PARTNER SERWISU
tmgfsrvw
20 21 22 23 24
felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 5 marca 2025 12:40:02 przy kursie: 17,72 zł
bginvest napisał(a):
felixjeager podczas trwania procesu sanacyjnego spółka musi udowodnić, że w normalnych warunkach (teraz jest chroniona) będzie w stanie generować dodatni wynik finansowy i dodatni cash flow.
Czas wzmacniania kapitału już trwa. Zerknij na zmiany cashu w spółce II kw/ IIIkw.
Zakładam, że po I kw. 2025 będzie ponad 800 mln zł gotówki.

Mój scenariusz buduję na podstawie historii sanacji Action. Uważam, że PKP Cargo z wielu względów jest w zdecydowanie korzystniejszej sytuacji niż było Action.

1) 40 % redukcja długu
2) 10-20 % długu konwersja na akcje
3) umorzenie odsetek
4) 20-30 rat układowych wypłacanych co kwartał


Czytałem wczorajszy artykuł w rp.pl i parkiecie - zgoda, że restrukturyzacja trwa.
Celem zarządu na 2025 jest wyjście na zero.
Zobaczymy na twardych danych jak im idzie, najwcześniej w 1Q2025 (na koniec roku będzie w SF dużo zdarzeń jednorazowych, co może zakłócić interpretację)

Odnośnie do gotówki - zobaczymy ile jej będzie na koniec roku i po 1Q2025.

PS.
Stan gotówki trzeba interpretować w korespondencji z bieżącymi zobowiązanymi, bo co z tego że masz 800 mln PLN skoro musisz na już zapłacić 1.000 mln PLN?
Edytowany: 5 marca 2025 12:40

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 5 marca 2025 12:59:34 przy kursie: 17,72 zł
1ketjoW napisał(a):
Dix22 napisał(a):
felixjeager napisał(a):
Serio?! Komu Ty chcesz to sprzedać?
Każdemu po wagonie? :) Jeśli jest zamortyzowane to najszybciej opchniesz to jako złom :)

Amortyzacja to utrata wartości w rozumieniu księgowym, a nie fizycznym.
Jeśli kupisz nowy samochód marki BMW za 300 tys. zł, a po 5 latach go zamortyzujesz to znaczy, że pójdzie na złom?

No nie... sprzedasz bez problemu za 1/3 ceny. Dlatego to co pisze realista ma dużo sensu. I to też wynika z informacji od zarządu. Mają sprzedać nieużywany, stary tabor.


To niezupełnie tak działa. Zasadniczo amortyzacja księgowa ma odpowiadać okresowi ekonomicznej użyteczności środka trwałego. Jeżeli tak nie jest (jest to błąd) to wtedy może wystąpić taka sytuacja jak w podanym przykładzie z BMW (stawka 20% jaką podajesz dotyczy amortyzacji podatkowej dla samochodów - księgowi nie chcąc prowadzić podwójnej ewidencji korzystają często dla potrzeb księgowych ze stawek podatkowych na potrzeby amortyzacji).

Z tego co kojarzę w przeszłości PKP Cargo sprzedawało lokomotywy na złom. Warto sprawdzić jakie miała z tego tytułu dochody w przeszłości.

Cytat:

PKP Cargo posyła na złom 126 lokomotyw


www.rynek-kolejowy.pl/wiadomos...

W sumie tak, masz poniekąd racje. Ale to wszystko właśnie zależy od sytuacji w księgach i stanu tych lokomotyw/wagonów.

Kto to ma kupić? Afryka, Indie? Tam taki stary tabor jeździ.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 5 marca 2025 13:13:18 przy kursie: 17,72 zł
felixjeager oddziel zobowiązania powstałe do momentu wejścia w sanację od aktualnych.

Aktualne zobowiązania spółka musi regulować na bieżąco.

Zobowiązania powstałe przed sanacją, będą przedmiotem układu, one są zamrożone, a w przypadku udanej sanacji na pewno nie będą natychmiastowo wymagalne, niezależnie jak duża będzie redukcja.

Natychmiastowo spółka pewnie będzie musiała spłacić wierzycieli do 50-100 k pln.

Zgadzam się z Tobą w 100 %, że I kwartał 2025 prawdę powie.
Edytowany: 5 marca 2025 13:13


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 13:22:28 przy kursie: 17,72 zł
Dziala zupelnie w ten sposob jak pisze. Zajmowalem sie zawodowo duzymi P&Lami.


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 13:28:59 przy kursie: 17,72 zł
a tu do krewy.

Tu masz Wstege Bollignera w dluzszym interwale (zeby lepiej bylo widac) 10 letnim.

https://imgur.com/N6BvYNP

nie mam ochoty sie spierac, bo nic mi to nie daje, jak chesz zerknij, jak nie chcesz to nie.

Kazdy inwestuje jak lubi, dla mnie Bollinger duzo sugeruje szczegolnie ze gracze sie nim posluguja, szczegolnie na PKPC.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 5 marca 2025 13:38:33 przy kursie: 17,72 zł
bginvest napisał(a):
felixjeager oddziel zobowiązania powstałe do momentu wejścia w sanację od aktualnych.

Aktualne zobowiązania spółka musi regulować na bieżąco.



No właśnie z tym jest problem...nie wiemy ile jest gotówki versus zobowiązania bieżące (nie podlegające układowi).
Możemy się domyślać, że zbierają cash, żeby mieć poduszkę na zobowiązania bieżące...ale dopóki nie ma układu to nie wiemy jak realnie wygląda sytuacja.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 5 marca 2025 13:41:42 przy kursie: 17,72 zł
Dix22 napisał(a):
1ketjoW napisał(a):
Dix22 napisał(a):
felixjeager napisał(a):
Serio?! Komu Ty chcesz to sprzedać?
Każdemu po wagonie? :) Jeśli jest zamortyzowane to najszybciej opchniesz to jako złom :)

Amortyzacja to utrata wartości w rozumieniu księgowym, a nie fizycznym.
Jeśli kupisz nowy samochód marki BMW za 300 tys. zł, a po 5 latach go zamortyzujesz to znaczy, że pójdzie na złom?

No nie... sprzedasz bez problemu za 1/3 ceny. Dlatego to co pisze realista ma dużo sensu. I to też wynika z informacji od zarządu. Mają sprzedać nieużywany, stary tabor.


To niezupełnie tak działa. Zasadniczo amortyzacja księgowa ma odpowiadać okresowi ekonomicznej użyteczności środka trwałego. Jeżeli tak nie jest (jest to błąd) to wtedy może wystąpić taka sytuacja jak w podanym przykładzie z BMW (stawka 20% jaką podajesz dotyczy amortyzacji podatkowej dla samochodów - księgowi nie chcąc prowadzić podwójnej ewidencji korzystają często dla potrzeb księgowych ze stawek podatkowych na potrzeby amortyzacji).

Z tego co kojarzę w przeszłości PKP Cargo sprzedawało lokomotywy na złom. Warto sprawdzić jakie miała z tego tytułu dochody w przeszłości.

Cytat:

PKP Cargo posyła na złom 126 lokomotyw


www.rynek-kolejowy.pl/wiadomos...

W sumie tak, masz poniekąd racje. Ale to wszystko właśnie zależy od sytuacji w księgach i stanu tych lokomotyw/wagonów.

Kto to ma kupić? Afryka, Indie? Tam taki stary tabor jeździ.


będę z wypiekami obserwował tą kolejkę chętnych do zakupu ;)

Ps.
wg mnie jedyne co na szybko (w perspektywie 2-3 kwartałów) nadaje się do sprzedaży to nieruchomości

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 13:47:48 przy kursie: 17,72 zł
do sprzedazy wystawione i majace listy intencyjne sa juz:

1. Cargotor (w trakcie nowej wyceny), 180km szyn, ponad 300 h gruntu
2. Cargotabor (w trakcie nowej wyceny)

Wojsko potrzebuje zamortyzowanych juz lokomotyw (bodajze 20) ktorych pkp przestalo puszczac na tory, pisali o o tym.


Tak wiec, nie rozumiem zupelnie tych stajtmentow "ze nic sie nie na daje do sprzedazy oprocz nieruchomosci"

Cashu przybywa .... Firma napisala takze ze wszystkie odprawy beda zamkniete w kwietniu.

To wszystko sa fakty.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 5 marca 2025 13:59:10 przy kursie: 17,72 zł
Realista7201 napisał(a):
a tu do krewy.

Tu masz Wstege Bollignera w dluzszym interwale (zeby lepiej bylo widac) 10 letnim.

https://imgur.com/N6BvYNP

nie mam ochoty sie spierac, bo nic mi to nie daje, jak chesz zerknij, jak nie chcesz to nie.

Kazdy inwestuje jak lubi, dla mnie Bollinger duzo sugeruje szczegolnie ze gracze sie nim posluguja, szczegolnie na PKPC.

Po co zmieniasz interwał i ramy czasowe? Ja zadałem proste pytanie - dlaczego teraz wyjście poza wstęgę ma świadczyć o wyprzedaniu, skoro w identycznych okolicznościach (kurs > SMA200), we wrześniu 2024, wyjście dołem poskutkowało >30% przeceną?
Możesz inwestować jak lubisz, ale nie wprowadzaj w błąd.
I kolejne pytanie - skąd przeświadczenie, że szczególnie na PKP gracze posługują się wstęgą B?

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 14:04:07 przy kursie: 17,72 zł
zmienilem zebys widzial w wiekszej skali.
Co do tego ze posluguja sie tutaj wynika to z doswiadczenia, widze przez ostatnie 4 lata zmiany kierunkow.

Co do wycieczek osobistych nie odniose sie. Nic to nie wnosi do mojego zycia i szkoda na to czasu.

W sumie juz zaluje ze odpisalem w ogole na zaczepke. Nie bede juz.


felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 5 marca 2025 14:10:51 przy kursie: 17,72 zł
Cargotor i Cargotabor to są rzeczy, które wiemy od dawna, nie to miałem na myśli.

Chodziło mi co można sprzedać szybko poza tym? Właśnie nieruchomości....nie wagony.

Wojsko - wiemy, że są jakieś intencje, padły kwoty, ale formuły współpracy (sprzedaż, dzierżawa, inne) chyba nie znamy, co?

I jeszcze raz: nie kwestionuję tego co piszesz (restrukturyzacja już się odbywa, cash rośnie), tylko znając różne postępowania restrukturyzacyjne wiem że to się nie dzieje z dnia na dzień, efekty (jeśli w ogóle) przychodzą z czasem.
Jako akcjonariusz, na prawdę będę się cieszył jeśli: 1/ będziemy mieli zatwierdzenie układu w tym roku, 2/ wyjdą na zero do końca b.r., 3/ pokażą trwały trend w odzyskiwaniu udziału w rynku (trwały=nie 1-2 miesiące, ale 2-3 kwartały



Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 5 marca 2025 14:11:49 przy kursie: 17,72 zł
Ogólnie z firm, które nie były co prawda w sanacji, ale inwestorzy zareagowali na nie dobrze to była spółka LIBET (z czasów pandemii COVID-19). Wtedy pamiętam kurs szlajał się w granicy 50 groszy. Sprzedali zakłady, mieli się restrukturyzować i kurs poszedł praktycznie kilkaset procent w górę. A zysków jak nie było, tak nie ma do dzisiaj. Natomiast firma nie upadła a działa do dzisiaj.

PKP Cargo mam wrażenie, że wygląda o niebo lepiej - również sprzedają zakłady, tabor, nieruchomości. Przeprowadzają reorganizację itd. Wygląda to w sumie bardzo dobrze. I ta wycena circa about 800 mln zł też robi robotę. Przy tej skali działalności (Europa) ich wycena to tak naprawdę wycena firmy-bankruta.

Jeśli spełnione będą wszelkie przesłanki do potencjalnego sukcesu, to powinniśmy mieć podobny rajd jak na LIBET, który wspomniałem czy CCC. Dlatego w sumie nie dziwię się, ze członkowie zarządu i rady nadzorczej skupują akcje w cenach po 18-19 zł, bo patrząc na twarde dane - jest ekstremalnie tanio.

Ale tu jest jeszcze za dużo niewiadomych, które nie zostały udostępnione szerszej publice, dlatego zachowuje się to tak jak zachowuje.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 14:15:20 przy kursie: 17,72 zł
ok, peace, bro :)


z mojej perspektywy nie rozumiem, po co zalezy ci na szybkim zatwierdzeniu ukladu.
Spolka wychodzi na prosta to nie ma sensu jej petac zbyt szybko.

Co do tego majatku ruchomego, to spedzilem duzo czasu zeby sprawdzic ile jest warty. Mysle ze ten ktorego nie ma juz w ksiegach w samym zlomie jest warty pare miliardow, ale czesc jezdzi i bedzie jezdzic po 20 lat dluzej jeszcze.
Mysle, ze latwo bedzie to sprzedac np na Ukraine .... ok rozstaw trzeba zmienic, ale rozumiem ze maja plany doprowadzenia europejskiego rozstawu do Kijowa.


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 14:20:16 przy kursie: 17,72 zł


Ale tu jest jeszcze za dużo niewiadomych, które nie zostały udostępnione szerszej publice, dlatego zachowuje się to tak jak zachowuje.[/quote]

Nie tylko zarzad kupuje, podawalem tu dane:

Od paru miesiecy mamy duza akumulacje funduszy:

NN dokupilo 2 % do 12% od listopada
Acadian dokupil w lutym 230Ku
Dimensional ma juz w sumie prawie 2% udzialow

Ja lubie podejscie Wyckoffa, Composite Man akumuluje, na ulice przyjdzie czas pozniej.


grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 5 marca 2025 19:40:10 przy kursie: 17,72 zł
Realista7201 napisał(a):
ok, peace, bro :)

Co do tego majatku ruchomego, to spedzilem duzo czasu zeby sprawdzic ile jest warty. Mysle ze ten ktorego nie ma juz w ksiegach w samym zlomie jest warty pare miliardow, [...]



Twój nick jest wyjątkowo na wyrost.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 19:56:53 przy kursie: 17,72 zł
powiem uczciwie, docinki randomow niewiele mnie obchodza.

Obejrzyj sobie tabele 5.1 majatek ruchomy. Zreszta nieruchomosci tez warto bo ceny nieuaktualniane od wielu lat.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 5 marca 2025 20:01:22 przy kursie: 17,72 zł
Gdzie jest tabela?

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 20:02:12 przy kursie: 17,72 zł
ale zeby nie bylo ze jestem leniwy masz tabele tutaj, mozesz przeliczyc sobie albo w/g zlomu albo ustalic sobie przeliczniki poprzez dlugosc zywotnosci vs amortyzacja .... np srednio wagon xl vs yl

https://imgur.com/a/yOQsOIB

Zrob sobie sam ta robote :) bo ja sie nie znam, prawda :)


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 marca 2025 20:05:05 przy kursie: 17,72 zł
a jak wolisz przeliczac z ilosci sprzetu to masz go tez w raportach. Szukaj sam, moze czegos sie dowiesz.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 5 marca 2025 20:07:19 przy kursie: 17,72 zł
Niestety nic nie widzę, ale z pewnością zauważyłbym miliardy w cenie złomu w majątku ruchomym. Chętnie bym się czegoś nauczył. Proszę wykaż te twoje miliardy w złomie. Według mnie wprowadzasz ludzi w błąd.

Dam Ci przykład kosztów nowego sprzętu:

. 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową;
• 40 wagonów przedziałowych 2. klasy;
• 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
• 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
• 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
• 38 wagonów restauracyjnych;
• 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.

NOWY łącznie kosztował 4,2 mld zł (cena 2022 r.). A teraz szukaj tego pozabilansowego złomu...
Edytowany: 5 marca 2025 20:10

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



20 21 22 23 24

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,261 sek.

nwsaiwkm
ljkkemsj
fspkazwi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
xsxwngcr
ldmzunyw
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat