70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
18 lipca 2015 15:04:42
przy kursie: 78,96 zł
sensortower.com/ios/us/11-bit-...ta strona też daje kilka wskazówek co do sprzedaży twom aktualizacja z wczoraj
Edytowany: 18 lipca 2015 15:06
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
18 lipca 2015 15:51:20
przy kursie: 78,96 zł
vladinho napisał(a):puszczacie za bardzo wodze fantazji, tak jak pisałem TWOM zajmuje podobne pozycje w rankingu grossing w stanach co Anomaly 2 po premierze i dodatkowo nie ma wersji iphone, więc jest to teoretycznie 30% przychodów Anomaly 2 w tym samym okresie. Przez 2 miesiące anomaly 2 wygenerowało około 2 mln zł przychodu (to są dane zawyżone, bo trzeba odjąć sprzedaż innych produktów i wersji PC - podejrzewam, że można liczyć 80% tej kwoty) - polecam zajrzeć do raportu. Przejrzałem rankingi z okresu premiery Anomaly 2, i faktycznie można przeżyć małe deja vu porównując je z obecnym zachowaniem TWoM w rankingu przychodowym. Gra miała premierę 31 października i w kolejnych dniach zajmowała następujące pozycje w amerykańskim rankingu grossing na iPada. 31: 158 1: 86 2: 69 3: 75 4: 80 5: 91 6: 102 A od tego momentu zaczyna się "lot z urwiska", bo zapewne skończyło się wparcie marketingowe Apple. Po 9 listopada gra już nawet nie łapała się do pierwszej 500 w kategorii grossing. Zachowanie gry w rankingach grossing w innych państwach również było analogiczne do tego co widać obecnie. Wygląda na to, że każda gra mająca wsparcie marketingowe Apple jest w stanie wygenerować przychody które teraz generuje TWoM. Te dane z raportu za IV kwartał podziałały na mnie jak zimny prysznic, bo jeżeli w tym tygodniu czekałaby nas powtórka z historii, to w III kwartale przychody z wersji mobilnej nie byłyby w stanie pokryć luki w przychodach spowodowanej słabszą sprzedażą TWoM na PC :( Pozostaje nam jedynie obserwować rankingi, i mieć nadzieję, że TWoM nie będzie taką supernową jak Anomaly 2.
Edytowany: 18 lipca 2015 15:59
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
18 lipca 2015 16:17:52
przy kursie: 78,96 zł
rockq napisał(a):[Te dane z raportu za IV kwartał podziałały na mnie jak zimny prysznic, bo jeżeli w tym tygodniu czekałaby nas powtórka z historii, to w III kwartale przychody z wersji mobilnej nie byłyby w stanie pokryć luki w przychodach spowodowanej słabszą sprzedażą TWoM na PC :( Pozostaje nam jedynie obserwować rankingi, i mieć nadzieję, że TWoM nie będzie taką supernową jak Anomaly 2. Jest kilka czynników, które należy uwzględnić. Po pierwsze A2 miała premierę ponad półtora roku temu a rynek top grossing zmienił się moim zdaniem bardzo - przybyło liczby urządzeń oraz gier F2P generujących ogromne przychody (np. abonament HBO czy Spotify jest liczony w top grossing),. Drugi czynnik to, że w TWoM nie płacimy procentu wydawcy. Kolejny argument to, że TWoM jest marką samą w sobie i nawet przy wyższej cenie jest w stanie osiągnąć wiele wyższą sprzedaż niż gry z serii Anomaly Poza tym nie ma praktycznie konkurencji - to jest longseller - co mamy empirycznie udowodnione na przykładzie wersji PC. TWoM to także kandydat na różnego rodzaju wyróżnienia i nagrody co znacząco powinno poprawić rozpoznawalność i sprzedaż. Spółka twierdzi, że będzie dalej rozwijany, więc nie czeka nas na pewno zapomnienie - będzie niżej w rankingach ale nie zginie. W tej chwili TWoM zarabia niewiele mniej niz Fallout Shelter w USA - w innych krajach jest lepiej. Zatem każdy dzień dobrej pozycji to spory zastrzyk gotówki za spółki a do końca roku jeszcze sporo czasu ;)
Edytowany: 18 lipca 2015 16:18
|
|
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
18 lipca 2015 17:44:09
przy kursie: 78,96 zł
 kliknij, aby powiększyćCytat:Though the large majority of Distimo’s study examined the challenges for iPhone apps in particular, the company did offer a brief comparison of other app stores, including the U.S. App Store for iPad. Here, it’s easier to reach the top 50, with only 8, 200 daily downloads on average needed for a free iPad app, and fewer still for paid iPad apps at 480. techcrunch.com/2013/06/27/how-...Myślę, że znalazłem coś wreszcie naprawdę wiarygodnego odnośnie liczby sprzedawanych kopii na Ipada. Mianowicie z artykułu wynika, że aplikacja na 50 miejscu rankingu Top 200 (Paid) in All Categories for iPad ma blisko 500 ściągnięć. Dane są dokładnie z przed dwóch lat, więc każdy we własnym zakresie może spróbować policzyć o ile urósł ten rynek i ile to może być dziś. W każdym razie coś wiemy, mianowicie, że 50-ta aplikacja w rankingu sprzedaje nie mniej niż 500 kopii. Osobiście sądzę, że po dwóch latach możemy powiększyć tę liczbę o 50% czyli min. 750 kopii... No ale my jesteśmy w tym rankingu na miejscu 1... Zapraszam do dyskusji :-)
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
18 lipca 2015 18:19:15
przy kursie: 78,96 zł
kluczowe pytanie jest ile trzeba sprzedać kopii by być na 1 miejscu na 50 miejscu 480 - to w przypadku twom daje zysku na poziomie 8800 zł (odjąłem 50% od przychodów) to tylko usa + 2/3 to ue + 1/3 reszta świata = 17600 zysku z 50 miejsca w przypadku twom szacunkowo w podanej wcześniej tabeli różnice między 1-20, a 20 -51 to 5 do 1 w uproszczeniu top 20 to zysk 88 tyś netto do tego należy dodać googleplay będąc na szczycie wyciągają jakieś 100 tyś netto dziennie ........ by mieć 4mln przychodu i 2 mln netto z mobilek kwartalnie muszą mieć 44 440 zł przychodu i 22 200 zł zysku netto dziennie innymi słowy jeśli utrzymamy się w top 50 to jesteśmy w stanie zrobić powyższe kwoty to 1200 kopii dziennie po 10$ na wszystkie platformy na całym świecie lub 800 kopii po 15$ na wszystkie platformy niby niewiele - ale czy to wykonalne
Edytowany: 18 lipca 2015 18:33
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
18 lipca 2015 18:42:37
przy kursie: 78,96 zł
"Gra miała premierę 31 października i w kolejnych dniach zajmowała następujące pozycje w amerykańskim rankingu grossing na iPada. 31: 158 1: 86 2: 69 3: 75 4: 80 5: 91 6: 102 A od tego momentu zaczyna się "lot z urwiska", bo zapewne skończyło się wparcie marketingowe Apple. Po 9 listopada gra już nawet nie łapała się do pierwszej 500 w kategorii grossing." wtedy w tydzien zarobili pln 2 mln - twom na bank dluzej bedzie w top 50 grossing Everything you know is wrong.........
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
18 lipca 2015 20:15:56
przy kursie: 78,96 zł
chris_martin to jest właściwie najciekawszy wniosek z całej dyskusji jeśli faktycznie annomaly2 zarobiło 2 mln zł w przeciągu tygodnia bycia na topie to jest to niezwykle budujący obraz sytuacji nie wiem jak wtedy rozkładały się przychody spółki na jej produkcje, ale można założyć, że lwią część stanowił zysk z tej gry prosiłbym o ocenę tego wniosku przez pozostałych forumowiczów
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
18 lipca 2015 20:47:53
przy kursie: 78,96 zł
"chris_martin" napisał(a):wtedy w tydzien zarobili pln 2 mln - twom na bank dluzej bedzie w top 50 grossing Wtedy, przez cały kwartał, ze wszystkich strumieni, mieli około 2,5 mln zł przychodu. Co ważniejsze, w dniu premiery, Anomaly 2 było dostępne zarówno na tablety jak i smartfony, więc wersje na smartfony mogły odpowiadać za nawet 3/4 przychodów z gry. Do tego właśnie sobie przejrzałem ranking 200 najlepiej sprzedających się gier na iPada, i na tej liście, włącznie z TWoM, jest zaledwie 5 tytułów z ceną $9.99. Nie ma żadnej gry z wyższą ceną, więc jakoś nie mam Twojego przekonania, że gra utrzyma się na wysokich pozycjach rankingów po tym jak przestanie być promowana przez Apple a cena podskoczy do $14.99. Liczę na cud, ale mam wrażenie że w tym dniu możemy być świadkami bardzo widowiskowego rankingowego harakiri.
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
18 lipca 2015 21:00:19
przy kursie: 78,96 zł
rockq a ile wtedy było tych strumieni, z których zrobili te 2.5 mln ale takich rzeczywistych, istotnych strumieni
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
18 lipca 2015 21:14:36
przy kursie: 78,96 zł
"niedźwiedź" napisał(a): rockq a ile wtedy było tych strumieni, z których zrobili te 2.5 mln ale takich rzeczywistych, istotnych strumieni We wcześniejszym kwartale mieli 700 tyś złotych przychodu. Tylko że 3 kwartał jest zawsze słaby jeśli chodzi o sprzedaż gier, więc w 4 kwartale udział starszych gier w przychodach mógł być dużo większy niż te 700 tyś złotych (chociażby ze względu na świąteczne wyprzedaże). PS. Ok, dla mnie koniec tematu. Za dużo czasu poświęcam tej spółce :) Za kilka dni wszystko i tak stanie się jasne, więc będziemy mogli wrócić do dyskusji :)
Edytowany: 18 lipca 2015 21:16
|
|
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
18 lipca 2015 22:47:05
przy kursie: 78,96 zł
rockq napisał(a):PS. Ok, dla mnie koniec tematu. Za dużo czasu poświęcam tej spółce :) Za kilka dni wszystko i tak stanie się jasne, więc będziemy mogli wrócić do dyskusji :)
Dokładnie, trzeba poczekać. W 4rtym kwartale były wyprzedaże i promocje np. w humble store. @all, Panowie, więcej czytania mniej pisania - skąd pomysł, że Anomaly2 przyniosło 2 mln przychodu ? Zarabiało całe 2 miesiące włącznie z promocjami też i na pc przed świętami. Jeśli chodzi o 2,5 mln to 0,5 mln było jednorazowym zdarzeniem, przychód z gier w tym okresie to było niecałe 2mln - jest to napisane w raporcie. Polecam też przejrzenie dyskusji z tego okresu na forum - strona około 160 i dalej. Można sporo wniosków wyciągnąć. Anomaly też nie zrealizowało przychodu w ciągu tygodnia, to tak jakby powiedzieć, że jak TWOM jest poza 100ką na steam to nie generuje zysków. Całkiem możliwe, że baza danych appannie nie zapamiętuje pozycji poniżej np 200 miejsca w kategorii grossing, co nie znaczy, że gra nie zarabia. Proponuje przemyśleć kwestię w inny sposób, czy wszystkie gry znajdujące się przez tydzień w pierwszej 100tce w top grossing mogą generować tygodniowo ponad 500k$ ?
Edytowany: 18 lipca 2015 22:48
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
19 lipca 2015 10:33:17
przy kursie: 78,96 zł
Na podstawie poniższego wykresu godzinowego, możemy zobaczyć, że TWOM oscylował średnio na 50 miejscu w rankingu Top 200 (Paid) in All Categories for iPad w USA, dnia 16.07 czyli w czwartek - zaczął dzień na 63 pozycji, a skończył na 43. Link: www.appannie.com/apps/ios/app/...Na podstawie danych ze strony thinkgaming.com wiemy (tyle na ile te dane są precyzyjne), że TWOM za cały dzień 16.07 miało 1432 pobrań w USA. Dla tych co nie wiedzą jak działa ta strona, to powiem, że podaje ona stan na dany dzień, uwzględniając liczbę nowych pobrań za cały dzień poprzedni. Na stronie mamy dane na dzień 17.07, które uwzględniają liczbę nowych pobrań za 16.07. Niestety obserwuję codziennie i dane od tego czasu nie były aktualizowane z jakiegoś powodu, więc nie możemy dowiedzieć się ile pobrań było w piątek i sobotę... thinkgaming.com/app-sales-data...Myślę, że jasno i dobitnie udowadnia to, że liczba pobrań dla aplikacji na ok. 50 miejscu w rankingu Top 200 (Paid) in All Categories for iPad w USA ma ok. 1500 pobrań. Ktoś ma wątpliwości? Czy chociaż to możemy uznać za ustalone?
Edytowany: 19 lipca 2015 10:36
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
19 lipca 2015 13:20:47
przy kursie: 78,96 zł
chris_martin napisał(a):nie. 1.432 pobrań to były dane dla pozycji top grossing pozycja 165 czyli kilka godzin po debiucie - wtedy w rankingu top games TWOM był gdzies na pozycji 158 (nie grossing) - dzis jest numer 1 PAID games i 72 dla top grossing, wiec pobrań 1.432 to byly pierwsze godziny a nie szczyt weekendowy i numer 1 od wczoraj w 34 krajach !! Trochę nie mam siły każdemu tłumaczyć, ale spróbuję... Nie patrz na te cyferki dotyczące rankingu, bo to jakiś hipotetyczny ranking dla gier na IPHONY a nie IPADY. Obserwuję go od debiutu gry i widziałem, że TWOM był właśnie notowany w tym rankingu na 165 pozycji. Sprawdź sobie, że dzisiaj na 49 pozycji w rankingu na IPHONY jest Don't Starve z liczbą pobrań 2500, a jak wiemy gra jest sprzedawana tylko na IPADY. Jedyne darmowe dane na tej stronie to te dotyczące rankingów na IPHONY i tylko w USA i tylko z ostatniego dnia. Z jakiegoś powodu podają w tym rankingu także sprzedaż gier na IPADY. Prawdopodobnie działa to tak, że jak gra sprzedaje się na obydwa urządzenia to można zobaczyć jej sprzedaż na każdym z urządzeń osobno, a jak sprzedaje się tylko na jednym to wrzucają ją do rankingu niezależnie na jakim urządzeniu się sprzedaje. vladinho napisał(a): nie wiem na ile można polegać na danych ze strony thinkgaming.com w linku, który podałeś opis zestawienia jest następujący: "IPHONE - UNITED STATES // APP STORE LISTING // PUBLISHER: 11 BIT STUDIOS S.A." przecież This war of mine nie jest dostępny na iphone. Może strona pokazuje dane losowe, by naciągnąć na płatność?
Co do IPHONÓW to wytłumaczyłem powyżej. Natomiast co do samej strony to raczej można jej ufać. Czytając liczne branżowe analizy sprzedaży gier mobilnych, widziałem niejednokrotnie jak powoływali się na dane z tej strony. Np. tu: techcrunch.com/2014/03/20/thin...
Edytowany: 19 lipca 2015 13:26
|
|
31 Dołączył: 2012-02-14 Wpisów: 110
Wysłane:
19 lipca 2015 14:42:33
przy kursie: 78,96 zł
Czy zatem dobrze rozumiem:
17 i 18 lipca Don't Starve pocket edition miał śednio 2500 pobrań w samych USA przy miejscu ok. 50 w top paid games.
Dla TWOM nie ma informacji za ten okres ale możemy założyć, że jeżeli jest wyżej, to sciągnięć jest więcej niż 2500 w USA dziennie.
Przy założeniu, że USA odpowiada, za 25 procent użytkowiników aplikacji, możemy założyć, że ilość sciągnięć w App Store to minimum 10 000 dziennie a optymistycznie, że 20 000.
To z Appstore daje dziennie ok. = 100-200 K dolarów brutto.
Proszę o Wasze zdanie
Edytowany: 19 lipca 2015 14:57
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
19 lipca 2015 16:02:08
przy kursie: 78,96 zł
Zdajecie sobie sprawę z tego, że rynek mobilny jest ograniczony? W szczególności tabletów - tu jeszcze dodam, że nie na wszystkich TWOM będzie działał. Dodatkowo jeszcze 3 gry supercell zżerają pokaźną jego część (1/15 rynku mobilnego w 2014). A tu gra, która w top grossing jest na tyłach top100 nagle ma przynosić $200k dziennie przychodu, gdzie już pisałem, że $500k tygodniowo jest nierealne. Jest taka gra Modern War, która plasuje się wyżej niż TWOM, dobija nawet do top30 grossing, tutaj dane historyczne: ranking top_grossing ostatnie 90dniwg SensorTower za czerwiec zarobiła plus minus $630k (ZA CAŁY MIESIĄC!!! i NA CAŁYM ŚWIECIE WŁĄCZNIE z wersją na IPHONE): dane dla Modern War wg SensorTowerNawet jeśli te dane są obarczone dużym błędem statystycznym, to i tak proponuję ostrożnie podchodzić do TWOM dopóki nie pojawią się oficjalne komunikaty pozwalające oszacować sprzedaż. Fantazja forumowiczów granic nie ma ;)
|
|
31 Dołączył: 2012-02-14 Wpisów: 110
Wysłane:
19 lipca 2015 16:31:24
przy kursie: 78,96 zł
Drogi kolego,
TWOM zarabia na ściągnięciach gry, więc posiłkuję się dostępnymi danymi za ilość sciągnięć.
Zakładając, że są prawdziwe, to przy ilości jaką nam się podaje przychody tak wyglądają (oczywiście jest to tylko szacunek)
Przy założeniu rynku w Ipad w ilości ok 250 000 000 sztuk ( a dobrych do grania w TWOM 150 000 000)
ilość sciągnięć 10-20 K dziennie, to chyba nie przesadzony szacunek.
Grossing games nie powinniśmy brać pod uwagę, bo zawiera Iphony i free to play. I tutaj mamy 2 dodatkowe niewiadome. Plus ilość przychodu jest liczone od wszystkich appek na urządzenia mobilne które już są zainstalowane.
Aby obliczyć nową sprzedaż, wolę założyć sprzedaż bazująć na ilości pobrań.
Poczekajmy na info ze spółki - powinno ono się pojawić niedługo i wtedy będziemy mieli jakieś pojęcie o wynikach.
Dla mnie 100 - 200 K z Appstore ok. 60 - 120 K z Google Play dziennie brutto
wcale nie wydaje się przesadzonym wynikiem.
Edytowany: 19 lipca 2015 16:43
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
19 lipca 2015 19:30:13
przy kursie: 78,96 zł
nie mogę edytować więc wstawię poprawione wyliczenia dalej chcemy osiągnąć 4mln przychodu i 2 mln zysku netto tym razem, podam prawidłową liczbę dni ;) czyli 75 (połowa lipca, sierpień i wrzesień) by osiągnąć powyższe wartości musimy dziennie mieć 53 333zł przychodu czyli 14 414 $ 7 dni po 10$ to 9.3% z 4 mln = 372 000 zł czyli 14 632$ dziennie czyli sprzedaż na poziomie 1462 sztuki dziennie na appstore i googleplay przez pierwsze 7 dni gdy gra jest po 10$ co daje googleplay = 365 sztuk - cały świat appstore = 1067 sztuk - cały świat w tym usa 587 ue 427 reszta świata 53 68 dni po 15$ daje 3 628 000 co daje 14 419$ dziennie i 962 sztuki sprzedanej gry dziennie w tym googleplay 240 appstore 722 w tym usa - 397 ue - 289 reszta świata - 36
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
19 lipca 2015 19:53:25
przy kursie: 78,96 zł
Nie wiem co bierzecie, bo liczenie do liczby sztuk na poszczególne kraje to jakaś abstrakcja Gra jest najbardziej dochodową aplikacją płatną na świecie. Za dużo jest niewiadomych i niemożliwe jest dokładnie przewidzenie jak gra się będzie sprzedawała w kolejnych latach ale jedno jest pewne bardzo wielu deweloperów gier premium marzyłoby o takim sukcesie. Ciekawostka: W Rosji gra oficjalnie nie jest promowana w AppStore nawet nie widać jest w nowych aplikacjach, mimo tego jest na 15 miejscu w cenie 600 rubli czyli 40 drożej niż wiele innych gier o cenie bazowej 15 rubli.
Edytowany: 19 lipca 2015 19:54
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
19 lipca 2015 21:13:30
przy kursie: 78,96 zł
kjujik napisał(a):Czy zatem dobrze rozumiem:
17 i 18 lipca Don't Starve pocket edition miał śednio 2500 pobrań w samych USA przy miejscu ok. 50 w top paid games.
Dla TWOM nie ma informacji za ten okres ale możemy założyć, że jeżeli jest wyżej, to sciągnięć jest więcej niż 2500 w USA dziennie.
Przy założeniu, że USA odpowiada, za 25 procent użytkowiników aplikacji, możemy założyć, że ilość sciągnięć w App Store to minimum 10 000 dziennie a optymistycznie, że 20 000.
To z Appstore daje dziennie ok. = 100-200 K dolarów brutto.
Proszę o Wasze zdanie Don't Starve było na 11 miejscu 17.07(piątek) w rankingu Top 200 (Paid) in All Categories for iPad w USA i wg thinkgaming miało wtedy 2500 instalacji i na 28 miejscu w sobotę 18.07 i miało ok. 2538 pobrań. Wytłumaczenie tego bardzo proste, mianowicie w weekend sprzedaje się znacznie więcej kopii, dlatego przy niższym miejscu zachowali podobną ilość pobrań. Link poniżej: www.appannie.com/apps/ios/app/...Ja muszę jednak zweryfikować to co napisałem wcześniej. Nie uwzględniłem wtedy, że dany dzień w USA zaczyna się 8-9 godzin później niż w Polsce. Dlatego TWOM w czwartek 16.07 było nie na 50 tylko na 21 miejscu. Link poniżej. www.appannie.com/apps/ios/app/...Możemy zatem już powiedzieć nieco więcej o ilości pobrań wg miejsc w rankingu Top 200 (Paid) in All Categories for iPad w USA na koniec danego dnia, mianowicie: W dzień roboczy, aplikacja na miejscu: 21. sprzedaje ok. 1430 kopii; 11. sprzedaje ok. 2500 kopii; W weekend (sobota), aplikacja na miejscu: 28. sprzedaje ok. 2540 kopii; To wydaje się trzymać kupy wg mnie. Nie widzę powodu żeby dyskredytować stronę thinkgaming.com. W necie branżowa prasa powołuje się na jej dane właśnie. Kasują od 500$ - 2000$ miesięcznie za dostęp do danych... Raczej nikt by im tyle nie płacił gdyby mieli się znacząco mylić, ale każdy może wierzyć w co chce. Pozdrawiam
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
19 lipca 2015 22:09:40
przy kursie: 78,96 zł
Na steam summer sales sprzedano ca 180 tys kopii pi 7,99 USD .... To czy jest możliwe ze na Apple sprzedano 180 tys kopii ns tablety po USD 9,99 ???😊😊😊 Everything you know is wrong.........
Edytowany: 19 lipca 2015 22:10
|
|