Strefa Czystego powietrza w Warszawie. Coś do zapoznania się jak działa lobby ekologiczne.
W Warszawie regularnie prowadzone są badania dotyczące stężenia szkodliwych gazów w powietrzu, takich jak dwutlenek azotu (NO₂), dwutlenek siarki (SO₂), ozon (O₃), tlenki węgla (CO) oraz pyły zawieszone PM10 i PM2.5. Monitoring jakości powietrza jest prowadzony przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska (GIOŚ) za pośrednictwem sieci stacji pomiarowych.
W zimie stężenie szkodliwych gazów jest zazwyczaj wyższe. Wynika to z większego zużycia paliw kopalnych do ogrzewania budynków, co zwiększa emisję zanieczyszczeń, szczególnie pyłów i tlenków azotu.
W chłodnych miesiącach warunki atmosferyczne, takie jak inwersje termiczna (wzrost temperatury powietrza wraz z wysokością))i brak wiatru, sprzyjają kumulacji zanieczyszczeń blisko powierzchni ziemi.
Charakterystycznie wyższe zanieczyszczenia dla okresu zimowego, spowodowane są głównie emisją z lokalnych kotłowni i pieców węglowych.
Karze się jednak kierowców nawet tych, którzy mają instalacje LPG czy samochody hybrydowe zakazem wjazdu, bo tak łatwiej. Następny w kolejce jest Kraków, Katowice i Wrocław.
Wychodzi więc na to, że zamiast zmieniać sposób ogrzewania z węgla dba się o jakość powietrza poprzez nakładanie sankcji na osoby prywatne w pierwszej kolejności.
W Warszawie pojazdy komunikacji miejskiej i służb miejskich mają oddzielne regulacje od zasad SCT. Czyli są równi i równiejsi. Innymi słowy Warszawa dba o czystość powietrza pieniędzmi kierowców w pierwszej kolejności.
Cytat:
Strefa Czystego Transportu nie dla aut z LPG i hybryd. To problem wielu kierowców.
www.money.pl/gospodarka/strefa...