PARTNER SERWISU
vmzvmtkb
758 759 760 761 762
sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 18 czerwca 2022 17:53:59 przy kursie: 467,50 zł
Panowie i Panie a co uważacie o kursie spółki? ( nie nie chodzi mi o obecne spadki a długoterminowo). Patrząc po pierwszych rekomendacjach to kurs powinien przebić 600 zł ponownie ( ale gdyby analitycy mieli racje to by sami inwestowali ). Ja jednak zastanawiam jak kurs zachowa się w perspektywie roku- 2 lat. Jak to prezes powiedział odnośnie nowego programu motywacyjnego że projekty mają być zakończone w 24 roku. Kapitalizacja waha się do 1,5 mld przy 600 zł. C/Z waha sie w granicach 39-57 w zależności od kursu. I tu jest dla mnie fundamentalne pytanie czy związku z pogarszającą sytuacją na rynkach z zmieni się wskaźnik c/z z 30-40 na spółkach gamingowych na powiedzmy 10 co może oznaczać mocny spadek kursu albo potrzebe wzrostu zysków.

Jeżeli bici zachowają swoją jakość można domniemać że przy dużo większych projektach które nadają się już na konsole ( nie oszukujmy się większość produkcji oprócz TWOM nie nadawało się za bardzo na konsole) będą inkasować o wiele większe zyski . Pytanie czy przy np 100 mln zł zysku rocznego będziemy mieli kapitalizacje 1-1,5 mld czy 4-5 mld co ma różnice na kurs akcji .

Jakie macie zdanie na ten temat?

Na razie za wcześnie prognozować ale sam Alters robi juz dużą furorę , nie wiemy co pokaże FP 2 . Nic nie wiemy i pewnie jeszcze w tym roku nie dowiemy się o P8 ale za to mamy produkcje Foolsów która może mieć dużą popularność

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 czerwca 2022 12:47:12 przy kursie: 467,50 zł
Prognozowanie kursu spółek giełdowych jest obarczone dużym błędem. Zależy od wyników ale także w durzej mierze od cykli gospodarczych i sytuacji globalnej.
Spółki z branży gamingowej mają jeszcze dużo bardziej złożoną sytuację oddziałującą na kurs.
Poza wymienionymi wcześniej są dodatkowe ryzyka. Koszty działalności rosną szybciej niż w innych branżach a i ryzyka są zauważalnie większe.
Produkcja 1mln ton gwoździ prędzej czy później się sprzeda a produkcja 1 mln szt gier nie w każdym przypadku bo gra zwyczajnie może nie znaleźć odpowiedniego zainteresowania.
Tak było dotychczas. Gigantyczna zmiana zaszła w dobie dystrybucji cyfrowej gdzie kosz dystrybucji 1 tyś szt czy 1 mln kopii gry rózni się tylko o wysokość prowizji dla platformy dystrybucji a odpadł koszt fizycznej produkcji o ogromne obniżenie kosztów i ryzyk.

Jednak koszt produkcji samej gry wzrósł ogromnie co widać po przykładzie W3 i CP gdzie różnica jest ok 3-4 krotna. Widać to także po mniejszych produkcjach gdzie TWOM kosztował ok 2mln a już FP ok 8-10mln. Budżet kolejnych gier przekracza już 20mln.
To pokazuje poziom wzrostu kosztów i ryzyk. Co widać także po przykładzie CP gdzie spodziewane przychody i zyski spadły w stosunku do oczekiwań około 4 krotnie.

Jak chcesz w takiej sytuacji odgadnąć kurs spółki skoro nie da się choć z prawdopodobieństwem 50/50 odgadnąć poziom przychodów i zysków.
Nie znamy jakie mogą być poziomy kosztów co wynika także z tego, że nie znamy terminów premier.
Tuta tylko wróżbita może się pokusić o próbę zgadywania ale to tylko ściema będzie.

Analitycy rzucają jakieś cyfry w estymacjach ale nikt nie podejmie się zagwarantować czegokolwiek.
Owszem można spekulować. Podajesz przykład 100mln zysków tylko pytanie czy zakładasz zysk uśredniony czy jednorazowy ?

Zakładają uśredniony to przy wskaźniku jaki często jest przyjmowany 1:25-1:30 to samo sobie możesz odpowiedzieć. Dałoby to kapitalizację na poziomie zbliżonym do 3mld.
Jednak to wszystko tylko gdybanie.

Mnie osobiście nie zaskoczy fakt tego, że 11bit może zyskami mocno zbliżyć się do CDR. Jednak jak to wpłynie na kursy obu spółek ciężko na poważnie prognozować. W końcu CDR będzie miał około 10 gier a CDR 2.
Nie ulega wątpliwości, że inflacja zbliżona lub większa do 10% wpływa na finanse i budżety nie tylko spółek ale także graczy. Bez wątpienia wpłynie to także na sprzedaż gie - szczególnie tych słabszych. Jak wypadną produkcje 11bit zobaczymy pierwsze efekty w połowie przyszłego roku. Dopiero wtedy będzie można wyciągać jakieś wnioski. Sytuacja na giełdach jest dość trudna i lepsza nie będzie co widać chociażby w USA. Rosnące odsetki będą odciągać także część kapitału z giełd. Jednak najlepsze spółki sobie poradzą ze względu na zasoby.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 20 czerwca 2022 08:09:01 przy kursie: 467,50 zł
WL dla Altersów i Invincible bardzo mocno do góry:

twitter.com/bloggeriig/status/...

Trailer Altersów ma już 740 tys wyświetleń.


Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 20 czerwca 2022 08:38:33 przy kursie: 467,50 zł
baks napisał(a):

Analitycy rzucają jakieś cyfry w estymacjach ale nikt nie podejmie się zagwarantować czegokolwiek.
Owszem można spekulować. Podajesz przykład 100mln zysków tylko pytanie czy zakładasz zysk uśredniony czy jednorazowy ?

Zakładają uśredniony to przy wskaźniku jaki często jest przyjmowany 1:25-1:30 to samo sobie możesz odpowiedzieć. Dałoby to kapitalizację na poziomie zbliżonym do 3mld.
Jednak to wszystko tylko gdybanie.

Takich wskaźników cena/zysk analitycy nie zakładają, raczej są one o połowę niższe (p/e 15). W tej chwili uśredniony wskaźnik p/e dla polskich producentów gier przynoszących zyski (tj. z wyłączeniem prawie 90% nierentownych giełdowych gamedevów oraz CDR którego wycena jest w trakcie dynamicznego urealniania) jest nawet niższy.
A rosnące lawinowo koszty produkcji i budżety gier nie pomogą bynajmniej w uzyskaniu okazałych wyników, te 100 mln netto o którym wspominasz to moim zdaniem wynikowy sufit (a pamiętać trzeba że obowiązujący program motywacyjny zakłada dużo niższy poziom).

Co do WL i wyświetleń na YT - wishlisty niewiele w obecnych czasach znaczą zaś jutubowe wyświetlenia jeszcze mniej (a w zasadzie nigdy nie miały jakiegokolwiek przełożenia na sukces sprzedażowy gier).
Edytowany: 20 czerwca 2022 08:48

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 20 czerwca 2022 09:49:48 przy kursie: 491,00 zł
Jeśli znasz lepszy sposób na oszacowanie zainteresowania grą na tym etapie jej promocji, niż WL, liczebność grupy, wyświetlenia YT to chętnie przeczytam.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 czerwca 2022 10:06:39 przy kursie: 491,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
baks napisał(a):

Analitycy rzucają jakieś cyfry w estymacjach ale nikt nie podejmie się zagwarantować czegokolwiek.
Owszem można spekulować. Podajesz przykład 100mln zysków tylko pytanie czy zakładasz zysk uśredniony czy jednorazowy ?

Zakładają uśredniony to przy wskaźniku jaki często jest przyjmowany 1:25-1:30 to samo sobie możesz odpowiedzieć. Dałoby to kapitalizację na poziomie zbliżonym do 3mld.
Jednak to wszystko tylko gdybanie.

Takich wskaźników cena/zysk analitycy nie zakładają, raczej są one o połowę niższe (p/e 15). W tej chwili uśredniony wskaźnik p/e dla polskich producentów gier przynoszących zyski (tj. z wyłączeniem prawie 90% nierentownych giełdowych gamedevów oraz CDR którego wycena jest w trakcie dynamicznego urealniania) jest nawet niższy.
A rosnące lawinowo koszty produkcji i budżety gier nie pomogą bynajmniej w uzyskaniu okazałych wyników, te 100 mln netto o którym wspominasz to moim zdaniem wynikowy sufit (a pamiętać trzeba że obowiązujący program motywacyjny zakłada dużo niższy poziom).

Co do WL i wyświetleń na YT - wishlisty niewiele w obecnych czasach znaczą zaś jutubowe wyświetlenia jeszcze mniej (a w zasadzie nigdy nie miały jakiegokolwiek przełożenia na sukces sprzedażowy gier).


Tak masz rację. Większość spółek zawodzi w tym CDR.
Prawdopodobnie Twój scepytcyzm jest podyktowany wynikami CDR - tyle, że spółki kosmicznie się róznią. Nawet dla mnie który obserwuje CDR z pewnego dystansu (sceptycznego) ich PM wydawał się (odjechany) nierealny .... jednak podszedłem do tego ze spokojem.
No dobra jeśli tak wysoko mierzą to przynajmniej mają jakieś podstawy do tego. Jednak widać, że byli oderwani od rzeczywistości. Doszli do wniosku, że ich marketing sprzeda wszystko nawet "półprodukt".
W odróżnieniu od CDR Bici nie wypuszczają gry która ma poważne błędy i jest kompletnie niedopracowana. Gwarancji sukcesu nie ma nikt także tutaj może być rozjazd z oczekiwaniami graczy. Jednak WL daje jakieś odniesienie do zainteresowania graczy przynajmniej na podstawie trailerów. Oczywiście sama gra może istotnie róznić się od materiałów i dopiero premiera weryfikuje wyniki.
Jednak branie za punkt wyjścia PM Bitów jest błędne i pokazuje słabą orientację co do spółki ...

Bici zawsze byli skrajnie ostrożni - w przeciwieństwie do CDR i wielu innych. Porównywanie ich PM to błąd.
Dopiero premiera FP2 i Altersów pokażą prawdziwy potencjał Bitów. Czy spełnią oczekiwania graczy i inwestorów ?
Na pewno nie wypuszczą czegoś takiego jak CP.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 20 czerwca 2022 10:17:02 przy kursie: 491,00 zł
@ topfacet
Swego czasu 8 miejsce na WL (wysokie setki tysięcy zapisanych) i miliony wyświetleń na YT miał Ghostrunner (który był przecież nowym IP od nieznanego producenta) - i co z tego, nawet świetne oceny nie przełożyły się na rewelacyjną sprzedaż (była co najwyżej dobra)... Premiera wszystko zweryfikuje.

A przy okazji: średni p/e dla szerokiego rynku na GPW to 8,3. Gaming i tak ciągle jest bardzo hojnie wyceniany, 11bit w szczególności.
Edytowany: 20 czerwca 2022 10:37

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 czerwca 2022 11:25:12 przy kursie: 491,00 zł
Poczytaj z czego wynika jak twierdzisz wysoki wskaźnik dla 11bit ....salute

Otóż w skrócie ...
Spółka miała swoją premierę w 2018 .... czyli ta lata temu. Jak na tak małe i stare gry przychody są wręcz zaskakująco wysokie.
Co więcej spółka uzyskuje na razie wciąż dodatnie zyski pomimo tego, że inwestuje aktualnie w 3 dużo większe projekty niż wcześniej z dużo wyższymi budżetami budując 3 coraz większe zespoły. Dodatkowo inwestuje w zewnętrzne studia współfinansując ich produkcje.

Inwestorzy widzą, że spółka w ciągu 12 miesięcy może zacząć osiągać skokowy wzrost przychodów i zysków. i być najlepszą spółką na GPW pod tym względem. Przynajmniej w branży.
Biorąc pod uwagę sprzedaż FP można przyjąć, że średnie zyski na poziomie 100mln są realne do osiągnięcia.
Jak to się by miało do wyników CDR można gdybać.
Jeśli CDR będzie miał średni zysk na poziomie 250-300mln to ewentualne osiągnięcie ok 100mln średniego zysku może wywindować 11bit na 2-3 miejsce w branży pod tym względem.

Nie należy zapominać, że 11bit w ciągu najbliższych 3-4 lat wyda ok 7 gier a taki CDR nic.
Chyba nie powinno dziwić, że ma tak wysoki wskaźnik. A ten i tak nie uwzględnia potencjału a jedyni skrajnie zachowawczy tak jak w PM.
Potencjał jest zauważalnie lepszy. Czy spółka wykorzysta potencjał - być może. Pokazali, że potrafią zadziwiać pozytywnie. Na jesieni w 2023 będziemy mądrzejsi.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 20 czerwca 2022 11:47:12 przy kursie: 491,00 zł
No ale po co mi te wszystkie oczywistości wykładasz? Ja tylko zauważyłem że gaming jest wyceniany przez analityków na mnożnikach p/e 15, przez rynek niżej, ale i tak jest znacznie powyżej obecnej średniej wyceny dla szerokiego rynku. A jak przypomnisz sobie do jakich wskaźników p/e spadły CDR i 11B po premierach W3 i TWOM to lampka powinna ci się w głowie zapalić. wave

Back catalogue + FP2 takich zysków o jakich piszesz nie da, sprzedaż FP2 będzie pewnie trochę wyższa niż "jedynki", koszty produkcji dużo wyższe a zasłużone premie dla zespołu rekordowe - co na szczęście zostanie zrekompensowane wyższą ceną gry + lepszymi kursami walut. Szanse na sukces na konsolach - iluzoryczne.
W kolejnych latach sukcesywnie będą dochodzić kolejne gry więc docelowo te 100mln zysku pewnie uda się osiągnąć.

Edytowany: 20 czerwca 2022 11:58

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 20 czerwca 2022 12:18:27 przy kursie: 491,00 zł
Zobacz sobie reko choćby NS dla 11- nie ma tam wyceny P/E 15 na przyszłe lata, tylko zdecydowanie niżej.


topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 20 czerwca 2022 15:34:26 przy kursie: 491,00 zł
Podsumowanie ostatnich wydarzeń w spółkach gamedev:

„ Nie ma większych wątpliwości, że ze wszystkich polskich studiów 11 bit pokazało się z najlepszej strony”

www.gram.pl/artykul/ofensywa-p...

Link dzięki Marcinowi z Twittera

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 czerwca 2022 15:41:17 przy kursie: 491,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
No ale po co mi te wszystkie oczywistości wykładasz? Ja tylko zauważyłem że gaming jest wyceniany przez analityków na mnożnikach p/e 15, przez rynek niżej, ale i tak jest znacznie powyżej obecnej średniej wyceny dla szerokiego rynku. A jak przypomnisz sobie do jakich wskaźników p/e spadły CDR i 11B po premierach W3 i TWOM to lampka powinna ci się w głowie zapalić. wave

Back catalogue + FP2 takich zysków o jakich piszesz nie da, sprzedaż FP2 będzie pewnie trochę wyższa niż "jedynki", koszty produkcji dużo wyższe a zasłużone premie dla zespołu rekordowe - co na szczęście zostanie zrekompensowane wyższą ceną gry + lepszymi kursami walut. Szanse na sukces na konsolach - iluzoryczne.
W kolejnych latach sukcesywnie będą dochodzić kolejne gry więc docelowo te 100mln zysku pewnie uda się osiągnąć.


Poczytaj sobie co spółka ma w katalogu.
W przyszłym roku można się spodziewać FP2 i Invincible a prawdopodobnie coś więcej. Już to powinno dać blisko 2 razy więcej niż FP.
W kolejnym roku przychody i zyski powinny być znów podwojone ostrożnie oceniając. 2025 zbliżone.
Możliwe, że w 3 lata spółka nie wyrobi 300mln zysku jednak dużo nie powinno zabraknąć. Choć wierzę, że powinno być lepiej.
Nie wiem czy wiesz, że Zarząd podchodzi zachowawczo do PM ale bierze się to z ostrożności aby nie wyszło to co na CDR. Dawno to zrozumiałem i dla mnie to logiczne.
Widać nie wszyscy to rozumieją.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 20 czerwca 2022 16:07:11 przy kursie: 491,00 zł
Jeśli chodzi o wyceny to obecnie mamy poziomy ok. 600 pln w reko ale to są rekomendacje z horyzontem maksymalnie rocznym. Spodziewam się aktualizacji rekomendacji bliżej 2023 roku. Przy powtarzalnym zysku 100 mln netto lub więcej (rek NS 2026 176 MLN zysku netto) w zależności od przyjętego C/Z każdy może wycenić sam te akcje.

Na marginesie czy ktoś z Was zauważył, że NS od 2024 prognozuje dywidendę?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 czerwca 2022 17:30:21 przy kursie: 491,00 zł
Dtwidenda to ryzykowne założenie.
Owszem dla długoterminowych byłoby łakomym kąskiem ale często i spekulanci ustawiają się niedługo przed dniem dywidendy aby zarobić na różnicach bo zazwyczaj w dobrych spółkach kurs szybko odbija po odcięciu.

Dla mnie patrząc na wzrosty budżetów i kosztów dywidenda wydaje się wątpliwa.
Potrajając budżety każdego pakietu nowych gier własnych i z wydawnictwa będzie potrzeba mnóstwo kasy. Spółka się nadal rozwija i moim zdaniem budżety gier nadal będą mocno rosnąć ze względów na ciraz większe gry i coraz bardziej zaawansowane technologicznie.
Moim zdaniem dywidenda ewentualnie możliwa po kolejnej serii gier czyli gdzieś w okolicach 2030 .... tylko ilu inwestorów dotrwa ...
Choć wszystko zależy od Zarządu i akcjonariuszy a przede wszystkim od sukcesów gier.
Jeśli na FP2 i kolejnych grach będą takie zwroty z inwestycji jak na FP lub TWOM .... to dywidenda może się pojawić ..Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 20 czerwca 2022 22:15:33 przy kursie: 491,00 zł
Trzeba pamiętać że dotychczasowe produkty były kierowane głównie na pc i switch a teraz dojdą konsole nowej generacji i to może zmienić strukturę przychodów Co do c/z to tak patrząc doświadczeniem zależy od koniunktury gospodarczej i hype na grę co można było zobaczyć po ghostrunner

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 21 czerwca 2022 08:48:30 przy kursie: 491,00 zł
Raczej nie ulega wątpliwości, że FP nie był grą stricte konsolową i FP2 także może nie być co nie wyklucza lepszej sprzedaży.
Kolejne gry mają być jednak zdecydowanie bardzie konsolowe a ten rynek daje ok 40% przychodów - czyli jest o co grać. Licząc z NS to nawet więcej. Nowa generacja to na razie mniej gier i mniejsza konkurencja. Świetna gra na ten sprzęt może dać dobre wyniki.
Warto chyba przypomnieć, że dzieje się coś w temacie sfabularyzowaniu gry. Jakiś film na którejś z platform np. Netfix mógłby znacznie zwiększyć zainteresowanie dość niszowymi grami.
Dużo się dzieje w spółce która może na jakiś czas przejąć po CDR pałeczkę najbardziej innowacyjnej spółki w branży w kraju.
Do czasu bardzo dobrej gry z CDR czy to CP2 czy W4 ... to Bici mogą zbierać laury - oczywiście o ile utrzymają swój standard produkcji.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 22 czerwca 2022 14:25:45 przy kursie: 485,00 zł
Maciej Kietliński z NS o sytuacji w branży gamedev, o 11 od ok. 2:30:

www.youtube.com/watch?v=LYGed8...

Uznaje on 11 za "światełko w tunelu" dla branży.

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 23 czerwca 2022 20:59:56 przy kursie: 486,50 zł
Topfacet z CDR wszyscy widzimy jaka jest sytuacja , narobiło się pełno firm robiących symulatory na zasadzie playwaya i jej spółek córek ale tam dobrze sprzedaje się 1 na ileś produkcji a konkurencja coraz większa. Mam parę produkcji jak Green Heel czy ci od łowienia rybek ale ten temat jest tak samo eksploatowany jak twom i fp czyli źródełko jest coraz słabsze. Patrząc w przyszłość mamy wiele zapowiedzi małych firemek ale żadnych dużych. Czy produkty 11 bit chwycą tego nie wiemy. Jak wyżej wspomniano koszty FP 2 są o wiele wyższe niż FP1 ale czy to się przełoży na sprzedaż? Tego nikt nie wie. Plusem bitów jest posiadanie Alters + FP2 jako swoich produkcji + Niezwyciężonego + projekt Foolsów jako wydawnictwa . W przyszłości czeka jeszcze projekt 8. Patrząc na trzeźwo to jak jeden projekt nie wypali to mamy jeszcze 3 ( choć skończony się to silną przeceną ).
Inną kwestią jest to że jesteśmy w takiej fazie rynku że gaming jest bee i fuj a nawet stabilne firmy dostają mocno po kursie

Pozostaje wierzyć że bici zgodnie ze swoich hasłem dostarczą świetnych wrażeń.
Jestem ciekaw czy serial Frostpunk przełoży się na sprzedaż tak samo jak dla CDR

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 24 czerwca 2022 09:57:25 przy kursie: 483,50 zł
topfacet napisał(a):
Maciej Kietliński z NS o sytuacji w branży gamedev, o 11 od ok. 2:30:

www.youtube.com/watch?v=LYGed8...

Uznaje on 11 za "światełko w tunelu" dla branży.

Opinia analityka z NS w bardzo dużym stopniu jest zbieżna z moją oceną.
Tyle, że ja oceniam tą sytuację od dość dawna.
CDR już się wywtrzelał ze swoich argumentów. Można liczyć na jakieś podbitki sprzedaży W3 i CP zasilane kroplówką w postaci kolejnych sezonów. Będzie to jednak coraz słabsza kroplówka i tylko silne kolejne obniżki realnie będą wspierać sprzedaż. Na sprzedaż w pełnej cenie serial będzie miał wpływ stosunkowo niewielki. Szansa na duże przychody pojawi się dopiero pod koniec 2026 bardzo optymistycznie a bardziej realnie w 2027.
Mam nadzieję, że spółka teraz dopilnuje dopracowania gry i skupi wysiłki na finalizacji jednej gry. Ciągnięcie 2 srok jednocześnie raczej grozi powtórką z CP. Spółka straciła jak widać sporo kompetencji sprzed premiery W3. Widać odeszli kluczowi zawodnicy którzy trzymali jakość.
Zysk średni na lata 2020-2026 widzę na poziomie ok 250mln.

11bit ma kompletnie inną sytuację. Spółka jest w przeddzień całego cyklu 6-8 premier w latach 2023-2026 w tym 3 projektów własnych.
W roku premiery Frostpunk spółka miała ok 49mln zysku brutto. Sprzedaż wsparł w tym czasie mały Moonlighter. Jednak w tym czasie prowadzono nakłady na 3 gry (DLC FP, Moonlighter i CoM)
Teraz spółka dalej osiąga dodatnie zyski pomimo finansowania co najmniej 8 projektów.
W 2023 roku spodziewane są co najmniej 2 premiery gier większych niż FP. Można zakładać, że da to więcej niż 60mln zysku.
W kolejnym roku pojawi się 3-4 gry (choć spółka chce zakończyć wszystkie projekty w 2024) które powinny dać więcej niż 60mln zysku co w połączeniu z możliwym powtórzeniem wyniku wcześniejszych gier da wyraźnie ponad 100mln zysku.
Osobiście spodziewam się, że P8 wyjdzie jednak w 2025 co wraz z 1-2 grami w wydawnictwa dorzuci znów jakieś 50-70mln. Biorąc pod uwagę sprzedaż na promocjach i dodatki dla wcześniejszych gier za jakieś blisko 100mln powinno dać blisko 160mln a przynajmniej 140-150 mln zysku. To założenie dość sceptyczne. Biorąc pod uwagę mocniejsze zaangażowanie w rynek konsolowy liczę na lepsze wyniki.

Patrząc na całokształt 11bit faktycznie bardzo się wyróżnia w branży ze względu na rozsądną dywersyfikację ale także postawienie na bardzo charakterystyczne gry ze sporym potencjałem.
Spółka jest mało eksponowana i niedoceniana przez swoją zachowawczość co może spowodować sytuację podobną do tej po premierze TWOM a szczególnie po FP.
Oczywiście są liczne zagrożenia w spełnieniu scenariusza. Wysoka inflacja i spadek zasobów gotówkowych graczy, co przełoży się na ogólny spadek sprzedaży gier.
Jednak ten problem bardziej dotknie słabych mało rozpoznawalnych graczy branży tych którzy tworzą powtarzalne klony gier jakich wiele jest na rynku.
11bit tworzy i inwestuje w gry wyróżniające się z tłumu i to jest dużą szansą dla spółki.
Oceniam, że średni zysk w latach 2023-2026 powinien przekroczyć 100mln zł a przynajmniej mocno zbliżyć się do tej kwoty. Zapewne może to mieć wpływ na wycenę spółki.

Wskaźniki wskaźnikami. Nawet przy wskaźniku 1:8 jak piszą niektórzy.
Spółka która na koniec 2024 powinna mieć w kasie ponad 300mln i perspektywy kolejne 200mln zysku w 2025-26 nawet wyceniana wskaźnikiem 1:8 nie jest wyceniana na 1mld.
Wyceniając 100mln x 8 plus 300 mln w kasie także ze wskaźnikiem TYLKO 1:8 to daje dużo wyższą kapitalizację.
Chyba warto zwrócić uwagę, że spółki z dużymi perspektywami są wyceniane z pewnym dyskontem względem porównawczych. Deskonto często sięga 30% i więcej zależnie od spółki.
Sytuacja rynkowa będzie mieć ogromny wpływ na wyceny.
Jednak jeśli spółka mocno nie zawali kilku produkcji to można spodziewać się, że za 2 lata spółka będzie w zupełnie innym miejscu i może zrealizować zapowiedź z 2015 o osiągnięciu pozycji Paradoxu z 2015 (1mln USD). Dla mnie to realny scenariusz.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 24 czerwca 2022 10:09:06 przy kursie: 483,50 zł
Chciałeś chyba w ostatnim zdaniu napisać 1 MLD USD? (dotyczy wyceny Paradoksu za 2015 rok)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



758 759 760 761 762

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,977 sek.

uqwmsaip
cvzemfrx
hileyzqg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
wtuyqied
hhywypqp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat