PARTNER SERWISU
fpbcjkfk
FilipBonn

FilipBonn

Ostatnie 10 wpisów
Podobno Alters wypada podobnie.

Moderator:
Polecam wysłanie PW do kolegi, jeżeli się martwisz

Vox napisał(a):
zdania są podzielone, podobnie jak rynek.
kurs stoi od kilku dni i jest wyrównana podaż/popyt.

ktoś skupuje wierząc że jest tanio.
ktoś sprzedaje wierząc że jest drogo.

domyslam sie ze osoby ktore sprzedaly po 100-120 moga byc chetne do odkupna,
za ulamek zysku w zasadzie


Vox napisał(a):
WatchDog dotrzymał słowa - jest espi.

Zastanawiam się kto ze starej ekipy będzie na najbliższym walnym,
poza panem Prezesem i pracownikami.


Wydaje mi się że wiadomo kto sprzedaje ;)

baks napisał(a):
Macie rację, że gra jest mało interesująca. Obrazek jaki widać w grze jest ładny więc założenia zostały wykonane dobrze. Pisałem już, że zawiódł wybór projektu a w szczególności założenia realizacji. Trudno ocenić czy pierwotnie gra miała tak wyglądać czy też uproszczono ją. Efekt jaki jest widać - małe zainteresowania.
Należy ponownie stwierdzić, że zawiedli liderzy projektu. Osobiście nie przekreślałbym zespołu - przynajmniej na razie. Faktem jest, że w najbliższych 2-3 miesiącach powinny zapaść decyzje co dalej bo inaczej ubędą z zespołu co lepsi fachowcy. Mi projekt od początku nie leżał. Liczyłem jednak, że odniesie umiarkowany sukces. Zastanawia mnie czy insiderzy zarobili i po jakich kursach obejmowali akcje ...


Liderzy zawiedli ale dział zajmujący się gejmplejem też zawalił. Spisali się tylko graficy raczej.

Pewnie na wishliste trafiło u osób 40+, które mają po kilkadziesiąt tytułów na tych listach do ogrania, kasa jest tylko czasu niema. To by pasowało to modelowego odbiorcy Lema.

timon napisał(a):
FilipBonn napisał(a):
krewa napisał(a):
Na YT trwa czat na żywo, dołącz i zabierz głos w trakcie Q&A

Nie ma sensu, wiadomo jaka będzie odpowiedź.


Czyli złożyli prospekt do KNF żeby mydlić oczy inwestorom ? No bez przesady. Wtedy kurs i oczekiwania sprzedażowe były gdzie indziej. W obecnej sytuacji wycofanie się z przejścia na GPW jest oczywistą decyzją.


Czy to było poważne, tracić czas i pieniądze spółki na prospekt do KNF w momencie gdy postępy nad produkcją kuleją, gameplay wymaga dopracowania, w kasie kończą się pieniądze a w spółce wybuchają awantury?
Zadufanie zarządu czy celowy marketing?

krewa napisał(a):
Na YT trwa czat na żywo, dołącz i zabierz głos w trakcie Q&A

Nie ma sensu, wiadomo jaka będzie odpowiedź.

Spółka podała już do wiadomości że nie przechodzi na główny parkiet
Teraz można już śmiało powiedzieć że plany przejścia na główny to było mydlenie oczu indywidualnym?
Zamiast skupić się na marketingu wśród graczy, robili marketing wśród inwestorów :D
Kilku osobom ze spółki pewnie się opłaciło.

Widziałem wczoraj streszczenie recenzji Niezwyciężonego w kilku słowach "świetna opowieść, za mało gry w grze".

To nad czym ja się zastanawiam to jaki procent stanowią oceny ludzi którzy czytali i doceniają twórczość S Lema i tylko dlatego sięgnęli po ten tytuł a jaki odsetek mamy osób które na grę trafiły przez przypadek i był to dla nich przysłowiowy "no name".
Zmierzam do tego że obecnie wysokie oceny mogą nie do końca odzwierciedlać grywalność tytułu. Mogą to być pozytywy ludzi którzy szukali adaptacji książki a nie gry.
Bardziej wiarygodne oceny powinny być do kilku tygodni?

Ktoś wgle chciał tracić czas i oglądać symulator chodzenia w przedpremierowych streamach? Wydaje mi się to mało prawdopodobne. Kto chciał kupić to zajrzał czy działa i czy jest klimat co najwyżej.
Po prostu na tą grę nie ma rynku. Jak ktoś zauważył większość kopii sprzedaje się w PL. Dla reszty świata to jest noname.

Vox napisał(a):
FilipBonn napisał(a):
Myślę że gracze zweryfikowali jak bardzo popularny jest Lem na świecie i zakończy to dyskusje o tym jak to rozpoznawalna marka oraz będzie dobrym przykładem przy podobnych projektach.


sredni wiek czytelnika Lema to 40-60 lat. Tacy ludzie juz nie maja duzo czasow na granie w gry.
hity sa robione dla przedzialu wiekowego 12-18 lat

najlepiej jakby byla walka, zabijanie, zombie, a do tego lootboxy i mikroplatnosci.
wiedzmin/dying light...call of duty


Od początku tak uważałem ale było grono osób które stwierdziły że liczbę sprzedanych książek na świecie należy przełożyć 1:1 na liczbę sprzedanych kopii.

Myślę że gracze zweryfikowali jak bardzo popularny jest Lem na świecie i zakończy to dyskusje o tym jak to rozpoznawalna marka oraz będzie dobrym przykładem przy podobnych projektach.

KamiLPArsenal napisał(a):


Gameplay można jeszcze poprawić i dodać content.



Jak?
Serio pytam, jak na trzy dni przed premierą poprawia się gameplay w storytelling game? Przecież to nie jest gra sieciowa że zrobisz balans postaci/broni w patchu i załatwione.
Muzykę zmienią? ;)
Co do contentu to się okaże czy sprzedaż wgle takie działania zrobi opłacalnymi.

KamiLPArsenal napisał(a):


Jak na studio które wydaje debiutancką grę to technicznie grę dowieźli.... z poślizgiem, ale jest grywalna.
Plusem jest bezwątpienia klimat i muzyka, być może wpadną jakieś wyróżnienia na konkursach?



Tak można by tłumaczyć Pyramid Games które wydaje debiutancką grę w zespole złożonym ze studentów. Tu miały być tuzy branży, ludzie którzy wiedzą co gdzie i jak, przy poślizgu premiery ponad rok w gierce ma 8godzin to nie wyobrażam sobie aby była nie grywalna ;)

Nie chcę być złośliwy, poprostu nie czepiał bym się studia gdyby tak sami nie rozdmuchali nadzieji plus niektórzy forumowicze.

GRAF78 napisał(a):
FilipBonn napisał(a):
Spodziewałem się ocen rzędu 11/10, po tych ochach i achach dotyczących dev teamu.

a tu klops i przyszło wcisnać PKC blackeye
gra jest zrobiona TOP ale Lema nie każdy czytał i rozumiał

Chciałbyś, stoję z boku i komentuje.
Grałeś już że twierdzisz że gra jest Top?
Powiem tak, dobra adaptacja to taka która nie wymaga wcześniejszego przeczytania książki więc to co napisałeś to akurat na niekorzyść gry.
Sprawa rozbija się o wszystkie oceny, nie tylko tą IGN, jak na tak zachwalany (tutaj na forum) devteam to szału nie ma.

Warto też mieć na uwadze że w dziwięciu na dziesięć przypadków gracze wystawiają gorsze oceny niż recenzenci.

Grę pewnie kupię i ogram bo Lema lubię.. Ale poczekam jeszcze na oceny graczy.

Spodziewałem się ocen rzędu 11/10, po tych ochach i achach dotyczących dev teamu.

Moje wrażenie pozytywne, jest ciekawy pomysł. Oczywiście nie ma się co oszukiwać, nie jestem obiektywny bo jakieś akcje bitów mam.

Patrząc na reakcję rynku to szału nie ma, ot kolejna gierka AA z niezbyt medialnego nurtu :))

Pełna zgoda, można też na to popatrzeć z drugiej strony medalu i zastanowić się czy zainteresowanie / hype jest duże jak na taką produkcję czy jednak marne..

25% wzrost kursu na spółce wycenianej na około 60mln PLN to nadwyraz optymistycznie jak dla zbiórki Kickstartera na 100k PLN z niecałym tysiącem osób które postanowiły wesprzeć projekt. Oczywiście to dopiero trzecia (?) doba, ale największe napływy do kasy są w pierwszej dobie.

constant napisał(a):

Malo kto rowniez rozumie, jak widze tu i na innym forum, skad tak niska kwota jako cel.
Na szybko moge wymienic dwa powody:

1. jak mowi nam en.wikipedia.org/wiki/Kickstar...:
"From 2012 to 2013, Wharton professor Ethan Mollick and Jeanne Pi conducted research into what contributes to a project's success or failure on Kickstarter. Some key findings from the analysis were that increasing goal size is negatively associated successfully"

2. antyweb.pl/occupy-mars-sukces-...
Sukces marketingowy, o niego wlasnie chodzilo.

A to przeciez poczatek, pierwsza doba. Czy tak trudno wyobrazic sobie co moze byc dalej ...? :)


No to przecież napisałem powyżej, że kwota mała, jakby bali się porażki. Pokrywa się to dokładnie z tym co przytoczyłeś, więc dlaczego twierdzisz, że wszyscy poza Tobą są w błędzie?

Czyli mam rozumieć z Twojego wpisu, że każda zbiórka powyżej 100 000 PLN jest skazana na porażkę? Bo to jest kwota "optymalna" na zbiórki Ks? Są na to jakieś badania? Możesz przytoczyć?

To jak w takim razie wytłumaczysz że Pillars of Eternity wystartowało na Kickstarterze w 2012 (ten sam rok co przytoczonych przez Ciebie badań!) roku że zbiórką na 1 100 000 $$ a zebrali 4 000 000 $$ Hmm?

Podkreślam że to był rok 2012 rok. To według tego co piszesz to wgle nie powinno się zdarzyć, a tu taki psikus. Widocznie nie czytali tych samych badań co Ty ;)

Słuszne uwagi o dość optymistycznej wycenie spółki która nie wydała jeszcze żadnej gry. Takie zastrzeżenia przewijały się tutaj już od dawna. Rynek i tak potężnie zweryfikował wycenę spółki, początkowo to było chyba koło 700m jak nie więcej.
Faktem jest że spółka jest wyjątkowo aktywna na tym portalu jeśli chodzi o szeroko pojętą promocję.

Kto ma rację zweryfikuje rynek po premierze i po uwolnieniu lockup'ow.

Niestety wątek ten zaczyna przypominać dawny 11Bit, gdzie każda negatywna uwaga wywoływała wręcz "święte krucjaty" akcjonariuszy :D

Jeśli chodzi o mnie, na pewno zagram ale to dlatego że czytałem nie jedną książkę Lema i jestem ciekaw jak twórcom uda się oddać klimat powieści pisarza. Niekoniecznie kupie akcje gdyż wycena dyskontuje niemały sukces produkcji a na zachodzie i w stanach o Lemie mało kto pamięta..

Kwota trochę taka jakby bali się że nie uzbierają większej. Na dzisiejsze realia i rozmiar projektu 100k wydaje się wręcz śmiesznie małe. Nie wiem jak teraz ale dawniej było tak że zbiórka była aktywna nadal po przekroczeniu limitu i czasem uzbierało się i 500% kwoty, może na to liczy PYRAMID?

baks napisał(a):
Wilk z T29 napisał(a):

Na jakiej podstawie jest to założenie? Marketing spółki? Tego typu życzeniowe argumenty były na CRJ przed przejściem na główny parkiet. Do dzisiaj kurs jest poniżej notowań z NC. Jedyne co obroni wycenę spółki to świetny debiut gry, który z góry został przyjęty jako pewnik. Przypomina to bardzo CDR (CP77), aby nie skończyło się podobnie.

Jednak zmiana notowań ma znaczenie. Oczywiście tylko dla spółek które odniosły sukces i są rozpoznawalne.
Na GPW dopiero mogą inwestować większość funduszy a także duże korporacje. NC jest dla większości z nich nieosiągalne. Kluczem rozpoznawalność spółki. Bez sukcesu i perspektyw nie ma inwestycji.


Chodziło stricte o przejście Starward jak rozumiem, a nie ogólno filozoficzne rozważania.
Lepiej napisz baks jak Ci wyszło 10x zysk dla założycieli bo jestem ciekaw.

Przeinwestowali? Będzie powtórka z CIG?

Baks a to nie iest tak, że oni poprostu się połączyli i dlatego zwiększył się poziom akcji u przejmującego? Chyba że sugerujesz że jedno towarzystwo przejęło drugie tylko po to żeby zwiększyć ilość akcji 11Bit.

sledzik007 napisał(a):
Czyżby instytucjonalni już coś wiedzieli o grze?

Całkiem możliwe.
Reguła sześciu osób.

Moje pierwsze skojarzenie
https://youtu.be/Cb3exxD2nGo
Kto oglądał film, zrozumie. Całkiem możliwe że była to jakaś inspiracja.

Visual Novels chyba nie sprzedają się najlepiej, „świadomy akcjonariat” też chyba nie jest już taki pewien tytułu. Jeśli mylę gatunek to poprawcie proszę. Wynik sprzedaży tej gry dla polskiego Gamedev chyba nie będzie jakoś super kluczowy.

Ale fakt faktem że przekładnie premier i wzrost budżetu w analizach przedstawiane są jako impulsy do spadków.

KamiLPArsenal napisał(a):

- IP na podstawie książki światowej sławy autora. (która z wymienionych firm na kilku ostatnich stronach może pochwalić się tym?)


Tego bym nie przeceniał, dla randomowego gracza to będzie gra oparta na jakiejś tam książce... i tyle.
Casus Metamorphosis, gra studia OVIDWORKS była reklamowana jako gra na podstawie książki Franza Kafki i co? Gra ma 87% pozytywów, ogólnie dobre recenzje a sprzedała się bardzo słabo.
Nie mówię że Niezwyciężony też tak słabo się sprzeda bo imho ma o wiele ciekawszy klimat, poprostu nie ma co przeceniać popularności książki i autora.

topfacet napisał(a):
Nie dotyczy to bezpośrednio 11BS ale ważne wydarzenie dla całego polskiego GameDevu:

TENCENT ACQUIRES 22% STAKE IN POLISH GAME MAKER BLOOBER TEAM

Być może w przyszłości zainteresują się także 11BS king

Jest już news na portalu:

www.stockwatch.pl/wiadomosci/t...


Bloober to studio jednego gatunku i to zwykle uzupełnienie portfolio dla Tencent.

Bethesde kupiono bo robi dobre rpg
Dice kupiono bo robi dobre strzelanki
Bloobera kupiono bo robi dobre(?) horrory

Dla 11Bit to nie byłoby zbyt dobre rozwiązanie bo robią gry nieszablonowe i eksperymentują.
Warto poczytać krew pot i pixele żeby zorientować się jak wielkie korpo traktują małe studia (nawet mające po kilkaset pracowników).

+10%?
Ot, tak sobie? Bez żadnego infa? Czyżby ta nowa gra którą mają ogłosić na dniach to jakaś petarda i są przecieki? ;)

Czyli CEO Slayer 2025, zakładając że w przyszłym roku ruszy właściwa produkcja. Czyli realnie 2026/27 ;)

Ja nowego prezesa ocenie po efekcie wow u graczy nie u inwestorów ;)

@baks
Myślę że poprostu nie doczytałeś między wierszami i dlatego wyjasniasz oczywiste oczywistości ;)
Jak to wyglądało w oficjalnym przekazie możesz sobie łatwo wygooglowac, a jak wyglądało w praktyce to wszyscy zainteresowani wiedzą


kliknij, aby powiększyć


Myślę że porównania zachowania 11Bit i CIG w stosunku do akcjonariuszy na ten moment funkcjonują jedynie jako dobry dowcip :)

Ps sprostowanie z mojej strony należy się co do kwoty, nie było to 9mln a 7mln thumbright

@topfacet
Przykład konkretnych dat i time line mamy na cdp.

Spółka ma przejmować żeby skalować biznes jak sądzę, jest ryzyko większe ale i nagroda większa.

Relacje inwestorskie w 11Bit chyba jednak nie odbiegają za bardzo od standardów w gamedev ;)

Nie jestem pewien czy to dobrze czy źle ;)
Ostatnie produkcje którym przewodził Jeff były dość ekscentryczne blackeye
Z pewnością dobry marketing.

Vox napisał(a):
oferta publiczna? cos przegapiłem?


Niepubliczna.


Rozumiem że z resztą się zgadzasz thumbright


Na etapie "wydłużania", wczesne test pokazały że gra jest zbyt krótka co może wpłynąć negatywnie na odbiór. Stąd oferta publiczna na 3mln.

To nikt już nie czyta recenzji, nie ogląda gameplay'i?
Nagle wszyscy w ciemno kupują XD
Każda duża marka ma na swoim koncie bubla od elektroniki przez samochody, po sprzęt rolniczy i nawozy.

PS. Pisząc o recenzjach nie mam na myśli nic nie wartych przedpremierowych czy z dużych serwisów.

Myślę że tym skuteczniejszy w im bardziej zakaźnej fazie jest chory, w końcu aparat wykrywa wirus w wydychanym powietrzu.

Imho, dobra wiadomość. Lepiej tak niż powtarzać case CP2077. Ponadto posiadacze ps5 to chyba marginalna ilość w porównaniu do calego rynku konsol?

topfacet napisał(a):
Dziwi mnie trochę zachowanie kursu, ktoś znowu szortuje, a zaraz ma być konferencja i wreszcie odkrycie kart. Wyniki roczne także bardzo ok były.


Brak sentymentu
Obecne wyniki nie uzasadniają wyceny
Projekty gier mogą być przesunięte po raz kolejny nawet jeśli ujawnią coś więcej niż wiemy.
Nie jest takie pewne że kurs eksploduje po konferencji, może zawrócić.
W porównaniu do reszty 11Bit i tak trzyma fason.

@sledzik007 pełna zgoda, mało jest na Switcha tytułów dla nie Azjatów, graczy pecetowych czy tym bardziej "dorosłych" graczy. Jak ktoś pracuje po 200-270 godzin miesięcznie a lubi w coś zagrać to może się okazać że switch to jedyne wyjście, z resztą takich grup docelowych jest mnóstwo.

Dzisiejsze spadki związane zdalszą korektą w sektorze jak rozumiem?

Może widzieli grę.

@Hal 80 Nie róbmy fizyki kwantowej z opracowywania danych. Co tam jest niby do opracowywania?
Wynik jest pozytywny lub negatywny, w skrajnych przypadkach nierozstrzygający.
Porównujesz to z wynikami testów PCR tych samych pacjentów i masz wstępne wyniki skuteczności.
Cała filozofia...

Slavvvos napisał(a):
jak chlapnał to 13-14.04. bo datawpisu ML system jest 14.04.
zjazd jest dzis. Wiec moze sie potwierdzilo, choc nadal oficjalnego komunikatu nie ma. dolozenie do zakresu badan wymazu z wew. czesci policzka tez w sumie moze wynikac z braku 99% skutecznosc samego chuchania.


Czy możesz podać gdzie i kiedy było info o dodaniu wymazu z wew pow policzka?

KamiLPArsenal napisał(a):
kholat napisał(a):
kojo napisał(a):
Cytat:
a ja myślę, że będą przedłużać w nieskończoność, bo nie wydanie jakiejś tam gierki tu od początku chodziło


nie rozumiem co masz na myśli. Możesz rozwinąć?


chodziło tylko o podpięcie się pod trend i wykorzystanie bańki gamedev, przecież w Polsce mało kto czytał Lema a co dopiero na świecie, tu nie ma żadnej marki, pokazano parę slajdów i zrobiono PR oparty na inwestorach - weteranach z czasów 11bit... i tyle...


Podasz link do danych ile osób przeczytało książki Lema? Myślę, że znacznie więcej niż Sapkowskiego przed premierą gier o Wiedźminie.


Jaki sens mają takie porównania sprzedaży książek??
Przecież Wiedźmin nie sprzedawał by się tak dobrze gdyby był przygodowką point'n'click, przy tych samych ilościach sprzedanych książek.

quote=Bergman]

Rif napisał(a):
Wskażcie mi proszę jakiegokolwiek autora z klasyki SF na podstawie którego twórczości powstała gra zbliżająca się popularnością do Wiedźmina?


Cyberpunk 2077 [/quote]

Serio?
Przecież CP2077 to system do gry fabularnej, ta książka to podręcznik do gry. Porównujesz podręcznik do gry do prozy Sapkowskiego czy jakiegokolwiek innego autora powieści?

Zdajecie sobie sprawę, że "różne ścieżki wyboru" mogą nawet w 80-90% się pokrywać i różnić jedynie kilkoma kwestiami dialogu czy zakończeniem? :)
A na pudełku gry można dopisać :
- Trudne moralnie wybory wpływające na rozgrywkę i zakończenie!

blackeye

Sądziłem że wczorajszy skok to efekt zamknięcia marketu na steam ale może poprostu ktoś miał wcześniej dostęp do info o obrotach za marzec.

Ciekawe czy gra okazała się za krótka czy za słaba Eh?

michal-j napisał(a):
pandorinium napisał(a):
Fakt, współczesny gracz lubi działające gry. Rzeczywiście trudno sprostać takim wymaganiom blackeye


W3 kosztował 300M PLN, CP wg DMBOŚ miał kosztować 1200M PLN, widzisz dokąd to zmierza? Ile miałby zatem kosztować W4, ile CP2 ?

Wydaje mi się, że branża doszła po prostu do granic swoich możliwości i CP miał pecha, że znalazł się tam jako pierwszy. Bardzo ciekawi mnie, jak poradzi sobie nowy Diablo, nowy Elder Scrolls, czy GTA.


Jeśli nie spaprają drzewka skilli, itemizacji i nie zrobią cukierkowej grafiki jak w D3 to D4 poradzi sobie świetnie. Fabuła? Nie liczy się. Technologicznie niewiele się zmienia.

GTA? Przecież to będzie reskin poprzedniej wersji z dodanymi kilkoma bajerami graficznymi i kilkoma ficzerami rozgrywki . Metallica skończyła się na Kill'Em All a GTA na San Andreas (choć ja najwięcej grałem w I i II).

Przy CP2078 (czy raczej 2) o ile powstanie.. A pewnie powstanie, będą mieć już z górki na tej samej zasadzie co RockStar z kolejnymi GTA.

Dobrze że odpuścili osobny tytuł multiplayer oparty na CP na przyszły rok.

Ok 6 rano było 75%, ok 7 rano 73%
Twój komentarz z info o 87% był z 22 wczoraj, sprawdzałem wczoraj koło godziny 21 i było 71%, więc w około godzinę skoczyło do 87%

Obecnie 73%.

Taki nagły skok z 70% na 87% w ciągu godziny trochę podejrzany, każdy sam sobie zinterpretuje.

andy_dufresne napisał(a):
Dzięki za całkiem wyczerpujące opracowanie thumbright

A jakie są Wasze wrażenia po obejrzeniu tej krótkiej zajawki Serial Cleaners?

Ja przyznaję jestem rozczarowany.



Dokładnie takie same miałem odczucia.
Czegoś nadal w gameplayu ewidentnie brak, przynajmniej z tego co pokazali. Może gra dopiero nabiera szlifów, może rozwinie skrzydła w multi. Póki co klimat nie powala.

Budują napięcie.

Wczoraj na future-games-show zaprezentowano dwie zajawki

War Hospital



Fire Commander



Jedynie w drugim trailerze widać fragment rozgrywki.

Czy przypadkiem w zeszłym roku na jesieni nie wchodził jakiś fundusz do akcjonariatu a prezes zobowiązał się nie sprzedawać akcji przez pół roku?
Poprawcie mnie jeśli się mylę bo akurat jakoś tak by się niedługo kończył ten "lockup" i może znów byśmy się dowiedzieli na miesiąc przed premierą że prezes sypie akcjami za 9mln..

"Każdy inwestor ma swój rozum i jeśli nie inwestuje w spółki na zasadzie rzutu monetą to powinien mieć swój rozum a najlepiej i troszkę wiedzy o spółce w którą inwestuje lub się interesuje."

Dawno temu zrobiono badanie które pokazało , że małpa rzucająca rzutkami w tarczę ze spółkami wytypuje spółki dające podobną stopę zwrotu do tych wytypowanych przez analityków. Także nie przesadzajmy z tymi świadomymi wyborami ;)

Tak naprawdę jeśli cokolwiek podzadzą na konfie to będzie to tylko info pod spekulacje.

Czy aby na pewno grupa na fb zrzesza "zagorzałych" fanów? Może po prostu Friz jest modny w młodzieżowych kręgach? To że ktoś należy do grupy nie oznacza że kupi konkretny produkt z logo Ekipy. Chyba nadal sporo więcej znaków zapytania niż pewników.

groldominika napisał(a):
Przede wszystkim jeśli ktoś z Was jeszcze zakłada że do CP wyjdzie multiplayer to powinien jednak ochłonąć. Cyberpunk jest na równi pochyłej i nic kolejne patche nie zmienią. Powinni się skupić na powrocie do korzeni które spółce dały rozgłos i zacząć "od nowa" pracować na swój sukces.


Jakich to "korzeni"?
Mają świetne IP, które wymaga jedynie doszlifowania. Gra nie spełniła oczekiwań, ok ale to i tak żyła złota :]
W zanadrzu mnostwo dlc oraz kolejne części.

Skąd taki zjazd na cenie akcji?
Nie przypominam sobie żadnego istotnego info, coś przegapiłem?

Niech będzie udziałowcy jeśli wolisz :)

grabson napisał(a):
Witam
Nie wnikałem nigdy w opcje stabilizacji kursu po debiucie.
Mam pytanie czy nie jest tak, że taka stabilizacja powoduje w sumie lekkie zamieszanie?
Chodzi mi o sytuacje gdzie po debiucie huuuge kurs leciał w dół, a na koniec sesji był wyciągany za uszy do góry. Kupujący mogli pomyśleć, że to pora dokupić bo będzie rosło, a na następny dzień to samo - wcześniejsza podbitka zgaszona, spadki i na koniec wyciąganie.
Jaki to ma sens?
Co jak stabilizacja się skończy?
Czy polega ona jedynie na skupowaniu akcji? Jeśli tak to kiedy później następuje sprzedaż?


Sens jest taki żeby zarząd i menadżerzy mogli sprzedać swoje pakiety akcji bez uwalania kursu.

Popularność Valheim to pokłosie serialu Wikingowie. Niestet popularność kolonizacji marsa jest o woele mniejsza.

Wiedzmin 3 to gra fabularna?
W3 to action RPG, przegoogluj kilka serwisów i doczytaj stopki w kategorii gatunek.
Czyli według Ciebie produkcja Starward to będzie to samo gatunkowo co W3? thumbright

Nie zgodzę się. Większy potencjał sprzedaży mają gry akcji/zręcznościowe jak ghostrunner, bo to main stream. Gry fabularno-przygodowe na starcie mają węższe grono odbiorców. Jedyne co jest na plus to mniejsza konkurencja w tej tematyce.

Książki Lema zostały przetłumaczone na ponad czterdzieści języków a przecież nie od dziś wiadomo że każdy kto czyta książki to gra w gry komputerowe.

To IPO to najlepsze co się ostatnio gejmdewowi przytrafiło hello1
Schodzi trochę powietrza z balonika, część osób się zastanowi zanim następny raz załaduje się w papier tylko dlatego że IPO "bo zawsze rośnie".
Reszta sektora też spuszcza powietrze i powoli można wybierać się na zakupy Dancing

Wychodzi na to że nawwt Ultimate Games zwykłą spekułę robił

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Skoro wszyscy się domyślają że na konferencji będzie jakieś znaczące info to poco czekać na konferencję? Każdy chce zająć dobrą pozycję.
Ot, cały gedev!

Ok, jeśli dobrze zrozumiałem to nie wydali jeszcze żadnej gry ale już oceniają się jako developer premium indie. Sześć lat doświadczenia w produkcji symulatora ruchu drogowego to też nie to samo co sześć lat doświadczenia w produkcji gier.
Będzie redukcja? blackeye

Wielu zespołów? Ilu? 7? 12? 20?
Czy taki model gdzieś już działa?
Czy nie skończy się na tym że wszyscy będą oglądać się na innych i nikt nie będzie się starać?

Rynek w USA to chyba dopiero plany na przyszłość dla MLS, skąd pewność że te info przekuje się na zyski dla MLS?

igen napisał(a):
Łatka 1.06 jest dostępna....

www.cyberpunk.net/en/news/3721...

Sory, ale jak czytam co ona wnosi to mi się włos na głowie jeży.... Patch naprawia 3 (słownie: trzy) błędy - jeden na konsole i dwa uniwersalne....

Rozumiem, że teraz będą walić w usera co kila dni łatką, która usuwa 3 błędy ?

Czyli jest szansa, że w połowie 2021 r. wraz z łatką nr 1.158 usuną większość błędów....

Takie działania ośmieszają firmę.
Sory, ale to postępowanie świadczy o infantylności albo .... o panice.


Niektórzy nie wiedzą co to znaczy "Hotfix", minęły czasy wydawania patcha raz na pół roku. Jeśli jakiś wydawca tak robi to oznacza że produkt jest na równi pochyłej, spisany na powolne dokonanie żywota.
Dzisiaj Hotfix to norma i nie rzadko takie Hotfixy są wydawane zaraz po Patch'ach aby poprawiać błędy które się pojawiają przez tenże patch. Norma.

Joker napisał(a):
Nie wiem czy juz ktos wrzucal porownanie GTA VS CYBERPUNK ale warto zerknac:


Jaki sens ma porównywanie gry RPG z grą akcji?
Filmik jest tendencyjny bo równie dobrze można zrobić zestawienie elementów które są lepiej opracowane w CP a w GTA będą wyglądać śmiesznie.

(Pomijam fakt że większość rzeczy w kolejnych GTA jest robiona na zasadzie kopiuj wklej i z roku na rok dodają jedynie kolejne "ficzery" bo to już inna para kaloszy i nic nie wnosi do dyskusji)

Imho najważniejsze że produkt się przyjął a CDP ma teraz drugą bardzo mocną markę. Od której będzie mogło odcinać kupony w postaci dlc aż do wydania CP 2

To nie gra dla każdego.
Wszystkie platformówki to wtorne przechodzenie na pamięć o czym już pisałem.
Podejrzewam że statystyka zwrotów nie jest jakaś horrendalna skoro gierka ma aż 85% pozytywów.

@Vox równie dobrze można napisać że Mario Bros to też w kółko przechodzenie tych samych poziomów na pamięć. Gra znajdzie swoją rzeszę fanów i dobrze wpisuje się w obecne trendy - szybko, efektowne bez większego kombinowania.
Aczkolwiek wycena kosmos.

Ile sztuk musi się sprzedać żeby uzasadnić obecną wycenę?

To są wirtualne respiratory i wirtualne łóżka. Są ośrodki gdzie brak personelu żeby te łóżka "obsadzić".
Zresztą widać jak jest w praktyce- karetki w niektórych miejscach po kilka godzin krążą z pacjentem bo brak miejsc. Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle?
Wypowiedzi polityków vs wypowiedzi ratowników którzy z pacjentami jezdzili po 4-5 godzin.

Zresztą widzę jak jest u nas w sor, brak łazienki czy toalet na salce z pacjentami z covid, chodzą do wc na tak zwaną czystą salę, na której nomen omen też są pacjenci z covid + (i to są pewnie te miejsca z tych 11 tyś).

A myślicie że dlaczego rząd nie wprowadza obowiązkowych testów dla całego personelu medycznego co 2tyg jak jest zalecane? Bo stanęło by wiele ośrodków.


Co do GR, dla mnie przede wszystkim skojarzenie z Mirrors Edge. Troszkę się śrubowało speed runy w ghost mode, więc GR jak najbardziej może być regrywalny.

Skąd - 10%, przegapiłem jakieś info?

Z tego czytania pomiędzy wierszami w 11b niektórzy wyczytali że p8 miało być w 2020, te same osoby teraz twierdzą że było oczywiste że p8 nie wyjdzie w 2020. Tu będzie tak samo ;)
Bardzo oszczędnie dozują info albo mają grę dynamit albo nie są pewni swego.

Vox napisał(a):
[quote]

Tym bardziej dziwi tak niskie otwarcie..


Mnie nie dziwi.
Lekcja z Pyramid i Starward nie poszła w las.

Może sytuacja z Pyramid i Starward schłodzi trochę głowy inwestorom.

Stockinger napisał(a):
Chwila moment prrr szalona.

Amazon to sklep czyli opinie są od kupujących. A zgódźmy się że dostępność książek Lema i ich promocja delikatnie mówiąc zostawia sporo do życzenia.

Natomiast jeśli chodzi o czytelników
www.goodreads.com/author/show/...

Cytat:
The Invincible
by Stanisław Lem, Wendayne Ackerman (Translator)
4.17 avg rating — 6,182 ratings



www.goodreads.com/author/show/...

George R.R. Martin’s Books
Avg rating: 4.37 5,558,579 ratings 197,276 reviews


Tak gwoli ścisłości ;)

Porównujesz DDS do Occupy Mars?
d'oh!

Vox napisał(a):
Cytat:
O wszystkim decyduje przełożenie na gameplay i jego odbiór przez graczy, a nie to, czy książka była fajna.


tak się składa że jestem graczem a sci-fi to mój ulubiony gatunek. Tak, finansuję studia które robią gry w które sam chciałbym zagrać Whistle

Cytat:
panowie... ilu potencjalnych odbiorców gry czytało Lema albo chociaż kojarzy kto to jest ?


Więcej niż myslisz. Ja na przykład czytałem wszystkie książki Lema co do jednej.


Sporo osób które tu siedzą jest graczami, co nie oznacza że jesteśmy nieomylni w tym temacie. Każdy z nas ma inne gusta i inne oczekiwania, jeden oceni grę jako fenomen, drugi jako przeciętną.

Co do czytania Lema to znów to samo co wyżej. Jesteś fanem sci-fi i Lema ale to nie znaczy że wszyscy są. Ja i moi znajomi również przeczytali mnóstwo książek Lema ale weź poprawkę na to że Lem pisał w Polsce i w języku polskim i głównie u nas w kraju jest znany, poza granicami Polski może być jeszcze znany starszemu pokoleniu fanów sci-fi i... tyle. Młode pokolenie to już raczej inna bajka.

Jeśli gra będzie dobra to sprzeda się dobrze ale nazwisko Lem nie będzie decydującym czynnikiem.

Baks jak zwykle ściana tekstu i dużo lania wody a mało konkretów, widać susza w temaci o 11Bit ;)
W sumie nic nowego nie powiedziałeś czego by nie wiedział akcjonariat który siedzi na akcjach jakiś czas. Nikt tu nie liczy na drugi CD projekt.
Gra się toczy o SGWC2 i LOF2.

Ten wodospad to korekta?
Raczej nie było żadnych negatywnych informacji.

No wiesz... Jak biorę pkc za 2 tysie to raczej luki hossy nie zrobię ;)

Vox napisał(a):
No i jest wyjaśnienie redukcji dla drobnych - spółka cherry-pickowała sobie wybranych inwestorów bez redukcji co zwiększyło redukcję dla reszty.

Cytat:
"Zdajemy sobie sprawę, że duża część inwestorów jest rozczarowana znaczącą redukcją zapisów. Kierując się dobrem spółki, zdecydowaliśmy się przydzielić większość oferowanych akcji kilku znaczącym inwestorom, którzy wesprą ją w przyspieszonym rozwoju w kolejnych latach




To wgle legalne?
Jak Ci znaczący inwestorzy wesprą ich niby w przyszłości?

Ktoś mi powie co tu się dzieje?
Dotacje do oczek wodnych?

Większość gier spółki które można podejrzeć na steam ma 50-60% pozytywów. W sumie tyle mi wystarczyło, plus analiza anty_teresy.
Aczkolwiek patrząc na ostatnie debiuty spółek gamingowych, pewnie da się zarobić.

Lukasz Konopko napisał(a):
No to mamy dwie osoby, które nie mają opcji "edytuj" :) Postaramy się znaleźć ten błąd.

To Ci śmieszek.
Słabo jak na forum z płatnymi abonamentami.
Dwie osoby sygnalizują problem, bo się im chce. Nie jest to równoznaczne z tym, że tylko dwie mają problem. Poprostu reszcie się nie chce albo uważają że tak ma być.
Widzę, że jedyne co udało się uzyskać to poprawę humoru Pana Konopko.

Ma w nazwie "gaming", musiało pójść dobrze ;)

Rif napisał(a):
Na inwestorach? Zawsze podkreślali, że nikt z inwestorów nie miał potajemnej prezentacji.

Ok, może nie inwestorach ale latały tu cytaty wypowiedzi prezesa, że jakimś ludziom "z zewnątrz" pokazywali koncepcje itd dla p8 i z kapci powyrywało gości :)
Sorry ale nie chce mi się teraz szukać bo przy tej produkcji postów co w tym temacie ciężko się przekopać ;)

sledzik007 napisał(a):
Podsumowując konferencje to brak efektu wow - bardziej zachowaczymi nie mogli być

Z P8 wiemy tyle że zmienili silnik na Unreal i zmieniła się koncepcja na grę.


@Rif , @Krzysiek9
sugerowałem się powyższym wpisem, zmiana koncepcji gry to dla mnie nie tylko zmiana silnika ale i przebudowa gry

Moją uwagę zwróciła jeszcze jedna rzecz. W wypowiedziach z przed paru miesięcy prezes chwalił się że p8 robi kolosalne wrażenie na inwestorach i doprowadza prawie że do opadu szczęk.
Teraz nagle się okazuje że przebudowują p8, czyli chyba jednak nie był taki "super fajny"?

baks napisał(a):
[quote=lelo-pakero]@3citrony
Niektórzy być może liczyli na wieści o P8 - moim zdaniem jak pisałem całkiem bezzasadnie.


i wypowiedź z lutego tego roku:
baks napisał(a):
Liczę, że efekty zobaczymy już w tym roku przy prezentacji pierwszych materiałów z P8.


także tego.. Liar

I gdzie te dwa tytuły rocznie?

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 27 stycznia 2019
Ostatnia wizyta: 14 stycznia 2025 22:49:11
Liczba wpisów: 162
[0,04% wszystkich postów / 0,07 postów dziennie]
Punkty respektu: 19

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,625 sek.

xosjslam
xgoqdzpw
vbtbyjwz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ydxiwzrq
yleykvns
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat