178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
14 grudnia 2014 16:16:52
przy kursie: 65,50 zł
faraquet napisał(a):topfacet napisał(a):Koszty szacowali na 1-2 MLN a nie 1-3 MLN. Testerow mieli za darmo, to wiemy. Natomiast same koszty np. komputerow juz poniesli przy wczesniejszej produkcji. Biuro tez maja raczej w wersji budget (bylem, widzialem). Z tego co pojawia sie w mediach, to nad gra pracowalo ok 6 osob. @topfacet uważam, że testerów nie mieli za darmo .To co było w mediach to były ostatnie szlify i poprawki. Nie znam się aż tak bardzo na produkcji gier, ale wyobrażam sobie, że tworzoną grę trzeba testować na każdym etapie produkcji. Chodzilo mi oczywiscie o testy na tym ostatnim etapie juz  Tym ludziom nie placili, a dawali po premierze kody do gry za free.
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
14 grudnia 2014 19:13:47
przy kursie: 65,50 zł
Polscy producenci gier coraz mocniejsi. Efekt "This War of Mine" czy silna konkurencja?Cytat:Tytuł od momentu wydania ciągle znajduje się w czołówkach list najlepiej sprzedających się gier w sklepach cyfrowych takich jak Steam, Humble Store i Games Republic. Nasza spółka była niedoszacowana pod względem wartości i rynek >>przetrawia<< wielki sukces naszej ostatniej gry. A to nie koniec, bo w obecnych czasach dystrybucji cyfrowej okres sprzedaży jest bardzo długi, a dodatkowo napędzany jest sprzedażą pudełkową, więc perspektywy wydają się bardzo optymistyczne - mówi Paweł Miechowski z 11 bit studios. Cytat:Realizujemy naszą strategię z początku 2014 roku. Produkujemy swoje gry, rozwijamy sklep Games Repubic i wpieramy wydawanie gier niezależnych. Kolejnym krokiem będzie dalsza praca nad "This War of Mine", a następnie wydanie wersji mobilnej na tablety iOS i Android. Jednocześnie pracujemy nad grą na komputery PC o roboczym tytule "Industrial". Pierwsze materiały zaprezentujemy wiosną 2015 roku - mówi Paweł Miechowski z 11 bit studios.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 19:32:07
przy kursie: 65,50 zł
@antyteresano spoko, pewnie masz rację... inna sprawa że wpadliśmy pułapkę domysłów w domysłach... 1 milion w 1 dzień? w 2? 2 miliony? w 1? w 2? Jak to ma sie do następnych dni itd... czekam z ogromną ciekawością na pierwszy raport 2015. oryginalny tekst brzmiał tak Cytat:Nie da się jednak ukryć, że zwrot kosztów produkcji w 2 dni i okupowanie czołowych miejsc na Steamie, to coś, co przerosło nasze przewidywania. więc tez jest pole do interpretacji - 2 dni, czyli piątek i sobota? Czy soboa i niedziela? Gra wyszła w piatek. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 19:38
|
|
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 23:31:40
przy kursie: 65,50 zł
A co powiecie na taki szacunek? (w szacunku są zaokrąglenia, nie czepiajcie się liczb po przecinku) Za nami już pełny miesiąc grania. Steamchartz pokazuje średnią graczy z miesiąca grania: 2800wiemy że tylko 1/10 graczy ukończyła grę, i że przeciętna sesja w TWOM trwa 80 minut. W tym momencie włącza się subiektywny szacunek. W związku z tym przyjąłem że wliczajac graczy którym się gra nie podoba, albo którzy zagrają kiedyś tam, albo zagrali i uznali za zbyt trudną (takich graczy jest zaskakująco bardzo dużo) i wrócą np w święta, albo czekają na naprawę bugów które im się trafiły, itd oszacowałem (subiektywnie) że przeciętny gracz spędził w grze 3 sesje. Co daje 4 godziny na gracza. (pewnie większość z Was skończyła grę i ma dłuższy czas, ale pamiętajcie, że Ci co skończyli, to tylko 10% populacji graczy, którzy kupili TWOM) Steam: 2800 x 24 x 30 = 504 000 sztuk gry. Zakładając że Steam stanowi 70% sprzedaży cyfrowej - 504 000 x 1.4 = 705 000. ... i do tego doliczając 20% dodatkowej sprzedaży pudełkowej - mamy 840 000 sztuk gry do chwili obecnej co w 100% zgadzałoby się z moimi szacunkami. 1 do 1.2 mln sztuk gry do raportu w lutym. Co Panowie na to ? Średnia dzienna sprzedaży steam ok. 16 000 sztuk, średnia dzienna wszystkich kanałów: 28 000. Przy tym wyliczeniu, jak 11bit spojrzało na tracker Steam-a, który mają aktywny, widzeliby ok. 40 000 sztuk (nie 32 bo przy premierze mieli sporą sprzedaż) na koniec soboty, po dwóch dniach (piątek-sobota). Licząc zysk netto 40 zł od sztuki, policzyli że mają juz 1.6 mln netto i koszty zwrócone, więc pochwalili się tym. Wszystko się zgadza?  ... (podkreślam, to tylko mój szacunek) * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 23:50
|
|
141 Dołączył: 2011-03-26 Wpisów: 4 899
Wysłane:
14 grudnia 2014 23:54:03
przy kursie: 65,50 zł
ja szacuję sprzedaż do lutego na ok. 1 mln, ale Twojemu szacunkowi nie można odmówić podstaw logicznych więc może tym będziesz bliżej realu. ponieważ pracowałem dzisiaj na kompie przez ok. 2 godziny co mniej więcej 15 minut sprawdzałem miejsce TWOM-u na steam.... bardzo często się zmieniała pozycja ale w zakresie 5-7 miejsce co pokazuje, w mojej opinii, że sprzedaż jest bardzo dynamiczna. tak trzymać. na okres nawałnicy sprzedażowej mam nadzieję, że dadzą promocję ale tylko 10%, tak żeby była, ale przy takiej sprzedazy nie ma co szaleć z promocją, nie ma po co
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..
teraz również na twitter.com
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
14 grudnia 2014 23:55:58
przy kursie: 65,50 zł
Scarry napisał(a):@Jamo
dokładnie, znaczy w Humble Bundle może sie znaleść ale na zasadzie trzeciego kroku- za 1 USD najstasze ich produkty, za 10 USD z np Defenders + Spacecom, za np 25-30 USD - wszystko to + TWOM. Ale to sa kumaci ludzie, przy tak zasysaniu produktu nie oddadzą go za darmo, bo po co ?
Jeśkli chodzi o promocje Świąteczne to moim zdaniem dobrym krokiem mogłoby być dla przykładu kto kupi 2 kopie TWOM i 1 pakiet Anomaly - w styczniu dostanie 4 koszulki z filmu TWOM - wydaje mi się, że to miałoby sens z punktu marketingu i kosztów. Nie znam kosztów przesyłki do USA ale nie powinny przekroczyć kosztów paczki Anomaly. Pytanie tylko czy byliby w stanie w 2 tygodnie uruchomić produkcję np. 400-800tyś koszulek ? Może należałoby zrobić "złotą" edycję kolekcjonerską z makietą domu-kryjówki i kilka koszulek może jakaś mapa za powiedzmy 39,99-49,99$. Mogłoby trochę pójść. To temat dla marketingu. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 23:57:16
przy kursie: 65,50 zł
uciekła mi cyferka kurcze, a nie moge edytować Steam: (2800 x 24 x 30) / 4h = 504 000 sztuk gry. tak ma być.... czy antyteresa mogę prosić o wstawienie tego wyliczenia w poprzedni post, bo tamto równanie wygląda cokolwiek głupio bez tego /4h* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 23:58
|
|
0 Dołączył: 2014-12-11 Wpisów: 79
Wysłane:
14 grudnia 2014 23:58:54
przy kursie: 65,50 zł
@Scarry: średni czas na gracza jest dużo wyższy, moim zdaniem jest to ponad 10h. Tutaj masz źródło: www.gaugepowered.com/game/8448... które podaje średni czas 7,5h.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:00:27
przy kursie: 65,50 zł
oszukujesz siebie czy mnie? Tam nie widnieje czas 7.5 h tylko 5.6, czyli bardzo blisko tego mojego szacunku na 4 h. 5.6hrs - Median Time 598 - Gamers a 598 gamersów to co ? Jest to wyliczenie graczy czy ludzi którzy grę zakupili ? a nawet jeśli dlaczego dane podajesz inne niż link do strony? Wynik jest bardzo podobny do mojego szacunku 4hpo naganianiu na NicolasGames jestem ciekaw jeszcze jakie z czapy rzeczy napiszesz.... * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 grudnia 2014 00:10
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:04:39
przy kursie: 65,50 zł
tgregor1974 napisał(a): Moje wyobrażenie ewentualnej kontynuacji idzie w kierunku Leningardu. Tzw. blokada Leningradu trwała 2,5 roku a zabrała za sobą 1,5 mln ofiar, głównie ludności cywilnej. Klimat II wojny światowej połączony z dramatem ludności cywilnej to dałoby piorunujący efekt.
Bez wątpienia byłoby to kultowe na pewno dla Rosjan - tylko czy warto za taką kasę ? Dla innych wojna ojczyźniana nie ma takiego wzięcia a polski epizod jest tam niewielki a sytuacja zniechęca do tego kierunku. Lepszym bardziej kuszącym byłaby może obrona Warszawy lub szturm Berlina - ten temat przyciągnąłby także wielu Amerykanów, bo ten temat jest im dość bliski. Brali udział w defiladzie w Berlinie a w wojnie na 2 froncie walczyło kilkaset tyś amerykanów, Anglików, Kanadyjczycy, Australijczycy i wiele innych nacji. To byłby temat , który kupiłby Zachód. Leningrad dla nich jest chyba dość mało interesujący tak samo jak Stalingrad. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-11 Wpisów: 79
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:09:21
przy kursie: 65,50 zł
Nie oszukuję. Podajesz medianę, nie średnią. Jeśli popatrzysz w źródło strony (Ctrl-U w Firefoxie) masz tam też średnią: "var median = 5.6; var average = 7.5;" 598 to chyba liczba profili z których policzyli tę średnią. Ja policzyłem z większej liczby i mi wychodzi wyższa sporo. Ogólnie metoda z czasem jest ciekawa, z http://steamcharts.com/top/p.3 możesz wyczytać że w ciągu 30 dni zagrano 2,075,246 godzin. To daje oszacowanie (przy średniej 10h) ok. 200tys. Moim zdaniem jest to zawyżone oszacowanie (daje zawyżony wynik dla prawie wszystkich gier), ale przyznaję że nie potrafię dobrze wyjaśnić tej rozbieżności.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:12:18
przy kursie: 65,50 zł
eee to operowanie na wyrywkowych danych, 600 profili ? Czyli na niedużej grupie graczy (aktywnych? wszystkich?). Kompletnie nie trzyma się kupy. Jak sa dobrane profile ? Cytat: To daje oszacowanie (przy średniej 10h) ok. 200tys przykro mi kolego, ale brniesz w kłamstwie na maxa, wyżej pokazujesz liczbę 7.5 h średniej, ale dalej już sam sobie przyjmujesz że nie 7.5 ale 10... do tego jeszcze przedwczoraj twierdziłes że na 100% wiesz że nie 200, czy 250, jakby ci wychodziło, ale na pewno tylko 150 000 sztuk. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 grudnia 2014 00:20
|
|
86 Dołączył: 2011-11-10 Wpisów: 334
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:12:47
przy kursie: 65,50 zł
@ Scarry Właśnie w wolnej chwili miałem próbować to "ugryźć" w podobny sposób  Także zakładam, że pierwsze 40 tysięcy egzemplarzy stanowi zwrot kosztów produkcji. Teraz już jednak lepiej przyjmować średnio po 32-35pln zysku netto od egzemplarza dla całości. Przypuszczam, że w okresie świątecznej wyprzedaży 11tka obniży jednak cenę produktu o 20 do 30%. Były już dwie przeceny o 10% na steamie i jedna obniżka na humble bundle. Do tego z pudełek jak już było tu liczone producent wyciska mniejszą marżę. Tyle że jestem zdania, że w świąteczne przeceny pójdzie znowu sporo naszej perły, być może więcej niż przy debiucie i black friday. Wtedy będziemy bliżej górnej części Twoich widełek ( 1.2mln jeśli założenia są miarodajne), a zysk netto z naszego produktu wyniesie około 38.5 mln złotych. Z tego co pamiętam koszty produkcji gry były już zaksięgowane w poprzednich sprawozdaniach. Raport za 3 kwartał nie zawierał wszystkich dotychczasowych przychodów spółki. Do tego aktualnie tu i ówdzie ( gog, humble bundle ) w listach top sellers zaczęły się przewijać ponownie różnej maści Anomaly. Raport za Games Republic nie powinien już pokazywać bilonu no i po drodze jest gdzieś jeszcze kompletnie zapomniany Jameson the pilot. Dlatego uważam, że można śmiało przyjąć, że zyski z TWoM będą mniej więcej równe ogólnym zyskom spółki za rok 2014. Jeśli nie mylisz się w wyliczeniach, w które i ja zaczynam coraz mocniej wierzyć, to ja muszę iść na dół po melisę
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:15:02
przy kursie: 65,50 zł
kastalto napisał(a): Praca dobrego programisty w większych miastach to około 7-10 tys brutto, stolica spokojnie dołoży 30% więcej, można przyjąć skromne 10 tys dla uproszczenia. Czyli 1 200 000 na koszty osobowe implementacji, 360 000 na koszt projektu. Testowanie ciężko mi wycenić, być może mieli sporo ochotników, w liczmy do implementacji nawet usuwanie błędów. Niech weryfikacja kosztuje 500 000 co uważam za taniochę. Ale co z pozostałymi kosztami jakości… A przecież koszty są nie tylko osobowe, przecież są komputery, narzędzia, miejsce biurowe, światło itp. Itd. – można śmiało dodać na to 50% kosztów osobowych i to skromnie licząc. Moim zdaniem ten projekt raczej kosztował 3 mln co i tak byłoby tanio. Byłoby dobrze gdyby ktoś jeszcze, kto ma do czynienia profesjonalnie z produkcją SW wypowiedział się i poddał krytyce powyższe dywagacje.
Poczytaj mediany płacowe zobaczysz jak bardzo się mylisz - 10k mają tylko topowi programiści a reszta nie przekracza 7k. Wiem coś o tym bo w najbliższej rodzinie mam 4 programistów w tym 2 pracuje w znanych firmach jeden w firmie piszącej tylko na zlecenia z Niemiec a drugi w Nokii. Znam kilku gości którzy zarabiają netto 10 i więcej ale pracują jako programiści w "resortach" bezpieczeństwa itp. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:17:09
przy kursie: 65,50 zł
@Elemisczy mam rację będzie okazja zweryfikować. Stawiam więc z moich szacunków że na dzień dzisiejszy mamy takie liczby: Steam: 0,5 mln sztuk Całość: 0,85 mln sztuk Do raportu w lutym: konserwatywnie 1 mln, raczej 1,2 mln sztuk. do tego dojdzie jeszcze bonus: zyski z Anomaly Defenders, które dobrze pociągnęło, zyski z Anomaly 2, którego sprzedaż nagle cudownie odżyła, i zyski ze SpaceCom, ze sprzedaży którego firma też była zadowolona. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 grudnia 2014 00:22
|
|
0 Dołączył: 2014-12-11 Wpisów: 79
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:22:05
przy kursie: 65,50 zł
@Scarry: wielokrotnie bezpodstawnie zarzucasz mi kłamstwo. Linka pokazałem tylko dlatego żeby pokazać Ci że Twój szacunek 4h jest zaniżony. Moim zdaniem powinieneś poprawić swoje wyliczenie przynajmniej o ten czynnik (7.5 zamiast 4).
Zakładam 10h ponieważ moje dane wyciągnięte z kilku tysięcy profili pokazują średnią 610minut. Jest ona zaniżona bo część danych jest już nieaktualna (Ci gracze dalej grają).
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:23:29
przy kursie: 65,50 zł
@introvertedod czasu jak próbowałeś nagonić tu na wątku na NicolasGames jesteś u mnie na liście kłamców-naganiaczy, pisz sobie co chcesz. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 grudnia 2014 00:23
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:26:20
przy kursie: 65,50 zł
Ja na Twoim miejscu dorzuciłbym jeszcze 1-3 mln za Anomaly "reaktywacja" schodzi , że aż miło - to kolejny kamyczek do raportu. Sprzedaż mobilek wydaje mi się zbyt konserwatywna. Jeśli będzie możliwość "zamrażania gry to będzie dobrym zajęciem na dłuższe podróże. Przydałyby się rozszerzenia z możliwością dokupowania raz na grę różnych gadżetów porcja jedzenia lub jakieś narzędzie, ciuchy lub jednorazowa pomoc medyczna. Za odpowiednią opłatą przy tym wzrost trudności. Możliwość wydłużenia rozgrywki i rozszerzenia ilości lokatorów do wyboru. Może być kopalnią pieniędzy przy umiejętnym zaplanowaniu rozszerzeń. Przez najbliższe 2 lata nie będzie konkurensji dla gry w tej kategorii - więc jest czas na eksplorację tej kopalni. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2010-07-08 Wpisów: 45
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:29:19
przy kursie: 65,50 zł
Anomaly 2 na Humble Store najlepiej sprzedającą się grą na Androida, na gog.com 4 miejsce wśród bestsellerów, na appstore też już podskoczyła ładnie (88 miejsce) sprzedaż, a tam jest po 5 dolców, także nawet i to ruszyło :)
p.s. Panowie, trochę szacunku wzajemnie nie zaszkodzi, rynek zweryfikuje wszystko...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 grudnia 2014 00:31:12
przy kursie: 65,50 zł
introverted_investor napisał(a):@Scarry: wielokrotnie bezpodstawnie zarzucasz mi kłamstwo. Linka pokazałem tylko dlatego żeby pokazać Ci że Twój szacunek 4h jest zaniżony. Moim zdaniem powinieneś poprawić swoje wyliczenie przynajmniej o ten czynnik (7.5 zamiast 4).
Zakładam 10h ponieważ moje dane wyciągnięte z kilku tysięcy profili pokazują średnią 610minut. Jest ona zaniżona bo część danych jest już nieaktualna (Ci gracze dalej grają). Taaa FarCry 4 też się sprzedał w 50 tyś egzemplarzy - weź sobie chłopie poczytaj wyniki sprzedaży gier tego typu jak FarCry czy Call of Duty i dopiero później przyjdź tutaj dyskutować o rankingach. Znalazł się kolejny spec od sprzedaży gier. Podałbym Ci pewną informację o sprzedaży z ... nie mogę tego ujawnić to spadłbyś z krzesła i trafił na OJON. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|