pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

andy_dufresne

andy_dufresne

Ostatnie 10 wpisów
Jest to o tyle ciekawe, że na konferencji prezes tłumacząc opóźnienie P8 wskazał, że nie jest to tylko kwestia zmiany silnika, ale także, że nie jest to projekt "łatwy" oraz powiedział, że "dla tego zespołu jest to jego pierwsza gra" (dokładny cytat).

Z wypowiedzi na forum inwestorskin wynika, że nie jest to żadna grupa świeżaków, a takie interpretacje też się tu pojawiały. Może chodzi po prostu o to, że oni nie pracowali wcześniej ze sobą razem.
Jestem na Twitterze

17.09. jest akurat wolny ;) Stawiam najwcześniej na przełom sierpnia/września.
Jestem na Twitterze

Tak, całkiem ładną wycenę rynkową ma taki pakiet.

Tymczasem na forum inwestorskim pojawiła się informacja stojąca - przynajmniej ja tak to odbieram - w pewnej sprzeczności z tym, co usłyszeć można było podczas konferencji:

Cytat:
Zespół "Projektu 8" to drużyna "starych wyjadaczy" z doświadczeniem zdobywanym w szeregu studiów i przy szeregu projektów, również bardzo dużych. Zespół jest w trakcie rozbudowy, w tym o specjalistów spoza Polski.

Rozumiem, że chodziło Panu o zespół, który pracuje nad prototypem gry o roboczej nazwie "Dolly", którego trzon stanowią osoby, które jeszcze w 2019 roku zajmowały się dodatkami do "TWoM". Projekt "Dolly", w porównaniu z dodatkami do "TWoM", to zupełnie inna liga, jeśli chodzi o wielkość projektu. Dlatego ten zespół, gdy projekt "Dolly" przejdzie do fazy produkcyjnej, będzie wymagał pewnego wsparcia i zasilenia o osoby z know-how przy prowadzeniu większych projektów growych (bo do tej pory wspomniany zespół pracował jedynie przy mniejszych przedsięwziącach). Czy będą to osoby zajmujące się obecnie ostatnim z dodatków do "Frostpunka", który zadebiutuje w niedalekiej perspektywie? - Być może. Na podejmowanie decyzji mamy jeszcze trochę czasu.


Jak to rozumiecie?
Jestem na Twitterze

lelo-pakero napisał(a):
@andy_dufresne
Czy ty oglądałeś konferencję? Pierwsze pytanie (16 min. 25 s. zapisu konf.) brzmiało:
"...Czy to oznacza, że premiera gry (P8) w 2022 r., jak oczekują analitycy, jest mało prawdopodobna?
Odp. Miechowski: "Nie podawaliśmy nigdy daty premiery, kampania marketingowa projektu jeszcze się nie rozpoczęła, ale jest pewien konsensus rynkowy, z którego wydaje nam się, że analitycy oczekują premiery wcześniej niż jesteśmy w stanie z dzisiejszą naszą wiedzą tę grę ukończyć."
Tu nie ma żadnego pola do interpretacji i oczekiwanie premiery P8 w 2022 r. jest skrajną naiwnością w sytuacji gdy prezes powiedział więcej o potencjalnej dacie niż ktokolwiek mógł się spodziewać.


Tak, oglądałem. Nie chcę się tu wdawać w interpretacje słów i półsłówek, ale z tego co usłyszeliśmy wczoraj nie wynika, że premiera w 2022 jest wykluczona. Przecież wyraźnie powiedzieli, że szanse na premierę własnego tytułu do końca 2022 roku "na pewno nie są małe" (od 44:22). Tak właściwie, to uważam, że oni sami tego jeszcze nie wiedzą.

Jeżeli ktoś swoje tezy inwestycyjne opierał tu na premierze P8 w 2021 lub 2022 r. to musi je zrewidować, ja nie.
Jestem na Twitterze

@lelo-pakero
Oczywiście. Ja swoje oczekiwania przesuwam na 2022/2023, ale nie widzę powodu do dramatu. Wskazałem tę opinię jako przykład tego, że nie wszyscy spodziewają się obsuwy na kolejny rok. Chłopaki wczoraj sami powiedzieli przecież, że prawdopodobieństwo premiery w 2022 na pewno "nie jest małe". A wypowiedź prezesa o konsensusach odnoszę do tego, że one zakładały - o ile się nie mylę - okres od 2H2021 do 1H2022. Zatem np. premiera 2H 2022 byłaby pewnym przesunięciem w stosunku do tych oczekiwań.
Co do silnika - powiedzieli, że pracują na najnowszej wersji Unreal.
Jestem na Twitterze

Tak, rzeczywiście padały entuzjastyczne wypowiedzi na temat P8, jeszcze dawno temu na etapie współpracy z Arturem Ganszyńcem.

Zmiana silnika do P8 była na konferencji uzasadniania również dopasowaniem do koncepcji samej gry (z wypowiedzi Miechowskiego można wnioskować, że gra będzie mniej strategiczna i z szybszym gameplayem) oraz benchmarkiem - porównaniem do innych wychodzących gier. Prezes wspomniał też, że w niektórych aspektach zmiana silnika sprawi, że praca będzie przebiegać wydajniej, więc to nie tu raczej upatrywać należy głównej przyczyny opóźnień. Większe ryzyko IMO leży w doświadczeniu zespołu (podkreślano więcej niż raz, że to ich pierwsza gra) oraz (moje domysły) komplikacji/skali/nowatorstwie samego projektu.

Analitycy mBanku wg wczorajszego podsumowania konferencji nadal prognozują premierę w 2022. Piszą też:
Cytat:
Kurs 11B wzrósł o ponad 25% w czerwcu. Częściowo inwestorzy mogli dyskontować podanie dodatkowych informacji o Projekt 8 podczas konferencji. Spółka jedynie poinformowała o zmianie silnika na Unreal oraz o prawdopodobnym wydłużeniu czasu produkcji gry. Informacje te mogą zostać odebrane negatywnie przez rynek. Z drugiej strony 11B poinformowało o kolejnym projekcie wydawniczym oraz o planowanym rozwoju tego segmentu w przyszłości. Dywersyfikację modelu biznesowego oceniamy pozytywnie, niemniej naszym zdaniem obecna wycena 11B na poziomie ponad 40x P/E’20 jest zbyt wysoka.

Moje wrażenia po konferencji są również mieszane. Zgadzam się z @Rifem, że powinniśmy być na dalszym etapie z dewelopmentem. Choć może należy już się przyzwyczajać tu do tego, że etap produkcji tytułów własnych to min. 4 lata i nie da się go skrócić. Patrząc jednak longterm pozytywy przeważają - skala i ilość nadchodzących projektów robi wrażenie.

Spółka jest coraz bliżej kolejnego skoku rozwojowego. Chyba nawet zaciekli krytycy nie negują jej rozwoju, co najwyżej zarzucają zbyt wolne jego tempo. Nie wyobrażam sobie, żeby przez kolejne lata kurs spółki pozostawał w stagnacji, choć zapewne należy się liczyć - jak do tej pory - z wieloma turbulencjami.
Jestem na Twitterze

@GlitchMob @Skimixa

Dzięki za podzielenie się filmem z YT.

Obejrzałem materiał. Muszę przyznać, że w sumie jestem pod wrażeniem przekrojowości analizy i wiedzy na temat spółki. Nie ma tam niczego, czego – zwłaszcza starzy wyjadacze – by nie wiedzieli, ale podoba mi się ten Niemiec ;)

Nie wszystko dosłownie zrozumiałem, bo niemiecki ze słuchu jest bardzo trudny (skomplikowane czasowniki, jedno słowo na końcu bardzo długiego zdania potrafi całkowicie zmienić jego sens itp.) i nie znam go w stopniu biegłym. Ogólny wydźwięk analizy jednak jest bezsprzecznie pozytywny dla spółki – autor uważa ją za bardzo dobrą inwestycję (strong buy), nie widzi żadnych wielkich ryzyk, widzi potencjał na 2-3-4 lata do przodu.

Zwróciłem uwagę, że You Tuber ma ponad 200.000 subskrypcji. Ten konkretny film ma ponad 60.000 wyświetleń. O spółce autor wspomina też w swoim wcześniejszym filmie, w którym wskazuje 10 spółek do obserwacji (w tym CDR i 11B) – ponad 90.000 wyświetleń. Zatem teoria o szturmie Niemców na nasze akcje może zawierać w sobie ziarno prawdy ;) Sam autor filmu po trzytygodniowej analizie akcje o wartości 56.000 EUR.

Co do samej analizy – jak widać na filmie ma 3 części.

Pierwsza przedstawia historię Miechowskiego i spółki od czasów Metropolis.

W drugiej omawiany jest biznes spółki. Akceptowana jest m.in. część wydawnicza, skupienie się m.in. na trybie singleplayer i dystrybucji cyfrowej. Najciekawsze w sumie chyba jest to, co zaznaczone na filmiku w ramce: model biznesowy na tle graczy AAA, w którym porównywane są budżety wielkich produkcji growych i filmowych (God of War, Avengers Endgame) do budżetów produkcji typu indie (Frostpunk) oraz to, w jakiej wielokrotności w stosunku do nakładów się zwracają. Pada przykład filmu Paranormal Activity, który został wyprodukowany za 15.000 USD, a zarobił sto milionów. Autor zwraca też uwagę na trzy budowane zespoły oraz istotny wzrost przychodów w USA 1Q 2020 (ale nie wspomina o Game Pass).

W części trzeciej jest mowa o wycenie i parametrach finansowych (przychody, zyski, marże, chwalony brak zadłużenia – w pewnym momencie pada nawet zdanie, że to inwestycja spełniająca kryteria Buffetta), pokazany wzrost ostatnich wyników kwartalnych. Aktualne wskaźniki wyceny są uznane na atrakcyjne z uwagi na planowane nowe premiery. Podkreślany jest też fakt niewielkich kosztów pracowniczych na tle gamedeveloperów z innych krajów (na podstawie informacji z raportu spółki pada średni miesięczny koszt pracownika rzędu 1900 EUR, tymczasem w Niemczech, czy Francji są to wartości rzędu 3.000-5.000 EUR).
Jestem na Twitterze

Dzięki za analizę!

Dostrzegam kształtującą się formację szczytu Morawieckiego Angel
Jestem na Twitterze

Podanie roku też może być problemem - weźmy takiego P8: musieli podać np. H2 2021 / H1 2022.

Co do własnych projektów zgoda, na pewno jakieś założenia mają, choć mi osobiście wystarczy założenie, że do 2024 mają się zmieścić trzy duże gry z premierami co 12-18 miesięcy i nie robi mi wielkiej różnicy, w jakich dokładnie to terminach przypadnie. No, może pod warunkiem, że P8 nie później niż 2022 ;)

W przypadku projektów wydawniczych myślę, że się nie da nic konkretnego jeszcze powiedzieć (może poza dwoma ogłoszonymi).

Jestem na Twitterze

Ale jak byście sobie konkretnie wyobrażali ten harmonogram/kalendarz/plany rozwojowe? Pytam bez przekąsu i bez tezy, jestem ciekaw Waszych opinii.

Mamy obecnie wskazane przy okazji PM, że do 2024 r. planują trzy produkcje własne i co najmniej siedem z wydawnictwa.

Umowy wydawnicze w większości jeszcze nie podpisane, nie wiadomo, na jakim etapie będą wspierane te projekty.

Czy oczekiwalibyście np. wskazania konkretnych kwartałów premierowych dla wszystkich 10 produkcji? Czy to jest w ogóle możliwe na tym etapie? Restrykcyjny harmonogram to ryzyko (a w zasadzie pewność) mnóstwa korekt i przesunięć (negatywne skutki dla wizerunku), a zbyt luźny nie miałby chyba sensu.


Jestem na Twitterze

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 29 stycznia 2009
Ostatnia wizyta: 9 lipca 2020 14:48:57
Liczba wpisów: 832
[0,24% wszystkich postów / 0,20 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,606 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +127,89% +25 578,82 zł 45 578,82 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d