16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
19 lipca 2025 18:33:13
przy kursie: 15,30 zł
1ketjoW napisał(a):Akurat chyba nie przeczytałeś, co jest napisane w publikacji jaką sam cytujesz: Cytat:Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zapowiada trzydniowe manifestacje jako protest przeciwko sytuacji w PKP CARGO. Oraz przeciw wieloletniej antykolejowej polityce rządu. Wnioskuje, że chodzi o kolejne rządy RP. Wcześniej (np. za PiS) nie protestowali, ponieważ PKP Cargo mimo przerostów zatrudnienia było zyskowne lub na stosunkowo niewielkiej stracie. Gdyby chodzilo o kolejne rzady, napisaliby ze chodzi o kolejne rzady. Napisali rzadu, wiec chodzilo im o ten rzad. Jestem ostro ciety na ZZ, poniewaz wysysanie kasy z kasy, gdy wiadomo ze swieci pustkami czyli bratanie sie z poprzednia wladza za podwyzki bez powodow prawie doprowadzilo do upadku cargo. Gdyby rzady sie nie zmienily, mysle ze nie mielibysmy juz czego ratowac.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
19 lipca 2025 20:40:49
przy kursie: 15,30 zł
Przymiotnik wieloletni przeczy temu co piszesz. Obecny rząd nie rządzi wiele lat.
|
|
5 Dołączył: 2025-05-09 Wpisów: 36
Wysłane:
20 lipca 2025 01:11:15
przy kursie: 15,30 zł
Panowie to tak zeby sie nie kłócić o to kto spółkę wprowadził na nieodpowiednie tory. www.salon24.pl/newsroom/145441...Moja mysl jest następująca. Czy przypadkiem nie będziemy świadkami przekierowania transportu drogowego na transport kolejowy? Wiem ze to może zbyt dalekie do zrealizowania lecz czy przypadkiem nie wyjdzie słońce dla pkpc? Swoja droga czy ktoś wie l czy jest jakiś wskaźnik emisji CO2 tir vs kolej?
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
20 lipca 2025 07:33:37
przy kursie: 15,30 zł
Nie chodzi o kłócenie się, a o czasami bezkrytyczne namawianie do inwestycji. Ta inwestycja niesie za sobą ryzyka ale osoby podbijające wątek o nich nie piszą.
W sprawie ciężkiego transportu samochodowego UE ma jasne wytyczne co do elektromobilności, napędu wodorowego oraz budowy stacji ładowania czy paliw.
PKP Cargo planuje zwolnienia w 2026 r., a to ma bardzo negatywny wydźwięk moim zdaniem, ponieważ nie wskazuje na poprawę operacyjną i wzrost liczby przewozów. To raczej zapowiedź odwrotnego kierunku i wskazanie, że obecnie nie są w stanie szybko dopasować skali zatrudnienia do potrzeb.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
20 lipca 2025 07:49:52
przy kursie: 15,30 zł
pkp cargo dostosowalo rozmiar organizacji do skali prowadzonego biznesu. Tak jak kazda spolka powinna. Zwolnienia beda i w 2025 i 2026 roku.
Co do bezkrytycznego podejscia ...... jako akcjonariusz mam prawo pisac o polepszajacej sie sytuacji i potencjale, zwlaszcza mam prawo wydaje mi sie odpisywac na codzienne deprecjonowanie szans spolki przez jedna osobe.
Edytowany: 20 lipca 2025 08:04
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
20 lipca 2025 09:33:10
przy kursie: 15,30 zł
Realista7201 napisał(a): Co do bezkrytycznego podejscia ...... jako akcjonariusz mam prawo pisac o polepszajacej sie sytuacji i potencjale, zwlaszcza mam prawo wydaje mi sie odpisywac na codzienne deprecjonowanie szans spolki przez jedna osobe.
inwestowanie nie polega na zakupie akcji a potem pisaniu setek postów na forum z przekowaniem że ta czyność z powoduje zainteresowanie wiekszego kapitału spółka i wzrost kursu
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
20 lipca 2025 10:05:45
przy kursie: 15,30 zł
Akcjonariusz ma prawo pisać co mu się podoba. Pisanie wyłącznie w superlatywach o inwestycji bez opisania ryzyk, to brak obiektywizmu, po tym jak samemu się dokonało inwestycji. Innymi słowy chcesz przekonać innych do swojej decyzji, która uważasz za uzasadnioną.
Jak już pisałem. Nie ma inwestycji bez ryzyka. Jeżeli zakładasz jak i Zarząd znaczny spadek operacji w 2026 r. względem 2025 r. to nie pisz o nowych kontraktach i super perspektywach, ponieważ zwolnienia w 2026 r. świadczą o czym innym.
Spadki w transporcie węgla będą postępować. Jeżeli spółka nie będzie umiała zastąpić tych strat innego rodzaju transportem, to będzie przez lata dostosowywać swoją strukturę zatrudnienia do malejącego wolumenu przewozów.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
20 lipca 2025 13:20:12
przy kursie: 15,30 zł
Spolka jest w downscalingu i pisze ze wyjdzie na zero w tym roku i na plus w przyszlym. Bedzie dostosowana do wielkosci rynku, jesli rynek urosnie lub jej udzialy bedzie mogla dokonac leasingu sprzetu i zrekrutowac nowych maszynistow. W tej chwili nie ma takiej potrzeby. Mamy pipeline na sprzedaz majatku do skali, ktora moze pokryc ponad polowe dlugu (z kolega zebralismy razem i zrobilismy weighting prawdopodobienstwa) i mamy proces renegocjacji zadluzenia (ciezko wyczuc o ile) ktory potrwa rok plus. https://imgur.com/WrkCZBnzerknij sobie, to nie jest rekomendacja, poprostu nasze wyliczenia. A co bedzie to zobaczymy. To ze jest ryzyko, wszyscy wiedza, ale moim zdaniem ryzyko jest minimalne Co ciekawe duzo piszacych tu osob nawet nie wie, ze spolka ze wzgledu na to jak zostala powolana, NIE MOZE UPASC. Co najwyzej moglaby przestac swiadczyc uslugi. Takze nalezy dodac ze rola syndyka jest doprowadzenie do zysku przy pesymistycznych zalozeniach, nie optymistycznych. Co wlasnie zrobila przy planie.
Edytowany: 20 lipca 2025 13:22
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
20 lipca 2025 13:44:52
przy kursie: 15,30 zł
RomanR napisał(a):Panowie to tak zeby sie nie kłócić o to kto spółkę wprowadził na nieodpowiednie tory. www.salon24.pl/newsroom/145441...Moja mysl jest następująca. Czy przypadkiem nie będziemy świadkami przekierowania transportu drogowego na transport kolejowy? Wiem ze to może zbyt dalekie do zrealizowania lecz czy przypadkiem nie wyjdzie słońce dla pkpc? Swoja droga czy ktoś wie l czy jest jakiś wskaźnik emisji CO2 tir vs kolej? Transport kolejowy: 24 gramy CO2 na tonokilometr. Transport drogowy (samochody ciężarowe): 137 gramów CO2 na tonokilometr.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
20 lipca 2025 19:55:20
przy kursie: 15,30 zł
Nie chodzi o to że firma nie upadnie tylko o to aby była zyskowna.
UE ma dokładne wytyczne dotyczące transportu ciężkiego samochodowego i terminów zmian na napęd wodorowy bądź elektryczny. Twierdzenie, że transport kolejowy przejmie transport samochodowy wydaje się więc mocno naciągane.
Obcenie PKP Cargo działa głównie transportując węgiel. W związku z transformacja energetyczna ten zakres działalności spada. Konkurencja, która działa na rynku i która nie ma kłopotów finansowych ani nie jest w sanacji spokojnie inwestuje w przewozy intermodalne. Skoro mimo sanacji od niedawna płacą pracownikom w terminie to znaczy że pieniędzy nie ma na inwestycje. To znaczy równiez, że rozwój w intermodalu jest odłożony w czasie w najlepszym razie o ile konkurencja nie podzieli tortu. Niezłym posunięciem byłoby kupno DB Cargo Polska ale nie ma na to kasy.
Potwierdzeniem tego, że firma się kurczy, a nie rozwija da plany zwolnień na 2026 r. Udziały rynkowe maleją. 35% udziałow w rynku planowane przez zarząd, wydają się obecnie mało realistyczne.
To że PKP Cargo zrobiło swoje wyliczenia do planu dla wierzycieli nie znaczy, że oni nie zrobią swoich wyliczeń. W tej sprawie nic nie jest przesądzone.
Edytowany: 20 lipca 2025 20:00
|
|
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
20 lipca 2025 20:45:48
przy kursie: 15,30 zł
firma jasno pisala, ze od polowy trzeciego kwartalu powinien byc pozytywny wplyw kontraktow z zeszlego roku. Firma jasno pisala ze wyjdzie na 0 w tym roku a zysk od przyszlego. Biorac pod uwage, ze mamy duzy minus z poczatku roku obserwujmy dalsze wyniki, wg tego co pisze spolka powinien byc plus w q3 ew q4 i to dosyc duze zeby wyjsc na 0 za caly rok. Co bedzie zobaczymy, to ze firma sie kurczyla w przeszlosci jest truizmem, dlatego jest wyceniana jak bankrut, jednakze nie ma powodu zeby kurczyla sie dalej. Ciagle jest za duzo osob zatrudnionych, nie byly zwolnione za PISu a powinny. Przez to firma bedzie mniejsza ale stabilizacja juz jest, takze w cashflow, a wrecz nawet poprawa. Do tego jak pokazywalem mamy przed soba sprzedaz majatku i dofinansowanie. To ze firma nie upadnie jest wiadome, nigdy nie miala upasc. Do tego Panstwo nie moze sobie pozwolic na brak kregoslupa transportowego. Niezaleznie kto rzadzi. Trudne decyzje za nami. Obserwuj i sledz pipeline sprzedazy niepotrzebnego majatku.
Edytowany: 20 lipca 2025 21:05
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
20 lipca 2025 22:47:16
przy kursie: 15,30 zł
Realista7201 napisał(a): Co bedzie zobaczymy, to ze firma sie kurczyla w przeszlosci jest truizmem, dlatego jest wyceniana jak bankrut, jednakze nie ma powodu zeby kurczyla sie dalej. Ciagle jest za duzo osob zatrudnionych, nie byly zwolnione za PISu a powinny. Przez to firma bedzie mniejsza ale stabilizacja juz jest, takze w cashflow, a wrecz nawet poprawa. Do tego jak pokazywalem mamy przed soba sprzedaz majatku i dofinansowanie. To ze firma nie upadnie jest wiadome, nigdy nie miala upasc. Do tego Panstwo nie moze sobie pozwolic na brak kregoslupa transportowego. Niezaleznie kto rzadzi. Trudne decyzje za nami. Obserwuj i sledz pipeline sprzedazy niepotrzebnego majatku.
Również uważam, że wizja bankructwa - jakkolwiek to nazwać odeszła do lamusa. Ale rynek oczekuje twardych danych. Moim zdaniem wyniki za II kwartał tego dostarczą - czyli koniec września.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
20 lipca 2025 23:05:11
przy kursie: 15,30 zł
Przecież firma kurczyła się również od 2024 r. i na początku 2025 r. Patrzę na stronę PKP nieregularnie. Nie widzę aby liczba pociągów rosła na torach.
Zwolnienia w przyszłym roku pokazują, że mimo zwolnień w 2024 i 2025 r. dalej mają za dużo ludzi w stosunku do potrzeb. To nie jest zwiastun wzrostu operacyjnego o czym pisałem.
Ceny spadły o 20% jak twierdzi Zarząd, co sugeruje mocna walkę konkurencyjną i widać to po przychodach 1q25 r. Wpływ nowych umów (de facto cześć z nich to odnowienie poprzednich kontraktów) moim zdaniem może być iluzoryczny, co widać po dalszych stratach spółki w udziale w rynku przewozów kolejowych również w 2q25 r. Firma się kurczy i będzie się kurczyć w związku z niższym zapotrzebowaniem na węgiel. Nie widzę istotnych umów w segmencie w jakim spółka chce najbardziej rosnąć czyli intermodalu.
W 2022 r. PKP Cargo miało 40% udział w transporcie węgla dlatego transformacja energetyczna najmocniej uderzy w te spółkę. Poza tym im więcej majątku sprzedzą teraz tym więcej będą mogli spłacić zobowiązań. To znaczy, że wysokie ich umorzenie jest raczej mało prawdopodobne.
Brak terminowych spłat pracownikom zobowiazań i planowana pożyczka 500 mln zł od PLK (z pamięci) wskazują brak środków na inwestycje, a konkurencja się rozwija w intermodalu.
Wejście mocniej PKP Cargo w ten rynek spowoduje spadek cen, bo czym mają wygrać nowe kontrakty jak nie ceną. Marża więc spadnie.
Mimo zwolnień i sanacji na poziomie wyniku na sprzedaży mają stratę za 1q25 r.
Zarząd twierdzi, że na poziomie wyniku netto wyjdzie na plus w 2025 r. Pytanie czy biorą pod uwagę sprzedaż majątku i wpływ na wynik czy nie. Jeżeli tak to będą to zdarzenia jednorazowe podobnie jak rezerwy na zwolnienia jakie zaksięguje prawdopodobnie w 2q25 r.
Reasumując. Biznes w jakim mają mocną pozycję maleje. Dużych inwestycji w intermodal nie robią ponieważ nie mają środków. Zwalniają ludzi w 2024, 2025 i 2026 r. i nie jest wykluczone że nie będą ich zwalniać dalej, skoro nie mogą zastąpić strat w transporcie węgla.
Edytowany: 20 lipca 2025 23:21
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
21 lipca 2025 08:08:44
przy kursie: 15,30 zł
1ketjoW napisał(a): Marża więc spadnie.
Marża na przewozach intermodalnych i tak będzie wyższa niż na przewozach węgla. Więc na intermodalu - faktycznie może być niższa, natomiast całościowo powinna mocno wzrosnąć.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
21 lipca 2025 08:58:53
przy kursie: 15,30 zł
Teraz 19,2% według masy i 18,8 według pracy przewozowej to transport intermodalny, jeżeli chodzi o udział w rynku. W Planie restrukturyzacji informują, że w 2031 r. chcą aby transport intermodalny stanowił 19% ich przychodów. W 2024 r. udział transportu intermodalnego wzrosł o 1,5 p.p. w pracy przewozowej. Przewieźli 2,615 mln tkm, a całości to 17,981 tkm. Udział wyniósł więc około 14,5%. Zakładając że w przychodach ten rodzaj transportu ma większy udział np. 15% widać, że spektakularnych wzrostów w tym segmencie nie będzie do 2031 r. Nie zakładam wzrostów przychodów czy marzy ponieważ rynek jest konkurencyjny co potwierdza spadek cen o 20%. www.pkpcargo.com/dane-operacyj...Poza tym w niektórych przetargach na transport węgla konkurencja twierdziła, że PKP Cargo zaniżyła ceny. Na tym dużego zysku nie będzie. Widać że restrukturyzacja to głównie redukcja kosztów.
Edytowany: 21 lipca 2025 09:04
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 09:36:17
przy kursie: 15,59 zł
chodzi o wzrost o 19 punktow procentowych w porftelu. Zrobili ten sam blad co ty niedawno gdy dyskutowalismy o pp vs %. Jak widzisz zdarza sie kazdemu. Nie moga wzrosnac do 19% jak juz maja 19% :)
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
21 lipca 2025 10:57:46
przy kursie: 15,59 zł
Myślisz udział w przychodach spółki z udziałem w rynku. Teraz mają 19% udziału w rynku. Według masy przewozowej 14,5% jeżeli o strukturę przetworzonej masy przez spółkę. Tego się nie powownuje dlatego założyłem wyższy udział w przychodach spółki tj. 15%.
Edytowany: 21 lipca 2025 10:59
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 14:10:45
przy kursie: 15,59 zł
ty zakladasz a ja zapytalem spolki. Dam znac co odpowie.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
21 lipca 2025 14:27:50
przy kursie: 15,59 zł
To jest bardzo wazne dla PKP Cargo. W zeszlym tygodniu senat przyjal nowelizacje ustawy Prawo Restrukturyzacyjne. Dla mnie najwazniejsze jest to: modyfikacja mechanizmu zatwierdzania układu wbrew sprzeciwowi grupy wierzycieli. Sad ma prawo zatwierdzic uklad mimo sprzeciwu. www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/...Dziekuje za uwage
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
21 lipca 2025 16:40:34
przy kursie: 15,59 zł
A jesteś pewien, że nie będzie tak jak w przypadku poprzedniej nowelizacji? Cytat:Do postępowań restrukturyzacyjnych wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.