0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
4 kwietnia 2011 17:09:27
przy kursie: 0,57 zł
Dzisiaj został opublikowany raport miesięczny za marzec 2011 roku : RAPORT ZA MARZEC 2011Kolejne dobre informacje: + wzrost przychodów w marcu do 540 tys zł (luty 329 tys zł) sprzedaż w litrach w samym marcu ponad 100 000 litrów, średnia liczba klientów 230 dziennie + zidentyfikowana 50 potencjalnych lokalizacji pod stacje benzynowe w woj. mazowieckim, w najbliższych tygodniach zostaną podpisane umowy które zabezpieczą lokalizację pod budowy stacji na najbliższe 2 lata Polecam cały raport, przedstawione fragmenty to tylko synteza.
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
4 kwietnia 2011 21:30:13
przy kursie: 0,57 zł
Wszystko niby pięknie, ale czy ten biznes jest wart aż 13,68 mln zł???
|
|
0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
5 kwietnia 2011 19:33:46
przy kursie: 0,56 zł
ynwestor napisał(a):Wszystko niby pięknie, ale czy ten biznes jest wart aż 13,68 mln zł??? To zależy jaką wartość w nim widzisz i z jaką perspektywą czasową inwestujesz. Rynek wycenia widząc potencjał spółki. Moim zdaniem idea biznesu jak najbardziej słuszna, publikowane wyniki jak najbardziej korzystne, widać że się znają na tym. Dla mnie jak najbardziej ten biznes jest wart 13 mln a nawet dużo więcej. Wyobraź sobie sytuację w której MOMO zostaje przejęte przez większego gracza, myślisz ze nie zapłacą za kilka dochodowych stacji 13 mln zł? Księgowo można łatwo wyceniać, ale najwięcej zarabia ten kto widzi potencjał w spółkach.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
5 kwietnia 2011 23:07:07
przy kursie: 0,56 zł
MOMO to póki co spółka, która prowadzi 1 (słownie: jedną) stację benzynową i jest wyceniana na 13,44 mln zł  Realia realiami i horyzont horyzontem, ale też warto rzucić okiem w księgi. Dla porównania spółka prowadząca dość podobną działalność (czyli Ekopol) wyceniana jest bardzo podobnie (dokładnie 11,44 mln zł). Spójrzmy zatem w księgi: Działalność: MOMO - jedna stacja benzynowa Ekopol - ok. 170 mikrostacji paliw i zakład produkcji blach Zysk netto: MOMO - spółka w 2011 r. najprawdopodobniej będzie na minusie lub w okolicach zera Ekopol - w 2011 r. zysk może wynieść 0,5 mln zł - 1,5 mln zł (moja prognoza) To oczywiście całkiem inne spółki, a analiza wymagałaby głębszego porównania. Warto jednak uzmysłowić sobie, w co się inwestuje i ile się za to płaci.
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
5 kwietnia 2011 23:47:36
przy kursie: 0,56 zł
MOMO to spolka we wczesnej fazie rozwoju z dosc innowacyjnym podejsciem polegajacym na stacjach bezobslugowych zlokalizowanych zdala od centrow handlowych chcaca stworzyc siec dystrybucyjna, dlatego nie porownywalbym jej do Ekopol.
Rynek wycenia perspektywy przedsiebiorstwa, obecnie MOMO pokazuje niezle perspektywy, dotrzymuja obietnic, przewyzszaja prognozy, jest szybki rozwoj. Wszystkie te czynniki wplywaja na wycene spolki przez rynek.
Jak to bywa na NC mala plynnosc oraz mala ilosc papierow w obrocie powoduje pewne zaburzenia w wycenie.
Ponadto nalezy wziasc tutaj pod uwage ze rynek nie wycenia 1 stacji benzynowej, a caly model prowadzenia przedsiebiorstwa, know-how, strategie zarzadzania, etc... Ten wydaje sie poki co skuteczny.
Wiele spolek jest prze wartosciowanych na rynku, bo ten uwzglednia ich przyszlosc i perspektywy.
|
|
0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
5 kwietnia 2011 23:57:33
przy kursie: 0,56 zł
Ekopol strona EKOPOL: Działalność firmy obejmuje swoim zakresem -sprzedaż wyrobów hutniczych ArcelorMittal Poland S.A. -sprzedaż wyrobów hutniczych innych producentów takich jak blachy trapezowe ocynkowane i powlekane, łukowe blachy trapezowe powlekane, blachy dachówkowe, panele i kasety ścienne, płatwie dachowe -usługi cięcia wzdłużnego i poprzecznego blach z kręgów -sprzedaż paliw płynnych (olej napędowy , benzyny) oraz olei opałowych -sprzedaż oraz świadczenie usług przechowania olei napędowych u klienta poprzez mikrostacje paliw -sprzedaż zbiorników na olej opałowy -sprzedaż olejów i środków smarnych koncernów Texaco, Orlen Oil, Lotos Oil, Shell, Mobil, Elf, BP -serwis urządzeń grzewczych Ekopol HOLDING działa jak sama nazwa mówi w różnych segmentach rynku, oferuje mikrostacje główne małym firmom które posiadają na tyle dużo pojazdów że opłaca im sie zakupić zbiornik na paliwo i hurtowo nabywać ON lub benzyne. Nie wiem co ma wpsólnego z automatyczną stacją benzynową kupienie plastikowej beczki z dystrybutorem. Także podpobieństwo z MOMO zerowe. Ekopol spółka która zajmuje sie wszystkim, zlepianka różnych działalności. Zajmują się czym popadnie bez żadnej strategii długookresowej. To typowa mała firma która może jakoś działa na małą skale, ale duże sukcesu nie odniesie. Mają zbyt szeroki profil działalności.
|
|
0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
6 kwietnia 2011 00:01:11
przy kursie: 0,56 zł
zjk napisał(a):MOMO to spolka we wczesnej fazie rozwoju z dosc innowacyjnym podejsciem polegajacym na stacjach bezobslugowych zlokalizowanych zdala od centrow handlowych chcaca stworzyc siec dystrybucyjna, dlatego nie porownywalbym jej do Ekopol.
Rynek wycenia perspektywy przedsiebiorstwa, obecnie MOMO pokazuje niezle perspektywy, dotrzymuja obietnic, przewyzszaja prognozy, jest szybki rozwoj. Wszystkie te czynniki wplywaja na wycene spolki przez rynek.
Jak to bywa na NC mala plynnosc oraz mala ilosc papierow w obrocie powoduje pewne zaburzenia w wycenie.
Ponadto nalezy wziasc tutaj pod uwage ze rynek nie wycenia 1 stacji benzynowej, a caly model prowadzenia przedsiebiorstwa, know-how, strategie zarzadzania, etc... Ten wydaje sie poki co skuteczny.
Wiele spolek jest prze wartosciowanych na rynku, bo ten uwzglednia ich przyszlosc i perspektywy.
Zgadzam sie w 100 %, wycena spółki to nie tylko wartość na "papierze" ale także subiektywna ocena przez inwestora. Szacując wartość pomysłu na biznes spółki MOMO,sposób jego realizacji oraz perspektywy które ze sobą niesie, wartość jednej akcji powinna być dużo wyższa.
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
6 kwietnia 2011 00:06:32
przy kursie: 0,56 zł
m49 napisał(a): [...] Działalność firmy obejmuje swoim zakresem [...] -sprzedaż paliw płynnych (olej napędowy , benzyny) oraz olei opałowych [...] Nie wiem co ma wpsólnego z automatyczną stacją benzynową kupienie plastikowej beczki z dystrybutorem. Także podpobieństwo z MOMO zerowe. [...]
Czyżby podobieństwo zerowe? Ekopol też (głównie) sprzedaje paliwa. Ta działalność to gros przychodów Ekopolu. Na dodatek osiągają z tego zyski. Forma dystrybucji inna, choć również innowacyjna, ale ja widzę podobieństwo. Nie chcę pisać o perspektywach Ekopolu, ale pokazuję, że księgi spółek są całkiem inne. Czy w związku z tym nie uważacie, że MOMO jest przewartościowane?
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
6 kwietnia 2011 00:29:57
przy kursie: 0,56 zł
zjk napisał(a):Rynek wycenia perspektywy przedsiebiorstwa, obecnie MOMO pokazuje niezle perspektywy, dotrzymuja obietnic, przewyzszaja prognozy, jest szybki rozwoj. Wszystkie te czynniki wplywaja na wycene spolki przez rynek. Czyżby???  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 6 kwietnia 2011 08:54
|
|
0 Dołączył: 2010-09-07 Wpisów: 16
Wysłane:
6 kwietnia 2011 01:41:37
przy kursie: 0,56 zł
Bardzo trafny kubeł zimnej wody na rozgrzane głowy niektórych wypowiadających się. Nie róbmy z tego forum drugiego forum bankier.pl, gdzie wiadomo jaki jest poziom... Ciekawa spółka - ok, ale czy to naprawdę aż tak rewelacyjny pomysł? Czy nie ma już Neste i ST1 ? Na razie jest 1 działająca stacja, przychody i koszty takie a nie inne i dyskutujmy o faktach, a nie o tym, że to "może być" świetny biznes.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
6 kwietnia 2011 08:20:59
przy kursie: 0,56 zł
ynwestor napisał(a):zjk napisał(a):Rynek wycenia perspektywy przedsiebiorstwa, obecnie MOMO pokazuje niezle perspektywy, dotrzymuja obietnic, przewyzszaja prognozy, jest szybki rozwoj. Wszystkie te czynniki wplywaja na wycene spolki przez rynek. Czyżby??? media.stockwatch.pl/data/2011/... Jesli spojrzysz w strukture kosztow i zastanowisz sie co moze sie kryc pod tymi liczbami, to wg mnie MOMO dotrzymuje glownych prognoz choc moze powinni bardziej kontrolowac koszty ktore sa powyzej prognoz. 1. Przychody planowane 92 tys zl - wykonano 128 tys zlJesli firma osiagnela wyzsze przychody niz planowala, a poste prac jest bardziej zawansowany niz postep prac to tylko oznacza ze firma jest over the plan w postepach pracy co pociaga za soba automatycznie zmiane niektorych wskaznikow. Mimo wszystko firma powinna przywiazac wieksza wage do kosztow podstawowej dzialnosci - tzn sprzedazy. Ps. Tez chcialbym aby akcje MOMO byly po 10 groszy zeby sie okupic ale ta cena jest raczej malo mozliwa.
Edytowany: 6 kwietnia 2011 08:25
|
|
0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
6 kwietnia 2011 16:52:28
przy kursie: 0,54 zł
Cytat:Ciekawa spółka - ok, ale czy to naprawdę aż tak rewelacyjny pomysł? Czy nie ma już Neste i ST1 ? Na razie jest 1 działająca stacja, przychody i koszty takie a nie inne i dyskutujmy o faktach, a nie o tym, że to "może być" świetny biznes. 1) Tak to rewelacyjny pomysł. Jest Neste i ST1 ale żadna nie jest na giełdzie, wiec nie mozesz uczestniczyć w sukcesach żadnej z nich. ST1 ma 16 stacji, Neste 101 stacji. Momo to trzeci gracz na ogromnym rynku paliwowym. Ma konkurencję w postaci 117 stacji w całej Polsce, dla mnie to świadczy o tym że jest o co sie bić, 117 stacji to bardzo mało, jest miejsce dla innych. 2)"Przychody i koszty.." Jakby każdy tak inwestował na giełdzie analizując przychód i koszt to na wiekszość spółek nie byłoby chętnych. Z samego założenia kupując akcje liczysz na "coś wiecej" w przyszłości a nie na przeszły "fakt" w postaci przychodu i kosztu. OK to jest ważne, ale to co sie wydarzy w przyszłość dla danej spółki jest ważniejsze, a analizując MOMO jest wiele rzeczy wskazujących na duże wzrosty przychodów i także samego kursu akcji.
|
|
0 Dołączył: 2010-09-07 Wpisów: 16
Wysłane:
6 kwietnia 2011 18:33:42
przy kursie: 0,54 zł
Z tymi przychodami i kosztami liczy się sprawozdanie wobec prognoz/oczekiwań. Wyszło gorzej niż oczekiwano, czego odbicie jest chociażby w kursie - ostatnie dni. Gdyby sygnały płynące z opublikowanych danych były pozytywne widać byłoby to w cenie. A co do konkurencji w postaci Neste i St1 przekonałeś mnie  . Czy ktoś miał okazję korzystać z tej stacji MOMO albo po prostu wie jak jest z cenami? Bo w założeniu miały być "korzystne" co ładnie brzmi, ale ciekaw jestem jak jest w praktyce - na cenapaliw.pl znalazłem ON po 4,96zł i E95 po 5,06, tylko że tam nie ma autoryzacji ani odświeżania, więc ktoś mógł sobie ot tak wpisać albo podać ceny sprzed miesiąca.
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
6 kwietnia 2011 20:49:38
przy kursie: 0,54 zł
m49 napisał(a):[quote]Tak to rewelacyjny pomysł. Jest Neste i ST1 ale żadna nie jest na giełdzie, wiec nie mozesz uczestniczyć w sukcesach żadnej z nich. ST1 ma 16 stacji, Neste 101 stacji. Momo to trzeci gracz na ogromnym rynku paliwowym. Ma konkurencję w postaci 117 stacji w całej Polsce, dla mnie to świadczy o tym że jest o co sie bić, 117 stacji to bardzo mało, jest miejsce dla innych. Fajnie to ująłeś. Jedna stacja paliw i już "trzeci gracz na rynku". Jeszcze tylko dwa miejsca i będą number one Mam wątpliwości, co do tego. Rzućmy może okiem na finanse spółki: media.stockwatch.pl/data/2011/...Z czego oni te stacje postawią???
|
|
0 Dołączył: 2009-02-06 Wpisów: 925
Wysłane:
6 kwietnia 2011 21:47:36
przy kursie: 0,54 zł
Stacje sa lisingowane, jesli sie nie myle z EFL S.A. - jesli dobrze maja wyliczenia koszty samej stacji powinny sie ladnie rozkladac w czasie. Ale wiadomo jest tez ze bedzie nowa emisja akcji w celu pozyskania kapitalu na dalszy rozwoj.
|
|
0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
6 kwietnia 2011 23:41:59
przy kursie: 0,54 zł
Cytat:Fajnie to ująłeś. Jedna stacja paliw i już "trzeci gracz na rynku". Jeszcze tylko dwa miejsca i będą number one Whistle Chodziło mi o to, żeby pokazać jak mała jest konkurencja w tym interesie. 16 stacji ma ST1, MOMO planuje 31 = numer dwa na rynku. Myślę że ST1 nie będzie rozwijać sieci stacji tak dynamicznie jak MOMO, wiec wskoczy na 2 miejsce. Prosta analiza: 1) Momo planuje przychód z jednej stacji (rocznie) ponad 7 mln zł, załóżmy że MOMO, ST1, NESTE wyciąga tyle samo z 1 stacji. 2) Neste 101 stacji x 7 mln = 707 mln przychodu ST1 16 stacji x 7 mln = 112 mln przychodu MOMO 31 stacji x 7 mln = 217 mln przychodu (obecnie MOMO ma jedną = 7 mln) Rynek orientacyjnie można oszacować na 1 mld zł. Zważywszy na dynamikę wzrostu sprzedaży na stacji MOMO w grodzisku, z 1 stacji da sie wyciagnać wiecej niż 7 mln. Rynek automatycznych stacji paliwowych na pewno będzie rósł w najbliższych latach. Więc zanim oddadzą całość 31 stacji wartość 1 mld może sie zamienić w 2. Koszty: Jedna stacja kosztuje około 600-700 tys zł 31 stacji x 700 = 21 mln Uważacie że z 217 mln przchodu ROCZNIE nie da sie spłącić 21 mln zł na stacje? Chociaż ciężko powiedzieć ile z przychodu stanowi zysk, ale marże to około 10-15 % na stacjach (50-80 gr litr) czyli orientacyjnie daje to 21-32 mln zł zysku brutt rocznie. Wiadomo że nalezy odliczyć podatek, i inne koszty działalności, ale to i tak bardzo dobry biznes. Jedna stacja tak naprawdę spłaca sie w ciągu jednego roku. W tym roku ma być ich 4 w sumie. Teraz chyba wiadomo z czego postawią te stacje ? Czy dalej nie? Moim zdaniem warto mieć kawałek tego tortu na przyszłość.
Edytowany: 6 kwietnia 2011 23:48
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
7 kwietnia 2011 05:41:08
przy kursie: 0,54 zł
m49 napisał(a):Uważacie że z 217 mln przchodu ROCZNIE nie da sie spłącić 21 mln zł na stacje? Chociaż ciężko powiedzieć ile z przychodu stanowi zysk, ale marże to około 10-15 % na stacjach (50-80 gr litr) czyli orientacyjnie daje to 21-32 mln zł zysku brutt rocznie. Cytat:Analitycy są też zgodni, że nie ma szans na zmniejszenie marży przez właścicieli stacji benzynowych. - Ich marże są już karygodnie niskie - uważa Urszula Cieślak. Według BM Reflex do litra benzyny 95 właściciele stacji doliczają teraz średnio 2,5 proc. marży, czyli 13 gr. Przed rokiem marża wynosiła 6,4 proc., czyli 30 gr. Podobnie skurczyły się marże od oleju napędowego. "Dla części właścicieli stacji sytuacja staje się bardzo trudna i gdyby nie sprzedaż produktów i usług pozapaliwowych, to prowadzenie stacji byłoby nieopłacalne" - stwierdza ta firma doradcza. - Marże na stacjach są niskie, wynoszą 2 do 3 proc. - potwierdza Jakub Bogucki. źróło: nafta.wnp.pl/pawlak-dyktuje-ni...
|
|
0 Dołączył: 2011-02-07 Wpisów: 38
Wysłane:
7 kwietnia 2011 12:55:51
przy kursie: 0,55 zł
No sorry , ale w różnych artykułach podają różne marże i ceny: forsal.pl/artykuly/479023,marz...Dla największych odbiorców 70 gr na litrze nawet a dla mniejszych 7 % marży.2011-01-17 Nie wiem czy do teraz marże spadły aż do 2,5 %. Wcześniej dane zaczerpnąłem z innego artykułu w którym właśnie podawali 10-15 % Ale racja twój artykuł jest niby nowszy. Aktualizuje obliczenia: 217 mln przychód daje przy 3% marży 6,5 mln zysku. Nawet jakby chcieli kredyt wziąsc to przy takiej kwocie są wstanie spłacić koszt budowy wszystkich stacji. Przypominam że emisja akcji to niższy koszt pozyskania kapitału niż kredyt , tak samo leasing. Także jeżeli chodzi o kwestie " za co wybudują" lub " z czego spłacą" to w 100% dadzą rade.
|
|
0 Dołączył: 2009-09-25 Wpisów: 208
Wysłane:
7 kwietnia 2011 22:01:09
przy kursie: 0,55 zł
Mniejsza o marże. Pytam raczej, za co postawią drugą stację?
|
|
0 Dołączył: 2010-10-20 Wpisów: 347
Wysłane:
7 kwietnia 2011 22:09:38
przy kursie: 0,55 zł
pewnie będą jakieś emisje, wg. mnie to raczej jest pewne, a tu dla akcjonariuszy powinna sie zapalic czerwona lampka - zeby postawic te 30 kilka stacji potrzeba bedzie conajmniej kilka emisji akcji, a to moze znaczaco rozwodnic akcjonariat... Oczywiscie jesli takowe emisje beda mialy miejsce to napewno duzo ponizej obecnej ceny rynkowej.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.