PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
5 marca 2025 20:14:57
przy kursie: 17,72 zł
Tytułem uzupełnienia powyższego (NOWE / a STARE) cyt.: PKP Intercity sprzedaje na wagę stare wagony. Cena wywoławcza to 450 zł za tonę. Do kupienia jest 158 wysłużonych wagonów. (Niestety artykuł z 2013 r., ale daje do myślenia)
Edytowany: 5 marca 2025 20:14
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
5 marca 2025 20:22:46
przy kursie: 17,72 zł
https://imgur.com/a/yOQsOIBPierwsza kolumna tabor kolejowy wartosc brutto. Na dzien 30.9.24 To ze nie widzisz, to ja juz nic nie poradze. Nie jestem tu od tego zeby cie edukowac. Porownaj sobie to z bilansem, roznica wynika z tego ze ponad polowa taboru jest calkowicie zamortyzowana, jako taka nie wystepuje w bilansie. Pojawi sie dopiero przy sprzedazy jako przychod. Sprzet moze jedzic 40-45 lat a srednia amortyzaca pelna nastepuje po 20-25 latach w zaleznosci od sprzetu. Na tym zakoncze, bo na prawde nie interesuje mnie co o mnie jakis random sadzi. Over and out
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
5 marca 2025 20:26:59
przy kursie: 17,72 zł
jeszcze cena wywolawcza z 2013 jako wartosc :) Policz sobie sam przelicz na zlom w/g wagi, albo przelicz z co-efficientem 30% wartosci. Sam cos zrob, bo krytykowac innych juz wiesz jak.
Przy okazji jak juz tam jestes to przelicz sobie wartosc cargotoru z 180 km torow i 340 hektarami ziemii plus zabudowania 20 podstacji.
|
|
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
5 marca 2025 20:29:32
przy kursie: 17,72 zł
Twoje miliardowe przychody ze sprzedaży taboru są efektem twoich wniosków zbieżnych do zwyczajnego bajkopisarstwa. Na przyszłość jak coś przywołujesz to pisz np. "według mnie". Łatwiej będzie rozdzielić fakty od mitów.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
5 marca 2025 21:46:15
przy kursie: 17,72 zł
brawo ty. Mysle ze na tym zakonczymy.
Wartosc majatku taborowego jest pokazana tabela 5.1. Wycieczki osobiste mozesz sobie darowac ... naprawde nie interesuje mnie to.
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
5 marca 2025 22:14:50
przy kursie: 17,72 zł
"REALISTO" - Słowo "wartość" jest tutaj przez Ciebie błędnie użyte. To co ile jest warte określa rynek nie tabelka nr 5.1 . Zatem pohamuj się proszę z wyolbrzymianiem tej WARTOŚCI. Już na wcześniejszych forach "upłynniałeś" wagony, co niejednego pewnie rozbawiło. Próbowałem delikatnie ci pokazać na jedynym mi dostępnym przykładzie rozstrzał między tym co NOWE, na tyle "młode" że jeszcze amortyzowane i upychane w cenie złomu. Nie szukaj tutaj WARTOŚCI dla Spółki, albo szukaj jak chcesz - tylko pisz w sposób wyważony zwłaszcza, że nie ma nic gorszego niż zarzut braku obiektywizmu.
Edytowany: 5 marca 2025 22:14
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
5 marca 2025 23:07:17
przy kursie: 17,72 zł
Panowie. Doprowadzam was do porządku. Takie dyskusje nie mają sensu i do niczego nie prowadzą! Fakt jest jeden: nieużywany, stary tabor oraz nieruchomości są obecnie upłynnianie. Wycena tych rzeczy to delikatna sprawa i na chwilę obecną wszystkie głosy to tylko nasza spekulacja i domysły. Moim zdaniem prawda jest po środku. Jest to wszystko w pojęciu "restrukturyzacja", więc dla nas obecnie to BLACK BOX. Na pewno sytuacja spółki się poprawi - co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości i nikt raczej nie ma. Natomiast jak bardzo będzie to korzystna sytuacja, to dowiemy się ale dopiero za kilka kwartałów. Nawet, jeśli uda im się zredukować te aktywa, dokonując ich sprzedaży, dla giełdy NAJWAŻNIEJSZA JEST DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA, a nie stricte sytuacja majątkowa (jest zadłużenie, ale są ogromne aktywa).
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 07:06:41
przy kursie: 17,72 zł
spoko Dix22 :) ja mam bardzo duzo takich fanow jak ten. Nie jestem tu od robienia nowych przyjaciol. Jestem inwestorem kontrarianskim, kupuje pierwszy gdy wszyscy widza bankruty. Mam doswiadczenie zawodowe w P&Lach wiec znajduje takie spolki i trzymam po kilka lat. Wartosc tego zamortyzowanego majatku ruchomego juz wyliczalismy po prostu liczac co-efficienty i srednie zuzycie. Sa to rzeczywiscie miliardy (w zaleznosci od zuzycia miedzy 2-3M). Oczywiscie mozna dyskutowac ile dokladnie, ale nikt tego nie robi, bo jak piszesz jest za duzo niewiadomych, towar jest ciezko zbywalny (ale zbywalny) i nie jest w interesie spolki pisanie ze siedzi na smietniku wartym kupe szmalu. Composite Man ma to do siebie, ze ci sami ludzie jakis czas pozniej nagle zaczynaja widziec wartosc w tym samym biznesie. Jak widac jestem duzym fanem Wyckoffa.
Lubie te dyskusje i od wielu lat mnie wszyscy pouczaja co to jest realizm :) Jakos sobie radze w zyciu :) Mysle ze nawet calkiem niezle.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 07:14:51
przy kursie: 17,72 zł
aha i jeszcze jedna rzecz, pkpc nie czeka na uklad zeby redukowac tabor, w wywiadzie napisali ze robia juz to teraz. Tak wiec ja raczej bym stawial na to ze nie bedzie kilku kwartalow czasu na obserwacje jesli chodzi o poziom cen. Wyniki 4tego kwartalu beda tragiczne, pierwszego troche lepsze ale mysle ze to tyle .... to wszyscy juz wiemy. C/WK jest jaka jest moim zdaniem dlugo sie nie utrzyma. Moge sie oczywiscie mylic, nikt nie jest obiektywny.
Edytowany: 6 marca 2025 08:39
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
6 marca 2025 08:21:15
przy kursie: 17,72 zł
Realista7201 napisał(a):spoko Dix22 :) [...] towar jest ciezko zbywalny (ale zbywalny) [...]" Jedyna sensowny wycinek w tym wszystkim. Teraz realisto idziemy dalej (będzie trudniej, bo będzie implikacja) - towar ciężko zbywalny, a Spółka MUSI sprzedać = cena złomu. Wychodzi z tego niezły odcinek "Złomiarze" (za "kryptoreklame" innego produktu - zespół Stockwatch - przepraszam). Realisto wzniecasz się totalnie nieistotnymi dla wyniku i oceny inwestorów kwestiami ubierając je w miliardy. Rozumiem, że masz akcje spółki (twój wybór), ale w takiej sytuacji umiar jest szczególnie wskazany. W dalszym ciągu sugeruję: PISZ o FAKTACH nie o MITACH (znowu mi wyszła kryptoreklama)
Edytowany: 6 marca 2025 08:22
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
6 marca 2025 09:03:48
przy kursie: 18,24 zł
Z tego co pamiętam, PKP Cargo sprzedawało już lokomotywy na złom w przeszłości (chyba w 2023 r.). Można zapewne sprawdzić czy był z tego jakiś istotny dochód.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 09:27:30
przy kursie: 18,24 zł
to byly male ilosci do tego sprzedali to w skandaliczny sposob, sprzedali je firmom ktore odsprzedawaly dalej z prowizja o wiele wyzsza niz wartosc sprzedazy. To sie nie powtorzy.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 09:33:47
przy kursie: 18,24 zł
z tego co rozumiem po dyskusjach z kolejarzami, lokomotywy moga jezdzic 2x dluzej niz okres amortyzacji a wagony nawet dluzej. Mamy majatek 7,8 miliarda taborowy (raport Q3 tabela 5.1 pozycja po Q3) oczywiscie to sa ceny zakupu ale tez bez inflacji. Wychodzi jakies 2-3 Miliardy PLN.
PS> Nie odpowiadam na wycieczki osobiste.
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
6 marca 2025 09:43:38
przy kursie: 18,24 zł
Realista7201 napisał(a):z tego co rozumiem po dyskusjach z kolejarzami, lokomotywy moga jezdzic 2x dluzej niz okres amortyzacji a wagony nawet dluzej. Mamy majatek 7,8 miliarda taborowy (raport Q3 tabela 5.1 pozycja po Q3) oczywiscie to sa ceny zakupu ale tez bez inflacji. Wychodzi jakies 2-3 Miliardy PLN.
PS> Nie odpowiadam na wycieczki osobiste. Nie. Nie wychodzi. Tym bardziej wstawka o tym że są to ceny zakupi bez inflacji KUPY SIĘ NIE TRZYMA. Znowu wciskasz fake newsy o ukrytych miliardach. WSTYD
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 09:51:04
przy kursie: 18,24 zł
moglbys wentylowac gdzies indziej?
Wiesz ile wyniosla zagregowana inflacja od 25 lat? Bo ja wiem, jestem tez ekonomista z wyksztalcenia i doswiadczenia
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 09:55:17
przy kursie: 18,24 zł
i jeszcze raz tabela 5.1 z pelna wartoscia majatku taborowego wliczajac ten w 100% zamortyzowany (ktory bedzie przychodem przy sprzedazy) , bo w zalewie okreslen pejoratywnych wzgledem mojej osoby nie jest juz widoczna. https://imgur.com/a/yOQsOIBpozdrawiam akcjonariuszy
|
|
80 Dołączył: 2014-02-12 Wpisów: 211
Wysłane:
6 marca 2025 09:56:24
przy kursie: 18,24 zł
@Realista7201 Forum powstało w celu kulturalnej wymiany informacji, trzymajmy się zasad.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 10:00:57
przy kursie: 18,24 zł
do moderator, ja w kulturalny sposob odpowiadam na skierowane wober mnie wypowiedzi takie jak cytuje
"WSTYD", "PISZ O FAKTACH NIE O MITACH" "REALISTO PODNIECASZ SIE" "REALISTO POCHAMUJ SIE" "BAJKOPISARSTWO"
pozdrawiam Moderatora
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
6 marca 2025 10:06:22
przy kursie: 18,24 zł
Z operacyjnego punktu widzenia chciałbym zrozumieć po co spółka miałby sprzedawać tabor zdolny do dalszego wykorzystania.
Zakładam, że masa przewozów towarowych spada i zapewne będzie spadać z uwagi na niższe przewozy węgla w kolejnych latach w związku ze zmianą miksu energetycznego. To ma wpływ na ilość taboru, ale spadki nie powinny być gwałtowne.
Jeżeli możesz to uzasadnij proszę swoje założenia dotyczące przychodów, podając źródła, co do cen sprzedaży jakie PKP Cargo może uzyskać sprzedając tabor jaki ma w 100% zamortyzowany.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 marca 2025 10:37:37
przy kursie: 18,24 zł
Oczywiscie:
spolka posiadala w Q3 2024 1524 lokomotywy i 52,000 wagonow (wg jej danych) Na torach mamy srednio 300 lokomotyw, zalozmy ze jest potrzeba na 500-600 maks, poniewaz zmienia sie zapotrzebowanie jak sam piszesz.
To by oznaczalo ze mamy okolo 700 lokomotyw i 25000 zbednych wagonow liczac konserwatywnie.
Lokomotywa jezdzaca to jakies 1M-2M EUR za 30 letnia, czyli 4-8M PLN x700 = ....
Wagony w zaleznosci od stanu jakies 500-100.000 PLN x2500 PLN.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.