PARTNER SERWISU
yuqizfaw
508 509 510 511 512
Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 17:24:13 przy kursie: 146,84 zł
aircanada15 napisał(a):
Z komentarzami bym uważał. W średnim i długim okresie są z pewnością dobrą miarą. Jednak tutaj mieliśmy do czynienia z sytuacją typu: ogromny wzrost zainteresowania/ promocja oraz zaraportowane 20 mln sprzedanych kopi. To wszystko w krótkim odstępie czasu. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę pewne opóźnienie w spływaniu komentarzy, szczególnie dla tak dużej gry.
Sprzedaż jednego miliona kopii w kwartale to wbrew pozorom nie jest takie hop-siup. Wysoko pozycjonowany Elden Ring uzyskał w Q3 wynik 900 tysięcy kopii (16.6 -> 17.5 mln sztuk).
Co do rozkładu sprzedaży na poszczególne platformy, to spodziewałbym, że udział samego Steam w 2022 osiągnął 60% (na bazie danych premierowych C2077 i historycznych danych W3).


Pierwsze dane sprzedażowe CP2077 wskazywały na 59% sprzedaż PC, 41% konsol - i nigdzie nie znalazłem informacji, że te 59% to steam

Co do Wiedźmina:
2015 - 20% / 48% / 31% (udział Xbox / PS4 / PC)
2016 - 14% / 42% / 43% (udział Xbox / PS4 / PC)
2017 - 15% / 35% / 50% (udział Xbox / PS4 / PC)
2018 - 13% / 33% / 54% (udział Xbox / PS4 / PC)
2019 - 11% / 10% / 26% / 53% (udział switch / Xbox / PS4 / PC)

i o ile udział PC sukcesywnie rósł to wypada spojrzeć jeszcze na prezentacje inwestorską za 1Q22 tam PC ma pewnie ~33% więc Twoje 60% wydaje się mi dość mocno wątpliwe - miejmy nadzieję, że raport zweryfikuje.





aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 listopada 2022 17:41:16 przy kursie: 146,84 zł
"Pierwsze dane sprzedażowe CP2077 wskazywały na 59% sprzedaż PC, 41% konsol - i nigdzie nie znalazłem informacji, że te 59% to steam"

Bo tak nie było i ja też nic takiego nie pisałem.
Kwartał premierowy Cyberpunka był tym, w którym udział GOG był najbardziej znaczący (choć i tak kilkukrotnie mniejszy od Steam). Raz jeszcze odwołam się do W3 i jego historycznego rozkładu sprzedaży. Nie chce mi się po latach wracać do starych raportów i przekopywać przez wyniki Gog.com. Jeśli cię to ciekawi, to proszę bardzo;)
W każdym razie, wraz z upływem kolejnych lat, sprzedaż W3 na Steam coraz mocniej górowała nad tą generowaną we własnym sklepie.

"za 1Q22 tam PC ma pewnie ~33%" - nie do końca rozumiem wyrażenie "pewnie". Gdybyś podał źródło, to mógłbym się odnieść (i ewentualnie odszczekać moje słowa).

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 18:27:42 przy kursie: 146,84 zł
@aircanada15

Podałem źródło - prezentacja za 1Q22
https://files.fm/u/qfv3e5xjw

"Raz jeszcze odwołam się do W3 i jego historycznego rozkładu sprzedaży." - podałem rozkład w latach 2015-2019 na podstawie raportów - dla późniejszego okresu nie znalazłem - może nie dość dobrze szukałem.


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 listopada 2022 18:33:52 przy kursie: 146,84 zł
Bartas, zauważasz, że tam Q1 podzielony jest na dwa wykresy i to zapewne wprowadziło Cię w błąd :P

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 18:37:02 przy kursie: 146,84 zł
tak, ale 60% z tego na pewno tez nie wychodzi:D i bardziej patrzę na drugo połowę ze względu na premierę na konsole nowej generacji:)
Edytowany: 17 listopada 2022 18:38

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 listopada 2022 19:16:24 przy kursie: 146,84 zł
Gdy ja piszę o rozkładzie sprzedaży Cyberpunka w 2022, ty wybierasz wybiórczo kwartał z premierą Next-gen (gdzie oczywisty jest peak konsolowy). Wspominasz o 33% udziale PC w owym kwartale, podczas gdy grafiki z załączonej prezentacji wskazują na wynik 47-48% odnośnie PC.
Ktoś zresztą pytał Piotra Nielubowicza o te wykresy: "slajd 3 przedstawia wzrost sprzedaży konsolowej
w związku z premierą wersji next-gen Cyberpunka. Czy za ten wzrost odpowiada pik z końca lutego i
początku marca, który zdążył już opaść do końca kwartału? Jeśli tak – czy sprzedaż w okresie dwóch
miesięcy po końcu marca przypomina długofalowy trend obserwowany na początku roku – do lutego?
Jak wyglądają te dane? "
Odpowiedź: "Co do pytania o przychody z wersji next-gen Cyberpunka – powtórzyłbym to, co powiedzieliśmy na
naszej konferencji rocznej; owszem – wstępne przychody z lutego przypominają klasyczny pik, który
towarzyszy premierom; nieco później te przychody się ustabilizowały – ale w kilka tygodni po
premierze widzimy – np. na platformie cyfrowej Sony, gdyż przychody z dystrybucji cyfrowej najłatwiej
nam monitorować – że przychody odpowiadające wersji next-gen są wyraźnie wyższe, niż nadal
obserwowane przychody z wersji old-gen."

Skoro więc premierowy peak sprzedaży w Q1 dał konsolom jedynie minimalną (52:48) przewagę w wolumenie, to niech każdy sam wyciągnie wnioski odnośnie sytuacji w kolejnych kwartałach.

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 19:23:14 przy kursie: 146,84 zł
wróć - co do slajdu z prezentacji masz rację to wybiórczy kwartał, ale bardzo istotne pokazanie że nex geny nie są bez znaczenia - przecież w moich wyliczeniach przyjmuje 50% udział przychodów z PC - czyż nie?

Odnoszę się do Twoich 60% które podajesz jakby pewnik.

Miejmy nadzieję, że w raporcie podadzą takie dane i będziemy mądrzejsi.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 17 listopada 2022 20:07:43 przy kursie: 146,84 zł
Też szacuję, że sprzedaż na STEAM to min. 50% całego rynku. Do tego po 5% na GOG i Epic oraz 25% nextgeny i 15% oldgeny. Sprzedaż pudełek w sklepach chyba ciągle się nie liczy, bo pochodzą z wydania premierowego. Jednocześnie dobra sprzedaż pudełek prawdopodobnie uwolni sporą część rezerw na rozliczenia z dystrybutorami.
Trzeba pamiętać, że nextgenów na rynku jest ciągle mało (ok. 37 mln). Sądzę, że z tego powodu CDR nie musiał spieszyć się z premierą Phantom Liberty i aktualizacji Wiedźmina 3.
Edytowany: 17 listopada 2022 20:13

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 20:15:15 przy kursie: 146,84 zł
@tgolik masz jakieś dane odnośnie ilości sprzedanych konsol?

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 17 listopada 2022 20:40:51 przy kursie: 146,84 zł
Edytowany: 17 listopada 2022 20:42


Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 21:30:04 przy kursie: 146,84 zł
Sprawdziłem raport sony - po 2Q mamy 24,9 mln sprzedanych konsol PlayStation 5
Edytowany: 17 listopada 2022 21:30

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 listopada 2022 21:50:25 przy kursie: 146,84 zł
Dane z początku listopada to 25,6 mln PS5 i 18 mln Xbox Series X/S.
Jeśli chodzi o japońskie(i nie tylko) firmy, to warto mieć na uwadze, że u nich rok fiskalny nie jest tożsamy z kalendarzowym.

Bartas_Gda napisał(a):
przecież w moich wyliczeniach przyjmuje 50% udział przychodów z PC - czyż nie?


Tyle że 52% udziału konsol w Q1 zostało osiągniętych dzięki wyraźnemu peakowi premierowemu Next-Gen. Potwierdzał to zarząd w cytowanej przeze mnie wypowiedzi. Logicznie jest założyć, że w kolejnych kwartałach proporcje wypadły zdecydowanie korzystniej dla PC.

Bartas_Gda napisał(a):
Odnoszę się do Twoich 60% które podajesz jakby pewnik.

Napisałem: "spodziewałbym się, że udział samego Steam w 2022 osiągnął 60% (na bazie danych premierowych C2077 i historycznych danych W3)"

Bez komentarza.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 17 listopada 2022 22:16:09 przy kursie: 146,84 zł
Z danych, które przytoczyliście, wynika, że na premierę Phantom Liberty będzie ponad 50 mln konsol nowej generacji. A to już jest konkretny kawał rynku.
Obawiam się niestety, że SONY dalej będzie traktować wszystko, co Cyberpunkowe jak powietrze i premiera dodatku nie doczeka się żadnej promocji w PSN Store.

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 17 listopada 2022 22:36:23 przy kursie: 146,84 zł
aircanada15 napisał(a):

Tyle że 52% udziału konsol w Q1 zostało osiągniętych dzięki wyraźnemu peakowi premierowemu Next-Gen. Potwierdzał to zarząd w cytowanej przeze mnie wypowiedzi. Logicznie jest założyć, że w kolejnych kwartałach proporcje wypadły zdecydowanie korzystniej dla PC.



już ostatni raz - bo czytam tą wypowiedź zarządu - te 52% to Twoja dedukcja? bo ze ust zarządu ta wartość nie pada. Myślę, że na razie zakończymy temat i wrócimy do niego jak będzie więcej danych.

Wrócę ELDEN RING i faktycznie tutaj masz zdecydowanie rację - jak patrzę na pozycję na steam historycznie był wyżej pozycjonowany od CP2077

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 listopada 2022 23:10:50 przy kursie: 146,84 zł
52-53% na konsolach i 47-48% na PC w Q1 2022. To nie dedukcja, tylko odczyt danych z wykresu słupkowego w prezentacji. Nie zależało mi na jakimś super dokładnym pomiarze, dlatego podałem wynik z małym marginesem błędu.

Tgolik: Sony liczy, że uda im się przekroczyć założenia produkcyjne na obecny rok fiskalny (37,3 mln PS5 z końcem marca 2023). W ostatnim kwartale rzucili do sprzedaży zaledwie połowę z wytworzonych 6.5 miliona konsol. Resztę zachowali na gorącą końcówkę roku oraz niedawną premierę God of War Ragnarok.
Podsumowując, realne jest 60 mln konsol next-gen już z początkiem wiosny.

del-29012023
21
Dołączył: 2022-10-19
Wpisów: 166
Wysłane: 18 listopada 2022 11:27:00 przy kursie: 145,00 zł
Trzeci raz odbija się od 150, obroty maleją, sił coraz mniej, paliwa zaczyna brakować.
Czy tym paliwem będą wyniki lub inne pozytywne newsy ze spółki, czy jednak większą korekta?

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 18 listopada 2022 12:36:47 przy kursie: 145,00 zł
Nie chwal dnia przed koncem sesji.

nowy57
5
Dołączył: 2018-02-11
Wpisów: 73
Wysłane: 18 listopada 2022 12:49:03 przy kursie: 145,00 zł
no i mamy wybicie 150+

del-29012023
21
Dołączył: 2022-10-19
Wpisów: 166
Wysłane: 18 listopada 2022 12:49:20 przy kursie: 145,00 zł
No oby tak dalej ;)

juniorAccount
PREMIUM
41
Dołączył: 2020-02-26
Wpisów: 172
Wysłane: 18 listopada 2022 12:50:17 przy kursie: 145,00 zł
153, 153... kto da więcej, kto da więcej... :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cdprojekt
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




508 509 510 511 512

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,124 sek.

rwgmjzhx
fnsesgvd
mwgzvcol
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
scvcyktt
qpdtrawd
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat