PARTNER SERWISU
xskvcghu
23 24 25 26 27
1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 6 marca 2025 17:24:56 przy kursie: 18,24 zł
Moim zdaniem to co twierdzisz, nie trzyma się kupy. Pomijam fakt, że sprzedaż takiej liczby lokomotyw jak sugerujesz, spowodowałaby drastyczny spadek ceny, bo rynek nie jest w stanie wchłonąć takiej ilości. Z mojej strony to wszystko.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 6 marca 2025 18:04:51 przy kursie: 18,24 zł
nie musisz, prowadzimy kulturalna dyskusje. Moze do tego wrocisz kiedys moze nie.

Co do chlonnosci rynku, to tez uwazam ze to duzo ... chociaz z drugiej strony firmy kupuja praktycznie zlom od PKPC.
Moderator:
...
Edytowany: 6 marca 2025 20:19

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 6 marca 2025 18:59:22 przy kursie: 18,24 zł
Lubię ludzi, którzy grają wysoko. Rozumiem, że wiesz co robisz idąc za W.Buffetem. Powodzenia.

Ja dalej twierdzę, że nie ma prostej recepty na wyjście PKP Cargo z problemów, ponieważ gdyby było inaczej spółka nie byłaby w kłopotach w jakich jest obecnie, ale trzymam kciuki za Twój sukces i mam nadzieję, że się mylę. Obyś zgarnął miliony.thumbright
Edytowany: 6 marca 2025 18:59


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 6 marca 2025 19:38:30 przy kursie: 18,24 zł
Dodam jeszcze dwie publikacje, które wskazują na długi lub bardzo długi proces restrukturyzacji:

Cytat:
Cytowana w komunikacie spółki prezes PKP Cargo Agnieszka Wasilewska-Semail podkreśliła, że "pełny plan restrukturyzacji dla całej grupy wymaga bardzo dokładnych analiz biznesowych i finansowych, które będą bazą do założeń i działań prowadzonych w najbliższych latach". Wskazała, że kluczowym elementem nowej strategii jest długoterminowy model finansowy prognozujący wyniki całej grupy w perspektywie kilku lat. "Dopiero po zakończeniu tych prac jest możliwe opracowanie spójnych prognoz dla Grupy i poszczególnych Spółek oraz postawienie długoterminowych celów strategicznych" - dodała.


www.bankier.pl/wiadomosc/PKP-C...

Cytat:
Straty PKP Cargo z powodu trudnej sytuacji rynkowej ciągną się jednak dalej. Po trzech kwartałach 2024 r., spółka zanotowała 738,7 mln zł straty netto, z czego 336 mln zł przypada na trzeci kwartał. Wiceprezes Paweł Miłek poinformował, że zarząd robi wszystko, aby strata spółki do końca 2025 r. została zredukowana do zera. — Optymalizujemy koszty i zwiększamy obroty, a nasze działania zaczynają przynosić efekty — zaznaczył Miłek.


businessinsider.com.pl/gielda/...

MODERATOR
80
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 211
Wysłane: 7 marca 2025 08:03:15 przy kursie: 18,24 zł
Regulamin albo ban - wybór należy do Ciebie

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 7 marca 2025 08:11:21 przy kursie: 18,24 zł
spoko nie musze tu postowac. Strofujesz mnie jak dziecko a nie przeszkadzaja ci wycieczki osobiste ktore sa jawnym lamaniem regulaminu innych wzgledem mnie.

Zycze milego weekendu akcjonariuszom.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 7 marca 2025 09:12:15 przy kursie: 18,10 zł
1ketjow,

8 lat zarządzania spółką przez kompletnych matołów rozłożyłoby na łopatki nawet najprostszy biznes.

PKP Cargo wpadło w kłopoty przez najbardziej standardowe czynniki i to musi wyleczyć.

- przerost zatrudnienia
- wzrost długu i koszt jego obsługi
- brak optymalizacji całej działalności operacyjnej, procesu transportu

Rozwiązanie

- optymalizacja zatrudnienia
- ograniczenie zadłużenia
- optymalizacja procesów

Problem byłby gdyby Cargo nie było zdolne go generowania gotówki na poziomie operacyjnym.
Z głowy teraz napiszę, że nie kojarzę kwartału, żeby przepływy operacyjne były na minusie. Nawet pomimo tak fatalnego zarządzania.
To pokazuje jaki spółka ma potencjał przy odpowiednim zarządzaniu.
Niestety, chociaż dla mnie stety bo moim zdaniem stworzyła się okazja, nikt z tych wielkich menadzerów chyba nie miał na swojej uczelni Badań operacyjnych i nie rozumiał, że podstawą prowadzenia biznesu transportowego jest kompletna optymalizacja procesów.
.




1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 7 marca 2025 10:38:26 przy kursie: 18,10 zł
Cześć bginvest,

ja nie neguję zdolności PKP Cargo do generowania gotówki. Kwestionuję tezę, że wystarczy sprzedać tabor kolejowy w części w jakiej się z niego nie korzysta, aby uzdrowić sytuację finansową.

Ponadto spółka traci udziały w rynku. Jej klientami jeżeli chodzi o towary masowe są głównie spółki SP. Skoro rynek na towary masowe maleje to jest możliwe, że ich udział dalej będzie malał, a nie rósł, bo rynek przewozów masowych maleje.

Widziałem wczoraj na ich stronie internetowej, że planują osiągnąć 35% udział w rynku przewozów towarowych w ciągu 3 lat (Obecny udział to zdaje się około 29% - pytanie na ile poprawią rentowność). Zakładając, że sprzedadzą zbędny tabor i uzyskają jakieś środki, które przeznaczą na spłatę zadłużenia, to czekają ich znaczne wydatki inwestycyjne jeżeli zaczną odzyskiwać udziały w rynku, to znaczy, że dla akcjonariuszy pozostanie niewiele. Jeżeli natomiast nie będą odzyskiwać udziałów to nie widzę podstaw do inwestowania. Wskaźnik zadłużenia to 65%. Będą więc spłacać zobowiązania i ponosić wydatki odtworzeniowe w ŚT.

Nie jestem specjalistą od postępowań restrukturyzacyjnych, ale czy nie jest tak, że z wierzycielami zawierane są porozumienia dotyczących warunków spłaty zobowiązań. To ma wpływ na cashflow, a warunki nie są jeszcze znane.

Za 2025 r. planują wyjść na zero.

Kilka cytatów kadry zarządzającej moim zdaniem istotnych:

Cytat:
Zahamowaliśmy trend spadkowy i udało się ustabilizować udział PKP Cargo w rynku; będziemy dążyć, aby w najbliższych trzech latach nasz udział w przewozach wzrósł do 35 proc. - powiedziała prezes Wasilewska-Semail.


Cytat:
Wiceprezes ds. restrukturyzacji, Paweł Miłek, zaznaczył, że zarząd intensywnie pracuje nad zmniejszeniem strat finansowych, z nadzieją na osiągnięcie zerowego wyniku na koniec roku.


Cytat:
Dążymy do ustabilizowania naszego udziału w rynku i zahamowania trendu spadkowego. Obecnie obserwujemy lekkie zwiększenie tego udziału, ale jeszcze bym tego nie nazwała trendem wzrostowym. Chcemy odbudować nasze udziały w rynku. Pewnie nie będzie to możliwe na takim poziomie, jak to miało miejsce 10 lat temu, kiedy PKP Cargo miało powyżej 45 proc. udziału w rynku, ale na pewno chcemy te udziały odbudować.


Cytat:
To się nie wydarzy od razu, bo szereg działań będzie musiało być podjętych dlatego, że to jest bardzo konkurencyjny rynek. Odzyskiwanie tej dawnej pozycji będzie się musiało wiązać z tym, że zaoferujemy na rynku usługi lepsze niż nasi konkurenci - stwierdziła.
- odkrycie Ameryki?

Cytat:
Wiceprezes Miłek dodał, że spółka rozmawia z Ministerstwem Obrony Narodowej o możliwościach rozszerzenia współpracy w zakresie pozyskania lokomotyw spalinowych i platform do przewozu czołgów. - Myślimy w tej chwili o transzy marcowej - dodał.


strefabiznesu.pl/pkp-cargo-zap...


Cytat:
MON rozmawia z PKP Cargo. Chce zainwestować ok. 400 mln zł w tabor. Kurs przewoźnika wystrzelił


www.wnp.pl/logistyka/mon-rozma...




Edytowany: 7 marca 2025 10:55

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 7 marca 2025 11:26:05 przy kursie: 18,10 zł
Hej 1ketjoW,

Trzy strony o taborze było dla mnie za dużo.
Sprzedaż taboru to ułamkowa poprawa finansów oraz otwieranie drzwi konkurencji.
Jedyną receptą na poprawę sytuacji finansowej to układowe częściowe umorzenie zadłużenia i całości odsetek.
Schemat procesu sanacyjnego jest dla każdej spółki taki sam, dlatego jeszcze raz zachęcam do analizy Action.
Pamiętasz pewnie, trochę też tam w 2020 r. pisaliśmy.

Nie analizuję wyłącznie poziomu udziałów w rynku, bardziej mnie interesuje stabilność/wzrost przychodów.
Zakładam, że po uzdrowieniu przy 4,2 mld zl przychodu PKP Cargo będzie generować mocny wynik finansowy i cash flow operacyjny, który spokojnie pokryje CAPEX , obsługę długu i układu.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 7 marca 2025 13:23:16 przy kursie: 18,10 zł
Postępowania dotyczącego Action i PKP Cargo na ten moment nie można porównać. Postępowanie układowe i postępowanie restrukturyzacyjne to dwie różne procedury prawne. Poza tym nie znając warunków układu z wierzycielami, trudno wyrokować co będzie dalej. Widać, że mocno negocjują skoro wydłużyli termin na złożenie propozycji Planu restrukturyzacyjnego do sądu.

Cytat:
Zarząd Spółki PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji ("Emitent", "Spółka") w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 16/2025 roku z dnia 27.02.2025 roku informuje, że w dniu dzisiejszym Zarządca masy sanacyjnej uzyskał zgodę Sędziego-Komisarza na przedłużenie terminu na złożenie do akt sprawy Planu restrukturyzacyjnego Spółki oznaczając ten termin na dzień 30.06.2025 r.


biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy...

Informacje o Planie restrukturyzacyjnym:

Cytat:
Plan restrukturyzacyjny to nieodzowny (i obligatoryjny) dokument towarzyszący postępowaniom restrukturyzacyjnym – wszystkim, każdego rodzaju (od postępowania o zatwierdzenie układu poprzez przyspieszone postępowanie układowe po postępowanie sanacyjne).


Cytat:
8. projektowane zyski i straty na kolejne pięć lat oparte na co najmniej dwóch prognozach;
Czy opublikują te prognozy w komunikacie?

www.parp.gov.pl/component/cont...:plan-restrukturyzacyjny
Edytowany: 7 marca 2025 13:23


bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 7 marca 2025 14:08:02 przy kursie: 18,10 zł
Postępowania dotyczące Action i PKP Cargo są dokładnie takie same tj. sądowe postanowienie o postępowaniu sanacyjnym.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 7 marca 2025 14:19:09 przy kursie: 18,10 zł
bginvest napisał(a):
Postępowania dotyczące Action i PKP Cargo są dokładnie takie same tj. sądowe postanowienie o postępowaniu sanacyjnym.


Rozumiem, ale warunków układu nie znasz, a one mają decydujące znaczenie. Poza tym to sąd po przyjęciu Planu restrukturyzacji decyduje czy będzie postępowanie układowe czy restrukturyzacja będzie miała miejsce w innej formie.
Edytowany: 7 marca 2025 14:20

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 7 marca 2025 14:39:43 przy kursie: 18,10 zł
Myślę, że jeśli jakieś propozycje układowe powstały to na tą chwilę zna je tylko zarządca masy sanacyjnej i Wojewódka.
Edytowany: 7 marca 2025 14:48

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 10 marca 2025 15:48:56 przy kursie: 17,70 zł
ESPI, nastepny zakup 1005 akcji przez Wojewodke.

pozdrawiam akcjonariuszy

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 13 marca 2025 14:47:23 przy kursie: 17,60 zł
na D1 jestesmy tuz na SMA 200 (17.39 PLN) teraz powinno nastapic albo odbicie albo test przebicia na zwiekszonych obrotach.

Tu wykres

https://imgur.com/hjQqChr

pozdrawiam akcjonariuszy PKPC


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 15 marca 2025 09:41:04 przy kursie: 17,60 zł
Jest plan restrukturyzacyjny dla PKP CARGOTABOR. Krok w przód - moim zdaniem rynek dostaje to na co czekał. salute Szczerze jestem zdziwiony.

To pokazuje, że zarządca i zarząd pracują wbrew głosom przeciwników, czy artykułów, które pojawiały się na zamówienie (jak to ostatnio w Parkiecie) Oddala to ryzyko bankructwa i przyczyni się do tego, że widać coraz bardziej światło w tunelu w postaci powrotu do TRWAŁEJ RENTOWNOŚĆI całej grupy kapitałowej.

Obecnie mają 2,5 miesiąca na złożenie planu restrukturyzacyjnego GK. Rynek powinien dyskontować dobre informacje, bo wycena spółki na poziomie ca 780 mln zł przy skali działalności to zdecydowanie skrajne dowartościowanie. Trochę case jak CCC na sterydach.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 15 marca 2025 11:07:25 przy kursie: 17,60 zł
Dix22 napisał(a):
Jest plan restrukturyzacyjny dla PKP CARGOTABOR. Krok w przód - moim zdaniem rynek dostaje to na co czekał. [...]

To pokazuje, że zarządca i zarząd pracują wbrew głosom przeciwników, czy artykułów, które pojawiały się na zamówienie (jak to ostatnio w Parkiecie) [....]
[...].


Poza argumentem, że jest to twoje zdanie, masz jakieś przemyślenia, że właśnie na taki plan restrukturyzacji rynek czekał? Bo kurs na to nie wskazuje.
Czy masz jakieś dowody na cyt. "artykuły na zamówienie"? Bo jeżeli nie, zaczynam się o Ciebie martwić.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 15 marca 2025 11:08:32 przy kursie: 17,60 zł
Realista7201 napisał(a):
na D1 jestesmy tuz na SMA 200 (17.39 PLN) teraz powinno nastapic albo odbicie albo test przebicia na zwiekszonych obrotach.
Tu wykres
https://imgur.com/hjQqChr
pozdrawiam akcjonariuszy PKPC


Czyli kurs albo spadnie albo wzrośnie. W końcu masz rację

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 15 marca 2025 11:33:15 przy kursie: 17,60 zł
Przeczytałem komunikat. Nie widzę przełomu. Raczej potwierdzenie trudnej sytuacji spółki.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 15 marca 2025 12:26:54 przy kursie: 17,60 zł
1ketjoW napisał(a):
Przeczytałem komunikat. Nie widzę przełomu. Raczej potwierdzenie trudnej sytuacji spółki.

To twoje zdanie. Oceniaj to jak chcesz.

Cytat:
Plan restrukturyzacyjny PKP CARGOTABOR przewiduje wdrożenie środków restrukturyzacyjnych mających na celu przywrócenie jej rentowności oraz zdolności do regulowania zobowiązań.

Dla mnie to oznaka, że ta sytuacja, która była tragiczna (bankructwo) zmieniła się z sytuację "trudną", a w następnym okresie zmieni się w sytuację "lepszą" a następnie w "dobrą" i później "bardzo dobrą".

Wycena obecnie nie uwzględnia polepszenia sytuacji - kurs spółki to nadal poziomy 12 - 18 zł (bez zmian, ruch w tym zakresie). Ale przecież sytuacja dot. fundamentów ma się zmienić? Wniosek? Pozostawiam tobie.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



23 24 25 26 27

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,346 sek.

aqbawqig
kjkxzszw
pvmfxhco
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
exgmozei
eymyiamq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat