PARTNER SERWISU
ixxljijx
3 4 5 6 7
martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 9 marca 2021 22:04:10 przy kursie: 3,10 zł
Moim zdaniem się mylisz, mówimy tutaj o potężnym kontrakcie. Każda szanująca się firma ogłasza przetarg do którego, aby przystąpić należy wykazać jakieś doświadczenie lub przychody z realizacji kontraktów o podobnej skali. Okey może być jeszcze wariant, że mimo wszystko może zgłosić się każdy, ale koniec koców wybór będzie uzasadniony powyższymi wymaganiami.
Edytowany: 9 marca 2021 22:13

sonnyboy
1
Dołączył: 2020-09-23
Wpisów: 2
Wysłane: 9 marca 2021 22:06:02 przy kursie: 3,10 zł
Przejrzałem szybko SIWZa i są wymagania odnośnie doświadczenia w podobnych naprawach (wymóg naprawy 18 wagonów w ciągu 3 lat).

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 9 marca 2021 23:40:08 przy kursie: 3,10 zł
Wy wiecie swoje, akcjonariusze (w tym ja) wiem swoje.

Wiem, że wielu z was jest rozczarowanych z powodu wzrostu kursu i wyjścia z kanału, ale takie jest życie.

Kontrakt dla Pozbudu to świetna informacja. Dla osób które ogarniają sprawę, to jasne było, że spółka nie potrzebuje tego kontraktu. Wszak mają mocny kontrakt z PKP PLK na te sieci GSM (kontrakt na 2,7 mld zł)... dlatego ta informacja mnie nie rusza jako inwestora, bo prawdziwe wzrosty tu przyjdą, ale to nie jest jeszcze ten moment uważam.

Ale stało się. Ogarniają kontrakty, przed nami jeszcze KILKA kontraktów na modernizację. Prawdopodobnie będą chcieli zgarnąć te kontrakty i na drodze SKALOWANIA biznesu po prostu robić kilkanaście wagonów jednocześnie, tak najlepiej i najłatwiej na tym zarobić.

I zaczekajcie.. spójrzcie kto siedzi w zarządzie. Pozbud ma naprawdę specjalistów jeśli chodzi o kontrakty i rozwój biznesu. Łukasz Fojt + Andrzej Raubo (lista forbes 100 najbogatszych Polaków).

I wy tutaj podważacie autorytet takich osób? Shame on you. Dlatego przeciętny polski inwestor inwestuje w takie wynalazki jak CD PROJEKT, który stał się naczelnym polskim balonem czy Mabion... Brak komentarza. Czekajcie na rozwój sytuacji, bo wycena poniżej 500 mln zł dla Pozbudu to jawna kpina.



krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 10 marca 2021 06:22:57 przy kursie: 3,10 zł
Już wspominałeś o Ł. Fojcie i A. Raubo, tylko w innym kontekście - OZE, o ile się nie mylę. Rozumiem, że znają się na wszystkim - na OZE, stolarce otworowej, skalowaniu biznesu i nawet ZNTK mogliby wskrzesić. Pomimo tego nadal nie znalazłem odpowiedzi na postawione tutaj wcześniej pytanie - jakie doświadczenie ma Pozbud w modernizacji taboru kolejowego? Warunek z SIWZ mogła ewentualnie spełnić spółka Mar-Train, ale w dalszym ciągu nie wyjaśnia to roli Pozbudu w tym konsorcjum.

monuszek
1
Dołączył: 2020-12-10
Wpisów: 10
Wysłane: 10 marca 2021 07:38:14 przy kursie: 3,10 zł
@Krewa dziękuję za wsparcie w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie,
Moderator:
wycięty fragment był zbędny

A co do przetargu, nie jest powiedziane, że ten kontrakt zostanie podpisany, warto spojrzec na inny przetarg w grudniu gdzie wygrał Mag-train, a do dzisiaj nie ja podpisanej umowy
Edytowany: 10 marca 2021 08:00

the special one
35
Dołączył: 2015-10-29
Wpisów: 104
Wysłane: 10 marca 2021 08:01:54 przy kursie: 3,10 zł
Dix22 napisał(a):
Łukasz Fojt + Andrzej Raubo (lista forbes 100 najbogatszych Polaków).

Zacny argument, mogę nim posłużyć się na forum Serinusa lub Integeru?

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 10 marca 2021 09:00:22 przy kursie: 2,92 zł
krewa napisał(a):
Już wspominałeś o Ł. Fojcie i A. Raubo, tylko w innym kontekście - OZE, o ile się nie mylę. Rozumiem, że znają się na wszystkim - na OZE, stolarce otworowej, skalowaniu biznesu i nawet ZNTK mogliby wskrzesić. Pomimo tego nadal nie znalazłem odpowiedzi na postawione tutaj wcześniej pytanie - jakie doświadczenie ma Pozbud w modernizacji taboru kolejowego? Warunek z SIWZ mogła ewentualnie spełnić spółka Mar-Train, ale w dalszym ciągu nie wyjaśnia to roli Pozbudu w tym konsorcjum.


Z informacji, które są upublicznione + z moich analiz wynika, że Pozbud po prostu szuka swoich możliwości w nowych branżach - tak też wynika ze strategii. Fojt ze swoim doświadczeniem menedżerskim znajduje nowych partnerów i wchodzi na rynki, gdzie ładowany jest kapitał. Rząd Morawieckiego spowodował, że kolej to jedna z najbardziej dofinansowanych obecnie branż, także trzeba być naiwnym aby tego nie wykorzystać.

Stolarka to stabilny biznes, ale przecież ze sprawozdań wynika, że to doslownie (nie pamiętam dokładnie) ok. 20% przychodów. Mają fajny pomysł, bo chcą przejść na produkcję seryjną, pozyskali nowych partnerów za granicą i wchodzą na rynki zachodnie cytując prezesa:
"Nawiązaliśmy współpracę z partnerem działającym na rynku francuskim i szwajcarskim, gdzie promować będziemy nasze produkty pod marką Alpenorm". Stolarka była też przez nich mocno dofinansowana w roku 2020, a efekty będą widoczne już w 2021 r.

Pozbud ma doświadczenie w kontraktach z PKP, znają ludzi, procedury przetargowe. Modernizacje przecież w większości bedzie robił lider konsorcjum - Mag-Train. O ich doświadczeniu w modernizacji wagonów mi nic nie wiadomo, ale przecież to jest konsorcjum, gdzie jest firma która zajmuje się tym na codzień, także konsorcjum POSIADA DOŚWIADCZENIE. Pozbud nie brał udziału w przetargu, tylko jako czlonek konsorcjum, który ma doświadczenie w realizacji projektów.

Pozbud też nie miał doświadczenia w kontrakcie na tą sieć GSM i proszę bardzo - przeczytajcie sprawozdania finansowe. :)

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 10 marca 2021 09:06:17 przy kursie: 2,92 zł
Widzę, ze kwestia kontraktu nasunęła szereg wątpliwości czy Pozbud da radę. Pozbud sam oczywiście nie da rady, dlatego do przetargu wystartował w konsorcjum z Mag- Train - firmą specjalizującą się w naprawach taboru kolejowego. Skoro konsorcjum zostało dopuszczone do przetargu, oznacza to, ze spełnia warunki formalne. Uważam, ze cała dyskusja jest bezpodstawna. Konsorcium Pozbudu wygra ten przetarg i zapewne kolejne też, gdyż ma przewagę kosztową w postaci zaplecza zakładów, gdzie samodzielnie, bez zlecania do podmiotów zewnętrznych, może realizować kontrakt.

mateusz8888
5
Dołączył: 2020-07-08
Wpisów: 15
Wysłane: 10 marca 2021 09:29:15 przy kursie: 2,92 zł
Wczoraj było kupowanie plotek, a dzisiaj sprzedawanie faktów :)

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 10 marca 2021 10:30:26 przy kursie: 2,92 zł
To jedno z tych mądrości ludowych.
Niezmiennie mnie fascynuje fakt, ze każda działalność prowadzi do redukcjonizmu w myśleniu, sprowadzając najbardziej złożone układy do prostych ludowych powiedzonek.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 10 marca 2021 10:39:53 przy kursie: 2,92 zł
Spółka konsekwentnie się rozwija. Ja już wielokrotnie powtarzałem i powtarzam również swoim klientom: inwestować długofalowo.

Chcecie grać, to macie Mabion do tego. :)

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 17 marca 2021 13:42:36 przy kursie: 2,98 zł
Z moich analiz wynika, że w następnych 2-3 tygodniach PKP Intercity rozstrzygnie przetarg na którym w grudniu otworzyli oferty. Konsorcjum Pozbud z MagTrain oferowali ponad 60 mln zł za modernizację wagonów.

Jeśli wygrają ten przetarg, rynek może dyskontować wygranie przetargu, który się otworzył niedawno (425 mln zł brutto).

PKP Intercity przetargi rozstrzyga po ok. 3 miesiącach od otwarcia (łatwo to można przeanalizować na ich platformie zakupowej).

pkpintercity.eb2b.com.pl/aucti...

monuszek
1
Dołączył: 2020-12-10
Wpisów: 10
Wysłane: 17 marca 2021 20:48:15 przy kursie: 2,98 zł
Przetarg z grudnia musi zostać do 31 marca podpisany albo unieważniany. Wiele się wtedy okaże.
IC samo nie wie co ma robić, chociaż sami sobie piwa naważyli dopuszczajac Magatrain z bułgarskimi czy tam rumuńskimi referencjami.

Pozbud jest tylko potrzebny w tym konsorcjum do udzielenie GNW i poręczeń. Tylko tyle.

martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 17 marca 2021 23:52:22 przy kursie: 2,98 zł
Cytat:
Pozbud jest tylko potrzebny w tym konsorcjum do udzielenie GNW i poręczeń. Tylko tyle.


Jeśli tak, to tym lepiej za darmo tego nie robią.A jak widać na brak roboty nie narzekają.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 18 marca 2021 12:06:32 przy kursie: 2,90 zł
monuszek napisał(a):
IC samo nie wie co ma robić, chociaż sami sobie piwa naważyli dopuszczajac Magatrain z bułgarskimi czy tam rumuńskimi referencjami.

Pozbud jest tylko potrzebny w tym konsorcjum do udzielenie GNW i poręczeń. Tylko tyle.


Skąd te wnioski?

"W ostatnim czasie, wspólnie z naszym partnerem, złożyliśmy ofertę dla PKP InterCity w przetargu z zakresu utrzymania taboru kolejowego (modernizacja i naprawy okresowe), co wskazuje, jak w praktyce wygląda realizacja założonej strategii"

Ogólnie w Słonawach mocna modernizacja zakładu, przechodzą na produkcję seryjną - słyszeli? :)

kkolodziejczyk90
3
Dołączył: 2021-01-24
Wpisów: 30
Wysłane: 22 marca 2021 15:33:35 przy kursie: 3,00 zł
Zarząd spółki POZBUD S.A. z siedzibą w Poznaniu (dalej "Spółka”, "POZBUD”), informuje, że w dniu 19 marca 2021 roku podjął uchwałę w przedmiocie emisji nie więcej niż 18.000 4-letnich obligacji na okaziciela serii B o wartości nominalnej 1.000 zł każda i łącznej wartości nominalnej do 18.000.000 zł (dalej "Obligacje”), przy czym próg emisji, o którym mowa w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o obligacjach (dalej "Ustawa o Obligacjach”) został określony na 12.000.000 zł. Emisja zostanie przeprowadzona po udzieleniu przez SGB-Bank S.A., dotychczasowego kredytodawcy, zgody na zaciągnięcie przez POZBUD zobowiązań związanych z emisją Obligacji.

Czytaj więcej na biznes.interia.pl/gieldy/rapor...

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 22 marca 2021 19:22:10 przy kursie: 3,00 zł
bardzo dobrze wygląda zmiana zobowiązań długoterminowych i wzrostu środków finansowych w relacji do 3 kwartału. na podstawie dzisiejszych raportów. Zadziwiająco dobrze.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 marca 2021 01:38:02 przy kursie: 3,00 zł
Raport przed sesją o długach mnie trochę zmartwił, bo wynikało z niego, że dług się zwiększył o ponad 30 mln zł, co jest zaskakujące. Ale to jednak błąd. hello1

A tu cyk... korekta raportu i wynika z niego, że:

1. Wygenerowali 44 mln zł do kasy grupy kapitałowej na ostatni dzień 2020 r w stosunku do 3Q 2020 r.
2. Dług zmniejszył się o 18 mln w stosunku do 3Q 2020 r.

Wygląda to naprawdę znakomicie, dawno nie widziałem spółki (w czasach pandemii), która potrafi robić takie cuda.

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 23 marca 2021 07:51:36 przy kursie: 3,00 zł
Nie do końca spłacili dług
Tu by się musiał wypowiedzieć jakiś księgowy.
wzrosły im zobowiązania krótkoterminowe o 29 mln
zobowiązania długoterminowe spadły o 46 mln i pojawiło się 47 mln gotówki w kasie względem 3 mln w 3q.
Nie wiem czy można zastosować takie proste analogie ze zobowiązaniami krótkoterminowymi i długoterminowymi. Inna przyczyna może być wzrostu jednych i spadku drugich. Pytanie też co jest źródłem gotówki i jak nadpłacili 46 mln zobowiązań długoterminowych.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 marca 2021 10:09:02 przy kursie: 2,98 zł
Niedźwiedź. Pozbud mógł otrzymać należności od kontrahentów za pomocą których dokonał spłaty zobowiązań (niekoniecznie kredytów, tylko bardziej "kredytów kupieckich"). Bardzo częsta praktyka u firm.

Poza tym konwersja części tych zobowiązań długoterminowych na krótkoterminowe w mojej ocenie jest pozytywna. Nie musi to też być zamiana 1:1 przecież, bo równie dobrze może to być spłacenie zobowiązań długoterminowych (wymagalność powyzej 12 miesięcy), natomiast w zamian tego sfinansowanie pewnych obszarów operacyjnych zobowiązaniami krótkoterminowymi (np. zakupy materiałów, sprzętów itp. z odroczonym terminem płatności).

No i wpływ gotówki (z tego wynika, że wpłynęło do kasy 44+18=62 mln zł do kasy) wynika ze spłaconych należności. Pytanie tylko - czy z tych wcześniejszych, czy należności, które wynikają z przychodów osiągniętych w 4Q.

Może się okazać, że 4Q 2020 r. był najlepszym kwartałem w historii spółki - także czekamy na więcej informacji.

Trzeba pamiętać, że obowiązuje memoriał i ciężko to analizować 1:1.
Edytowany: 23 marca 2021 10:24

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


3 4 5 6 7

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 3,990 sek.

ypocqmtw
bvvocubf
towiygok
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
uzfygamo
fczlruju
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat