PARTNER SERWISU
wuvqtced
44 45 46 47 48
Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 17 lipca 2025 16:23:55 przy kursie: 15,40 zł
Czy w teorii - gdyby osiągnęli pułap 80 - 120 mln zł zysku netto kwartalnie w następnych latach, co oznacza, że będą obsługiwać swoje zadłużenie a sytuacja będzie ustabilizowana i będą przynosić wartość inwestorom, to o jakich wartościach kapitalizacji możemy mówić?

Wiadomo, że nie jest możliwe ustalić zależności pomiędzy EBITDA a zysk netto, bo na to wpływa mnóstwo czynników i każdy kwartał jest inny. Więc nie próbuje tutaj nawet tego zrobić, lecz kierunek zmian w mojej ocenie jest pozytywny. Nie biorę pod uwagi otoczenia, bo na zmiany rynkowe nie poradzimy i trzeba płynąć z prądem a nie pod prąd.

Wiele z was tutaj nie docenia jednego faktu, a mianowicie - że zarząd PKP CARGO nie wniósł wniosku o upadłość. A było blisko. Moim zdaniem wszystko do tego dążyło. PKP Cargo w sytuacji zatrudniania 14 tys. ludzi, ciągłego zadłużania się i złego modelu biznesowego (węgiel, węgiel, węgiel...) powinino upaść.

Więc jak rynek, czyli nasza kochana Pani Giełda to wyceni? Jeszcze do wyciskania cytryn długa droga, lecz mam wrażenie, że Pani Giełda zasadziła dobre ziarna i teraz je pielęgnuje przed sępami i innym ptactwem, które chce wygryźć ziarna (trochę metaforycznie al'a książka Benjamina Grahama "Inteligentny Inwestor"...)

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 17 lipca 2025 16:44:24 przy kursie: 15,40 zł
bginvest napisał(a):
Mam nadzieję, że sobie żartujesz.

"Inne zobowiązania długoterminowe 573 000"

w tym jest prawie 500 mln pln Rezerwy z tytułu świadczeń pracowniczych. Według Ciebie to weszło w masę sanacyjną :):):):):?????



Inne zobowiązania krótkoterminowe 897 500

w tym:
150 mln Rozrachunki z pracownikami
125 mln Rezerwy z tytułu świadczeń
200 mln Publicznoprawne
240 mln VAT

Ale dopasowanka fajna:)




Zarzad i RN PKP Cargo dziala w interesie spolki i oto chodzi. To nie sa politycy, to sa businessmeni i robia swoja robote dobrze.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 17 lipca 2025 16:45:19 przy kursie: 15,40 zł
bginvest napisał(a):
Mam nadzieję, że sobie żartujesz.

"Inne zobowiązania długoterminowe 573 000"

w tym jest prawie 500 mln pln Rezerwy z tytułu świadczeń pracowniczych. Według Ciebie to weszło w masę sanacyjną :):):):):?????



Inne zobowiązania krótkoterminowe 897 500

w tym:
150 mln Rozrachunki z pracownikami
125 mln Rezerwy z tytułu świadczeń
200 mln Publicznoprawne
240 mln VAT

Ale dopasowanka fajna:)


Nie chodzi o dopasowanie ale o wskazanie, że zobowiązania leasingowe i jakaś część zobowiązań wobec banków nie weszła do układu. To, że uważasz, że jest inaczej mnie nie dziwi - tylko po co personalizować dyskusję. Zobowiązania kredytowe to 2,185 mln zł na dzień 31.03.2015 r. Skoro w układzie jest ca 3 mld zł, to widać, że się Ci liczby nie spinają, ponieważ samych zobowiązań z tytułu dostaw i usług jest 1,2 mld zł. Razem kredyty plus zobowiązania to ca 3,4 mld zł. VAT może być objęty układem, podobnie zobowiązania publicznoprawne. Świadczenia pracownicze i rozrachunki z pracownikami nie wchodzą do układu. To mój błąd.

Jeżeli jeszcze zwolnią ludzi to świadczenia pracownicze na pewno spadną.
Edytowany: 17 lipca 2025 16:51


bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 17 lipca 2025 17:00:12 przy kursie: 15,40 zł
Po pierwsze to jakiś tydzień czy dwa temu ja pisałem, że leasing w racji swojej formy nie wchodzi w masę.

Po drugie, Twoja wypowiedź,

"Poza tym układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych ani leasingu. Nie jest dla mnie w tej sytuacji jasne czy kontrahenci będą chcieli brać włącznie na siebie kwestię kosztów restrukturyzacji z wyłączeniem np. banków. To banki będąmiały największy problem w przypadku upadłości PKP Cargo."

Każdy kto to przeczyta uzna, że zobowiązania finansowe nie wchodzą w masę sanacyjną, co jest nieprawdą ponieważ leasing z finansowych nie wchodzi. Dalsza część Twojej wypowiedzi to już tworzenie teorii na podstawie błędnej tezy.
To tak jak ten Niemiec co miał na terminalu 100.000 TEU zmonopolizować transport z Ukrainy do całej EU.
Edytowany: 17 lipca 2025 16:59

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 17 lipca 2025 17:17:35 przy kursie: 15,40 zł
Cytat:
Poza tym układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych ani leasingu.


To zdanie jest błędne tylko w część. Powinienem napisać, że cześć zobowiązań kredytowych nie wchodzi (te zabezpieczone rzeczowo). Reszta jest prawdą.

Niemcy rozbudowują terminal na Ukrainie dla transportu intermodalnego. W grudniu 2025 r. ma ruszyć po modernizacji. To wynika z publikacji jakie zamieściłem na forum.

Mnie ta spółka ciekawi, ale się w nią nie wgłębiam. Publikacje są takie jakie są plus fakt o stracie rynku i spadku cen na przewozach oraz informacji, że rynek się kurczy. Inwestujesz w spółkę z kłopotami na kurczącym się rynku gdzie część konkurencji dostaje wsparcie finansowe. Twój wybór.

Samo umorzenie zobowiązań nie wiele znaczy, ponieważ to one off. Operacyjnie mimo zwolnienia ludzi mają stratę na sprzedaży w 1q25 r. i niższe przychody o ca. 20% yoy. Rozumiem, że uważasz, że to perspektywiczny biznes. Może za kilka lat. Z obecną infrastrukturą i rosnącą konkurencją moim zdaniem nie. Dodatkowo trzeba pamiętać, że DB dostaje wsparcie (ca 1,9 mld EUR - co ma wpływ na konkurencyjność). Może, że państwo obciąży transport drogowy nowymi opłatami lub zacznie dopłacać do transportu kolejowego (ale to spekulacja).

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 17 lipca 2025 17:50:52 przy kursie: 15,40 zł
1ketjoW napisał(a):
Cytat:
Poza tym układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych ani leasingu.


To zdanie jest błędne tylko w część. Powinienem napisać, że cześć zobowiązań kredytowych nie wchodzi (te zabezpieczone rzeczowo). Reszta jest prawdą.

Niemcy rozbudowują terminal na Ukrainie dla transportu intermodalnego. W grudniu 2025 r. ma ruszyć po modernizacji. To wynika z publikacji jakie zamieściłem na forum.

Mnie ta spółka ciekawi, ale się w nią nie wgłębiam. Publikacje są takie jakie są plus fakt o stracie rynku i spadku cen na przewozach oraz informacji, że rynek się kurczy. Inwestujesz w spółkę z kłopotami na kurczącym się rynku gdzie część konkurencji dostaje wsparcie finansowe. Twój wybór.

Samo umorzenie zobowiązań nie wiele znaczy, ponieważ to one off. Operacyjnie mimo zwolnienia ludzi mają stratę na sprzedaży w 1q25 r. i niższe przychody o ca. 20% yoy. Rozumiem, że uważasz, że to perspektywiczny biznes. Może za kilka lat. Z obecną infrastrukturą i rosnącą konkurencją moim zdaniem nie. Dodatkowo trzeba pamiętać, że DB dostaje wsparcie (ca 1,9 mld EUR - co ma wpływ na konkurencyjność). Może, że państwo obciąży transport drogowy nowymi opłatami lub zacznie dopłacać do transportu kolejowego (ale to spekulacja).



DB dostaje wsparcie pod warunkem sprzedania firm wlaczajac DB PL. Wiec argument nie ma sensu moim zdaniem. Rynek klasyczny sie kurczy ale intermodal rosnie. Rynek calosciowo przestal malec M/M juz od paru miesiecy. Tak wiec ten argument tez nie stoi.

Wydaje sie ze ze wzrostem przemyslu obronnego i poprawy intermodalu rynek wcale nie musi sie kurczyc.

Firma juz ograniczyla koszty, Q1 zawieralo koszty odpraw zreszta Q2 tez. Firma mowi ze wyjdzie na 0 w calym roku, czyli Q3 powinno byc juz na plus dosyc duzy. Czy maja racje zobaczymy.


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 17 lipca 2025 18:17:52 przy kursie: 15,40 zł
Klasyczny transport towarowy kolejowy nadal traci udziały na rzecz drogowego, mimo wzrostu wolumenów intermodalnych .

Nie ma lub ja nie znam terminu sprzedaży DB Cargo w Polsce. Pomoc już płynie, a mają pewno ponad rok na sprzedaż aktywów.

Przetransportowana masa towarowa waha się w 2025 r. mdm - wyraźnej tendencji brakuje.

dane.utk.gov.pl/sts/przewozy-t...

Udział PKP Cargo w rynku transportu intermodalnego to około 19% i nie są liderem w Polsce. Mają dostać 500 mln zł pożyczki aby kupić odpowiedni tabor, a to znaczy, że obecnie go nie mają za wiele w stosunku do potrzeb.

Czy wyjdą na plus w 3q2025 r.? - trzymam kciuki.


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 17 lipca 2025 18:26:23 przy kursie: 15,40 zł
no czyli rynek juz sie nie kurczy, a ty nie znasz terminu kiedy DBC musi sprzedac DBCPL.

No to teraz jestesmy juz w strefie faktow.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 17 lipca 2025 18:58:01 przy kursie: 15,40 zł
Realista7201 napisał(a):
no czyli rynek juz sie nie kurczy, a ty nie znasz terminu kiedy DBC musi sprzedac DBCPL.

No to teraz jestesmy juz w strefie faktow.


Rok do roku się kurczy. Fakt. W poszczególnych miesiącach 2025 r. bywa różnie.

Co do sprzedaży DB Cargo Polska. Zobaczymy komu sprzedadzą i jak przygotują spółkę do sprzedaży. Garść informacji czy sprzedawana spółka się rozwija.

Cytat:
DB Cargo Polska zamawia lokomotywy wielosystemowe


intermodalnews.pl/2025/03/24/d...

Cytat:
DB Cargo Polska obsługuje nowe połączenie Polska – Włochy


Cytat:

To regularne połączenie jest świetnym przykładem, jak zrównoważony transport intermodalny przyczynia się do sprawnej międzynarodowej wymiany handlowej. Jednocześnie, to połączenie gwarantuje redukcję CO₂ przy redukcji kosztów transportu — napisano w komunikacie DB Cargo Polska.


intermodalnews.pl/2025/02/25/d...

W przeciwieństwie do PKP Cargo utrzymują udział w malejącym rynku rdr.


Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 17 lipca 2025 20:03:53 przy kursie: 15,40 zł
bo udzial pkp maleje w transporcie wegla, intermodal jest lzejszy.

Udzial PKP w intermodalu 19.20% do pierwszej pozycji brakuje 0.2X%. Mysle ze juz wkrotce, a jak bedzie zobaczymy. Udzialy ich rosna.

Udzial DB Cargo 12% w intermodalu.

Nie ma znaczenia, rynek po DB Cargo przejma inni nie tylko intermodal, ale calosc przewozow. Ja nie inwestuje tu na miesiace ale na lata.


pozdrawiam



1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 17 lipca 2025 22:14:01 przy kursie: 15,40 zł
W 2024 r. stracili pozycję lidera. Generalnie 2024 r. ich udział w rynku w tym segmencie bardzo zmalał zgodnie z poniższą publikacją.

Cytat:

W 2024 roku wszystkie parametry w kolejowych przewozach intermodalnych wzrosły w stosunku do roku poprzedniego. Pozycję lidera rynku straciło jednak PKP CARGO, notując wysokie spadki zarówno masy ładunków, jak i wykonanej pracy przewozowej.


Cytat:

Jeszcze w 2023 roku PKP CARGO miało udziały w rynku intermodalnym na poziomie około 33%, a w 2024 roku spadły one poniżej 20%. Pozycję lidera przejęła natomiast spółka PCC Intermodal, choć jeszcze w pierwszym półroczu PKP CARGO minimalnie wyprzedzało konkurenta.


www.nakolei.pl/dobry-rok-dla-i...

Tu można śledzić dane o udziale w przewozach intermodalnych. Różnica to 0,27% w 1q2025.

dane.utk.gov.pl/sts/transport-... W RYNKU


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 18 lipca 2025 08:39:41 przy kursie: 15,40 zł
www.nakolei.pl/maszynisci-beda...

Maszyniści z PKP Cargo będą pod koniec lipca protestować i sprzeciwiać się polityce wieloletniej polskiego rządu.

Czyli co - jak był PiS to było OK, a teraz jak trzeba zrobić po PiSie porządki - to już nie OK. hello1

Ciekawe czy coś z tych protestów wyniknie - jak na przykład zmiany w transporcie krajowym i opodatkowanie tirów... Ale wątpię, szczerze wątpię.

Samooczyszczanie w spółce.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 18 lipca 2025 08:55:14 przy kursie: 15,40 zł
Akurat chyba nie przeczytałeś, co jest napisane w publikacji jaką sam cytujesz:

Cytat:
Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zapowiada trzydniowe manifestacje jako protest przeciwko sytuacji w PKP CARGO. Oraz przeciw wieloletniej antykolejowej polityce rządu.


Wnioskuje, że chodzi o kolejne rządy RP.

Wcześniej (np. za PiS) nie protestowali, ponieważ PKP Cargo mimo przerostów zatrudnienia było zyskowne lub na stosunkowo niewielkiej stracie.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 18 lipca 2025 09:00:21 przy kursie: 15,30 zł
1ketjoW napisał(a):
Akurat chyba nie przeczytałeś, co jest napisane w publikacji jaką sam cytujesz:

Cytat:
Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zapowiada trzydniowe manifestacje jako protest przeciwko sytuacji w PKP CARGO. Oraz przeciw wieloletniej antykolejowej polityce rządu.


Wnioskuje, że chodzi o kolejne rządy RP.

Wcześniej (np. za PiS) nie protestowali, ponieważ PKP Cargo mimo przerostów zatrudnienia było zyskowne lub na stosunkowo niewielkiej stracie.


Dokładnie o tym pisałem. Za PiS nie protestowali pomimo, że spółka szła w drogę bankructwa. Gdyby nie pan Wojewódka z ekipą PKP Cargo dzisiaj by nie istniało. I trzeba to jasno mówić.

Na przykład: Do czynności w których DB Cargo potrzebuje 1 pracownika, w PKP Cargo potrzeba było 4 pracowników. ABSURD Shame on you

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 18 lipca 2025 09:23:33 przy kursie: 15,30 zł
Cytat:
Dokładnie o tym pisałem. Za PiS nie protestowali pomimo, że spółka szła w drogę bankructwa. Gdyby nie pan Wojewódka z ekipą PKP Cargo dzisiaj by nie istniało. I trzeba to jasno mówić.

Na przykład: Do czynności w których DB Cargo potrzebuje 1 pracownika, w PKP Cargo potrzeba było 4 pracowników. ABSURD


Teza jest ale czym poparta? Niechęcią polityczną. Przecież jest na tym forum kilka wątków wcześniej wpis jakie udziały intermodalu stracili w 2024 r.
Poza tym za PiS zawarli umowy, aby rozwijać ten segment.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 18 lipca 2025 11:04:05 przy kursie: 15,30 zł
Ocenę za 8-letnie zarządzanie wystawił rynek 70 ---> 15.

Bez sensu wracać. Wychodzę z założenia, że przeszłość stworzyła szansę.
Gdyby Redzi nie zawalili Cyberpunka, pewnie nigdy nie byłoby szansy kupić akcji za stówkę.

Teraz spółka w przypadku udanego procesu sanacji będzie przez kilka lat w jakimś stopniu zabezpieczona przed biznesowymi januszami.



Edytowany: 18 lipca 2025 11:07

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 18 lipca 2025 12:21:08 przy kursie: 15,30 zł
bginvest napisał(a):
Ocenę za 8-letnie zarządzanie wystawił rynek 70 ---> 15.

Bez sensu wracać. Wychodzę z założenia, że przeszłość stworzyła szansę.
Gdyby Redzi nie zawalili Cyberpunka, pewnie nigdy nie byłoby szansy kupić akcji za stówkę.

Otóż to. Gdyby spółka była prowadzona zgodnie ze sztuką, przypuszczam, że nie mielibyśmy możliwości kupienia poniżej 50 zł. Dwa lata po debiucie kurs oscylował przecież w zakresie 70-90 zł za akcje.

Spadek ok. -85% wartości akcji mówi sam przez siebie... d'oh!

Sami zdecydowali, że oddadzą władzę Związkom i doprowadzą do upadku. Chyba nie trzeba być alfą i omegą aby wiedzieć, że jeśli jesteśmy na schyłkowym rynku transportu węgla, zatrudniamy po 14-20 tys. pracowników to nie uda się wykręcić zysku i w końcu spółka popadnie w tarapaty.

Ogólnie jak można stracić na transporcie - to trzeba się postarać. Fajnie w jednym z podcastów mówił jeden z biznesmenów, że prywatny właściciel nigdy nie doprowadziłby do takiej sytuacji patologicznej jaka zaszła w PKP Cargo. cyclops

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 18 lipca 2025 13:18:16 przy kursie: 15,30 zł
IPO 68 zł. Pierwsze notowanie ponad 80 zł.

Efektywność rynku ocenił W. Buffet: "Rynki wcale nie są w pełni efektywne – inaczej nie byłbym w stanie osiągać ponadprzeciętnych stóp zwrotu przez dziesięciolecia".

Restrukturyzacja PKP Cargo: zwolnienia załogi, sprzedaż zbędnego majątku, ograniczenie oddziałów w kraju, umorzenie zobowiązań w części, zaciągnięcie długo na zakup taboru intermodalnego, spadki sprzedaży i spadki udziałów w rynku.

Wszystkie większe i zapewne mniejsze firmy z cargo kolejowego inwestują w tabor intermodalny. Takie działanie spowoduje spadek cen prędzej czy później.
Do tego trzeba dodać problemy z infrastrukturą kolejową w kraju.



Edytowany: 18 lipca 2025 13:19

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 18 lipca 2025 19:49:12 przy kursie: 15,30 zł
Jedna kreska, na logarytmicznym a tak dużo mówi. Shhh


kliknij, aby powiększyć


Jestem ciekaw czy zgodnie ze sztuką w następnych tygodniach PKP Cargo zaliczy 14,5. Jest to możliwe, na chwilę obecną popyt nie załączył się na takim poziomie na jakim się załącza przy wzrostach.
Moderator:
...
Edytowany: 18 lipca 2025 21:24

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 19 lipca 2025 13:37:43 przy kursie: 15,30 zł
Cytat:
PKP Cargo zauważa, że ostatnio zwiększyło przewozy intermodalne w porównaniu do wcześniejszych lat. O ile w I kwartale tego roku wyniosły 92,5 tys. UTI (intermodalna jednostka ładunkowa oznaczająca kontener, nadwozie wymienne lub naczepę), o tyle rok temu 87,2 tys. UTI, a dwa lata temu 77,3 tys. UTI. „To pokazuje, że spółka skutecznie pozyskuje nowych klientów na przewozy intermodalne, pomimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, oraz umacnia współpracę z obecnymi partnerami”


I kwartał 2023: 77,3 tys. UTI
I kwartał 2024: 87,2 tys. UTI
I kwartał 2025: 92,5 tys. UTI

1ketjoW napisał(a):

Restrukturyzacja PKP Cargo: zwolnienia załogi, sprzedaż zbędnego majątku, ograniczenie oddziałów w kraju, umorzenie zobowiązań w części, zaciągnięcie długo na zakup taboru intermodalnego, spadki sprzedaży i spadki udziałów w rynku.

To jest w kontrze do tego o czym pisałeś - spadek sprzedaży. Pytanie na jakim rynku. Faktem jest, że na rynku przewozów intermodalnych każdego roku odnotowują wzrosty. Zarząd informował, że potrzebna będzie pomimo wzrostu na tym rynku intensyfikacja działań. Również w tej chwili trwa zakup nowego multifunkcyjnego taboru - przede wszystkim pod intermodal. O węglu pisaliśmy tu wielokrotnie, że jest to związane głównie z transformacją energetyczną.

Wątpię, aby mniejsi gracze mieli takie możliwości. Odnośnie spadku cen, nie byłbym taki pewny. Moim zdaniem nie masz w tym aspekcie racji. Spójrz na konkurencję dla inPostu oraz ich politykę cenową. Co roku drożej i drożej, pomimo, że jest ORLEN PACZKA, paczkomaty (boxy) od DPD, DHL, ŻABKA (kurierzy), paczkomaty allegro i wiele innych firm.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE pkpcargo



44 45 46 47 48

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,294 sek.

tydvwnjw
bghgnumv
jwqerdok
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
syamyqyy
qgegklwl
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat