
Creepy Jar poprawia rentowność i wyznacza datę premiery StarRupture
W 1 półroczu 2025 r. Creepy Jar osiągnął przychody netto ze sprzedaży na poziomie 14 mln zł, co oznacza spadek o 5 proc. r/r. Spółka tłumaczy to niższą sprzedażą gry Green Hell na platformie PC/Steam. Jednocześnie deweloper poprawił wyniki zyskowności – zysk operacyjny wzrósł do 7,6 mln zł (o 48 proc. r/r), a zysk netto do 8,3 mln zł (o 36 proc. r/r). Rentowność operacyjna wyniosła 54 proc. wobec 35 proc. rok wcześniej, a rentowność netto 59 proc. wobec 41 proc. w analogicznym okresie 2024 r.
Wyniki były wspierane przez niższe koszty Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025. W 1 półroczu 2025 r. koszt ten wyniósł 668 tys. zł wobec 2,4 mln zł rok wcześniej. Spadek kosztów wynikał z przeszacowania liczby akcji przewidywanej do przyznania, po tym jak spółka ustaliła premierę gry StarRupture na okres po zakończeniu programu.
– Ubytek przychodów okazał się nieco mocniejszy niż sądziliśmy, natomiast jest to kwestia przejściowa, ponieważ słaba sprzedaż w kwietniu była wyjątkiem i w kolejnych miesiącach tytuł wrócił na dotychczasowe pozycje w rankingu Steam. Ponadto mimo niższych przychodów udało się osiągnąć wyższe niż zakładaliśmy wyniki na poziomie EBIT i netto. Nie znamy konkretów, natomiast podana kwota przeznaczona na Program Motywacyjny w całym pierwszym półroczu, sugeruje, że pojawiły się oszczędności po stronie operacyjnej, co może dobrze zwiastować przed kolejnymi kwartałami – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Sprzedaż brutto gry Green Hell w 1 półroczu 2025 r. wyniosła 842 tys. kopii, z czego 139 tys. na konsolach PlayStation i Xbox. Łączna sprzedaż gry na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox przekroczyła w lipcu 2025 r. poziom 8 mln kopii.
Pod koniec lipca spółka przeprowadziła pierwsze otwarte playtesty gry StarRupture, w których wzięło udział ponad 158 tys. osób. Średni czas rozgrywki wyniósł 4,5 godziny, a ponad 8 tys. uczestników spędziło w grze więcej niż 20 godzin. Udostępniona zawartość uzyskała 91 proc. pozytywnych ocen. Na platformie Steam produkcja ma już ponad 50 tys. obserwujących.
Creepy Jar podkreśla, że playtesty potwierdziły potencjał gry i dostarczyły wartościowego feedbacku, który zostanie wykorzystany w dalszym rozwoju projektu. Deweloperzy wyznaczyli datę premiery StarRupture w formule early access na 6 stycznia 2026 r. i planują przeznaczyć dodatkowy czas na dopracowanie gry oraz przygotowanie nowego contentu, który zostanie udostępniony niedługo po premierze.
– Premiera odbędzie się nieco później niż zakładaliśmy (4 kwartał 2025), natomiast podanie konkretnej daty powinno uspokoić inwestorów, ponieważ taki ruch wskazuje na pewność studia odnośnie wyznaczonego terminu (wcześniej nie podawano tak wąskiego okienka). Koniec końców decyzję oceniamy racjonalnie, jako chęć doszlifowania produkcji do stanu, który pozwoli zadebiutować we wczesnym dostępnie bez obaw o jakość i opinie graczy, których pierwszy odbiór często bywa kluczowy dla dalszych losów gry. Decyzja nie zmienia naszej oceny odnośnie potencjału sprzedażowego gry – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Ostateczne dane finansowe za 1 półrocze 2025 r. spółka opublikuje w raporcie okresowym 25 września 2025 r.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.