PARTNER SERWISU
vpakzrpz
2 3 4 5
FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 24 marca 2021 09:23:48 przy kursie: 35,50 zł
pojawiła się data premiery prologu ACS 31.03.21R.

store.steampowered.com/app/149...

Ronin na steam

store.steampowered.com/app/156...

kolejna gra na steam

store.steampowered.com/app/147...

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 29 marca 2021 11:52:00 przy kursie: 38,00 zł
Aktualności od Cfg https://www.creativeforge.pl/news

Min.
-31.03 prolog ACS
-niedługo demo HFC

ROAD MAP:
NALICZYŁEM AKTUALNIE 26 projektów w toku 😈 😈 😈
Jak dowiozą jakość jak ostatnio robią to spółki z grupy PLW to będzie grubo.


FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 31 marca 2021 18:23:48 przy kursie: 38,40 zł
Dziś premiera prologu ACS po godzinie jest 600osob, wynik ok, ciekawe jak oceny...


FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 31 marca 2021 22:29:40 przy kursie: 38,40 zł
AIRCRAFT CARRIER SURVIVAL prolog OD CFG 87% POZYTYWÓW NA SETAM :D

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 1 kwietnia 2021 07:02:56 przy kursie: 38,40 zł
Obecnie 73%.

Taki nagły skok z 70% na 87% w ciągu godziny trochę podejrzany, każdy sam sobie zinterpretuje.

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 1 kwietnia 2021 10:49:50 przy kursie: 38,30 zł
ACS OD CFG

Ogólna ocena prologu aktualnie 73%

JAK KTOŚ GRAŁ POWYŻEJ 1H. oceny 87% pozytywne.

muszą poprawić:

-tłumaczenie na te azjatyckie języki.
-kolejny minus/plus to jej trudność i złożoność, gra jest trudna do szybkiego zrozumienia

moim zdaniem nie jest na pewno źle, parę rzeczy do poprawy i będzie dobrze.

Na pewno jest poprawionych dużo boogów które były na początku, kiedy odbywały się zamknięte testy gry, w których brałem też i ja udział.

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 1 kwietnia 2021 10:51:38 przy kursie: 38,30 zł
FilipBonn napisał(a):
Obecnie 73%.

Taki nagły skok z 70% na 87% w ciągu godziny trochę podejrzany, każdy sam sobie zinterpretuje.


Chyba nie przez godzinę tylko przez noc, Azjatom się nie podobało,,,, coś tam też z tłumaczeniem było jak translatowałęm.

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 1 kwietnia 2021 11:42:22 przy kursie: 38,30 zł
Ok 6 rano było 75%, ok 7 rano 73%
Twój komentarz z info o 87% był z 22 wczoraj, sprawdzałem wczoraj koło godziny 21 i było 71%, więc w około godzinę skoczyło do 87%

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 1 kwietnia 2021 11:55:35 przy kursie: 38,30 zł
to nie tak, tam trzeba głębiej wejść w komentarze, za nim zostaną wszystkie "zaktualizowane" te 87 się wbiło, a potem wesza Azja i zjechało.... tak to interpretuje, najważniejsze że problemy nie wynikach z bugów, tylko z trudności, bo gra jest trudna do ogranięcia i z tłumaczeniem "azjatyckim" jak poprawią samouczek i tłumaczenie powinno być lepiej uboat ma 78% jak do tej pory

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 1 kwietnia 2021 12:06:13 przy kursie: 38,30 zł
FLESHpl napisał(a):
Aktualności od Cfg https://www.creativeforge.pl/news
NALICZYŁEM AKTUALNIE 26 projektów w toku 😈 😈 😈
Jak dowiozą jakość jak ostatnio robią to spółki z grupy PLW to będzie grubo.

Pytanie ile z nich to tylko preprodukcje, które niekonicznie zostaną grami...


FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 1 kwietnia 2021 12:30:58 przy kursie: 38,30 zł
tak dobre pytanie :)

na pewno te które nie będą budować dobrych whislist

ale na pewno te największę:

-ASC
-HFC
-PROJEKT X
-PROJEKT Y
-BUILDERS OD GREECCE
--BOE (TYLKO WYDAWCA, BEZ UDZIAŁU W PRZYCHODACH)
- ORC WARCOSTAM ;)
-POSTAL
-BYO SOBIE ZYCIE

ITP.
CZYLI TE O NAJWIEKSZYM POTENCJALE SĄ JUŻ w fazie produkcji.

w tym :

asc i hfc zaawansowanej także projekty będą w tym roku.

dodatkowo :

projekt x jest ukończony 11/16
projekt y 5/12

a są to duże projekty zwłaszcza PROJEKT X KTÓRY jest największy dla studia + z największymi rozpoznawalnym ip, jaki spółka ma, a szczegóły tego projektu mają być już w czerwcu.

biorąc od uwagę Talent Pana Karbowskiego i do przyciągania fajnych ip. "było sobie życie" czy "postal" można sugerować, że nie jest w ciemię bity i potencjał jest, oczywiście ryzyka też, dlatego trzeba czekać, ale jak dla mnie wyróżniający się CASE jak na gaming.
Edytowany: 1 kwietnia 2021 12:38

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 1 kwietnia 2021 12:37:37 przy kursie: 38,30 zł
ps: dla zainteresowanych , jeszcze parę prostych pytań i odpowiedzi jakie dostałem od prezesa :)

Witam!

W Związku z tym, że czekamy na na oficjalny prolog ACS, napisałem dziś do CFG z pytaniami poniżej pytania o odpowiedzi które uzyskałem:

W imieniu grupy inwestorów posiadających akcje spółki CFG mam pytania

Czy wiadomo kiedy wystartuje oficjalnie prolog ASC?

-Pracujemy cały czas nad każdym z projektów i już niedługo będziemy posiadać ostateczne poprawki do prologu ACS. Dzięki czemu będzie on opublikowany.
(NIEKATUALNE)

Kiedy będzie na Stemie można zagrać w demo HFC?

-HFC również obecnie jest już w testach co oznacz że czas jest niedługi.

Kiedy będzie premiera BOE ?

-BOE - całość zależy tu od Strategy Labs i testerów PLW - oni mają ostateczną decyzję w tym przypadku.

Kiedy będą informację odnośnie projektu X i Y

-projekty X oraz Y Najpóźniej sądzę że będą ukazane w połowie roku (Slitherine) najczęściej ustawia kampanie reklamowe 6 miesięcy przed premierą. Lecz mam nadzieję i chciałbym aby było widoczne już dziś.

PODPISANE
Piotr Karbowski
CEO

TAKŻE CZEKAMY ZOBCZYMY.....
.........................

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 15 kwietnia 2021 12:00:32 przy kursie: 38,20 zł
W tym tygodniu SlitherineGames ma ujawnić 15 projektów gier, cześć to największe co robili, cześć bardzo dużo projektów itp.
Może będzie to czas na ujawnienie projektu X i Y od cfg.
Co prawda z ostatniego maila od PAna Karbowskiego dowiedzieć się można, że pisał tam bardziej o połowie roku (czerwiec), ale może jednak .... zobaczymy 😄

Źródło
www.youtube.com/watch?v=wXTil_...
od 20min.

dodatkowo:
Widzieliście MASTER DOMAIN GAMEPLAY? jak dla mnie fajnie to wygląda, lepiej niż na trailerze + wow że już coś pokazują...
Monsters Domain - devlog #1 – 02:24
— # G-DEVS


zadałem też parę dodatkowych pytań P. Karbowskiemu.

Witam!

Na wstępie chciałem pogratulować udanej Premiery Prologu ASC.
Z opinii użytkowników niezadowolonych, oprócz nie dokońca precyzyjnego tłumaczenia na język Mandaryński, przeczytać można przede wszystkim "problemy" ze zrozumieniem gry.
Sam gram dużo w gry, testowałem również prolog ASC, gra wydaje się bardzo skomplikowana, czy zamierzacie skupić się na poprawie odbioru gry, zwłaszcza na początku zetknięcia się z nią poprzez bardziej rozbudowany/poprawiony samouczek ?
Co jeszcze uważają Państwo, że należy poprawić ??
Kiedy możemy mniej więcej spodziewać się premiery ACS?
Czy wyjdzie jako pełna gra czy w trybie EA ?

odpowiedz:

Witam, poprawiamy gre i bierzymy do serca aby dodać prosty i przejrzysty samouczek , aktywną pauzę 🙂
gre nie będzie w trybie early acces lecz pełnej wersji. Poprawiamy nie tylko to co jest umieszczone w komentarzach ale również dołączamy wiele innych dodatków , takich jak między innymi poprawione animacje wody, samolotów itp.
Dziękuję

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 15 kwietnia 2021 13:29:32 przy kursie: 38,20 zł
Jeszcze tak na szybko SlitherineGames ma ujawnić 15 projektów gier w tym tygodniu, czy pod pod kątem CFG też będzie coś interesującego ? :)

odp: Jest taka szansa, ale sądzę że jeszcze poczekamy.

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 12 maja 2021 10:10:55 przy kursie: 40,00 zł
NO to Projekt X się ujawnił prawdopodobnie już w tym roku wydadzą grę na IP Gwiezdnych Wrót .
Jest to obecnie największa produkcja CFG w toku produkcji.

www.youtube.com/watch?v=_bOKAB...

Postal, Było sobie życie, Gwiezdne Wrota, co jeszcze wymyśli Pan Karbowski ? :)


Dziw że wątek opuszczony, praktycznie nikt nie piszę, ale to dobrze świadczy o możliwościach kursu :)

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 12 maja 2021 10:26:08 przy kursie: 40,00 zł
Dlaczego dziwne, że wątek opuszczony ? Firma pokazała niecały 1 mln przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale czyli są to poziomy typowe dla tej spółki. Obecna kapitalizacja to ponad 100 mln. Wycena spółki nie ma żadnego usprawiedliwienia racjonalnego, a wynika tylko i wyłącznie z fali pozytywnego sentymentu jaki się utrzymywał w zeszłym roku. Obecnie, nastawienie do spółek z sektora się zmienia i rynek mówi "sprawdzam". No i rynek widzi niecały 1 mln przychodu. To jest bardzo droga firma. Nie ma żadnego powodu by w dalszym ciągu dawać tym firmom taryfę ulgową, choć nadal jest ona dosyć spora. Moim zdaniem tylko firmy z dobrymi wynikami będą miały szansę rosnąć, a mniejsze i bez wyników będą stopniowo porzucane.

FLESHpl
PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 29
Wysłane: 12 maja 2021 11:59:12 przy kursie: 40,00 zł
Tak zgadzam się to nie ULT CZY PLW, ale tu gra jest o te przyszłe projekty i to czy się udadzą.... mimo złego sentymentu spółka i tak się nieźle 3ma.

co do tego przychodu 1mln, nie ma to znaczenia w wycenie na ten moment.

Pablo77x
4
Dołączył: 2018-08-29
Wpisów: 24
Wysłane: 12 maja 2021 19:54:01 przy kursie: 40,00 zł
No tak, 1 milion przychodu, na teraz wycena jest wymagającą. Ale przecież wszyscy mówią patrz w przód, np. licząc choćby C/Z. Wiadomo że obecny C/Z dla spółek gamingowych jest mniej ważny niż ten przewidywany na kilka lat w przód. No to może czas spojrzeć w przód, na projekty jakie ma CFG i ich potencjał i to odnieść do bieżącej wyceny. I co wychodzi? Jest potencjał do wzrostu kursu? Jak dla mnie jest.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 18 czerwca 2021 21:08:18 przy kursie: 36,95 zł
CREATIVEFORGE GAMES - spojrzenie na wykres na życzenie


Będzie krótko, gdyż nie ma o czym. Kurs akcji spółki nie ma określonego trendu. Coraz mniej jest chętnych do handlu na obecnych poziomach cenowych, co widać po zanikających słupkach wolumenu. W ostatnim miesiącu gracze zawierali średnio 24 transakcje, a więc można śmiało stwierdzić, że akcje charakteryzują się nikłym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Patrząc na kształt świec - nie należą również do demonów płynności. Być może wydostanie się ze strefy 32,70-42,70 zł ożywi chociaż w niewielkim stopniu wykres. Najbliższe wsparcie poza wspomnianą strefą znajduje się na poziomie 22,80 zł zaś opór na poziomie 53 zł.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 22 listopada 2021 23:20:01 przy kursie: 35,45 zł
Kuźnia marzeń – omówienie sytuacji fundamentalnej CFG po III kw. 2021 r.

Creative Forge od ostatniej analizy się bardzo mocno zmienił. Spółka po porażce Phantom Doctrine i ucieczce zespołu zmieniła model biznesowy, pozbyła się zadłużenia i zapowiedziała trochę gier. Nastąpił twardy reset, ale system niestety nieco zamula.


Gdy ostatni raz omawialiśmy CFG na łamach SW (ponad 1,5 roku temu) grupę tworzył podmiot dominujący i Ancient Games SA, w którym CFG posiadała 100 proc. akcji. Dziś grupa mocno się rozrosła i tworzy ją 8 podmiotów, w tym 3 w których CFG posiada mniej niż 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu:


kliknij, aby powiększyć


Pierwszych 5 spółek jest konsolidowanych metodą pełną (poszczególne aktywa dodają się do poszczególnych aktywów jednostki dominującej, podobnie wyniki i koszty), natomiast dwie ostatnie konsolidowane są metodą praw własności, czyli przez wynik grupy powinna w linii finansowej przechodzić zmiana kapitału własnego tych jednostek w części jaka przynależna jest akcjonariuszom CFG.

Zmiany te widać w bilansie. Rośnie poziom gotówki, przede wszystkim dzięki emisjom akcji w podmiotach zależnych i stowarzyszonych. Największym aktywem pozostają zapasy, które względem IV kw. 2019 r. wzrosły zaledwie o 14 proc. Zaledwie, ponieważ w międzyczasie nie było istotnych premier, a dodatkowo jak wspomniałem wyżej obserwowaliśmy dynamiczny rozrost grupy. Na szczęście zmienia się struktura tego zapasu – spadają nierozliczone koszty gier wydanych (produkty gotowe) a rosną skapitalizowane koszty gier jeszcze niewydanych (produkcja w toku). Po poziomie należności widać, że sprzedażowo niestety wydarzyło się niewiele.


kliknij, aby powiększyć


Faktycznie tak jest. Spółka wykazała całkiem spore przychody ze sprzedaży (oczywiście na tle historycznych danych), bo wynoszące prawie 1,5 mln zł. Teoretycznie można ten przychód wiązać z premierą gry na konsolach, ale istotna w tym aspekcie znajduje się umowa zbycia praw IP Hard West za cenę 650 tys. zł. W tym okresie spółka podpisała także umowę wydawniczą z Slitherine Software na Stargate: Timekeepers (wcześniej projekt X), za co mogła „przytulić” jakąś płatność wstępną. Kolejną analogiczną umowę z tym samym podmiotem zawarto w IV kw. 2020 r., a jak widać poniżej kwartał ten też był nieco lepszy niż III czy I kw. 2020 r. Takiemu scenariuszowi przeczy jednak trochę fakt, że w IV kw. spółka wydała 3 gry ze swojego portfela wydawniczego: Time To Stop Time (83 recenzje do tej pory), Buried Alive The Annihilation VR (12 recenzji Steam), Raiders! Forsaken Earth (145 recenzji, 84 proc. pozytywnych), i Dunrog (12 recenzji). Jak było do końca nie wiadomo.

Ostatni kwartał też wypadł jak na spółkę bardzo okazale – przychody ze sprzedaży przekroczyły 1 mln zł. I znów, skok sprzedaży jest zagadką, zarząd nijak go nie wyjaśnia. Osobiście spodziewałbym się płatności od Slitherine za odebranie milestona, wszak zgodnie z aktualnościami gra jest na poziomie alfy. Ale znów, nie chce się to zgodzić z zachowaniem produkcji w toku. W ujęciu jednostkowym spółka pokazała zmianę stanu produktów na plus 238 tys. zł, a za cały rok 116 tys. Przy oddaniu należałoby się spodziewać spadku związanego z przekazywanymi aktywami. Oczywiście to NC i ustawa o rachunkowości, więc mogło też być tak, że builda przekazano wydawcy kwartał wcześniej, ale przychody naliczono dopiero po otrzymaniu faktury w III kw. Od zarządu nie ma ani słowa komentarza – pozostają tylko spekulacje. Choć zwyżka sprzedaży cieszy, to nadal są to przychody na poziomie mikroskopijnym w relacji do oczekiwań wyrażonych w kapitalizacji.


kliknij, aby powiększyć


Rozwój grupy kapitałowej widać także na poziomie kosztów. Po restrukturyzacji nie ma śladu – spółka wydaje na wynagrodzenia ponad 0,9 mln zł kwartalnie, a więc tyle ile wydawała przy Phantom Doctrine. Co więcej, bardzo szybko rosną koszty usług obcych – wynoszą także ok. 1 mln zł kwartalnie. Wzrost kosztów operacyjnych jest na tyle duży, że przykrywa rosnącą sprzedaż – spółka w ciągu ostatnich 4 kwartałów notowała straty.


kliknij, aby powiększyć


Palenie gotówki widać także po stronie przepływów. W III kw. ze spółki wyparowało 1,5 mln zł, a w całym okresie 9 miesięcy 3 mln zł. W obecnym tempie wydatków kasy starczy jeszcze na dwa kwartały. Teoretycznie może to martwić akcjonariuszy, ale jeśli zerkniemy do sprawozdania jednostkowego, to tam mamy wypływ na poziomie tylko 0,46 mln zł w ciągu 9 miesięcy i w kasie 1,3 mln zł. Najwyraźniej to spółki zależne nabierają tempa w pracach i wydawaniu pieniędzy.


kliknij, aby powiększyć


Sytuacja finansowa nie jest może na wymarzonym poziomie (grupa nie ma długu, lecz szybko pali gotówkę), ale spółka zapowiada rychłe premiery. Problem w tym, że zapowiada je nie pierwszy raz. Poniżej zamieszczam tabelkę z zapowiadanymi grami i ich planowanymi terminami wydania.

Jak widać z zapowiadanych na koniec I kw. 2020 r. 5 gier do wydania w 2020 udało się wydać 3 i to zdecydowanie nie były projekty najważniejsze, tylko raczej poboczne. Z 6 projektów zapowiadanych wtedy na 2021 r. nie wyszedł żaden. Dwóm z nich zmieniono datę premiery na 2022 r., a o reszcie nic nie wiadomo - próżno ich szukać w obecnym planie wydawniczym. Co najmniej jeden z dwóch ze zmienioną datą został zamrożony, a podobny los spotkał pewnie drugi. Rozsądni inwestorzy spodziewali się raczej, że w tak krótkim tempie nie da się wydać tylu gier. Mimo wszystko na bazie aktualności, czasu jaki upłynął od zapowiedzi można domniemywać, że Aircraft Carrier zostanie niebawem wydany i rozwiąże to potencjalne problemy płynnościowe.

Na obecną chwilę spółka zapowiedziała ponad 30 gier, a podstawowe parametry dające jakieś wyobrażenie na temat potencjału zawarłem w poniższej tabeli. Ale tutaj jedna istotna uwaga - prezes spółki twierdzi, że największy potencjał budujący rozpoznawalność studia to Stargate i może mieć oczywiście rację. Trailer z konta IGN obejrzało ponad 0,5 mln osób. Niestety na Steam nie ma karty produktu, więc nie jesteśmy w stanie zweryfikować w żaden sposób zainteresowania grą, a jak wiadomo YouTube jest bardzo zwodniczym narzędziem, nie nadającym się nijak do prognozowania. Pytaniem bez odpowiedzi pozostaje jak odsłony przełożą się na sprzedaż.

kliknij, aby powiększyć


Jeśli odrzucimy gry o których nikt nie mówił na ostatnich aktualnościach zostają 22 projekty (oznaczone kolorem białym). Odrzucając wszystko co ma poniżej 1500 tys. followersów na Steam (dla mnie oznacza to grę o małym zainteresowaniu, albo odległą premierę) grupa zmniejszy się nam do 14 projektów, a idąc dalej i ignorując projekty gdzie liczba followersów jest niższa od 2500 oraz gdzie spółka nie sprawuje kontroli na spółką zależną mamy listę interesujących projektów jak poniżej:


kliknij, aby powiększyć


Jak wspomniałem wcześniej o projektach z zewnętrznym wydawcą ciężko cokolwiek powiedzieć, podobnie jak o grach, które nie zostały zapowiedziane, czyli Once upon realizowane na bazie serialu Było sobie życie, czy Phantom Doctrine 2. W przypadku tej ostatniej nie wiadomo nawet, czy list intencyjny dotyczący licencjonowania (bez kosztów produkcji, za udział w zyskach) przekuł się jakkolwiek w czyn. Całkiem możliwe, że to potencjalny tylko projekt i finalnie nie znajdzie chętnego na realizację. Inaczej mówiąc mamy 9 projektów nad którymi spółka faktycznie pracuje, z czego w 6 przypadkach możemy co nieco powiedzieć na temat potencjału sprzedażowego.

Patrząc tylko na poziom wishlist najważniejszym projektem, a zarazem najbliższym jest ACS. Obecnie znajduje się on w pierwszej setce gier, miał prolog i sporą grupę followersów. Na bazie innych projektów z grupy PlayWay parametry wskazują na największe podobieństwo do… Farm Managera – podobny poziom wishlisty i o 30 proc. większa grupa na Steam, ale o 13 proc. niższy peak graczy prologu. FM21 nie jest też skażony złym doborem okna wydawniczego jaki dotknął Motorcycle Mechanic, czy Prison Simulator. Succubus miał zbliżony poziom peaku prologu, ale o 50 proc. większą grupę Steam oraz relatywnie wysokie oceny od graczy. Wydaje się, że racjonalnie można przyjąć, że ACS może w ciągu pierwszych 3 dni od premiery sprzedać ok. 30 tys. kopii gry.


kliknij, aby powiększyć


Idąc dalej takie otwarcie powinno się skonwertować na około 300 tys. USD przychodu brutto. Żeby to oszacować przyjąłem cenę gry na poziomie 19,99 USD, 10 proc. dyskonto geograficzne, 10 proc. średnie obciążenie podatkowe, oraz 10 proc. przecenę na start i w końcu prowizję.

Z danych ujawnionych przez PlayWay w raporcie półrocznym można szacować, że w grach pokrewnych tematycznie jak Uboat, czy Tank Mechanic sprzedaż premierowa przełożyła się na sprzedaż po 60 dniach z mnożnikiem 2,3. Rozszerzając nieco grupę dostaniemy mnożnik razy 2,73.


kliknij, aby powiększyć


Do pełni szczęścia, czyli szacunku przychodów w ciągu kwartału brakuje nam miesiąca. W tym celu można także wykorzystać raport spółki kierowanej przez K.Kostowskiego, gdzie mając znany okres sprzedaży i zrealizowany wolumen, a także wolumen premierowy dla The Tenats, Mr Prepper oraz Farm Manager 2021 możemy oszacować średnią dzienną część nakładu premierowego jaka sprzedawała się w dniach po premierze – 1,32 proc., co daje dodatkowe 120 tys. USD. Mając jednak świadomość, że wskaźnik ten zaburzony jest o promocje, które w 3 miesiącu sprzedaży są już dość istotne bezpieczniej byłoby założyć sprzedaż na poziomie 100 tys. USD – razem 920 tys. USD w ciągu 3 miesięcy. To jednak sprzedaż brutto, a nie mamy dość dobrych danych aby zasymulować zwroty, bo finalne oceny gry mogą być diametralnie różne od samego prologu. Niemniej jednak oczekiwanie na sprzedaż w wysokości 0,8-1 mln USD w okresie kwartału od premiery wydaje się racjonalne i mieć uzasadnienie w liczbach.

W kolejnym kwartale przychody w oczywisty sposób spadną na skutek kolejny promocji i obniżki wolumenu. Na bazie poczynionego przeze mnie w czasach działającego steamspy szacunku wynika, że średnia sprzedaż po 180 dniach była większa jedynie o 25 proc. niż po 90 dniach:


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście próbka jest mała, ale pozwala sobie wyrobić opinię. Co więcej te dane uzgadniają się do szacunku spadku przychodów w kolejnych kwartałach po premierze czynionych przeze mnie na bazie zestawu gier wydawanych przez 11bit. Bazując na obecnych parametrach można dyskontować przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 1-1,25 mln USD, czyli 4,2 – 5,2 mln zł w ciągu pół roku, oraz (tutaj już trochę na czuja) 1,5-1,8 mln USD w ciągu roku (6,3 – 7,6 mln zł).

House Flipper City znajduje się dopiero w 4 setce i ma 3 razy mniejszą grupę Steam, więc stosując proste przełożenie dostalibyśmy 0,5-0,6 mln USD w ciągu roku, czyli 2,1 – 2,5 mln zł. Gdyby spółka wydała te dwie gry w 2022 r. to łącznie można oczekiwać przychodów na poziomie 8,4 – 10,2 mln zł. Zakładając, że połowa produkcji w toku dotyczy właśnie tych gier (reszta Projekt X i Projekt Y) dostaniemy 7,4 mln zł i 9,2 mln zł EBIT.

W pipeline mamy jeszcze Builders of Greece czy Orc Warchieff, które mają mniejszą grupę Steam, ale do ich premier wydaje się znacznie dalej niż do premiery ACS. Przez zwykłą proporcję grupy można policzyć przychody na poziomie odpowiednio 3,4-4,1 mln zł, oraz 4,6 – 5,6 mln zł. W tych przypadkach zyskiem trzeba się podzielić z akcjonariatem mniejszościowym. Przy założeniu 1 mln budżetu produkcyjnego łącznie dostaniemy szacowany wynik tych projektów na poziomie 2,9-3,6 mln zł oraz 4,1-5,1 mln zł. Jednak w tych projektach trzeba się podzielić zyskiem z akcjonariatem mniejszościowym, więc po uwzględnieniu podatku i udziału w zysku wyjdzie 1,25 – 1,55 zysku należnego CFG dla BoE i 2,1-2,6 dla Orc.

Ze względy na pozycję na Steam Global Wishlist pominę kalkulacje dla Monster Domain. Dodając wszystko co do tej pory uwzględniliśmy razem do kupy mamy łącznie 11-13 mln zł zysku przed opodatkowaniem. Ale taka kalkulacja zakłada, że gry wychodzą na początku roku i wszystkie jednocześnie co wydaje się w zasadzie niemożliwe. Z premierami pewnie poczekamy do lutego i rozłożą się bardziej w czasie, a część może i wcale nie odbędzie się w 2022 r. Wśród kolejnych projektów przynajmniej na razie nie widać potencjalnych hitów. Rodzi się więc pytanie czy nieogłoszone projekty, albo wydawnictwo konsolowe skompensuje ten rozjazd i uzasadni wycenę. Ja tego nie wiem i prawdopodobnie nikt inny także.

Powyższe dywagacje są oczywiście jakimś scenariuszem zbudowanym na bazie dostępnych danych innych gier z branży, ale branża gamedev jest mocno nieprzewidywalna. Nikt nie spodziewał się ogromnego sukcesu Gas Station Simulator od Drago i rozczarowania Motorcycle Mechanic, czy Rustlera. Nie sposób przewidzieć, którą grę będą promować youtuberzy i streamerzy. Może się okazać, że ATS sprzeda 50 tys. egzemplarzy w ciągu 3 dni i będzie jedną z lepszych premier w grupie PlayWay. Nie można wykluczyć, że Stargate okaże się hitem i do spółki wpłyną grube tantiemy, ale pozytywne scenariusze to nie jedyna możliwość. Nikt nie zagwarantuje, że na skutek konkurencyjnych premier, czy preorderów ACS nie zbierze na przykład 10 tys. nabywców, a Builders of Greece w wyniku błędów pozostanie w cieniu Builders of Egypt.

Jedno jest pewne – spółka się rozwija, a wycena rynkowa może znaleźć argumenty. Czas weryfikacji się zbliża.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 25 listopada 2021 13:14

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,272 sek.

wnfigabf
vwjohmmj
yklotqis
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
reqeuqqm
dzsrlubf
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat