0 Dołączył: 2010-01-04 Wpisów: 594
Wysłane:
13 czerwca 2011 10:40:57
przy kursie: 3,51 zł
W poprzednim tygodniu też to zwróciło moja uwagę, ale kurs może przecież tkwić sobie w przedziale 3,4-3,6 i jakoś specjalnie mnie to nie będzie dziwiło.
|
|
0 Dołączył: 2009-01-24 Wpisów: 120
Wysłane:
13 czerwca 2011 11:09:58
przy kursie: 3,51 zł
Cytat:jeśli dobrze pamiętam wart. ujemna wynika z tego, że koszty rodzajowe były mniejsze od kosztu sprzedanych produktów czyli zmniejszyła się produkcja na rzecz wcześniej wyprodukowanych wyrobów. Innymi słowy koszty rodzajowe i koszty sprzedanych produktów nie są równe. W tym wypadku kosztów sprzedaży jest więcej bo więcej sprzedawano niż produkowano (czyszczono magazyny?). Wszystko jasne :) Dzięki! Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.
|
|
0 Dołączył: 2009-01-24 Wpisów: 120
Wysłane:
14 czerwca 2011 14:06:47
przy kursie: 3,59 zł
Cytat:Jutrzenka wchodzi w rynek napojów energetyzujących. - Napój NRG Power o smaku Oranżady pojawi się w sklepach za 2-3 tygodnie. Naszym pierwszym celem jest zdobycie 3 proc. tego rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Jutrzenki Jan Kolański.
- Rynek napojów energetycznych stale rośnie. Osiągnął już wartość ponad 700 mln zł. Jest to segment, z dużym jeszcze potencjałem. Dlatego wprowadzamy na rynek napój energetyzujący: NRG Power o smaku Oranżady - mówi Jan Kolański.
- Napój znajduje się już w kanałach dystrybucji od około 2 tygodni, na sklepowych półkach pojawi się za 2-3 tygodnie. Produkt w początkowym etapie będzie wprowadzany głównie do kanału tradycyjnego, a po osiągnięciu zakładanych celów będziemy myśleć o dalszym rozwoju dystrybucji - dodaje.
Pierwszy cel, który stawia sobie spółka to osiągnięcie 3 proc. udziału w rynku.
Zdaniem prezesa Jutrzenki, Hellena posiada duże doświadczenie w produkcji i sprzedaży oranżady oraz jest liderem rynkowym w tej kategorii, dlatego chce inwestować i rozszerzać swoje portfolio pod tym kątem.
Jan Kolański ocenia, że oranżada to napój mocno zakorzeniony w świadomości polskich konsumentów. Jak informuje, w rynku tradycyjnym osiągnęła 48,7 proc. udziałów. Z badań przeprowadzonych przez Pentor w 2009 roku wynika, że zna ją 9 na 10 Polaków.
- Dlatego postawiliśmy na rozwój oranżady w segmentach rynku, w których nie była do tej pory obecna, np. w kategorii napojów energetyzujących. Jednym z bardzo dynamicznie rozwijających się segmentów rynku są napoje izotoniczne. Dlatego nie wykluczamy w przyszłości wejścia z naszymi produktami także w ten segment - mówi Jan Kolański.
Prezes Jutrzenki informuje, że dla produktu została zastrzeżona nazwa: „NRG Power o smaku Oranżady". źródło: www.portalspozywczy.pl/inne/na...Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-01-04 Wpisów: 594
Wysłane:
14 czerwca 2011 15:00:42
przy kursie: 3,59 zł
Owszem, "oranżada to napój mocno zakorzeniony w świadomości polskich konsumentów" tyle że zakorzeniony u starszych osób, którzy niekoniecznie są grupa docelową dla energetyków..
|
|
0 Dołączył: 2009-01-19 Wpisów: 1 506
Wysłane:
14 czerwca 2011 22:45:15
przy kursie: 3,59 zł
co? o kurde. tego się nie spodziewałem! Miałem napisać że dziś ładna sesja, to już właśnie wiadomo czemu. Bardzo dobra decyzja. Przykładem jest chociażby tiger, który pokonał red bulla. Co ciekawe jak dla mnie tiger nie jest silną marką, raczej popularność zdobył swoją taniością. Jeśli Hellena wypuści dobry i smaczny produkt (nie jak Mountain Dew energetyczny) to będzie sukces, przy czym w tym segmencie duże, bardzo duże znaczenie ma marketing i dobre pozycjonowanie marki.
|
|
0 Dołączył: 2010-01-04 Wpisów: 594
Wysłane:
15 czerwca 2011 10:04:29
przy kursie: 3,55 zł
enforces, przykład Tigera nie jest dobry. Tiger nie jest tylko silną, a bardzo silna marką. JTZ mu nie zagrozi. On wchodził na rynek, kiedy Redbull w zasadzie nie miał żadnej konkurencji, a jego cena w detalu oscylowała nawet w granicach 7 zł. Tigerowi wystarczyło powalczyć z nim ceną, zrobił to, wbił się w niższy segment cenowy i tak już zostało. RedBull próbował walczyć, zjechał z ceną, ale w swoim dotychczasowym segmencie miał też konkurencję w postaci Burn'a Coca Coli. Gdyby dalej walczył ceną spadł by z segmentu premium. Musiał więc wybrać, czy oddaje pole w walce z Tigerem i zachowuje dotychczasowe poziomy cen, walcząc z Burnem, czy też spadła do niższego segmentu i naparza się z całą rzeszą tanich produktów. Wybrał to pierwsze, stracił pozycję lidera. Powyższe pokazuje jak ciasny jest ten rynek. Poza tym Jutrzence już nie wystarczy walczyć samą ceną ( bo ta najniższa zarezerwowana jest dla marketowych sików energetykopodobnych ), numer jak w przypadku Tigera nie wyjdzie. Muszą mieć coś ekstra, co zrekompensuje klientowi zakup nieznanego produktu i przywiąże go do siebie. Byc może tym czymś będzie smak starej polskiej Oranżady, tyle że ja mam obiekcje, czy grupa docelowa na oranżade się zbytnio nie zestarzała.. BTW; 3% rynku jakie chcą osiągnąć to dużo, na koniec poprzedniego roku wspominany Burn miał 4,9 % po kilku latach obecności i intensywnej kampanii. Mam jednak nadziej że JTZ uda się coś zdziałać, lepsze to niż nic nie robienie, a czas zweryfikuje, czy strategia była dobra. Mnie osobiście jakoś nie przekonuje, wolałbym Frugo..
Edytowany: 15 czerwca 2011 10:06
|
|
0 Dołączył: 2009-01-07 Wpisów: 2 936
Wysłane:
15 czerwca 2011 10:19:58
przy kursie: 3,55 zł
Dolarman tez wolabym 100 razy Frugo niz jakikolwiek energetyk :) ale to jest moja subiektywna opinia z prostego powodu nigdy nie pijam tych energetycznych sikow wystarczy ze truja mnie innymi swinstwami w reszcie jedzenia :) Za to smak Frugo bardzo mile wspominam o reklamach nie mowiac :) jezlei zobaczylbym w sklepie na 100% kupilbym sobie Frugo:) ostatnio pijam tylko tymbarki bo jakos najlepiej w smaku mi podchodza, ale mysle ze smak Frugo bylby znakomitym rywalem No nic trzeba zdac sie na smakoszy energetykow :) oby im to zasmakowalo bede bacznie obserwowal :) niestety nie posmakuje nawet bo nianawidze smaku tych swinstw.
Edytowany: 15 czerwca 2011 10:21
|
|
0 Dołączył: 2009-01-19 Wpisów: 1 506
Wysłane:
15 czerwca 2011 18:59:27
przy kursie: 3,55 zł
frugo niestety sobie strzeliło w kolano ceną.
a co do energetyka o smaku oranżady - mi się podoba ten pomysł. Tożsamość marki zachowana. Cały czas odwołujemy się do świetlanych czasów helleny i oldschoolu. A oldschool jest w modzie chociażby piwo w bączku np. Łomża niepasteryzowana.
Piliście oranżadę witaminową helleny w puszce? Dla mnie bajka
|
|
0 Dołączył: 2010-01-04 Wpisów: 594
Wysłane:
15 czerwca 2011 19:28:59
przy kursie: 3,55 zł
Przyjdzie nam ocenić ten ruch przynajmniej za 1-2 lata. Obym się pomylił w tym wypadku.
Nie piłem owej oranżady, ale w weekend nadrobię, niemniej wolałbym żeby pół roku temu to JTZ nabyła prawo do Frugo a nie FoodCare.
BTW; Czemu piszesz że Frugo strzeliło sobie ceną w kolano? Przecież ono dopiero trafia do dystrybucji, za kilka dni pojawi się po raz pierwszy w Krakowie. Chyba że chodzi Ci o poprzednią reaktywację, ale to zupełnie inna bajka. Teraz brand jest w rękach Włodarskiego, a on wie jak zrobić biznes z niczego ( Gelwe, Tiger, teraz nGine).
No to Frugo ( jednak )
|
|
0 Dołączył: 2010-01-04 Wpisów: 594
Wysłane:
15 czerwca 2011 19:39:56
przy kursie: 3,55 zł
Taurus80 napisał(a):Dolarman tez wolabym 100 razy Frugo niz jakikolwiek energetyk :) ale to jest moja subiektywna opinia z prostego powodu nigdy nie pijam tych energetycznych sikow wystarczy ze truja mnie innymi swinstwami w reszcie jedzenia :) Za to smak Frugo bardzo mile wspominam o reklamach nie mowiac :) jezlei zobaczylbym w sklepie na 100% kupilbym sobie Frugo:) ostatnio pijam tylko tymbarki bo jakos najlepiej w smaku mi podchodza, ale mysle ze smak Frugo bylby znakomitym rywalem No nic trzeba zdac sie na smakoszy energetykow :) oby im to zasmakowalo bede bacznie obserwowal :) niestety nie posmakuje nawet bo nianawidze smaku tych swinstw. Ja tez smakoszem nie jestem, jednak zdarza mi się, zwłaszcza podczas dalekich delegacji coś tam w siebie wlać. A Tymbarków nie pijam, odkąd odszedłem z Maspexu Nowy wynalazek JTZ na pewno spróbuję żebym chociaż miał świadomość co krytykowałem, zanim pojawiło się w sprzedaży..  Lipa będzie jak jednak mi posmakuje..
Edytowany: 15 czerwca 2011 19:44
|
|
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
15 czerwca 2011 22:22:07
przy kursie: 3,55 zł
dolarman napisał(a): Teraz brand jest w rękach Włodarskiego, a on wie jak zrobić biznes z niczego ( Gelwe, Tiger, teraz nGine).
No to Frugo ( jednak ) Wiesz, nie mogę się zgodzić, co do Włodarskiego. To raczej jego team potrafił zrobić coś z niczego, a jak wiadomo najwybitniejsze jednostki opuściły już pokład. Jak najlepiej życzę Frugo, ale jakoś sukcesu nie widzę.
|
|
0 Dołączył: 2010-01-04 Wpisów: 594
Wysłane:
15 czerwca 2011 22:36:36
przy kursie: 3,55 zł
Naturalnym jest że ma ludzi od tego aby na niego pracowali. Tak jest wszędzie. Ale biorąc pod uwagę to co do tej pory osiągnął, nosa do biznesu odmówić mu nie można. Swego czasu wyczuł biznes na popularności Michalczewskiego i zawojował tym rynek.
Ale co tam. Nie to miejsce, nie ten wątek, a ja też jakoś emocjonalnie związany z nim nie jestem. Dyskusja się wywiązała dlatego, że w moim odczuciu marka Frugo jest bardziej zakorzeniona w świadomości polaków niż tradycyjna oranżada, której smakiem JTZ ma zawojować rynek energetyków w Naszym kraju. Oby.
Edytowany: 15 czerwca 2011 22:39
|
|
0 Dołączył: 2009-01-19 Wpisów: 1 506
Wysłane:
15 czerwca 2011 23:31:22
przy kursie: 3,55 zł
strzał w kolano bo... podobno 3zł za butelkę Frugo.
|
|
0 Dołączył: 2009-01-07 Wpisów: 2 936
Wysłane:
16 czerwca 2011 00:09:17
przy kursie: 3,55 zł
Jezeli bedzie mialo smak taki jak kiedys wole dac 3 zl za mala butelke frugo niz za duza helleny. Ale aby wydawac wyroki poczekajmy do debiutow owych produktow :) dla mnie nazwa zawsze ma najmniejsze znaczenie liczy sie to co w srodku.
|
|
0 Dołączył: 2009-01-19 Wpisów: 1 506
Wysłane:
16 czerwca 2011 13:57:12
przy kursie: 3,50 zł
frugo już piją od niedzieli bo takie fotki widziałem na profilu facebookowym frugo. A tę oranżadę witaminową dla dzieci to reklamowali jakiś czas na końcu swojej reklamy "Hellena Łączy Pokolenia"
|
|
0 Dołączył: 2009-01-19 Wpisów: 1 506
|
|
0 Dołączył: 2009-01-24 Wpisów: 120
Wysłane:
20 czerwca 2011 14:05:57
przy kursie: 3,50 zł
Cytat:Z nieoficjalnych informacji płynących ze środowiska bankierów inwestycyjnych wynika, że Hortex może wkrótce zmienić właściciela. Jedne źródła sugerują, że fundusz Argan Capital rozpoczął przygotowania do sprzedaży firmy w tym roku (wybór doradcy), a inne, że wkrótce otrzyma atrakcyjną ofertę, która przewiduje sprzedaż firmy w częściach (osobno część sokowa, osobno mrożonkowa) - pisze "Puls Biznesu".
Przedstawiciele funduszu studzą jednak emocje. Podkreślają, że fundusz nie spieszy się ze sprzedażą aktywów, a jego zaangażowanie w przejmowane firmy może trwać nawet do 10 lat. Poza tym dotychczas Argan nie sprzedawał firm w częściach.
Tymczasem, pytani przez "Puls Biznesu", znawcy rynku owocowo-warzywnego uważają, że sprzedaż Horteksu w częściach miałaby sens i zarówno na jego część sokową, jak też mrożonkową znalazłoby się wielu chętnych. Wśród potencjalnych zainteresowanych na tę pierwszą wymieniani są m.in. fundusz IK Investment, który niedawno przejął Agros Nova i nie ukrywa chęci na dalszą konsolidację rynku oraz koncern PepsiCo, a na drugą Penta Investments. źródło: www.portalspozywczy.pl/inne/na...Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.
|
|
0 Dołączył: 2009-01-19 Wpisów: 1 506
Wysłane:
20 czerwca 2011 14:14:54
przy kursie: 3,50 zł
no dobra byle nie było jak z wedlem, że tylko koszty zostaną. A tak w ogóle to Hortex zwiększył budżet na marketing (reklamy TV) co mogłoby sugerować, że chcą poprawić wyniki tuż przed samą sprzedażą (przynajmniej ja bym tak zrobił).
|
|
0 Dołączył: 2009-01-24 Wpisów: 120
Wysłane:
22 czerwca 2011 11:42:43
przy kursie: 3,44 zł
Cytat:Akcjonariusze Jutrzenki Holding podczas walnego zgromadzenia zdecydowali o zmianie nazwy spółki na Colian SA.
Prezes spółki Jan Kolański wcześniej informował, że grupa nie chce być kojarzona tylko ze słodyczami. W grupie istnieją trzy dywizje. Prócz słodyczy, są to napoje i kulinaria.
Zwyczajne walne zgromadzenie Jutrzenki zdecydowało także o przeznaczeniu ubiegłorocznego zysku netto na kapitał zapasowy, co oznacza niewypłacenie dywidendy. W 2010 roku spółka osiągnęła 4,9 mln zł jednostkowego zysku. Grupa osiągnęła w tym okresie 31,24 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. źródło: www.portalspozywczy.pl/inne/sl...Cytat:WZA Jutrzenki Holding zdecydowało we wtorek o zmianie nazwy spółki na Colian SA, co podyktowane było zakończeniem procesu reorganizacji grupy oraz chęcią budowy koncernu ogólnospożywczego - poinformowała Jutrzenka w komunikacie. Spółka rozważa dalszy rozwój przez akwizycje w segmencie słodyczy oraz w branży przypraw mokrych.
Reorganizacja grupy rozpoczęła się w 2009 r. Jej struktura została uproszczona, nastąpiła konsolidacja i centralizacja funkcji, wdrożony został system informatyczny SAP. W planach znajduje się unifikacja serwisu konsumenckiego i utworzenie wspólnej infolinii dla klientów.
"Podjęte działania mają na celu z jednej strony oszczędności kosztowe i zwiększenie efektywności funkcjonowania, ale stanowią także realizację celu strategicznego, jakim jest zmiana modelu funkcjonowania grupy i budowa koncernu ogólnospożywczego" - poinformowano w komunikacie.
Jutrzenka rozważa dalszy rozwój poprzez akwizycje. W jej polu zainteresowania leżą podmioty z segmentu słodyczy, jak również przedsiębiorstwa działające w branży tzw. przypraw mokrych, czyli keczupów i musztard.
"Chcemy działać bardziej w modelu holdingu grupującego różne marki spożywcze, w ten sposób będziemy mogli pełniej wykorzystać ich potencjał. Funkcje zarządzania będą sprawowane z ramienia spółki holdingowej, a zmiana firmy stanowi ważny element zmiany postrzegania naszej grupy" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes spółki Jan Kolański.
"Budując grupę nie zamierzamy poprzestać na dotychczas zrealizowanych akwizycjach, obserwujemy rynek i prowadzimy wstępne negocjacje. Na rynku jest wiele ciekawych podmiotów" - dodał.
W najbliższych dniach do KRS trafi wniosek o dokonanie rejestracji zmian statutu i nazwy spółki. Jutrzenka spodziewa się rejestracji w ciągu kilku tygodni, wówczas nazwa Colian stanie się oficjalną nazwą spółki.
źródło: http://stooq.com/n/?f=477320Ciągle jakieś podchody, wymyślanie, marzenia i mrzonki :) Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.
|
|
0 Dołączył: 2009-01-24 Wpisów: 120
Wysłane:
22 czerwca 2011 12:30:34
przy kursie: 3,44 zł
Cytat:WZA Jutrzenki Holding zdecydowało we wtorek o zmianie nazwy spółki na Colian SA, co podyktowane było zakończeniem procesu reorganizacji grupy oraz chęcią budowy koncernu ogólnospożywczego
Reorganizacja grupy rozpoczęła się w 2009 r. Jej struktura została uproszczona, nastąpiła konsolidacja i centralizacja funkcji, wdrożony został system informatyczny SAP. W planach znajduje się unifikacja serwisu konsumenckiego i utworzenie wspólnej infolinii dla klientów.
Jutrzenka rozważa dalszy rozwój poprzez akwizycje. W jej polu zainteresowania leżą podmioty z segmentu słodyczy, jak również przedsiębiorstwa działające w branży tzw. przypraw mokrych, czyli keczupów i musztard.
"Chcemy działać bardziej w modelu holdingu grupującego różne marki spożywcze, w ten sposób będziemy mogli pełniej wykorzystać ich potencjał. Funkcje zarządzania będą sprawowane z ramienia spółki holdingowej, a zmiana firmy stanowi ważny element zmiany postrzegania naszej grupy" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes spółki Jan Kolański.
"Budując grupę nie zamierzamy poprzestać na dotychczas zrealizowanych akwizycjach, obserwujemy rynek i prowadzimy wstępne negocjacje. Na rynku jest wiele ciekawych podmiotów" - dodał.
W najbliższych dniach do KRS trafi wniosek o dokonanie rejestracji zmian statutu i nazwy spółki. Jutrzenka spodziewa się rejestracji w ciągu kilku tygodni, wówczas nazwa Colian stanie się oficjalną nazwą spółki.
Jutrzenka jest czołowym graczem na rynku słodyczy w Polsce, z blisko 9-proc. wartościowym udziałem w rynku. W krajowym rynku przypraw, należący do grupy Ziołopex z marką Appetita, uplasował się w czołówce graczy – w kategorii przypraw jednorodnych posiada wartościowo ponad 11% udziału w rynku.
Najważniejsze marki grupy, które zapewniają jej utrzymywanie wysokiej pozycji rynkowej to: Grześki, Wafle Familijne, Jeżyki, Akuku!, Brando, Minties, Goplana, Appetita, Hellena, Siesta.
Zakłady produkcyjne znajdują się w Bydgoszczy, Poznaniu, Kaliszu, Opatówku oraz Wykrotach. źródło: www.parkiet.com/artykul/106634...Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.
|
|