pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

dirk444

dirk444

Ostatnie 10 wpisów
Własnie tu jest problem co dalej. Mam obligacje kupione za małą kwotę z ostatniej serii kończącej się w 2022 roku. Od 2020 do 2021 roku w każdym kwartale jest jakiś wykup i zastanawiam się czy ta firma da radę to wszystko skupić i czy na 2022 będą jeszcze mieć jakiekolwiek pieniądze. Mam jakiś tam zysk już wypracowany i zastanawiam się nad sprzedażą.

Też jestem początkujący i zadaje sobie jedno pytanie. Kupujemy wysoko oprocentowane obligacje niezbyt pewnych/bezpiecznych emitentów aby zarobić więc akceptujemy większe poziomy ryzyka w zamian za większy zysk. I to jest jasne.

Ale weźmy na ten przykład obligację GPW0122 obligacje.pl/pl/narzedzia/kalk... , której RENTOWNOŚĆ DO WYKUPU NETTO wynosi 1.63% . Przecież w tym momencie banki oferują lepiej oprocentowane roczne lokaty. Więc moje pytanie jaki jest sens kupować obligacje korporacyjne dużych i stabilnych firm takich jak chociażby GPW czy PKN skoro lepszy i pewniejszy zysk jest na lokacie. Po uwzględnieniu inflacji która wynosi 2,4% najlepsze jest to, że nic nam nie zostaje bo cały zysk zjada inflacja. Chciałbym zacząć swoja przygodę z obligacjami aby jakoś ulokować swój kapitał na emeryturę ale jak zobaczyłem takie rentowności to stwierdziłem ze może lepiej otworzyć lokatę. Może mi ktoś to wytłumaczyć jaki jest sens kupowania takich obligacji?

Zastanawiam się nad kupnem na catalyst obligacji 5,5% z października 2019. Przy emisji redukcja o 33%, można przypuszczać, ze inwestorzy mimo tego ogromu złych informacji ze spółki i jej otoczenia nie widzą tragedii. Warto wejść w Rokitę czy lepiej poczekać jeszcze i zobaczyć jak się sytuacja rozwinie (ceny prądu, pensje , spadek sprzedaży, nowy konkurencyjny zakład na Węgrzech)?