. Przez ostatnich 5 dni mamy 1175 komentarzy, czyli 235 komentarzy średnio dziennie, co przy przeliczniku 1 komentarz - 20 kopii daje nam dzienną sprzedaż na poziomie ok. 5 tys. sztuk.
Oczywiście liczba komentarzy jest mocno zmienna, bo według danych Steam od początku sprzedaży do 16.01.2020 r. mieliśmy 7574 komentarzy przy 360 tys. sprzedanych kopii - mnożnik wynosi 47,5. Stosując ten przelicznik dostaniemy wolumen sprzedaży brutto dziennie na poziomie 11 tys. sztuk.
W zależności od mnożnika mamy 5-11 tys. dziennie. Nie wiem skąd wziąłem swoje 25 tys. i bardzo chciałbym abyś tę liczbę uargumentował, bo na razie to tylko naganiasz..."
Antyteresa muszę Cię poprawić, chociaż niestety bez danych. Bo nie było czasem w okresie który podałeś czegoś w rodzaju akcji steam żeby wystawiać komentarze? Wtedy przybyło znacznie liczby komentarzy. Przepraszam, ze nie merytorycznie ale nie mam danych kiedy to dokładnie było i ile wtedy przybyło komentarzy, ale pamiętam że dość sporo(powyżej tysiąca) Oczywiście,że anty teresa wziął okres , który jest kompletnie niemiarodajny z racji wspomnianej akcji na steam i przybyło wtedy bonusowo ok.1500 recenzji. Pozostaje mieć nadzieję,że nie jest to świadoma manipulacja. Sprzedaż poznamy już niebawem. Prezes Krzysztof Kwiatek wg deklaracji ma podać ją do wiadomości w ciągu najbliższych 10dni. www.sii.org.pl/13552/analizy/5...">http:// www.sii.org.pl/13552/analizy/5...
Edytowany: 11 kwietnia 2020 17:15
|
|
|
|
3 Dołączył: 2009-11-22 Wpisów: 21
Wysłane:
11 kwietnia 2020 17:27:55
przy kursie: 368,00 zł
Nie da się dokładnie wyliczyć na podstawie komentarzy i miejsca na na liście ilości sprzedanych gier. Podałem ilość, która moim zdaniem jest realna, ponieważ ekipa Creepy Jar wydała jakościową grę,która zainteresowała sporą liczbę graczy. Nie jestem spekulantem tylko mocno wierzącym w ponadprzeciętny sukces tej gry. Na bazie tego sukcesu planowane są wersje na Nintendo oraz PlayStation w tym roku .Uwzględniając te fakty Green Hell może osiągnąć 1 milion egzemplarzy do końca roku, a co to oznacza dla wyceny spółki każdy sam może sobie wyliczyć zakładając średnio 25 złotych zysku na jednej sprzedanej grze.Do tego warto dodać, że już teraz pracują na następną grą, która ukaże się prawdopodobnie pod koniec 2021 roku. Reasumując bardzo wierzę w tą spółkę i uważam, że inwestycja w ich akcje w okresie średnioterminowym z pewnością przyniesie wymierny zysk.
Edytowany: 11 kwietnia 2020 17:40
|
|
6 Dołączył: 2011-02-23 Wpisów: 178
Wysłane:
11 kwietnia 2020 17:43:47
przy kursie: 368,00 zł
W dłuższym terminie można policzyć. Przelicznik recenzji na wolumen brutto jest zwyczajowo w przypadku gry Green Hell w okolicach 60. Zobaczymy jak się tu to przełoży, ale już po niecałych 4 dobach mamy wynik na poziomie ponad 1200 recenzji , więc wychodzi ponad 72k sztuk a recenzje spływają dopiero. To dość blisko Twoich szacunków. Do końca weekendu dobiją do 1630 recenzji bez większych problemów, wiec wychodzi ok.110k kopii sprzedanych w 5 dni
|
|
2 Dołączył: 2018-09-08 Wpisów: 18
Wysłane:
11 kwietnia 2020 17:47:55
przy kursie: 368,00 zł
Warto dodać iż posiadamy dzisiaj peak taki jak miał Raft - ponad 18k grających w 1 momencie. Wróży to dobrze stabilizacji sprzedaży w przyszłości. Green Hell będzie longsellerem tak jak inne gry survivalowe z trybem multi.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
11 kwietnia 2020 18:36:40
przy kursie: 368,00 zł
Percanes, widzę, że lubisz zaokrąglać w górę i to raz za razem. 60 kopii na komentarz ? Nawet odejmując "bonusowe" 1500 komentarzy według twojego życzenia, daleko do takiego wyniku. Zakładane przez ciebie do końca weekendu 1630 komentarzy razy naciągane 60 też nie daje około 110 tysięcy ,a niecałe 100.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
11 kwietnia 2020 19:32:36
przy kursie: 368,00 zł
Zwyczajowe 60 kopii na komentarz i 1200 recenzji daje 72000 kopii brutto. Odejmując od tego zwyczajowe 15% zwrotów (odsetek podany przez prezesa) otrzymamy netto 60000 w 4 dni czyli 15000 dziennie. Cieszę się że w końcu wspólnie że doszliśmy do jakiegoś konsensusu. Komunikat spółki to zweryfikuje - zwyczajowo w raportach podają ilości brutto.
Edytowany: 11 kwietnia 2020 19:34
|
|
23 Dołączył: 2017-04-29 Wpisów: 165
Wysłane:
11 kwietnia 2020 20:22:29
przy kursie: 368,00 zł
Porównując z danymi archiwalnymi zdaje się nie bierzecie pod uwagę obecnego okresu, czyli pandemii koronawirusa i rekordów bitych przez to przez Steama... dlatego wszelkie szacunki prawdopodobnie są mocno niedoszacowane... www.geekweek.pl/news/2020-04-0...
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
11 kwietnia 2020 20:31:19
przy kursie: 368,00 zł
Bierzemy oj bierzemy... Tylko, że rekordy Steama odnoszą się do liczby zalogowanych/grających, a nie kupujących. Zapewne poprawa jakaś jest, ale niekoniecznie aż tak wyraźna. W ostatnich 2 tygodniach śmietankę $$ spijał głównie nowy Mount&Blade oraz darmowy CS.
|
|
|
|
23 Dołączył: 2017-04-29 Wpisów: 165
Wysłane:
11 kwietnia 2020 21:01:06
przy kursie: 368,00 zł
a GH od paru dni utrzymuje się zaraz za Mount, więc...
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
11 kwietnia 2020 21:09:48
przy kursie: 368,00 zł
Więc nic ? :D Mount&Blade miał premierę 30 marca i szczyt sprzedaży już za sobą w momencie uruchomienia GH Co-op. Na Steam no.1 może sprzedać w ciągu doby 500 tys. kopii, a numer dwa tylko 5 tysięcy w tym samym czasie. Nie ma tu żadnych sztywnych zależności.
|
|
12 Dołączył: 2014-02-16 Wpisów: 295
Wysłane:
11 kwietnia 2020 21:28:56
przy kursie: 368,00 zł
Myślę, że zamiast nie potrzebnej dyskusji przytoczę dwa komunikaty PlayWay z 2018 roku. 5tys kopii? Dla przypomnienia: "Wedle szacunkowych danych posiadanych przez Spółkę w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów w sklepach online, oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 80 tys. sztuk Gry.
House Flipper w dniu 17.05.2018 r. znajdował się na 1 pozycji w tzw. Steam Global Sale, a w drugiej dobie sprzedaży plasował się na pozycjach od 2 do 3. W momencie publikacji raportu Gra jest na trzecim miejscu w Steam Global Sale."
"Zarząd PLAYWAY S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 28/2018 z dnia 20 maja br. informuje, że w ciągu pierwszych 2 tygodni sprzedaży do klientów w sklepach online, oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 200 tys. sztuk gry House Flipper („Gra”), która miała swoją premierę na platformie STEAM w dniu 17.05.2018 r.
Od dnia premiery do momentu publikacji niniejszego raportu Gra nieprzerwalnie znajduje się w TOP 25 Steam Global Sale.
House Flipper jest obecnie grą o największych przychodach w historii Spółki, licząc pierwsze 14 dni sprzedaży. Wykazuje przychody większe niż dotychczasowy bestseller tj. Car Mechanic Simulator 2018 liczony razem z dodatkami DLC: Mazda i Dodge, które były dostępne podczas premiery CMS 18."
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
11 kwietnia 2020 21:46:51
przy kursie: 368,00 zł
Ja nie powiedziałem, że Green Hell sprzedawał/sprzedaje obecnie 5 tys. kopii. Zwracam tylko uwagę, że poszczególne miejsca w rankingu bestsellers Steam nie niosą za sobą określonych wartości przychodów. To, co napisał anty-teresa, było próbą rzetelnego oszacowania sytuacji. W przeciwieństwie do haseł typu "druga pozycja to 25 tys. kopii każdego dnia" ;) Podsumowując: warto zachować rozsądek i analityczne podejście (chyba, że komuś na tym nie zależy). Na chwilę obecną Green Hell Co-op wygląda bardzo dobrze, oby trend sprzedażowy się utrzymał. Dane podane przez spółkę na pewno ucieszą stąpających po ziemi akcjonariuszy.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
11 kwietnia 2020 22:11:07
przy kursie: 368,00 zł
kmsc2 napisał(a):Dla przypomnienia: "Wedle szacunkowych danych posiadanych przez Spółkę w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów w sklepach online, oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 80 tys. sztuk Gry.
House Flipper w dniu 17.05.2018 r. znajdował się na 1 pozycji w tzw. Steam Global Sale, a w drugiej dobie sprzedaży plasował się na pozycjach od 2 do 3. W momencie publikacji raportu Gra jest na trzecim miejscu w Steam Global Sale."
Green Hell był odpowiednio na miejscach 2, 2 i 4/5 czyli trochę słabszych choć nadal wysokich . Ceny obydwu gier zbliżone. Bardzo istotną różnicą jest to że HF miał debiut w czwartek więc drugi i trzeci dzień sprzedaży wypadał w weekend kiedy wolumeny są znacząco większe niż w środku tygodnia. Pudełka odpowiadały zapewne najwyżej za kilka % zaraportowanej sprzedaży (i słowo "ponad" w komunikacie). Zatem przytoczone dane pozwalają przynajmniej nałożyć górne ograniczenie na wielkość sprzedaży brutto (tylko takie dane są po 72 godzinach) jaką mógłby osiągnąć GH.
Edytowany: 11 kwietnia 2020 22:16
|
|
12 Dołączył: 2014-02-16 Wpisów: 295
Wysłane:
11 kwietnia 2020 22:19:12
przy kursie: 368,00 zł
Pytanie, czy kiedy HF startowałby z Mount & Blade w tym samym czasie osiągnąłby top1?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
11 kwietnia 2020 22:23:21
przy kursie: 368,00 zł
@Utnapisztim @others Nie wiedziałem o akcji z komentarzami. Po prostu do mnożników wziąłem okres w którym dość dobrze widać sprzedaż (daty na wykresie w raporcie spółki pod 360 tys. sztuk i 300 tys. sztuk). Nawet ten niski mnożnik mnie nieco zaskoczył... więc wziąłem na wszelki wypadek drugi okres gdzie liczenie też jest proste (czyli od początku). Tyle i tylko tyle. Jeśli zaś chodzi o porównanie do HF to ważny jest miesiąc i konkurencja w tym czasie. Bo chciałbym przypomnieć, że niektórzy na wątku F51 cieszyli się z pierwszej strony Steam w styczniu i złotówki z tego nie zobaczyli. Gdyby ktoś napisał tutaj że sprzedaje się 10 czy 15 tys. sztuk to pewnie bym się nawet nie odezwał, ale 25 tys. wydało mi się myśleniem życzeniowym, więc poprosiłem o te wyliczenia. OK. Jest uzasadnienie na bazie debiutu HF, więc jest to jakiś argument - może nie jestem do niego przekonany, ale czepiać się już nie będę :) PS: Tylko nie Ty powinieneś je podać, a osoba co rzuciła liczbę...
Edytowany: 11 kwietnia 2020 22:26
|
|
6 Dołączył: 2011-02-23 Wpisów: 178
Wysłane:
11 kwietnia 2020 22:29:16
przy kursie: 368,00 zł
Zaraz zaraz. Mamy narzędzie. Czy podczas debiutu HF był porównywalny debiut do Mount Blade II ? peak 250 tysięcy graczy i 2 mln w tydzień? Green Hell był przez większość czasu 2 pierwszego dnia od momentu premiery , 2 drugiego dnia, 2 trzeciego dnia , 3 czwartego dnia . https://gamevizz.com/6813/aircanada , spoko Łapiesz za słówka , detale..... Fajnie. Problem polega na tym,że odchodzimy od rzeczywistości w tych rozważaniach, a rzeczywistość jest taka,że to najlepszy debiut gry polskiego giełdowego dewelopera od czasu Frostpunka i nie odstaje od niego znacząco biorąc pod uwagę ,że GH już przed debiutem COOP sprzedał ok. 350 tysięcy , a teraz sprzeda kilka x tyle w ciągu roku. Nie wspominając już o tym,że FP na konsole to niestety mocna i wyraźna padaka, a potencjał GH ? Wystarczy spojrzeć na 1-2 mln kopii sprzedanych przez TF. :
|
|
6 Dołączył: 2011-02-23 Wpisów: 178
Wysłane:
11 kwietnia 2020 22:30:21
przy kursie: 368,00 zł
anty_teresa napisał(a):@Utnapisztim @others Nie wiedziałem o akcji z komentarzami. Po prostu do mnożników wziąłem okres w którym dość dobrze widać sprzedaż (daty na wykresie w raporcie spółki pod 360 tys. sztuk i 300 tys. sztuk). Nawet ten niski mnożnik mnie nieco zaskoczył... więc wziąłem na wszelki wypadek drugi okres gdzie liczenie też jest proste (czyli od początku). Tyle i tylko tyle.
Jeśli zaś chodzi o porównanie do HF to ważny jest miesiąc i konkurencja w tym czasie. Bo chciałbym przypomnieć, że niektórzy na wątku F51 cieszyli się z pierwszej strony Steam w styczniu i złotówki z tego nie zobaczyli. Gdyby ktoś napisał tutaj że sprzedaje się 10 czy 15 tys. sztuk to pewnie bym się nawet nie odezwał, ale 25 tys. wydało mi się myśleniem życzeniowym, więc poprosiłem o te wyliczenia. OK. Jest uzasadnienie na bazie debiutu HF, więc jest to jakiś argument - może nie jestem do niego przekonany, ale czepiać się już nie będę :) PS: Tylko nie Ty powinieneś je podać, a osoba co rzuciła liczbę...
Zaskoczył i nie sprawdziłeś o co chodzi???? Nie wiedziałeś, że grom spłynęły tysiące komentarzy w 10/11 . 2019? Naprawdę? Piąta doba sprzedaży i TOP2.
Edytowany: 11 kwietnia 2020 22:35
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
11 kwietnia 2020 22:40:17
przy kursie: 368,00 zł
kmsc2 napisał(a):Pytanie, czy kiedy HF startowałby z Mount & Blade w tym samym czasie osiągnąłby top1? Na pewno by nie osiągnął, tak samo byłaby sprzedazowa otchłań między pierwszym a drugim miejscem. Można pytanie odwrócić: czy gdyby GH startował w maju 2018 dałby radę jak HF choć na parę godzin przeskoczyć PUBG który miał w tamtym czasie prawie 4-krotnie więcej graczy na steam niż obecnie? To drugie miejsce w tej chwili wygląda niesamowicie - wczoraj wydawało się że gra zaczęła stanndardowe powolne usuwanie się parę dni po premierze a tu szał narasta, choć pewnie ma znaczenie że rozpoczał się ostatni dzień przeceny .
Edytowany: 11 kwietnia 2020 22:46
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.