pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

andy_dufresne

andy_dufresne

Ostatnie 10 wpisów
Niedawno jednoznacznie wyjaśnił to p. Dariusz Wolak na forum inwestorskim:

Cytat:
Odpowiadając na pytanie dotyczące kolejnego tytułu z wydawnictwa pozwolę sobie najpierw na małe wyjaśnienie. Projekt "Frostpunk" nie trafił w połowie produkcji do kosza. Zmiana nazwy z "Industrial" na "Frostpunk" wynikała jedynie z chęci ukrycia ostatecznego tytułu, który bardzo dużo mówi o naszej grze. Wczesne ujawnienie ostatecznego tytułu, pamiętając że zainteresowanie grą powinno się budować stopniowo, byłoby strzałem w kolano z marketingowego punktu widzenia. Produkcja "Frostpunka" zamknęła się w pełnych czterech latach. To projekt "TWoM" w połowie produkcji przeszedł radykalną zmianę. Pierwotnie miała to być gra o ludziach ukrywających się w bunkrze i walczących o przetrwanie/przeżycie bez kontaktu ze światem zewnętrznym. Dopiero przeniesienie gry do bardziej otwartego świata, w którym bohaterowie narażeni są na interakcje z innymi postaciami, znacznie pogłębiło rozgrywkę i sprawiło, że "TWoM" nabrał obecnego charakteru.

Z oceną konsolowego Frostpunka (również w perspektywie przyszłych projektów) to trudna sprawa. Nie wiadomo, na ile mniejsza sprzedaż to wynik specyfiki gry jako takiej, a na ile to kwestia upływu czasu od premiery na PC.

mrJackson napisał(a):

Nie śmiem prognozować zysków z P8 i kolejnych projektów a jedynie stwierdzam, że utrzymanie tempa wzrostu przychodów będzie coraz trudniejsze przy coraz większych grach. I to również nie oznacza, że kurs 11b nie będzie rosnąć - ale obecne tempo będzie trudne do utrzymania. Rozumiem, że nie zakładasz, że kolejna gra może być tylko aż tak dobra jak FP. FP na konsole sprzedaje się podobnie jak TWoM.

Trudno się nie zgodzić, ale pamiętajmy, że - przynajmniej w założeniach - P8 ma zapoczątkować cykl wydawania jednej własnej gry co 12-18 mies., a nie raz na 4 lata, więc można mieć nadzieję, że dużo szybciej niż do tej pory na wyniki/wycenę zaczną wpływać kolejne projekty.

No i kwestia multiplatformowości oraz wyższe ceny kolejnych gier, czyli te czynniki, o których pisał Utnapisztim.

Na dobrą sprawę nikt łącznie spółką nie wie, jak wypadnie premiera dużej gry Bitów wydana w jednym dniu na wszystkie platformy, bo takiego wydarzenia w historii jeszcze nie odnotowano ;)

trudno100 napisał(a):
A propos liczby sprzedanych egzemplarzy FP - jeżeli nawiązujecie do jednego ze slajdów prezentowanych przez spółkę na kolejnych spotkaniach, to na 99 procent jestem przekonany, że liczba 1,7 dotyczyła sprzedaży do obecnego momentu (w przypadku Poznania był to październik), nie na koniec czerwca. Ale ludzka pamięć zawodna, więc może coś mieszam.

Też miałem podobne wątpliwości, ale na prezentacji liczba 1.700.000 egz. widniała koło przychodów 70.000.000 PLN, a jak to również dziś potwierdził prezes to sprzedaż po 14 miesiącach od debiutu FP, zatem do czerwca. Osobiście nie przywiązuje do tego wielkiej wagi, spółka też nigdy nie ekscytuje się wolumenami, tylko skupia się na monetyzacji w długim terminie.

andy_dufresne napisał(a):
@sledzik007 O ile się nie mylę, to padła informacja, że P9 to na razie niewielki zespół, bo obecna faza nie wymaga dużych nakładów, a P10 powstanie na bazie ekipy, który kończy prace przy TWOM i będzie realizował swoją własną nową grę.

Sprostowanie: z dzisiejszego wywiadu w Parkiet TV wynikałoby, że jak napisał Rif, to na bazie części ekipy FP powstaje P10, a ludzie od TWOM to P9.

Dopytałem p. Dariusza Wolaka i mogę potwierdzić, że na ostatnim majowym WZA zarejestrowało się 70 zagranicznych funduszy z różnymi pakietami akcji o łącznej wartości solidnych kilku procent kapitału spółki (i były one reprezentowane przez kilku pełnomocników).

Mówisz dobrze, padło coś takiego. I również zrozumiałem, że przychody i wolumeny FP są podane wg stanu na koniec ostatniego raportowanego kwartału (a obecnie są już oczywiście wyższe).

@sledzik007 O ile się nie mylę, to padła informacja, że P9 to na razie niewielki zespół, bo obecna faza nie wymaga dużych nakładów, a P10 powstanie na bazie ekipy, który kończy prace przy TWOM i będzie realizował swoją własną nową grę.

Poniżej moja relacja z dzisiejszego spotkania z przedstawicielami spółki (prezesem p. Grzegorzem Miechowskim oraz p. Dariuszem Wolakiem) w Gdyni. Część oficjalna była krótka: skrótowa prezentacja oraz kilkunastominutowa sesja Q&A. Na szczęście – wzorem poprzednich spotkań Panowie byli dostępni w kuluarach przez ponad godzinę.

@sledzik007 – miło było Cię poznać salute , mam nadzieję, że nasze relacje się uzupełnią. Samemu trudno nadążyć, w sumie niewiele czasu, a wielu pytających z różnym stopniem znajomości spółki/branży.

Poruszone kwestie były następujące:

Pierwsze pytanie z sali: „Czy Projekt 8 jest grywalny?”. Odpowiedź prezesa: „Tak” (bez wahania i dywagacji o definicji grywalności).

Projekt 8 to ewolucja pomysłu Artura Ganszyńca, obecnie zespół liczy 30 osób, a prace trwają od 2 lat. Gra przyjazna graczom konsolowym, większy potencjał komercyjny. Jest większa, inna, ale wpisuje się w nurt filozofii spółki; wymaga budowy nowych narzędzi i pozyskania nowych kompetencji; „bardzo wysoko zawieszona poprzeczka”.

Teasery i trailery do P8 będą realizowane siłami zewnętrznymi, prezes zadowolony ze współpracy z Platige Image.

Nie ma wyznaczonej daty startu kampanii marketingowej P8.

Kolejny dodatek do Frostpunka ukaże się w tym roku i będzie miał rozmiar podstawowego scenariusza gry (nie całej gry łącznie z mniejszymi scenariuszami). Trzeci duży DLC powstaje.

Przeniesienie Frostpunka na konsole w ocenie prezesa było bardzo trudnym przedsięwzięciem i w głównej mierze absorbowało zespół FP w 2019 r.

Nie są podjęte obecnie decyzje co do rozwinięcia serii gier w oparciu o FP.

Frostpunk na konsolach nie sprzedaje się lepiej niż TWOM, co wobec znakomitych recenzji tej wersji jest rozczarowaniem („skala sukcesu niesatysfakcjonująca”, „sprzedaż nie była imponująca”), choć na oceny trzeba jeszcze poczekać z uwagi na krótki czas od premiery.

Frostpunk ma Mac – „zrobił się problem”; chcą, ale mały rynek + sprzęt słaby do grania.

Obecny cel wydawnictwa to realizacja projektów większych niż TWOM.

Zaplanowany jest dalszy cykl życia produktów Moonligter i Children of Morta – musimy czekać na działania marketingu.

Moonlighter średnio wypada na Xbox i PS, za to „super” na NS (prezes wskazał, że przykładowo dzisiejsza największa dzienna sprzedaż produktów spółki to właśnie ML na Switcha).

Children of Morta przychodowo wypada aktualnie podobnie do Moonlightera (spodziewali się, że będzie lepiej; jedna ze wskazywanych przyczyn to gorsza data premiery). Nadzieje budzi wersja CoM na NS.

Prezes uchylił się od odpowiedzi na moje pytania o wydawnictwo; nie mogą powiedzieć jeszcze nic o nowych projektach (pytałem , czy te zawarte umowy dotyczą nowych zespołów, czy są kontynuacją współpracy z Digital Sun/Dead Mage [prezes uchylił się też od odpowiedzi na pytanie, czy rozmawiali ze Starward Industries o ich projekcie, aczkolwiek się uśmiechnął, choć trudno stwierdzić, czy znacząco;);
o SI zapytałem dlatego, że odkąd dowiedziałem się o tym projekcie 11B wydał mi się tu naturalnym partnerem; pożyjemy, zobaczymy...]

Przejęcia innych zespołów deweloperskich i/lub obcych IP – nierozważane, ryzykowne, zbyt wiele negatywnych przykładów w branży, to nie ten etap rozwoju spółki. Podobne cele z punktu widzenia spółki przy ograniczonym ryzyku realizowane są w ramach pionu wydawniczego.

Multiplayer (pytający wskazywał na CoM) – ogólne nastawienie neutralne, nie jest celem samym w sobie, najważniejszy temat gry.

Wg rozeznania spółki w akcjonariacie są fundusze zagraniczne, jeden musiał się ujawnić po obecności na majowym walnym. Również usłyszałem, jak padła liczba 70 przedstawicieli funduszy/funduszy na walnym. Może warto dopytać p. Darka na forum. Spółka jak wiadomo odbywa szereg spotkań zagranicznych. Inwestorzy za granicą pytają raczej o to, co będzie za 10 lat, a nie co spółka wyda w 4Q ;)

IP BOX – ulga będzie rozliczana za ten rok, właśnie zaczyna się audyt wdrożeniowy. Nie jest przesądzone, że spółka będzie występować o indywidualną interpretację przepisów. Niewykluczony stosowny komunikat giełdowy.

Dywidenda – prezes nie chce, uważa spółkę za niedużą w tym kontekście, z dużym potencjałem rozwojowym i dużymi potrzebami inwestycyjnymi.

Spółka zatrudnia obecnie 20 pracowników z zagranicy. Rotacja minimalna.

Spółka bacznie obserwuje zmiany na rynku growym: konsolidacja, problemy twórców małych gier w związku z gigantyczną podażą gier, streaming.

W ocenie spółki posiada ona bardzo dobrze rozwinięte kanały sprzedaży w USA, teraz koncentruje się na Europie, Ameryce Pd. Od trzech lat pracują nad rynkiem chińskim, tu padło info, że możemy w przyszłości spodziewać się stosownych komunikatów.

Główne kierunki rozwoju spółki: ekspansja terytorialna (wspomniane wyjście poza USA), rynek konsolowy, coraz wyższe ceny gier, stworzenie trzech zespołów deweloperskich, budowa silnego wieloplatformowego portfolio.

Prezes Bitów ma ambicje kreowania rynku (w ramach meaningful entertainment), a nie jego naśladowanie, czy powielanie istniejących trendów.

Generalnie nihil novi, ale moje wrażenia są pozytywne (poza kwestią konsolowego FP). Wcześniej nie miałem okazji osobistego spotkania z przedstawicielami spółki. Prezes budzi moje zaufanie, podoba mi się to, że otwarcie potrafi mówić również o problemach, czy trudnościach i nie reprezentuje modelu „złotoustych” prezesów, skądinąd znanych w tej i nie tylko tej branży ;)

kunoj napisał(a):
Następnym razem na miejscu finansowych mocno bym się zastanowił przed wydaniem niekorzystnych reko dla 11bit. Po Vestorze poległ Trigon

Uważaj, teraz kolej na sceptycznie nastawionych forumowiczów...


kliknij, aby powiększyć

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 29 stycznia 2009
Ostatnia wizyta: 12 listopada 2019 16:39:51
Liczba wpisów: 770
[0,23% wszystkich postów / 0,20 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,762 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d