63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
18 lipca 2021 07:41:11
przy kursie: 79,70 zł
10 dni do premiery pełnej wersji Chernobylite, z tej okazji uzupełnienie dotyczące tytułów z giełdowego gamedevu które wyszły z early access. Oprócz wymienionych już wcześniej Green Hell, Layers of Fear i Drift21 znalazłem jeszce 2 takie gry (czy raczej gierki): Realpolitiks II od JujuBee (peak przy premierze w early access 305, peak premiery pełnej wersji 103) i Serial Cleaner od ifun4all/DrawDistance (peak przy premierze w early access 9, peak premiery pełnej wersji 54).
Jeszcze jedną rodzimą grą która opuści early access przed Chernobylite, będzie Accident od Duality (peak przy premierze early access 271) co nastapi 22.07. (czyli czwartek).
W większości to są małe gry, praktycznie jedyną grą zbliżoną do Chernobylite pod wzgledem wielkości społeczności (68,8k vs 111k+) i wishlisty (400k+ vs 420k+) jest Green Hell. Troche innych porównań: najwyższe miejsce na steam jakie zajmował Green Hell na 10 dni przed opuszczeniem early access to było 103, Chernobylite wczoraj miał 111. Miejsca które na steam zajmował Green Hell w kolejnych 7 dniach zaraz po premierze w early access: 4, 10, 22, 18, 17, 14, 21 (Chernobylite 1, 6, 22, 32, 33, 46, 47), natomiast po debiucie pełnej wersji: 14, 17, 15, 16, 21, 17, 25. Miejsca GH przy debiucie pełnej wersji były zatem trochę słabsze niż w early access, pomimo dużo wyższego peaku (2072 w early access vs peak przy premierze pełnej wersji 5152).
Edytowany: 18 lipca 2021 07:53
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
18 lipca 2021 08:36:25
przy kursie: 79,70 zł
Co wynika z tych danych jakie podałeś porównując GH i Chernobilite Utnapsztim?
Edytowany: 18 lipca 2021 08:37
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
18 lipca 2021 09:22:39
przy kursie: 79,70 zł
Na tym buduję swoje oczekiwania co do sprzedaży pełnej wersji Chernobylite, co prawda będzie prawdopodobnie sprzedawać się trochę słabiej niż Green Hell, ale widzę szanse na wyższą sprzedaż niż Chernobylite miał w wersji early access - myslę że peak w okolicach 4k przełożyłby się na zauważalnie wyższy poziom sprzedawanych kopii. Kluczowa dla wyników w tym roku bedzie i tak premiera gry na konsolach.
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
18 lipca 2021 13:03:25
przy kursie: 79,70 zł
Może źle pamiętam ale sprzedaż GH napędził cop a nie FR.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
18 lipca 2021 13:23:35
przy kursie: 79,70 zł
Może źle pamiętasz ale coop był w kwietniu 2020 a wyjście z early acces Green Hell miał we wrześniu 2019 - to są przecież dwa różne wydarzenia..
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
18 lipca 2021 17:42:47
przy kursie: 79,70 zł
Ja pisze o pełnej wersji full realase. Nie o EA Co nie zmienia faktu że cop był decydujacy w przypadku GH.
Edytowany: 18 lipca 2021 17:43
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
18 lipca 2021 18:37:58
przy kursie: 79,70 zł
A ja cały czas odnoszę się do poziomu sprzedaży GH sprzed coopa - coop dla Chernobylite bedzie przecież najwcześniej dopiero w przyszłym roku.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
18 lipca 2021 21:32:42
przy kursie: 79,70 zł
Ale to znaczy że teraz sprzedaż i będzie słaba jeżeli porównujesz grę do GH. A rynek ja wycena jakby cop miał być 28.07.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
28 lipca 2021 20:17:33
przy kursie: 61,50 zł
Utnapisztim napisał(a):Na tym buduję swoje oczekiwania co do sprzedaży pełnej wersji Chernobylite, co prawda będzie prawdopodobnie sprzedawać się trochę słabiej niż Green Hell, ale widzę szanse na wyższą sprzedaż niż Chernobylite miał w wersji early access - myslę że peak w okolicach 4k przełożyłby się na zauważalnie wyższy poziom sprzedawanych kopii. Kluczowa dla wyników w tym roku bedzie i tak premiera gry na konsolach. wygląda na to że jak na wishlistę i generalnie porównywania do konkurencji to peak (albo jak to piszę o 20, albo w okolicach 21 powinien być szczyt) jest żałosny. Okolice niecałych 2000, i to wszystko na grę robioną tyle czasu i tyle czasu zapowiadaną. Nic tu się nie zmieniło od początku wątku - Farma jak zawsze robiła mierne średniawe gry, z których ich marketing próbował kreować wirtualne hity i wmówić konsumentom (i przede wszystkim ulicy-akcjonariatowi) przełomowe nieszablonowe produkty, a dalej są totalne przeciętniaki. Zresztą to samo będzie z WW3. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 28 lipca 2021 20:20
|
|
1 Dołączył: 2010-02-22 Wpisów: 82
Wysłane:
29 lipca 2021 04:01:01
przy kursie: 61,50 zł
W tej chwili 5 miejsce na globalu, 94% pozytywów od graczy za ostatni miesiąc I bardzo dobre recki Chernobylite - recenzja gry. The Farm 51 wkracza do głównej ligi z czarnym koniem 2021 roku Reasumując... Chernobylite przedstawiający pełną zwrotów akcji historię Igora, fizyka chcącego odszukać swoją ukochaną, pokazał potencjał rodzimego zespołu. W recenzowanej produkcji niemalże wszystkie mechaniki i zamysły zdały egzamin i ciężko szukać tutaj elementów czy problemów, które psułyby pozytywny odbiór gry. Polacy rzucili rękawice 4A Games (ekipie odpowiedzialnej za serię Metro), pokazując pazur i zapowiadając ukraińskim twórcom, że będą zaciekle walczyć o pierwsze miejsce na podium w kategorii "najlepszy survival horror". Gliwiczanie mają u mnie spory kredyt zaufania i mam nadzieję, że w przyszłości zaoferują kolejne pozycje single-player, przy których zarwanie nocki jest formalnością. Jeśli w przyszłości pojawi się dodatkowa zawartość rozwijająca przygodę ukraińskiego stalkera (twórcy mają zamiar wspierać swoje oczko w głowie także po premierze), na pewno wrócę do strefy wykluczenia i spróbuję utrzeć nosa kolejnym wrogom. Obowiązkowo z rosyjskim dubbingiem, który wyszedł niesamowicie. Gratulacje, The Farm 51. www.ppe.pl/recenzje/11249/cher...
|
|
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
29 lipca 2021 06:19:48
przy kursie: 61,50 zł
Scarry napisał(a):Utnapisztim napisał(a):Na tym buduję swoje oczekiwania co do sprzedaży pełnej wersji Chernobylite, co prawda będzie prawdopodobnie sprzedawać się trochę słabiej niż Green Hell, ale widzę szanse na wyższą sprzedaż niż Chernobylite miał w wersji early access - myslę że peak w okolicach 4k przełożyłby się na zauważalnie wyższy poziom sprzedawanych kopii. Kluczowa dla wyników w tym roku bedzie i tak premiera gry na konsolach. wygląda na to że jak na wishlistę i generalnie porównywania do konkurencji to peak (albo jak to piszę o 20, albo w okolicach 21 powinien być szczyt) jest żałosny. Okolice niecałych 2000, i to wszystko na grę robioną tyle czasu i tyle czasu zapowiadaną. Green Hell miał przy wyjściu z early access pierwszego dnia trochę mniej żałosny peak 2,8k, peak szczytowy 5k był dopiero w weekend. Tu było 2k pierwszego dnia, na ostateczny peak trzeba jeszcze poczekać, jak na razie zgodnie z tym co przewidywałem sprzedaje się słabiej niż GH. Wygląda też, że nie sprzedaje się lepiej niż to było przy premierze w early access (dużo mniej komentarzy na steam i słabsze miejsce w rankingu pierwszego dnia - co jest akurat jest typowe dla wyjść z EA), ale trzeba brać poprawkę na kiepską datę full/final release zaledwie 3 tygodnie po summersale w środku wakacji (premiera w 2019 była w październiku), moim zdaniem sprzedaż nadrobi to po wakacjach. Nie zmieniam wcale swoich szacunków że gra razem z konsolami powinna przynieść kilkanaście mln przychodu w tym roku.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
29 lipca 2021 09:00:16
przy kursie: 60,40 zł
@ luciano81tyle kurde czasu i nadal nie nauczyłeś się cytowania na forum, no po prostu masakra, ale do przekonywania o racjach o grze to pierwszy. @Utnapisztimale bądźmy kolego poważni, jaka była kapitalizacja CRJ przy pełnej premierze bez COOPa a jaka jest tego produktu tutaj..... może od tego zacznij wywód, bo inaczej porównanie jest nie fair. tak mnie naszła myśl że tak naprawdę ta gra na Steam to jedyny produkt prawdziwie "farmy", reszta tak - konsole mają własnego wydawcę, WW3, wiadomo dostaną ochłapy bo MyGames zgarnie gros zarobku, jeśli taki będzie. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 29 lipca 2021 09:02
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
29 lipca 2021 09:28:15
przy kursie: 60,40 zł
A czy ja w jakikolwiek sposób komentuję kapitalizację? Ja piszę o sprzedaży, o mozliwych poziomach przychodów, podadzą wyniki to się kapitalizacja urealni, w czym problem?
|
|
19 Dołączył: 2015-02-14 Wpisów: 191
Wysłane:
29 lipca 2021 09:53:54
przy kursie: 60,40 zł
Jak CJ osiągał swój "żałosny" peak wychodząc z early access- lepszy zresztą od CH - to był wyceniany nie na 525 mln, jak jeszcze 2 tygodnie temu ta gwiazda gamedevu a na 120-140, potem zresztą CJ jeszcze z tej kapitalizacji zjechała. Najwidoczniej dla pana utnapisztim nie ma to większego znaczenia, ilość graczy na poziomie 1 tys po kilkunastu godzinach od debiutu i kilkadziesiąt komentarzy po pierwszej dobie jak najbardziej upoważnia do snucia prognoz o wysokich kilku milionach przychodu kwartalnie i sukcesie na konsole porównywalnym chyba co najmniej z cooperacyjnym GH, z dwumilionową bazą na PC
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
29 lipca 2021 10:48:27
przy kursie: 60,40 zł
Utnapisztim napisał(a):praktycznie jedyną grą zbliżoną do Chernobylite pod wzgledem wielkości społeczności (68,8k vs 111k+) i wishlisty (400k+ vs 420k+) jest Green Hell. Premiera Green Hell miała miejsce 29 sierpnia 2018 roku i do dnia 1 września 2019 roku gra zanotowała 3503 komentarzy od konsumentów Steam z czego 85% ocen było pozytywnych. Pełna premiera miała miejsce 5 września. Średnia na miesiąc wyniosła za ten okres 291 komentarzy. Przecena gry miała miejsce w tym okresie 6 razy i średnio wynosiła około 10% upustu ceny. store.steampowered.com/app/815...https://steamdb.info/app/815370/Uboat pojawił się 30 kwietnia 2019 roku i do dnia dzisiejszego, czyli 26 miesięcy później, zanotował 10034 komentarzy od konsumentów Steam z czego 79% ocen jest pozytywnych. Średnia na miesiąc wynosi 385 komentarzy. Przecena gry miała miejsce w tym okresie 22 razy i średnio wynosiła około 40% upustu ceny. store.steampowered.com/app/494...https://steamdb.info/app/494840/Space Engine jest w early access od 11 czerwca 2019 roku i do tej pory zebrał 4517 komentarzy, których oceny w 96% są pozytywne. Grę przeceniono 7 razy. Średnia komentarzy wynosi 188 na miesiąc. Gra została stworzona przez jednego człowieka. https://steamdb.info/app/314650/The Last Spell ukazał się 3 czerwca 2021 roku i już osiągnął lepszy wynik aniżeli produkt Farm51 zyskując 3072 komentarzy w 91% ocenianych pozytywnie. Gra nie miała do tej pory choćby jednej przeceny. steamdb.info/app/1105670/graph...Chernobylite pojawił się 16 października 2019 roku i do dnia dzisiejszego, czyli 21 miesięcy później, zanotował 3294 komentarzy od konsumentów Steam z czego 78% ocen jest pozytywnych. Średnia na miesiąc wynosi 156 komentarzy. Przecena gry miała miejsce w tym okresie 10 razy i średnio wynosiła około 25% upustu ceny. store.steampowered.com/app/101...https://steamdb.info/app/1016800/Oceny od recenzentów są średnie i wynoszą 75/100 po 21 recenzjach co jest zbieżne z ocenami graczy. Sprzedaż po wyjściu z early access również jest mocno średnia bo miejsce w top 10 w okresie urlopowym nie jest wielkim osiągnięciem sprzedażowym co widać po tytułach jakie są tam aktualnie obecne. Tribes of Midgard który zajmuje 3 miejsce na globalach zdobył 1856 komentarzy od premiery czyli od 27 lipca przy ocenach 62% store.steampowered.com/app/858... To nie jest dobra sprzedaż, a jest to aktualne top 3. W tym samym czasie Chernobylite oceniono na Steam 90 razy ... Sprzedażowo produkt F51 idzie śladami Blair Witch store.steampowered.com/app/109... który od chwili premiery do końca 2020 roku przyniósł około 15 mln przychodu. Sprzedaż Chernobylite jest przewidywalna i nie ma tutaj zaskoczenia. Wynikowo najbliżej tej produkcji do produkcji Bloobera.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
29 lipca 2021 10:51:56
przy kursie: 60,40 zł
To jeszcie koledzy napiszcie ile zysku zaraportował CRJ w 2019 czyli roku wyjścia GH z early access. Całe 137k zysku netto. Akurat na ówczesną wycenę 120-140 mln, co nie? A co do tych kilkunastu milionów przychodu w tym roku z CH przeliczenie jest proste: w 2,5 miesiąca w 2019 gra zarobiła na pc prawie 3 mln, w 5 miesięcy do końca tego roku zarobi dużo więcej (a przynajmniej 50k kopii od początku roku już sprzedali w EA patrząc na wskazania playtrackera, czyli jakieś 1,5-2 mln przychodu już jest), konsole zarobią przynajmniej drugie tyle. No ale przecież ja się nie znam...
Edytowany: 29 lipca 2021 11:08
|
|
19 Dołączył: 2015-02-14 Wpisów: 191
Wysłane:
29 lipca 2021 11:22:46
przy kursie: 60,40 zł
@utnapisztim A ten sukces na konsolach, to jakieś widzenie miałeś, czy co? To chyba sukces porównywalny z tym nieszczęsnym GH zakładasz, tyle że tam baza ponad 2 mln na PC, przede wszystkim Coop, chyba lepszy konsolowo gatunek, na 2 miesiące po debiucie zapowiedziane 2 duże połączone dodatki SoA na podboostowanie sprzedaży...myślę, że akcjonariusze CJ wzięli by takie kwartalne przychody z konsol w ciemno, na co zresztą nie ma szans, a ty na kolejnym farmowym paździerzu, z peakiem 2 tys po debiucie widzisz 8 mln przychodu z konsol w kwartał? No no grubo, powiem ci
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
29 lipca 2021 11:34:44
przy kursie: 60,40 zł
Aż na 8 mln z konsol to bym nie liczył, tam wydawca przynajmniej ze 20% zabiera, raczej spodziewałbym się 6-7 mln z pc w 2021 i z 5 mln z konsol przez 4 miesiące (a nie przez kwartał). Pamietaj że konsole bedą miały rzeczywistą premierę a nie tylko pseudopremierę czyli wyjście z early access jak na pc. Te 5 mln to GH na konsolach raptem w półtora miesiąca natrzaskał jak mi wychodzi z moich estymacji, w przypadku CH wiadomo że bedzie to musiało dłużej potrwać.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
1 sierpnia 2021 07:23:25
przy kursie: 63,40 zł
kunoj napisał(a):Jak CJ osiągał swój "żałosny" peak wychodząc z early access- lepszy zresztą od CH Każda gra ma różny czas rozgrywki, a to też bezpośrednio wpływa na wysokość peaku, nie tylko sama liczba osób, które danego dnia odpalają grę - i to trzeba uwzględnić a nie wprost porównywać peaki różnych gier. W dniu debiutu pełnej wersji GH miał peak o 40% procent wyższy niż maksimum z premiery early access, CH miał ten peak o 100% wyższy, peaki szczytowe FR vs EA też wypadają na korzyść CH który ma go 3,6 raza wyższy (3453/947) niż 2,5-krotnie wyższy peak, który miał GH (5152/2072). Prognozowałem peak 4k dla CH, ale trzeba wziąć poprawkę na okres wakacyjny. Tak samo miejsca które zajmował na steam CH są lepsze niż te które zajmował GH przy wyjściu z early access - każdego dnia CH wchodzi do Top10, GH zajmował miejsca w połowie drugiej dziesiątki. Tak więc pomimo niższego peaku CH ma moim zdaniem lepszy (stosunkowo) debiut pełnej wersji niż miał GH (który przecież przed coopem wcale się rewelacyjnie nie sprzedawał, tylko raczej średniawo). kunoj napisał(a):Najwidoczniej dla pana utnapisztim nie ma to większego znaczenia, ilość graczy na poziomie 1 tys po kilkunastu godzinach od debiutu i kilkadziesiąt komentarzy po pierwszej dobie Co do ilości komentarzy to faktycznie początek dla CH był pod tym względem bardzo słaby, przy premierze EA przez pierwsze 24 godziny pojawiło sie ok. 250 ocen, teraz nawet połowy tego nie było, ale kolejne dni są już lepsze, sprzedaż ustabilizowała się na dobrych poziomach. W EA po 8 dniach od premiery było 700 komentarzy, a dzisiaj pęknie już 500 dla wersji FR. 1400 komentarzy w 2019 przełożyło się na 2,9 mln przychodu z gry. Teraz na korzyść działają wyższe noty pełnej wersji - co powinno spowodować niższy poziom zwrotów - oraz dużo korzystniejszy rozkład geograficzny sprzedaży - co z kolei powinno wpłynąć na wyższy średni przychód z kopii.
Edytowany: 1 sierpnia 2021 07:39
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
2 sierpnia 2021 08:26:05
przy kursie: 63,40 zł
Utnapisztim napisał(a):W EA po 8 dniach od premiery było 700 komentarzy, a dzisiaj pęknie już 500 dla wersji FR. 1400 komentarzy w 2019 przełożyło się na 2,9 mln przychodu z gry. Czyli wygląda to bardzo podobnie co potwierdza obecność na globalu w sprzedaży (obecnie to jest 18 miejsce z mocną tendencją spadkową). Oczekiwania co do tego tytułu są na ponad 20 milionów do końca roku z samych konsol skoro ALG spodziewa się 7 mln przychodu tylko dla nich. Obecnie to jest jakieś 560 komentarzy po 6 dniach po marketingu, przecenie i wyjściu z early access, a więc dużym prawdopodobieństwie, że część tych nowych komentarzy jest od graczy, którzy kupili grę dawniej.
Edytowany: 2 sierpnia 2021 08:26
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.