PARTNER SERWISU
jzxgwksn
52 53 54
1ketjoW
PREMIUM
953
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 378
Wysłane: 7 października 2025 14:26:00 przy kursie: 17,09 zł
Zgodnie z informacją od spółki wykorzystują obecnie około 25 tys. wagonów wraz z pracującą rezerwą. Można więc spokojnie zakładać, że po realizacji sprzedaży pierwszej transzy 10 tys. wagonów będą sprzedawać następne.

Dlaczego zwolnili 500 osób mimo zapowiadanego 1.000? Poniższą informację dostałem ze spółki.

Cytat:
Zmniejszenie liczby pracowników objętych zwolnieniami grupowymi wynika z ustaleń podczas wcześniejszych konsultacji ze związkami zawodowymi jak również z uwzględnienia odejść pracowników w okresie od ogłoszenia przez Zarząd zamiaru przeprowadzenia zwolnień grupowych.
Edytowany: 7 października 2025 14:36

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 44
Wysłane: 10 października 2025 14:22:05 przy kursie: 16,72 zł
Kolejne zakupy insiderów dzisiaj jakieś pakietowe?...
Ciekawa jestem - co podpowiadają relacje inwestorskie?...

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 44
Wysłane: 13 października 2025 10:33:13 przy kursie: 16,78 zł


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 748
Wysłane: 13 października 2025 10:37:21 przy kursie: 16,78 zł
Cytat:
13.10.2025, Warszawa (PAP) - PKP Cargo w sierpniu odnotowało wzrost miesięcznego udziału w przewiezionej masie towarowej do 26,7 proc., co oznacza poprawę o 1,37 p.p. w porównaniu z lipcem - podała spółka w komunikacie prasowym. Podobny trend dotyczy również pracy przewozowej, gdzie odnotowano wzrost o 1,04 p.p. do 26,3 proc. (PAP Biznes)

źródło: biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy...
No to zaskoczyli...

Ostatnio czytałem artykuł nt. PKP Cargo, w którym analitycy zarzekali się, że restrukturyzacja jest OK natomiast bez poprawienia strony przychodowej nie ma szans na wzrosty.

Mamy informację o wzroście przewozów i ilości składów na torach. I to wszystko przy zmniejszonej ilości pracowników i przeorganizowanej strukturze.
Edytowany: 13 października 2025 10:37

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 748
Wysłane: 14 października 2025 13:53:53 przy kursie: 16,70 zł
Nowe przepisy wchodzą w zycie w ciągu 30 dni od 6 października.

kolejowyportal.pl/nowe-przepis...
Cytat:
nowa definicja „modyfikacji przydzielonej zdolności przepustowej” oraz dodanie „bruttotonokiloametra” jako alternatywnego miernika pracy eksploatacyjnej
modyfikacja sposobu obliczania średniej stawki zależnej od masy pociągu i kategorii linii kolejowych,
wprowadzenie obowiązku publikowania przez zarządców analiz rynkowych dotyczących stawek,
ujednolicenie zasad naliczania opłaty rezerwacyjnej w przypadku niewykorzystania trasy pociągu przez przewoźnika, w ramach rocznego, jak i indywidualnego rozkładu jazdy pociągów,
doprecyzowanie zapisów w zakresie zasad stosowania tzw. mark-upów.


Krok w stronę normalnosci i zmniejszenia opłat za dostęp do infrastruktury. Obecnie w wielu przypadkach taniej było przewieźć towar tirem niż pociągiem. Shame on you

Ma się to zmienić.

bginvest
169
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 405
Wysłane: 14 października 2025 14:32:46 przy kursie: 16,70 zł
Marcin Wojewódka nieustępliwy.

Tak na szybko policzyłem, gdyby dokonywał zakupów 2 x tyg., zgodnie z aktualnym ciągiem arytmetycznym charakterystycznym dla Jego zakupów, licząc, że FF ok. 20 mln akcji, to w 2077 r. zgarnie wszystko:) Może CP 2077 to nie przypadek ::)
Edytowany: 14 października 2025 14:33

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 748
Wysłane: 14 października 2025 16:29:21 przy kursie: 16,70 zł
bginvest napisał(a):
Marcin Wojewódka nieustępliwy.

Tak na szybko policzyłem, gdyby dokonywał zakupów 2 x tyg., zgodnie z aktualnym ciągiem arytmetycznym charakterystycznym dla Jego zakupów, licząc, że FF ok. 20 mln akcji, to w 2077 r. zgarnie wszystko:) Może CP 2077 to nie przypadek ::)

Jeszcze tylko 52 lat poczekamy.... cheers

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 44
Wysłane: 20 października 2025 18:24:46 przy kursie: 16,70 zł
Jakbym wiedziała gdzie szukać info, tobym podrążyła - z tego może być praca przewozowa że hej...

Wklejam z walla FB Witolda Szabłowskiego:




Znowu ciekawe rzeczy dzieją się na linii Polska - Chiny. I znowu w żadnych mediach nie znalazłem sensownego tłumaczenia, co to dokładnie znaczy, a szkoda...
Ale po kolei.
Wczoraj wydarzyło się coś przełomowego w historii światowego transportu. Oto chiński kontenerowiec "Istambul Bridge" po raz pierwszy przepłynął z Chin do Europy trasą północną. Okazało się, że transport udało się skrócić aż o kilkanaście dni. Że - przy pomocy lodołamaczy - da się pływać (i wozić towary!) pod kołem arktycznym.
To naprawdę przełom, a dla Chin ma to ogromne znaczenie prestiżowe, bo pokazują, że są w stanie wozić towar do Europy na większą skalę - i szybciej! - niż do tej pory. I nawet, jeśli trasa północna będzie otwarta zaledwie kilka miesięcy w roku, jej znaczenie będzie rosnąć.
I teraz wisienka: portem docelowym "Istanbul Bridge" był Gdańsk.
Słyszeliście o tym? Bo to jest naprawdę grube.
Co to dokładnie znaczy? Gdańsk owszem, jest ważnym portem, ale regionalnie. W Europie dużo ważniejsze od niego są porty w Wielkiej Brytanii, Holandii czy w Niemczech. I chiński kontenerowiec owszem, zawijał do nich po drodze (13.10 był w Felixtowe w UK, potem zawijał jeszcze do Rotterdamu i Hamburga). Ale to Gdańsk był jego portem docelowym. Tu wyładowuje większość towaru.
Przypominam, że niedawno szef chińskiego MSZ przez trzy godziny rozmawiał z Radosławem Sikorskim w zamkniętym, wojskowym pałacyku pod Warszawą. I wkrótce później - Gdańsk staje się symbolicznym "domknięciem" nowej, chińskiej drogi do Europy. Tzw Polarnego Szlaku Jedwabnego.
Co to wszystko znaczy?
Po pierwsze - Chiny mocno pokazują, że Polska znalazła się w strefie ich zainteresowania. Pisałem już wcześniej, że Pekin korzysta z tego, jak nieprzewidywalny jest Donald Trump i jak mocno narusza tradycyjne amerykańskie sojusze. I pokazuje się wielu krajom jako alternatywa dla USA.
Po drugie - Chiny rozumieją, że Polska chciałaby czerpać frukty ze swojego położenia. I subtelnie zwracają nam uwagę, że możemy to robić - z ich udziałem. Działają trochę jak Ryanair, który rozgrywa między sobą lotniska, żeby latać jak najtaniej. Chińczycy też sprawiają wrażenie, jakby prowadzili grę z Niemcami i Holendrami - "nie szalejcie z cenami, bo mamy alternatywę".
I po trzecie - najważniejsze. Chiny postawiły nas na końcu bardzo ważnej nitki swojego transportu. WWszystkie chińskie agencje informacyjne odnotowały, że kontenerowiec odpłynął do Gdańska. A ma to naprawdę olbrzymie znaczenie; takie miejsca dobiera się starannie i nigdy nie jest to wybór przypadkowy.
To naprawdę bardzo ważna wiadomość. Jeśli nasza dyplomacja dobrze to rozegra, może to być klucz do naszego bezpieczeństwa w trudnych czasach.
Więc wielka prośba do MSZ - rozegrajcie to dobrze
A Wy? Co na ten temat myślicie?
PS: algorytmy tną zasięgi podobnych wpisów. Jeśli nie chcesz, żeby Ci umknęły, koniecznie polub tę stronę!
PS2: jeśli ten post wydaje Ci się ważny - podaj go dalej!

1ketjoW
PREMIUM
953
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 378
Wysłane: 20 października 2025 21:34:12 przy kursie: 16,70 zł
Zawsze będę uważam, że bycie konsumentem, to nie powinien być szczyt aspiracji Polski. Szczególnie jako 20 gospodarki świata.

Każdy, kto choć trochę rozumie wybór Chin i Polskę w tej układance wie, że jesteśmy pionkiem w grze między USA i Chinami. Chiny nas wybrały, ponieważ to ich najmniej kosztuje. Każda inna kombinacja czy to z Niemcami czy z Francją, Holandią itd. kosztowałaby ich dużo więcej.

Oczywiście cieszę się ale tak jak napisałem. To nie jest szczyt moich marzeń.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



52 53 54

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,201 sek.

rtmwulna
wuosvzqh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 696,44 zł +378,48% 95 696,44 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +57 011,41 zł 230,07% 121 929,79 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 814,24 zł 23,97% 24 934,98 zł
ylxuotxf
rdamdmrp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat