PARTNER SERWISU
wwfzrldl
607 608 609 610 611
tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 18 grudnia 2024 16:02:42 przy kursie: 191,90 zł
Hype musi być, o grze musi być głośno, muszą sprzedać się miliony preorderów. Dla mnie premiera Cybeprunka to wzór (pomijam techniczną wpadkę na PS4). Gra nie może się ukazać w stanie idealnym, bo na premierę musielibyśmy czekać z rok-dwa lata dłużej. Na PS5 gra powinna wyglądać poprawnie, na XSS być w stanie akceptowalnym, na RTX5090 powinna błyszczeć i powodować opad szczęki. Na większości PCtów gamingowych i PS6 powinna wyglądać świetnie.
Niczego więcej nie oczekuję.
Edytowany: 18 grudnia 2024 16:06

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 18 grudnia 2024 16:47:22 przy kursie: 191,90 zł
Spółka przeszła dwuletnią transformację.

Zakładam, w sumie to jestem pewien, że stworzone zostały procedury, które pozwalają kontrolować harmonogram projektu.
Jako inwestora interesuje mnie żeby produkcja została zakończona zgodnie z harmonogramem, bo to daje podstawy do bardziej precyzyjnej wyceny.

Partnerstwo z Epic i Nvidia to nie wysyłanie życzeń świątecznych tylko ścisła współpraca z pełną synergią.

Za 5 miesięcy, 10-lecie W3 myślę, że czeka Nas kolejna bomba marketingowa.
Może, choć szanse niewielkie, że WZA odbędzie się przed............ :)




Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 19 grudnia 2024 00:15:56 przy kursie: 191,90 zł
tomhead napisał(a):
Mam wrażenie, że jesteśmy kilka miesięcy od premiery, a nie wg mnie 2 lata. Fajnie, że dużo się o tym mówi, przekazuje się społeczności nowe informacje, ale czy nie za dużo na raz...

Premiera nie będzie za 2 lata, moim zdaniem przełożą to tak jak było z 11BIT czy Cyberpunkiem. Za bardzo ambitny projekt, dużo do zrobienia a to się dopiero rozpoczęło produkować. Moim zdaniem realistyczna data to rok 2028 r., zwłaszcza, że dopiero kilkanaście dni temu projekt wyszedł z preprodukcji z tego co wyczytałem.
Cytat:
Wiedźmin 4 najpewniej zadebiutuje dopiero w 2027 roku. Prace nad Project Polaris rozpoczęły się na początku 2022 roku. Zaznaczano, że CD Projekt RED potrzebuje od czterech do pięciu lat na zrobienie gry opartej o nową technologię. To oznaczałoby, że Project Polaris pojawi się właśnie w okolicach 2027 r.

Moim zdaniem 2026-2027 to bardzo optymistyczny scenariusz - być może IV kwartał 2027 r. a więc do tego czasu sporo rzeczy się może wydarzyć. Mnie osobiście bardziej niepokoi sprawa związana z zyskami przez ten czas i jak zachowa się rynek przy wycenie ca 20 mld zł.
Przypomnę coś:
Jak wynika z danych agencji Bloomberg, Grzegorz Balcerski prognozuje:
2024 r.: 813 mln zł przychodów (273 mln zł zysku netto)
2025 r. 626 mln zł przychodów (165 mln zł zysku netto)
2026 r.: 530 mln zł przychodów (53,7 mln zł zysku netto)
Edytowany: 19 grudnia 2024 00:19


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 grudnia 2024 06:52:03 przy kursie: 191,90 zł
Pan Grzegorz Balcerski nie doszacował roku 2024 - już po 3 kwartałach zysk netto wyniósł 248 mln zł. A przed spółką najlepszy, 4Q24 gdzie CP2077 na STEAMie przez znaczną część grudnia pod względem przychodu bije wszystkie gry singlowe. A w ostatnim tygodniu 6 pozyscji CDR znajdiwało się GLOBAL TOP 30 na STEAM.
Pytanie, jak niedoszacowano roku 2025 i 2026?

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 19 grudnia 2024 08:26:38 przy kursie: 191,90 zł
CP 2077 ma szansę na kolejną platynę od Steam.

Panie Dix22 jest mnóstwo znaków które, dają podstawy, żeby zakładać premierę nawet kilkanaście miesięcy prędzej niż Pańskie założenia.
Zachęcam do ponownego przeanalizowania.

tomhead
27
Dołączył: 2024-08-14
Wpisów: 69
Wysłane: 19 grudnia 2024 08:53:25 przy kursie: 191,90 zł
Dix22 napisał(a):
tomhead napisał(a):
Mam wrażenie, że jesteśmy kilka miesięcy od premiery, a nie wg mnie 2 lata. Fajnie, że dużo się o tym mówi, przekazuje się społeczności nowe informacje, ale czy nie za dużo na raz...

Premiera nie będzie za 2 lata, moim zdaniem przełożą to tak jak było z 11BIT czy Cyberpunkiem. Za bardzo ambitny projekt, dużo do zrobienia a to się dopiero rozpoczęło produkować. Moim zdaniem realistyczna data to rok 2028 r., zwłaszcza, że dopiero kilkanaście dni temu projekt wyszedł z preprodukcji z tego co wyczytałem.
Cytat:
Wiedźmin 4 najpewniej zadebiutuje dopiero w 2027 roku. Prace nad Project Polaris rozpoczęły się na początku 2022 roku. Zaznaczano, że CD Projekt RED potrzebuje od czterech do pięciu lat na zrobienie gry opartej o nową technologię. To oznaczałoby, że Project Polaris pojawi się właśnie w okolicach 2027 r.

Moim zdaniem 2026-2027 to bardzo optymistyczny scenariusz - być może IV kwartał 2027 r. a więc do tego czasu sporo rzeczy się może wydarzyć. Mnie osobiście bardziej niepokoi sprawa związana z zyskami przez ten czas i jak zachowa się rynek przy wycenie ca 20 mld zł.
Przypomnę coś:
Jak wynika z danych agencji Bloomberg, Grzegorz Balcerski prognozuje:
2024 r.: 813 mln zł przychodów (273 mln zł zysku netto)
2025 r. 626 mln zł przychodów (165 mln zł zysku netto)
2026 r.: 530 mln zł przychodów (53,7 mln zł zysku netto)


Zarząd wskazywał 4-5 lat na czas trwania dwóch etapów: preprodukcji i produkcji, oraz około 5-6 na okres od początku prac koncepcyjnych do premiery. Należy jasno posługiwać się etapami jakie występują podczas developmentu (cały proces tworzenia gry od koncepcji do wydania) ponieważ później pojawiają się niejasności w szacowaniu daty wydawania gry. Gdyby premiera miała być w 2028 to pełna produkcja trwałaby 4 lata czyli mniej więcej tyle ile zarząd wskazuje na dwa etapy. A cały development ponad 8 lat. W takim tempie to Siriusa zobaczylibyśmy w 2035, w Hadjara w 2045.
BTW gra wyszła z preprodukcji kilka tygodni temu :)

Zostawmy CP2077 w spokoju....gra się wydłużyła bo mieli problemy optymalizacyjne których teraz nie będzie w tak dużym zakresie. A i tak prace zaczęły się tak po wydawaniu drugiego dodatku do Wiedźmina 3 w 2016 - czyli 4 lata. Z tego co pamiętam to żadnych prac koncepcyjnych od wyjścia pamiętnego teasera do 2016 nie wykonywali. Liczyli, że będą w stanie prowadzić dwa projekty, ale im się nie udało więc na tapet wzięli W3. Więc od koncepcji do wydania zajęło im 4 lata, gdyby dodać czas szlifowania to mielibyśmy 5 lat na cały proces od koncepcji do wydania.
Edytowany: 19 grudnia 2024 09:11

juniorAccount
PREMIUM
41
Dołączył: 2020-02-26
Wpisów: 172
Wysłane: 19 grudnia 2024 10:06:59 przy kursie: 188,70 zł
tgolik napisał(a):
Pytanie, jak niedoszacowano roku 2025 i 2026?

Gra cały czas jest jednym z podstawowych benchmarków. Mieli od 3 lat nie grzebać przy tym silniku a cały czas coś tam aktualizują

Nie zdziwię się, jak wypuszczą CP 2077 na Switcha 2, jeśli okaże się że jest kompatybilny z ARMv8 i developują go razem z wersją na Apple, to obstawiam, że to będzie jeden z launch titles.

Dopóki Nintendo nie odkryje kart, żadne studio nie potwierdzi ani nie zaprzeczy, nad czym pracuje.
Edytowany: 19 grudnia 2024 10:07

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 grudnia 2024 11:15:43 przy kursie: 188,70 zł
Cyberpunk na Switcha 2 jako jeden z tytułów wypuszczonych w pierwszych miesiącach/kwartałach po premierze konsoli, mógłby fajnie wspomóc kwartalny wynik.
Wiedźmina 3 na Switcha sprzedało się ładnych parę milionów (nie mniej niż 5 mln).
Edytowany: 19 grudnia 2024 11:15

tomhead
27
Dołączył: 2024-08-14
Wpisów: 69
Wysłane: 19 grudnia 2024 13:32:44 przy kursie: 188,70 zł
tgolik napisał(a):
Cyberpunk na Switcha 2 jako jeden z tytułów wypuszczonych w pierwszych miesiącach/kwartałach po premierze konsoli, mógłby fajnie wspomóc kwartalny wynik.
Wiedźmina 3 na Switcha sprzedało się ładnych parę milionów (nie mniej niż 5 mln).


Na mieście mówią, że studia mają już devkity Switcha2 i działają :)

W 3 miesiące sprzedało się koło 700k Wiedźmina 3 na Switcha.

tomhead
27
Dołączył: 2024-08-14
Wpisów: 69
Wysłane: 19 grudnia 2024 14:08:38 przy kursie: 188,70 zł
juniorAccount napisał(a):
tgolik napisał(a):
Pytanie, jak niedoszacowano roku 2025 i 2026?

Gra cały czas jest jednym z podstawowych benchmarków. Mieli od 3 lat nie grzebać przy tym silniku a cały czas coś tam aktualizują

Nie zdziwię się, jak wypuszczą CP 2077 na Switcha 2, jeśli okaże się że jest kompatybilny z ARMv8 i developują go razem z wersją na Apple, to obstawiam, że to będzie jeden z launch titles.

Dopóki Nintendo nie odkryje kart, żadne studio nie potwierdzi ani nie zaprzeczy, nad czym pracuje.


Patch do CP był robiony przez zewnętrzne studio.


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 19 grudnia 2024 21:52:57 przy kursie: 188,70 zł
tgolik napisał(a):
Wiedźmina 3 na Switcha sprzedało się ładnych parę milionów (nie mniej niż 5 mln).


Znowu to robisz :D Z moich obserwacji na NS sprzedało się znacznie mniej, może połowa z tego. Skąd wziąłeś te liczby ?

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 grudnia 2024 22:31:22 przy kursie: 188,70 zł
@aircanada15
Z głowy, czyli z niczego. W prezentacjach CD Projektu są słupki, które pokazują przyzwoitą sprzedaż na Switcha. Odruchowo przyjąłem, że chodzi o sztuki, jednak rzeczywiście jest to raczej obrót a nie wolumen ale wersja na Nintendo Switch zawsze była najdroższa.
Nie zmienia to faktu, że Switch odpowiada w ostatnich latach za ok. 7 % sprzedaży W3.

źródło: (str. 27)

No może, na koniec 2024 sprzedaż na Switcha wyniosła 4 mln szt.
Edytowany: 19 grudnia 2024 22:41

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 19 grudnia 2024 23:27:21 przy kursie: 188,70 zł
Poza początkową sprzedażą nie raportowano żadnych danych. Mogę natomiast powiedzieć, że śledzę rynek Switcha od jakichś 6 lat. Czasem miga mi Wiedźmin w rankingach. Redzi ewidentnie postawili tam na długoterminową sprzedaż w solidnej cenie, bez większych wyprzedaży. Wydaje mi się, że maksymalna przecena jaką zastosowali po tych kilku latach, to 65%. Jestem na 90% przekonany, że nie uzbierało się tam 3 czy więcej milionów kopii. Strzelałbym w 2 -2.5 mln.
Stawiam, że dopiero na wyższych promocjach licznik kopii wyraźnie przyśpieszy. Oczywiście nie będzie to oznacząło jakiejś eksplozji przychodów (by nikt mnie źle nie zrozumiał).

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 grudnia 2024 23:40:34 przy kursie: 188,70 zł
@aircanada15
Zerknąłeś na raport, który podlinkowałem?
W okresie, od kiedy sprzedaje się W3 na Switcha, sprzedało się do dzisiaj ok 40 mln Wieśków. W raporcie masz procenty w sztukach. Ponieważ W3 na Switcha średnio jest pewnie ze 2-3 razy droższy niż na inne platformy, przychód z jego sprzedaży jest znaczący - i w sumie tylko o to mi chodziło w poście do którego się odniosłeś.
Edytowany: 19 grudnia 2024 23:47

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 20 grudnia 2024 00:22:32 przy kursie: 188,70 zł
Tak naprawdę zyski CDR są bardzo małe biorąc pod uwagę kapitalizację 18,9 mld zł. Mówię o powtarzalnych zyskach. Obecnie wyceny całego gamingu w Polsce weszły w tryb recesyjny i są jednymi z najniższych, natomiast CDR jako jedyna spółka w tym czasie odnotowała spore wzrosty.

Więc rozmowy na temat raportów sprzedaży moim zdaniem można zostawić na boku z prostego powodu. Tutaj wycena jest zbudowana pod bardzo dobrą premierę i późniejszą stabilną sprzedaż Wiedźmina 4. I tutaj jest pies pogrzebany, bo defacto o grze, jej mechanikach i wielu szczegółach po prostu nie wiemy. Ukazał się trailer gry, natomaist to tyle. Pod to rynek grał? Bo zgodnie z zapowiedziami spółki to nie jest rozpoczęcie kampanii marketingowej, bo na to za wcześnie.

Więc pytanie, czy rynek faktycznie nie przereagował podobnie jak to miało miejsce w 2022 r.

C/Z na chwilę obecną to 42,9. Zakładając, że w 2024 r. zysk jest najwyższy biorąc pod uwagę lata 2024 - 2026 (z prognoz analityków), to wskaźnik C/Z mocno się zwiększy.

I teraz pytanie - czy rynek jest gotowy na utrzymanie tak wysokiej wyceny, przy założeniu topniejącego zysku i braku informacji nt. gry w produkcji.

Patrząc na nasz rodzimy rynek (Ci Games, 11BIT, Ten Square Games) czy też rynek zachodni (np. Ubisoft) śmiem wątpić, że inwestorzy dadzą się kolejny raz nabrać na pompowanie wyceny po takiej fali porażek, więc nastroje na to nie są dobre. Oczywiście - nie ma co porównywać CDR to spółek, które wymieniłem, bo to nie ta liga, natomiast chodzi mi o sam sentyment i olbrzymią wycenę już teraz w okolicach 19 mld zł.

Jak się do tego nastawiacie?

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 grudnia 2024 00:36:09 przy kursie: 188,70 zł
@Dix22
Ja patrzę na przyszłe zyski. Np. wg BOŚ, zyski od roku premiery W4, po wejściu w okres Wielkich Premier, będą oscylować wokół 1,5-1,7 mld zł netto oraz dywidendy mogą przekraczać 10 zł.
Ponieważ perspektywa to zaledwie 2 lata, nie ma za wiele czasu na wzrosty kursu. Docelowe c/z na poziomie 20 oznacza kurs 300-350 zł. Kogo zadowala potencjalne 100% w 2 lata, może rozważyć inwestycję już dzisiaj.
Edytowany: 20 grudnia 2024 00:38

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 20 grudnia 2024 01:03:01 przy kursie: 188,70 zł
tgolik napisał(a):
@Dix22
Ja patrzę na przyszłe zyski. Np. wg BOŚ, zyski od roku premiery W4, po wejściu w okres Wielkich Premier, będą oscylować wokół 1,5-1,7 mld zł netto oraz dywidendy mogą przekraczać 10 zł.
Ponieważ perspektywa to zaledwie 2 lata, nie ma za wiele czasu na wzrosty kursu. Docelowe c/z na poziomie 20 oznacza kurs 300-350 zł. Kogo zadowala potencjalne 100% w 2 lata, może rozważyć inwestycję już dzisiaj.

Ja patrzę na zyski przeszłe i obecne, bo jesteśmy po dużej premierze Cyberpunka. I nie widzę tego zachwytu. Wycena 20 mld zł zobowiązuje do wyższych zysków, zwłaszcza w tym okresie w którym jesteśmy. Te akcje są za drogie. 2 mld zł CDR powinien zarabiać obecnie teraz, rocznie, bez żadnych ceregieli - chcąc usprawiedliwiać tą wycenę. Rozejrzyj się po rynku. Poza tym, w gamingu musisz te zyski rozkładać na lata, w którym nie ma premier.

Przypomnij sobie jakie było zachowanie inwestorów, jak pojawił się zysk netto 1 mld zł po premierze Cyberpunka. Odpowiedział spadkami i zejściem jeszcze niżej kursu.

Odnośnie dywidend. Wypłacono 8 zł dywidendy od 2020 r (5 zł, 1 zł, 1 zł, 1 zł). Stopy zwrotu z dywidendy roczne były kolejno: 2,80%, 1,02%, 0,77% oraz 0,72%. Nie ma co ukrywać - dywidenda tutaj nie powala. A miało być tak super. Teraz znowu jest pompowanie pod marzenia o Wiedźminie 4, ale bądźmy szczerzy - rynek wyciągnął wnioski Cyberpunka i ostatnio z 11BIT.

Przy rocznych stabilnych zyskach w wys. 450 mln zł i wskaźniku C/Z = 20 (to też jest wątpliwa sprawa), kapitalizacja powinna wynosić ok. 9-10 mld zł. To byłaby dobra wycena.

Piszesz o kursie 300 zł przy C/Z 20, a więc kapitalizacja 30 mld zł, więc zakładasz nie wiadomo jak, że średnioroczne zyski będą wynosić 1,5 mld zł. Moim zdaniem nie ma mowy. Zysk kwartalny może tyle wynieść, później wróci do swoich naturalnych poziomów - dokładnie tak jak miałeś z Cyberpunkiem.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 20 grudnia 2024 01:16:14 przy kursie: 188,70 zł
Tgolik: tak, patrzyłem. I właśnie w wysokości promocji W3 na Switcha w odniesieniu do jego przechodów tkwi cała tajemnica. Zakładam, że również stąd wzięło się twoje założenie o ewentualnej kosmicznej sprzedaży Cyberpunka na NS. Rozumiem teraz twoje tezy, aczkolwiek wynikały one z błędnych początkowych założeń.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 grudnia 2024 06:33:35 przy kursie: 188,70 zł
@aircanada15
Może źle się wyraziłem. Liczę na sprzedaż małych kilkuset tysięcy szt. Cyberpunka 2077 w wersji na Switcha 2 w kwartale premiery gry na tę konsolę. Liczę, że dołoży to np. 20 mln zł do wyniku netto za premierowy kwartał.
A w skali całego życia gry, po kilku latach, gdy konsol będzie już dużo na rynku, może łączna sprzedaż dobije do 5 mln szt.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 20 grudnia 2024 06:40:16 przy kursie: 188,70 zł
Dix22 napisał(a):

Piszesz o kursie 300 zł przy C/Z 20, a więc kapitalizacja 30 mld zł, więc zakładasz nie wiadomo jak, że średnioroczne zyski będą wynosić 1,5 mld zł. Moim zdaniem nie ma mowy. Zysk kwartalny może tyle wynieść, później wróci do swoich naturalnych poziomów - dokładnie tak jak miałeś z Cyberpunkiem.


Widzę, że nie bierzesz pod uwagę (lub nie wierzysz w nią) nowej strategii CDR.
Założenia są takie:
- 2025 ogólnoświatowa premiera książki Sapkowskiego i Wiedźmin Netflixa, oba animujące sprzedaż Wiedźmina 3
- 2026, grudzień - premiera Wiedźmin 4 i serial anime wspomagający sprzedaż Cyberpunka
- 2027 grudzień - premiera Wiedźmin Remake i film/serial aktorski animujący sprzedaż Cyberpunka
- 2028 grudzien - premiera Cyberpunk 2
- 2029 grudzień - premiera Wiedźmin 5
- 2029/2030 - premiera dodatku do Cyberpunk 2
- 2031 - projekt Hadar
- 2032 - Wiedźmin 6
Generalnie praktycznie w każdym roku wielka premiera, do tego liczę na 30% szans na powodzenie projektu Sirius - wspomoże wyniki w którymś z kwartałów.

Nie bierzesz też pod uwagę, że CDR jako jeden ze światowych liderów w tworzeniu gier RPG notowany może być ze średnią c/z ponad 20.
Edytowany: 20 grudnia 2024 06:53

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




607 608 609 610 611

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,451 sek.

lqomflbj
tqxcbymu
knalyhjy
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ackvyopz
qajtzget
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat