pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Elemis

Elemis

Ostatnie 10 wpisów
Rif napisał(a):
Elemis napisał(a):
Zdrowa struktura akcjonariatu z osiągającymi wcześniej realne sukcesy inwestorami.
Masz na myśli przyfarcenie na paru spółkach gamedev i próbę przejście w realia rozgrywających?


Mam na myśli głównie fakt, że zespół dev' ów posiada większość akcji. Jest to dla mnie najlepszy gwarant wysokiej motywacji członków załogi. Olbrzymia redukcja jednego z większych ryzyk projektu jakie dostrzegam ( brak ciasta wśród rodzynek, osobiste ambicje i EGO naszego dream teamu ).

Rif napisał(a):
Indywidualni na giełdzie jadą na koniunkturze, rozgrywkach ludzi i instytucji z bardzo dużymi pieniędzmi.
Na doczepkę. Żeby tylko, ktoś tutaj towarzystwa nie przetrzepał porządnie.


To oczywista oczywistość. Wszystkie sukcesy inwestycyjne innych to fart, przypadek, złośliwość losu dająca " głupiemu szczęście" no i odpowiednia konstelacja planet i gwiazd. Nasze zwycięstwa to natomiast efekt ciężkiej i wytrwałej pracy i wrodzonego talentu. Coś mi się wydaję, że statek kosmiczny mistrza Lema właśnie mija Eternię i na horyzoncie pokazali się mędrcy z kosmosu. thumbright


WatchDog napisał(a):
A rynek publiczny dodatkowo może się wzbogacić o przedmiot wartościowych dyskusji.

Rif napisał(a):
Jednego można być pewnym - ten wątek będzie jeszcze bardziej wyjątkowy, niż w temacie 11bit, skoro w akcjonariacie rozsiedli się sami ludzie sukcesu ;)


Prorok jakiś? Kosmiczna wyrocznia? Think

Bardzo chciałbym, żeby ten wątek był tak pełny wiedzy jak 11tkowy. Nie pogniewałbym się także gdyby wykres spółki mocno przypominał ten Bici. Jesteś kolejną osobą porównującą SI do 11tki. Kurcze. Miłe to, ale chyba jednak przedwczesne. Dobrze, że wierchuszka spółki póki co twardo stąpa po ziemi. Docenia i podziwia pracę innych, ale pragnie pisać własną historię kosmicznych podbojów Boo hoo!


Rif napisał(a):
Niemniej z czego należy wnioskować, że kolejne podejście w gamedevie zaskoczy, a nie zostanie zaliczono do posunięć, które się nie sprawdziły?

Ja wnioskuję, że obecność @WatchDoga w akcjonariacie jest wartością dodaną dlatego że:
1. Jak sam wskazał ma 33 letnie doświadczenie w branży Game Dev
2. Czynnie uczestniczył w procesie budowy "n" start - upów, z których dobrodziejstw korzystamy nawet teraz
3. Stworzył od podstaw, moim zdaniem, najlepszy portal o inwestowaniu jaki funkcjonuje w tym momencie nad Wisłą.
4. Moim subiektywnym zdaniem dał się poznać jako człowiek o bardzo wysokich standardach inwestycyjnych i etycznych.

Jak wskazał @anty_teresa oczywiście niczego to nie gwarantuje. Intuicja mi jednak podpowiada, że zwiększa prawdopodobieństwo czegoś Think

Najogólniej rzecz ujmując ja tu widzę jakość w każdym jednym " aspekcie " osobowym studia. Wręcz "nasterydowany" team kreatywny. Mocna RN. Silny zespół korporacyjny. Zdrowa struktura akcjonariatu z osiągającymi wcześniej realne sukcesy inwestorami. W zasadzie to mamy tu problem bogactwa. Żeby nie było za słodko - niesie to w sobie też pewne ryzyko. Fajnie zaadresował je na pierwszej stronie wątku kolega @bankrucik. Te wszystkie wspaniałe rodzynki muszą pogodzić się z rolą ciasta w tym naszym "kosmicznym torcie". Umiejętności interpersonalne prezesa Markuszewskiego okażą się tutaj równie istotne jak jego wiedza czysto branżowa.

Co do lock up' ów - kurcze. Moim zdaniem ta kwestia została rozwiązana tak PRO - RYNKOWO, że aż się zastanawiam czy nie za bardzo Angel Zgadzam się z @aircanada15, że obrót na walorze po początkowym około giełdowym debiucie może mocno zamrzeć. Jest to bardzo potężna broń.... obosieczna king

Zwróciłbym także uwagę na inną kwestie. Na to w jaki sposób SI zareagowała na "głos ludu". Tutaj NA PRAWDĘ odniosłem wrażenie, że został wzięty pod uwagę rynkowy feedback jaki otrzymała spółka. Rynek zwrócił uwagę na akcje serii A bez lock up' ów - nagle one zniknęły. Rynek zwrócił uwagę na program motywacyjny - jest wyjaśnienie i powiązanie programu motywacyjnego z wynikiem osiągniętym przez studio: www.stockwatch.pl/wiadomosci/s... " Będzie on rozciągnięty na 2 lata i wszystkie planowane akcje będą mogły być objęte pod warunkiem osiągnięcia przez członków zespołu – nowych i przyszłych – stawianych im celów." Do tego spisany a zatem w przyszłości weryfikowalny manifest. Tak jakoś fajnie się człowiek może poczuć kiedy ma wrażenie, że jego potrzeby są respektowaneblah5

Ktoś napisze: poczekaj, aż się skończy IPO ? Odpowiem - giełda nauczyła mnie, że kontynuacja to scenariusz bazowy thumbright

Jako zacietrzewiony fanatyk posiadający w domu 11 ołtarzy także nie mam nic przeciwko kiedy ktoś nazywa moją przypadłość wprost i po imieniu king

Joker napisał(a):

Mam jedynie nadzieję, że chociaż lock-upy zastosowali.

Joker napisał(a):

Odróżniajmy reklamę, od reprezentowania interesu drobnych akcjonariuszy.
Pierwszy post i jakiś taki niesmak się wkradł.


@Joker

A na moją buzię wkrada się za to uśmiech. Kiedy widzę jak kolega z giełdowego padołu nie zadający sobie trudu nawet nie tylko przeczytania dokumentu ofertowego/ skróconej - slajdowej prezentacji spółki, ale nawet pierwszych 5 wypowiedzi na wątku spółki o której się wypowiada formułuje takie tezy.

Ja tu widzę nowy " nick", który pojawił się na forum i w domyśle być może będzie stanowić pewnego rodzaju pomost komunikacyjny pomiędzy akcjonariatem a władzami spółki. Być może będzie w jakimś zakresie odpowiadał na nasze pytania/ wątpliwości. Celem zwiększenia komunikacji/ wiarygodności/ transparentności

Gdzie tu niesmaczna reklama ?

W tym miejscu ?
kamil_kr napisał(a):

Należy pamiętać, że ryzyko inwestycji w branży gamedev jest bardzo wysokie.

Pierwszą rzeczą jaka rzuciła mi się w oczy jest fakt, że rzeczona whisky leżakuje w beczkach po czerwonym australijskim winie, a wspomniane Melbourne uchodzi za australijską " foodie capital". Ja już nabrałem ochoty hello1

Co do pretendenta do odebrania 1wszego miejsca frazie w wyszukiwarce googla. Pierwszy rzut oka na prezentację firmową ukazuje relatywnie niewielkie osobowo studio ale nabite od początku do końca weteranami branży. Każdy z nich jest dodatkowo "zmotywowany" faktem posiadania pakietu akcji. Z niezwykle " catchy " tematem w imadle. Budowanie marketingu dla gry będzie tu bardzo ułatwione - zwłaszcza, że na rok 2021 przypada setna rocznica urodzin mistrza Lema. Do tego widzę tu 7mln budżetu na grę ( plus 2 na marketing ) i planowane co najmniej 8h zabawy. Projekt z pewnością nie jest zatem mały. Do tego w Starwardowym manifeście stoi jak wół - że wydają multi - platformowo. Nie dam sobie głowy uciąć - ale gdzieś mi chyba mignęło, że debiut P1 ma nie być rozbity w czasie. Fajnie wygląda też struktura lock - upów. Powiązanie lock upu twórców z wydaniem gry i akcjonariuszy z debiutem giełdowym spółki. Im wcześniejsze obejmowanie akcji - tym dłuższy lock up. Logicznie i uczciwie.

Z potencjalnych ryzyk wypada wymienić te uniwersalne dla każdego rodzaju inwestycji - kto gra ten wieblackeye. Do tego pomimo naprawdę imponującego stanu osobowego zespołu - nie tworzyli oni w tym składzie jeszcze niczego wspólnie. Wycena także wydaje się być już mocno zobowiązująca jak na start - up Angel

Strzałka @slider,

Moim skromnym zdaniem to internet wręcz huczy od niesprawdzonych lub kłamliwych pogłosek, które mogą spowodować utratę " dobrego wizerunku " CDP.
Specjalnie dla Ciebie zanurzam się w czeluściach wspomnianego przez Ciebie " bankiera". Zwykle tam nie zaglądam, no ale niech tam. Co widzę? Faktycznie - ludzie piszą to i owo. Wpisuję sobie " Cyberpunk 2077 delayed " w google. Całkiem spory wysyp artykułów datowanych na około 17 października. Wtedy to chyba ktoś tam przyznał coś odnośnie czegoś? John Mamais? Podgrzewanie atmosfery, żeby o tytule było głośno ( nie ważne co - ważne żeby mówili? ), ziarenko prawdy? Powolne oswajanie fanów z tym, co nieuchronnie nastąpi? Tyle wiem - ile zjem coffee2 tongue8


Widzę @krewa, że " planujesz " wypełnić swą poprzednią formację po same brzegi sad4

Byłem ostatnio zdania, że zanosi się na sztorm w całej branży, ale po dzisiejszym rzucie oka na kilka notowań z brzegu, zmieniłem zdanie. On już trwa tongue3

Obraz nieco zaburza " wielka 3ka " CDP blisko szczytów, szczytujący TSG i mocny wciąż Playway. No ale gdzie jest reszta?

11B - maksy historyczne 540, tegoroczne około 430 - na te chwilę 340 trzeszczy i się ugina

Farma - maksy tegoroczne 32/33 dzisiaj próbuje pukać od dołu w 20

Boombit - Jakieś 75% niżej od debiutu
Moonlit - Byliśmy powyżej 8pln przez chwilę - dzisiaj chętni zbiorą tego sporo przy 4.50
ECC - Wąchało się z 4ką a dziś "marzy" o 2ce
Dust - Podchodził pod 18tke - teraz odejmujemy w zasadzie 1kę z przodu
Creepy Jar - Z okolic 250 jesteśmy z powrotem na 180
Red dev - w sumie to dead - 2,40 na 1,16
Nawet wnuczek CDP w wigilię święta dziadka po mega debiucie póki co został delikatnie mówiąc w blokach startowych.

Mój pogląd na szeroki wschodzący ( Emerging Markets/ różnej maści WIGI ) i GD pozostaje w zasadzie niezmienny. Będzie zielono toothy4

Sęk w tym, że krótko terminowo zieleń może wyglądać bardziej tak thefinger tongue2

Plotki o przełożeniu Cybera krążą coraz mocniej. Jeśli się zmaterializują a na szerokim nastąpi strząśnięcie liści ( np. przed rajdem Mikołaja ) - to możemy mieć powtórkę z zeszłorocznej rozrywki.

Jeśli chodzi o 11tke to mieliśmy wybicie dołem z całkiem długiej konsoli. Nawrotkę na małym obrocie do byłego wsparcia ( które jest teraz oporem ) i odpadnięcie. Następne katalizatory kursu to wyniki za Q3 ( historycznie akcjonariusze raczej nie lubią dnia po ogłoszeniu wyników) oraz debiut "Game Changer DLC" do FP. Pierwsza historyczna przecena Steamowa na 55% świata nie podbiła. Uważam, że może tutaj ostro gibać bounce bounce

Bidzos napisał(a):
Nie popadaj w skrajności :)


Zaźby tam skrajności. Skup akcji własnych mnie pasuje znacznie bardziej niż dywidenda ( o ile mam te dwie opcje do wyboru ), a akcje zdejmijmy z rynku do momentu debiutu P8. A że to będzie jakoś w okolicach Cyberpunka ( w 2077 roku ), to i nerwów ile się zachowa. Ile krwi, potu i łez na forum się nie poleje. A i dziatwa przypuszczam będzie miała pociechę, kiedy już ten 2077 nadejdzie wave

W sumie to powinienem poczekać z tym wpisem do 15, ale komu by tam się chciało być na nogach o tak późnej porze?Sick
W leniwym oczekiwaniu na lepsze czasy przy średniorocznej stopie zwrotu około 40% ( od 1 stycznia 2015 - czytaj końca szału TWoM' owego i zaokrąglając w dół - bo po co zamiast odpoczywać - wyliczać dokładnie? ) pozwoliłem sobie sporządzić jakąś tam koślawą notkę odnośnie tego ile szturmów odparło już wzgórze Morta i jak długo jeszcze nierobotne dzieci będą w stanie go bronić. No i jak to się ma do performancu wiecznie zmęczonego Willa - sklepikarza. Angel
Po tygodniu pełnoprawnej sprzedaży będziemy mieli ponad 1000 komentarzy na steam db. Z wrodzonej chęci do nic nie robienia i ku uciesze wszystkich sprawiedliwych postanowiłem przyjąć okrągłe - bezpieczne - KONSERWATYWNE przeliczniki. Bo i mnożyć przecież łatwiej przez okrągłe liczby.Anxious
1000 komentarzy przekłada się na 50 000 sprzedanych kopii gry do tej pory
Mnożąc to razy 5 do końca 2020 roku mamy 250 000
Licząc że PC będzie 1/3 całkowitej sprzedaży na wszystkie platformy mamy 750 tysięcy kopii ( wszyscy wiemy, że 1/3 na osobiste to nie scenariusz bazowy no ale łatwiej mi tak policzyć )
W uznawanych tutaj chyba za najlepsze rekomendacjach BoŚ ( do innych zresztą wiecznie liczącym na farta nierobom nie chce się zaglądać) stoi liczba 700 tysięcy do końca 2020 roku. Tyle że przy cenie 20$. Zatem w zasadzie będąc bardzo ostrożnym można przyjąć, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że wolumeny ilościowo - cenowe zostaną wypełnione. Że jest to plan minimum
Teraz słów kilka o uznanym za duży sukces Moonlighterze.
Ów leniuszek po 7 dniach sprzedaży miał 1185 recenzji. 20% więcej - żeby nie trzeba było liczyć. Do tego nie było na niego żadnej około debiutowej promocji. Tyle że..
1. Przyjmując że co druga kopia dzieci poszła w przedsprzedaży bądź z 10% zniżką dla posiadaczy innych gier ze stajni - to i tak różnicę tę z nawiązką wyrównuje różnica kursowa ( $)
2. Drugie 10% daje różnica cenowa obu gier
3. Fakt, że Bici zgarniają tutaj około 50% wpływów a nie około 30% jak przy Moonlighterze sprawia, że jest raczej pewne że po tygodniu wpływy z PC z tej gry są wyższe niż z ML. Raczej sporo wyższe.
Osobiście uważam, że potencjał na długotrwałą monetyzacje CoM jest większy. No ale kto leserowi zabroni wiary w cuda?
Żeby kawa nie była z automatu a ciasteczka nie miały etykiety " big on quality, lidl on price" - warto rzucić okiem co się dzieję w niespiesznie ratowanym, skutym lodem mieście. Zatem leżąc na łóżku i przewracając się z boku na bok wynotowuję:
Po kilku dniach promocji gdy FP był niemal stałym rezydentem pierwszej strony na steam - jego sprzedaż ustabilizowała się na na prawdę fajnym poziomie. Od 2 września, aż do dziś przez 90% czasu buja się między miejscami 100 a 200
Jego season pass od momentu wydania praktycznie nie wypadł za 5tą stronę. Oczywiście olbrzymią większość czasu znajdował się znacznie wyżej.
Z rzeczy ogólnych:
Zgadzam się z przedmówcami. Mnożenie w pocie czoła razy dwa też jeszcze jak Cię mogę ogarnę. Zresztą od czego jest kalkulatorthumbright x2 dwie tak samo duże gry = x2 jedna większa gra. Czyli jest mi bez różnicy czy za rok spółka wypuści z wydawnictwa ponownie dwie nikczemne pikselozy czy tylko jedną, ale dwa razy większą grę. Chciałbym także przypomnieć, że niespieszny team Jedenaście w tym roku NA PRAWDĘ ma szanse dowieźć wszystkie swoje konferencyjne zapowiedzi. Dla mnie to mega pozytywny prognostyk na przyszłość. No bo jeśli do niewątpliwej JAKOŚCI, którą od lat posiadają dorzucą REGULARNOŚĆ i TERMINOWOŚĆ to największe w moim odczuciu ryzyko zaniknie. A łakocie jak były - tak zostaną.
Ależ się ( *edit: "swoiście") zmęczyłem tym pisaniem. Na teraz wystarczy

Nie mogę edytować.... A sprawdziłem też dokładnego peaka dla Spyro. Całe wielkie 4198 ( wobec naszego maxa - 2733 ). Jakoś tak znowu się lepiej poczułem love4 Ku pamięci potomnych - Spyro już od dłuższego czasu okupuje pierwsze miejsce na steam. Jego pre - ordery sprzedawały się baaardzo dobrze, a dziś w pokonanym polu zostawił przecenionego o 70% Wieśka i będącego poza zasięgiem od dłuższego czasu Remnanta. Nie widzi mi się żeby nasz Will mógł pokonać takiego smoka pierwszymi godzinami sprzedaży na co wskazywałby jego około premierowy peakNot talking

Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 10 listopada 2011
Ostatnia wizyta: 12 grudnia 2019 12:51:09
Liczba wpisów: 210
[0,06% wszystkich postów / 0,07 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,457 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d