tymczasem papier jest najwyżej od 5 lat.
Bilans mówi, że to kapitalizacja tej spółki jest po cenie złomu, ale fabryka działa i zarabia i złomem nie jest. Mamy głównego który kroi spółę, jakich wielu wszędzie.
Takie małe porównanie , dębica produkuje rocznie 17-18 mln opon do osobówek, dostawczaków i ciężarówek.
Kapitalizacja 1 mld ale jak się spojrzy na bilans to WNiP na poziomie 0, aktywa trwałe na poziomie 820 mln (oj tam sporo zamortyzowane), długów odsetkowych jakichkolwiek brak.
Teraz ile kosztuje postawienie fabryki? Nokian buduje fabrykę w Rumunii na 6 mln opon za 650 mln EUR, tylko do osobówek! to blisko 3mld PLN za moce 6 mln opon. Wiadomo nowocześniejsza, wydajniejsza, ale jednak tylko 1/3 mocy dębicy i do tego tylko osobówki. link:
przegladoponiarski.pl/art/2131...i jakość:
businessinsider.com.pl/technol...cyt: Niemiecki ADAC uznał produkowane w Polsce letnie opony za jedne z najlepszych. Ogumienie marki Dębica wzięło udział w przeprowadzonym przez renomowany automobilklub ADAC. Polski producent w teście uplasował się nad prawdziwymi gigantami rynku oponiarskiego.
Nie wiem gdzie tutaj kolega widzi potencjał na spadki. Ten papier jest fundamentalnie tani, generujący zyski. Był pożar, jak pisali wszystko objęte jest ubezpieczeniem. Klucz to główny który drenuje spółkę, ważne, aby nasze fundy które tam są powalczyły a nie oddały spółki za bezcen. Jeden z funduszy walczy o ekstra dywidendę. Głównemu brakuje coraz mniej do 100% spółki i zabrania tego z gpw a mimo to nie jest skory do zapłaty chociaż połowy ceny godziwej.