aircanada15 napisał(a):Z komentarzami bym uważał. W średnim i długim okresie są z pewnością dobrą miarą. Jednak tutaj mieliśmy do czynienia z sytuacją typu: ogromny wzrost zainteresowania/ promocja oraz zaraportowane 20 mln sprzedanych kopi. To wszystko w krótkim odstępie czasu. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę pewne opóźnienie w spływaniu komentarzy, szczególnie dla tak dużej gry.
Sprzedaż jednego miliona kopii w kwartale to wbrew pozorom nie jest takie hop-siup. Wysoko pozycjonowany Elden Ring uzyskał w Q3 wynik 900 tysięcy kopii (16.6 -> 17.5 mln sztuk).
Co do rozkładu sprzedaży na poszczególne platformy, to spodziewałbym, że udział samego Steam w 2022 osiągnął 60% (na bazie danych premierowych C2077 i historycznych danych W3).
Pierwsze dane sprzedażowe CP2077 wskazywały na 59% sprzedaż PC, 41% konsol - i nigdzie nie znalazłem informacji, że te 59% to steam
Co do Wiedźmina:
2015 - 20% / 48% /
31% (udział Xbox / PS4 / PC)
2016 - 14% / 42% /
43% (udział Xbox / PS4 / PC)
2017 - 15% / 35% /
50% (udział Xbox / PS4 / PC)
2018 - 13% / 33% /
54% (udział Xbox / PS4 / PC)
2019 - 11% / 10% / 26% /
53% (udział switch / Xbox / PS4 / PC)
i o ile udział PC sukcesywnie rósł to wypada spojrzeć jeszcze na prezentacje
inwestorską za 1Q22 tam PC ma pewnie ~33% więc Twoje 60% wydaje się mi dość mocno wątpliwe - miejmy nadzieję, że raport zweryfikuje.